Mitä lääkitystä/hoitoa vaikeisiin PMS-oireisiin?

Eli kyselisin nyt kokemuksia PMS-oireiden hoidosta.

Ite olen vihdoin menossa parin viikon päästä gynelle kärsittyäni monta vuotta joka kuukausittaisesta hirviö-vaiheesta, eli ihan karseista mielialamuutoksista ja raivokohtauksista aina sen 7-4 pv ennen menkkojen alkua. Aikaisemminkin olen tästä jutellut lääkärille mutta en uskaltanut ottaa tarjottuja mielialalääkkeitä vastaan vaan olen yrittänyt b-vitamiinilla + kevyellä ruokavaliolla, enempiä tuloksia saamatta. Nyt on mies lähdössä ellei tunteita saada kuriin kun ne kerran kuukaudessa olevat hirmu-riidat alkaa olla liikaa molemmille eli pakko saada jotain oikeaa apua....

Elikkäs minkälaisia lääkkeitä ootte käyttänyt ja millä tuloksilla?

Ja olen kokeillut vaikka mitä. Eniten apua saan Stressi-B -vitamiinista, missä on C- ja B-vitamiineja. Ja karnosiinia ja magnesiumia syön myös. Noniakin olen juonut, sekin auttoi.

Kyllä kaikesta huolimatta suurin syy on mun luonteessa; perfektionisti, vaativa itselleni, en osannut levätä enkä laiskotella, työtä lasten kanssa kaiket päivät. Stressin välttäminen on mulla kaiken A ja O, rentouttavat hoidot ja liikunta sekä estrogeenigeeli tarvittaessa. Kierukka, pillerit eikä keltarauhashormonit auta mulle, masennuslääkkeitäkin olen kokeillut, mutta nuppi meni entistä sekaisemmaksi.

Eli noilla pehmeillä keinoilla voisi aloittaa, kalaöljyäkin kannattaa muuten kokeilla! Ja jos ne ei auta, niin mittauta hormonit, että saat tietää, jos sulla on jotain puutetta.

Yhteistyössä