Hakutulokset

1. N

Mikä kumma?

Niin jäi se vielä sanomatta, että lapsen rauhoitteluhan on tuossa se mikä voi auttaa kohtauksen laukeamisessa. Ja ettei mene itse paniikkiin.
  2. N

Mikä kumma?

Ei ole omia kokemuksia, mutta olen kyllä kuullut näistä. Eli ei ole sinänsä vaarallisia, vaikka tietysti kauhean näköistä se on. Hyvin rajun itkun aikana voi noin siis käydä, ei siinä ilmeisesti mitään voi eikä tarvitsekaan tehdä. Eri asia on tietysti, jos tuollaisessa tilanteessa, josta...
  3. N

3 1/2-vuotias ja pitkä automatka

Meillä on ollut ainoa pidempi automatka kun poika oli 1v3kk, silloin ajettiin noin 7tuntia ja hyvin meni. Viime kesänä eli vuotta vanhempana mentiin sama matka junalla, ja se oli myös tosi kiva ja helppo matka. Voisin kyllä Lapin matkallekin junaa suositella, se on paljon rennompaa, saa liikkua...
  4. N

SAAKO LASTA PAKOTTAA?

Joskus on pakotettava, jos ei muuten onnistu. Mutta jos jotain pitää huudon kanssa tehdä, niin minä ainakin lapsen rauhoituttua sanon, että olipa kurjaa tehdä näin, mutta kun...Siis selitän miksi nyt oli näin tehtävä. Muuten jää kurja tunne, koska on lapsen alistanut siinä tilanteessa.
  5. N

kengät talveksi...

Kyllä hyvin voi käyttää käytettyjäkin, eihän ne yhdellä lapsella ehdi kauan olla käytössä, kun jää jo pieneksi. Tuskin siinä ajassa paljon muotoutuu. Me ostettiin ainakin siistit talvisaappaat kirppikseltä, ja säästettiin monta kymppiä sillä.
  6. N

Sokerit pois ruokavaliosta = lapsi rauhoittuu???

Voi olla hankalaa saada syömään sokeritonta, jos on jo ehtinyt tottua makeaan, mutta sitähän voi yrittää vähitellen vähentää- makuaisti kyllä sopeutuu aika äkkiä. Meillä poika syö maustamatonta jugurttia, ne pikkupurkithan on varsinaisia sokeripommeja. Jopa sokeroimatonta karpalomehua tykkää juoda!
  7. N

Katetroinnista

Kyllähän sinne se letku kummasti vaan mahtuu :). Ei se mulla ainakaan ole sattunut ollenkaan.
  8. N

Miksi jättäisin rokottamatta?

Hyvin uskottavasti kerrotaan eri rokotteiden eduista ja pelotellaan jos jonkinmoisilla vaarallisilla jälkitaudeilla. Näitä mainoksiakin näkee jo joka lehdessä. Mutta kannattaa suhtautua aika kriittisesti, ei ne rokotuksia puolustavat tahot ole mitään puolueettomia saati sitten kaikkitietäviä...
  9. N

Onko kukaan laihduttanut imetyksen aikana??

Pitkäänhän maito on vielä tärkein ravintolähde tuossa vaiheessa, sehän on pientä maistelua aika kauan niiden kiinteiden ruokien kanssa. Eli en kyllä suosittelisi mitään varsinaisia laihdutuskuureja vielä. Voihan sitä syödä kevyemmin kunhan pitää monipuolisena sen ruuan, ja yrittää liikkua paljon.
  10. N

5 vuotiaan muuttunut käytös

Mulla ei ole kokemusta, kun poika on nuorempi, mutta kuulemani perusteella tuossa ei olisi mitään kovin erikoista. Noita äitiin liimautumisvaiheitahan tulee kai varsinkin pojille. Ja painajaiset voisi liittyä mielestäni mielikuvituksen kehittymiseen, eiköhän sekin osu monilla tuohon ikään. Eli...
  11. N

Tukanleikkuu ja 3-v

Kyllä minä ainakin koittaisin niillä saksilla! Jos ne pahimmat hapsut saisi nipsaistua pois niin ei kai se sitten niin vaarallista ole jos antaa kasvaa hiukan pitemmäksi ennen seuraavaa yritystä? :)
  12. N

pienempi päikyillä mitä tehdä isomman kanssa...

