Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

Hei!

Olipas tullut paljon lukemista! :D

Lentoemo:Ihana kuva neidistä!Mahtavan paljon tukkaa.Meillä nämä tytöt on aina ollut vähä tukkaisia vauvana ettei millään oo saanu pinniä laitettua edes 1v kuviin.Ja eipä meidän nepsullakaan paljo tukkaa oo.Takana on vähän enempi.Esikoinen on ainut kellä on syntyessään ollut pitkä musta tukka.

Nyrkkiä syödään tääläkin koko aika.Aivan ollaan nyrkki suussa tai sit imetään sormia.

Mä tein vähän löytöjä ku siivoilin varastoo.Sieltä löyty hirveesti vaaleanpunaisia vaatteita.Tosi hyviä bodeja ja mekkoja löyty =) ois voinu vähän aikasemmin siivota ku oli paljon ihan pieniäkin vaatteita :headwall:

Jaahas taas sitä on kohta mentävä.Pitää 5v hakea kerhosta.Ihanaa ku meidän 3vee on oppinut polkeen pyörällä niin vähän joutavammin nämä matkatkin sujuu :D

Meillä muuten ollaan ruvettu aamulla herään jo heti 6 aikaan.Yleensä on nukkunut 7.Heti neiti on kovin juttu tuulella ja aurinkoinen.

palaillaan :wave:

hemuliina ja nepsu :heart:
 
:wave:

Onpa Greta suloinen, aivan kuin nukke :heart:

Minä en sitte kertaakaan tuu kertomaan teille että meillä nukutaan tai että nyt on alkanu helpottamaan kun sitte on helvetti irti heti sen jälkeen. Vähän on siis haastetta pukannu tuon nukahtamisin kanssa taas :headwall: Ja miten se tuntuu että mä oon niin lyhytpinnainen kun se huuto alkaa :ashamed: Sitte mä kilahtelen miehelle kun se "tulee leikkimään Jeesusta siihen" ja saa tytön rauhallisuudellaan rauhottumaan :ashamed:. jotenki kun tietää että kun se huuto alkaa niin se ei ihan heti lakkaa sitte. Eli kriisiä täälläkin vähän :whistle:

Meillä toi likka melkein kääntyy masulleen mutta jää ähertämään kyljen ja masun välille vielä :D Veljensä oli semmonen että kun 3 kk ikäsenä keksi varpaansa, leikkiki sitte niillä seuraavat 3 kk :D Ikinä ei mahallaan tykänny olla ja kääntyikin mahalleen vasta reilu puol vuotiaana. Kuulemma 8 kk ikäsenä laitetaan fysioterapeutille jos ei käänny vielä. ainaki niin meijän neuvolassa. Meillä poika alko aikasemmin kääntyyn mahalta selälleen, sitte oli vieläki vaikeempi totutella sitä mahallaan oloon :D Kävelemään tuo läks vajaa 11 kuisena. Jokainen menee omaa tahtiaan :)
 
Vaunuvaatetusta ajattelin vähentää tänään ja kokeilla, josko sillä saataisiin pätkäpäikkärit pois ja pitkät takaisin. Oon tähän asti pukenut sisävaatteiden päälle, villasukat, puuvillatumput, puuvillaisen neulehaalarin ja hatun ja sitten vaunuihin makuupussiin. Ajattelin josko tuon makuupussin vois jättää jo pois? Toi oli muuten EllaMaaria hyvä huomio, et laittaa lämpömittarin vaunuihin. Enpä ois ite tajunnut :eek:

Kiva, että EllaMaarialla kaikk ok =)

3kk kiukkuvauvan kanssa mennään huomenna vyöhyketerapiaan, josko saataisiin apuja vatsan vaivoihin. Meillä kitistään nimenomaan pierua ulos. Yöt on muuttuneet rikkonaisiksi ja herää vääntämään sitä pierua, ei niinkään nälkäänsä. Useasti jatkaa uniaan yli toista tuntia, kun nousee tyrkkäämään tutin suuhun. Nyt on viikko menty vaan kahdella kakalla, eli kakkaa ei yritä pukata ulos vaan ilmaa. Paukutteleekin kyllä kovasti, mutta aina kovan huudon ja kitinän kera |O

Nyt tyrkkään tissin pojalle suuhun ja sitten vaunuilemaan =) Ihana ilma ulkona!
Tuiskunen ja Alexi 3kk 2vko 1pv
 
Mä oon kans pähkäilly tota vaunuvaatetusta. Meillä on nyt menty niin että aamupäivällä ollaan siinä äitiyspkkauksen vanupuvussa, jalat ja kädet käännettyinä pusseiks ja päässä semmonen ruskovillan silkkimyssy. Iltapäivällä auringossa ollaa sitte oltu tavallisin vaattein, siis sisävaattein ja kädessä tumput ja päässä myssy. Äitiyspakkauksen pussi on vaunuissa ja laitan tytön pussin sisään ja joko jätän auki jos on kovin kuuma mutta jos on vähä vilakampaa niin pistän vähä kiinni sitä.

