11-hoidot

heips kaikki!
olen taustaullut edellisestä negasta lähtien, ja ehkä voisi aktivoitua taas välillä. lueskellut olen kyllä välillä kuulumisianne ja aivan mieletön plussapuhuri on tässä ketjussa ollut tänä vuonna!! Ihana että näitä onnistumisia kuitenkin tulee näin paljon, niistä voi alkaa jopa kuvittelemaan et ehkä joskus itsekin....

Kaikille plussanneille aivan hurjan isot onnittelut! Ja negan saaneille paljon voimia ja vetäkää henkeä ja rentoutkaa kesällä.

Jos joku jotain päivittää niin mulle voi laittaa 3 icsi viikolle 31. Uusi koktail kokeilu alkaa heinäkuun menkoista (jos ne eivät vaan tule liian aikaisin, koska sitten siirtyy elokuun loppuun klinikan kesätauon vuoksi), lääkevaihtoa kokeillaan et josko sillä sitten olisi vaikutusta. Toivoisin kyllä NIIIIIIN Paljon plussa, koska tämä lienee vimppa yritys yksityisellä.. rahat ja usko alkavat oppua.. Nyt olisi siis edessä Menopur ja Orgalutran. Onko Menopur kokemuksia kenelläkään? Ekat 2 tehtiin Puregonilla ja niistä saatiin vaan tuoresiirrot , kun punktion jälkeen alkiot eivät hedelmöittyneet kunnolla ja hedelmöittyneetkin alkoivat temppuilla ja siirtoon tuli molemmissa hoidoissa vaan 2 alkiota, jotka ei nekään olleet mitään prinsessoja. Ja siis negat lopputulokseksi. Lisänä on myös Prednisol ja Aspirin ja toivon myös akupunktiota siirron yhteyteen. Olen täällä kotikunnassa käynyt akupunktiossa nyt muistaakseni 6 kertaa, en tiedä onko vaikutusta, mutta se jää sit nähtäväksi. Ainakin palelu on lakannut ja selkäkivut helpottaneet ja kovasti on tuntemuksia hoidon aikana. Eli heinäkuun luomuplussaa odotellessa.. (jeah right).

Mutta ihanan aurinkoista kesää kaikille! Palataan asiaan myöhemmin kesällä. Onkohan mulle tulossa hoitokamuja samoihin aikoihin..? :D
 
Toiveena Kiitti infosta.
Hyiiiii että mua pelottaa ne pistokset!! Hyvä etten aina pyörry kun verikoettakin otetaan,apua! Just kattelin yliopistonapteekin sivuilta tuota Gonal f:n korvattavuutta,niin Kelan korvaus 42% ja maksettavaa jäis vajaa 300€,mut silti.. Synarela tais olla jotain alle 100€ Kelan korvauksen jälkeen.. Siis tää clomi kierto on nyt sit se THE kierto. Viimenen semmonen,jolloin on mahis raskautua,ennen hoitoja..Sit siis kp 21 heinäkuussa sumuja-->nollaultraan asti,eli elokuulleko?? Missäs vaiheessa menkat alkaa sit elokuussa? Alkaako ne ns. sumujen läpi,vai pitääkö sumut lopettaa et vuoto tulee? Helvetti kun pää tyhjä vaikka eilen viimeks näitä juttuja kerrottiin..:ashamed:
 
No niin.. Eli sintu tosiaan, mulla on tunne, että siellä on molemmat! =) Toivotaan nyt silti, että yksi vaan, niin olisi riskittömämpää, mutta jos on kaksi niin sitten on tietysti tupla-onni! Hitsi minunkin olis varmaan pitänyt ostaa noita cb:n digitestejä, mutta olin pihi kun ajattelin että negaa tulee. Onko sulla sintu veritesti myös huomenna?
Kun soitin Väestöliittoon ilmoittaakseni testin tuloksen, kysyin pitääkö käydä veritestissä?
Sanoi apteekin testien olevan niin herkkiä, että veritestiä ei välttämättä tarvita... mutta silti tekis mieli käydä veritestissä jotta sais varmuuden asiasta.
Terveyskeskukseenko meet veritestiin vai yksityiselle?
 
