Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Kiitos kaikille :hug: !

Mä en tiennyt mitä päivä tois tullessaan... Ihan kaameeta huutoa ja mulla on pinna nii kireellä, jo aamusta asti... Oon kokeillut vaikka mitä tuon jässikän kanssa, ja aina tulee joku juttu, ja MÄ ALAN OLLA VÄSYNYT ARVAILUUN... mut eihän se auta. Mä vaihdoin tänään deetippoihin kanssa, mut toi on jopa kiukkuisempi :LOL: Mut täytyy vielä päivä pari kokeilla. Hirveesti tuolla on kyllä ilmaa mahassa, tänään on piereskellyt valtavasti ja silti tuolla kiemurtelee vaunuissa joita oikeesti käyn 1-5min välein heijaamassa. Ja syön samalla ja kirjoitan :D

Kahvittomuus, oon kokeillut lyhyitä jaksoja, mutten oo pärjänny ilman, pakko ois kai kokeilla. Kauramaidosta en pidä, riisimaito tänään kokeiluun. Vyöhyketerapia, ei juuri apua. Tuonne ilmavaivoja pienellä vauvalla kyselyyn kirjoitin jotain, mut jos keksitte vielä ni... :D Kai pitäis päästä johonki allergialääkäriin, neuvolassa sanotaan "koliikkia koliikkia".¨

Mutta tänään on kyllä ahdistanut, oikein sattui tuonne rintalastaan, ku tää pienokainen vaan huus ja huus... Enne ei oo fyysiseks mennyt, mut nyt puristi. Pitää varmaa vaan puhuu jolleki, tuntuu et kukaan ei vaan hyväksy näitä juttuja ja toteavat että "nuorena jaksaa". Kiva kuulla, et muillaki on tällaisia kiroilukohtauksia ym. tosiaan parempi purkaa sanallisesti kuin jotenkin muuten...!

Lenttis
, ihana teidän pinniskokeilu. Eli Greta vieroittaa äitiä perhepedistä :whistle: :D Tsemppiä! Meillä on muuten tuo kakka siirtynyt iltoihin, liekö se näin päivisin itkettää ja aamuyöt pikkaisen rauhoittuneet, saan joskus unta pitkitettyy jopa puoleen seiskaan! Et toivotaan samaa teille :D

Mae siis miten teillä allergiat ilmeni? Meillä ei oo mitään iho-oireita, ei mitään näkyvää, muuta kuin nyt refluksilääkityksen aikana tullut limainen kakka. Mut sekin tulee helpommin. Muut oireet on levottomuus, itkuisuus, huono-unisuus ja mahavaivat sekä refluksi. Mut neuvolassa sanotaan tosiaan et tuo on koliikkia koliikkia :kieh: Äidinvaisto huutelee muuta, mut tiedä nyt sitte...
Mitä toi syömisvinkuminen tarkoittaa.....

Juu ja taas pitääpi mennä.. tällaista pätkittäistä tää nyt on :D

Ja kiitokset teille, ootte mun sosiaalinen kontakti tällä hetkellä!
:heart: :heart:
 
merkkiä ja lukemassa

Tyttö nukkuu pihassa vaunuissa jo kolmatta tuntia, käyn välillä tarkistelemassa siellä vaiks on itkuhälytin. Hommasin sen just hiljattain ja oon jotenki epäileväinen et toimiiks se nyt varmasti :eek: välillä kuulu kovaa rohinaa mut tuulihan sen hälyttimen oli kaatanut, aivan kamala tuuli käynyt tänään! Paljon saa kyllä touhuttua kun nukkuu noin pitkät päikkärit, laittelin vauvakuvia albumiin ja sain tehtyä myös muistoalbumin mun miehen äidin hautajaiskuvista.