Piti tulla kysymään tänne että ahistaako ketään muita se että kohta pitäis jo alkaa antaa noita kiinteitä? mä muistan että olin ihan innoissani vuos sitte kokeilees kaikkii eri juttuja ton esikoisen kanssa mut nyt tuntuu että mua vaan ahistaa :ashamed: Mä en ois ikinä vuos sitte uskonu että mä tuun sanoon että mutta kun imetys on niin helppoa että mä taidan jatkaa sillä vaan :LOL: Esikoinen kun ei koskaan oikeen tota tissiä haltsannu ja monet porut sen asian kanssa vuodatin . No ehkä mäki taas kohta innoissani oon muussaamassa perunaa, mutta tällä hetkellä mie haluisin että vois aina vaan ruokkia tota tyttöä näin helposti :D
 
kahvitauko. onneks :D

Mä löysin soijatonta ja maidotonta jäätelöä ja taivas aukes kaupassa :LOL: Pikkasen oon herkutellut nyt!

Meillä ei oo vaunuissa ollut pitkään aikaan tuota makuupussia! Siellä kopassa on meillä ainakin ihan järkky kuuma, kun katoin niitä lukeamia... varjossa tosiaan ollut jotai 25 ja auringossa yli 30, joten oon pitänyt sisävaatteet ja niiden päälle trikootakki, kypärämyssy ja semmoiset sisälapaset tavallaan... ja jos on viilee lähdettäessä, laitan peiton, et saan sen pois sitte, ku usein mennään just 11 maissa ni sit 12 onkin jo pirun kuuma kun aurinko kunnolla helottaa. Ja mein jannu on aina ollut kyl sopivan lämmin...

Mua Anno ahdistaa nuo kiinteet monessa suhteessa... toisaalta ahdistaa kun meille sanottiin, ettei kannata vielä muutamaan kuukauteen edes harkita aloittavansa jos on allergiaepäily... ja syöttövälit on jo nyt melko lyhyitä, ei pidä kauan nälkää. Tuo on kuitenki vasta 2,5kk. Sitten toisaalta pelkään, että jos niistä tuleeki jotai... äh puh. Mut on kyllä kätevää, meillä on pulloa käytetty muutoinki tasan 2 kertaa ja oon ollu molempina kotosalla :D Ollaa vaan testattu.. mulla on siis monopoli asema tuon syöttämisen suhteen. Ja kun tuo kultamussukka ei enää viihdy muutoin syliasennossa kuin imettäessä ni musta ne on jotenki sellaisia vauvantuoksuisia hetkiä :heart: Tykkään kyllä imetyksestä, yöllä vähän voitais kyllä vähentää :LOL:
Ja vielä sulle kommentoin, meilä kans miehellä pidempi pinna kitinän suhteen nykyisin, rauhoittelee sekä vauvaa että äitiä :xmas: Mut varmaan se on sitä, kun tietää, että on pakko olla toisessa koko ajan kiinni ja toinen on niin riippuvainen ja päivät pitkät täällä hyyssää. Mulle ei ainakaan ois paha juttu käydä yksin vaikka vaateostoksilla!

...Oon muuten saanu venytettyy mein unia nykyisin jopa 06.30, viikonloppuna jopa 07.30! JIHAA!!!!! Pikkaisen on mukavampi nousta ylös... :D

Mut nyt pitää tehdä tuhat ja yks asiaa, enne ku poika herää...luultavasti ehdin sen yhden ja tuhat jää tekemättä mutta hyvä niinkin!

Palaillaan taas!
Ellamaaria ja Tikru 10viikkoa ja 1 päivä :heart:
 
Heippahei!

Kahvitauko täälläkin menossa...

Mä oon ihan ihmeissäni täällä kun tuo poika on lopettanut pitkien päikkäreiden nukkumiset... Puol tuntia koisaa kerrallaaan oli vaunuissa tai sisällä. Hohhoijjaa, mä en saa mitään tehtyä. Kotihommat seisoo kaikki ja pinna kiristyy kun sais koko ajan olla viihdyttämässä.
Eipä silti että ei sais valittaa kun yöt nukkuu kuitenkin pitkiä pätkiä, viime yönäkin 8+3 tuntia. Mut jotenkin stressaa että saako raukka tarpeeksi unta, kun monesti jää kuitenkin se 14 tuntia vajaaksi...
Oon miettinyt noiden vellien osuutta asiaan kun aika tarkalleen samoihin aikoihin lyhenty päikkärit kun aloitettiin vellit (eli yöt kun piteni niin päikkärit jäi lyhyemmiks). Voiskohan olla osittain sekin syynä? Eihän sitä aikuinenkaan pitkien yöunien jälkeen niin kovin nopeesti uudestaan väsy. No jaa, who knows.

