Pur älä ihmeessä ole niin ankara itsellesi. :hug: ...ja ihan vain silleen, että imetys ei vain ole kaikkien juttu eikä siinä ole mitään pahaa (p.s. ei ollu munkaan. Sen, mitä imetin, meni ihan hampaat irvessä. Totta puhuen mulle sopii siltä osin paljon paremin tämä pumppaus + pullo :xmas: ). Koittaa pitää mielessä vaan, että tärkeintä, että vauva saa ruokaa ja kasvaa + on tyytyväinen (ainakin siltä osin
). Ihan sama onko se äidinmaitoa vai korviketta ja tuleeko tissistä vai ei. Jos ei omaa maitoa tule tai se ei muuten onnistu, korvikkeellakin kasvaa täysin terveitä, tyytyväisiä lapsia.
Lenttikselle kanssa :hug: . Meillä on kanssa vähän muutettu rytmiä, nykyisin mennään nukkumaan ysin aikaan ja herätään kahdelta, neljältä (jolloin ois hirveen hyvä aika naureskella ja seurustella :xmas: ), kuudelta, kasilta... Joo. Mammalle tämä ei yllättäen sovi, vaan koitan muuttaa sitä takaisin siihen puolelta öin ruokaa ja sitten vasta viideltä ja siitä eteenpäin 2-3 h välein. Viime yönä se onnistui, mutta en tiiä, miksi. Ainakin neiti vaan tankkasi kahdeksasta ilta yhteentoista ja sit vasta nukahti. Mutta puoli viisi meillä heräsi pirteä peipponen ja sitten seuraavan syöttövälin koitinkin saada vauvaa uudestaan nukahtamaan.
...jotta ihan hyvin on alettu nukkua täälläkin.
Oon aatellu, että herätän tästä lähtien tuon syömään puolelta öin ennen kuin menen itse nukkumaan. Jospa saisin sillä sen vanhan rytmin takas. Hitsin pinnasänky. Siihen siirtymisen myötä meni meilläkin rytmi ihan mäkeen...
Yöt meillä nukutaan yökkärissä (kokohaalarimallissa. Suosin vielä niitä, joissa on jalkaterät, kun sukat ei meillä pysy lainkaan jalassa). Ja nyt tuota rytmiä kun olen alkanut korjaamaan, olen tietoisesti koittanu tuohon kasin aikaan saada sen iltarutiinin, että siihen pesut + yökkäri päälle.
Mitä pieruihin tulee... Niitä meidän rekkamiehellä riittää.
Mutta Disflatyliä ei ole käytetty kuukauteen ja hyvin tulee silti. Meillä on muutenkin nyt viimeisen kuukauden aikana tasaantunut tuo syöminen ja mahavaivat: refluksilääke + sakeuttaja on alkanut toimia tosi hyvin. Yks vuorokausi oltiin ilman sakeuttajaa, kun äiti unohti ostaa lisää :ashamed: ja sinä aikana alkoi sama vanha pulauttelutahti, mutta se lakkasi heti, kun sakeuttaja saatiin takas peliin. ...tulipahan ainakin testattua, ettei turhaan sitä käytetä. :xmas:
Kareliini jotkut vauvathan syntyvät hampaat suussa, joten aivan hyvin voi tulla. ...ja mulla on sellainen muistikuva, että Turkilmaksen vauvalle tuli hampaita joskus neljäkuukautisena (jääny palstalta mieleen
) ja silloin kirjoitteli jonkin ketjun aiheesta ja siihen sitten tuli muiltakin vastauksia, että heillä tuli kanssa. Joten miksei kolmekuisena, jos nelikuisenakin.
Mutta nyt meen virkkaamaan. Aloin tehdä typylle vaunupeittoa toissailtana. Se on melkein valmis, mutta ei valmistu, jos tässä istun.. B)