Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

apuva! :/

oon huolissani meijän Miron aukileesta,ku mun mielestä se vähän pullottais! :/ huomasin sen pari päivää sit!ei hän kyl oo mitenkään kipeen olonen,et ei kai se voi mitään vakavaa olla?!meil on tiistaina neuvolalääkäri,ni täytyy sielt kysyä! Välil tuntuu et mä vaan luulen et se pullottaa,mut kyl se mun mielest o vähä kohol!
kääk!kyl täs ittes aika hysteeriseks saa!! :ashamed:

Anoppi on outo :|

Kakka on välil monet päivät hukas ja ku just yks päivä ihmettelin et millo on viimeks sontinu ni nyt on sit kolme päivää peräkkäin sotkenu paril töräyksel kaik vaatteet ym jutut ympärillään kakkaan :D hyvä et tulee.

Kesälomasuunnitelmii ei oo muutaku et mennää särkkiksee ku isommat muksut haluu. Miehel alko perjantaina jo kesäloma ja ei me olla ennenkää mihinkää lähetty. Muksut sit menee sinne sun tänne ku loma alkaa.

Nukkuminen on tosi erilaist joka yö ja päivä. Edellisyönä heräs 4krt syömää ja viime yönä vast kuudelt ekan kerran ja nukkuu edelleen yöunia :eek: . Päivisin nukkuu millo sattuu. Nukkuu aina vaunuis ku sinne laitan mut ei oo päivisin mitää säännöllisyyt. Yöunil menee noin kello 11 kuitenki onneks aina(joskus tietty heittää seki).

Syömiset on samaa lajii eli päivisin voi syödä vaik puolen tunnin välein tai kolmen tunnin välein. Niis ei oo mitää säännöllisyyt. Jos oon kotona ni ei välikskää ja annanki välil iha "turhaan" ku ottaa aina ku tarjoo. Jos mennään johonki ni kyl se iha hyvi pärjää kuitenki sen 2-3tuntii.

Kareliini Meil kuolataan iha mahdottomast ja oon aatellu et johtuu lähinnä siit et on kunnol löytäny nyrkin mitä survotaan koko voimal kurkkuun asti ja siks kuolaaki valuu älyttömäst. En voi sanoo et on iha mahdotont et tulis alle 3kk hampai mut eipä yleensä. Harvoin voi tulla jo 3kk ikäisenä mut yleensä kuitenki myöhemmi.

Ja vauva vaa nukkuu yäuniaan :eek: ...onneks ei oo mitää menoi tänää ni antaa nukkuu vaa.

J+J 3kk :heart:

mae :headwall: ihana anoppi

lentis toivottavasti pian helpottaa!

kareliini meilläkin kuolataan valtavasti,mut uskon et johtuu nyrkistä. tosin vhan niitä hampaitakin ilmestyä,johan joillain on syntyessään.

kesäkuun pinon avaan jo keskiviikkona 27.pv, kun mulla pimenee netti 28.pv ja saan sen auki sit joskus..toivottavasti 1.6,mut voi olla et vasta joskus 8.6,niin varuiks availen jo ajoissa. mut et siirtykää sinne ku siltä tuntuu.

hitsi en kirjottanu ylös mitä piti kommentoida ja unohin nyt jo. argh. mä oon kyl niin dementoitunu et huhheijaa. taas pesin pyykitkin pariin kertaan ku unohin ne koneeseen
:headwall:

labello ja jasmin3kk+

Heips,

Tuntuu ettei kerkiä palstailemaan, enkä FB:ssäkään oo viime aikoina ollut aktiivinen (jos koskaan ollutkaan :p). Pari kuvaa sentään FB:hen laitoin, meillä tuli jo 4 kk täyteen! :eek: :heart:

Yöpuvustus: Päivävaatteet päällä vaan, aina aamulla sitten pesut ja vaihto. En viitsi noin pienelle alkaa erikseen yöpukua värkkäämään, katotaan sit kun on jämäkämpi ja liikkuu vähän enemmän.