Oho sintu, no sitten :LOL: Joo no ei kannatta ajaa, mutta koita saada terveyskeskukseen! Lähetteen varmaan tarvit kyllä, en tiedä päästääkö ne ilman. Tai sitten jos teillä on siellä paikkakunnalla jotain yksityisiä gyne-palveluja tarjoavia paikkoja niin sinne vois kans päästä. Mitkä sulla on muuten sintu tänään oireet?
Oireet: rinnat ei enää juuri yhtään arat, mutta alavatsaa ja alaselkää jomottaa.
Äskeisellä WC-reissulla oli tullut hieman ruskeaa tuhrua pikkuhousunsuojaan... nyt huolestuttaa...
eli mahdollisesti ainaki toinen alkio voi nyt tulla pois...

Soitin terveyskeskukseen ja kerrottuani asian, joku lääkäreistä soittaa minulle huomenna klo 11-12 välillä ja siinä sitten sovitaan testistä.
 
******************11- hoidot**********************
29.6.2011

Avolavapaku.........1.icsi 1.pas...................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas.................heinäkuu
myy75...................3.icsi...........................vko 31
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
futuremami............3.icsi.........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas..................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
jag78.....................1.ivf.........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf.........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.......................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
MT79.....................2. icsi.........…............syksy
Heidh.....................4. isci........................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas................syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas..................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas...................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas...................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas.................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

nanniga..................2.ivf...................1............13..........30.6
iinamiina................2.ivf 2.pas...........1............8............5.7


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.IVF..............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt...........13
Sintu74...................3.ivf................:heart::heart:.........kt..........12
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti olen merkinnyt kaikkien tiedot oikein, kun tuntuu että menin jossain vaiheessa vähän sekaisin :confused:

Onnittelut Sintu ja Toiveena! Ihan mahtava juttu! Siirsin teidät jo plussanneisiin, toivottavasti ok?! Toivotaan, että veritestit vahvistavat vielä tiedon ja olette molemmat tukevasti raskaana! :heart:

Myy75, tervetuloa uudelle kierrokselle!
Ja sinulle myös Tipetsu, jospa nyt tositoimet toisivat parempia tuloksia!

nanniga, miten siellä menee?
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätkello;24084514:
Toivottavasti olen merkinnyt kaikkien tiedot oikein, kun tuntuu että menin jossain vaiheessa vähän sekaisin :confused:

Onnittelut Sintu ja Toiveena! Ihan mahtava juttu! Siirsin teidät jo plussanneisiin, toivottavasti ok?! Toivotaan, että veritestit vahvistavat vielä tiedon ja olette molemmat tukevasti raskaana! :heart:

Myy75, tervetuloa uudelle kierrokselle!
Ja sinulle myös Tipetsu, jospa nyt tositoimet toisivat parempia tuloksia!

nanniga, miten siellä menee?
Huomasin listasta että kohdallani on väärä pp, tänään siis menossa pp12 ei 13... tuollahan ei sinänsä merkitystä, muuta ku niille muille, jotka miettivät milloinka kannattaisi testata. :)
 
Sintu onnea! :flower:

Fiia ei voi olla totta! :( Pahoittelut, toivottavasti syksy tuo paremman tuulen tullessaan..

Ja Toiveena mitääh!! ONNEA! :) Miten voi mennä noin?! Millä testillä testasit?? Voi kun mullekin joskus kävis noin! Kymmeniä ja kymmeniä testejä tehnyt eikä ikinä nega ole plussaksi muuttunut. Kaivoitko sen eilisen testin roskista, mä voisin veikata että siinäkin on viiva.. Mä en taida uskaltaa testata kyllä ollenkaan. Tuota mä en varsinaisesti voi oikein itse kyllä allekirjoittaa että kortisonin kanssa alkiot kiinnittyy takuuvarmasti, meillä on ollut Prednisolon käytössä jo pitempäänkin ja alkiot on lääkäreitten mukaan hyviä ja on viljelty kompaktiin morulavaiheeseen asti, eikä silti mitään kiinnittymisen yritystäkään koskaan..

