Lapsen rokottamatta jättäminen (siis ei mitään rokotteita)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en jotenkin antais vielä arvoa tuolla ammattipohjalla. Kandi ja koulutus luontaishoidon saralla ei vielä kuulostaa tarpeeksi ammattilaiselta, jotta luottaisin hänen antamaan tietoon enemmän kun niiden, jotka ovat ihan oikeasti pitkälle kouluttautuneita.

Todellakin iso peesi tälle. Kyllä, kandina pääsee kiinni tietoon kun vähänkään oppii käyttämään oikeita tietokantoja ja saa peruskoulutuksen mihin yhdistellä tietoja, mutta MISSÄÄN NIMESSÄ mikään ekspertti ei siinä vaiheessa ole. Niitä tutkimuksia kun pitää oikeasti opetella paitsi lukemaan, myös tulkitsemaan, mitä sit joutuukin jonkin verran harjoittelemaan. Ja tuo luontaishoidon koulutus tarkoittaa.. mitä?

:flower:

Rokotuksista ja sairauksista ei myöskään kerrota aidosti ihmisille, esim. poliolla pelotellaan kovasti mutta varsin hätkähdyttäviä ovat sitten ne prosentit, että millainen riski on sairastua vakavasti (sairastuneista alle 1%) jos sairaus ylipäätään kohdalle osuisi. Näitä kannattaisi ihmisten pohtia enemmän, mutta vallitsevat käsitykset ovat vallitsevia. Harva edes osaa luetella, mihin sairauksiin on lapsensa antanut rokottaa. En itsekään oikeasti tiennyt rokotuksista tai sairauksista yhtään mitään ennen ensimmäistä lastani, jolloin itsekin olin ehdottomasti rokotusten kannalla. Järkyttävää jälkeenpäin ajatella, miten aivopesty on joskus ollut itsekin.

Minua harmittaa eniten se, että minut on aikanaan rokotettu. Siitä olen erittäin iloinen, että lapseni ovat terveitä eivätkä juuri koskaan sairastele, enkä todellakaan usko sen olevan sattumaa.. Jonain päivänä ehkä joku tekee enemmän tieteellisiä tutkimuksia rokottamatta jättämisen puolesta, sitä odotellessa.

Ja mitä halveksuttuihin luontaishoitoihin tulee, niin jokainen saa toki ihan rauhassa turvautua vain ja ainoastaan länsimaiseen lääketieteeseen, vaikka nämä "poppahoidot" ovat tuhansia vuosia vanhoja, vanhempia kuin länsimainen lääketiede ja usein tehokkaampia. Niin ihan rauhassa, mikäli ei omasta tai lapsiensa voinnista välitä. Esim. itse olen onnistunut hoitamaan omaa kroonista sairauttani tehokkaammin poppahoidoilla.

Ja mitä taas, jälleen kerran tulee kouluttautumisen hehkuttamiseen, niin aivopesun piiriin menee tuokin, miten ihmiset pitävät lääkäreitä suorastaan jumalina, vaikka hekin ovat ihmisiä ja yksilöitä, kaikilla sama perustietous. Rokottamatta jättämisessä olen kohdannut neuvoloissakin niin lääkärin, joka oli harkinnut lastensuojeluilmoituksen tekemistä (vapaaehtoisten!) rokottamatta jättämisen vuoksi ja toisen lääkärin, joka itsekin hämmästeli sitä kun rokotuksia kehitellään nykyään harmittomiinkin sairauksiin, jotka on ennenkin sairastettu.

Tämä on vaan tunnetusti se aihe, jossa rokotusten kannattajat eivät suostu katsomaan tosiasioita vaan esittävät perättömiä väitteitä mm. laumasuojasta rokottamattomilla ym. tyhjästä.

No meillä sairastettiin Rota ja voin kertoa, että pahempaa oli kuin kuvaamasi oireet!!!! Haloo, mitä enemmän jätetään rokottamatta, sitä enemmän vaaralliset taudit palaavat. Nyt ne, jotka jättävät lapsensa rokottamatta eivät ota suurta riskia, koska niin monet edelleen rokottavat lapsensa. Jokainen toki itse valintansa tekee, mutta itse pidän rokotteita huomattavasti pienempänä pahana kuin tauteja!!! Pneumokokki aiheuttaa suuren osan korvatulehduksista ja myös mm. aivokalvontulehdusta, joten punnitse vaihtoehtoa tarkkaan!

Meille ei myöskään tule rotaa eikä Pneumakokkia. Ei ole ollut edellistenkään lasten rokotusohjelmassa. En rupea lapsiin mitään ylimääräisi rokotteita tunkemaan.
Ei otettu sikainfulenssa saati infulenssarokotettakaan.
Meillä ei ole sairastettu korvatulehduksia saati rotaa ikinä.Lapset ovat keskimääräistä terveempiä,sairastavat noin 2-3kertaa/vuosi jos silloinkaan.