Väsymisestä piti kans kommentoida, et mulla on kyllä kans välillä sellasia itkukohtauksia ja riittämättömyyden tunteita.. välillä tuntuu että on vaan joku kotiapulainen, joka pesee pyykkiä,siivoo, laittaa ruokaa, pesee tuttipulloja jne.. Viime aikoina oon kyllä tehnyt suurimman osan kotitöistä kun mies touhuaa mieluummin ulkona remonttihommiensa kanssa (on muutenki sellanen et ei osaa olla yhtään toimettomana) kun yrittää saada tietysti jotain muuta ajateltavaa. Se on ollu tosi rikki sen äidin poismenon takia. Ollaan puhuttu, et onneks meillä on tuo ihana pikkuinen josta saadaan voimia ja elämän on vaan jatkuttava :heart:

Meillä muuten tyttö on nukkunut nyt vallan perhepedissä ja oonki ajatellut et vois kokeilla välillä laittaa pinnikseen nukkuun, et näkis nukkuuko siinä yhtä hyvin kun meidän vieressä.. musta tuntuu, et noitten pitkien yöunien salaisuus on just se, et saa olla meidän lähellä :) nyt kuuluu hälyttimestä ääntä, heippa taas :wave:

T.Kareliini ja Sara 9vkoa+pvä :heart:
 
Uskomatonta! Tänään näköjään sama rumba ton päikkäreillemenon kanssa; unitissi ei kelpaa ja huudoilla mennään maate. Nyt oli poika jo niin väsynyt että sain nukkumaan jopa sillä vasemmalla kyljellä mihin ei oo tähän asti suostunut jäämään kertaakaan...
Musta vaan tuntuu jotenkin niin kurjalta kun poika on eiliseen asti nukahtanut aina niin helposti ja rauhallisesti tissille, ja nyt siis kohta kaks päivää menty hirveillä huudoilla ja tissi on järkytys! Ihankuin reppana vieroittais itse itseänsä tissistä. Varmaan stressaa kovasti pikkuistakin tämmönen tyyli. Mut huutaahan ne vauvat, ehkä tää on taas joku uusi kehityskausi.. tuntuu vaan niin kurjalta.

Pöh, taas tuli niin omaa napskua, sorry!

T.R+P 3,5kk
 
Mae
EllaMaaria Juuri noin meidän allergiat selvisi, lisäksi oli kakka aivan myrkyn vihreää ja sitä tuli klo 9-12 ainakin 10 kertaa ja aina niskaa myöden. Meillä hoettiin silloin myös tota koliikkia. Leevi oli sitten jonkun 4kk kun mä itkin ja karjuin nlassa, että mihinkään en lähde ennen kuin on lähete sairaalaan. Sieltä ne ilmoittivat, että maitoa kun riittää (riittihän sitä kun toinen "tilasi" sitä 15min-1h välein) niin ei päässyt altistukseen. Sitten kun alkoi verilimaa tulemaan, niin soitin että se maidontulo loppui just nyt heti (vaikka sitä tietysti tuli vaikka koko kylälle). Silloin saatiin erityiskorvike (oli jonkun 8kk) ja sen jälkeen riisi ja maissi ja kana kävi jonnekkin reilu vuoteen, sen jälkeen alkoi muutkin käydä. Toki aika "laimeilla" ruuilla jatkettiin noin 1,5v asti. Mutta tosiaan, se suolisto oli todella rikki ja reagoi kaikkeen.
Niin ja ikinä ei ole iho-oireita ollut (paitsi nykyään on korppuihoinen ja epäilenkin ruoka-aineallergiota, mutta milläs selvität ne kun toinen syö jo kaikkea ja testit näyttää negaa )

Meillä tänään lopetettiin maitoaltistus kun joonalle nousi taas lämpöä.... Muutenkin se on tosi nuhjuinen ja veltto, mikähän kumma on. Niin ja vikisee tuskaisesti. Nyt ei enää lämpöä, mutta tuo tuskaisuus ja velttous jatkuu. Kauanko mä tätä uskallan katella taas? Parin viikon päästä sitten altistetaan uudestaan.

Mae ja Joona 10vk
 
pur
TUISKUNEN mulla on riippumatta siitä miten oon päivän aikana syöny yöllä ihan tajuton nälkä, siis niin iso nälkä et nukkumisest ei tosiaan tuu mitää. Ei varmaan mulla ainakaan auta yhtään tohon myös potemaani mahaan ja muuhunki löysään ku yleensä oon niin väsy et syön vaa jotain leivänpäällimakkaaraa pelkällää nipun et saa kärjen pois nälältä ja nukkumaan =)
 
Lentis, kiva kun sait tytön nukkumaan pinniksessä. =) Oon välillä miettinyt että pitäisi koittaa laittaa tyttö pinnikseen nukkuu. Näkis nukahtaako sinne ja nukkuuko paremmin kuin vieressä. Mutta en raaski.. :ashamed: Siis kun mun mielestä on niin ihanaa nukkua tytön vieressä. :heart: Pidän sen vielä hetken siinä "kainalossa" kunnes koitan omaa sänkyä. :heart:

Tänään meille tulee muutama vieras kahvittelemaan tytön nimppareita. Ostin tytölle lahjaksi ihanan tunikan. sellasta uusretroa. Oikee nimpparipäivä on ensi viikolla, mutta nyt jo kahvitellaan.

