Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Niiskunenä :hug:

vauvakuume Vauvamahaa ja niitä liikkeitä masus on välil ikävä,mutta muuten ei oo vauvakuumetta!Kyllä nää lapset o ny täsä! =)

yövaatteet Mirol o sellanen unihaalari

takakalju jep,täältä löytyy! :D

jospi tollanen o kyl ärsyttävää! koita kestää! :hug:

lentis toivottavasti saat pian nukuttua!

kiinteät esikoinen oli tasan 4kk ku alotettiin maistelemaan kiinteitä,mut nyt mul ei oo mikään kiire,ehkä sit lähempänä 6kk!Lähetään kesäl reissuun(Kouvolaan ym.)ja ois niin paljon helpompaa jos vois vaan työntää tisun suuhun ku nälkä iskee! :D

Mitäs kesäsuunitelmia teillä on?Lähteekö joku esim.ulkomaille?Ite tosiaan lähetään mun sukulaisten luo Kouvolaan,ollaan pari yötä jossain mökis!Sit mennään kans joku päivä Zoolandiaan!Onko muuten joku ollu siel?Millanen se oli?Aattelin et viihtyykö meijä 2v siel!

Jaahas,tarttisko men tekemään jotain viisasta! :whistle:

:wave:

Tyyppien äippä ja Miro 4kk :heart:
 
pur
Me ollaan oltu nettipimennos muutama pv. Mut joku täällä mainitsi siitä kun tuntuu ettei oman maidon ernergiataso oikein riitä pitämään vauvaa tyytyväisenä vaikka vauva tuntuu kyllä syövän vatsansa täyteen. Mä luin et sellanen tosiaan on ihan mahdollista. Mulla on ihan just sama fiilis... ja muutenki :'( :'( ...mä alan olee ihan lopputähän imettämiseen :'( :'( . Kun en jaksa pitää tota neuvolan määräämää kahen tunnin väliä kun tytöllä selvästi on nälkä. Sillon ku syö mun mielestä vatsansa täyteen (syötyään puol tuntii) pysyy sillä päivisin tyytyväisenä tunnin ja sit ei aina jotenki jaksa syödä ku nukahtaa ja ei nuku kunnon päikkäreitä ollenkaan kun sit on kokoajan nälkä :'( . Ja sit ilmaa on kuitenki vatsassa ajoittain syöttövälistä ja mun syömisistä riippumatta, relaa annetaa ja se vaikuttaa niin et pahin kipu pysyy poissa. Cuplatonii alettiin antaa pari pv sitten ja paukuttelee kyllä nyt enempi mut viimeyökin meni ähistessä ja huutaessa. Ei tyttö paljoa pää punasena huuda et tiedän et joillan on kyllä oikeesti tosi rankaa ja tuntuuki tyhmältä olla näin finaalissa vaan jonku yleisen tyttymättömyyden takia. Mut mua rassaa kyllä etten saa mitää tehtyy ja parisuhdekkin alkaa tutua huonolta ja epätoimivalta ja hanurista olevalta (vaikkei sitä ole pääosin oikeesti)... Mua nyt vaan pännii ja oon ihan tosi väsyny ja koitan kuitenki saada nyt jotain tehtyy ku miehel on ns vauvan hoitopv, et mä hoidan vaan imetykset, et mul ois niinku omaa aikaa ja sit oon vaan tissinä kuitenki kokopäivän ja mun oma energia ei riitä mihinkää. Sori nyt pakko on valittaa vaik tiedän et voi olla paaaljo rankenmpaakin, en mä tajua miten musta ei nykyään enää oo mihinkään ja vielä oon haaveillu isosta lapsikatraasta, enhän mä selviydy ees elämän perusasioista. :'(
 
Heipsuti
Sain siivottua, kun Kaapsu unillaan :)
Jospa ehtisi vielä tarinoidakin.

