Vauvan ekat liikkeet

Eli mulla nyt ensimmäinen raskaus ja tänään tuli täyteen 18 rv. Mietin tuota vauvan liikehdintää, voiko olla mahdollista että ne liikkeet tuntuis jo näin aikasin. Tai musta tuntuu että ne olis alkanu jo ainaki viikko sitte.
Välillä tuntuu että ne on liian rytmikkäitä ja niitä olis liian paljon että voisi olla vauvan liikkeitä. Kun tuskin tuon "ikäinen" vielä niin kauheesti myllää. Mutta kuitenki ne tuntuu tuossa alamahan kohdalla, sisältäpäin tulevia "töyssyjä". Vai lieneekö kuvittelua? Joku elohiiri siellä nykii tms? Tai muuta lihasten nykimistä. Te joilla kokemusta, miten nopeasti lapsen liikkeet muuttuu säännöllisiksi ja selkeästi vauvan liikkeiksi, niin ettei oo epäilystäkään kuka siellä mellastaa. Ja millä kohdin mahaa tuntuu ekat liikkeet?
Neuvolan oppaissa sanotaan että yleensä ekan kanssa menee kauemmin ennen ku liikkeet tuntuu tai ne tunnistaa..
 
Minä olen tuntenut liikkeitä jo reilun parin viikon ajan ja nyt menossa rv 16+2 :heart: Kyllä ne "hipaisut" tunnistaa sitten - ei niitä voi erehtyä luulemaan miksikään muuksi! Tuntuu todella ihanan hassulta, kun vauva kutittelee mamin massua B) Pääasiassa tuntemukset ovat tuolla alhaalla, vasemmalla, häpyluun ja navan puolessa välissä. Vaikka kyllä se paikkakin välillä vaihtelee - liikkuuhan ne pikkuiset siellä aikasmoista vauhtia!
 
mulla ekat liikkeet tuntu kuplimiselta... kuin joku ois puhaltanu pillillä alamasus jotain oikein kuplivaa juomaa =) tuntu hassulta mut ei voinu erehtyä. normaalisti ei koskaa tommosta. myöhemmin muuttu potkuiksi ja muljahteluiksi..
 
No ehkä ne sit on sitä... Niinku Kylkiluu kuvasi tuossa, sellasta nykimistä ja muljahtelua se on mullakin :D Epäilyttää vaan vieläkin, mutta eiköhän ne tässä parin viikon sisään ala olla jo ihan selkeitä.
On tämä raskaus ihmeellistä aikaa...kun vieläkään ei oikein tajua sitä että siellä masussa on tosiaa pieni asukki :) Välillä on sellanen olo että hei, onko siellä ketään? :eek: Ja sitte kokoajan toivoo että voi kun siellä olis kaikki hyvin...
 
Lyy
:wave:
Mulla tuntui joskus 15. rv:n tienoilla ja esikoista odotellaan. Mielestäni elohiiri on juuri oikea tunne sitä kuvaamaan, ehkä se tuntuu jotenkin syvemmällä kuin oikea elohiiri, mutta samanlaista nopeaa liikettä se on. Sitten vähän myöhemmin on alkanut myös tuntua lisäksi sellaisia muljahduksia, reilumpia yksittäisiä töytäisyjä...

T. Lyy ja 18+4 otus
 
Esikoista odotan ja ensimmäiset liikkeet tunsin 15+5. Nyt menossa 18+4 ja joka ikinen kerta tuntuvat yhtä ihanalta, ihmeelliseltä ja odottamattomalta. Kyllä joka päivä tulee mietittyä, että onkos tänään tuntunut ja jos ei, niin heti huolestuu...
 
Mulla alkoi liikkeet tuntumaan joku viikko-pari sitten, eli kai sit tosi ajoissa esikoista odottaessa...?Ihan kuin joku ois koputellut vatsaa sisältä ja nyt on vaihtunut edelläkuvattuihin muljahduksiin.... :heart: Välillä voi mennä päivä etten huomaa mitään, mutta sitten saattaa tulla monta liikettä saman päivän aikana, on se vaan ihanaa!!!

Vemu76 ja vauveli 17+6
 

Yhteistyössä