pienempi päikyillä mitä tehdä isomman kanssa...

Tähän asti on poika (4,5v) nukkunut myös tunnin verran päikkäreitä, joskus ylikin. On ollut ihanaa itsekin huilata hetki. Nyt alkaa jäämään päiväunet pois ja mietinkin miten saa ajan kulumaan kun pienempi nukkuu.. Ei aina viitsisis videoita laittaa pyörimään. Ulos omalle pihalle (omakotitalo) voisi tietysti mennä ja jättää itkuhäly sisälle. Hieman harmittaa kun/jos päivän oma lepohetki jää pois...

Voisihan tuon rauhalliseksi hetkeksi yrittää jättää kumminkin, vaikka ei nukkuisikaan, voisi vaikka lueskella tai jotain muuta hiljaista hommaa keksiä. Saisit itse köllötellä vaikka sängyllä, poikahan voisi sitten siinä lähellä puuhailla jotain itsekseenkin. Tietysti riippuu lapsesta malttaako rauhoittua semmoiseen touhuun. :) Ja yksi kiva juttu olisi hieronta, tuon ikäinen varmaan jo pysyisi jonkin aikaa makuulla ja voisi nauttiakin yhteisestä läheisyyshetkestä äidin kanssa!

mä oon sanonut tytölle (pian 5) et meen huilaan kun vauvakin huilaa, tuutko sä, eihän se tuu/halua huilailla, oon sit sanonut et sitten makoilet ja lueskelet kirjoja omassa sängyssä, tai muuta rauhallista leikkiä. pakko huilata itekkin kun yöt katkonaiset! nyt toi esikko kyl hoidos osapväsesti 3pvää ja kerhossa 2pvänä, tykkää hirveesti! tarvii niin paljon seuraa. joskus kyl kun toinen nukkuu ni pelaan muistipeliä isommankaa tai palapelejä tm..

Meillä on 4v. ja 1v. lapset. Isompi ei ole enää pitkään aikaan nukkunut päikkäreitä joten kun pienempi nukkuu teemme yleensä isomman kans sellasia juttuja joita on hankala tehdä kun räpeltäjä on hereillä. Esim. pelaamme jotain peliä, teemme tehtäviä, piirrämme, teemme palapelejä, luen kirjaa tms. tai poika kattoo videoita. Millon mitenkin. Meillä lapset eivät ole vielä hoidossa.

Yhteistyössä