Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

ellamaaria.. soititko päivystykseen?? miten voitte?

täällä roosa ihana kiukkuilija, nukkui sitten viime yönä 7 tuntis putkeen, taisi olla itsekin poikki venkoilusta, ainut vaan jotta onko kellään muulla sellaista et sit kun vauva vihdoin nukkuu niin ei saakaan itse unta? musta tuntuu, et kun on jo sen verran väsynyt ja tottunut heräilee tunnin parin välein, ei kroppa yksinkeraisesti osaa nukahtaa... tiedä sitten, odottelen kyl innolla et päästää aloittaa vellit iltaisin..

jaksuja kaikille helmiäipille.. jennuli
 
Toivottavasti Elllamaaria voitte hyvin siellä?

Onpa meillä paljon 3kk kärttyvauvoja. Meillä ei eilen nukuttu kunnon päikkäreitä lainkaan ja illallakin oli ihan tuskaa nukahtaa, ja kärttyistä muutenkin.

Kiitos kaikille tsempityksistä ja kommenteista kiinteisiin siirtymisessä. Ollaan torstaista asti maistatettu perunaa, ei kyllä taida olla vielä juuri mitään mennyt alas. Enkä ihmettele, hailakan lämmin peruna-äidinmaitomössö ei ole kovin herkullista (testasin). Pari kertaa olen antanut korviketta, noin 40 ml kerralla, ja muuten imettänyt tiiviisti ja ilman rintakumia. Poika ei siis ole nälkäänsä 'valitellut' aiemmin kuin noin 3 tunnin välein mutta nyt on äiti ollut tarjoamassa tissiä välillä tunninkin välein. Tämä yhdeistelmä (tiheä imetys ilman kumia) on saanut nännit taas kipeiksi mutta eiköhän ne siitä kohta 'karaistu'. Eka lypestty maitosatsi on myös sulamassa eli annan nuo pakastetut maidot jossain vaiheessa kanssa. 25. päivä on neuvola, toivottavasti saadaan paino nousuun taas!

Ja taas on mentävä!
almaa
 
ellamaaria :hug:

Kylläpäs meni viisut hyvi :headwall: vikasija

Meil kans pöngerretään koko ajan ylöspäin niiku yrittäis istuu mut ehkei iha viäl tartte onnistuu :D
Nyt ku vauva osaa kääntyy selält vattallee ni ei oikee uskaltais enää nukahtaa imetyksen jälkee sänkyyn mut minkäs teet ku siihe se aina jää ku ite sammuu aamuyäst.

 
Mae
voi EllaMaaria jaksamisia sinulle :flower:
Myös muille kitisijöiden äideille.

Mäkin kun pääsin vasta hehkuttamaan, että meillä menee hyvin, niin nyt on sitten 3 yötä valvottu lähes kokonaan vatsakipujen kanssa. Myös päikkärit on tuskaisia ja sellainen pieni vaikerrus käy koko ajan. Meillähän oli se maitoaltistus ma-pe ja to-pe yönä alkoi tuo kitinä, mutta kun nosti lämpöä, altistus lopetettiin ja se uusitaan parin viikon päästä. Mun mielestä kun nuo tuskat ja kivut johtuvat nimenomaan nyt siitä maidosta.

Mae ja Joona 2,5kk
 
ellamaariatoivottavasti kaikki okei siellä :hug:

Kannatti valvoa! :headwall: :headwall: Ja ukke kosti heti heräämällä 2 yskimään kovasti ja sitten olikin levotonta aamuun asti. Koitin omassa sängyssäkin pitää, mut sit piti sinne kiivetä yhtenään. Eli vieres oli... Tuo isä kun ei korvaansa lotkauta, ennenkuin on isohuuto!! Grrrr... :kieh: Niin, että nyt sitten väsy ja kiukku päällä... Vaikka oma vika! Tietää kyllä, että alle kolmikuisen kanssa elämä on "extremeä". Niin et yhdyn Labellon FB sanoihin tyhmätyhmätyhmä....
 
