11-hoidot

Toiveena Eka ultra 27.7 ja jos kaikki ok niin eka neuvola 2.8 :) Oon niin onnellinen!

Minä tänään soittelin tk:see et pääseekö veritestiin tms. niin ei kuulemma ole mitään syytä sano neuvolan täti. Käski hakea viel yhen testin jonka tein, ni tuumas et onneksi olkoon, kyllä olet raskaana! :)
 
Toiveena Eka ultra 27.7 ja jos kaikki ok niin eka neuvola 2.8 :) Oon niin onnellinen!

Minä tänään soittelin tk:see et pääseekö veritestiin tms. niin ei kuulemma ole mitään syytä sano neuvolan täti. Käski hakea viel yhen testin jonka tein, ni tuumas et onneksi olkoon, kyllä olet raskaana! :)
Mullehan hoitaja meinas kans ettei veritestiä tarvita.
Kun sanoin että IVF:ssä on siirretty 2 alkiota ja ku on tuota veristä tiputteluvuotoa, niin laitto lääkärille soittopyynnön.
Huomenna klo 11-12 välillä lääkäri soittaa ja ilmeisesti puhelun aikana/ päätteeksi ilmoittaa pääsenkö veritestiin... :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Templeton, meillä on selittämätön lapsettomuus diagnoosina. Tosin on nyt huomattu 2 hoidon kokemuksella että soluja on tullut ihan ok määrä (muistaakseni jotain 8-10), mutta hedelmöittyneitä on ollut sit vaan 4-5 molemmissa ja sitten niistä on ollut viljelyn jälkeen siirtokelpoisia vaan 2 (ekassa hoidossa ne oli aika huonoja, toisessa ok laatuisia), muut oli monitumaisia ym vikaisia. Eli Prednisol ja aspiriini ovat lääkärin arvion mukaan mukana, ikään kuin varmuuden vuoksi, koska niistä on todettu joillain olevan hyötyä. Lääkettä vaihdettin nyt mun pyynnöstä kun kahdessa ekassa oli puregon ja tulos oli aika huono niin halusin kokeilla olisiko lääkevaihdolla merkitystä. Hoidoissa ollaan yksityisellä, Tampereen Avalla Candidon potilaina. Ja klinikkahan ei ole kiiinni kun sen 3 viikkoa mut mun kierto menee just niin että on täpärällä ehtiikö tähän heinäkuulle/elokuun alkuun hoito. Nyt just olisi passeli aika kun loma alkaa, työstressin voi unohtaa, voi syödä kesällä terveellisesti kasviksia ja marjoja ym ja muutenkin olisi luultavasti relampi olo.. Eli toivotaan parasta mahdollista tulosta meille ja kaikille teille!
 
Ja lisäkykseksi vielä että mullahan on 7 vuotias lapsi joka sai alkunsa ihan helposti joten siksi on tuntunut tosi oudolle ja surulliselle tämä takkuaminen kun ei plussan plussaa tule saatika sitä niin toivottua lasta.. Ehkä se on vaan se ikä joka tekee tepposensa mun soluille tai jotain... :/ sis oikeesti meidän diagnoosi on selittämätön sekundaarinen lapsettomuus.
 
Templeton, meillä on selittämätön lapsettomuus diagnoosina. Tosin on nyt huomattu 2 hoidon kokemuksella että soluja on tullut ihan ok määrä (muistaakseni jotain 8-10), mutta hedelmöittyneitä on ollut sit vaan 4-5 molemmissa ja sitten niistä on ollut viljelyn jälkeen siirtokelpoisia vaan 2 (ekassa hoidossa ne oli aika huonoja, toisessa ok laatuisia), muut oli monitumaisia ym vikaisia. Eli Prednisol ja aspiriini ovat lääkärin arvion mukaan mukana, ikään kuin varmuuden vuoksi, koska niistä on todettu joillain olevan hyötyä. Lääkettä vaihdettin nyt mun pyynnöstä kun kahdessa ekassa oli puregon ja tulos oli aika huono niin halusin kokeilla olisiko lääkevaihdolla merkitystä. Hoidoissa ollaan yksityisellä, Tampereen Avalla Candidon potilaina. Ja klinikkahan ei ole kiiinni kun sen 3 viikkoa mut mun kierto menee just niin että on täpärällä ehtiikö tähän heinäkuulle/elokuun alkuun hoito. Nyt just olisi passeli aika kun loma alkaa, työstressin voi unohtaa, voi syödä kesällä terveellisesti kasviksia ja marjoja ym ja muutenkin olisi luultavasti relampi olo.. Eli toivotaan parasta mahdollista tulosta meille ja kaikille teille!
Mullaki ollu Puregonista huonompi vaste ku nyt viimeisessä hoidossa käytetystä Menopurista.
Aikaisempiin hoitoihin verrattuna saatiin tuplamäärä munasoluja (aikaisemmissa hoidoissa 4 ja nyt 8). Tuleeko sulle myös nyt Menopur-pistos vai joku muu?
 
