Lentis: Jaksamisia :hug: Nyt sun on vaan saatava unta, keinolla millä hyvänsä... tekstistä jotenki paistoi läpi se, että koet syyllisyyttä kun et jaksa päivällä noiden unien jälkeen niin touhuta Gretan kanssa... Se on aivan normaalia, eikä vauva siitä kärsi! Sun pitää saada oma unirytmi ja oma mieliala kohdalleen, niin sitten taas helpottaa... Mä oon aina kova syyllistämään itseeni, jos en jaksa jannun kanssa seurustella väsyneenä päivisin. En tiedä helpottaako tää sua, mutta jostain luin, että itseasiassa vauva voi ahdistua, jos sen kanssa koko ajan seurustelee ja leikittää, ja vauvakin kaipaa omaa rauhaa. Usein jokellusta voi häiritä äiti, kun vauva haluisi pikemminkin kuulostella omaa ääntänsä. Pääasia et on kuulolla ja läsnä... :hug: Ymmärrän kuitenkin sua tuon tunteen kanssa, mä kärsin ekat viikot siitä, nyt vauva jo lojuu hereillä yksin tuolla lattialla, kun esim. juon rauhassa kahvit ja lepään, niin sitten jaksan seuraavalla kerralla enemmän
Mut hyvä kun oot tajunnut tilanteen ja menossa lekurille, se on hienoa!
Pur: Jaksuja sinne kanssa! Musta on ihan tyhmää verrata tilanteita, ei meistä kukaan vauvaansa valitse ja kaikilla on omat vaikeudet.... et tottakai sulla on sama oikeus valittaa kuin meillä muillakin! Älä ota paineita imetyksestä, anna korviketta, jos tuntuu. Meillä sama kierre, pyrin pitämään imetysvälejä vaavin masun takia 2h, mut ei se aina riitä tuolle ja öisin roikkuu tissillä useammin... Mä vaan en uskalla noiden allergiaepäilyjeni takia antaa korviketta, mut jos tilanne ois toinen, varmasti kokeilisin!
Omaa napaa: Pakko ruikuttaa. Meillä on sitten viimeiset kolme yötä nukuttu niin, että 1-2 jälkeen yöllä poitsu heräilee tunnin välein ja jos en halua huudattaa (mitä en tod. jaksa öisin) niin joudun työntämään tissiä suuhun. No poitsu saa hyvät unet mut entäs äippä... Mä pyörin jannun suhteen puolelta toiselle ja imetän ja nukun väleissä kork. puol tuntia |O En osaa imettää molempia tissejä samalta puolelta, vaikka oon koittanut. Siinä hermostutaaan sekä äiti että poika
Mut väsy alkaa painaa kun päivisin meillä ei voi levätä, kun liikkeessä vaan edelleen nukutaan. Mä sit painan näillä 3-5h yöunilla, tuo 5h on jo inhimillisempi....sit aamuyöllä tuo on niin levoton, etten saa nukuttua. Se huiskaa käsillä ja jaloilla ja pää pyörii..tulloo nyrkistä koko ajan. Ja jos siirrät sen omaan koppaan, alkaa itku... |O Tää aamu alkoi taas äidin itkulla ja pojan hymyllä. Mut kyl se tästä taas lähtee...
Yövaatetus: Unihaalarit täällä kans käytössä, pitää kans kohta harkita lyhythihaisia ja jalkaisia
Kesäsuunnitelmiaoli mut alan haudata ne pikkuhiljaa, kun tuskin tää tilanne niin helpottaa, et vois kauemmas lähtee. On niin paljon kuormittavampaa olla tän kaa muualla kuin kotosalla. Mennään sitten myöhemmin joskus. Pihahommia ois vaikka talkoot pitäis - tuutteko?
En uskalla sanoa ääneen, mut meillä alkaa päivät sujua kun vaan muistan pysyä liikkeessä ja nukuttaa vauvan tarpeeks usein. Kun saan vatkattua tuon jannun tarpeeks usein unen ihmeelliseen maailmaan, niin hyviä hetkiä on yhä enemmän :heart: Siks mun on vaikea lähtee kotoa pois tuon kanssa, kun ne päivät yleensä menee häränpyllyä ...toisaalta on rankka olla vaan neljän seinän sisällä vaunulenkkei lukuunottamatta. Mut mielummin näin kuin koko ajan itkuinen vauva.
Kokeiltiin muuten muutama ilta sitten eri nukuttamistyyliä... oltiin ihan varma, että ollaan vaan totutettu tää vauhtiin. Ajateltiin sitte kokeilla syliin nukuttamista ilman vauhtia. Syliin siksi, et ois suht turvallinen olla kun tulee muutos. PJASKAT! Tuo huus monta tuntia putkeen, ku ei päässy uneen ja oli jo ihan stressiöverit sitten. Ei auttanut ku pakata vaunuihi ja lähtee kylille... :ashamed: Me ollaan vielä lirissä tän kanssa. :ashamed: Kun se vaa huutaa ja HUUTAAAAAAA jos yrittää syliin, vierelle saati omaan sänkyynsä nukuttaa. Enkä mä kestä montaa iltaa vielä noin pientä huudattaa... HUoh!
Mutta nyt juomaan vielä kupillinen kahvia ja nauttimaan, meillä on karkkipäivä
Aloitin sitte heti aamusta....
JAKSUT KAIKILLE!
Ellamaaria ja Tikru (en muista viikkoja, ne vaan kuluu.... :saint: )