EllaMaaria jaksuja, toivottavasti kaikki kunnossa :hug:

Meilläkin ollut nyt sellainen "yökiukkuilija". Tuli mieleeni ajat ennen soseita, herätys siis aika tiheään. Johtuisko että maidon tulo senkun hiipuu...? ja nälkä on, mene ja tiedä.

Voi että, minä niiin rakastan tuota "pikkuista nyyttiä", päivä päivältä vaan enemmän. :heart:

Henni on alkanut komentelemaan ja valittelemaan kovasti. Ei itke, vaan valittaa ja huutaa kovasti. Eilenkin tuntui kun olisi ymmärtänyt, kun häntä ei kuunneltu, niin johan alkoi kaamea mekastus. Ja juttua senkus riittää...sukuun tullut :D

Kopsautin päähän Henniä toissa yönä kyynärpäällä ja ai että säikähdin. Niin säikähti Hennikin, ei tainu onneksi sattua pahemmin. Mutta tuntu niin kamalalta kun heräsin siihen että *kops*, mun kyynärpää kopsahti johonkin ja alko kamala huuto, enemmän sellanen säikähtänyt itku. Otin syliin ja rauhoittu saman tien. Oli tosi paha olla sen jälkeen ja uni ei meinannu tulla enää. :ashamed:

Kuolaa vaan tulee ja tulee...millos ne hampaat tulee?

Omat kädet on vaan niin POP nyt, odotan millon hoksataan varpaat :heart:

Kenenkäs vauva se jo kääntyy selältä vatsalle? Missä iässä voi alkaa vaatimaan sitä? Meillä harjotellaan jo ahkeraan sitä, mut ei onnistu vielä, ei lähellekkään. Mahalta selälleenkin kääntyminen on tapahtunut vahingossa.

Mahalla ollessaan huomaismme, että neiti "pyörii ympyrää" lattialla. Eli kääntyi eilen 90 asteen kulman liekkö enemmänkin, mut oli sohvalla niin ei juuri ollu enempää tilaa.

Yks päivä mietin, et kun Henni syntyi, mun elämä oli tosi hektistä ja stressaantunutta. Mitään en voinut tehdä ennenkuin Henni nukku, syödäkin piti sillon ja en pystynyt nauttimaan "vapaasta" ajasta. Illalla oli mentävä nukkumaan samaan aikaan ja parisuhdetta hoidettiin päivisin Hennin unien aikaan. En "uskaltanut" katsoa leffaa, jos Henni herää, kaikki menee pieleen ja leffa jää kesken. Mutta NYT voin nauttia taas elämästä, syödä silloin kun neiti on hereillä, katsoa leffaa, valvoa, nauttia elämästä (mitä sitten jos se leffa jää kesken, sitä voi jatkaa kun Henni taas nukkuu tai on ruokittu, tai syödä voi yhdelläkin kädellä ). Kaaos johtui varmaankin uudesta elämäntilanteesta ja tästä uudesta pienestä ihmisestä, jonka luulin rajoittavan elämää. Raijoittashan se tottakai, mutta ei niin kuin minä alkuun luulin. Nyt olen käsittänyt mitä äitiys todella on, mutta miksi tein alkuun siitä niin hankalaa. Äitiys on ihanaa, niin ihanaa, että paiväkään en nyt vaihtaisi pois :heart:

Aurinkoista sunnuntaita teille ihanaisille äideille! B)

Jospi ja Henni 3kk 1vko :heart:
 
pur
|O syödessä |O syömisen välissä |O mahalleen |O selällään |O sylissä |O ei yhtään väsytä |O istuessa |O kippurassa |O |O |O ihan pienen hetken torkahtaa ja taas |O alkaa äitillä pinna kiristyy |O |O |O
 
