:flower:
Rokotuksista ja sairauksista ei myöskään kerrota aidosti ihmisille, esim. poliolla pelotellaan kovasti mutta varsin hätkähdyttäviä ovat sitten ne prosentit, että millainen riski on sairastua vakavasti (sairastuneista alle 1%) jos sairaus ylipäätään kohdalle osuisi. Näitä kannattaisi ihmisten pohtia enemmän, mutta vallitsevat käsitykset ovat vallitsevia. Harva edes osaa luetella, mihin sairauksiin on lapsensa antanut rokottaa. En itsekään oikeasti tiennyt rokotuksista tai sairauksista yhtään mitään ennen ensimmäistä lastani, jolloin itsekin olin ehdottomasti rokotusten kannalla. Järkyttävää jälkeenpäin ajatella, miten aivopesty on joskus ollut itsekin.
Minua harmittaa eniten se, että minut on aikanaan rokotettu. Siitä olen erittäin iloinen, että lapseni ovat terveitä eivätkä juuri koskaan sairastele, enkä todellakaan usko sen olevan sattumaa.. Jonain päivänä ehkä joku tekee enemmän tieteellisiä tutkimuksia rokottamatta jättämisen puolesta, sitä odotellessa.
Ja mitä halveksuttuihin luontaishoitoihin tulee, niin jokainen saa toki ihan rauhassa turvautua vain ja ainoastaan länsimaiseen lääketieteeseen, vaikka nämä "poppahoidot" ovat tuhansia vuosia vanhoja, vanhempia kuin länsimainen lääketiede ja usein tehokkaampia. Niin ihan rauhassa, mikäli ei omasta tai lapsiensa voinnista välitä. Esim. itse olen onnistunut hoitamaan omaa kroonista sairauttani tehokkaammin poppahoidoilla.
Ja mitä taas, jälleen kerran tulee kouluttautumisen hehkuttamiseen, niin aivopesun piiriin menee tuokin, miten ihmiset pitävät lääkäreitä suorastaan jumalina, vaikka hekin ovat ihmisiä ja yksilöitä, kaikilla sama perustietous. Rokottamatta jättämisessä olen kohdannut neuvoloissakin niin lääkärin, joka oli harkinnut lastensuojeluilmoituksen tekemistä (vapaaehtoisten!) rokottamatta jättämisen vuoksi ja toisen lääkärin, joka itsekin hämmästeli sitä kun rokotuksia kehitellään nykyään harmittomiinkin sairauksiin, jotka on ennenkin sairastettu.
Tämä on vaan tunnetusti se aihe, jossa rokotusten kannattajat eivät suostu katsomaan tosiasioita vaan esittävät perättömiä väitteitä mm. laumasuojasta rokottamattomilla ym. tyhjästä.