11-hoidot

Minä voisin myös tulla tähän ketjuun,eli 1.ivf tulossa vkolla 32 siirto jos kaikki onnistuu. Jännittää melko paljon,olen niin odottanut että hoidot alkaisi=) Ja sunnuntaina saan sitten aloittaa sumuttelut :)

Susirouva:Meillä näyttäisi olevan lähes sama aikataulu :cool: Kiva kun jollakin yhtäaikaa:flower:
Tosi kiva!! Olis mukava jos kertoisit sitten tuntemuksiasi :)

Mulla oli mielessä tämän hoidon siirtokin kuukaudella eteenpäin kun ahdisti niin ajatus koko kesäloman pilalle menemisestä näiden vuoksi. Itse kun (sori tuhat kertaa olen sanonut), että en jaksa uskoa hyviin tuloksiin omalla kohdallani. Mutta palstan kevätkellon ja parin kaverin (+miehen tietty) neuvoista lisäapua saaneena päätin että nyt mennään, maksoi mitä maksoi....

Tuntuu varmasti monista ja itsestänikin kummallisilta ajatukset hoidon siirtämisestä, varsinkin kun mulla tulee ikäkin ihan juuri vastaan. Mutta niinkuin kaikki tiedätte, nämä hoidot ei ole kovin yksinkertaisia ja selkeitä, eikä tulokset todellakaan taattuja, plus henkisesti sekä fyysiseti vielä tosi rankkoja. Ahdisti ajatus että on odottanut lomaa vuoden, ja matkojakin oli tarkoitus tehdä, mutta sen sijaan ravataankin 1-2 kertaa viikossa hoidoissa ja vedetään maha turvoksiin lääkkeillä...

Tietenkin olen kiitollinen että näihin "parempiin" hoitoihin vihdoin pääsin, mutta olen umpirehellinen tunteissani, kuten täällä onneksi saakin olla :).

Kovasti mulla on vielä luettavaa tämän ketjun aiempien kirjotusten osalta, mutta kauheasti onnea kaikille plussanneille munkin puolesta, ja tsemppiä muille hoitoihin!
 
Mahtavaa sintu! Kyllä tuo edelleen vähän haalea on pp19 viivaksi, mutta selvästi vahvempi kuin se viiva viimeksi eli kyllä se merkkaisi, että jotain siellä on tapahtumassa! Onko sulla koska nyt se uusinta veritesti! Ajatella, jos se on nyt vaan myöhäinen kiinnittyminen. Kyllähän sulla on kokoajan vaisto sanonut että jotain tapahtuu. Tuu sit kertomaan, peukut on pystyssä!

Mulla on muuten kans kohtu taaksekallistunut ja selkäkipuja on kyllä ollut.
Teen vielä huomenaamulla testin aamupissasta.
Perjantaina mulla onki sitten se veritesti, menen heti klo 7.00 aamusta labraan.
Tuohon, että viiva on edelleenki noin haalea on mahdollisesti 2 syytä:
- alkion myöhäinen kiinnittyminen: alkiohan voi kiinnittyä kohtuun, vasta kun sen kuori avautuu
- minun ikäni, 37v. Olen kuullut useitakin tapauksia, jotka ovat raskautuneet suht. vanhoina, että heillä on raskaushormoni noussut hitaammin kuin normaalisti, sekä pissa- että veritestissä.

Raskausoireita:
Mulla on edelleenkin selkäkipuja ja tänään lisääntyivät menkkamaiset kivut alavatsassa.
Menkkamainen vuoto minulla kesti n. 4pv ja loppui eilen.
Minullahan oli rintojen arkuutta n. viikon ajan alkionsiirrosta ja loppui sitten. Laitoin tuon Pregnylin piikkiin. Tänään kuitenkin olen taas havainnut rinnoissani tuntemuksia ja ne tuntuvat vain silloin kun rinnat ovat puristuksissa rintaliiveissä. Kun olen ilman rintaliivejä, ei tunnu mitään. :)
 
