11-hoidot

Sintu Voi ei!!! Olen pahoillani! Jospa se kuitenkin ois vielä niin alkutaipaleella. Pidän peukkuja!

nanniga Onnittelut plussasta!! :flower:

Hei,kertokaa kokeneemmat että miten "tarkan" ja kuinka monta päivää/viikkoa eteenpäin aikataulun pystyy laatimaan IVF:ään varten?
Tarkoitan siis että pystytäänkö sitä vaikka näin tekemään että,esim. kp 12 sitä ja tätä. Sitten kp 20 tämmöstä. Sit tulee menkat ja sit kp 10 taas tätä jne. Vai meneekö se niin että pitää vaan aina soitella ja varailla aikoja,joka ultraan uudestaan ja toivoo vaan että aika löytyy polilta just sille kierron päivälle jne..? Mitenkähän viikonloput sotkee hoidon kulkua?
Silläpä vaan kyselen kun mun pomo on täysi k*sipää eikä todellakaan anna mun lähtä esim. kesken työpäivän tms. Se tekee työvuorot aina 4 viikoks kerrallaan.. Toki koitan käynnit sopia työvuorojeni mukaan,mutta ainahan polin ajat ei voi natsata just mun työaikohin..
Pitänee sanoo sille että tulossa hoitojakso ja että ilmotan kyllä heti ne ajat sille. Se ei siis tiedä hoidon laadusta tms. enkä kyllä tasan aio ruveta sille mitää selittämäänkään.
Sekin jo stressaa näin valmiiks.

Kroppakin taitaa olla sekaisin kun seinäkello: Clomit söin kp 3-7,ovistestissä vahvat viivat kp 11..
Nyt sit menossa kp 19 ja jotain jo tuhruaa,prkl! Kierrot olleet clomeilla 27,mutta nyt näköjään varmaan jää johonki 20...:headwall: Viime kierto oli 22,ilman clomeja ,sitä edellinen sekosi lugesteronin (clomit oli) takia 35..
Tiistaina ultrassa näky joko uusi endometriooma tai verikysta oikeessa munasarjassa. Ja siis oikee munasarja ei toimi. Laparoskopia verotti sitä vähän..Mitenköhän sitä saapi yhdellä munasarjalla kasvatettua tarpeeks folleja punktiopäivään,apua?!

Kellään kokemusta verikystasta?
 
Tipetsu: Mä ainakin sain klinikalta hoitosuunnitelman jo monta kuukautta ennen hoitoa. Pitkällä kaavalla pystytään aika tarkasti ohjaamaan kierron eri vaiheet oikeille päiville. Jos oma kierto alkaa ennen hoitoa kovasti heittelehtimään, niin silloin voi tietty tulla muutoksia, mutta mulla oli ultra-ajat varattu jo monta viikkoa ennen kuin sinne piti mennä. Ja punktio/siirtoviikkokin samalla tiedossa. Joten pystyy hyvin suunnittelemaan. En sitten tiedä, onko tässä klinikkojen välillä eroa, esim. me ollaan julkisella, joten hoitosuunnitelma tulee hyvissä ajoin. Yksityisellä varmaan pääsee tositoimiin nopeammin.
 
Ja punktion/siirron ajankohta (siis tarkat päivät, viikko on tiedossa jo viikkoja etukäteen) selviää sitten viimeisessä ultrassa, sitä ei oikein voi etukäteen tietää miten kunkin kroppa vastaa tuohon sitmulaatio-ohjelmaan..

Sorry kun tuli taas näin monta viestiä.. Ottaa vaan päähän, kun ensin kirjoittaa pitkän viestin ja sit menee netti juntturaan, eikä se lähdekkään..
 
Viimeksi muokattu:
Lääkärin mielestä todella myöhäinen kiinnittyminenkin on mahdollista, mutta hän puhui minulle siihen sävyyn, että mahdollisuus on hyvin pieni... tällaisiakin tapauksia kuitenkin löytyy.
Itse olen nyt sillä mielin menossa ensi perjantain verikokeeseen, että toivoa vielä on... vaikkakin hyvin vähän.
Ja jos tällä kertaa ei onni ole matkassa, niin toivottavasti seuraavassa PAS:ssa.
 
