5 vuotiaan muuttunut käytös

Onko mulla 5 vee lasten vanhemmilla huomattu tälläistä. eli painajaisia,pelkoja, äitiin liimautumista.
Meillä siis aina hieman arka poika, joka on ollut 3 v lähtien srk kerhossa 2 kertaa viikossa. Vuosi sitten aloitti uudessa kerhossa ja kaikki meni hyvin ja sai kavereita ja viihtyi. Mutta nyt kesän aikana rupesi näkemään painajaisia, eikä rauhoittunut yöllä vaikka miten lohdutettiin.Ja syksyllä kerhot kun alkoivat, niin ei uskallakkaan mennä sinne. Haluaa vaan mua halata ja vielä yksi suukko ja blaa blaa.
Ollaan puhuttu asiasta paljon, mutta en oikeen enää tiedä mitä tekisin.
Siis muuten reipas ja kiltti poika. Ja osaa myös riehuakin. ;)
Onko muilla ollut tällaista. Haluaisin kovasti muiden kokemuksia. :flower:

Mulla ei ole kokemusta, kun poika on nuorempi, mutta kuulemani perusteella tuossa ei olisi mitään kovin erikoista. Noita äitiin liimautumisvaiheitahan tulee kai varsinkin pojille. Ja painajaiset voisi liittyä mielestäni mielikuvituksen kehittymiseen, eiköhän sekin osu monilla tuohon ikään. Eli kuvitellaan kaikkea sängyn alle ja pimeään ym. ja siirtyyhän ne sitten uniinkin. Tämmöisistä on joskus tullut koulussa luettua, en sitten tiedä onko teidän pojalla näistä kyse! Mitenkähän sitten olisi jos tuossa kerhossa pitäisi vähän taukoa, nimittäin jos se on kovin hankalaa se sinne jääminen. Voihan tietysti olla että se sitten helpottaa, kun taas "pääsee vauhtiin" kesän jälkeen...No tästä nyt ei varmaan ollut mitään apua teidän ongelmaan! :O

juu kiitos vastauksesta niimu. =) Juu ja tosta mielikuvituksesta .. että pojalla on tosi hyvä sellainen =) .
Viime viikolla kun oli kerhoa niin keksin "hätäratkaisun", eli hain parhaan kaverin mukaan aamulla, niin että pojat menivät yhdessä. ja se auttoi. Se olikin taas kivaa. :D Luulisin että pojallemme ei tee hyvää jättää kerhoa väliin, koska sitte meno olisi vieläkin hankalampaa. Ja nyt juttelin kunnolla tätien kanssa. Ja he sanoivat että poikamme on reipas ja keskittyy ja osallistuu askareisiin hienosti. Joka siis mielestäni merkitsee että itse kerhossa ei ole vikaa, vaan siinä että ei uskalla jättää äitiä 2 tunniksi . :)

Yhteistyössä