Mä yhdyn ihan täysin Jospin ajatuksiin vauvan syntymästä ja tästä hetkestä. Mulla oli kans Axun ekoina viikkoina sellanen olo, et mun elämä on loppunut eikä mikään oo enää kivaa, elämä on pelkkää valvomista, imettämistä ja vaipanvaihtoo. Omaa aikaa oli vaan se, kun kävin kaupassa pojan unien aikana ja mies oli silloin kotona vahtimassa unta. Mutta nyt mäkin nautin pienestä poikasesta ja äitiydestä täysin siemauksin. :heart:

Ellamaaria, toivottavasti kaikki ok? :flower:

Kiljuminen ja komentelu on täälläkin kovaa :eek: Välillä en osaa sanoa, et onko pojalla hyvä olla vai miksi se pitää sen sortin meteliä? |O

Meilläkään ei vielä käännytä, ei selältä vatsalle eikä toisin päin. Yritys on kyllä kova, ährää ja ähisee ja sitten huutaa ja kiljuu, kun tuskastuu yrittämiseen. Fysioterapeutti sanoi mulle, et ennen 6kk ikää pitäisi kääntyminen osata, ennemmin ei ole kiirettä.

Musta on alkanut tuntumaan, et toi poikanen ei tuu enää kylläiseksi tissistä, tai siis tulee, mut se ei riitä enää niin pitkäksi aikaa. Unijaksot yölläkin on lyhentyneet 4-4,5tuntiin, vaikka illalla tankataan kuinka. Ajattelin nyt sinnitellä vielä kuitenkin pari viikkoa 4kk:n neuvolaan tissimaidolla. Katsotaan sitten, et suositteleeko lääkäri kiinteitä ja onko poika kasvanut tarpeeksi kuukauden aikana.

Osaako joku kertoa, missä ikä vaiheessa pulauttelun pitäisi loppua? Sittenkö kun aletaan kiinteille?

Mutta kai sitä pitäis mennä ulkohommin, kun Axu nukkuu...
Tuiskunen ja Alexi 3kk 2vkoa
 
Pulauttelusta ainaskin mun veljen vauva pulauttelee edelleen vaikka on 5,5kk...

Kääntyminen alle kolmikuisena kääntyminen on mun mielestä IHME :D itse alkaisin odottelemaan siellä 4kk pinnassa ja tosiaan 6kk viimeistään, paitsi mun kaverin vaavi, joka vain ojenteli nilkkojaan 7kk asti :LOL: ja ihan ajallaan tuokin käveli ja juoksi jne...
Meillä tekee sitä "vatsalihasliikettä", hassun näköinen. Linkkuveitsi kyljellään ja sylkyssä.
Leluja tavoittelee ja koittaa saada suuhun. Kiljuu ja hihkuu! Aivan ihana. Parasta taitaa olla, kun iskä "kävelyttää" kannattelee kainaloist ja kropast, niin herra tepastelee, on tooosi tärkeän näköinen.:heart:

Pur :hug: :hug:

Hyvin sanottu Jospi :flower: :wave:

Mae jollekki piti lähettää yv:tä... Auh en saa nikkiä päähäni. :eek:
 
EllaMaaria, ollaan täällä huolissamme, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Pur: :hug:

Jospi: mulla on just samanlaisia ajatuksia! =) Mä elin varsinkin ekan kuukauden kauheassa stressissä, siis stressasi oma syöminen, että herääkö tuo vai ei, illalla kauhea stressi siitä, että äkkiä nukkumaan kun Greta nukahti jne. Sitten on pikku hiljaa helpottanut, nykyään saan laitetuksi ruokaa kun Greta harjoittelee lattialla lentoon lähtöä ja jos neidillä ei sitten riitä kärsivällisyys, niin syön sitten Greta sylissä, useamman kerran oon imettänyt samalla kun oon ite syönyt niin ravintolassa kuin kotona.