sintu mulla sama eli 800mg lugea. Loppuiko se vuoto?
Ei oo vuoto loppunu, muttei kyllä lisääntynytkään.
Kirkkaanpunaista tiputtelua on ja ainaki nyt yön aikana oli tullut pikkuhousunsuojaan myös pieniä verihyytymiä...?
No kohtapa tuo lääkäri soittaa, niin saan purkautua sille oireistani.
Ajattelin että jos en nyt pääse terveyskeskukseen veritestiin, niin sitten painelen yksityiselle. Haluan saada varmuuden siitä missä mennään, vaikka se maksaiski :D
 
Toivottavasti se vuoto loppuu pian sintu, hyvä että se on kuitenkin tiputteluasteella. Ja tosiaan verikoe on varmaan nyt se ainoa tie saada edes hieman lisätietoa tilanteesta eli sinuna myös kyllä menisin.
Nyt se terveyskeskuksen lääkäri soitti ja hänen mielestään on liian aikaista tehdä vielä veritestiä?! Mennyt liian vähän aikaa alkionsiirrosta, joten testi ei vielä anna oikeaa tulosta.
Antoi minulle äitiysneuvolan puhelinnumeron ja pyysi soittamaan sinne ja kysymään asiasta vielä tarkemmin, miten tilanteessani kannattaa toimia.
Olen nyt yrittänyt muutamaan otteeseen saada yhteyden neuvolaan, hälyttää kyllä, mutta aina menee viimein vastaajaan. Kyllästyin soittamiseen ja jätin lopulta soittopyynnön... nyt vaan odottelen koska puhelin soi...
 
Olikos sulla sintu tuoresiirto vai pas? Mulla on ainakin ollut niin, että tuoresiirrossa testipäivä tasan 2 viikoa punktiopäivästä ja PAS:ssa testipäivä tasan 2 viikkoa siirrosta.
Terveyskeskuslääkärit nyt on kyllä välillä vähän mitä sattuu ja varsinkin välillä tuntuu, että eivät usein tiedä kyllä näistä raskausjutuista yhtään mitään. Ei varmaan kamalasti törmää heidän työssään näihin asioihin.
Mulla siis tuoresiirto tehty 17.6 ja punktiopäivä oli 15.6. Silloinhan mulla ois tuon veritestin aika ollu jo eilen vai kuinka? :)
 
Toiveena, jep, ekaa kertaa on kortisoni mukana. Vasta-aiheitahan ei ole (mutta olen allergikko) ja tuo killer-solu-ideankin voisin ostaa. Siitä syystä kai sen antibioottikin osaksi annetaan kortisonin ohella. Näistä kaikista 4. IVS:stä on saatu vain yhden alkiot/blasto tuotesiirtoon (kerran 2 pakkaseen, mutta sulatus epäonnistui). Nyt viimeisimmällä kerralla mulla oli tosi teräviä ja viiltäviä kipuja kohdussa yöllä pari päivää siirron jälkeen ja sen jälkeen uudelleen sitten PP12 paikkeilla. Lääkäri siitä epäili, että voisiko olla sitten tälläistä hylkimistä (=killer cells), vaikka tuo eka kipu olisi mielestäni voinut olla hyvinkin myös kiinnittymiskipua.. Odotan innolla miten tuo tämänkertainen cocktailini vaikuttaa päänuppiini :whistle:.

kn071 :) :heart:
 