:heart:

sadee80 & tyttö 2kk ++ :heart:
 
Lauantaita kaikille!

Meillä eilen maisteltu peruna-porkkanavelliä. Päivällä ensin 30ml NANin seassa ja illalla joku 50ml maissivellin seassa ja uskomatonta mutta totta; VIIME YÖNÄ POIKA NUKKUI 9 TUNTIA HERÄÄMÄTTÄ!!!!! Mä olin aamulla ihan :eek: kun tajusin etten oo syöttänyt yöllä kertaakaan!!! Ikinä ei oo vielä tämmöstä tuntimäärää nukkunut putkeen, 7 tuntia taitaa olla ennätys. Taitaa tuo peruna tehdä tehtävänsä. Mahavaivojakaan ei tullut. Kakka tuntui aamulla olevan piukemmassa, oli selkeesti kiinteämpää kuin aikaisemmin. Mulla on tosi hyvä mieli kun on virkeä pitkien yöunien jälkeen =) .

Yöllä syömisestä kun oli juttua, niin mulla samoin usein öisin hirveä nälkä. Meillä vaan se hankaluus kun koira nukkuu keittiössä niin en viitti mennä sinne kolistamaan. Raukka heräis kuitenkin ihan virkeenä odottamaan aamunappuloita, ja kuitenkaan ei ois vielä oikeasti aamu. Siispä oon vettä juonu ja painunut takaisin petiin.

Pitäisköhän tänään hiukan valvoa ja kattoa ne Euroviisut... No, saa nähdä taas miten menee ilta pojan kanssa. En oo tainnut kertaakaan valvoa yli kahteentoista vauvan syntymän jälkeen. Ja senkin mitä oon valvonut niin tietty poikaa nukuttaen.

T.virkeä R ja perunavellimies 3,5kk
 
Ellamaaria, Meillä ilmeni esikoisen maitoallergia myös niin, että lapsi oli levoton ja itkuinen koko ajan, eikä lopulta nukkunut kuin korkeintaan 20 min pätkiä, yölläkään. Tissillä vauva kitisi, otti kiinni ja imaisi ja päästi pian irti itkun kera. Tajusin vasta myöhemmin maidottoman dietin alettuani, miten eri tavalla lapsi söikin. Ja kakka oli limaista myrkynvihreää, melkein mustaa - suolisto oli aivan hajalla siinä vaiheessa jo. Eikä mitään iho-oireita.

Esikoisen kohdalla tajusin alkaa epäillä allergiaa vasta kun pojan painokäyrä syösyi alaspäin - siinä vaiheessa kun suolisto ei enää kyennyt prosessoimaan ravintoaineita. Poika oli ehkä viisikuinen silloin, en tarkkaan muista. Neuvolassa sanottiin siinäkin vaiheessa vain, että normaalia on, vauvat nyt välillä huutavat. Mutta ei se kyllä ollut normaalia...

Nyt kakkosen kohdalla osasin jättää maidon pois heti kun tutut oireet alkoivat. Olen pari kertaa testannut, josko olisinkin vain kuvitellut allergiaoireet tai yhdistänyt ne väärään asiaan tämän kakkosen kohdalla. Molemmilla kerroilla on huuto alkanut saman tien, eli jos olen aamulla syönyt juustovoileipää ja mysliä maidon kanssa ja jatkanut lopun päivää normaalia maidon syömistä, niin illalla tulee valtava huuto, johon ei mikään auta. Ja sellaista ei ole muutoin koskaan, toki neiti itkee muttei sellaista lohdutonta kipuitkua. Lisäksi kakka palaa normaaliin kauniin keltaiseen vasta muutaman päivän päästä - tosin sitä viherrystä on joskus muutoinkin, enkä siitä ole huolissani kunhan ei ole sellaista mustaa ja limaista.