Kiinteiden aloitusta mä odotan kyllä jo innolla (ja mulla siis esikoinen :) ). Ois ihanaa kun sais päivään sellasen selkeän rytmin että uskaltais lähteä pojan kanssa johki kauemmaksikin (esim. IKEAan :) ) ilman että tarvis pelätä että alkaa väsymystä tai nälkäänsä kesken kaiken huutamaan.

No joo, se on äidin oma puolituntinen taas ohi.
 
En kerinnyt kaikkea lukea, myöhemmin lisää.. Halusin vaan lähettää
EllaMaarialle, hirveästi tsemppejä! Totta on se, että kahvi voi aiheuttaa mahanpuruja, mutta tuskin se vauva nyt koko päivää ja yötä sun kahvinjuonnin takia huutais. Mä olen enemmänkin sitä mieltä, että kaada maitoa aamukahviisi, jotta et itse sekoa täysin!! En muista ihan tarkkaan kaikkia sun juttuja, mutta onko se aivan satavarma, että et voi sitä pientä maitotilkkaa juoda? Mun mielestä sun mielenterveys olis ihan sen arvoinen. Älä muutenkaan koe huonoa omaatuntoa "itsekkäistä" ajatuksista. Se ei ole tippaakaan itsekästä toivoa saavansa nukkua välillä, viettää muutaman tunnin ilman huutoa tai viettää aikaansa kodin ulkopuolella!!!!!!!! Älä ole liian ankara itseäsi kohtaan. Teidän tilanne kuulostaa todella rankalta.
Ai niin yksi rauhoitusvinkki mikä meillä on toiminut tosi hyvin on vauvan jalkahieronta! Rauhoittaa kuin seinään, kun alan painelemaan vähän jalkoja. Voin siis vain kuvitella, kuinka hyvin oikea vyöhyketerapia toimii.
Nyt menoks, ciao!
 
unikeko80: joo nyt menee kahvi riisimaidolla, ihan ok makuista... kyl mä luulen et maito ja nuo muut vaikuttaa, mut satavarma en tietenkää osaa olla... mut ku aloitin diettaa noita nii helpotti heti. Mietin tässä taannoin, et pitäiskö tehdä kotikokeilu ja ottaa yks kaks kaikki maitotuotteet takasin...mut sit rupesin pelkää, et jos reagoikin tosi voimakkaasti ni sehän on vauvan terveydellä leikkimistä :ashamed: Mut sais varmuutta ajatukselle. Kun pääsis vaan ALTISTUKSEEN nyt kun oon noita jo kuukauden dietannut...

mut kiitos tsempityksistä, tuleepi hyvä mieli :heart: :D Meillä kanssa tykätään jalkahieronnasta, silloin kun nyt jostain tykätään. Me käytiin 5 kertaa vyöhyketerapiassa, oli ehkä hiukan apua ilmavaivoihin mut ei tietenkää ongelmaa poistanut...
 
Gretan äiti kiittää kehuista, Greta taas |O Joo, meillä on ollut känkkäränkkä koko aamun kylässä. Lekuri tarkasti korvat viime viikolla, mutta jos ei tää itkeminen lopu huomenaamuun mennessä, niin käyn siellä uudelleen.
Eilen itkettiin (ja tänään jatkunut) myös kantoliinassa ja jopa ulkona kävellessä, mikä oli jotain aivan uutta :kieh: Yleensä rauhoittuu heti, kun pääsee kantoliinaan. Siis voiko noista rokotteista tulla tällaiset oireet? :eek:
Yöllä taas kakattiin 3 tunnin välein, niin että se 5 tunnin uniputki ei toistunut. Siis tosi rasittavaa, varsinkin kun se eka herätys on siinä mielessä "turha", että Gretalla ei selvästikään ole nälkä, imee vaan just sen verran, että saa punnattua kakan ulos (meillä aina rintaa imemällä vaan saanut kakan ulos, tosi harvoin päivällä tulee kakka itsestään, yöllä ei koskaan) ja sitten heti simahti :headwall:
Ja aamulla sitten on välillä itketty ja välillä huudettu kurrku suorana, nyt sitten simahti kitinän jälkeen kantoliinaan. Eli onko tää nyt rokotevaikutusta vai korvatulehdusta vai tosiaan todella ärsyttävä 12. viikon kriisi jälkijunassa... (tai siis just oikea viikko ottaen huomioon Gretan syntymäajan).