******************11- hoidot**********************
6.7.2011

myy75...................3.icsi..........................vko 31
Susirouva...............1. ivf..........................vko 31
bluebaby................1.ivf...........................vko 32
Toivelintu...............2.ivf...........................elokuu
1nainen..................2.ivf ..........................elokuu
Solja....................1.ivf/icsi 1.pas..............elokuu
Mequ....................1.ivf 1.pas...................elokuu
Mörkötys.................2.ivf/icsi 1.pas...........elokuu
iinamiina................2.ivf 3.pas..................elokuu
chidi......................1.icsi 1.pas.................elokuu
futuremami............3.icsi..........................elo-syyskuu
Sirunen81..............2.ivf...........................elo-syyskuu
Joku_päivä.............5.ivf...........................elo-syyskuu
leppäkerttu-77........2.ivf/1.icsi 2.pas.........elo-syyskuu
Maya82..................2.ivf 1.pas.................syyskuu
Omena_.................2.ivf..........................syyskuu
MT79.....................3.icsi.........................vko 37
tipetsu...................1.ivf...........................vko 38
jag78.....................1.ivf..........................syys-lokakuu
Kevätkello..............2.ivf..........................syys-lokakuu
Miukumau..............3.icsi.........................syys-lokakuu
Kaarne..................1.ivf 3.pas..................syys-lokakuu
Templeton..............2.ivf.......................marras-joulukuu
HalleB...................3.icsi.......................marras-joulukuu
iloksi......................2.ivf/icsi...................marras-joulukuu
Heidh.....................4. isci.......................syksy
syssy......................4.icsi 1.pas...............syksy
Pumppu.................1.ivf 1.pas.................syksy
Laurella.................3.ivf 2.pas..................syksy
Meg......................2.ivf 1.pas..................syksy
fiia 69.....................3.ivf 3.pas................syksy
Janttu-85...............3. ivf/icsi..............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.........................
NormaJeane...........1. ivf 1.pas.................
Barbarella..............1.ivf............................
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................
Michele..................3.icsi 1. pas..................
Minä-85.................1.icsi...........................
anya74..................2.ivf:n 1.pas?..............
Pipsa76..................2.ivf.............................
Peppi1981..............3.icsi...........
Lili_78...................
miralles.................3.icsi.........
Avolavapaku...........1.icsi 1.pas......


*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv




****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas..........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu...............:heart:...........kt................
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:..........vt/43.........11
sydänmaanlakka......2.ivf...............:heart:...........kt............14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt............
Katjuska-79............1.ivf..............:heart::heart:..........kt............
Jessie82.................1.ivf................:heart:...........vt/75.......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:...........kt...............
millis1981...............1.ivf 2.pas.......:heart:............................
sydänveri78............1.ivf...............:heart:...........kt.............9
AdAstra..................2.icsi...............:heart:..........vt/43.......14
Katar.....................luomu.............................................
Neela Naranja........2. ivf...............:heart:............vt/169.....12
Minne....................1.ivf...............:heart::heart:..........vt/99.......14
Hanskis................2. ivf 1.pas.........:heart:...........vt/1303....14
toivorikas-72......4.icsi:n 3.pas........:heart:...........vt/254......14
Mollamaija82..........2.ivf................:heart:...........vt/179......12
Syystoive...........1.ivf:n 1.pas..........:heart:..........vt/760......13
engeli.....................2.icsi.............:heart::heart:..........kt.........14
kn071....................1.ivf 1.pas.........:heart:............kt..........10
Toiveena................1.ivf 1.pas........:heart:.............kt..........13
Sintu74...................3.ivf..............:heart::heart:..........kt..........12
nanniga..................2.ivf................:heart:...........vt/114......15
 
susirouva:Juu ilman muuta käyn täällä kertoilemassa tuntemuksia. Kirjoittelen myös tuolla Oysilaisten pinossa varmaankin =) Mulla ei ikä vielä tule vastaan,vaan endometrioosi....mutta pakko yrittää kaikki keinot että saisi edes sen yhden pikkuisen:heart: 5.v sitä on tässä yritetty. Jospa hoidoista olisi apua. Onko sulle tehty inseminaatioita vai oletteko suoraan ivf hoidossa? Meille ei lääkäri alkanut tekemään ollenkaan inssejä endon takia,kuulemma suoraan kovat keinot käyttöön.
 