Tissille nukahtamisesta
, meidän neiti ei yleensä siihen simahda. Olisi aika helppoa, jos se siihen nukkuisi, kun ei tuo nykyään nukahda myöskään itsekseen sänkyynsä. Vaatii joko päivällä vaunun heijausta tai sylissä tuudittamista, tai illalla nukahtaa kehdon keinutukseen. En aina ehdi heijaamaan joten siellähän huutaa kunnes on esikoisen kriisit hoidettu - eikä se vaan nukahda silloinkaan itsekseen. Sitten kun tuo on isompi, yli puolivuotias, joudutaan ehkä unikoulu pitämään niinkuin isoveljelleenkin pidettiin. Se oli kyllä meidän yöunien pelastus aikanaan. Toivoin että osaisin tämän pienen opettaa jo alusta asti itsekseen nukahtamaan, mutta enpä ole osannut.

Meillä vasta suunnitellaan nimiäisjuhlia, niin on aika taas hurahtanut nopeaan ohi. Neiti ehtii olla jo kolmikuinen kun juhla pidetään. Meillä oli kova pohdinta lapsen kummeista, tai kummituksia ne meillä on kun ei kuuluta kirkkoon, kummitustätejä ja kummitussetiä. Haluttiin sellaiset, jotka ei olisi sukua vaan ylimääräiset tärkeät aikuiset lapsen elämässä, sellaiset joista tykätään ja jotka varmasti pysyisivät mukana elämässämme. Oli tosi vaikeaa, tuntui että esikoinen sai parhaat eikä yhtä hyviä ollut muita. Mutta keksittiin me sittenkin vähintään yhtä hyvät ja kävi jopa niin, että neiti saa kolme kummitusta kun esikoisella on vaan kaksi.

Täytyy mennä
Naru + neiti n. 10vko
 
Kiitos Mae ja Naru kuvailuista! Meillä ei ehkä ole ihan niin paha toi homma kuitenkaa. Musta tuntuu et oon niin poikki kaikkeen tietoon ja tuskaan ettei tekis enää mieli selvittää yhtään mitään. Mut on se varmaan vaadittava neuvolassa, että eteenpäin on päästävä. Meillä helsinkiin tosiaan Tuomelalle aika, mutta se on vasta elokuun puolenvälin jälkeen :eek: Pitää varmaa kysyä, onko niillä peruutusaikoihin jonoja tms. Täältä ei kyl ihan samalla tavalla tunnin varoajalla lähdetä, pitäis melkee ainaki päivää aiemmi tietää.

Taas päiväunet ja heijaan vaunuja väh. 5 min välein. Tuskastuttavaa tuokin, mut hyvä et edes nukkuu! Mä tosiaan oon seuraavalla ruokavaliolla, eli pois on karsittu:
maito
muna
soija
kala
naudanliha
sitrukset
tomaatti
limut
suklaa
...mitähän vielä... et jos vielä joskus koitan ne kotimaiset viljat ni ok, mut muuhun en enää ryhdy! En vaan jaksa... mut sekin vaan oikeessa ammattihoidossa :D

mut nyt pitää mennä, tuli vierahia, paremmalla ajalla taas... :D
 
Kerkeisköhän nyt kirjottaa..?

Lentiskö se kyseli vauvan kainaloista? Meillä kans päivittäin kertyy vaaleeta töhkää jota sit putsin vanulappusilla ku tuntuu ettei se muuten lähe. Talkkia oon laittanu välillä,kun punottelee ja "kiiltelee".

matma mä olen kans onnistunut jättään mahanahkani vetskarin väliin.se se muuten sattuu! se onkin mulle ikuisuusongelma,kun jäi noi nahkanrepaleet roikkuun jo esikoisen jäljiltä ja nyt sitä tuli viel lisää. kilot läks,tyhjä nahka jäi.ja se ei multa ainakaan jumpalla lähe :(

seranzu meillä kans huudetaan välillä kaupassa pää punasena. meil on nyt kauppaan n.kilometrin matka vaunuilla yhteen suuntaan ja menomatka koitetaan mennä vauhdilla,pojan pistän seisomalaudalle et ehittäs äkkiä ulos kaupasta ennekun neiti herää.tulomatkalla ei sit ookkaan enää niin kiire :D
mulla loppuu kaupassa kädet kun konsertti alkaa.vaunut,painava koppa,karkaileva uhmis ja huutava vauva joka haluis syliin :| en erityisemmin tykkää kaupassa käynneistä...