Kesäsuunnitelmia on sen verran, että lähden heti koulujen loputtua mun äidin luo Savonrantaan :heart: Kun meni sinne muuttamaan pääsiäisenä. Aijon viipyä VIIKON :D, haaveissa tutustua Savonlinnaan joka vaikuttaa musta tosi eksoottiselta ja ihanalta paikalta. :wave: Joku saattaa nauraa, mut juu näin mun näkövinkkelistä. :D
Lapsia otan mukaan aineki vaavin ja tuon 12v neitokaisen ja isoveli 15v nyt arpoo tuleeko vaiko eikö... On mopoilua ja kuula-asesotaa.. Tuo oma tietsikakin jää kotiin. Ehkä vois tän läppärin napata... Isukki jääpi kotiin, kun on töissä (opiskelijan kova osa...) Jospa saisi sitten ne VARPAJAISET pidetyksi... :LOL: Ja vähän vapaata tästä ärisevästä eukosta... :saint:
Muuta en oo sillee viel suunitellukaan... Katotaan sitten mitä kesä tuo tullessaan... Rahaa ei kyl oo mitään ihmeit tehdä.. :(

Yövaatetus, on meillä body ja puolipotkarit.. Viimeyönä oli kylmät sormet omas sängys ja sitten mun viekussa taas hiki päässä...
Niin muutes. Mä niin tykästyny noihin bodeihin ja verkkareihin, ettei meillä ole muunlaisia vaattei koskaan herralla... Potkuhousui ei olla laitettu kertaakaan ja kaikki paidat on käyttämättä :eek: :eek:
Paidat nousee ylös ja saa olla kiskomas niit kokoaika tai sit housut ja vaippa valuu..

Takakalju löytyy täältäkin :LOL:

Nonni heräs.. :wave:
 
pur nyt sä oot turhan ankara ittelles! Kyllä sitä voi olla väsyny sunkin tilanteessa ja oikeus siihen kiukkuun on ihan takuulla.
Parisuhde kiristyy aika monel vauvan myötä!! Meil ainakin ja tunteet on just tuollaiset!! Vaikka perusasiat oliski kunnos!
Hali :hug: voin luvata et se helpottaa vaik nyt tuntuu rankalt. Ihan varmasti!
Mitä jos antaisit korviketta oman jaksamisen takia, meil ainakin iltasel saa pulloa. Osaako juoa pullosta? On sit pikkuisen pidemmät nuo yöunet. Meillä syö 2-3 x silti, mut ei enää 1-2h välein...
 
Viime yönä nukuin n. 30 minsaa :'( Mies päätti tulla kesken työreissun kotiin, olin niin paniikissa viime yönä kun sille soittelin, että kuinka saan vauvan päivällä hoidettua :'(

Onneksi Greta on nukkunut tänään aika lailla, raukalla on vielä ripuli siitä helkutin rotarokotteesta, eilen oli ripulissa verta! :'( Soitin heti lastenlääkärille, joka sanoi, että vielä on normaalia, eikä verta tullutkaan kun sen kerran. Mutta olen ihan zompie, pakotan itseni leikkimään Gretan kanssa, mutta reppana itkee paljon normaalia enemmän, kai sekin tajuaa, että äidillä on joku nyt vikana.

Lääkäri muuten käski antaa sellainen 100-120 ml lapsille tarkoittetua kamomillateetä, rauhoitta mahaa ja näin kuumalla säällä täällä Italiassa joka tapauksessa annetaan lisänesteitä maidon lisäksi, kunhan ei korvaa sillä yhtään imetysvuoroa. Ja rauhoittaahan kamomilla muutenkin, sitä annetaan täällä lapsille myös, että nukkuisivat paremmin.

