Voiko kukaan oikeesti sanoa noin?!

  • Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti
PikkasenPyöree
Tai voi varmaan..
Äsken juttelin erään henkilön kanssa siitä mun keskenmenosta, niin hänpä totesi, että "kyllä se tossa sun tilanteessa oli ihan paras vaihtoehto, että meni kesken. Ajattele nyt kuinka rankkaa sulla olis ollut kahden pienen lapsen kanssa"

Siis mitä h**vettiä liikkuu ihmisen päässä, jos noin menee sanomaan |O
 
Olipa ihmeellisesti sanottu, varmaan joku aivoalue palaa harmaata sillä sanojalla, ja päästelee sammakoita suustaan eikä ymmärrä.

Mutta voimia sulle!

"Ei mikään voi kuolla, ei meri ei tuuli, ei rakkaus kuolla voi. Ohi polku vain kulkee ja kukat jää taa, ja muualla tuuli soi". :flower:
 
Myhkyfantti
Nii tai sitten spekulointi miksi meni kesken! Inhottavia nuo tollaset kommentit on! Niinkuin ´Sisu´ jo sanoi toisesta korvasta sisään, toisesta ulos! :hug:

Täällä kolme km:a kokeneena kuullut paljon vastaavia juttuja!
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Alkuperäinen kirjoittaja hänhän:
yritti lohduttaa ajattelemalla asian positiivista puolta. en näe tuossa mitään kamalaa.
Ai jos sulle sanottais, että hyvä kun meni kesken, niin se olis sun mielestä ihan ok?
no ei olis. mutta paremmalta tuntuis kun joku löytäis vaikeasta aiheesta edes jotakin hyvää.
 
PikkasenPyöree, omien kokemusteni perusteella ihmiset ei taida tietää, miten toinen pitää kohdata / mitä sanoa, kun tämmönen asia on pinnalla. Huomasin sen, kun oman keskenmenoni jälkeen lähdin ekoja kertoja kauppaan, niin puolitutut, ja vähän enemmänkin tutut ihmiset käänsi päitä, ja oli niin kun eivät huomaisi mua. Eli he ei siis osaa sanoa / tehdä mitään, mikä mun mieltä parantais. En toki sitä vaadikaan, mutta tältä ihmiseltä, joka sulle näin sano, nin häneltä taitaa puuttua nuo sosiaaliset taidot kokonaan tai ne on ihan olemattomat. Ihmiset sanoa töksäyttää tämmösissä tilanteissa sen, mitä sylki suuhun tuo, eivätkä sen kummemmin ajattele, mille se toisesta tuntuu.
:hug:
 
Tuulia
Kerroit hänelle varmaan ihan suoraan, että pahalta tuntuu kommenttisi, ettet vaan täällä palstalla valita? Ehkä tämä kaverisi/ystäväsi oppisi siitä jotain, jos sanoisi ihan normaalisti, että kuule, ei tuo kauhiasti tässä tilanteessa auta, ei tarvitse välttämättä mitään lohdutuksia keksiä väkisin. Etkä varmasti tarvitse vahvistusta sille, että kommentti oli töks. Ja jos et pidä tähän henkilöön vähään aikaan yhteyttä, niin sano ihmeessä minkä takia. Muutenhan tuo töksäyttely jatkuu vaan, ääliö kun on.

Tosin mustakin voisi olla vaikea kohdata ihminen, jolla on mennyt raskaus kesken. Kai sitä sitten yrittäisi jotenkin auttaa, vaikka ne kommentit voisivat ollakin typeriä.
 
PikkasenPyöree
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia:
Kerroit hänelle varmaan ihan suoraan, että pahalta tuntuu kommenttisi, ettet vaan täällä palstalla valita? Ehkä tämä kaverisi/ystäväsi oppisi siitä jotain, jos sanoisi ihan normaalisti, että kuule, ei tuo kauhiasti tässä tilanteessa auta, ei tarvitse välttämättä mitään lohdutuksia keksiä väkisin. Etkä varmasti tarvitse vahvistusta sille, että kommentti oli töks. Ja jos et pidä tähän henkilöön vähään aikaan yhteyttä, niin sano ihmeessä minkä takia. Muutenhan tuo töksäyttely jatkuu vaan, ääliö kun on.

Tosin mustakin voisi olla vaikea kohdata ihminen, jolla on mennyt raskaus kesken. Kai sitä sitten yrittäisi jotenkin auttaa, vaikka ne kommentit voisivat ollakin typeriä.
No ihan olis riittänyt pelkkä "olen pahoillani".
 
Joo kyl mullekin sanottiin vaikka mitä kun vauva kuoli synnytykses (35+4). Niin se oli vaan tarkotettu. Ja onneks kuoli jo sairaalas ettei tarvinnu kotiin tuoda. Olin vaan et kyl mun mielestä olis ollu ihanaa kun olis saanu olla edes yhden päivän vauvan kanssa kotona. Siihen ystävä vastas et : EI kyl se on parempi ettet saanu kotiin. huoh...
 
PikkasenPyöree
Alkuperäinen kirjoittaja OmaTunto:
Joo kyl mullekin sanottiin vaikka mitä kun vauva kuoli synnytykses (35+4). Niin se oli vaan tarkotettu. Ja onneks kuoli jo sairaalas ettei tarvinnu kotiin tuoda. Olin vaan et kyl mun mielestä olis ollu ihanaa kun olis saanu olla edes yhden päivän vauvan kanssa kotona. Siihen ystävä vastas et : EI kyl se on parempi ettet saanu kotiin. huoh...
:hug:
 

Yhteistyössä