Joka tapauksessa, Lentis on että |O |O |O |O |O |O |O |O

Galluppia: pitääkö teidän vauvat kieltä suusta ulkona? Meillä on nyt hiukan vähentynyt, mutta tässä oli viikko tai pari, että jatkuvasti kieli ulkona suusta, varsinkin ulkona. Lääkärin mielestä normaalia, mutta ei sanonut, että mistä johtuu. Mites muilla?

Voi että on väsy... Mä maksaisin n. 1000? yhdestä 3 tunnin unipätkästä... :p Siis kun tyttö nukkuu 3 tuntia, mutta mä korkeintaan 2,5 tai vähemmänkin, en saa ikinä heti unen päästä kiinni imetyksen ja vaipanvaihdon jälkeen. Tai imetyksen jälkeen ehkä, mutta noi yölliset vaipanvaihdot on rasittavia, vaikka en edes pese pyllyä vaan putsaan kosteusliinoilla. Mutta kolme kertaa yössä on vaippa vaihdettava ja sitten joka tapauksessa klo 4 eteenpäin nukutaan max tunti kerrallaan, kun punnataan ulos pierua. :kieh:

Ihanaa, kun saa valittaa. :D Voi mies raukkaa, mikä sitä odottakaan, kun palaa töistä kotiin. Mutta mä en saisi valittaa liikaa, miehen esikoinen oli miehen exän mukaan todella rankka tapaus, mä luulen että Ellamaariallakin on ollut miehen exään verrattuna lokoiset oltavat ;) Oli nimittäin koliikkivauva, joka ei nenäongelmien vuoksi voinut nukkua lainkaan vaakatasossa ennen kuin leikkaisivat nenän joskus 1-vuotiaana, eli huusi päivät ja myös yöllä oli pidettävä pystyasennossa, jotta hengittäisi. Mutta kummasti vaan noi jutut kuulemma unohtaa, mies ainakin autuaasti unohtanut, no hänhän oli jatkuvasti reissussa niin kuin nytkin. Tosin miehen ex ei ole unohtanut, varsinkin kun yksin usein lasta hoiti, sain silleen mukavat varoitukset kun soitti mulle onnitellakseen Gretan syntymästä :whistle:

Että ei saisi mun liikaa valittaa, kun Greta harvoin yhtäjaksoisesti huutaa, vaan tänäänkin on välillä yhtä hymyä ja välillä yks huutosuoli :heart:
 
merkkiä vaan ja lukemassa :wave: onpas tullut taas paljon luettavaa! tuntuu ettei tänne oikeen ehdi enää kunnolla lukeen ja kirjotteleen. Aina ku tyttö nukkuu niin tulee touhuttua sit kaikkia kotitöitä kauheella vimmalla ku ei viittis taas kaikkee jättää rästiinkään :whistle: tänäänkin sain jopa ruuan laitettua kun vaunuista alko jo kuuluun itkua ja nyt oon sit tässä koneella tyttö sylissä :)
Mulla ollu nyt pari päivää kurkku tosi kipee, siis sattuu ihan törkeesti kun nielee.. toivottavasti en nyt tuu sit kipeeks kun täälläpäin tosi paljon flunssaa liikkeellä :/ olis tosi kurjaa jos Sara tulis kipeeks, on se vaan niin kurjaa sit kattoo kun pienellä on tukala olla :(

Selllaista vaan tiedustelisin jos jollakin on tietoa/kokemusta että onko yleensä ekat kuukautiset raskauden jälkeen jotenkin poikkeukselliset esim. keston suhteen?? oon meinaan tosi ihmeissäni kun eka oli 7 vkoa jälkivuoto ja sit varmaan reilu viikko väliä ja alkoi ekat menkat, nyt niitä kestäny jo 11pvää eikä loppua näy :eek: hiukan menee jo hermot tässä tähän olotilaan.. en tiedä sit et oisko jotain vaikutusta ku alotin heti e-pillerit..

täytyy tulla taas paremmalla ajalla kun nyt on Saralla nälkä :wave:

T. Kareliini ja Sara 9vkoa+4pvää :heart:
 
Juuh, ei ääneen IKINÄ pidä kehua lasten yöunia tai sitä että ovat terveenä, seuraavat kaksi viikoa ne huutaa yöt tai ovat kipeinä :LOL: :kieh: Se on musta hassua, miten se onkin niin??