Myös tämä "yksinhuoltajuus" on helpottanut stressiä, kun oon tajunnut, että pärjätään myös kahdestaan. Rytmit on oikeastaan paremmatkin, kun keskityn vain Gretaan ja Gretan nukkumiseen, miehen kanssa on niin paljon muutakin tekemistä, kun laitan "Kunnolla" ruokaa ja käydään kaupassa jne.

Pinnis vs. perhepeti... Elikkä viime yönä Greta nukkui sitten pinniksessä 5 tuntia putkeen! Eka kerta kuukauteen :eek: Ja äsken otti ne lyhyet aamupäivätorkut pinniksessä, heräili sitten siellä itsekseen, hiukan ähisi ja puhisi, mutta katteli tyytyväisenä sängyn jalkopäässä olevaa mobilea. Kun taas ne vähät kerrat kun on 10 minsaksi isolla sängyllä nukahtanut, niin on itkien herännyt :whistle: Eli niin pahalta kuin itsestä tuntuukin (kauheaa, että tyttö nukkuu paremmin yksin kuin äidin vieressä :'( ), niin taitaa tää pinniskokeilu jatkua. Tissille nukahtaa edelleen, mutta syliin, eikä aivan tissi suussa, kun silleen puolipöpperöisenä sinne pinnikseen siirrän.
Aamulla sitten "erehdyin" ottamaan viereen isoon petiin, imetin makuultaan jne. niin tyttö yrjösi sellaisen määrän maitoa, ettei ikinä :x Oli pakko pestä petauspatjakin ja silti oli mennyt kaiken läpi varsinaiselle patjalle, vaikka heti kun olin saanut Gretan pois oksusta otin lakanat pois.

Muutenkin Greta on pulautellut rotavirusrokotteen jälkeen tosi paljon ja sekä eilen että tänään klo 11 kakka oli vihertävää ja limaista. Siis vain se, muuten kakka normaalia, ehkä hiukan vihertävää. Onkohan moiset oireet normaaleja rotarokotteen jälkeen?

Täällä kanssa 3kk+ huutoa eilen :| Nukkui ihan tosi huonosti päivällä, kun ei myöskään enää kaupassa nuku edes kantoliinassa |O Myös autossa oltiin hereillä, siellä kyllä tsiikailee ihan tyytyväisenä. Kantorepussa nukkui 5 minsaa, kun mentiin kaikki kolme kävelylle, lopulta mies käänsi nassu eteenpäin, että sai kunnolla katsella ympärilleen, muuten meinaa niskat muljahtaa paikoiltaan, kun tyttö niin innokkaasti kurkkii.

Sitten illalla huudettiin naama punaisena 45 minsaa!
|O Ikinä ei ole silleen huutanut, ei sitten ikinä. Joskus on siis huutanut, mutta aina parissa minsassa rauhoittunut, mutta eilen ei mikäämn asento ollut hyvä, eikä tissi, lopulta sain rauhoittumaan keinuttamalla pystyasennossa ja tissi suussa. Siis varmaan ihmeellisin imetysasento ikinä. Mutta sitten nukkuikin kuin tukki 5 tuntia!

Aateltiin miehen kanssa, että vauvoillahan voi olla ihan hyvin samanlaista väsymyspäänsärkyä kuin aikuisillakin, meille ainakin sitä tulee miehen kanssa, jos ei saada nukutuksi tarpeeksi. Niin että ei ihme, jos itki, reppana.

Greta ei kyllä ole kauheasti ekojen viikkojen jälkeen itkenyt masua, itkee oikeastaan vain väsymystä ja joskus harvoin tissiä autossa, kun en meidän mutkaisilla teillä oo heti löytänyt sopivaa pysähdyspaikkaa. Mutta väsymys ottaa koville, tuliskohan sillekin tosiaan pää kipeäksi kun on väsy, kun se huuto on sellaista räjähtävää kipuhuutoa, mutta ei tosiaan ole mitään mahaoireita.