Paukuttelu: No tuo kyllä pieree kuin mies! Varsinkin syödessään, oi niin mukavaa... :D

Kesäsuunnitelmat: Keskimmäisellä on uimakoulu, joka kestää 2 viikkoa kesäkuun alusta. Eli siellä käydään ja lisäksi käydään puistossa syömässä, se on ihan must juttu. Onneksi keskimmäinenkin oppi pyöräilemään ilman appareita, niin on tuo liikkuminen helpompaa. Sit vois jonnekin lähtee vauvan kanssa kyläilemään, mutta eipä ole paljon kutsuja sukulaisilta kuulunut. :|

Huomenna neuvolaan, niin saadaan uudet mitat!

Kössi & poikanen 4 kk, apua mihin tää aika menee...

Mae Onpa ikävä anoppi :eek: Mutta siis tuskin tarkoittaa pahaa kuitenkaan ja haluaa vahvasti olla lasten elämässä, joten josko mahdollista niin ennekuin suurta vahinkoa sattuu Leevin ym. suhteiden osalta niin ehdottaisin taas kerran rakentavaa keskustelua asiasta. Tai ei siinä kait tarvitse mitään isompaa istuntoa pitää, mutta jos saisit sanottua rauhalliseen sävyyn että miltä mahtaa pikku Leevistä tuntua tuollaisista puheista tms...
Aika kummallisia voi aikuiset välillä olla :headwall:

tyyppien äippä hyvä että jo ti nla :)

Kuolaa tulee täälläkin mutta kans luulen sen johtuvan nyrkin lussuttamisesta ja sitten on oppinut miten kuolaa on mukava oikein pärskytellä :p

Reissuista me lähdetään tiistaina siskolle tyttöporukassa eli reilu 100km autolla. Tähän astisista siis meitin pisin reissu. Ihan ihanaa, siellä on sitten 5 kpl serkuksia paikalla =)

Olen muute sekoillu noissa vaavin ikä hommissa kun vaavihan on vasta kohta 3kk ja 2 vko eikä siis yli. Sama pää kesät talvet :whistle:

HM ja vaavi < 3,5kk

Mae
Juu, olen miettinyt kovasti miten voisin sanoa nätisti, kun mulla on huono tapa sanoa vähemmän nätisti. Tiedän kyllä, että anoppi ei tarkoita pahaa. Mutta ite aina kauhistelee mun äitiä ja sen tapaa olla (ei juuri kiinnosta lapset tai lapsenlapset ym.) niin luulis vähän miettivän mitä sanoo/tekee....

Nyt hei vinkkejä millä saan Joonan nukkumaan vaunuissa.... eilen nukkui 3h parilla hytkytyksellä, tänään 1h20min viidellä hytkytyksellä. Argh!!!

Rytmistä vielä että meillä on pysynyt aika hyvin tuo rytmi öisin niin että vaikka vaavi olisi untenmailla illalla jo silloin kun iltatoimien aika niin herätellään hänet sitten ylös siinä ihan viimeistään klo 21.30. Vähän aikaa jutustellaan, syödään ja laitellaan unipussit ja muut iltapesut. Klo 22 sitten neiti sänkyyn. Päivät onkin sitten välillä vaihtelevia.

Ihana helakka nauru kuuluu kun mies pukee hattua typylle :D Ei se kyllä mun pukiessa noin naureskele :( Meillä on siis vaunupäikkäri aika ja mamma lähtee kitkee rikkaruohoja puskien juurelta!

Tsau!