Tänään käytiin vähän miehen kanssa kaksin mielen piristykseksi kaupungilla shoppailemassa ja syömässä.. Nyt on molemmilla uudet puhelimetkin, ja eteisessä uudet matot :D Vähän aikaa lämmittää apeaa mieltä ja oloa tämmönen pieni törsäily, ei vaan me kyllä ihan oikeesti tarvittiin niitä.
 
hitsi multa jäi ihan huomioimatta fiia! Voi kurjuus, kun tänne jouduit palailemaan! Ihanan positiivisesti ajattelet ja sehän tietysti on tärkeintä! Lapsi on se kaunis extrajuttu minkä voi saada, mutta tärkeintä on kuitenkin hyvä parisuhde siellä pohjalla! Jospa se sitten syksyllä onnistuisi! :heart:

sintu, hyvä kun korjasit! Tuli epäilys kun päiviä aina yritin muuttaa, että nyt olen mennys jossain kohti sekaisin..

iinamiina, tuo on hyvää mielenkohotusta: ruokaa ja mukavia ostoksia! Toimii ainakin mulla :D Voi kun oliskin jokin selitys tälle kaikelle, miten toisilla onnistuu ja toisilla ei mitään yritystäkään.
 
Kevätkello: Mä olin tippunut listalta pois. Mulle voit laittaa 2 IVF marras-joulukuu.

Sintu: Onnittelut plussasta! Toivottavasti kyytiläinen pysyy tuhruttelusta huolimatta kyydissä.

fiia 69: Inhottava juttu, ensin annetaan ja sitten otetaan pois. On se julmaa. Tsemppiä seuraavaan hoitoon!
 
Pitää laittaa viesti useampaan erään, kun tää meidän nettiyhteys on tällähetkellä aika syvältä. Kohta lähtee operaattori vaihtoon..

Myy 75 ja Joku_päivä: Alkoi kiinnostamaan noi teidän lääkecoctailit.. Onko teille löytynyt syy lapsettomuuteen vai oletteko selittämättömiä? Itsellä taustalla selittämätön lapsettomuus ja nuo kaikki ekstrajutut, jotka voisivat auttaa alkiota kiinnittymään, kiinnostavat.. Oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella?
 
SaaraX, ikävä kuulla, että hoidot eivät tuoneet toivottua tulosta. Oikein hyvää jatkoa teille!

fiia69, voih :hug:

Toiveena, olin jo valitteluja kirjaamassa, mutta nytpä taitaa käydä toisinpäin!? :heart:

kn071, :D, oot niin selvästi raskaana, ettei epäilystäkään. Katsoin leffan, mutta odotin koko ajan, että eiköhän niillä ekassa IVF:ssä tärppää. Olin varsin yllättynyt, että siinä annettiin suht realistinen kuva hoidoista. Toki varsin “kepeäähän” se oli, mutta joitain juttuja tuli esille, mitä itse on ehkä hiljaa mielessään ajatellut, muttei ääneen ole sanonut. Yksi päivä pärähti lehdessä vastaan juttu naisesta, joka moitti ystäviään siitä, kun lähettävät lapsenlapsiensa kuvia joulukortteina jne.. (samaahan tuttavaperheet tekevät nyt lapsistaan) ja hän totesi siinä, että hänestä ei voi koskaan tulla mummoa. Iski aika kovaa, en ollut ajatellut niin pitkälle itse...

Sintu74, voi onnea! Aivan ihanaa!! Joskus kirkastakin vuotoa voi tulla ihan runsaastikin ja kaikki olla ihan kunnossa. Hyvä, että pääset juttelemaan lääkärin kanssa kuitenkin!

Tipetsu, Onpa ollut teillä vaiherikasta menoa, toivotaan, että IVF tuo nyt vauvan teidän kotiinne ja keskenmenojenkin osalta helpottaisi.

