Helmimasut 2009 ~HELMIKUUSSA~ Vol.2

Glow sulonen vaavi ja ihana toi puku :)

En kyl enää tiiä et mitä tänne kirjottais, ku ei taaska o mitää.. Huomen ois tosiaa aamul aikasin neuvola. Josko sitä ens viikon alus pääsis sairaalaa sitte. :p
No jospa sitä menis jotain keksimään, tylsii nää päivät nykysin. :D

Tyttö-nen ja vaavi 40+6
 
Ihania on kuvat ja onnea taas muutamille uusille vauvoille :flower: :flower: :flower:

Tässä viimeistä päivää äidin kanttiinissa apulaisena yhtenä kappaleena vietellään :) Pahoinvointia ollut edelleen mut en ole sentäs oksentanut enää, äidin mittarilla tarkistin verenpaineen ja se oli ihan hyvä, kun tuli mieleen et joko iskee myrkytystila näin viime metreillä. Turvotustakin on hieman enemmän, mutta ei merkittävästi. Viime yönä oli jotenkin huvittavaa kun tuli valvottua vessareissujen ja pikku nälän takia, niin aina kun käänsin kylkeä, muutaman sekunnin päästä poitsukin kääntyi mahassa toiseen asentoon. Sama toistui joka kerta kun käänsin kylkeä :D Ja niin hellästi asetteli jalkojaankin joka kerta :heart: Et vielä se mahtuu valumaan masussa vaikka muuten niin täyttä, ajattelin sen pahoinvointini nimittäin johtuvan juuri siitä et vauva vie niin paljon mun ruhossa tilaa, aamulla peppua nosti siihen malliin et meinas aamupala kierähtää ulos vatsalaukusta :whistle:
Olen jotenkin niin tuudittautunut tähän mahaan et näin sitä ollaan koko loppuelämä, ison mahan kanssa ikuisella lomalla, vaikea ajatella huomista et silloin alkaa hommat ehkä rullaamaan ja saan viikonlopun aikana pikku mutikainin syliin. Kaverini etelästä on nyt pari yötä valvonut supistuksiensa kanssa, sil olis maaliskuun alussa LA mutta jospa se illalla lähtee vauvanhakureissulle tai ollaan sit molemmat viikonloppuna punnertamassa :D :heart:

absa ja atso 40+3
 
pixie, äippä ja glow sulosia vauvoja!! :heart: :heart: :heart:

tatuka kirjotin just vauvapuolelle,mut tähän nyt vielä,kurkkasin tuon etusivun nii kyllä mulle näkyy nuo sun tiedot selllä? mysteeri.

onnea vauvaantuneille!
 
Glow: onpa Onni suloinen.

Löysin sairaalasta koneen. Ensimmäinen lääke sai aikaiseksi supistukset 4min välein. Nyt kävelyllä hakemassa niihin voimaa. Eli kotiin en taida enää ilman vauvaa lähteä.

Kuume & pikkuinen, joka viimein suunnittelee syntymistä...
 
TYTTÖ SYNTYI laskiaistiistaina 24.2
rv 40+4 3740g ja 52cm :heart:

Ei nyt mitenkää miellyttävä synnytys ollu ku tuli nii hätäsest :D

Ma-ti välisel yöllä 2.30 valu hiukan vettä ja limaa mut menin nukkumaan.
5.30 valu hiukan vettä ja verta joten soitin synnäril ja käski tulee.
Vietii muksut hoitoon matkalla TYKSiin js klo 7.00 oltii siäl.
Hiuka alko tulee mietoi supistuksii ja olin vaa 2cm auki mut kuulemma synnytys käynnis ku lapsivettä tuli.
8.00 meni vedet ja sit alko järkyttävät supistukset. Koveni joka kerta ja mä tärisin kivust. Mul on korkee kipukynnys mut ne tuli kyl kovin.
8.03 olin auki 4cm
8.47 sain PCB-puudutuksen joka ei ehtiny vaikuttaa
8.48 auki 8cm
8.50 auki 10cm
8.55 tyttö oli syntyny
Eli se avautuminen meni niin nopeest et hyvä ku mukaan ehti.

Oikeestaa vajaas tunnis kaik tapahtu. äske tultii kotii ja kummatki voidaa hyvi =)

JeJa ja Typy 2vrk :heart:
 
Ihanaa, monta pikkuista tullut :heart: Mä ehdinkin JeJa sua kaipailla mutt arvasin kyllä että meno päällä ;) Onnea :hug: Mites sun mies sekosi ekasta omasta? B)

Täällä supistuksia päivisin, öisin rauhallista. Tänään neuvolas ja vauvan pää on niin alhaalla ettei oikein kiinni enää saa ja lujasti kiinnittynyt! Yes!! Tuntuu kyl paineena takapuoles... Terkka meinas ett voi tulla kiire synnärille... mistäs nyt sit tiedän miten kauan näitä supistuksia uskaltaa seurailla?? Höh. Kipu ei kuitenkaan laita puuskuttamaan eikä välejä voi oikeen mitata ku tulevat ja menevät miten sattuu...

