Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Oikein paljon onnea äippä-83 :flower:

kuume82 ja unikeko tsemppiä matkaan :wave:

mä jatkan edelleen tätä peiton alla murjottamista, soitin miehellekin, että tuoppas sitten heset kotimatkalla, minä en jaksa tehdä tänään mitään ruokaa enkä muutakaan |O
 
Onnea vaavin saaneille ja niitä hakemaan menijöille. :)
Sulosii kuvii vaaveista.
En tiiä et onks nää supistuksii vai onko selkä tullu kipeeks ku istun täs koval penkil.. mut kipeetä tekee, koskee niin pirust ala selkää :kieh:
Noh, toivottavast ois supistuksii.. :D

Tyttö-nen ja vaavi 40+5
 
Onnea taas vauvansa saaneille ja synnyttämään lähteville :heart:
Kyllä täällä nyt kato käy,ei montaa enää ole jäljellä. Yritetään nyt kuitenkin pitää sivut elossa =)
Kieltämättä pinna alkaa olla kireellä,mikään ei huvita. Viikonloppu meni hyvin kun oli tekemistä eikä vain vahdannut omia tuntemuksia mut nyt vain ottaa päähän.
Taitaa tämä nyt tosiaan olla pelkkää ruikutusta :ashamed:

Ruttunaama 40+4 edelleen :kieh:
 
Muutama uusi vauva oli ilmoitettu! Onnea niistä. Ja aivan suloisia kuvia... :heart: :heart:

Takaisin kotona, vedet ne oli kun meni... Nyt odottelen aamuun omia supistuksia ja jos niitä ei tule, niin menen osastolle käynnistykseen huomenna. Kähdeksan aikoihin pitäisi mennä synnytysvastaanotolle ja siitä osastolle. Haluaisin kyllä mieluummin, että lähtisi itsestään käyntiin.Supistelee nytkin, mutta epäsäännöllisesti ja ei kamalan kipeää tee.

Unikeko: tästä lähdin kannattaa kaikille suositella tuota pienen kehän kiertämistä, jos haluaa, että synnytys jollain lailla etenee. =)

Ajatukset on niin sekaisin, että en kauheasti osaa muiden juttuja kommentoida. =)
 
Jopas on tosi monella nyt jännät paikat! Tsemppiä matkaan!

Täällä edelleen yhtenä. Enkä valita yhtään vaikka LA on kahden päivän päästä eikä mitään tapahdu, olen hurjan tyytyväinen vaan. Ehdin ehkä saada kaikki opinnot loppuun ja sekös vasta olisi hienoa. Jos menee viikolla yli, saan tutkinnon valmiiksi...

Esikoinenkin sairastui, sillä on vissiin taas korvatulehdus ja kuumetta ja on kiukkuinen kuin ampiainen, eikä sitä voi nyt viedä tarhaan. Päivähoito on muuten vaikea järjestää, joten siksikään en halua nyt synnyttämään - mihinkäs minä sen esikoisen pistäisin siksi aikaa? Eikä arvauskeskuksesta saanut enää aikojakaan pojalle kun aamulla sinne soittelin ja jonotin. Huomenna uusi yritys. Kurjaa, kun pikkuinen kärsii ja tietää, että antibiootti auttaisi - oireet on niin selvät.

Hämmästelen hyvää oloani, olen nukkunut (tai siis valvonut) pojan huoneen lattialla viime yön patjalla, kun hän kipeänä heräili niin usein ja mun on vaikeaa kömpiä sängystä ylös tämän vatsani kanssa, ja siltikään ei väsytä. Olisi ollut mahdollisuus nukkuakin kun poika oli päikkäreillä, mutta minä avasin tenttikirjan. Ylpeänä omasta ahkeruudestani täällä... Ulkonakin on ollut tänään tosi kaunis, aurinkoinen ilma. Harmi ettei siitä pääse kipeän lapsen kanssa nauttimaan, mutta kyllä se piristää näin ikkunasta katseltunakin.