Minä taas olen todella iloinen siitä, että vanhempani ovat rokottaneet minut ohjelman mukaisesti. Olisi ollut varsin karua, jos vaikkapa raskausaikana olisin saanut tietää että MPR jätettiin aikoinaan antamatta. Siinä ei olisi ollut enää kysymys vain itsestäni, vaan myös syntymättömästä lapsestani.

Rokotusten totaalivastustajat: te ilmeisesti ette matkustele kauhean paljon ulkomailla, ainakaan Eurooppaa kauempana? Koska minun kokemukseni on, että rajanylityspaikoilla katsotaan rokotustodistusta yhtä tarkasti kuin passia.

Jaha, nyt se alkaa. Tarinat mallia "MEILLÄ ei ole rokotettu ja MEILLÄ ollaan silti ihan terveitä" noin parikyt kertaa, ennustan. Koska yksittäistapaukset joista kerrotaan anonyymilla keskustelupalstalla ovat vakuuttava lääketieteellinen tutkimus, jonka pohjalta ihmisten kannattaa tekonsa suunnitella :D

Jaha, nyt se alkaa. Tarinat mallia "MEILLÄ ei ole rokotettu ja MEILLÄ ollaan silti ihan terveitä" noin parikyt kertaa, ennustan. Koska yksittäistapaukset joista kerrotaan anonyymilla keskustelupalstalla ovat vakuuttava lääketieteellinen tutkimus, jonka pohjalta ihmisten kannattaa tekonsa suunnitella :D

Sitä kutsutaan omilla aivoilla ajattelemiseksi. Kun luotetaan keskustelupalstan vertaiskokemuksiin, voidaan olla varmoja etteivät kenenkään korruptoituneen tutkijan aivot ole päässeet lähellekään päätösprosessia :)

Mua vaan lähinnä huolestuttaa rokotuksissa mahdollisuus siitä, että ne lisäävät autoimmuunitauteja. Mä kun en tahtoisi lapselleni reumaa, diabetesta yms. Tietenkin myös huolestuttavat ne sairaudet joita vastaan rokotetaan. Itse olen venyttänyt lapseni rokotusohjelmaa, jottei ensimmäisen kahden elinvuoden aikana tarvi niitä kaikkia myrkkyjä lykätä.

[QUOTE="mievaan";23024571]Sitä kutsutaan omilla aivoilla ajattelemiseksi. Kun luotetaan keskustelupalstan vertaiskokemuksiin, voidaan olla varmoja etteivät kenenkään korruptoituneen tutkijan aivot ole päässeet lähellekään päätösprosessia :)[/QUOTE]
Onko kellään mitään syytä olettaa että lääketieteen tutkimuksen piirissä on suuri määrä korruptiota? Muuta kuin siis se, että lääketieteen parissa työskentelevät usein nauravat luontaishoidoille ja muulle hömpälle, ja siitä tulee hipeille paha mieli? Ja vaikka olisi, onko syytä olettaa että nämä maanmainiot "vertaiskokemukset" eivät ole yhtälailla korruptoituneita, jos nyt vainoharhaisiksi halutaan ruveta?

Onko kellään mitään syytä olettaa että lääketieteen tutkimuksen piirissä on suuri määrä korruptiota? Muuta kuin siis se, että lääketieteen parissa työskentelevät usein nauravat luontaishoidoille ja muulle hömpälle, ja siitä tulee hipeille paha mieli? Ja vaikka olisi, onko syytä olettaa että nämä maanmainiot "vertaiskokemukset" eivät ole yhtälailla korruptoituneita, jos nyt vainoharhaisiksi halutaan ruveta?

Raha menee terveyden edelle.

...tai että syöpähoitoja saavat tai muuten immuunipuoustukseltaan heikommat lapset (joita ei voi rokottaa) kuolevat niihin lastentauteihin, joita vastaan lapsia rokotetaan. Nythän laumaimmuniteetti suojaa heitä, mutta ei enää kauan, jos rokotuskattavuus laskee.

