Hakutulokset

  1. N

    Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

    Vauvakuume: Toisaalta en yhtään jaksaisi raskauden tukaluutta ja väsymystä, aikas väsynyt kun olen muutenkin tällä hetkellä. Ja mies ei missään nimessä halua enää pientä vauvaa tähän rumbaan, hän odottaa vaan kovasti, että neiti kasvaa ja on taas aikaa parisuhteelle ja saa nukkua yöt...
  2. N

    Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

    Ellamaaria, Meillä ilmeni esikoisen maitoallergia myös niin, että lapsi oli levoton ja itkuinen koko ajan, eikä lopulta nukkunut kuin korkeintaan 20 min pätkiä, yölläkään. Tissillä vauva kitisi, otti kiinni ja imaisi ja päästi pian irti itkun kera. Tajusin vasta myöhemmin maidottoman dietin...
  3. N

    Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

    Ellamaaria, oliko sulla maidoton, munaton ja soijaton ruokavalio? Jos näin, niin kokeile siihen aamukahviisi kauramaitoa tai riisimaitoa. Että saisit sen aamuherkkuhetkesi takaisin... Minä käytän kauramaitoa ja syön niitä kaura"jugurtteja" ja hyvin toimii. Vaikkei ihan samalta maistukaan kuin...
  4. N

    Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

    Kakkaa meidän täysimetetyllä neidillä on edelleen joka vaipassa. Yöt neiti nukkuu tosi hyvin, omassa sängyssään omassa huoneessaan. Menee unille n. 21.30-22 ja herää syömään kerran yössä siinä neljän, puoli viiden tienoilla. Sitten joko nukkua posottaa siihen asti kun isoveikka herää eli...
  5. N

    Helmivauvat 2009 ~huhtikuussa~vol.1

    Katotaas onnistusikos tänään tänne kirjoittaminen... Pari kertaa pitkä teksti on kadonnut enkä ole sitten ehtinyt uusiksi laittaa. Tiheän imun kausista on ollut puhetta - meillä ei tyttösen kanssa vielä ole sellaisia ollut, mutta esikoisen kanssa kyllä. Helposti sitä epäilee, että maidon...
  6. N

    Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

    Heip taas! Tuiskunen: Kyllä sun pitää apteekkiin suunnata kun se eka puteli tyhjenee. Ja kaikissa paikoissa ei saa sitä ekaakaan neuvolasta. Omia kuulumisia - Tuntuu, ettei meidän jutut oikein kuulu tänne, kun kaikki muut vauvat on jo niin isoja... Mutta eiköhän me silti jatketa täällä...
  7. N

    Helmivauvat 2009 ~maaliskuussa~

    Meille syntyi tyttö 6.3. klo 6.16, mitat 4030g ja 51cm. Raskausviikkoja oli silloin kasassa tasan 41. Synnytys oli nopea, eikä mitään ennakoivia merkkejä ollut missään vaiheessa. Kolmelta amuyöllä heräsin siihen että vähän särkee vatsaa ja reisiä, neljältä poksahtivat lapsivedet, puoli...
  8. N

    Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

    Meille syntyi tyttö 6.3. klo 6.16, mitat 4030g ja 51cm. Raskausviikkoja oli silloin kasassa tasan 41. Synnytys oli nopea, eikä mitään ennakoivia merkkejä ollut missään vaiheessa. Kolmelta amuyöllä heräsin siihen että vähän särkee vatsaa ja reisiä, neljältä poksahtivat lapsivedet, puoli...
  9. N

    Helmimasut 2009 ~maaliskuussa~

    Moi moi moi, täällä minäkin vielä. Onpa hiljennyt palsta... Yhdessä koossa ollaan, mitään ei tapahdu. Ei ole mulla kiirekään kyllä. Tulee kun on tullakseen. Naru 40+4
  10. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

    Minäkin vielä täällä, ja viikot poksuu, tänään 40 tasan :wave: . Alliemamma, ihan oli kuin minun tekstiä tuo mitä kirjoitit isosta vauvasta, mulla on sf-mitta paljon pienempi kuin sinulla mutta paljon isompi kuin esikoisesta, ja kasvaa vain. Ja koko vatsa on täynnä vauvaa, peppu on...
  11. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

