Tukanleikkuu ja 3-v

• Viestiketjun aloittaja pripel
  • Ensimmäinen viesti
pripel
Onko muilla tämä ihan mahoton yhtälö? Meillä 3-vuotias poika antoi aiemmin leikata tukan suht nätisti, kunhan pari viikkoa valmisti poikaa asiaan. Sitten leikkurista olikin patterit lopussa/terä tylsistynyt ja se vähän nappas poikaa tukasta. Sen jälkeen on ollu ihan mahdotonta yrittää nyrhiä sen tukkaa. Ostettiin uusi tuliterä laite (ihmeen huonosti se silti leikkaa) ja pojalla on oikea kammo koneeseen. Saksilla en uskalla mennä lähellekään. Poika pelkää koneen ääntä ja alkaa kirkua äänestä jo. Ollaan nyt 2 iltaa leikattu huudon kanssa sitä tukkaa. Pakkohan se on leikata :( Parturiin en voi kuvitella häntä vieväni, kun takuulla ois turha reissu. Ollaan lahjottu ja kehuttu ja kannustettu ja näytetty, leikattu nukelta tukkaa ja pikkuveljeltä ja äidiltäkin lähti malliksi niskavillat :) Vaan ei mikään auta. Nyt on sit hapsua siellä sun täällä ja huudatusta huomennakin odotettavissa :/ Miten teillä onnistuu tukan ajelu pojilta vai ootteko vaan tämmösiltä ongelmatapauksilta ajamatta?

Kyllä minä ainakin koittaisin niillä saksilla! Jos ne pahimmat hapsut saisi nipsaistua pois niin ei kai se sitten niin vaarallista ole jos antaa kasvaa hiukan pitemmäksi ennen seuraavaa yritystä? :)

Meillä poika ei tykkää leikkauksesta kovinkaan paljon, mut antaa just ja just leikata koneella. Onneks siinä ei mene kauaa kun sen tukan pyörittelee koneella. Istuu suihkussa pallin päällä ja lukee kirjaa/kiemurtelee. Auttaisko, jos kattelis vaikka jotain piirrettyjä sen ajan?

Mun kolmevuotiaalta on leikattu alle vuoden ikäsestä parturissa hiukset.
Ekassa parturissa huusi koko ajan, vaihdettiin parturia ja nyt on kaks vuotta istunu parturissa käydessä ihan rauhallisesti ja kiltisti. Kysele tutuilta lapsiystävällistä parturia ja vie sinne. Kerro vaikka että isot miehet käy täällä, isikin käy jne. Auttaisko jos isi veiskin parturiin? Meillä näiden huutojen jälkeen isi vei ja siitä asti on istunut kiltisti vaikka välillä on käyty eri parturissa. Molemmat parturit käyttää niska- ym koneita, mut parturihan vois leikata pelkästään saksilla! Jos se kammo ei sit siirtyiskään sinne parturiin!

Meidän pojilta on parivuotiaana alettu enemmän leikkaamaan hiuksia, siihen asti on tyydytty etupäässä etuhiusten lyhennykseen. On viety samalla parturiin kun isoveljetkin ja isä, on sitten leikattu joskus enemmän, joskus vähemmän, miten pojat ovat suostuneet. Kolmivuotiaallamme oli tänä vuonna kausi, jolloin kieltäytyi hiusten leikkuusta, ei sitten leikattu, itse halusi nyt loppukesästä samanlaiset hiukset kuin isoveljilläkin =) Minusta ei haittaa, jos pienellä pojalla onkin melko pitkät hiukset, kyllä pojat jossain vaiheessa itse ymmärtävät haluta lyhyempää. Vakiparturimme on osannut ihan itse aloittaa pienillä pojilla vain saksilla, sitten rohkeuden kasvaessa on leikannut myös koneella.

Yhteistyössä