No arvatkaa mikä sotku tuli, kun yritin juottaa Gretalle tuttipullosta sekä sitä vähää, mitä sain pumpattua että kamomillateetä. Ei se raukka tajunnut yhtään, että mitä sillä pullolla pitää tehdä. Lopulta luovuin maidon syöttämisestä ja annoin kamomillateetä lusikalla, n. 50 ml lenteli ympäriinsä, joi ehkä sitten 10-20 ml...
Mutta olisi taas nukkunut varmaan 6 tuntia, mutta kun olin itse hereillä, niin nukkuvana sitten imetin varmuuden vuoksi 3 tunnin jälkeen ja vaihdoin pissavaipan, eikä Greta herännyt koko aikana, imuutteli vain nukuksissaan.

Että täällä on aika paha tilanne, meen tänään lääkärille, pakko ottaa nukahtamislääkettä tai jotain, en voi jatkaa tälleen, olo kuin humalaisella. Toisaalta käyn silleen ylikierroksilla, että imetystuesta ehdotettiin kilpirauhasarvojen tarkistamista. Mullahan on ollut aina lievää ylituotantoa, eli oiskohan taas kyse siitä... Mutta ainakin nukahtamislääkkeen kanssa pitäisi saada joko pumpattua etukäteen tai sitten antaa korviketta, en vaan saanut enää tänään mitään pumpatuksi, kun mulla on maidotuotanto vihdoin tasaantunut sen alkukauden ryöppyjen jälkeen.

Tv. Zompie-Lentis ja mamman maailmannapa Greta
:heart:
 
:wave: Merkkiä

PUR & NIISKU & LENTIS isot :hug: :hug: :hug:

Itte oon evakossa vanhemiilani ku en enää jaksanu kotona koiran ja vauvan kaa kahestaan, neljän vuorokauden jälkeen ihan rikki! Kaipa se jokaisella on oma tilanne mihin väsyy eikä näitä oikein voi verrata keskenään.

T:
 
Lentis: Jaksamisia :hug: Nyt sun on vaan saatava unta, keinolla millä hyvänsä... tekstistä jotenki paistoi läpi se, että koet syyllisyyttä kun et jaksa päivällä noiden unien jälkeen niin touhuta Gretan kanssa... Se on aivan normaalia, eikä vauva siitä kärsi! Sun pitää saada oma unirytmi ja oma mieliala kohdalleen, niin sitten taas helpottaa... Mä oon aina kova syyllistämään itseeni, jos en jaksa jannun kanssa seurustella väsyneenä päivisin. En tiedä helpottaako tää sua, mutta jostain luin, että itseasiassa vauva voi ahdistua, jos sen kanssa koko ajan seurustelee ja leikittää, ja vauvakin kaipaa omaa rauhaa. Usein jokellusta voi häiritä äiti, kun vauva haluisi pikemminkin kuulostella omaa ääntänsä. Pääasia et on kuulolla ja läsnä... :hug: Ymmärrän kuitenkin sua tuon tunteen kanssa, mä kärsin ekat viikot siitä, nyt vauva jo lojuu hereillä yksin tuolla lattialla, kun esim. juon rauhassa kahvit ja lepään, niin sitten jaksan seuraavalla kerralla enemmän :) Mut hyvä kun oot tajunnut tilanteen ja menossa lekurille, se on hienoa!

Pur
: Jaksuja sinne kanssa! Musta on ihan tyhmää verrata tilanteita, ei meistä kukaan vauvaansa valitse ja kaikilla on omat vaikeudet.... et tottakai sulla on sama oikeus valittaa kuin meillä muillakin! Älä ota paineita imetyksestä, anna korviketta, jos tuntuu. Meillä sama kierre, pyrin pitämään imetysvälejä vaavin masun takia 2h, mut ei se aina riitä tuolle ja öisin roikkuu tissillä useammin... Mä vaan en uskalla noiden allergiaepäilyjeni takia antaa korviketta, mut jos tilanne ois toinen, varmasti kokeilisin!