Pur älä ihmeessä ole niin ankara itsellesi. :hug: ...ja ihan vain silleen, että imetys ei vain ole kaikkien juttu eikä siinä ole mitään pahaa (p.s. ei ollu munkaan. Sen, mitä imetin, meni ihan hampaat irvessä. Totta puhuen mulle sopii siltä osin paljon paremin tämä pumppaus + pullo :xmas: ). Koittaa pitää mielessä vaan, että tärkeintä, että vauva saa ruokaa ja kasvaa + on tyytyväinen (ainakin siltä osin :D ). Ihan sama onko se äidinmaitoa vai korviketta ja tuleeko tissistä vai ei. Jos ei omaa maitoa tule tai se ei muuten onnistu, korvikkeellakin kasvaa täysin terveitä, tyytyväisiä lapsia. :)

Lenttikselle kanssa :hug: . Meillä on kanssa vähän muutettu rytmiä, nykyisin mennään nukkumaan ysin aikaan ja herätään kahdelta, neljältä (jolloin ois hirveen hyvä aika naureskella ja seurustella :xmas: ), kuudelta, kasilta... Joo. Mammalle tämä ei yllättäen sovi, vaan koitan muuttaa sitä takaisin siihen puolelta öin ruokaa ja sitten vasta viideltä ja siitä eteenpäin 2-3 h välein. Viime yönä se onnistui, mutta en tiiä, miksi. Ainakin neiti vaan tankkasi kahdeksasta ilta yhteentoista ja sit vasta nukahti. Mutta puoli viisi meillä heräsi pirteä peipponen ja sitten seuraavan syöttövälin koitinkin saada vauvaa uudestaan nukahtamaan.

...jotta ihan hyvin on alettu nukkua täälläkin. :LOL: Oon aatellu, että herätän tästä lähtien tuon syömään puolelta öin ennen kuin menen itse nukkumaan. Jospa saisin sillä sen vanhan rytmin takas. Hitsin pinnasänky. Siihen siirtymisen myötä meni meilläkin rytmi ihan mäkeen...

Yöt meillä nukutaan yökkärissä (kokohaalarimallissa. Suosin vielä niitä, joissa on jalkaterät, kun sukat ei meillä pysy lainkaan jalassa). Ja nyt tuota rytmiä kun olen alkanut korjaamaan, olen tietoisesti koittanu tuohon kasin aikaan saada sen iltarutiinin, että siihen pesut + yökkäri päälle. :) Mitä pieruihin tulee... Niitä meidän rekkamiehellä riittää. :D Mutta Disflatyliä ei ole käytetty kuukauteen ja hyvin tulee silti. Meillä on muutenkin nyt viimeisen kuukauden aikana tasaantunut tuo syöminen ja mahavaivat: refluksilääke + sakeuttaja on alkanut toimia tosi hyvin. Yks vuorokausi oltiin ilman sakeuttajaa, kun äiti unohti ostaa lisää :ashamed: ja sinä aikana alkoi sama vanha pulauttelutahti, mutta se lakkasi heti, kun sakeuttaja saatiin takas peliin. ...tulipahan ainakin testattua, ettei turhaan sitä käytetä. :xmas:

Kareliini jotkut vauvathan syntyvät hampaat suussa, joten aivan hyvin voi tulla. ...ja mulla on sellainen muistikuva, että Turkilmaksen vauvalle tuli hampaita joskus neljäkuukautisena (jääny palstalta mieleen :D ) ja silloin kirjoitteli jonkin ketjun aiheesta ja siihen sitten tuli muiltakin vastauksia, että heillä tuli kanssa. Joten miksei kolmekuisena, jos nelikuisenakin.

Mutta nyt meen virkkaamaan. Aloin tehdä typylle vaunupeittoa toissailtana. Se on melkein valmis, mutta ei valmistu, jos tässä istun.. B)

Jos nyt kerkeäis taas kirjoitteleen kun tyttö nukkuu.

FB Aloittelen tällä. Eli Toukka on nyt myös ylläpitäjänä ja voi myös hyväksyä liittymis pyyntöjä. Mutta :attn: muistakaa laittaa yskärinä oma nimimerkki ja nimi jommalle kummalle meistä, että voidaan teidät hyväksyä. Mulla on 3 liittymispyyntöä odottamassa, kun en tiedä keitä ne on. KÖ:n ja Mae:n ainakin jo hyväksyin.