Nyt mammankulta nukkuu kantoliinassa, toivottavasti sentään pari tuntia. Täällä on han sairaan kuuma, pian tulee taas kauheat sähkölaskut, kun on pakko pitää ilmastointia päällä. Täällä siis kesällä usein päälle 35 astetta ja kosteaa, meillä on vielä Italian kuumin kaupunkin 20 kilsan päässä |O

Tv. Lentis ja mamman kulta 3kk> :heart:
 
Kääntymisestä: Greta on kääntynyt jo monta viikkoa selältä kyljelle ja on kerran vahingossa kääntynyt selältä mahalleen ja perjantaina kääntyi oikein kunnolla mahalta selälle! Mutta ainakin kaikissa kirjoissa lukee, että kääntyminen on sellainen 4-6 kk juttu, eli ei mitään kiirettä.
Muoks* sain muuten gretalta ekan halin :LOL: Oli röyhtäytysasennossa olkapäätä vasten, ja laittoikij kädet mun kaulan ympäri. Ihanalta tuntui, vaikka ekoja oikeita haleja saadaan varmaan odotella vielä kauan. Mutta hymyili vielä siinä, niin kyllä oli ihana tunne :heart:
 
Jospilla aivan samat tuntemukset kuin täälläkin! Semmonen lisäys vielä että mäkin olin mielestäni valmistautunut tosi hyvin siihen, että elämä todella muuttuu vauvan syntymän jälkeen. Vaan siltikin tilanne jotenkin yllätti miten totaalisesti kaikki sitten muuttuikin. Ei siihen vaan kuitenkaan voi ennakkoon valmistautua. Nyt tuntuu että ihana muutoshan tuo pieni käärö on! Alkuun vaan kaikki oli niin uutta ja sekavaa...

Ei käännytä täälläkään muuta kuin vahingossa mahalta selälleen. Pojalla tuota massaa kanssa sen verran että varmasti on aika työlästäkin :). En oo ottanut murhetta vielä.

Päiväunet olleet tosi lyhyitä nyt pari päivää... En tiedä nukkuuko nyt yöllä vellin voimalla niin sikeesti että päivällä nukkuu max. tunnin kerrallaan. Vaunuissakaan ei oo nukkunut kuin puoli tuntia entisen kahden tunnin sijaan :eek: . Hereillä ollessaan tarttis sitten jatkuvasti seurustella ja viihdyttää että pysyy tyytyväisenä, huoh.. Kaipa tää on taas joku kausiluontoinen juttu. Ei tartte äipän kuvitella ehtivänsä puutarhahommiin ;) .

Tosta ilmojen lämpiämisestä ja kesän tulosta taitaa tulla meille aika haasteellinen juttu vaunupäikkäreiden osalta. Poika on niin kuumaverinen etten tiedä miten kesäkuumalla onnistuu ulkona nukkuminen, kun nyt on jo iltapäivästä liian kuuma... Pelkällä vaipalla kait johonkin varjoon työnnettävä. Meidän piha on vielä tosi tuulensuojainen. No, saas nähä.

Jaahas, jos keittäis ltapäiväsumpit.
 
'LENTIS Rotarix-rokotteen tutkimuksissa raportoidut yleisimpiä oireita ovat ärtyisyys, ruokahaluttomuus, ripuli, oksentelu, ilmavaivat, vatsakipu, ruoan pulauttelu, kuume ja väsymys. Näiden oireiden ilmaantuvuus Rotarix-rokotetta saaneilla lapsilla ei tutkimuksissa kuitenkaan ole poikennut lumerokotetta saaneista. Melko harvinaisia oireita ovat itku, unihäiriöt, ummetus, ihotulehdus, lihaskrampit sekä äänen käheys ja nenän vuotaminen.