Omaa napaa: Pakko ruikuttaa. Meillä on sitten viimeiset kolme yötä nukuttu niin, että 1-2 jälkeen yöllä poitsu heräilee tunnin välein ja jos en halua huudattaa (mitä en tod. jaksa öisin) niin joudun työntämään tissiä suuhun. No poitsu saa hyvät unet mut entäs äippä... Mä pyörin jannun suhteen puolelta toiselle ja imetän ja nukun väleissä kork. puol tuntia |O En osaa imettää molempia tissejä samalta puolelta, vaikka oon koittanut. Siinä hermostutaaan sekä äiti että poika :LOL: Mut väsy alkaa painaa kun päivisin meillä ei voi levätä, kun liikkeessä vaan edelleen nukutaan. Mä sit painan näillä 3-5h yöunilla, tuo 5h on jo inhimillisempi....sit aamuyöllä tuo on niin levoton, etten saa nukuttua. Se huiskaa käsillä ja jaloilla ja pää pyörii..tulloo nyrkistä koko ajan. Ja jos siirrät sen omaan koppaan, alkaa itku... |O Tää aamu alkoi taas äidin itkulla ja pojan hymyllä. Mut kyl se tästä taas lähtee...

Yövaatetus: Unihaalarit täällä kans käytössä, pitää kans kohta harkita lyhythihaisia ja jalkaisia :D

Kesäsuunnitelmiaoli mut alan haudata ne pikkuhiljaa, kun tuskin tää tilanne niin helpottaa, et vois kauemmas lähtee. On niin paljon kuormittavampaa olla tän kaa muualla kuin kotosalla. Mennään sitten myöhemmin joskus. Pihahommia ois vaikka talkoot pitäis - tuutteko? ;)

En uskalla sanoa ääneen, mut meillä alkaa päivät sujua kun vaan muistan pysyä liikkeessä ja nukuttaa vauvan tarpeeks usein. Kun saan vatkattua tuon jannun tarpeeks usein unen ihmeelliseen maailmaan, niin hyviä hetkiä on yhä enemmän :heart: Siks mun on vaikea lähtee kotoa pois tuon kanssa, kun ne päivät yleensä menee häränpyllyä ...toisaalta on rankka olla vaan neljän seinän sisällä vaunulenkkei lukuunottamatta. Mut mielummin näin kuin koko ajan itkuinen vauva.

Kokeiltiin muuten muutama ilta sitten eri nukuttamistyyliä... oltiin ihan varma, että ollaan vaan totutettu tää vauhtiin. Ajateltiin sitte kokeilla syliin nukuttamista ilman vauhtia. Syliin siksi, et ois suht turvallinen olla kun tulee muutos. PJASKAT! Tuo huus monta tuntia putkeen, ku ei päässy uneen ja oli jo ihan stressiöverit sitten. Ei auttanut ku pakata vaunuihi ja lähtee kylille... :ashamed: Me ollaan vielä lirissä tän kanssa. :ashamed: Kun se vaa huutaa ja HUUTAAAAAAA jos yrittää syliin, vierelle saati omaan sänkyynsä nukuttaa. Enkä mä kestä montaa iltaa vielä noin pientä huudattaa... HUoh! :(

Mutta nyt juomaan vielä kupillinen kahvia ja nauttimaan, meillä on karkkipäivä :p Aloitin sitte heti aamusta.... JAKSUT KAIKILLE!

Ellamaaria ja Tikru (en muista viikkoja, ne vaan kuluu.... :saint: )
 
Nukuttamisest sen verran et mä en oo kertaakaan nukuttanu vauvaa. Oon tehny niinki typeräst (en mitenkää tietosest kyl) et illal annan sohval tissii ja siihe nukahtaa ja kannan sänkyyn nukkuu. On se kyl nukahtanu omaan sänkyynki jos oon sen sinne vieny ku on ollu hereil. Mussuttaa nyrkkii ja vouhkaa ja önisee jonkun aikaa ja sammuu.