Myy75, kiva kuulla sinustakin! Aikataulu ei nyt natsaa samoihin, mutta toivottavasti ne sopii klinikan aikatauluihin, niin, ettei tule lisää odottamista. Ihan ihme hommaa noi kesätauot. Just silloin, kun ihmisillä olisi aikaa ja he olisivat työstä yms. vähemmän stressaantuneita (vaikkei se hoitoihin tutkimuksen mukaan vaikutakaan), niin sit ollaan tauolla...

iinamiina, shoppailuterapia on parasta terapiaa.

Templeton, meillä ei aiemmissa 4. IVF tuoresiirrossa ole olleet kuin Luget käytössä. Lapsettomuuden syy: Totaali tubavika ja miehellä DFI-koholla (sperman DNA:n tuhoutumista mittaava arvo). Hoidossa ollaan Felicitaksessa Helsingissä. Nyt syön Primolutia, koska mulla välivuodot voi olla jopa 50 päivän mittaisia. Ensi kp 24 aloitan Progynovan - senkin kiertoa ja aikataulua varmistamaan, koska tavoitteena on blastoviljely ja silloin punktio pitää olla ke/to/(pe). Varsinainen hoito alkaa heinä/elokuun paikkeilla ja silloin lääkkeinä Menopur ensimmäistä kertaa. Prednison (kortisoni) aloitetaan samaan aikaan ja jatketaan sitten 2 kk jos raskaus alkaa. Orgalutran jarruksi, Pregnyl tai se yksi toinen (nimi?) irroitukseen ja punktion jälkeen lisäksi Klexane (verenohennus) 2kk, jos raskaus alkaa ja Doximycin antibiootti (tulehduksen ehkäisemiseksi + limakalvon kypsyttämiseksi). Nyt sitten popsin 1 tabletin päivässä DHEA hormoonibuusteria, joka on estrogeenin ja testosteronin esiaste, ja jonka avulla viime hoidossa saatiin identtisellä lääkityksellä edelliseen verrattuna ennätysmäärä soluja (11 kpl). Ja Omega-3, A, D, E, sinkki, seleeni ja foolihappo siihen päälle. Alkiot ovat olleet hyviä ja hedelmöittyneet hyvin, mutta ongelma on ilmeisesti juuri kiinnittymisessä. Blastosiirrolla pyritään siihen, että limakalvo ehtisi kypsyä riittävästi ennen siirtoa ja näin myöskin siirtopäivänä munasolu luomustikin tavoittaisi kohdun, jolloin kokonaistilanteen pitäisi olla otollisempi kiinnittymiseen. Saas nähdä kuinka käy.
 
Viimeksi muokattu:
Templeton, kyllä sinä sieltä löydyit ja olin merkannut sulle marraskuun ajankohdaksi, mutta muokkaan sitä vielä vähän =) Siellä on niin monta nimeä, että itsekin on välillä pitänyt lukea lista useamman kerran ennen kuin jonku nimi osuu silmiin :D
 
Kiitos Joku_Päivä selvityksestä! Meillä tuossa ekassa ivf:ssä meni kaikki ihan oppikirjan mukaan aina siirtopäivään asti. Multa punktoitiin 11 munasolua, joista 9 hedelmöittyi. 7 lähti jakaantumaan, mutta siirtopäivänä oli enää kaksi siirtokelpoista jäljellä. Molemmat laitettiin kyytiin (eli eivät olleen mitenkään huippulaatuisia) ja joista sitten nega. Loppuvuodesta sitten uudella innolla 2 IVF:ään. Mulla on parin vuoden takaa yksi kemiallinen raskaus, eli jotain kiinnittymisyritystä on ollut aikaisemminkin.. Mulla on aika niukat menkat, joten limakalvokaan ei ole ikinä ollut mitenkään huippupaksu. Lääkäreiden mukaan kuitenkin ihan riittävä.