RotaTeq-rokotteen tutkimuksissa yleisimmin raportoituja oireita olivat kuume, ripuli, pahoinvointi, ja hengitystieoireet. Näitä oireita oli rokotetta saaneilla vain hieman (1-3%) enemmän kuin lumerokotetta saaneilla. Melko harvinaisia RotaTeq-rokotteen aiheuttamia oireita ovat vatsakipu ja ihottuma.

Näin KTL:llän sivuilla, lyhyesti siis ripuli ja oksentelu ihan normi juttuja!

Toukka
 
Toukka, kiitos! :hug: Mä kattoin sieltä rokote.fi sivuilta, mutta en löytänyt sivuoireista tietoa! Me saatiinkin sitten kaikki nuo oireet :LOL: Meillä siis Rotarix, onneksi, kun sitä on vaan ne kaksi annosta. Muutenkin toi toinen annos menee suositusajan ohi, kun suositellaan 6-16 viikon sisällä ja meillä toinen annos vkolla 18, mutta kuitenkin reippaasti ennen sitä absoluuttista 24 viikon rajaa.
 
Merkkiä ja pikaisia kommentteja

Yhdyn Jospin sanoihin täysin. Alussa kaikki tuntui hankalalta ja vaikka vauva oli ihan mielettömän rakas mietin silti välillä miksi piti sekoittaa meidän elämä näin. Tosin silloin alussa olin niin valtavan kipeäkin että se hankaloitti todella paljon - enhän pystynyt esim istumaan missään noin kuukauteen, autossa oli pakko mutta sekin sitten tukea ottaen. Nyt kun ollaan molemmat kasvettu ja osataan enemmän ja enemmän, helpottuu se elämäkin selvästi.

Meillä poika kääntyy selältä kyljelle mutta jää siihen vielä punnertamaan eli ihan ei pääse mahalleen. Yritys on kovaa kyllä ja pientä turhautumista ollut havaittavissa... Ihmeellinen on luonto, miten ne vauvat alkaakin 'automaattisesti' kääntyillä tetyssä iässä!

Ai niin ja vielä, rohkenin ulkoilemaan lähtiessä tänään jättää välipuvun pois. Eli nyt body, potkarit, sukat, myssy, makuupussi ja vaunun kantokoppa. Silti pää on ihan kuuma! Mitä muut pidätte päällä ulkona? Mitä lentis kun siellä on niin kuuma? Oliko muuten niin ettei mitään aurinkorasvoja näin pienille, vain vatteet ja varjo suojaamaan palamiselta?

tv
almaa ja poika tänään 13 viikkoa
 
Meillä oli vaunuissa tänään sisävaatteet (body, verkkarit ja sukat), kypärämyssy ja tumput.. 2h jälkeen myssy oli kääntynyt ympäri, naama-aukko oli tararaivolla, joten otin pois ja toinen tumppu tiessään... Äitiyspakkauksen makuupussissa nukkui vielä ja vaunujen oma pussi ei ollut kiinni. Kantokopan oon jättäny pois, kun on jotenkin kovin kapea ja tuntuu ettei ilma vaihdu ollenkaan... Oli ihan sopivan lämpöinen 3,5h jälkeenkin.
 
pur :hug:

tääl kans aletaan huolestua Ellamaariasta! toivottavasti kaikki on hyvin!

vaatteet vaunuis meil on ny ollu body,potkarit,villasukat,keväthattu ja sellanen ohkanen kevätpuku!Välil on makuupussi auki,tänään ei ollu laisinkaan pussia!Välil mul o sit se suoja vaunujen pääl! Miro on aika kuumakalle!


Tääl molemmat pojat oppivat uuden taidon! :D Eetu oppi tulemaan pois sängystä(sellanen laidallinen lasten sänky)ja Miro käänty selältä mahalleen! =) Kova ähinä ol ja pienen kiukkuumisen jälkeen se onnistu!Ja äiti on niin ylpee pikkusestaan!! :heart:

Uskomatonta kuinka nopeesti aika onkaan menny,pian on jo 4kk Miron syntymästä!Justhan sitä vast saatiin tietää että hän on tulos! :heart:

Kahville! :p

tyyppien äippä ja Miro pian 4kk!
 