Lentis :hug: Melkosen tylsää ettei ite saa nukuttuu. Ite ku sammun yäimetyksel joka kerta vaik tolkotan samal itel et "pysy hereil..."ja välil näprään kännyy et on jotai tekemist ettei sammu. Ja silti sammun aina. Viime yänä heräsin taas sihe et vauva nukku vieres ja aivan liian reunal. Tarttis varmaa alkaa syättää jossai muual ku sängys ettei käy vahinkoo.

Mul on tänää kampaaja. Ei siit kauaa oo ku just olin mut meinasin et jos sais nyt leikattuu vähä enemmän ku sen millin latvoist :D tai ees jotai muotoo. Jos sit värjäis illal ite ku on taas nii kulahtanu väri.

Yövaatetusta ei oo viäl eriksee. Niillä mennää mil nukahtaa. Jossai vaihees sit tulee ne unihaalarit.

Miehel alko kesäloma tänää. Ei se sit ollukkaa ku vissii 5pv töis lomautusten ja isyysloman jälkee :D nyt on jo nii tottunu siihe et se on himas koko ajan ja avuks.

Ens viikol loppuuki sit koulu ja eskari ja muksut on KOKO kesän himas! :eek: menee ne ny lomailee jonnekki mut silti täst tulee piiitkä kesä ku tähä mennes ei oo tarvinnu keksii tekemist ku vaa yheks lomakuukaudeks :| toivottavast on rantakelit ni saa muksut ajan kuluu.

J+J
 
Lentis,pur ja Ella-Maria Jaksamista kaikille :hug:

Yövaatteet Nyt kun aloin ajattelemaan niin meillähän oikeestaan kaikki käytössä olevat yökkärit on noita Tutan unihaalareita. Mies joskus esikoisen kanssa sano että hän ei muita suostu laittamaan kun noissa on niin hyvä vetoketjusysteemi. Kuulemma meni hermot joidenki nepparijuttujen kanssa ku ei koskaa osunu kohilleen. Ja on noi kyl tosi hyviä ollukkii, terällisiä niin pysyy varpaat lämpösinä. Meijän esikoinenki käyttää viel semmosia 92 senttisenä :LOL:

Kesälomasuunnitelmista Mekin meinataan Kouvolassa oleskella :D Sieltä löytyy kaikenmaailman kesäjuhlia ja tapaamisia ettei oikein tiiä mihin kaikkialle ehtii. Mä oon ite kans sieltä kotoisin siis =) Sitte me saadaan tänne Pirkanmaalle noita joka kesäisiä Särkänniemen vierailijoita. Suunnitelmissa on ollu etelän reissu, meijän äiti olis lähdössä mukaan joten olis kolmas aikuinen juoksemas ton vilkkaan esikoisen perässä :D Mut siitä ei olla tehty vielä mitää päätöksiä. Kovin tuntuu olevan jo kesä buukattuna :p

Nyt en uskalla ees sanoa että meillä on ollu pikkasen helpompia noi iltanutukset :whistle: Kiva kun likka on alkanu nukahtaan tossa kasin ysin aikaan niin kamala ähinä alkaaki sitte jo viiden aikaan aamulla :headwall: Päivisin tuo nukkuu vain ja ainoostaan vaunuissa, onneks paikallaan olevissakin.

Nyt taitaa esikoinen heräillä joten :wave: Eipä tuo ookkaa nukkunu vasta kun 13 tuntia, ei oo ihan samasta puusta noi meijän lapset :LOL:
 
Ainiin...ja mikähän siinä on, että Jannun pitää aina känistä vastaan kun lasken esim. leikkimatolle ja sitte ku häviän paikalta, alkaa leluille naureskelu ja tuijottelu! |O :D

Jeja
, niin ne on vauvat vaan erilaisa :D ehkä mekin joskus päästään nukutusrumbasta....
 
yövaatetus vaihdan illalla yöpuvun /potkarin päälle.