Voisihan tuon rauhalliseksi hetkeksi yrittää jättää kumminkin, vaikka ei nukkuisikaan, voisi vaikka lueskella tai jotain muuta hiljaista hommaa keksiä. Saisit itse köllötellä vaikka sängyllä, poikahan voisi sitten siinä lähellä puuhailla jotain itsekseenkin. Tietysti riippuu lapsesta malttaako...
  13. N

miten sais poikamme syömään?

Samaa ongelmaa...Poika on 2v4kk, ja tosi pientä tuntuu olevan syöminen. Jugurttimysliä söisi aina, mutta lämmintä ruokaa menee usein vaan pari lusikallista- aina toteaa että "ei tykännykkään". Ei se kivaa ole aina hukkaan heittää ruokia, mutta ei muuta voi kuin tarjota vaan jos sattuisi jonain...
  14. N

Nukutaanko teillä omassa sängyssä?

Juu kyllä minäkin sen ymmärrän että joku ei ehkä saa nukuttua jos on sängyssä ahdasta, tottakai on tärkeää että hyvät yöunet saa. Mutta lähinnä tuo omassa huoneessa yksin nukkuminen oli se ajatus, joka mua askarrutti...turvallisuuden tunne jne. Mutta kukin tyylillään, ja toki lapsissakin on eroja.
  15. N

Joka päivä pitäis tulla kakka

Kaikkihan on yksilöitä tuossakin suhteessa! Aina kannattaa kyseenalaistaa lääkäreiden mielipiteitä, sillä mielipiteitä ne juuri on eikä mitään ehdottomia totuuksia.
  16. N

Nukutaanko teillä omassa sängyssä?

Mua on ihmetyttänyt nykyajan meininki että jo pienen vauvan pitää "itsenäistyä" ja nukkua omassa huoneessa! Sehän on jotenkin luonnotonta...Meillä ei kyllä ikinä käännytetä pois jos haluaa tulla isoon sänkyyn, poika on nyt 2v4kk. Illalla laitetaan kyllä omaan sänkyyn, joka on samassa huoneessa...
  17. N

Miten saan 1-v päiväunille??

Minusta tämmöinen unikoulu tuntuu julmalta. Ensinnäkin että suljetaan yksin huoneeseen, sekin voi tuntua jo kauhealta. Ja 5-10 minuuttia varmasti tuntuu jo ikuisuudelta pienen lapsen mielestä odotella että joku vastaisi hänen itkuunsa. Eikä voi todellakaan sanoa ettei silloin lapsella olisi...
  18. N

Mitä lääkitystä/hoitoa vaikeisiin PMS-oireisiin?

Kuulostaa aika pahalta nuo masennuslääkkeet...Minä kokeilisin jotain luontaishoitoja, esim. homeopatiaa. Luullakseni tuollaisiakin oireita sillä voidaan hoitaa.
  19. N

1-vuotias huono syömään

Pakko munkin on tuota samaa sanoa tuohon, että lapsi kyllä syö niin paljon kuin on tarve. Ei siinä mitään ihmekikkoja ole, eikä kannata yrittääkään, ettei koko ruokailu mene ikävän tuntuiseksi tai pelleilyksi. Kyllä meilläkin on ollut huonoja syömiskausia ja nytkin on pojalla semmoinen menossa...
  20. N

Montako haalaria teillä on?

Eka talvi pärjättiin äitiyspakkauksen vanu- ja toppahaalarilla. Viime syksyksi ostettiin kaksiosainen vanupuku ja talveksi toppahaalari. Tänä vuonna aiotaan hankkia joku vähän kosteutta pitävä kaksiosainen asu ja talveksi on jo haalari hankittuna, eli kyllä pärjää hyvin vähällä. Kevyemmän asun...

Yhteistyössä