Sori jos jotakuta ärsyttää tämä positiivisuuden purkaus (mua itseäni nimittäin ärsyttää tällainen aina älyttömästi jos itse olen valivali-tuulella), mutta musta on tällä hetkellä tosi kivaa olla vieläkin raskaana ja yhdessä koossa ja suht hyvävointinen silti. Ja tietää toisaalta, että tätä ei kestä enää kauaa, pari viikkoa maksimissaan enää.

Naru 39+5
 
Ihana poika syntyi meille 18.2.2009, klo 02.06! 52 cm ja 3860g.
:heart: :heart:
eli viikon täytti poju tänään. kotiuduttiin lauantaina. on vaan ollut niin paljon ihmettelemistä, että ei ole aiemmin kerennyt infota.

Onnea myös kaikille muille nyyttinsä saaneille! :heart:

tulen kertomaan myöhemmin synnytyksestä, kun vaan ehdin.

Tsemppiä kaikille joilla vauva viihtyy vielä kohdun suojissa.


t. Soikku :heart: Remu (ei ollutkaan Minttu) :)
 
Ehdit ennen mua kuume82. :D
Mulle tuli tänään aika TAYS:iin 3.3 eli ens tiistaille. Silloin päätetään käynnistyksestä. Toivon kovasti että pääsen synnyttämään ennen sitä!
Tsemppiä koitokseen, pysy naisena =)

Alliemma ja kuikelo 40+5 edelleen....
 
Onnea taas vauvoille :heart:

Tänään oli neuvola, mut ei mitään oireita synnärille pääsystä. Valkkaria on tullut kyllä tänään enemmän ku normisti ja se on melkoista vettä ja haisee mun mielestä puikkoliimalle (hiukan semmoselle makeelle). Sanoin siitä neuvolan tädille, et onkohan se jotain lapsiveden tihkumista, ni se totes vaan, että tuskin on, kyllä sitä sitten yleensä alkaa tulla ihan kunnolla. Kuinka paljon on kunnolla? Jos sitä nyt kuitenkin vaan tihkuu. Tää maskotti kyllä liikkuu ihan normaalisti ja rutistelee mun virtsarakkoa, et kyllä sillä ainakin tuntuis olevan kaikki ihan hyvin.
Kastuuko ne housut sitten ihan varmasti kunnolla jos ne vedet menee?

Tonttu-Finttu 40+0
 
Meille syntyi SISU - poika 17.2.
4560g ja 50,5cm
jäntevä ja voimakas pikkumies
Kotiuduttiin vasta tänään, sillä keltaisuuden vuoksi poju joutui valohoitoon ja seurantaan. Joudumme vielä käymään labrassa verikokeissa pari kertaa, mutta pääsimme onneksi jo kotiin. Toivottavasti bilit ei lähde enää nousuun, ettemme joudu takaisin sairaalaan.
Sektio meni hyvin ja palauduin leikkauksesta tosi nopeasti. Tiistai meni vuodepotilaana vahvoissa kipulääkkeissä. Keskiviikkona huumelääkkeiden voimin varovasti ylös sängystä ja torstaina pääsin jo suihkuun. Torstaina en enää tarvinnut muuta kipuihin kuin Buranaa. Perjantaina olisin ollut kotiutuskunnossa, mutta pojun takia sitten jouduimme jäämään vielä viideksi yöksi.

Enpä osaa mitään kellekään kommentoida. Parikymmentä sivua kahlattavana, kun on ollut nettipimennossa 9päivää.

Onnea kuitenkin kaikille vauvansa jo saaneille!
 
Vedet ne oli jotka meni täälläkin, mutta kotiin lähetettiin kuumeen lailla mutkin. Joudun kylläkin odottamaan PERJANTAIHIN asti, jos ei supistuksia kuulu. Tulkaa pliiiiiis äkkiä...

Kyllä se nyt niin on, että pienen kehän kiertäminen pienessä kaksiossa on the keino saada ainakin vedet meneen:D

Onnea vauvan saaneille btw!! :flower:
 
3476g 50cm py:35cm

Niin siinä sitten kävi että jo lauantai-iltana alkaneet supistukset jatkuivat koko sunnuntain ja illalla kipeentyivät, tiheentyivät ja pitenivät joten su-ma yönä 01.30 kirjauduttiin laitokselle.