Olen pahoillani Sintu. Ite nykypäivänä haaveilen edes kemiallisesta raskaudesta, mut sitäkään mulle koskaan tuu tapahtuun. Nyt ollaan kyllä niin pimeessä tunnelissa taas.. ei meinaa jaksaa. Kaikki on ihan v***n väärin.
 
Voi ei sintu. =(( Pidin kyllä todella outona sitä, että eivät meinanneet ensin päästää sua verikokeeseen vaikka sulla vuosi jo kirkasta verta. Miksei ihmisiä päästetä tarkistamaan tilannetta! Tuo hormoniarvo 43 on kyllä tosi alhainen mutta toivotaan nyt silti vielä. Tuossa on nyt voinut olla myös se, että toinen on tullut ulos mutta tuonut sitten valittettavasti myös toisen mukanaan. Siinä missä kahden siirtäminen joskus on hyvä juttu niin se voi olla yhtälailla kaksiteräinen miekka, kun kaksosraskaus on aina hirvittävä riski ihan raskauden loppumetreille saakka (itse pelkään kaksosraskautta ihan hirveästi, vaikka toki tietysti se on sitten tuplaonni jos kaikki menee hyvin). Mutta toivotaan nyt vielä että se toinen olisi vielä matkassa, voimia!!
Ainoa asia joka pitää minussa toivoa yllä, on alaselässä tuntuva "paine". Jos työskentelen vähänkään epäergonomisessa asennossa, niin alaselkä kyllä ilmoittaa siitä.
Tuota alaselässä olevaa "painetta" ei koskaan aikaisempien hoitojen aikana ole tuntunut.

Oman mielenrauhani vuoksi teen alkuviikosta joko maanantaina pp17 tai tiistaina pp18 vielä kotitestin. Kyllähän se antaa suuntaa sille mitä perjantaina on odotettavissa...?
 
******************11- hoidot**********************
3.7.2011

chidi......................1.icsi 1.pas.................heinäkuu
myy75...................3.icsi..........................vko 31
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
futuremami............3.icsi.........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas..................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
MT79.....................3.icsi..........…...........vko 37
tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
jag78.....................1.ivf.........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf.........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.......................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva...............1. ivf.............................
Pipsa76..................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iinamiina................2.ivf 2.pas...........1............12............5.7


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt..........13
Sintu74...................3.ivf..............:heart::heart:.........kt..........12
nanniga..................2.ivf.................:heart:.............vt..........15
 
sintu toivotaan toivotaan! Teetkö huomenna vielä kotitestiä aamusta?
Ostan huomenna testin, mutta teen vasta tiistaiaamuna. :)

En ole lopettanut vielä Lugesteronien käyttöäkään siinä toivossa että alkio olisi kiinnittynyt myöhään. En kyllä edes kysynyt lääkäriltä asiasta pitääkö lopettaa käyttämästä... jo Väestöliitossa sanoivat että minulla ainakin se viikko käytettävä pitempään ku normaalisti.

Myöskin Prednisolon ja Primaspan edelleen käytössä, jos sattuisi niin että olisinkin raskaana. :)
 
Pp 12 tehty aamupissasta vielä kaiken varmuuden idioottimaiseksi varmistamiseksi yks idiootti testi, joka tietysti puhtaista puhtain ja valkoisin nega. Lääkkeet lopetin jo eilen, ja Luget olikin päässeet muutenkin loppumaan kaapeista. Kuinkahan kauan tota kortisonin paskaakin pitäis lopetella, varmaan viikkotolkulla..? Jos vetäis viikon puolikasta eli 10mg, ja sit neljäsosaa viikon niin saa riittää, mä en jaksa enää. Tekis mieli lopettaa ihan kaikki ihan kerrasta seinään. Vuorossa 7. siirto ja 8. alkio ehkä ens kuun lopulla jos hyvin käy. Ja jos meillä on ees alkioita mitä siirtää. Ehkä vois pitää vähän taukoo täältäkin.
 