Oman lapseni leukemian myötä kunnioitan suuresti niitä jotka ajattelevat myös tätä puolta =) Meillä on nyt jo kolme vuotta ollut terveen paperit mutta sitä aikaa muistellen kun oli sairauden jälkeen yhtä juhlaa lähteä lähikauppaan lapsen kanssa tai vaikkapa se kun sain luvan laittaa lapseni kouluun.
Sydämmellinen kiitos kaikille jotka omalta osaltaan pitävät huolta laumaimmuniteetistä <3

Me pohdittiin rokotetaanko lapset vai ei ja päädyttiin rokotuttamaan kumpikin rokotusohjelman mukaisesti. Kuopukselle kustansimme itse lisäksi rotarokotteen käytyämme esikoisen kanssa sellaisen paskatauti rupeaman läpi ja toivottiin että kuopuksen kanssa säästyttäisi edes vähän vähemmällä. Sensijaan pneumakokkirokotteesta kieltäydyimme kuopuksen kohdalla, silloin se ei vielä kuulunut yleiseen rokotusohjelmaan. nyt on kaduttanut, kuopuksen kanssa vaivana on ollut korvatulehdukset ja ajatuskin että tuo tarjottu rokote olisi makdollisesti voinuta säästää lapsen korvatulehduksilta tuntuu pahalle. vaikka mistä sitä tietää olisiko ko rokote vaikuttanut juuri meidän lapsen sairastamiin korvatulehduksiin ehkäisevästi, mutta on kyllä muutomia kertoja käynyt mielessä olisiko lapsi voitu säästää kivulta ja uusiutuvilta korvatulehduksilta ja antibiootti kuureilta.

Mutta niinhän se on että jälkeen päin vasta mahdollisesti saa tietää onko rokottaminen tai rokottamatta jättäminen ollut hyvä vai huono päätös.

Luulisin, että kysymys on myös siitä, että näillä rokotuksia harrastavilla kotiäideillä ei ole riittävää tieteellistä lukutaitoa eikä pääsyä tarpeellisiin tietokantoihin. Niinpä se todellinen lääketieteellinen fakta jää heiltä tavoittamatta ja ymmärtämättä. Se, mitä ei ymmärrä, on helppo leimata korruptioksi ja salaliitoksi. Kun taas näiden nimeltä mainitsemattomien populistien teksti on muovailtu niin helppotajuiseksi, että mammakin sen ymmärtää. Ja saa taas tyydytystä "omilla aivoilla ajattelustaan".

Oikea tiedehän nimenomaan vieroksuu tuota "omilla aivoilla ajattelua", tiedemies tai -nainen tunnustaa nöyrästi että ilman aiempien tutkijapolvien saavutuksia kukaan ei pääsisi kovin pitkälle. Samoin tieteeseen kuuluu väärässä olemisen riskin tunnustaminen, populismiin ei.

Minä olen rokotuttanut kaikki rokotukset lapsilleni, myös sikainfluenssaa vastaan. Samoin itseni. Syykin tähän on se että maailmalla velloo noita viiruksia mistä meitä on rokotettu ja vähemmällä huolella voimme matkustella ympäriinsä.
Ymmärrän kyllä niitäkin ,jotka jättävät rokotuttamatta.
Olisi vaan minun lapsuudessani rokotettu sikotautia ja vihurirokkoa vastaan. Sairastin molemmat samanaikaisesti ja se ei todellakaan ollu kivaa. Siitä on muistona kuvakin äidilläni. Näky on aika kauhea.

Oletko sinä niin lapsellinen, että kuvittelet lääketeollisuuden ja lääketieteen toimivan vain ihmisten terveyden edistämisen vuoksi. Tietenkin siellä on korruptiota, sehän oli jo aivan selvää sikainfluenssarokote-jupakassa.

Täällä tulee näitä juttuja että "Mun lasta ei rokotettu ja ei meillä sairasteta paljonkaan!" Yhtä paljon on varmaan tapauksia että on rokotettu ja siltikään ei ole sairastettu.

Voinhan minäkin tähän kertoa, että minut on rokotettu, eikä minulla ole koskaan ollut esim. korvatulehdusta. Ei edes virtsatietulehdusta :D Mutta MINÄ en ole kattava otanta.

Mä en hirveästi pistäisi painoa sille että ihminen on KANDI. Kaikella kunnioituksella kandeja kohtaan. ;) Kuinka monta vuotta ko. henkilö on opiskellut? Kandin statuksenhan saa jo kahden vuoden opiskelujen jälkeen, jolloin takana on lähinnä perusanatomia ja perusfysiologia. Katsotaan asiaa sitten kun henkilö on saanut opiskelut loppuun ja vaikka erikoistunutkin. ;)

[QUOTE="mievaan";23024744]
Oikea tiedehän nimenomaan vieroksuu tuota "omilla aivoilla ajattelua", tiedemies tai -nainen tunnustaa nöyrästi että ilman aiempien tutkijapolvien saavutuksia kukaan ei pääsisi kovin pitkälle. Samoin tieteeseen kuuluu väärässä olemisen riskin tunnustaminen, populismiin ei.[/QUOTE]

Aamen. Artikkeleita osaa kuka tahansa lukea, niiden arviointi onkin jo vaikeampi taito. (Jota en minäkään osaa riittävän hyvin.. :mad:)

Olisi vaan minun lapsuudessani rokotettu sikotautia ja vihurirokkoa vastaan. Sairastin molemmat samanaikaisesti ja se ei todellakaan ollu kivaa. Siitä on muistona kuvakin äidilläni. Näky on aika kauhea.