Siinä vaiheessa supisteli n.4-6min välein.
Mentiin samantien saliin ja 30min käyrillä jonka jälkeen tsekattiin kohdunsuun tilanne: 3cm auki!
Menin suihkuun ja joka autto supistuksiin loistavasti, sitten takasin hönkäilemään ilokaasua ja uudestaan suihkuun kun totesin etten osaa ottaa ilokaasua oikein :/
Suihku tehos taas loistavasti jonkun aikaa, kunnes supistukset alko olemaan jo niin kovia että päätin mennä kokeilemaan ilokaasua uudestaan.

Osasinkin homman uudella yrityksellä ja koin ilokaasun erittäin hyväksi kivunlievitykseksi.

klo.4.30 kävi kätilö taas kurkkaamassa ja sillon auki 7cm, lupasi tulla kohta lääkärin kanssa laittamaan spinaalia.

klo.4.55 auki 8cm, spinaali (taivas aukeni), kalvot puhkastiin.

hetken aikaa nukuttiin kunnes n.6.00 alko tuntua ponnistamisen tarvetta.. kätilö taas kehiin ja siinä vaiheessa n.9cm auki jotain reunoja jäljellä..

06.13 sain alkaa ponnistamaan
06.18 5min ponnistamisen jälkeen syntyi pieni täydellinen poika :heart:

Ei yhtäkään repeämää joten ei myöskään tikkejä!! Ponnistusvaihe oli täysin kivuton (kiitos spinaalin) ja helppo.

Sairaalassa kerittiin olla pikkusen vaijaa 5h ennenkuin poika syntyi!
Kotiin päästiin tänään :)

Tsemppiä vielä kasassa oleville! ja onnea vauvautuneille :flower:

 
Kuupas, jee! :flower: :heart: Näin mä vähän uumoilinkin. Tulehan/kerrohan sitten kun kykenet teidän esikoisen vastaanoton tulokkaaseen! Onnittelut myös muille vauvautuneille!!!!

Ja luonnollisesti tsempit jo lähteneille ja sitten meille kärvistelijöille... :whistle:

Finttu Ilman sen kummempaa asiantuntemusta tai kokemusta sanoisin, et kyllä kait se lapsivesi voi tihkuakin eikä tartte lorottamalla ulos tulla. Siis miksei se loppuraskaudessa voisi jos sitä kerran muutenkin voisi tihuttaa? Jos kovasti mietityttää niin meepä polille tarkistuttaa tilanne.

ON: ei mitään. Tänään touhuttu vaikka mitä ja eikä tunnu missään. Huomenna on SE PÄIVÄ enkä kovin herkästi usko että huomenna(kaan) mitään tapahtuu. Maaliskuu jo kolkuttelee...

kimallus 39+6
 
Onnea taas vauvastaan ilmoittaneille! :flower: :flower:

Ja tsemppiä niile, joilla ei vielä tapahdu... Ei tässä oikeasti voi mennä enää kovin kauaa, että meillä kaikilla on oma vauva sylissä. =)

Mulla ei supistele sen enempää, kuin aiemminkaan. Huomenna siis sinne käynnistykseen. Toivottavasti käynnistyis nopeasti, niin ei tarvitsisi olla kauaa sairaalassa. Viihdyn siellä kyllä töissä, mutta potilaana olo on ahdistavaa. Tai päästäisivät sitten ainakin kotiin odottelemaan käynnistymistä niiden lääkkeiden jälkeen.

Finttu: mulla lenkillä ollessa lorahti sitä lapsivettä oikein kunnolla, mutta sen jälkeen on ainoastaan lirahdellut pieniä määriä. Joten luulisin, että sitä voi tulla vaan ihan vähän.

Unikeko: Kamalan kauan ne siellä odotuttaa... :eek: Mikä sulla muuten oli kohdunsuun tilanne? Mulla oli vaan hieman enemmän auki, kuin maanantaina. Siksi siis käynnistävät kypsyttelemällä ensin sitä kohdunsuuta ja sitten vasta tipalla, jos ei tableteilla käynnisty.