kesälomasuunnitelmat me ei oikeestaan koskaan tehdä etukäteen mitään suunnitelmia. mennään päivä kerrallaan ja sit jos tuntuu että ois kiva lähtee johonkin niin sit mennään, lyhyellä varotusajalla. Meillä on asuntovaunu niin luultavasti silä kuitenkin joku pikkureissu heitetään. =)

uusi vauva kyllä meijän perhe on (luultavasti) nyt kasassa. Välillä meinaa olla vauvakuumetta muttei sit kuitenkaan. Oon kyl miestä "pelotellut" että oon varmaan taas raskaana kun naama kukkii ja vatsaa nipistelee... :eek: :LOL:

:hug: lentikselle :hug: toivottavasti saat nukuttua. Eihän sitä millään jaksa jos ei nuku. Silloin on niin itkuherkkäkin. Mulla on ollut joskus tuota unettomuutta. Siis on tosi väsynyt mutta uni ei vaan tule ja nukkuu jotain tunnin verran yössä. se on tosi rasittavaa ja oon huomannut että mulla sitä on silloin jos stressaan jotain asiaa.. Onneksi se on aina mulla mennyt itellään ohi vajaassa viikossa. toivottavasti sullakin. se ei ole kivaa.. :( :hug:

sadee80 & tyttö 3kk
 
KVARTTI laitoin sulle postii.

YÖVAATETUS: Meillä nukutaan pelkässä housuvaipassa, peiton kanssa. Tuli vaan mieleen että kuinka moni nukkuu peiton kaa ja miten ootte saanu sen pysymään päällä?

UUSI VAAVI: Joo joskus mut ei nyt! Haluu nauttia tästä ekasta ihan rauhakseen ja vähän tuntuu kans siltä että miten voin ryöstää siltä ainokaisen aseman? No sitten parin vuoden päästä!

TOUKKA
 
Glow
voi lentis ja pur ja kaikki :hug: tarvitsevat.
se on kyllä niin totta et väsyneenä, etenki nyt vauvan kanssa on todella itku herkkä! mut meillä mies tajusi vasta siinä kohtaa että nyt tuo on ihan aikuisten oikeesti mamma väsyloppu, kun minä aloin itkee! ja sitte se tajusi tsempata ja otti vauvan hoitaakseen. Tämä silloin kun meillä oli vauvalla joku ilta/yöhuuto "aika". Nyt on onneksi helpottanut.
Tuleehn sitä huono omatunto kun tämmösistä valittaa kun aattelee et miks mä valitan, täähän on sitä mitä oon aina toivonu, saada vauva ja vauva on kuitenki niin ihana! mut eipä tääl tarvi sen suuremmin selitellä, kyllä me kaikki äidit tiedetään mitä se arki on :) ja on hyvä että saa purkaa tuntojaan vaik täällä. En mä ainakaan neuvolassa saa oikeen sanottua...ja se on niin harvoinkin... Sanoinhan mä siellä viimeks että "no aina ei jaksa" kun kysyttiin, mut eipä se täti siihen oikeen mitään sanonu :eek:
niin ja mitäs sitten jos on yksin lastenkanssa? ei olekaan sitä toista aikuista rinnalla, auttamassa?
mut onneks nää lapset on niin ihania että jaksaahan sitä kun vauva vilauttaa hymyn tai esikoinen sanoo jotain hauskaa!

Mä lähden kohta Onnin ja hänen kumminkans hyppykiikku ostoksille :D

Hyvää viikonloppua!
 
nyt kaipaan apua! laitoin jo avauksen tonne yleiselle puolelle,mut eihän siitä mitään hyötyä ollu. Eli siis. Onko teidän henkkamaukka liikkeissä vielä myynnissä imetyspaitoja kokoja XS?! mulla lahoo pää ku en mistään löydä!!!!!!!!!!!!! kuopio ja tre ainakin ne lopettaneet. Laitan vaikka rahat ja postit tilille, jos joku ihana ihminen löytää ja viitsis semmosen mulle napata. ja nimenomaan lyhythihainen versio. :flower:

kesäsuunnitelmia ei ole. yleensä ollaan kesät oltu englannissa,mut tänä vuonna -sattuneesta syystä:D- ei mennä. eikä huvita muukaan reissaaminen yksin lasten kanssa. Treelle ois voinu muuten mennä sukuloimaan ja särkkään, mut jätetään nyt väliin.