Joo kyllä sintu, tuoresiirrossa on kaksi viikkoa punktiosta eli ihan höpöjä se nyt höpöttää se terveyskeskuslääkäri... Se ei varmaan nyt ihan ymmärrä tätä IVF-hommaa. Toivottavasti saat jonkun ajan nyt jonnekin pian!
Soitti sieltä neuvolasta ja sanoi ettei tiputtelusta kannata olla huolissaan. Kehoitti soittamaan naistentautien poliklinikalle ja varaamaan ainaki sen ultra-ajan.
Ultra ois nyt varattuna 25.7 klo 14.00.
Sanoi sieltä sairaalasta, että jos vuoto muuttuu kuukautisvuotomaiseksi, kannattaa olla heti yhteydessä heihin tai jos sattuu viikonlopuksi, niin mennä päivystykseen.

Veritestiä ei siis tehdä, jotenka luotan että on siellä ainaki toinen alkio nyt kiinnittyneenä ku kerran raskaustesti näytti positiivista. Mukavahan se ois jos toinenki pysyis matkassa, mutta seuraillaan nyt tilannetta tuon vuodon osalta. :)
 
******************11- hoidot**********************
30.6.2011

Avolavapaku.........1.icsi 1.pas..................touko-kesäk.
chidi......................1.icsi 1.pas.................heinäkuu
myy75...................3.icsi..........................vko 31
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
futuremami............3.icsi.........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas..................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
MT79.....................3.icsi..........…...........vko 37
tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
jag78.....................1.ivf.........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf.........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.......................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane............1. ivf 1.pas.................
Barbarella...............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74...................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva..............1. ivf.............................
Pipsa76.................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

nanniga..................2.ivf...................1............14..........30.6
iinamiina................2.ivf 2.pas...........1............9............5.7


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt...........13
Sintu74...................3.ivf................:heart::heart:.........kt..........12
 
Viimeksi muokattu:
Negaa pukkaa, kuinkas muutenkaan. Ei mulla ole vasta-aineita vielä tutkittu mutta kun on kilpirauh.vajaatoiminta ja haavainen paksusuolentulehdus niin eiköhän niitä ole. Ei näköjään kuitenkaan maksimiannostus kortisoniakaan (kaikilla) auta siihen. 20mg/vrk menee, tuota enempää ei voi edes enää ottaa.

Myy75, sama juttu (myös synt.vuosi :) ) meillä on yksi lapsi (2v7kk) joka sai alkunsa todella helposti, samoin kaksi seuraavaa raskautta jotka olivat kuitenkin kohdunulkoisia ja veivät munatorvet mennessään. Ja nyt ei sitten millään enää tärppää :( Kai se on sitten toi haav.paksus.tulehdus joka tässä estää, kun se on ainoa asia mikä on muuttunut noiden raskauksien jälkeen.

Aika epätoivon vallassa tässä kyllä jo on..
 
Isot onnittelut plussanneille! Ihanaa!

Meillä on suunnitteluaika polille 28.7. ja ICSI on alustavasti laitettu syyskuulle viikolle 37. Takana kaksi epäonnistunutta ICSI:ä. Ekalla kerralla tuli 8 nättiä munasolua, mutta ei saatu siittiöitä, toisella stimulaatiolla taas ei tullut munasoluja (yksi valikoitui johtofollikkeliksi). Nyt on pidetty alkuvuosi taukoa ja jonotettu julkiselle. Listassa mulla lukee 2. ICSI, mutta periaatteessa se on jo 3. yritys. Kertaakaan ei oo päästy vielä siirtoon.

iinamiina, meillä on kans lapsi suunnilleen samoja ikiä kuin teillä, 2 v 8 kk. Sen jälkeen ei oo näkynyt tärpin tärppiä. Edessä on kivesbiopsia, miehellä epäillään joko siittiöiden takaisinvirtausta tai tukosta, esikoinen on ollut joku lottovoittosattuma.

Kaveri kävi tänään kylässä pikkuvauvan kanssa. Kaavaili siinä tulevia: "Ajattelin, että jos sit vaikka tehtäis toinen lapsi sillai sopivasti, ettei tartte mennä välissä töihin". Ja tietää meidän hoidoista. Mä vaan totesin, että "just, tehkää vaan". Voi kun se oliskin niin helppoa.
 