Mä lopetin ne vitsin mini pillerit kun koko ajan olen turvoksissa ja väsy ja välillä itkuinen.Nyt taas mietin seuraavaa vaihtoehtoa??Imettää meinaan kuitenkin niin kauan kun kelpaa.

Kiinteiden aloituksesta, mua ahdistaa kanssa, on pidempään vauva, kun ei syö kiinteitä.. :D Tissiä vaan. Nuo isommatkin on vasta puolen vuoden jälkeen saanu kiinteitä.

Ihana päivä, vähän taas puutarha tupsustusta ja maalausta. Nyt ruuan laittoa..

sini ja tyttönen kohta 4kk
 
EllaMaaria, hyvä kun vähän helpottaa!! Miten olisi muuten, jos pahimpien huutojen aikana pitäisit korvatulppia? Saisivat korvat ainakin hetken levätä vauvan huudolta.. Meillä ne on molemmilla käytössä; miehellä aina arkiöisin ja mulla vloppuaamuisin.
Täällä on kanssa joku kriisikausi meneillään. Samoin kuin Tuiskusella vauva ei itki vaan känisee ja nukkuu huonosti päivisin. Onneksi yöunet on ed hyvät. Ärsyttävää, kun vloppunakin jatkuvasti kavereiden luona kahvitellessa tämä vaan nitisi ja natisi eikä mikään auttanut. Nyt sitten ajattelin olla sen kanssa vaan kotona ja katsotaan joko auttaisi...
Paljon mukamas oli kirjoitettavaa lukusession jälkeen, mutta nyt en muista mitään... Paah.

Jatkan pakastepizzan syöntiä :)

 
No nyt on sitten alettu vierastaa!! Pappa kävi moikkaamassa, ennen on aina "juteltu" papan kanssa mukavia ja nyt meni alahuuli rullalle ja meinas ihan parku päästä :ashamed: . Missäs iässä se pitäis alkaa tuo vierastaminen? En yhtään muista. Vai olikohan sekin aika yksilöllistä?

Täällä kun on koko päivä kitisty väsyneenä ja nukuttu vaan niitä pikku pätkiä, niin nyt yllättäen vetää unta palloon jo kolmatta tuntia! Taitaa ottaa päälle tuo nukkumattomuus ;) ..
 
LENSIKKA: yleensä oireet kestää 24-72h, toisilla jopa viikon, mutta ei oikeastaan pidenpään. Jos yhtään tuntuu siltä että epäilet, ni ota vaan yhteys siihen lääkäriin saat ainaki rauhallisen mielen!

KARELIINI: Mulla kesti 15 päivää ekat menkat, ja nyt on toiset menossa, oli myös paljon runsaammat ku ennen raskautta. jos kestää yli 20vrk, suosittelen lääkäriä.

ELLAMAARIA: Meienki vaavi meinas tukehtuu, kirjoitinkin siitä FB:n puolella, viläkin vahdin sitä ku haukka ja käyn vähän välii tarkisttaa ku se nukkuukin. Tosin meillä oli vaan kerran, mut vauva kerkes jo vähän veltostuu ni hätä oli suuri, puistatuttaa vieläki ku ajattelen asiaa.

Meillä mennään entiseen tahtii, ei käännytä vieläkään ja nukahtaminen on hirveän työn takana. tasan kerran on nukahtanu viime viikon aikana ilman sydäntä raastavaa huutoa!
Päikkäreitä nukutaan max 1h kerralla ja 3-4 x yö edelleen 20-8.30 kahella syötöllä, nii ja kakatan aina klo 6, onneks ku on vaihtanu vaipan ym ja sitten maitoa perään niin uni jatkuu.

 
Mae
ELLAMAARIA: oletko muuten kokeillut nukuttaa vauvaa mahallaan? Jos helpottaisi?! Meillä ainakin nukkuu paremmin ja rauhallisemmin mahallaan, ei pääse huiskimaan ja säpsymään niin paljon ja pierutkin tulee paljon paremmin ulos, ei tarvii niitä kipristellä. Nukkuu myös vaunuissa mahallaan

VAUNUVAATETUS: Meillä on aamupäivisin sellainen tosi ohut fleecepuku tai collegepuku ja iltapäivällä collegepuku sisävaatteiden päällä. Ohut pipo, tumput ja villasukat. Sitten paketti pehmeään kantokoppaan. Meillä ei ole makuupussia ollut vissiin kuukauteen.

Ja tänään sitten saatiin meille maitoallergialle varmistus. Soitin sairaalalle tosta meidän viikonlopusta ja altistaja ei epäillyt hetkeäkään. Mä itse vielä vähän mietin, että olisko kuitenkin vaan niin että se TUTTELI oli liian tujua ja joku muu kävisikin. Ehkäpä kk päästä kokeilen esim. nannin jauheella. Tänään muuten Joona on vedellyt 2*60ml Almironia :D eli on vissiin alkanut jo vähän tottumaan pulloon.