huono omatunto meinaa kolkutella kans välillä,kun ei tuu jatkuvasti seurusteltua vaavin kanssa. Isompi vaatii huomionsa ja kotityöt pitäs koittaa tehä ja pakata yms. Tuossa me lattialla sit istutaan ja touhutaan kaikki,mut se menee lähinnä sihen et vauva on lelunsa alla ja minä pojan kanssa ajan autoilla,välillä höpöttelen vauvalle ja heiluttelen leluja. On se hyvä et niit on nyt 2 et saavat sit leikkiseuraa toisistaan kun kasvavat :heart:

yöt vaihtelee kyllä ihan miten sattuu. Joskus herätään alta 2h välein, joskus 5-6h välein. Aamusin herätään joskus 06, tänäänkin nukuttiin 09 :heart: Syliin meillä nukahtaa tyttö,tai tissille. Pari kertaa vahingossa itekseen sohvalle..ja kerran minä pässi ihan hätäännyin et no nyt se raasu yksin nukahti ja kävin koppaamassa syliin :LOL: :headwall:

noni.nyt se neiti nötterö heräskin. tänään eivät si nukkuneet yhteisiä päikkäreitä :(

labello ja mytty 3kk+
 
Pur ja Lentis :hug:

Tervetuloa Kouvolaan Anno ja Tyyppien äippä!

Vauvan suhteen meillä kaikki ok (paitsi yöt), mutta alan olla aika loppu kun tuo esikoinen on kiputellut jo kuukauden! Kolmas lääkekuuri korvatulehdukseen menossa ja antibiootit tuntuu aiheuttavan kamalat refluksioireet. Voi kun pienellä on sitten kurja olo. Huomenna saa onneks lopettaa kuurin, ja sit voidaan kokeilla saada apua tohon refluksiin. Niitä kun ei voi oikeen samaan aikaan antaa, kun antibiootin teho voi kärsiä. Lastenlääkärille meillä on aika vasta vajaan kahden viikon päästä ja yleislääkäreistä ei tässä juuri apua ole. :( Menee kaikki energia poikaa hyysätessä. Harmittaa sekin, kun vauva jää vähemmälle huomiolle. Univelan kanssa tuntuu itellekin aika rankalta. Toivottavasti alkaa helpottaa ku päästään niistä lääkkeistä..
 
Vauvakuume: Toisaalta en yhtään jaksaisi raskauden tukaluutta ja väsymystä, aikas väsynyt kun olen muutenkin tällä hetkellä. Ja mies ei missään nimessä halua enää pientä vauvaa tähän rumbaan, hän odottaa vaan kovasti, että neiti kasvaa ja on taas aikaa parisuhteelle ja saa nukkua yöt.

Toisaalta mun toiveissa on kolmas lapsi mahdollisimman pienellä ikäerolla. Eiköhän tässä päädytä kompromissiin ja koiteta kolmatta vasta sitten kun tämä kakkonen on lähempänä kahta vuotta. Silloin olisi kuitenkin kaikki kolme lasta reilun neljän vuoden sisään syntyneitä, mikä olisi minusta aika kiva.

Unikeko: Ymmärrän hyvin sun fiiliksiä. Meillä jaettiin esikoisen hoito aikoinaan puoliksi niin, että mä olin kotona 7kk ja sitten mies 7kk. Se oli minusta aivan loistava ratkaisu, hinguin jo aikuisten ilmoille ja töihin. Nyt oli tarkoitus jakaa homma myös, tällä kertaa niin että minä olisin ollut ensin yksin lasten kanssa 3kk kotona ja sitten mies olisi ollut seuraavan vuoden ajan puolet viikosta kotona, minä puolet. Mutta suunnitelma muuttui kun yrittäjämiehen työtilanne muuttui radikaalisti, ja näillä näkymin vain minä olen kotona.