Iinamiinalle pahoittelut! :hug:

Sintulle tsemppiä - toivon sydämeni pohjasta, että olet kuitenkin raskaana! :)

ON: Blaah, jäi sitten kuitenkin PAS toteutumatta heinäkuulta, kun ei tää kroppa suostunut toimimaan ajoissa... Kerrankin kun odottaa, että menkat alkaisivat, niin eihän ne sitten ala millään. Olis ees pari päivää aiemmin alkanu, niin oltais vielä ehditty siirtoon ennen kesätaukoa... Mut elokuussa sitten pankki räjähtää ja tänne tulee sellanen plussa-aalto ettei mitään rajaa!! :LOL:
 
Pp 12 tehty aamupissasta vielä kaiken varmuuden idioottimaiseksi varmistamiseksi yks idiootti testi, joka tietysti puhtaista puhtain ja valkoisin nega. Lääkkeet lopetin jo eilen, ja Luget olikin päässeet muutenkin loppumaan kaapeista. Kuinkahan kauan tota kortisonin paskaakin pitäis lopetella, varmaan viikkotolkulla..? Jos vetäis viikon puolikasta eli 10mg, ja sit neljäsosaa viikon niin saa riittää, mä en jaksa enää. Tekis mieli lopettaa ihan kaikki ihan kerrasta seinään. Vuorossa 7. siirto ja 8. alkio ehkä ens kuun lopulla jos hyvin käy. Ja jos meillä on ees alkioita mitä siirtää. Ehkä vois pitää vähän taukoo täältäkin.
Sullako on se Prednisolon 20mg:sta? Mulle määrättiin 5mg ja sitä siis meni aluksi 4tbl/aamu ja nyt menee 2tbl. Sulla on kyllä tyhmästi ku pitää vielä puolikaski puolittaa...
 
Siis mun vt tulos oli 114. Oltiin tosiaal lomareissulla, ja mun lääkkeet jäi matkasta (luget ja laastarit). Kävin matkalla sitten lääkärissä, ja sain vastaavat lääkkeet tilalla, ja ottivat myöskin veritestin silloin pp 12 ja tuolloin oli 44.6. Kyllä ainakin hoitaja täällä suomessa sitten totesi että ihan normaalisti arvo nousisi, vaikka tuntuu että onko tuo 114 jotenkin matala...
21.7 on ultra, joten sinne asti pitää jännätä onko tuolla kyydissä oikeasti ketään. Mitään suurempia oloja ei ole.... väsymystä ja rintojen arkuutta... välillä heikko olo jos ei ole kunnolla syönyt.

En tiedä pitäisikö siirtyä jo tuonne plussanneiden osastolle, vaiko roikkua täällä.....
 
Sintu testaatko aamulla? Kaikki peukut pystyssä sulle. Ehkä se 43 kuitenkaan ei ollut alhainen, jospa siellä olisi jotain tapahtumassa ja arvo noussut. Onko sulla vielä vuotanut? Älä ihmeessä lopeta lääkkeitä vielä.
Mulla on ollu vuoto perjantaista eiliseen asti yhtä runsasta ku kuukautisissa, mutta tänään vuoto vähentyny.
Kyllä, aamulla testaan. Jotenki mulla on vaan sellanen tunne että olisin raskaana, sano se lääkäri siitä aiemman veritestin tuloksesta mitä hyvänsä... kuulostaa varmaan hullulta?
Tällaista tunnetta ei ole koskaan aiemmissa hoidoissa ollut. :)
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************
5.7.2011

myy75...................3.icsi..........................vko 31
Susirouva...............1. ivf..........................vko 31
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas.................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
MT79.....................3.icsi.........................vko 37
tipetsu...................1.ivf...........................vko 38
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Pipsa76..................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv




****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt..........13
Sintu74...................3.ivf..............:heart::heart:..........kt..........12
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
Viimeksi muokattu:
chidi, voi harmi! No, eipä auta kuin odottaa elokuuta. Antaa kropan levätä ja nyt lomailemaan!

