Hakutulokset

  1. T

    opiskeleva äiti

    Ajattelin kysyä teiltä onko kukaan teistä saanut lapsen opiskeluaikanaan ja jatkanut opiskelua lapsen kanssa? Miten onnistuu ja mikä on vaikeaa? Itse aion jatkaa opiskelua esikon synnyttyä jos suinkin se onnistuu. Olen juuri aloittanut yliopiston eli opiskeluvuosia riittäisi vielä pitkälle...
  2. T

    Onko olemassa mitään konstia olla polttamatta valkokastiketta pohjaan?

    Eli kysymys tuli jo otsikossa. olen yrittänyt tehdä lasagna itse mutta tuon valkokastikeen kanssa menee hermot. Siis voiko maitoa kiehuttaa ilman että se palaa pohjaan. ohjeessa lukee, annetaan kiehua n. 5 min....Mulla se palaa pohjaan enneku koko maito edes on siinä pisteessä että se kiehuis...
  3. T

    Vauvan ekat liikkeet

    Eli mulla nyt ensimmäinen raskaus ja tänään tuli täyteen 18 rv. Mietin tuota vauvan liikehdintää, voiko olla mahdollista että ne liikkeet tuntuis jo näin aikasin. Tai musta tuntuu että ne olis alkanu jo ainaki viikko sitte. Välillä tuntuu että ne on liian rytmikkäitä ja niitä olis liian paljon...
  4. T

    Jyväskyläläiset, yksi kysymys

    Joka kuuluu näin: Missä olette käyneet jos olette käyneet omakustanteisessa rakenneultrassa? Oletteko tehneet hintavertailuja? Hyviä tai huonoja kokemuksia? Tekis mieli käydä mutta tuleekohan liika kalliiksi... :attn:
  5. T

    Listeriasta vielä

    Haluaisin vielä tietää kyseisestä taudista, sillä aihe on pyörinyt päässä peikkona vähän turhan pitkään. Jos listeria oireilee raskaana olevilla samalla tavalla ku influenssa (päänsärky, kuume, lihassäryt), mistä tietää onko se sit tavallista nuhakuumetta vai listeriaa. sopivasti tässä itse...
  6. T

    Milloin mahan kuuluisi alkaa näkyä?

    Oon ihan hämääntynyt, kun ihmiset sanoo että mulla se näkyy jo, vaikka olen vasta 12-13rv. Ei kai sen vielä pitäisi kovin selkeästi näkyä. Lihonut kyllä olen pari kolme kiloa, eli oisko sitten mahassa makkarat lisääntyneet :D Ja olen huomannut että paljon enemmän turvottaa ruokailun jälkeen...
  7. T

    vauva-lehti

    Kuinka moni teistä on tilannut vauva-lehden? Mulle tuli tänään tarjous siitä ja harkitsen...hmmmm :whistle: Saisi jopa kaupanpäälle pussilakanasetin tai kantoliinan ja yllätyksen B) Onko teillä kokemuksia? Kumpi parempi kaksplus vai vauva lehti? Lähettääkö ne kaksplussalta vastaavia tarjouksia?
  8. T

    Valion sulatejuustoja saa syödä :)

    Heippa! Tuossa aloitin eilen keskustelun noista sulatejuustoista, ja siitä saako esim koskenlaskijaa syödä kuumentamattomana. Koska se jäi vähän epäselväksi, otin yhteyttä valiolle ja sain sieltä mukavan vastauksen :D Se kuului näin: Kiitos yhteydenotostanne Valioon. Kaikki Valion...
  9. T

    Sulatejuustot :)

    HEIPPA! Tuli vaan mieleen, kun jotku sulatejuustothan on tehty pastöroimattomasta maidosta ja niistähän voi saada sitä listeriaa. Lukeeko se VARMASTI siinä pakkauksessa jos näin on. Jääkaapissa paketti koskenlaskijaa ja yllättäen olen alkanut himoita sitä. Mut siinä ei lue ainesosien kohdalla...
  10. T

    Joulu tulee...rahaa menee...