susirouva:Juu ilman muuta käyn täällä kertoilemassa tuntemuksia. Kirjoittelen myös tuolla Oysilaisten pinossa varmaankin =) Mulla ei ikä vielä tule vastaan,vaan endometrioosi....mutta pakko yrittää kaikki keinot että saisi edes sen yhden pikkuisen:heart: 5.v sitä on tässä yritetty. Jospa hoidoista olisi apua. Onko sulle tehty inseminaatioita vai oletteko suoraan ivf hoidossa? Meille ei lääkäri alkanut tekemään ollenkaan inssejä endon takia,kuulemma suoraan kovat keinot käyttöön.
Moikka, tulen huutelemaan nopeasti töiden lomasta..:whistle:
Kolme inssiä tehty, täysin tuloksettomina. Neljä vuotta yritystä takana. Pidän sulle hurjasti peukkuja!!!
 
Tämän päiväisessä veritestissä pp21 hCG-arvoni oli kyllä noussut, mutta hitaanlaisesti. Viikon aikana siis 43:sta 194:ään. Ensi torstaina uusi veritesti, jolla taas seurataan miten tämä raskaus etenee.
Kyllä minua pidetään jännityksessä ihan viimesen päälle...
Luultavasti alkio on kiinnittynyt ainakin viikkoa myöhemmin kuin olisi pitänyt eli minulla onkin nyt siis rv5+2:n sijasta menossa vasta rv4+2 tai jotain sinnepäin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips täältä kesätauolta!

Sintu74 ihanaa että uutiset osaltasi paranevat, hitaasti mutta varmasti :) Onnea. Raskaana kunnes toisin todistetaan ;)

Kevätkello, upeata että olet noin aktiivinen! Hali ja parasta kesäluomuilua!

Itse tosiaan annan kesän mennä asenteella 'tulee jos on tullakseen ja hyvin menee ilmankin'. Nyt on ollut niin monta muutosrautaa tulessa muutenkin, että on siinä tuhattaiturillakin jo selviämistä.

Kaikki kanssasiskot - parasta luomuonnea kesälle! Kyllä ne ihmeet joskus tapahtuu :flower:
 
Onnea Sintu!!! :flower:

Omaanapaa...Mä en nyt tiedä mikä kp mulla on?? Torstaina tuli veristä vuotoa kerran. Perjantaina tuli vain ruskeaa tuhrua. Lauantaina oli kipuja ja ruskeaa tuhrua paljon. La iltana pieni täplä veristä vuotoa. Sunnuntai aamuna jo selvästi menkat,mutta onko mulla ny kp 2 vai kenties kp 5???!!!

Mun pitää siis ilmottaa polille,kun heinäkuun menkat alkaa ja tänään en sit päässy linjoilta läpi!!! Oli vain 30min. soittoaika. Huomenna ois vasta uus mahis soitella..Enkä mä nyt edes tajua tätä kuvioo,kun IVF on vkolla 38,eli 10 vkoa vielä,niin pitääkö mun muka jo nyt alkaa sumuttelee,kun menkat pitää ilmottaa?? Siis onhan siinä putelissa 60 annosta eli n. 2kk:n satsi,mut.... Ja kun on niin super epäsäännöllinen kierto ilman clomeja niin mitähän koko hoidostakaan tulee..

Mua ahdistaa ja pelottaa ihan täysillä koko hoito. Mähän käyn psykologilla tän lapsettomuus-asian takia,mulla kun 8 vuotta menny jo.. Viime to murruin täysin vastaanotolla ja itkin silmät päästäni. Töissä ei tule työnteosta yhtikäs mitään,enkä jaksa hymyillä kotona,saati töissä. Olen asiakaspalvelualalla..Jos jokin ei asiakasta miellytä ja antaa palautetta,voisin räjähtää ja huutaa että eikö muka ole suurempia ongelmia ja murheita elämässä..Unohdan asioita kun keskityn vain pelkäämään ja suremaan..Psykologi laittoikin minut psykiatrille,joka määrittelee työkykyni. Psykologi oli kyllä sitä mieltä,että paussi töistä ois paikallaan,vaikka just vasta alkamassa 3 vko töissä kesäloman jälkeen.. Menen torstaina psykiatrille,huomenna psykologille.