Kvart Över Laitoitko sä mulle täällä yskärin? kun en oo sitä koskaan saanut :/

uusinta kierros Kovasti kuumeiluttais jo :whistle: Eikä ehkäisyäkään ole käytössä ja menkatkin on jo alkaneet, mutta meillä onkin toi iso este, nimittäin tääkin vauva on aikaansaatu IVF:n avulla, joten aika toivottomalta näyttää, et raskaaksi tulisin :snotty:

Takakalju Meillä löytyy, mutta sivutkin alkaa oleen myös kaljut

Univaatteet Unihaalari ja sukat

Hampaat Iisa-Elinan "hammas" olikin kalkki kertymä, joka lähti itekseen pois :) Mutta edelleen nyrkki on suussa ja kuola valuu.

Anoppi Mulla on kyllä maailman ihanin anoppi =) Ei puutu meidän asioihin mutta auttaa jos tarvitaan apua.

Oma aika Kuluu tässä koneella :whistle: tai sitten kotitöitä puuhaillessa. Nyt oon alkanu kyllä rullaluistelemaan joten se on varmaan sitten sitä oikeaa omaa aikaa.

Lisä ruoka Meillä aloiteltiin tällä viikolla maistelemaan porkkana-peruna sosetta ja suurin osahan siitä on jossain muualla kun mahassa :LOL: mutta eiköhän pikkuhiljaa.

:hug: kaikille väsyneille äideille

Labello kasvulistalle 4kk mitat on 6028g 62cm ja pipo 40,7cm

Nopeasti tyttö kehittyy. Kääntyy sujuvasti jo molemmin päin :heart: Yksi päivä aivan kauhistuin kun laitoin tytön lelukaaren alle selälleen kun menin käyn veskissä, kun tulin sieltä tyttö olikin sohvien välissä päästään jumissa :eek: enpä tiiä millä tavoin oli sinne liikkunu.

Juttelu on meillä muuttunu sellaiseksi huulien päristelyksi. Iskälle kyllä kiljahtelee kun "kertoo" päivän tapahtumia.

päikkärit on kyllä tosi sekaisin tällä hetkellä :ashamed: nukkuu pieniä pätkiä usein, mutta toivotaan et ne pidentyis nyt kun alkaa tuleen kiinteää ruokaa.

Toivottavasti muistin kommentoida kaikkea mitä pitikin =)

MUN TISSIS ON REIKÄ!!
Siis nännipihas on joku minireikä ku imetettäes samaan kohtaan nousee aina maitopallo. äske seurasin et onks siin tosiaan vai roiskuuks jostain mut kyl siit vaa tulee maitoo :eek:

Moi!
Mitähän mun piti kommentoida :eek: ei muistu enää mieleen...

Täälläkin yöt muuttuneet risaisiksi jo ne ikinä ovat hyviä olleetkaan.
Nyrkkiä syödään kovasti vaikka olis maha ihan täynnä...ja mitenkä se voikaan mahtua sinne suuhun lähes kokonaan?! :whistle:

Uusintakierros käynyt kyllä mielessä, meille se 4 lapsonen vielä jossain 2 - 3 vuoden päästä haluttais, on tuo ehkäsy vaan välillä vähän retuperällä, että eihän tuota tiä vaikka jo aikasemminkin tulis :whistle
Menkat ei oo vielä alkaneet...mutta mun tuurilla meille tulee se vauva jo ennen niitä ekoja menkkoja... :D PItäis vissin ne minipillerit hakee tai jotain...

:hug: Kaikille tarvitseville! :hug:

FACEBOOKISTA: Vielä mulla kanssa sielä 3 pyyntöä vielä roikkumassa, ja pyytäisin asianomaisilta yv.tä joko täällä tai sitten FB:n kautta.