ellamaaria voimia!! :hug: :hug:

mulla on huono päivä.erittäin huono päivä. torveloin ja pistin idiootti pesukoneenkin päälle ennekun suihkuun kerkesin ni nyt sinne on sit mentävä yöllä |O pihalle pitäis lähtee uusiks,mut jotenkin nyt iski laiskuus ja kiukutus ja vaikka mikä. muuttostressiä kai ja väsyä. meillä on taas poika alottanu aikaset aamu heräämiset,vaikka vauva nukuis pitempään ni ei se auta ku hypätä ylös.

labello ja jasmin 3kk+
 
Meillä oli eilen ihan kamala päivä! Poitsu suostui nukkumaan vain yhdet 2h päikkärit ja loppupäivä armotonta kitinää. Ja kun se ei niinku itke vaan kitisee ja känisee, et ei oikeen tiä, et onks hyvä vai huono vai mikä? Illalla menin saunaan ja tuuppasin maidolla tankatun pojan miehelle. Se on ennen saanut poitsun nukkumaan mun ollessa pois, mut eilen illalla - tai siis yöllä - kun tulin saunasta niin sisällä huusi vauva ja mies kilpaa! Mä sit rauhottelemaan hysteeristä vauvaa pyyhe päässä ja saunatakki päällä. Lopulta poitsu sit päästi paukun ja rauhottui mun syliin ILMAN TISSIÄ yöunille, kun lauleskelin sille Yötä!

Mä en kyllä tajua mihin hittoon katosi se meidän hyväntuulinen prinssi? Nyt kun vatsavaivojenkin pitäis iän puolesta alkaa helpottaan, niin tuntuu et pahenee vaan! Maanantaina ajattelin varata ajan vyöhyketerapeutille, josko se auttais?

Päristystä on meilläkin harrastettu kolme päivää. Aamulla kun heräsi, niin pinniksestä kuuluu välillä kitinää ja välillä hyväntuulista päristystä. Ihana :heart:

Sauvakävelystä sen verran, et kyllähän sitä tosiaan harrastaisi, mut eikö ne neuvolatäditkään tajua, et pirun vaikee on sauvoo ja työntää vaunuja samalla! Tänä aamuna tapahtui sellainen ihme, et mies ehdotti, et mentäiskö koko perhe kävelylle. OHO! Mähän tartuin tarjoukseen heti ja tuupasin vaunut miehelle ja otin sauvat itselle. On kans noi hartiat/niska hippasen jumissa :eek:

Mut nyt ruuan laittoon, Axu nukkuu ehkä viä hetken ulkona :) Viikonloppua kaikille :hug:

Tuiskunen ja Axu 3kk 1vko 6pv ;)
 
ilmoitan roosan myöskin tuohon yli 3 kk kiukutellaan ja väännetään vatsaa ryhmään, vaikka aiemmin kaik oli hyvin, helpottavaa lukea etten ole ainut, vellien aloitusta odotellessa... ja taas mennään

jennuli ja roosa 3 kk 6 pv
 
Mae
eiiiiiii! Mä kirjoitin hirveän romaanin ja se hävis :headwall: :kieh:

eli EllaMaaria älä odota missään tapauksessa kauempaa, se suolisto tai iho kum menee rikki niin, palautumisessa menee KAUAN. Nyt vaan vaatimaan neuvolasta, ykstyiseltä tai ihan mistä vaan lähetettä eteenpäin. Ite pitää olla vaan tosi tiukkana, sen olen oppinut!
Sillä mä nyt tän toisen kanssa osasin lähteä ajoissa liikenteeseen maitoallergiaepäilyni kanssa. Tosin nyt se altistus jouduttiin lopettamaan kesken, niin enpä tiedä onko sitä. Ehkei kuitenkaan olisi.

Meillä muuten lääkäri kertoi, että nykyään on allergiaohjelma, joka suosittelee että vauvaa siedätettäisiin äidinmaidon kautta, esim. juuri maitoproteiinille. Oli kiukkuinen siitä, kun neuvolat eivät noudata tätä vaan käskevät "nytjustheti" lopettamaan tietyt ruoka-aineet. Ja toisaalta tottahan tuo on, useimmiten vauvojen "allergiat" on suoliston yliherkkyyttä, kun ei se ole vielä kehittynyt kunnolla. Ja toiset on vaan herkempiä. Mutta enpä sitten tiedä, nyt mä kuitenkin käytän itse normaalisti maitotuotteita ja katsotaan altistetaanko uudestaan parin viikon päästä niin kuin sovittiin.