Mä jatkan ihmettelyä...

UÄ 39+6 (huomenna SE päivä) :D
 
Ei tullukkaa si maalisvauvaa vaik niin veikkasin :D
Alko kyl synnytys niin ykskaks ja tietty odottamat vaik sitä koko ajan odotti.

uusioäippä Kattelin vähä sairaalas et josko oisit ollu mut eipä näkyny :D
Mies päästi itkut salissa ja käyttäytyy tietty just niinku omast ekast pienest prinsessast vaa voi :D näkipä senki sössötyspualen miähest ;)

Mä en kyl ois varmaa ehtiny sairaalaan ellei verta ois tullu puol kuus aamul ku vedet meni kumminki vast 8 aamul ja synty sit jo siit 50 min pääst. Matkaan menee kuitenki aikaa ja muksut piti viedä hoitoon et onneks lähettii suht nopeest sairaalaan. Tai tunti oltii viäl himas ku mä en osannu oikee toimii jostain syyst :D ja muksut piti saada hereil.

Pitäis siirtyy vauvapualel mut ei näköjää osaakkaa :D
Täytyy jossai vaihees ajan kaa lukee siel kuulumiset, täält ehdin jo lukee ku tulin himaan
 
labello joo, mun moka :headwall: :headwall: :kieh: katoin vaan ekan 16.sta päivän mikä tuli listassa kohdalle ja se olikin 16. TAMMIKUUTA!!! soriiiii... :headwall: :ashamed: :ashamed: :kieh:
näemmä raskausdementia vaan syvenee synnytyksen jälkeen...
 
Onnea vaavin saaneille.. :)

Oiskohan se jo koht menoa. melkee koko päivän tullu kipeit supistuksii.. ja nyt illal lorahellu jotain, mut ei niin paljoo et ois varmaanka lapsvettä.. Kipeetä tekee, ettei pysty ees istuu.

tyttö-nen
 
Onnittelut jejalle ja muille vauvautuneille! Jejalla kävikin aika näppärän nopeasti toi synnytys. Tuollaisen mäkin voisin tilata. :D Ihana vaavi glowlla ja mahtavan söpö haalarikin päällä! :heart:

Kuumeelle vielä tsempit loppurutistukseen!

tyttösellä taitaa olla kohta meno...ainakin hyvältä kuulostaa! :)

Ruttunaama: montakohan meitä kärvistelijöitä on? Jengii tippuu listalta niin ettei kyydissä pysy. :LOL:

ON: tänään olis sit se LASKETTU päivä. Todellakin vaan laskettu - ei näytä minkäänlaista todellisuusperää olevan. :kieh: Ei mitään tuntemuksi, ei niin YHTÄÄN MITÄÄN.

kimallus 40+0 viuviupokspum!
 
tyttö-nen,sinäkinkö sitten pääset kans jo synnyttämään |O No tsemppiä sinne =)

kimallus,vähiin käy ennenkuin loppuu :saint: Ei taida meidän lisäksi paljon muita olla enää,mites Kyrsän laita oikein on,onko mulla mennyt jotain ohi?

Kyllä alkaa tosiaan kypsyttää,kovin ovat pitkiä nämä päivät :kieh:

Ruttunaama 40+5 vieläkin
 
Mae
:wave: Älkäähän nyt, mäkin vielä kyllä täällä roikun. Ja varmaan ties kuin kauan kun eilen oli la eli mä kimallus luulen et sä meet vielä ennen mua. :D
Mä en siis usko, kaikki ne supistukset ja varoittelut lähestyvästä synnytyksestä (mitä on tullu jo varmaan 15 viikkoa) on hävinnyt ties mihin, ei siis kertakaikkiaan mitään oireita. Supistelee kyllä, mutta toooooosi harvoin.
Mutta nyt vaan arpomaan kuka meistä seuraavaksi lähtee ;)

Mae ja kakkapylly 40+1
 
Pikaisesti kertomassa omaa napaa...
Luen paremmalla ajalla ja tulen laittaa meidänkin tarkemman kertomuksen.
Tänään kotiuduttiin :heart: :heart:
POIKA
24.02 klo 04.53 rv 39+4
4745g, 52cm, pipo 37cm :heart: :heart:
00:30 kirjauduttiin sairaalaan ja kätilö tuumi, että on niin vähän kohdun suu auki.
Kahdelle sormelle ja kaulaa 2,5cm, että tässä voi mennä vielä aikaa...
Saimme jäädä tarkkailuun ja aamulla kuulemma sitten pohdittaisiin mitä tehdään... Voi olla, ettei vielä mitään..... :eek:
No poistu oli maailmassa 4,5h kuluttua :) :wave:

Kaikki hyvin!
 