    Heippa! Ajattelin täällä aloittaa nyt vähän aiheeseen kuulumatonta keskustelua mutta musta on mukavampi täällä aloittaa aiheita ku Mitäs nyt- palsta liikkuu liian nopeesti ja muualla en juurikaan ole vieraillut... toivottavasti ketään ei haittaa? Jos tämä ei jonku mielestä kuulu tänne nii...
  11. T

    Vielä kyselisin pesupähkinöistä

    Hiips! olen alkanut pestä pyykkini pesupähkinöillä, ja haluaisin kysellä teiltä...jos joku olisi käyttänyt enempiki. Mulla on siis SAMU merkkisiä pähkinöitä, ja siinä paketissa lukee että mukaan voi laittaa myös eteeristä öljyä jos haluaa pyykkiin raikkaan tuoksun. Onko joku kokeillut? Ja...
  12. T

    Huono omatunto

    Minä täällä taas kerron ongelmia ruokavalioon liittyen :o Eiku siis, mulla on nykyään tullut ihan mieletön makeanhimo, jota ei voi mitenkää hillitä. Joka päivä pakko saada jotain hyvää tai ei millään kestä. Tai sit vaan luulottelen niin. Mutta siitä tosiaan seuraa huono omatunto kun ajattelen...
  13. T

    Aiheeseen kuulumatonta mutta...

    Miks mä en pysty lähettään ihmisille yksityisviestejä? Siis miten se tapahtuu? :ashamed: Tosi nolo mutta minkäs teet...
  14. T

    Mitä kaloja saa syödä?

    Heippa! Neuvolasta olen saanut ohjeita siihen mitä saisi syödä ja mitä ei. Aika selkeitähän nuo ohjeet on, mutta se mitä mietin on tuo kun kalaa pitäisi syödä 2-3 kertaa viikko kalalajeja vaihdellen. Ensinnäkään en ole mitenkään erityisen ihastunut kalaruokiin. Toiseksi mun mielestä tuo on...
  15. T

    Kokemuksia kestovaipoista?

    onko täällä ketään joka on valinnu kestovaipat lapselleen? Tämä nyt sinänsä ei oo mulle vielä ajankohtainen kysymys, mutta olen hyvissä ajoin liikkeellä :ashamed: Kerranki. Oon itse ympäristökysymyksistä kiinnostuneena ajatellut kestovaippa- vaihtoehtoa sit ku saan ensimmäisen lapseni...
  16. T

    Ulkonäköpaineita?

    Hei taas! Mietin tässä sellaista, onko teillä kenelläkään tullut kriisiä oman kehon muuttumisen suhteen ku lasta odotatte tai kun olette tulleet äideiksi. Olen kyllä kuullut että naiset suhtautuvat kehoonsa ja itseensä paljon armeliaammin äideiksi tultuaan. Kun ne uhraukset on aika vähäisiä...
  17. T

    Kummallisia ruokahimoja?

    Heippa! Kysynpä teiltä, onko totta vai tarua, että odottavilla äideillä tulee joskus kummallisia himoja erikoisiin ruoka yhdistelmiin? Radiossa muistaakseni oli joskus tästä keskustelua, ja sieltä kuulin, et joku äiti oli tykännyt syödä merkkareita voin kanssa, toinen söi suolakurkkuja ja...
  18. T

    pahoinvoinnista ja muustakin

    Heippa! Täälläpä eräs joka vähitellen alkaa tottua ajatukseen että mahassa tosiaan kasvamistaan kasvaa pieni tulokas :D Esikoisen ollessa kyseessä siinä menee tosiaa joku aika, enkä oo varma käsitänkö sitä oikeasti vieläkään. Mutta ajatuksen kyllä pyörii jatkuvasti siinä asiassa =) Tosin tuon...

Yhteistyössä