Kohta rullaluistelemaan, ihanaa.

Mae ja Joona ~2,5kk
 
Meillä ei vielä käännytä.Tänään ekan kerran yritti ihan tosissaan sitterissä ylöspäin.

EllaMaaria:meillä ainaki neiti tykkää hirmusesti ku mahasta sillain silittelee/hieroo koko kämmenellä.Varsinki ku meillä on tota kakkaamis vaikeutta niin viimeks ku tein sellasia pyöriviä liikkeitä,saatiin kakkakin tulemaan ja äiti yllättyi iloisesti :D ei kerennyt olla kakka hukassa kuin 6 päivää 14 sijaan,jeeee!

Vierastamisesta:meillä ei vielä vierasteta,saas nähä millon se alkaa.

Kiinteiden alotus:tääläkään ei vielä mitään kiirettä,ku pelkkä tissi tuntuu ainakin vielä riittävän.

Tänään on ollu kyl mahtava ilma!Koko päivä oikeestaan oltu ulkona.Pienemmät jo nukkuukin,mut noi meidän 2 vanhinta vielä tuola alakerrassa kuuluu kinastelevan |O

täytyypi mennä

hemuliina ja nepsu 3kk :heart:
 
Mae: joo, oon koittanut masullaan nukuttaa...mut käytännössä se on aika hankalaa.. kaveri ei suostu laittamaan päätä alas ja sit kauhee huutometakka ku ei jaksa enää kannatella... :D Oon koittanut selitellä ukolle, ettei oo kyseessä mikää treeniharjoitus vaan voi ihan nukahtaa niinki päi mut e-eei.... ja yöllä en kyllä uskallakaan. Mut ku meillä ei nukuta ku vauhdissa, ni en käytännössä saa nukutettuu ku sisällä semmoisessa turvakaukalo-tyyppisessä asennossa ja sitten vaunuissa pitkälleen...

Voi kun mekin saatais altistus mut ku ei ku koliikkia koliikkia...sais ainakin varmuutta ajatuksilleen! Vai saako sittenkää, ku epäröit hitusen? Teillä ei vissii nytkää iho-oireita?


Hemuliina
: Jep vatsahierontaa täälläki päivittäin... hyvin huomaa et aristaa, kun saattaa olla ihan hyväntuulinen ja sit ku hellästiki hieroo ni parahtelee :( Raukkaparka...

Nyt yöunille, miekkoset siis iltanukutuslenkillä...sääliks käy miestäki, ku painaa duunissa ja kotona ja iltasilla vielä tuon kans juoksee kylän raitilla.. Oli muuten hauska, ku joku oli jo autosta huutanu sille "Hae eroa!". Saatiin kyllä hyvät naurut :ashamed: :LOL: :headwall: :D

Mut unten maille siis, jotta ehtii edes piipahtaa höyhensaarilla... :saint:
 
Mae
EllaMaaria voi harmi, ettei sekään toimi :( Juu, en oo ihan varma siitä allergiasta. Iho-oireita ei edelleenkään ja kakkakin on ollu ihan norm. Ainut mikä oli oire, niin kauhea ähräys ja äkistely ja sitten sellainen tuskainen vikinä yöllä ja päivällä (mutta vain unilla). Joten siksi mietin, että olisko kuitenkin vaan se TUTTELI niin tujua, kun monellehan se ei käy vaikka ei olisi allergioitakaan. Ja kyllä nyt vaadit sen altistuksen, mä sanoin lääkärille etten tän toisen kanssa halua niin pitkälle, että suolisto on ihan verillä niin kuin esikoisella. Sen korjaaminen vei kauan aikaa. Ootko muuten kokeillu silitellä sitä päätä kun laitat mahalleen sänkyyn? Meillä se toimii, sitten joona tunkee oman nyrkkinsä silmään ja siis nukahtaa helposti itsekseen (ei varmaan nyt sua lohduta kauheasti kyllä )
 
Iltaa,

alkuun taas jaksu :hug: , kaikille keillä vaavit valvottaa.

Isyyslomaa 2 vko takana ja nyt mies pääs lepää töihin ja minä kans. Ihan hirveesti oli kaikkea ohjelmaa ja tekemistä ja käymistä siellä täällä.
Mökkeilyt sujui tosi hienosti, vaikka jännitin sitä kovasti. Vaavi ei ollut milläskään veneilystä tai matkasängyssä nukkumisesta..tai mistään muustakaan.
Kakki oli 3 pvä ( eka kerta, aiemmin 2 pvä ollut max ) mökillä tulematta ja sitten kun rysähti 3 x saman päivän aikana ja kainaloihin saakka, siinä ei kosteuspyyhkeet riittänyt :kieh:

Päikkärit jäi tänään pikku pätkiksi meilläkin, vaunuissa nukkui vain 2 x tunnin pätkän. Ilmeisesti oli liian kuuma. No huomenna on vissiin taas viilenevää.