Hei!

Pakko tulla ilmoittamaan, että kaikki on kunnossa, ja elossa ollaan! Ihanaa kun huolehditte :heart: :)

Poika on välillä kakonut ja vetänyt maitoo henkeen vielä pitkän aikaa syömisen jälkeen. Eli maito seilailee ties missä. En kuitenkaan ole nyt mennyt päivystykseen :ashamed: , ku tuntuu etten sais sieltä ku naurut. Soitan aamulla neuvolaan tuosta ja kysyn voiko olla niin, että tuo Zantac on vaan pahentanut tuota mahd. refluksia ja voisinko jo helv***i saada lähetettä keskussairaalalle jatkotutkimuksiin?

Meillä oli taas kiukkuhuutokitinää yli puoltoista vuorokautta, kun kakka ei irronnut. Tulikin sitten kun oltiin naapurissa päiväkahveilla :LOL: Sen kyllä kuuli... :D Musta tuntuu, et pojalla alkaa valveillaolojaksot pidentyä tunnista puoleentoista, mikä on vaan hyvä tuon ainaisen nukuttamisrumban vuoksi... BTW, oli ihanaa käydä jossain, eli naapurissa kahveilla. Ekaa kertaa vasta niillä käytiin, tässä asuttu vajaa vuosi. Ihania ihmisiä! Tuli kyl hyvä mieli, kun sai jutella muustaki kuin näistä vauvajutuista ja vähän niistäkin :)

Keksittekö mitään, joka helpottaisi tuota nukuttamista? Meillä siis ei voi nukuttaa tissillekään kun ei nukahda. Yöllä siis jatkaa unia, kun tissittää mut päivällä ja iltaunille tuo ei onnistu. Pojua selkeesti väsyttää, muttei saa vaan unta. Ei auta kuin vaunut. Syliinkään ei nukahda heijaamallakaan, joskus huutaa tunnin pari jos päätetään kokeilla.... sitten sorrutaan vaunuilemaan. Tuntuu et tuo on kovin pieni vielä "koulutettavaks"... mut ois ihanaa kun sais jäämään tuonne pinnikseen. Oon koittanut nyt niin, et heijaan sisärattaissa ihan unenpöpperöön ja siirrän pinnikseen mut ei! Vähän aikaa heräilee ja armoton huuto...
No...toisaalta jos tuo nukahtamisen vaikeus liittyy allergiaan, ni se tuskin häviää enne ku oireet helpottaa ja saadaan asiaan varmuus ja sitä kautta oikea hoito... Kivinen on pienokaisen taival... :'(

Vaunuvaatetuksesta, meillä mennään aika niukoilla. Sisävaatteet ja ehkä trikoopuku, ei aina sitäkään. Kun laitoin vaunuihin lämpömittarin, niin siellä on jatkuvasti 24-28 ollut nyt lämpiminä ilmoina, niin ajattelin, et sehän on ku sisällä nukkuis... Tänään oli hetken vain body ja peitto päällä siis kovassa kopassa, just tuolla naapurissa kun oltiin aivan aurinkoisella terassilla...

Musta tuntuu, et mä tuun tällä palstalla koko ajan jäljessä kaikessa, kun tuo meidän pieni on tosiaan syntynyt vasta maaliskuun 8.päivä ja pari viikkoakin tuntuu tän ikäisillä kehityksen puolesta niin paljolta...aina ehdin miettii et nyt noilla sitä ja tätä ja sitten huomaan, et kappas niin meilläkin :D Mut hyvähän se on ku ehtii lukee kaikki jo etukäteen ni ei sitten ihmettele...