Lisäksi mitä ootte mieltä, että pidettäisiin se fb.n helmimammat vaan meille jotka kirjoittaa täällä palstalla? eli ei esim vauva palstalaisia ym ym mukaan? eli siis vaan meille et vois sielläkin sit rauhassa purkaa tai siis sillei.... MIELIPITEITÄ?

(Näin ollen en vilä hyväksy teitä kolmea ku en tiie ketä ootte......., laittakaa viestii)

Toukka taas.....

FB Niin se olikin tarkoitus, että vain meille kaks plussalaisille se olisi =) mulla vaan saattoi muutama lipsahtaa silloin kun kotiuduin synnäriltä ja sain koneen taas pelittään, oli nimittäin yli 20 pyyntöä odottaas :whistle:

Merkkiä.

Jeja mulla on kans "reikä tississä" :D Ihan ihme kohdasta pukkaa ulos...

Mae uskomaton anoppi. Toosi ajattelematonta. Meillä vähän samanlaista ongelmaa, mutta onneks ei olla ihan kauheesti tekemisissä, vaikka asutaankin suht. lähellä.

Mae
Onko tää nyt sitä 12 viikon kriisiä, kun ei nukuta sitten millään. Ja tuo pirun iltaraivo on tullut taas joka iltaiseksi ystäväksemme, jippii. Nytkin raivonnu tuolla makkarissa (isänsä kanssa) 45min!!!! |O |O Ja tosiaan muutenkin jutustelu on vaan niin in, että ei viitsis sitten millään nukkua.
Matma tänään se sitten teki toisin päin, ei eväänsäkään liikauttanut kun itkuhäläristä ääni kuului, ei siis edes maininnu mulle kun en sitä kuullu. No Joonahan oli jo sitten raivoissaan kun loppupeleissä kuulin hälärin. Niin ja nyt tuli taas sellainen ärsyttävä juttu, että syötän Joonaa ja röyhtäytän, niin heti se on siinä että "tule mummille" ja joka kerta joudun sanomaan, että mä vielä jatkan sitä syöttämistä, niin on tosi loukkaantuneen oloinen tästä

Nyt tissillä rauhoittelemaan pojua.

Nyt pääsin sinne feissariin, laitoin kyllä Mina sulle äsken täälläkin viestiä kun en ollut huomannut että olit jo mut hyväksynyt. Kiitoksia!

JeJa, mä oon kans huomannut että noita tiehyeitä on aika isollakin alueella.

Heipsan!

Mulla on kyllä jäänyt tyystin kirjoittelu. Lueskelemassa olen silloin tällöin käynyt.

Kääntyilystä: Meillä tosiaan alettiin kääntyä selältä mahalleen 2½ kk:n ikäisenä eli tosi aikaisin! Nykyään poika ei enää edes pysy selällään vaan menee välittömästi massulleen. Vaatteiden ja vaipan vaihto on tuskaa, kun toinen änkää itteään kokoajan mahalleen.

Kiinteitä ollaan syöty jo kolme viikkoa. Marja/hedelmäsoseet menee hyvin alas ja peruna-porkkana vaihtelevasti. Pelkkää pottua annoin tänään ekan kerran.

Yökylässä poitsu on ollut jo kaksi kertaa... Toisen kerran isälläni ja toisen kerran siskoni luona. Ikävä on ollut, mutta selvitty ollaan. =) Ihana päästä välillä tuulettumaan miehen kanssa kaksin tai kaveriporukalla.

Yöllä meillä käytetään yöhaalaria ja sukkia. Tosin sukat pysyy harvoin jalassa. :D

Meillä on keskiviikkona käynti lastenpolilla. Silloin kun Juuso syntyi niin aika annettiin, mutta unohdettiin kertoa, että miksi siellä joututaan käymään... :eek: No, se selviää keskiviikkona.

Tinttu & Juuso 4kk

Yhteistyössä