Kääntyilystä Ei ole meillä minkäänlaista viitettäkään. Möllöttelee masullaan ihan rauhaksiin, kunnes hermostuu tyystin.
Helakat naurut sain tänään taas hoitopöydällä ja oli niin ihanan kuulosta. Naurut olikin kateissa jonkun aikaa. Ilmeisesti ei ole naurattanut kun on roikotettu vaavia paikasta toiseen...:p

Pikkuinen raapaisi itselleen tänään myös kunnon naarmun nenäänsä, voih minkä näköinen. Heti taas leikkasin kynnet ja kylläpäs ne kasvaakin vauhdilla!! Ilmeisimmin otollinen ruokavalio ;)

Äitiys on ihanaa, eli yhdyn aiemmin asiasta kirjoittaneihin. Alku oli totisesti rankkaa, varmaan hormoonitkin heitti kuperkeikkaa, samoin mielialat, lisäksi kun en voinut istua niin mitäs sitä muuta kuin kokoajan jotain puuhasteli ja ei oikein ehtinyt syödäkään ja sitten se imetyksen yritys oli kanssa musta jotenkin ahdistavaa, kun ei onnistunut niin ei onnistunut. Mä en kyllä noin muuten voi yhtään valittaa kun tuo meitin rinsessa on ollut kerrassaan niin helppo tapaus, alusta saakka nukkui hyvin ja kaikinpuolin kiltti ollut...että pahempia aikoja vissiin edessä :whistle: Tai sitten se seuraava nyytti onkin joku riivattu..josko luoja edes suo.
( tai sitten se huuto alkaa tänäyönä ja rinsessasta ei ole enää tietoakaan )

Mä ostin tänään vähän velli ja sose purkkeja tutkittavaksi..ensin kyllä vietin aikaa siellä piltti-osastolla jonkun tovin kun tutkin tuoteselosteita ja ihmettelin hintoja- Ihan ääneen pääs suusta joku huokaus kun niitäkin on vaikka ja mitä. En nyt muista mitä merkkiä mutta kalliimpi vastaava olikos päärynä sose, sisälsi paljon vähemmän itse hedelmää jne.. Että tulevaisuudessa tulen viettämään paljon aikaani juurikin piltti-hyllyjen välissä :kieh: Että Anno sinänsä vähän ahdistaa, kun onhan tuo niin helppoa avata tuo Nan purkki ja se sujuu isännältäkin oikein mallikaasti =)

Kukas se kirjoitti että isäntä oli ekaa kertaa nukuttanut vauvan?? No btw, ei kai se sitä tarkoita jos imettää että isukki ei nukuttaa voisi. Siis ihan vaan sillä että älkää kukaan vaan tehkö itsestänne korvaamatonta vauvan hoitajaa tai ei pahimmassa tapauksessa pääse minnekkään jos lapsi tottuu vain äipän hoidettavaksi. Siis tietenkin on eri asia jos itse niin tahtoo tai jos mies on paljon poissa. Jollei isukille anna vastuuta ja mahdollisuutta opetella nyt sitten esim nukuttamista tai jotain muuta, niin onhan se sitten kovin epävarmaa touhua. Joku täällä aiemmin kirjoittelikin että mies voi kyllä tehdä kaiken muun paitsi imettää. Ja nyt en halua siis todellakaan pahoittaa kenenkään mieltä, vaan tiedän tapauksen ihan tuttava piiristä että äiti ei päässyt minnekkään, koska isukki ei pärjännyt oman lapsensa kanssa. Ihan karseeta kaikille osapuolille :(

Mutta nyt nukkumaan :) Vähän on haikeeta kun se isyysloma loppui, mutta toisaalta on enempi aikaa vaaville, lorutteluille ja seurustelulle. Ja vielä on yksi viikko säästössä =)

hm ja neiti >3kk
 
pur :hug:

lenttis meillä sen tavis 3 kk rokotuksen jälkeen alkoi torstaina kun ma sen sai se kitinä ja kakka oli hieman vihertävää ja limaista, meni parissa päivässä ohi, ajattelin josko olisi rokotuksen jälkitilaa???? Greta on tosi söpö, hienot hiukset :)
kääntymisestä roosa ei käänny vielä mahalleen, mahalta selälleen kyllä.. muuten touhukas neiti on kyl.