Ajattelin nyt kesällä/syksyllä tehdä ruokaremontin ja kokeilla tuota karppaamista.. Josko se auttaisi johonkin. Lisäksi pitänee ottaa kaikki vitamiinit ja lisäravinteet käyttöön, niin on sitten iskussa loppusyksystä.. ;)
 
Ja vielä Sintu: Teillä on aika monta siirtoa takana ja vieläpä TOP alkioilla. Teittekö tällä kerralla jotain erilailla, kun plussan saitte..? Onko teillä lapsettomuuden syys selvillä?
Jokaisen hoidon aikana olen syönyt:
-Multivita, Raskaus ja imetys-tabletteja (apteekista)
(sopivat myös lasta yrittäville)
-Vehnänalkioöljyä (E-vitamiinilisä) 1 tl/pv
(saa ihan tavallisesta ruokakaupasta esim. K-Supermarket)

Tässä kolmannessa IVF:ssä aikaisempiin hoitoihin poiketen lisänä ollut:
-Primaspan 100mg x 1/pv: korkean hemoglobiinin takia (mulla vaihtelee 150-160 välillä)
-Prednisolon 10mg x 1/pv: endometrioosin vuoksi, hillitsemään sairauden oireita, joita saattaa siis esiintyä myös kohdun seinämissä.
-Lugesteron 400mg x 2/pv, kun aikaisemmissa hoidoissa ollut 200mg x 2/pv (eli puolet pienempi annos ollut aiemmin).

Ja lapsettomuuden syy meillä minun sairastamani endometrioosi.
Minultahan on kyseisen sairauden vuoksi poistettu vasen munasarja torvineen, oikeatakin munasarjaa operoitu ja myös oikea munatorvi poistettu. Mitään mahdollisuutta raskautua luomusti ei siis ole.

Leikkauksenkin jälkeen alalantioni on täynnä endometrioosi kiinnikkeitä ja esim. kohtuni on takaa kiinnittynyt ohutsuoleen.
OYS:ssa puhuttiin leikkauksen jälkeen jatkotoimenpiteistä... sikäli- mikäli saamme ensin lapsen/ lapsia, niin jossain vaiheessa leikataan kohtu pois ja siinä samalla lähtee pois osa ohutsuoltakin.
Väestöliitossa taas sanottiin, että raskaus on paras lääke endometrioosiin ja se voi niin surkastua/ kuolla pois raskauden aikana, ettei sitä tarvitsisikaan leikata enää pois... mene ja tiedä... on niin eriävää tietoa.

Uusiahan sairaus silti voi, leikataan se pois tai ei, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun vaihevuodet tulevat, sairaus lakkaa olemasta :)
 
Viimeksi muokattu:
niin eikös sintullakin ollut nyt tässä hoidossa ekaa kertaa kortisoni mukana?

hyvä sintu jos ei ole runsasta vuotoa. Voihan se olla, että se toinen tulee ulos ja toinen voi hyvin. Ja kaksosraskaus on aina niin kamala riski, että yhden mahdollisuudet on aina yksin paremmat – jos nyt moisessa tilanteessa sitten jotain hyvää siis haluaisi nähdä. Mutta voi tuollainen pieni vuoto olla kyllä ihan täysin normaalia, onko sulla luget käytössä kuitenkin ja millä annoksella?
Kyllä mulla menee Prednisolon annoksella 10mg x1/pv.

Mulle riittäis se että ees toinen alkio pysyis matkassa loppuun asti... jo 1:kin lapsi tuo meidän elämäämme todella suuren muutoksen. Jos sieltä on tullakseen 2, niin ei sekään haittaa :)

Luget on käytössä annoksella 400mg x2/ pv, aikasemmin ollu puolet pienempi annostus :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Sintu ja Toiveena vastauksista! =) Kaikkeahan pitää kokeilla ja nyt siis kaikki rohdot ja tropit kehiin.. Meillä syödään muutenkin aika terveellisesti, ei tupakoida ja alkoakin otetaan hyvin kohtuudella. Heikkouksina mulla on makean syönti ja ruokailun epäsäännöllisyys.. En varmaan syö riittävästi ja joskus tulee atria korvattua jollain patukalla.. Hyi minä! Painoa ei passaa hirmuisesti tiputtaa (painoindeksi 21), mutta ainahan sitä kiinteytyä voisi.. ;)

Nyt siis laitetaan sokerit pannaan ja ruisleipää, vihanneksia ja hedelmiä sekä protskuja nassuun enempi. Unohtamatta noita vitamiineja ja hivenaineita. Mulla taitaa olla vielä vehnänalkioöljyä tuolla jääkaapissa (olen joskus kokeillut, mutta on aika ällöä). Pitänee yrittää tarjota sitä myös tuolla kaksilahkeiselle.. ;)