    Kareliini, mulle on annettu valmiiksi nla-aikoja viikkoon 42 asti 1xvko. Ilmeisesti sinne asti olisi tarkoitus katsella josko käynnistyisi itsekseen, ja vasta sitten edes harkita mitään polikäyntejä ja käynnistystä. Mikä sopii mulle ihan hyvin. Mua harmittaa nyt vietävästi. Esikoisen piti...
  12. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

    Jopas on tosi monella nyt jännät paikat! Tsemppiä matkaan! Täällä edelleen yhtenä. Enkä valita yhtään vaikka LA on kahden päivän päästä eikä mitään tapahdu, olen hurjan tyytyväinen vaan. Ehdin ehkä saada kaikki opinnot loppuun ja sekös vasta olisi hienoa. Jos menee viikolla yli, saan...
  13. N

    Helmivauvat 2009 ~helmikuussa 09~

    Haavemamma, en muista oliko sun pikkuinen ennenaikainen tai pienipainoinen että siksi pitäisi herätellä syömään. Sehän tietysti vaikuttaa. Itse annoin normaalipainoisena ajallaan syntyneen vauvan nukkua niin pitkään kuin sitä nukutti, minusta oli vaan hyvä että hän tajusi yön yöksi ja otti...
  14. N

    Helmivauvat 2009 ~helmikuussa 09~

    Kurkkailen täällä, vaikka itse olen ison mahani kanssa yhtenä... Haavemamma älä vaivu epätoivoon maitomäärien ja imetyksen kanssa! Mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän sulta heruu. Jossain vaiheessa ihan varmasti alkaa helpottaa eikä vauva enää asu tissillä. Se voi olla alkuun tosi...
  15. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

    Seranzu, toivottavsti se on lähtö käsillä nyt! Se kohtumitan laskukin varmaan kertoo että loppumetreillä menet, kun vauva painuu alemmas. Eikös vaan? Sehän se mua itseäni mietityttääkin, kun mulla vaan kasvaa ja kasvaa se mitta edelleen näin lopussa, että kasvaa varmaan vauvakin sitten kovaa...
  16. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

    Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower: Ilmoittaudun kärvistelijöiden joukkoon, täällä ollaan ja pysytään edelleen yhtenä. Tosin eihän mulla ole laskettukaan kuin vasta 27. päivä. Esikoinen meni viidellä päivällä yli, ja tästä sirriäisestä mulla on sellainen tunne, että vielä...
  17. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

    Glow, täällä myös masukki liikkuu paljon, tekee neliraajavenytyksiä niin että vatsanahkassa näkyy neljä kohoumaa, ja kyllä se tuntuu ikävälle. Silloin kun ei venyttele, tunkee jalkojaan kylkiluiden alle tai poraa harteitaan lonkkaluita vasten, ja se vasta sattuukin. Niin teki myös esikoinen ihan...
  18. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

    Höhöö!!! :laugh: :laugh: En ollut paikalla, mutta minä olen kyllä just tuollainen... Mikään vaate ei mahdu päälle. Koskaan en ole ollut kova meikkaamaan, mutta nyt on kulmien ja ripsien kestovärjäyksekin kuluneet. Tukka on usein ihan hapsollaan pipon jäljiltä, en jäksa välittää - tuntuu...
  19. N

    Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA!!~

    Mä en ainakaan mennyt vielä synnyttämään... =) On ollut kurja päivä kurja päivä kurja kurja kurrrrrja päivä. :$ Oksettaa, yököttää, on paha olla. Supistaa tukalasti muttei onneksi kipeästi. Miehellä on vuoden kiireisin aika töissä, joten se on tänään vaan nukkunut kun on koko viikon...
  20. N

    ***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

    Kiitokset kirjavinkistä, meidänkin kirjastosta löytyi ja hyvältä vaikuttaa. Lainasin myös Sellaisen, jonka nimi on "Äiti rakastaa aina", jossa pikkukettua harmittaa vauvakettu ja pelottaa ettei äiti enää tykkää siitä. Se on ihana, mutta en voi lukea sitä esikoiselle kun alkaa kyyneleet valua...

Yhteistyössä