Sintu74, hyvä periaate! Raskaana kunnes toisin todistetaan ja toivotaan, että pian saat todistaa että todellakin olet raskaana!

Nyt onkin sit hiljainen heinäkuu eli hyviä lomia kaikille ja toivotaan että saadaan vaikka pari yllätys luomua heinäkuussa ja me loput napataan sitten plussamme syksyllä :wave:
 
Olen ainakin ollut raskaana, koska raskaustesti näyttää vieläkin haamuviivaa, nyt siis pp18.
Minulle riittää sekin tieto, hoitojen jatkoja ajatellen, että yleensä pystyn tulemaan raskaaksi. :)

Jätän lääkkeet pois vasta perjantaina, jolloin lopullinen tilanteeni varmistuu...
 
Kyllähän tuo aika heikko on sintu, että varmaan ei ole kyllä normaali raskaus =( Mutta eikös sulla ole se ultra vielä tällä viikolla, varmaan järkevää odotella sinen asti vielä.

On tämä kyllä tällaista arpomista. Itselläkin on niin tyhmä olo kun odottaa vaan ja vielä 3 viikkoa ultraan.
Ultra-ajanhan lääkäri multa peru ku oli aivan varma kemiallisesta raskaudesta... se ois ollu 25.7.
Perjantaina mulla kuitenki verikontrolli, niin nähdään missä mennään.
 
Hirmuinen määrä plussia tullut :) Tuun taas puskista huutelemaan...

NYT on sitten hoitopäivät selvillä, 5.8 pitäis tapahtua...toivottavasti samanlaisia juttuja kuin plussanneille :D. Sumuttelut aloitan siis ensi viikolla, ja siitä lähtee tämä rumba liikkeelle, vihdoin!
Mutta mutta, KOKO kesäloma menee siinä, eli harmittaa tavallaan ettei pääsekään reissuun kuten suunniteltiin. Toivottavasti hoidot tuottaa tulosta, vaikken jaksa oikein uskoakaan.

Tässä ketjussa on kyllä varmaan ennätysmäärä "osallistujia", vai mikskä meitä sanotaan :D.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätkello;24024677:
Pumppu, sulla on todellakin ollut huonoa onnea! Ja vielä noi pillerit, ymmärrän jos turhauttaa.. Mä kysyin noista pillereistä myös, mutta lääkäri sanoi, ettei näin lyhyen ajan takia kannata alkaa syömään eli mullakin tuota endoa, mutta olettavat ettei tilanne vielä villiinny liikaa. Jospa syksy toisi teille parempia uutisia... :flower:

Omena_ vieläkö käyt täällä lukemassa? Mikä teidän tilanne on? Saitko jotain viritelmää kesäksi ja miten jatko?

Susirouvaa kanssa kaipaillut: teillä piti alkaa eka hoito toukokuun lopussa, miten kävi?
Ihana kun joku muistaa :)

Selailin ketjua taaksepäin, ja ihan huimasi lukea monien juttuja, Kaarne :'( HalleB :(, ja monta muutakin raskasta tarinaa. Ei nämä kyllä ole helppoja juttuja, oon ihan varma että meillä tulee juuri noita hedelmöittymättömiä alkioita, ja vaikka mitä.
 
Susirouva, kiva kuulla sinusta ja hyvä että pääsette alkuun. Toivotaan, että pääset heti tuohon plussajunaan eli jospa se kesä kannattaa tähän käyttää ja ensi kesän olet sitten vanhempainvapaalla ;) Nostin sut tuolle listalle hoidoissa heti elokuun alkuun jos oikein ymmärsin viestistäsi. Pääsette sitten varmaankin myy75:n kanssa piinailemaan samoihin aikoihin.
 
Minä voisin myös tulla tähän ketjuun,eli 1.ivf tulossa vkolla 32 siirto jos kaikki onnistuu. Jännittää melko paljon,olen niin odottanut että hoidot alkaisi=) Ja sunnuntaina saan sitten aloittaa sumuttelut :)

Susirouva:Meillä näyttäisi olevan lähes sama aikataulu :cool: Kiva kun jollakin yhtäaikaa:flower:
 

Yhteistyössä