Huono omatunto

Minä täällä taas kerron ongelmia ruokavalioon liittyen :eek: Eiku siis, mulla on nykyään tullut ihan mieletön makeanhimo, jota ei voi mitenkää hillitä. Joka päivä pakko saada jotain hyvää tai ei millään kestä. Tai sit vaan luulottelen niin.
Mutta siitä tosiaan seuraa huono omatunto kun ajattelen, ettei se varmaa tee hyvää sille pienelle joka tuolla masussa kehittyy. Kun karkeissa jne on nii paljo lisä-aineita ja kaikkea turhaa. Voiko siitä olla jotai pysyvää haittaa vauvalle jos syö paljo makeaa? Jos teistä joku nyt säikäyttäisi minut irti tuosta makeanhimosta :x Olen kyllä yrittänyt pitää joka päiväisen sokeri-kerta-annoksen mahdollisimman pienenä mutta silti..
Kun lukee noita ruoka-oppaita raskaana oleville, tuntuu ettei ikinä osaa syödä niin terveellisesti! Onneksi olen sentään ylenmääräisestä limsan juomisesta päässyt kokonaan eroon. Mitäs te?
 
Ei kai siitä makean syömisestä suurempaa haittaa ole, jos nyt ei ihan kohtuuttomuuksiin mene... kunhan muuten syö "kunnolla" ettei tule suklaapatukalla korvattua ateriaa. Paino tietysti voi nousta reipasta tahtia... :whistle: Käsittääkseni myös raskausdiabeteksen riski nousee, mutta en ole varma? Osta jotain oikein ylimakeaa mitä syöt suurimpaan himoon, mitä et pysty paljoa syömään kerralla. =)

Mä syön oikeastaan samalla tavalla kuin ennenkin... noudatan kyllä suosituksia, mitä pitäisi jättää syömättä, mutta eipä se paljon ole haitannut. Jos tekee mieli jotain hyvää niin syön, mutta koitan pitää kohtuuden, kun tuo paino tuntuu nousevan hurjaa tahtia muutenkin... :whistle: Onneksi makeista jutuista tulee helposti mulle huono olo, joten auttaa säilyttämään kontrollin, ja rasvaiset taas närästää :x Joten sikäli on helppo pitää itsensä kurissa. =)
 
mulla on kans hirveät karkkihimot, ennen raskautta en syöny karkkia ku ehkä kerran kuukaudessa jos sitäkään, niin nyt tuntuu että tuun hulluksi jos en osta kaupasta marabou-levyä, ja yleensä se levy riittää sitte 2-3 päiväksi, mut eilenki se meni heti.. :ashamed:

piipero86 & piipertäjä 18+6
 

Yhteistyössä