Meillä muuten on nyt jannu ryhtynyt kaameesti säpsymään ja säikähtelemään :| Jotenki kurjan näköistä, kun saattaa yks kaks säpsähtää ja kaamee, sydäntä raastava huuto siihen päälle... kai tuo menee ohi?

Ja tissillä on ruvennut inahtelemaan, mietin et onko muilla sellaista, vai johtuuko se noista ukkelin vaivoista? Siis päästää irti, ulvahtaa, ja jatkaa imemistä?

Meillä kuolataan ja syödään nyrkkejä niin, että maiskutus kuuluu! Ja peukun osaa viedä just samalla lailla kitalakeen, kuin nännin...jos ei katsokaas just sillä hetkellä oo parempaa tarjolla :LOL: Kovasti suunnittelee myös kääntymistä, kyljelleen vetää jo, ja samoin on varmaan vahingossa (?) kääntynyt usein mahaltaan selälleen... mut ei kyl oo kiire vielä! Tosiaankaan.

Tänään ekaa kertaa pelästyi vauva kylpyä, tai niin luulen kun sai ihmeellisen kiljukohtauksen. No päätettiin ottaa se useammin kuvioihin, että ei aiheuttais tuollaista reaktiota. Ennen on tykännyt.Saa nähdä...

Mut nyt pitää mennä, mies tuli lenkiltä ja on äkäinen ku piru, koska oon vielä koneella enkä nukkumassa :LOL:

Moimoi! Ja kiitos tuesta teille :hug:
 
EllaMaaria: huh helpotusta, ehdittiin tässä jo huolestua :hug:

almaa: Gretalla on lyhythihainen bdy ja tänään pitkät trikoohousut ja sukat, mutta esim. eilen nähtiin paljon vauvoja shortseissa ja t-paidassa ilman sukkia, oon mäkin Gretalla pari kertaa pitänyt jo t-paitaa ja lyhythihaisia/lahkeisia haalareita. Tosi kevyttä vaatetta pitä olla, mielellään ohutta puuvillaa.
Ja hattu aina päässä, se suojaa myös kasvoja jonkin verran.Mutta Italiassahan "rusketus on kaunista" (muistatte varmaan Berlusconin Obama-kommentit rusketuksesta), niin että nää ruskettaa jo vauvojakin! On tietty sen verran tummempi-ihoisiakin, ettei syöpäriski ole yhtä suuri kuin meillä vaaleaihoisilla. Tuosta aurinkovoiteesta aion vielä kysyä lääkäriltä, luin joskus pari vuotta sitten, että niissä on liikaa estrogeenejä eikä siksi alle 2-vuotiaille saisi laittaa, mutta en tiedä onko suositukset sittemin muuttuneet.

Profiiliin sain vihdoin ladattua kuvan Gretasta, otettiin tänään aiemmin niin kuin FB:stä moni on nähnyt, tarkoitus olisi saada vihdoin passikuva ja päästä Suomeen käymään =)
 
Kääntymisestä no meil käännyttii just ennen 3kk (11vko4pv). 3kk jälkeen voi alkaa ootella ja pari kk siit eteenpäin. Taas nii yksilöllist touhuu seki.

Luin keskimmäisen vauvakirjast et se on kääntyny selält vattallee jo 2kk, noussu istumaa 5kk ja 5,5kk noussu seisomaan lelulaatikkoo vasten :eek: Mikäköhä supervauva se on ollu, en muist tollasii yhtää, onneks oon kirjottanu ylös vauva-aikana.

Eipä mee kauaa aikaa et liikutaanki sit jo :eek: parin kk pääst voi jo mönkii eteenpäin. Kyl ne niin nopsaan kasvaa varsinki täs alus.

Jospi muistan hyvin esikoisest ton paikallaan pyörimisen :D se vaa pyöri ympyrää lattialla ja pääsi silleen hiuka eteenpäinki.

J+J
 

Yhteistyössä