Ensin hatutti aivan armottomasti kun piti miettiä asiat uusiksi, mutta nyt olen vaan hurjan tyytyväinen että saan olla lasten kanssa. Tämä on tällä toisella kierroksella ihan älyttömän paljon kivempaa kuin viimeksi. Jotenkin rennompaa. Aikuisseuraakin on nyt, kun esikoisen kanssa on tutustuttu muihin perheisiin joissa ollaan arkea kotona - aiemmin kaikki kaverit oli päivät töissä ja olin niiiin yksinäinen vauvani kanssa neljän seinän sisällä kököttäessäni.

Eli olen salaa tyytyväinen, ettei mies voikaan hoitaa pieniä kotona, koska se on niin kovin lyhyt aika kun nämä pienet on pieniä. Toki se on mieheltä pois, ja hän onkin aika suruissaan ettei voi olla kotona nyt. Vaikka luulen, että hänkin on salaa tilanteeseen tyytyväinen, päätellen niistä kommenteista joita tulee aina kun mies on ollut lasten kanssa kolmisin: "Nostan hattua sulle kun sä hoidat tän ruljanssin niin hienosti, tää ei ole kovin helppoa", hän sanoo. Mutta hällä ei olekaan rutiinia tähän arkeen niinkuin mulla.

Meillä neiti on taas oppinut nukahtamaan itsekseen omaan petiin! Tai sitten äiti on oppinut jättämään lapsen rauhaan unta hakemaan - annan sen kitistä ja vinkua sängyssä ihan rauhassa kun tiedän, että se on vaan unen etsimistä. Menen puuttumaan vasta jos vinkuna muuttuu erilaiseksi, kunnon itkuksi. Vielä vähän aikaa sitten joka kitinä oli merkki siitä, että: "Ei se nyt vieläkään nuku, pitää hyssytellä, tai ottaiskohan se tissiä..." Sitten yksi ilta esikoisella oli joku hätä enkä ehtinyt hyssyttelemään vauvaa, ja sinne se nukahtikin itsekseen. Seuraavana iltana kokeilin samaa, ja hyvin toimi. Ihanan helppoa. (Kop kop, koputan puuta. Ettei vaan muuttuisi heti hankalksi kun helppoutta hehkutan...)

Täytyy rientää
Naru + neiti n. 11vko

 
Pur, Lentis ja EllaMaaria :hug:

Kesälomasuunnitelmista me on nyt varattu se Kyproksen matka syyskuulle :)
Enempi mä jänskään kun me mennään naimisiin elokuussa ja pikkuinen on siis silloin puoli vuotias ja sen pitäisi mennä ekaa kertaa yökylään. Olen ajatellut anoppia, mutten ole vielä edes kysynyt, se on nyt ollut 3 x hoitamassa muutaman tunnin, niinku harjoitteluksi. Toisaalta tuo meitin pieni on niin helppo tyttö, mutta eikös se saata jo osata vierastaa tuohon aikaan..voi itku :( Pitänee vaikka viikkoa ennen viedä se harjoitus yöksi tai jotain ja muutenkin mummolle kylään sitten vaan usein. Milloin teitin pienokaiset on ollu yökylässä ekaa kertaa? Mulla on vielä se kun siis anoppi on viimeks kuitenki hoidellu omaa poikaansa n 35v sitten, olis eri asia viedä vaikka mun siskolle jolla itselläänkin pieniä, mutta hänellä on omissaankin tarpeeksi ja asuvat 100 kilsan päässä. Tälläsiä pohdiskelen...ja muuten viimeaikoina usein öisin :p

Jaahans aamupäivä nokoset on nukuttu, se on menoa!

Mukavaa viikonloppua!!!

HM ja pikkuneiti >3,5 kk
 

Yhteistyössä