Mae ja Joona 2,5kk
 
Mä oon ihan sairaan huolissani nyt :|

Tuo vauva on nyt viikonlopun aikana kaks kertaa meinannut tukehtua. Äsken nukkui näissä rattaissa ja avas silmät ja vinkui vaan. Ihan suorasta unesta. Nostettiin olalle ni helpotti ja eilen tissillä sama reaktio! Mä taidan itse lopettaa nyt tuon refluksilääkityksen... ku en tavoita sitä neuvolalääkärii tietenkää enää tänään...hitto, nyt mä vasta tuota vauvaa vahdinkin haukkana!

Pitäiskö soittaa päivystykseen ja liioitella et jos sais asiaa eteenpäin? Siis kun se neuvolalääkäri totes mulle viimeeks et koliikki nyt voi kestää vuodenki, ni mulla meni usko siihen, et se tätä asiaa ajais eteenpäin...

Mä en vaan tiedä minne mennä, kun täällä yksityisellä ei oo ku peruslastenlääkäreitä ja ihan paskoja! (täällä allergiaperheet käy just helsingissä) ja julkisella ei oteta tosissaan.

Oon ihan peloissani...
 
Ihan vain pikana tiedustelisin teiltä viisaammilta, mitä eroa on Pampersin Active Fit- ja Baby Dry -vaipoilla? =) Noissa Active Fiteissä on jotain kosteusvoidetta mukana, mutta onko se ainoa ero? :xmas:

Mä olen se päätään raapiva äiti siellä vaippahyllyllä. :wave: Mitä ihmettä tuolle hurjaa vauhtia kasvavalle neitokaiselle seuraavaksi ostetaan... :snotty: Mietin meinaan, että siitä keltasestakin pakettisarjasta on vielä kolmoskoko, johon ollaan nyt siirtymässä, mutta tarvitaankohan sitä sarjaa enää meillä, kun meitin vauva ei ennee tykkää tehdä maitokakkaa vaan pökäleitä... =)

T. Vaippapulma Hämeessä =)

EllaMaria miks lopettaisit lääkityksen? Toivottavasti saisit vauvan jollekin asiantuntevalle lääkärille.. :( Refluksi voi just aiheuttaa tuota, jos ruoka seilaa väärään kurkkuun. Mutta tuttavapiiriin mahtuu yks kauhutapaus (en nyt tahdo pelotella), jossa vauva oikeasti meinas tukehtua just refluksin takia. Mutta se oli niin paha, et sillä ei paino noussu eikä vauva kasvanutkaan... Mutta vika siis vaati leikkauksen ja sillä ok.
 
Ilmiottaudun kiukkuvauvojen joukkoon. Meidän 3kk 1vko Valtteri on ollut nyt toooosi rasittava pari päivää. |O Ketuttaa, kun oli jo tottunut helppoon vauvaan ja nyt on yhtä raivaria jne koko päivät.

Hei te, joilla jo vähän vanhempi vauva, oliko teilläkin ja miten kauan sitä kesti?

Smirge ja Vinku-Valtsu

Ja EllaMaaria :hug:
 
Kärppis, meillä baby-dry, taisivat olla suhteessa edullisempia. Lisäks toiset oli 4-7kg ja toiset 4-9kg...en muista kumminpäi...muute en tiedä...

No kun tuntuu et tuo lääkitys on pahentanut nyt tuota refluksiaa... huiii :| Varmaan valvon kunnes saadaan asiaan selkoa :| Kamalaa...
 
Merkkausta :wave:

Hassua lukea kiukkuvauvoista kun just sanoin miehelle että tuntuu että kun 3 kk tuli täyteen niin meillä helpotti tän kärttytätin kanssa :D Että ihan ku likka ois tajunnu nyt että mistä täsä elämässä on kyse B)
 
Meil opittii kääntyy selält vattallee!! Jee...ja siit takas sit. Ja huulien päristys alko eile ja sylki lentää pitkin kämppää.

lentoemo-76 kysyit et kui usein vaihtuu yöllä käytetyt vaatteet ni meil vaihtuu lakana ku oon alasti :D on nii pal helpompaa imettää yäl ku ei tarvii riisuutuu ja maidot kyl lentää sit minne lentää. Mul on puklurätti tissin ja vauvan alla ja yks toisen tissin alla. Kaikki märkinä :D

J+J 11vko 4pv
 
Kärppis: meillä se baby dry on ollu yö ja reissuvaippana ku se imee tosi hyvin ja on ohut. Pampersin sivuillakin puhutaan siitä yövaippana ja active fit taas päivävaippana. Nyt meil tosin nukutaa liberon tiikeri housuvaipassa 10-14kg, vaik poitsu on sen 6,5kg, meil i yöllä muuta ny ookkaan ku toi vaippa ja se on kans hyvin toiminu.