Mä oon joskus kokeillut ottaa normikierron lopussa, ovulaation jälkeen minidisperiiniä 50 mg/pvä, mutta sillä ei ollut toivottua tulosta. Tuli vaan enemmän mustelmia jalkoihin, niin luovuin käytöstä. Ihan omatoimisesti otin käyttöön.. Lääkärisetä varmaan taputtais päähän jos tietäis.. ;)
 
Mä oon joskus kokeillut ottaa normikierron lopussa, ovulaation jälkeen minidisperiiniä 50 mg/pvä, mutta sillä ei ollut toivottua tulosta. Tuli vaan enemmän mustelmia jalkoihin, niin luovuin käytöstä. Ihan omatoimisesti otin käyttöön.. Lääkärisetä varmaan taputtais päähän jos tietäis.. ;)
Primaspan siinä mielessä parempi, että imeytyy vasta ohutsuolessa ja ei näin siis pääse tekemään vahinkoa vatsassa.
Mullaki Primaspanin käytön aloitettuani tulee helpommin mustelmia, mutta ei ne mua kyllä haittaa, ku tietää että ne voi olla yhtenä syynä tämänkertaisen hoidon onnistumiselle :)
 
Templeton mulla oli ja on paljolti samat heikkoudet kuin sulla, eli sokeri ja syömisen epäsäännöllisyys. Ja sitten mulla oli kyllä paljon sitäkin, että syön todella paljon mutta liian vähän kasv ja hed ja muuta terveellistä. Kasviksia ja hedelmiä lisäsinkin runsaasti mukaan, mutta haaste oli mullakin juuri se, että paino ei saanut pudota yhtään (mun painoindeksi varmaan joku surkea 18-19, eikä nouse vaikka mitä teen). Mutta mä veikkaankin, että se sokeri ja just piilosokeri on se avain asia. Ne tekee alkioistakin sellaista sokerivelliä varmaan, sokerillahan mm käytetään simaa, miksi se elimistöllekään tekisi yhtään mitään sen parempaa! Sokerista luopuminen on yllättävän helppoa kun vaan kestää ne ensin tulevat vieroitusoireet jotka kestää jotain 2 viikkoa (riippuvuus siinä missä muutkin). Sen jälkeen ei oikeasti enää tee edes juuri mieli mitään karkkia tms.

Vehnänalkioöljy on ihan hirveää, mutta se menee hienosti näin: osta esim valion mansikka/mustikka/vadelmakeittioa, laita sitä lasiin vähän alle ½dl ja sotke siihen se 1tl sitä vehnistä ja juo. Hyvin menee ihan huomaamatta alas, vadelmakeitto on paras kun siinä on vähän sellainen maku että se peittää sen vehniksen maun. Ja tosiaan sitä miehelle kans! Itse söin myös gelee royal -kapseleita, joista nyt on ainakin urbaania legendaa että auttaisivat hedelmällisyyttä, mutta muihin luontaistuotteisiin en sitten lähtenyt, onhan niitä monia mitkä muka auttaisi. Halusin valita vaan pari olennaista tuotetta ja mulle ne oli vehnis, gelee royal ja vitamiinit (multivitan raskausvitamiini on hyvä kun yhdistää siihen lisänä vielä omega-3 kapselit).

Tsemppiä siis siihen Templeton, sulla on tässä nyt hyvin aikaa ja kyllä se oma lapsitoive sen isoimman motivaation antaa (itsellä ei ainakaan koskaan ennen ollut moinen kuuri onnistunut vaikka aina sitä välillä yritti sokeria välttää)!
Nuita Omega-3 kapseleita olen popsinut säännöllisesti jo useamman vuoden ajan ennen IVF-hoitojaki. Enpä oo tullu koskaan ajatelleeksi että se sopii just Multivita raskausvitamiinin kanssa.
Ihan sattumalta olen siis syönyt molempia. :D
 

Yhteistyössä