Nyt koittamaan nukkumista. Voi olla hieman vaikeeta saada unta, kun jänskättää. Ehkä eniten se, että pääsenkö vielä huomennakin kotiin odottelemaan synnytyksen käynnistymistä.

Hyvää yötä kaikille! Ja paljon supistuksia.
 
:wave: huomenta kaikille!

Taas tullut paljon vauvauutisia, onnea kaikille tasapuolisesti :flower: :heart:

Kyllä se nyt siltä näyttää, että mennään hyvää vauhtia maaliskuulle :whistle: huomenna olis se maaginen päivä, mutten jaksa uskoa, että mitään tapahtuu.. kuinkas usein on muuten neuvolakäynnit kun lask.aika ylittyy?onko edelleen 1xvko? jos nyt taas yrittäis huilata sohvalla vähän aikaa.. jalat turvoksissa ja särkee inhottavasti :(
 
Onnea kaikille vaavin saaneille!

Täällä ei kummenpia ole tapahtunut ja virallinen päivä on tänään. Selkää särkee ja pientä viiltelyä ja supistelua on, mutta vain iltaisin. Ens viikolla sitten tays:iin kontrolliin.

Niin ja mulle on sanottu lapsveden lorahtelusta, että määrä johtuu myös reiän paikasta.
 
Kareliini, mulle on annettu valmiiksi nla-aikoja viikkoon 42 asti 1xvko. Ilmeisesti sinne asti olisi tarkoitus katsella josko käynnistyisi itsekseen, ja vasta sitten edes harkita mitään polikäyntejä ja käynnistystä. Mikä sopii mulle ihan hyvin.

Mua harmittaa nyt vietävästi. Esikoisen piti mennä mun isälle hoitoon synnytyksen ajaksi, siitä oli sovittu herra ties kuinka kauan sitten. Nyt sitten isäni sanookin, että hän on viikon reissussa tästä päivästä alkaen. Siis juuri nyt kun on laskettu aika käsillä ja todennäköisintä, että lapsi syntyy tämän viikon aikana. Niin ajattelematonta, isäpappa on tiennyt reissusta varmasti jo vaikka kuinka kauan, mutta nyt vasta tuli mieleen että se vaikuttaa jotenkin muihinkin ihmisiin (eli minuun). On tietty muitakin paikkoja minne poika voi mennä, mutta ne on paljon kauempana ja vaatii säätämistä. Ärsyttää p*rkeleesti. Olisi voinut sanoa VÄHÄN aikaisemmin niin olisi voitu varautua asiaan.

Naru 39+6
 
ONNITTELUT vauvansa jo saaneille :flower: :flower: Ja tsemppi :hug: vielä kärvisteleville!

Onkohan mut poistettu palstalta kokonaan, kun etusivulla ei oo mitään tietoja enää?? :/ :(

tatuka+tirppa-rakas 11vrk
 
Glow
Pakko on tulla tännekin kuulumisia lukemaan :)
Toivotaan että pian saa viimosetki helmikuiset nyyttinsä syliin :heart:

Meillä arki sujuu hyvin. Vauva nukkuu ja syö, ylläri :D Yllättävän pitkiä aikoja jaksaa toisinaan olla hereillä, yleensä aamulla ja illemmalla, voi olla jonkun puolitoista-kaksi tuntiakin.

Saisinkohan tähän kuvan meidän Onnista, ikää kuvassa vajaa 2 viikkoa.



LAPSIVEDEN MENOSTA, voin nyt sanoo että mulla sitä tuli alkuun vähittäin, siis lorahteli pieniä määriä silloin tällöin (kun makasin jo synnytyssalissa!) . Ihmettelin että mitähän tuo on ku lorahtelee vähäsen silloin tällöin, niin kätilö sanoi että se on varmaan lapsivettä että se tulee jostain ylempää.
Kun sitten vedet meni kunnolla, tuntui semmoine poksahdus, ihankuin joku pieni lämmin vesipallo ois poksahtanu alapäässä. Sittenhän sitä tuliki kunnon loraus. Ei sattunu, mut tuntu aika veikeelle kokea sekin. Toki jos tuo ois tapahtunu kotona, oisin ollu varmasti heti ihan paniikissa.

 

Yhteistyössä