Pampers vaipoista: http://www.pampers.fi/fi_FI/product

 
kärppis mullois se hatara ajatus et tuo active fit ois jotenkin joustavampi ku baby dry? et eiks niissä mainoksissa oo aina joku hirmu vauhtivauva joka pääsee sit hyvin liikkuun? en kyl tiä ku meillon liberot,mut noin mainosten perusteella :D

ellamaaria hui! refluksista en tiä mitään,mut varmaan liimaisin itteni päivystyksen penkkiin enkä lähtis mihkään ennenkun ottavat tosissaan.
:hug:

meillä jasmin on alkanu nostaan koko ajan nyt päätään ite ylös kun on mun polvien päällä puoli istuvassa asennossa,millään ei haluis olla pitkällään vaan ylöspäin vaan. voi ei,koskahan tuo punkeeminen alkaa vaikuttaa vaunuissa viihtymiseen :|
3kk kiukkua on meilläkin. sylissä vaan hyvä,eikä oikeen siinäkään.

nyt meen pelastaan neitosen lelukaaren alta,kun ei kuulosta enää tuo juttelu kovin iloselle,alkaa olla käskevä sävy..

labello ja jasmin 3kk+ taas
 
EllaMaaria :hug:

Tääl Miro kovasti yrittää kääntyä mahalleen! =) Kovaa ähinää ja puhinaa,ihan viel ei oo onnistunu!Ja tosiaan niin hienosti nostaa päätään,vihdoin!

Oltiin torstaina siel lastenkirurgil(huikeat 5min! :whistle: )ja Miron napatyrää ei tarvi leikata!Jes! :D Jos se viis vuotiaana ei oo kokonaan menny sisäl ni sit se ehkä leikataan!


jaahas,ei se pikkumies viel nukahtanutkaan!!!

tyyppien äippä ja Miro 3kk+
 
Labello eipä kuulosta kadehdittavalt sun kauppareissut... :hug: Ja meillä punkee kans ylöspäin samallailla, tekee samaa liikettä kyljellään ja hirvee ähräys päällä. :D

Mä tykänny just niist pampersin pehmeist dry(keltainen paketi) vaipoist, nyt ostettiin toisia... Saa nähdä onko ok. Rupeaa olee tuo 3 koko koht pieni. Eli se 7kg saakka.. Aikasemmi oli yks paketti niit active fit, ni tuntuivat ihan kovilta...

EllaMaaria tosi kurjaa :hug: olisin soittanu päivystykseen jos kovasti huolettaa. Muuten en osaa sanoa tuost mitään, kun ei kokemusta. Jaksuja!

Voimia muillekin jälleen! Meillä ollut taas helpompaa. :whistle: Ukke kyllä vaihtaa tota ryrmiään jatkuvasti.. Tähän asti käyny 21 mennes yöunille, eilen ja tänään vast 22 mennessä ja nukkuu 20-21 välil vielä yhdet päikkärit :eek: Herra nukkuu noit päikkäreit siis viidet!! Kahdet pitkät tänään n.3h... Oonki lenkkeilly ja leiponu. :D

Isäntä oli koko pv isällään hommis. Tuntuu et sitä on kyl tosi pal yksin, ku on koulus, töis ja jeesailee isäänsä... No yritän olla valittamatta, meidän yhteisen hyvän eteen tekee kuitenkin.
Noi viisut kiinnostais, mut en kyl tie jaksanko valvoa...

Seranzu ja Kaapsu 2,5kk++
 
Anno ja seranzu, meillä kanssa nyt helpottaa kun toi 3kk alkaa olla täynnä. Ei ole enää itkuisuutta ja rytmikin on löytynyt. iltaitkut hävinneet ja yöunille käy tosi kivasti 19.30 maissa. *kopkop*
:hug: kaikille tarvitseville. jaksuja :heart:

sadee80 & tyttö 2kk++
 

Yhteistyössä