Perjantaita kaikille! Oikein paljon onnea Seranzu :flower:

Tänään olis sitten THE PÄIVÄ, eikä mitään tapahdu :headwall: Pientä nipistelyä ja kiristelyä vatsassa, muttei sen kummempaa :whistle: tuntuu aivan uskomattomalta, että nyt olis se 40 vkoa kasassa.. tää päivä tuntui vielä hetki sitten niin kaukaiselta että tuntui tuskalliselta odottaa koska tänne päästään, tässä sitä nyt ollaan ja joka ikinen hetki odotellaan koska saatais nähdä ikioma vauva =) eilen illalla vauveli piti sellaista mylläämistä masussa, että oksat pois.. tuntui että se koittaa kyljestä ulos, väärä suunta sillä :LOL: mieskin alkaa oleen jo aika levoton, että koska se oikein sieltä tulee ja koitti sille kovasti jutella illalla, että tule jo sieltä
=) vauveli vaan päätti pyllistellä sille sitten =) tänään sit neuvolaan ja todella toivon, ettei sinne ole enää asiaa tän masun kanssa :whistle:

T. Kareliini ja vauveli 40+0 POKSISTA VAAN!! :heart:
 
Minäkin olen täällä vielä, valitettavasti B)
Ens viikon tiistaina olis TAYS:iin aika ja sillon katotaan tuo käynnistysajankohta. Supistuksia ei ole, paitsi harkkareita. Niitä on melko paljonkin, 3-4 kpl tunnissa. Mutta ne ei ole kipeitä. Vain sellaisia hm... pysäyttäviä =) Painontunne alavatsalla on valtava ja kävelemään lähteminen alkaa olemaan aika varovaista. Tuntuu ihan käsittämättömältä, ettei sieltä kohta vauva putoa pois :/
Hieman pelottaa tuo tuleva synnytys, kun vauvan on ennustettu olevan kookas. Aiemmat lapset on olleet alle 4 kg:n. Nyt mulla on sf-mitta 39 ja tuntuu että vauva täyttää koko vatsan. Mukula jököttää edelleen rintalastassa kiinni, eikä ole laskeutunut. Mutta silti liikkeet tuntuu myös tuolla ihan alhaalla :eek: Mahtaa olla aikas jössikkä tulossa...
Noh... viikot taas poksuvat, minä en !!!

Alliemma ja kuikelo 41+0 :xmas:
 
Minäkin vielä täällä, ja viikot poksuu, tänään 40 tasan :wave: .

Alliemamma, ihan oli kuin minun tekstiä tuo mitä kirjoitit isosta vauvasta, mulla on sf-mitta paljon pienempi kuin sinulla mutta paljon isompi kuin esikoisesta, ja kasvaa vain. Ja koko vatsa on täynnä vauvaa, peppu on rintalastassa kiinni niin, että ihan sattuu ja toisaalta pää ja hartiat poraavat lantion luita ja kohdun suuta järjettömän kipeästi. Esiokoinen oli 3650g, mutta tästä neuvolantäti veikkasi eilen, että kyllä se jo reilu nelikiloinen on. Siis ihan vaan käsikopelolla, ei mitään virallista arviota. Vähän kyllä jännittää.

Silti ei ole mikään kiire synnyttämään, pysyisi vaan vielä viikon sisällä, niin a) saisin kaiken tehtyä mitä haluaisin ja b) mun isä ehtisi kotiutua reissustaan ja olisi esikoiselle helppo hoitopaikka tiedossa synnytyksen ajaksi.

Naru 40+0
 
Naru, tuo on hassua etteivät ole oikein ultralla katsoneet kokoa jos kuitenkin nelikiloista veikkaavat :eek:
Mulla on tehty TAYS:ssa viimeksi viime viikolla kokoarvio ja se oli silloin n.4 kg, mutta lääkäri totesi että käsikopelolla tuntuu kuitenkin isommalta :|
Mä en vain ymmärrä mitä järkeä on olla käynnistämättä, jos lasketun ajan korvilla todetaan oikein lääkärin suusta että vauva on mahdollisesti iso. Ei ymmärrä, ei.... :(
Mulla on ainakin olo tosi tukala ja närästyskin on alkanut taas uudelleen kun muksu painaa rintalastaa. Eikä asiaa helpota yhtään tämä 2 kk kestänyt flunssakierre joka ei helpota edes monilla lääkekuureilla...

ryytynyt Alliemma
 

Yhteistyössä