nauramisesta
se taito on täällä löytynyt ja illalla nukahtamisen jälkeen nauroi unissaan ääneen, että sellainen ilopilleri..

vaatteista missä kohtaa on ok. luopua kypärästä, ihania myssyjä kaappi täynnä, mutta miten kaulan suojaaminen, varmaan näillä lämmöillä alkais jo hattu riittämään??? tosi vaikeaa muutenkin pukea vauvaa, kun ei se hiki kyllä hyvästä ole ja nyt kun ulkoillessa ollaan jo välillä vaunuistakin pois...

mutta takaisin untenmaille.. :wave: jennuli ja roosa 3kk 9 pv
 
kääntyminen meillä ei vielä käännytä. Makoilee onnellisena selällään ja katselee/juttelee. ei vielä yritystäkään kääntyillä. :heart:

minipillerit nehän voi tehdä sen että vuoto on jatkuvaa. Esikoisen aikana kun aloitin minipillerit niin vuoto oli taukoamatonta, joten lopetin ne. Toisen kohdalla otin toisen merkkiset minipillerit ja ne vaikutti niin että olin tosi itkunen ja taas lopetin niiden syömisen. Nyt mulla on taas minipilleri resepti odottamassa mutta en taida uskaltaa hakea niitä kun noin huonot aikasemmat kokemukset.. :kieh:

sadee80 & tyttö 2kk+++
 
Vaunuvaatetus mä oon jättäny kaik pois ja kylmä ei oo vauval tullu. Siis pelkäl sisävaatetuksel kesäpipo pääs makuupussissa joka on joko kii tai auki. Yleensä auki. Tänää on viileempi ni laitan kesäpipon ja hupparipuseronpuseron vaa. Vaunuis on aina niin kuuma.

Kiinteit en todellakaa haluis alottaa pitkään aikaan. On nii helppoo ja kivaa imettää et mul ei einakaa oo mikää hoppu. Pitkitän sitä kyl niin kauan ku mahollist. Sama velleil, jos vaa nukkuu yät hyvi ni pitkitän sitäki touhuu yli 4kk:den.

J+J tasan 12vko :heart:
 
Heips! Ensiksikin jaksuja kaikille!

Meillä on pojalla ollu viikon verran nuhaa ja yskää. Yö- ja päiväunet olleet rikkonaisia joten täällä melko väsynyt äippä. Käytettiin eilen lääkärissä olisko korvissa jotain mutta terveet korvat on eikä nielukaan punoittanut. Lääkäri epäili, että onko tosiaan hampaat tulossa ja sattuvat vielä yhtäaikaa flunssan kanssa vaivaamaan. Kuumetta ei oo ollu.
Eipä näy imetys suojaavan taudeilta :/

Kääntymisestä, poika kovasti yrittää kääntyä mahalleen, muttei vielä ole onnistunut. Pari kertaa sängyllä on kääntyny (vahingossa pehmeällä alustalla), mutta mahalta selälleen kyllä kääntyy. Voi sitä ähinän määrää, kun toinen niin kovasti koittaa mahalleen päästä :)

Meillä on sellainen tilanne, että poika on tottunut liikaa äidin läsnäoloon eikä syliksi kelpaa kuin äiti. Mä tunnustan, että oon ihan liian kiinni pojassa. Kaksi kertaa oon kavereiden kans käyny kahvilla ja yhdesti kampaajalla (nekin pojan päiväunien aikaan), pikaisesti kaupassa oon käyny pojan ollessa hereillä ja joka kerta kun tuun kotiin niin huuto kuuluu melkein ulos asti. Ihan selvästi huutaa mun perään koska rauhoittuu heti kun olen paikalla. Eikä isä uskalla enää jäädä kotiin pojan kanssa, koska tietää millainen konsertti siitä alkaa :(
Mun pitäis vaan kylmästi lähteä muutamaksi tunniksi pois, eihän ne kumpikaan opi olemaan toistensa kanssa (isä ja poika). Tulevaisuudessa tuun olemaan vielä kusessa tän asian kanssa!

Mä oon jo pessy jääpalarasioita valmiiksi, että teen muutaman satsin soseita valmiiksi. Jos bataattia soseuttaisi ja sit vielä jotain muuta kasvista. Ei vaan oikeen raksuta mistä kaikista aineksista niitä soseita vois tehdä, kun en itse oikein oo kova syömään vihanneksia ym.
Kiirettä tässä ei vielä kyllä ole, näyttää tissilläkin kasvavan.

Piti mun jotain muutaki kirjottaa, mutta enpä muista mitä. Ai ku yllätys
:D

millla ja poju 3kk+
 

Yhteistyössä