Viimeaikoina onkin ollut niin alakuloinen olo ja mieli,että haluan olla vain miehen lähellä. Tarvitsen miestä koko ajan vierellä ja töissäkin iskee hillitön kaipuu ja itku meinaa tulla. Tämä kaikki pelottaa ja surettaa,voinko saada lasta koskaan ja miksi mulle käy näin?
 
Onnea Sintu!!! :flower:

Omaanapaa...Mä en nyt tiedä mikä kp mulla on?? Torstaina tuli veristä vuotoa kerran. Perjantaina tuli vain ruskeaa tuhrua. Lauantaina oli kipuja ja ruskeaa tuhrua paljon. La iltana pieni täplä veristä vuotoa. Sunnuntai aamuna jo selvästi menkat,mutta onko mulla ny kp 2 vai kenties kp 5???!!!

Mun pitää siis ilmottaa polille,kun heinäkuun menkat alkaa ja tänään en sit päässy linjoilta läpi!!! Oli vain 30min. soittoaika. Huomenna ois vasta uus mahis soitella..Enkä mä nyt edes tajua tätä kuvioo,kun IVF on vkolla 38,eli 10 vkoa vielä,niin pitääkö mun muka jo nyt alkaa sumuttelee,kun menkat pitää ilmottaa?? Siis onhan siinä putelissa 60 annosta eli n. 2kk:n satsi,mut.... Ja kun on niin super epäsäännöllinen kierto ilman clomeja niin mitähän koko hoidostakaan tulee..

Mua ahdistaa ja pelottaa ihan täysillä koko hoito. Mähän käyn psykologilla tän lapsettomuus-asian takia,mulla kun 8 vuotta menny jo.. Viime to murruin täysin vastaanotolla ja itkin silmät päästäni. Töissä ei tule työnteosta yhtikäs mitään,enkä jaksa hymyillä kotona,saati töissä. Olen asiakaspalvelualalla..Jos jokin ei asiakasta miellytä ja antaa palautetta,voisin räjähtää ja huutaa että eikö muka ole suurempia ongelmia ja murheita elämässä..Unohdan asioita kun keskityn vain pelkäämään ja suremaan..Psykologi laittoikin minut psykiatrille,joka määrittelee työkykyni. Psykologi oli kyllä sitä mieltä,että paussi töistä ois paikallaan,vaikka just vasta alkamassa 3 vko töissä kesäloman jälkeen.. Menen torstaina psykiatrille,huomenna psykologille.

Viimeaikoina onkin ollut niin alakuloinen olo ja mieli,että haluan olla vain miehen lähellä. Tarvitsen miestä koko ajan vierellä ja töissäkin iskee hillitön kaipuu ja itku meinaa tulla. Tämä kaikki pelottaa ja surettaa,voinko saada lasta koskaan ja miksi mulle käy näin?
Minä ainaki olen laskenu kuukautisten ensimmäiseksi kiertopäiväksi aina sen päivän ku alkaa se kunnon vuoto. Näin ainakin mua ohjeistettu.
Sulla ilmeisesti nyt menossa kp 2, jos eilen alkanu kunnon vuoto :)

Mun mielestä sun on ihan turha miettiä sitä kuinka säännöllinen/ epäsäännöllinen kierto sulla on.
Suprecurhan on jarrutushoito joka muutenki muuttaa noita kiertoja, ainaki mulla. Viime hoidossaki ovulaatio siirty viikolla eteenpäin. :)

Siinä vaiheessa kun ruvetaan kasvattamaan munasoluja, tuo Suprecur estää liian aikaisen ovulaation. Ja siis ovulaatio ja munasolujen lopullinen kypsyminen saadaan aikaiseksi Pregnyl-pistoksella.

Ei ole ollut itsellänikään helppoa ja edelleenkin epävarmuus kalvaa sisälläni, mutta toivoa en ole menettänyt missään vaiheessa.
Meilläkin lasta on yritetty vuodesta 2003 lähtien. :)

Tsemppiä sulle hoitoihin!
Kyllä sie sen pikkusen vielä aivan varmasti saat. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tipetsu :hug: Meilläkin 8 vuotta yritystä ja hermot tosiaan on tiukilla minullakin. Jatkammekin hoitoja varmaan vasta ensi vuonna, kun on ne kaksi pakkasukkoa vielä odottamassa.
Ihanaa, että Sintulla on valoa ikkunassa 8 vuoden jälkeen. :) Toivon oikein sydämestäni, että se nyt onnistuu.
Kivaa kesän jatkoa kaikille !
 
Mulla on toinen päivä sumutteluja menossa,oireita pääkipu aamulla...ei muuta. Susirouva:sullakin ilmeisesti sumut menossa? tai ainakin oletan niin,koska siirto viikkoa ennen minua :) miten on mennyt?
Apua, ei mitään sumutteluja vielä, vaan aloitan vasta 14.7. Toivottavasti kaikki on suuniteltu oikein. Joudun nyt vähän omin päin ottamaan selvää näistä, kun multa jätettiin yksi käyntikerta paikan päällä väliin. Sanottiin vaan, että laittavat kirjalliset ohjeet vielä postissa, mutta eipä niitäkään ole tullut.
 
Sinttu74 Onnea sinne :flower: Onko ollut minkälaisia oloja?

Jotankin pitkästyttävää odottaa sinne 21.7 asti jolloin on se eka ultra. Toisaalta pelottaa ettei masussa olisikaan mitään, ja toisaalta on tunne että on... sen suurempia oloja ei ole. Rinnat on kipeät, ja nännit nöpöttää koko ajan, väsymys kyllä vaivaa, mutta olen kyllä aina ollut kova nukkumaan... öisin on sellasia menkkamaisia kipuja, päivisin vain jotain pientä.... :D Pahoinvointia ei niinkään, ehkä jotain pientä, mutta tuntuu että sitä hakemalla hakee näitä oireita.... raastavaaaaa. Vielä pitäisi toista viikkoa odotella ja ihmetellä. Mites teillä muilla?

Ja tsemppiä kaikille hoidoissa vielä oleville <3
 
Susirouva:hmm...minkälaisen ohjelman sitten olet saanut? Mun käsityksen mukaan sumuja on 2vkoa ja piikitystä sen jälkeen n.10 päivää. Vai tehdäänköhän sulle sitten lyhyellä kaavalla? Milloin pitäisi olla siirto?
 
Onnea Sintu!!! :flower:

Omaanapaa...Mä en nyt tiedä mikä kp mulla on?? Torstaina tuli veristä vuotoa kerran. Perjantaina tuli vain ruskeaa tuhrua. Lauantaina oli kipuja ja ruskeaa tuhrua paljon. La iltana pieni täplä veristä vuotoa. Sunnuntai aamuna jo selvästi menkat,mutta onko mulla ny kp 2 vai kenties kp 5???!!!

Mun pitää siis ilmottaa polille,kun heinäkuun menkat alkaa ja tänään en sit päässy linjoilta läpi!!! Oli vain 30min. soittoaika. Huomenna ois vasta uus mahis soitella..Enkä mä nyt edes tajua tätä kuvioo,kun IVF on vkolla 38,eli 10 vkoa vielä,niin pitääkö mun muka jo nyt alkaa sumuttelee,kun menkat pitää ilmottaa?? Siis onhan siinä putelissa 60 annosta eli n. 2kk:n satsi,mut.... Ja kun on niin super epäsäännöllinen kierto ilman clomeja niin mitähän koko hoidostakaan tulee..

Mua ahdistaa ja pelottaa ihan täysillä koko hoito. Mähän käyn psykologilla tän lapsettomuus-asian takia,mulla kun 8 vuotta menny jo.. Viime to murruin täysin vastaanotolla ja itkin silmät päästäni. Töissä ei tule työnteosta yhtikäs mitään,enkä jaksa hymyillä kotona,saati töissä. Olen asiakaspalvelualalla..Jos jokin ei asiakasta miellytä ja antaa palautetta,voisin räjähtää ja huutaa että eikö muka ole suurempia ongelmia ja murheita elämässä..Unohdan asioita kun keskityn vain pelkäämään ja suremaan..Psykologi laittoikin minut psykiatrille,joka määrittelee työkykyni. Psykologi oli kyllä sitä mieltä,että paussi töistä ois paikallaan,vaikka just vasta alkamassa 3 vko töissä kesäloman jälkeen.. Menen torstaina psykiatrille,huomenna psykologille.

Viimeaikoina onkin ollut niin alakuloinen olo ja mieli,että haluan olla vain miehen lähellä. Tarvitsen miestä koko ajan vierellä ja töissäkin iskee hillitön kaipuu ja itku meinaa tulla. Tämä kaikki pelottaa ja surettaa,voinko saada lasta koskaan ja miksi mulle käy näin?
Iso iso iso halaus sulle!! Toivottavasti saat mielen rauhallisemmaksi, ja hyvä että käsittelet asioita. Nämä ovat kyllä todella rankkoja juttuja.

Ihan samanlaisia ajatuksia mullakin on, ja ikä tulee vastaan :(. Ajattelin viimeksi vastaanotolla, että en todellakaan ole valmistautunut totaaliseen lapsettomuuteen, enkä edes osaa kuvitella miten pystyisin sen käsittelemään, mutta olemme hoidoissa, ja ajattele, kaikki on mahdollista!

Onneksi sinulla on tukijoita, täällä palstalla on meitä vielä lisää :heart:.
 
Susirouva:hmm...minkälaisen ohjelman sitten olet saanut? Mun käsityksen mukaan sumuja on 2vkoa ja piikitystä sen jälkeen n.10 päivää. Vai tehdäänköhän sulle sitten lyhyellä kaavalla? Milloin pitäisi olla siirto?
Eipä ole meille paljoakaan kertoiltu näistä...ilmeisesti sitten jollain lyhyellä kaavalla :confused:. Kun siirto pitäisi olla ehkä 5.8-8.8?? Tuntuu kyllä siltä kuin silmät sidoksissa lähtisi näihin hoitoihin. Meillä on siis takana 3 inssiä, ja tästä ei aiempaa kokemusta. Aloitan piikittelyn ehkä 26.7, silloin mulla ainakin on käynti NKL:lla. Pitääkin kyllä soittaa sinne huomenna ja varmistella näitä. Huh.
 
Eipä ole meille paljoakaan kertoiltu näistä...ilmeisesti sitten jollain lyhyellä kaavalla :confused:. Kun siirto pitäisi olla ehkä 5.8-8.8?? Tuntuu kyllä siltä kuin silmät sidoksissa lähtisi näihin hoitoihin. Meillä on siis takana 3 inssiä, ja tästä ei aiempaa kokemusta. Aloitan piikittelyn ehkä 26.7, silloin mulla ainakin on käynti NKL:lla. Pitääkin kyllä soittaa sinne huomenna ja varmistella näitä. Huh.
Juu no kannattaa kyllä selvittää,mulle tuli ihan tarkat ohjeet Oysista jo hutkikuun lopulla. Sumute aloitetaan 11.7. Eka ultra 27.7 jolloin aloitetaan pistäminen. Seuraavat ultrat 2.8 ja 5.8. Punktio olisi 8.8 ja mahdollinen siirto jos kaikki onnistuu 10.8. Mulla tehdään pitkällä kaavalla. Periaatteessa sulla ehtisi aikalailla samaan aikatauluun kun mulla jos aloitat piikittelyn 26.7. Mutta kannattaa kyllä soittaa ja laittaa itselle ylös mitä milloinkin tapahtuu:)
 
Kiitos teille kaikille vastauksistanne,olette kyllä suurenmoinen tuki koko kööri! :)

Sintu Joo,siis kyllä mäkin oon tähän asti laskenu kierron ekaksi päiväksi sen päivän,jolloin ihan verinen vuoto alkaa. Mulla kyllä niin niukatkin,ettei meinaa ihan kartalla pysyä.
Mulla siis lääkkeinä Synarela ja Gonal F ja pitkällä kaavalla..Saankohan mä sit ton Suprecurin vielä jarruksi..Eipä tohtori ainakaan kirjottanu sitä. Sain siis IVF-infokäynillä nuo reseptit molempiin..


Mua kyllä vähän mietityttää se mitä väestöliiton perinnöllisyyslääkäri sanoi siitä Fragile X:stä..Olin siis puheissa sinnepäin pari viikkoo sitten. Mulla siis fragile X kantajuus,joka selvisi kromosomi-kokeissa. Ihan puskista tuli. Noh,siis tämä väestöliiton täti sanoi että joillakin Frax-kantaja naisilla on todettu POF eli ennenaikaiset vaihdevuodet,joka tarkoittaa sitä että munasolut ovat vanhoja jo irrotessaan,eivätkä ehkä siksi hedelmöity..Pitää kyllä huomenissa kun soittelen polille,jättää lääkärille soittopyyntö tosta POF:ista. Tosin tätä POF:ia tavattu 30+ ikäisillä naisilla,itse olen 27.
Voisivatkohan sitten tehdä ICSIn samalla kertaa mikäli tämmönen ongelma? Jos vaikka oiskin useempia hyvänlaatusia munasoluja,joista vois osalle tehdä ICSIn..voivoi.. :(
 
On kyllä paljon kiinni ottamista kun olin niin pitkään pois palstalta. Todella mielenkiintoisia kirjoituksia ja uskomattomiakin tarinoita! Näin jälkikäteen vaan harmittaa kun ei enää ehdi kommentoimaan, mielessäni vain ajattelen: kyllä mansikkatyttö, välillä todella kyllästyttää ja tekis mieli heittää hanskat tiskiin, ja tiedän hyvin sen naikkarin vaaleahiuksisen "mukavan" naislääkärin...ja uskomatonta, että sellaistakin voi sattua, että kutsutaan väärä pariskunta paikalle (mm. Peppi1984) jne jne..

Sellaista haluaisin kysäistä kaikilta, että minkälaisia tuntemuksia hoidossa käytettävät lääkkeet teille on aiheuttanut? Itselläni clomeista tuli kuumia aaltoja, hermojen menetystä (kauniisti sanottuna :D), puregonista ei muistaakseni kauheasti mitään, mutta määrät olivat huomattavasti pienempiä mitä nyt tulee olemaan.

Teemme hoitojen lomassa pienen matkan ympäri Suomea (sisältäen mm. koskenlaskua), siinä kohtaa missä on 6 pv hoitojen välissä, joten olis kiva vähän kuulla teiltä, että milläköhän mielellä ja missäköhän fyysisessä kunnossa olen kenties sinne reissuun lähdössä.

Jos ei muuta, niin voin varoitella tuota ukkokultaa..:D. Vaikka tiedän että nämä ovat kovin yksilöllisiä, niin silti jotenkin ne tuntemukset ovat jääneet ketjun viesteissä vähemmälle huomiolle, ja niistä olsi kiva kuulla :). Kiitos etukäteen vastauksista!
 
Sintu: Varovaiset onnittelut! Toivottavasti kyytiläinen on ja pysyy mukana!

Susirouva: Kannattaa kyllä jo kysellä niiden ohjeiden perään, ettei ole esim. hävinnyt postissa.. Sunhan pitää alkaa kohta sumuttelemaan. Mulle tuli ihan samalla lailla kuin Bluebabyllekin ohjeet jo hyvissä ajoin, jossa oli tarkasti kerrottu mitä pitää milloinkin tehdä. Eka ultrassa saa sitten ohjeet mitä ja milloin pistetään. Mulle ei tullut noista lääkkeistä (Suprecur, Fostimon (uusi lääke) ja Pregnyl) oikeastaan mitään oireita lukuunottamatta Suprecurin aiheuttamia kuumia aaltoja (Yhtenä aamuna heräsin hikilammikosta.. :D ), jotka sitten tasoittuivat kun aloin pistämään Fostimonia. Niin ja yhden kerran ratkesi nenä vuotamaan verta, mutta mulla vuotaakin nenä aika helposti, odotin paljon pahempaa.. Multa saatiin siis punktoitua 11 munasolua ja mun olo oli punktioon asti ja sen jälkeen tosi hyvä. Ei mitään turvotusta eikä kipuilua. Mutta tämä on varmasti tosi yksilöllistä.
 

Yhteistyössä