Siihen aikaan, kun käytännössä koko ikäluokka sairasti rokot, joka vuosi lapsia kuoli ja vammautui niiden takia. Se tuntuu aina välillä näiltä lastentautien nostalgisoijilta unohtuvan.

Siinä suhteessa vanha kansa oli kuitenkin oikeassa, että lapsena ne olivat vähemmän vaarallisia kuin aikuisiällä. Eli kaikkein viheliäisintä on olla rokottamaton ja sitkutella laumaimmuniteetin turvin aikuiseksi saakka - ja saada sitten MPR-taudit.

Lääketieteen kandi ei ole mikään koulutus. Se on vain välivaihe ja sitä ei voida verrata muiden alojen kandin "pätevyyteen". Lääketieteen alin tutkinto on lisensiaatti.

Helppohan se on jättää lapsi tai kaks rokottamatta kun valtaväestön rokotukset suojaa heitäkin. Esim Englannissa, jossa yhä useampi jättää rokotukset ottamatta, on jo ollut tuhkarokkoepidemioita. Tuhkarokko tai polio eivät esim. oo mitään pikku juttuja jos ne tulee. Suomessa on niin alhainen lapsikuolleisuus paljolti rokotusten ansiosta. Maissa, joissa lapsia ei rokoteta, kuolee lapsia tuhkarokkoon, sikotautiin, polioon, ja vielä enemmän heitä vammautuu pysyvästi kyseisten tautien takia. Mun mielestä on riskialttiimpaa jättää lapsi rokottamatta kuin ottaa rokotus näiden vakavien tautien kohdalla. Sen sijaan lievempiä tauteja kohtaan (vesirokko esim) en ymmärrä, miksi pitäis rokottaa kuin erityistapauksessa.

Ihmiset ei täällä tajuakaan kuinka suuren suoja rokotukset antaa väestölle ja ennenkaikkea lapsille. Mutta jahka nää rokotusvastaiset hörhöt lisääntyy ja rokottamattomat lapset lisääntyy niin kyllä täällä alkaa taas taudit jylläämään. Turha sitten on itkeä jos lapsi vammautuu tai kuolee.

[QUOTE="jep";23024977]Lääketieteen kandi ei ole mikään koulutus. Se on vain välivaihe ja sitä ei voida verrata muiden alojen kandin "pätevyyteen". Lääketieteen alin tutkinto on lisensiaatti.[/QUOTE]

Eipä kandi taida muillakaan aloilla olla mikään koulutus. Paitsi varhaiskasvatuksen kandi on lastentarhanope mutta eipä kandi muualla taida paljoa pätevyyttä antaa.

Oletko sinä niin lapsellinen, että kuvittelet lääketeollisuuden ja lääketieteen toimivan vain ihmisten terveyden edistämisen vuoksi. Tietenkin siellä on korruptiota, sehän oli jo aivan selvää sikainfluenssarokote-jupakassa.

Samaa mietin minäkin.
Lääketeollisuus.Sehän vasta bisnes nykypäivänä onkin,mikä pyörii tasan tarkkaan vaan sen takia että herrat saisivat lihotettuaan lompakkoaan.
Ja se ärsyttää että ihmisten pitää ottaa joka v***n nuhaan joku rokote kun on se niin kamalaa olla muutama päivä kuumessa.Joo,jotkut taudit on rajuja mutta ei niihin kuole.

Mä en jaksa edes keskustella tästä käy niin ärsyttämään.:headwall::D

Samaa mietin minäkin.
Lääketeollisuus.Sehän vasta bisnes nykypäivänä onkin,mikä pyörii tasan tarkkaan vaan sen takia että herrat saisivat lihotettuaan lompakkoaan.
Ja se ärsyttää että ihmisten pitää ottaa joka v***n nuhaan joku rokote kun on se niin kamalaa olla muutama päivä kuumessa.Joo,jotkut taudit on rajuja mutta ei niihin kuole.

Mä en jaksa edes keskustella tästä käy niin ärsyttämään.:headwall::D

Kerroppas milloin on NUHAAN keksitty rokote? Sitä ei varmaan vähään aikaan tule olemaan. Nuhan kun voi aiheutaa aika moni virus > mitä vastaan rokotat? INFLUENSSA on sitten täysin eri sairaus kuin nuha. Onhan se kamalaa sairastaa influenssa jos olet esim astmaatikko.. Ihan sama kuin tavallinen nuha, kaks päivää kuumeessa.

Minua taas ärsyttää näin idioottimaiset kommentit... Nuharokotus :) Anna mun nauraa..c

Yhteistyössä