Hakutulokset

  1. K

    Mikä meidän perheessä on vikana kun me ei pysytä yhtään terveinä??

    Voi olla että vastaus ei olekaan helppo..Meilläkää ei ole hometta, syödään terveellisesti ja liikutaan. Meille tuli kaikki taudit peräjälkeen viime talvena, nyt taas ollaan oltu terveempinä pitkään..ENkä ole edes muistanut antaa lasten vitamiineja ja maitohappobakteereita ja kalanmaksaöljyjä...
  2. K

    Miten ehditte?

    Suunnittelen enemmän kuin ennen, tiedän jo aamulla mitä on päiväruuaksi, esim. kaalilaatikkoa teen kerralla enemmän, yksi pakastimeen.. Vaikka keitto on nopea tehdä, laitan usein ruuan jo ennen aamu ulkoilua. Ruoka on aina melkein heti valmis kun tullaan ulkonta. Lapset nukkuu päiväunet sisällä...
  3. K

    Isi ei jaksa..

    Varmasti raskas tilanne teille kaikille, mutta yksin ei tarvitse jäädä, uskaltakaa pyytää apua, esim. jos saisitte perhetyöntekijän kotiin, joka osaa avittaa vauvan kanssa äitiä, luomaan suhdetta, herättämään vuorovaikutusta ja luomaan päivärytmiä..ja auttamaan äitiä löytämään keinot jaksaa...
  4. K

    mitä minulla on:minulla on perhe!! :)

    Kiitos ihanasta kirjoituksesta. Olen myös yhden erityislapsen äiti ja kahdella nuoremmallakin on vähän samanlaisia piirteitä (kuten aistiyliherkkyyttä). Meilläkin siis kolme lasta, joista olemme kiitollisia ja tunnen olevani onnekas, vaikka arki on välillä tosi raskasta!
  5. K

    Maitoallergian tutkimisesta

    Suosittelen ettet odota lääkäristä apua. Tai ainakin valitset tarkoin lääkärin. Viisainta on imettää ja noudattaa maidotonta ja ravinteikasta ruokavaliota. Maito ei ole ainut kalsiumin lähde. Jos haluat hakeutua lastenpolille maitoallergian takia, pääset maitoaltistukseen. Tämä kaikki on...
  6. K

    Miettiikö kukaan muu tällaista (lapsilleen omistautuneet väsyneet äidit)

    Niinpä, äidit ansaitsee kaiken kunnioituksen! Arvostetaan me ite itteämme.
  7. K

    Miusta ei ole kummiksi.

    voi, ajattele pientä poikaa! kyllä susta on kummiksi, jos vain haluat!! kolmevuotiaat pojat on IHANIA!!!!
  8. K

    taas hupia huutiksesta

    :laugh:
  9. K

    4-v päiväkotiin joka aamu väkisin ja raivohuudon kanssa..

    Itse ehkä harkitsisin hoitopaikanvaihtoa. Meillä poika ei viihtynyt yhdessä paikassa ja meni sinne itkun kanssa, toiseen paikkaan menee aina mielellään. Ota selville paikoista, jossain ilmapiiri on parempi tai jokainen lapsi otetaan yksilöllisemmin huomioon, tai muuta joka sopii pojallesi paremmin?
  10. K

    lapsen pissassa verta

    http://www.poliklinikka.fi/?page=6360726&id=0375452 Paranemista!! :-/
  11. K

    Omistushaluinen/sairaalloisen mustis mies..

    Kuulostaa kyllä kamalalta..Rakastuit kamalaan kontrollifriikkiin...Hän ei omista sinua. Ehkä hän ei osaa luottaa kehenkään? Jotain pelkää varmaan, mut ei tota tarvitse sietää. On sairaalloista hänen epäluottamuksensa ja sinun yksityisyyden kunnioittaminen..On loukkaavaa kun aviopuoliso riivaa...
  12. K

    Eskariasiaa

    En olisi huolissani..Lasten tarkkaavaisuus voi vaihdella eri tilanteissa...Kehitystä ehtii tapahtua varmasti ja ei kannata ainakaan huolestua.. Voithan ottaa yhteyttä tätiin ja jutella asiasta, jos se jäi vaivaamaan. Ja sittenkin se on vain hänen oma arvionsa kuitenkin. Itekin olin koulussa...
  13. K

    3v ja yöheräily

    Voisikohan olla allergioita? Meillä allergiat syynä katkonaisiin öihin ja kun ollaan ilman allergisoivia ruoka-aineita ja muita aiheuttajia niin yöt sujuu. Itelle tulee mieleen heti ekana allergiat.. Mutta muitakin syitä varmaan on! Kumpa pääsisit esim. neurologille selvittämään uniasioita...
  14. K

    oisko vihdoinkin plussaa? *kuva*

    :flower: Onnea!! :)
  15. K

    tosi hankala kolme vuotias...argh

    Meillä on samanalainen poika.. Ruokailujen sujuminen ei ole mitään itsestäänselvää. Toiset lapset syö mitä vaan, mutta meillä valikoi. Itse arjen helpottamiseksi etsin jatkuvasti ruoka-aineita, joilla saan lapsen syömään. Kun maha toimii, kaikki toimii. Kaikille kaikki ruoka-aineet ei vaan sovi...
  16. K

    Alkaa joulumieli kadota

    Meillä riitoihin auttaa kun laitan sellaisen Rölli laulun, metsän neitonen nimisen, missä lauletaan, eikö kukaan kaunista osaa enää ajatella..vain niin voi tämän metsän pelastaaaaa.. Se toimii rentoutusharjoituksena kun alkaa juoksuharjoitukset ja lohikäärmeet alkaa huutelemaan. :flower:
  17. K

    Voiko kukaan oikeesti sanoa noin?!

    Olipa ihmeellisesti sanottu, varmaan joku aivoalue palaa harmaata sillä sanojalla, ja päästelee sammakoita suustaan eikä ymmärrä. Mutta voimia sulle! "Ei mikään voi kuolla, ei meri ei tuuli, ei rakkaus kuolla voi. Ohi polku vain kulkee ja kukat jää taa, ja muualla tuuli soi". :flower:
  18. K

    Märkärupitietäjiä paikalla?

    Kannattaa myös käyttää kirvelemätöntä desinfioivaa ainetta estämään leviämistä antibiootin lisäks. Luulisin et alkais jo pian antibiootti vaikuttamaan. Itelle tuli jollain matkalla märkärupi ja antibiootti auttoi must heti silloin (muistaakseni). Ite oon tolle sibicortille allerginen mut sekin...
  19. K

    korvikeongelma....

    Musta kannattais ottaa yhteys neuvolaan tai lääkäriin. Voi olla maitoallergiaakin. Älä anna lapsen kuivua, jos neste ei pysy sisällä! Kokeile myös pystyasentoa ruokailun jälkeen ja Nania kuten yllä ehdotettiin ja musta kannattaa mennä aika pian lääkäriin, ettei tule suolotasapainon tms...
  20. K

    Imetyksen lopettaminen maitoallergisella vauvalla

    Tässä meidän elämästä sepustusta :-) Meillä ei käyneet almironkaan, eikä kaura- eikä riisimaito. Ravintoterapeutti suositteli mehuja, (mutta hammaslääkäri ei niitä suosittele) + kalsium+ muu vitamiinijauhelisä lääkärin määräämänä meillä on. Itse päätin imettää 1,5v. asti koska monia sopivia...

Yhteistyössä