^ V***u mitä idiootteja maailma pullollaan! Välillä kieltämättä vaikee päästää noita mielisairauksia ja ihme möläytyksiä toisesta korvasta ulos vaan kevytmielisesti..

Ja joo, ei mua niinkään tää nega enää yllätä/sureta/masenna/kauhistuta, kuin se fakta että ensin meillä oli pakastin täynnä hyviä alkioita 10kpl, ja "tulevaisuus turvattu" ja kaikki näytti hyvältä ja lääkärikin ihmeissään ja yhtä hymyä moisesta tuloksesta, ja sitten yhtäkkiä meillä on enää ihan maksimissaan kolmeen siirtoon, ja sekin on vähän epärealistisen optimistista. Mä oon ihan järkyttynyt siitä että ne sulatti kolme top-alkiota sitä kuorenavausta varten ja laittoi ne kaksi sitten roskiin! (Mulle ei voi siirtää kahta kerrallaan). Nyt siellä on enää kolmessa oljessa 5 kpl alkioita. Eli kun ne kahden oljet sulatetaan niin toinen niistäkin menee roskiin, jos nyt niin hyvin kävis että molemmat selviäis, mikä taas ei ole mikään itsestäänselvyys meidän kohdalla. Eli taas ollaan epätoivon partaalla. Miten voi sekunnissa elämä ja tilanteet näin muuttua. Mä oon vaan jotenkin niin vihanen kaikelle ja kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Sain yhdeltä tutultani faktatietoa siitä miten IVF-hoidossa lasketaan raskausviikot:
Elikkä ku mulla oli punktiopäivä 15.6 (keskiviikko), niin silloin oli jo 2rv kulunut ja keskiviikosta alkaa aina uuden raskausviikon laskenta. Elikkä nyt tämän viikon keskiviikkona täyttyi 4rv ja siihen tämä päivä (torstai) = 4+1
Esitinkö selkeästi? ainaki mie ite hoksasin miten lasketaan.
Huomenna mulla siis täysiä raskausviikkoja 4 ja siihen 2 päivää päälle= 4+2
 
fiia 69 :hug: Sovitaanko että seuraavasta hoidosta napataan molemmat ne pysyvät plussat !

MT79 Tuo kaverisi kommentti:headwall: Olen itse kuullut samankaltaisen eräältä pariskunnalta, heille asiat ovat kovin itsestäänselviä. Itse saanut monet kerrat kihistä raivosta :kieh:
Toivottavasti seuraavalla kertaa pääsette siirtoon asti ja lopputulos on positiivinen:)
 
Yön aikana vuoto lisäänty yhtä runsaaksi ku kuukautisten aikaan. Soitin naistentautien polille ja sain lähetteen raskaushormonin mittaukseen.
Kävin labrassa 9 aikaan ja klo 13 jälkeen saan soitella tulosta...
hieman pelottaa että onko sieltä nyt tullu vain toinen alkio ulos vai molemmat... no ei tässä auta muu kuu oottaa tuloksia... : /
 
Heippa pitkästä aikaan. Ollaan oltu reissussa, ja tänään vasta tein veritestin. Klinikalta soittivat, että positiivinen tulos on. Nyt vaan täytyy ottaa iisisti, ja pitää jalat maassa. Olin kyllä aika varma, että ei olis tärpännyt, mutta joskus näinkin.

Nyt sitten odotellaan ultra-aikaa joka on 21.7 että mitä tuolla masussa oikein tapahtuu...
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
******************11- hoidot**********************
1.7.2011

chidi......................1.icsi 1.pas.................heinäkuu
myy75...................3.icsi..........................vko 31
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
futuremami............3.icsi.........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas..................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
MT79.....................3.icsi..........…...........vko 37
tipetsu...................1.ivf..........................vko 38
jag78.....................1.ivf.........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf.........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.......................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Susirouva...............1. ivf.............................
Pipsa76..................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

iinamiina................2.ivf 2.pas...........1............10............5.7


****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt.............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi..............:heart::heart:..........kt...........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt..........13
Sintu74...................3.ivf..............:heart::heart:.........kt..........12
nanniga..................2.ivf.................:heart:.............vt..........15
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä