Kuinka moni aikoo jättää pienet lapsensa rokottamatta sikainfluenssan varalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä ainakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä ainakin

Vieras
Etsin siis nyt muita samoin ajattelevia kuin minä - eli ei rokotetta pienille lapsille, joilla mm. aivojen kehitys kesken, kun rokotetta ei ole kunnolla ehditty testata.

Itselläni on 2 kk, 1 v 8 kk, 3 v ja 5 v lapset. En uskalla heitä rokotuttaa em. syystä, vaan luotan siihen että jos sairastutaan, selvitään taudista. Ollaan perusterveitä kaikki.

Onko muita, jotka uskaltaa jättää lapsensa rokottamatta? Itse ajattelin rokotteen ottaa jotta äidinmaidon mukana rokotteesta menisi vasta-aineita tuohon pienimpään lapseemme, jonka sairastuminen tietysti eniten pelottaa.

En todellakaan rokotuta. En kyllä rokotuttanu rotaviruksenkaan varalta tai vesirokon.

Kyllähän ihmisen pitää joskus sairastaakin, ei kaikkea vastaan voi rokottaa. Meidän kohta 2 v on kyllä muutenkin ollu todella terve, ei ole onneksi yhtään mitään vielä tähän mennessä ollut paria flunssaa lukuunottamatta *koputtaa puuta*

Enpä aio meidän vuoden ikäiselle pojallemme rokotetta ottaa. Ja todennäköisesti jätän itsekin piikin ottamatta, vaikka raskaana olevana kuulunkin riskiryhmään.

Meillä kyllä on otettu rota-rokotus ja vesirokkoakin harkitaan, koska ainakin ensin mainittu on oikeasti vaarallinen virus pienille lapsille ja vesirokosta on liikkeellä se vakavampi muoto, joka vaatii sairaalahoitoa. Eli mikään rokotefoobikko en tosiaankaan ole.

helpottavaa kuulla, että on muitakin. Oma tuttavapiirini minut jo tuomitsee, olen ilmeisesti huono äiti kun en mukisematta anna tökkiä lapsiini mitä tahansa rokotteita. Tuntuu että useimmat luottavat sokeasti rokotteisiin eivätkä tajua, että niiden mahdolliset haitat pidemmällä aikavälillä saattavat kumota reippaasti sen hyödyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmää tierä:
Luulen, että ei meilläkään oteta, varsinkaan kun pienin on pikkukeskosena syntynyt ja nyt vasta 7kk.

Siis just sen takia, että rokote on niin testaamaton. Muutenhan vauvamme kuuluu riskiryhmään ja pitäisi suojella. Onneksi asutaan maalla, voi helpommin välttää influenssan kuin suuressa keskuksessa.

en minäkään LUULTAVASTI laita, poika ei oo juurikaan sairastellu aiemminkaan.. nyt tosin aloittaa päiväkodin parin viikon päästä että siellähän ne taudit kyllä herkemmin leviää.. hmmm

Kannattaa ottaa huomioon, ettei pahimman epidemia aikana terveydenhoito toimi normaalisti. tehohoitopaikat loppuvat kesken jne... siitä on ollut jo nyt juttua. Eli tälläisetkin asiat kannattaa ottaa huomioon, kun tekee päätöksiä rokotusten poisjättämisestä. Nyt ei kuitenkaan ole ihan tavallinen tauti kyseessä jota hoidetaan tavalliseen tapaan sairaalassa. Osa voi jäädä ilman tarvittavaa hoitoa ihan vaan siitä syystä, ettei sairaaloissa ole riittävästi resursseja kaikkien hoitamiseksi.

Voi olla ettei paljon kysellä otatko rokotteen vai et. Lääkäri vähän meinas, että tulisi PAKOLLISEKSI kaikille. Suomi ostanut kalliilla rokotteet kaikille, joten kaikki ne saa.

Eipä oikein tunnu hyvältä rokotuttaa. Eli tuskin rokotetaan. Vaikka influenssaa, vesirokkoa, ja rotavirusta vastaan olen rokotuttanutkin. Tiedä sitten, johtuuko tämän kertainen rokotevastaisuuteni juurikin tuosta testaamattomuudesta.

Vajaa 2v. tyttö on meillä kotona, joten influenssariskit ovat aika mitättömiä. Perusrokotepaketti ollaan laitettu ja rotavirus päälle, kun sitä ollaan tuohon peruspakettiin lisäämässä, kunhan vaan päästään byrokratian läpi.

Eikä ne rokotteet voi olla pakollisia, pistetäänkö poliisisedät tunkeutumaan kotiin ja pitelemään rimpuilevista lapsista ja vanhemmista kiinni sillävälin kun hoitsut tökkii neuloillaan? ;)

Testatkoon hätäisimmät ensin omilla lapsillaan :( Meen lapset ja muut rokotetaan jälkijunassa, jos ei tautia silloin vielä ole sairastettu ja JOS ei ala kuulua radikaaleista rokotteen yllätyssivuvaiktuksista!

Vuonna 2008 koko väestölle hankitussa lintuinfluensssarokotteessa tiomersaalia kuitenkin käytetään säilöntäaineena. Lisäksi joissakin rokotteissa käytetään tiomersaalia valmistuksessa, jolloin rokotteessa on jäämiä. Jäämiä ei aina ilmoiteta valmisteyhteenvedossa tai pakkausselosteessa.

Autistisilla lapsilla, jotka ovat saaneet tiomersaalia sisältäviä rokotteita kuten PDT ja Hepatiitti-B, on todettu moninsatakertaisia elohopeapitoisuuksia. On myös esitetty, että elimistöön kertynyt elohopea altistaisi MPR-rokotuksen tuhkarokkovirukselle, jota on löydetty autististen lasten suolistosta ja selkäydinnesteestä, mistä voidaan päätellä viruksen vaikuttavan myös aivoissa(3).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
höpö höpö! Kyllä täällä itsemääräämisoikeus pysyy eikä ketään väkisin rokoteta, hölmö.

No vielä saat kokea itsekin, että holhousyhteiskunnassamme voidaan pakottaa ihmisiä johonkin mihin eivät halua.
Tällä tarkoitan näitä rokotuksia.

Sain keuhkokuumeen 1 vuotiaana ( jälkisairaus ) ja jouduin happikaappiin sairaalahoitoon. Kuumeeni ei noussut vaarallisen korkealle mutta jatkui pitkään ja lääkärit eivät heti sen takia tunnistaneet. Viimeinen lääkäri passitti sairaalaan ja sanoi että elämäni saattaa olla enää tunneista kiinni.

keuhkoni kuvattiin muutama vuosi sitten ja niissä oli näkyvillä selkeitä keuhkokuumeen tuhoja. Osa keuhkoista oli tuhoutunut kun olin vauva. Lääkäri huomasi heti sanoa että olen sairastanut keuhkokuumeen joskus.

Keuhkokuume on mm. influenssan yksi yleisin jälkitauti.

Alkuperäinen kirjoittaja PAKOLLINEN:
Voi olla ettei paljon kysellä otatko rokotteen vai et. Lääkäri vähän meinas, että tulisi PAKOLLISEKSI kaikille. Suomi ostanut kalliilla rokotteet kaikille, joten kaikki ne saa.

Varmasti tulee joo:D:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa ottaa huomioon, ettei pahimman epidemia aikana terveydenhoito toimi normaalisti. tehohoitopaikat loppuvat kesken jne... siitä on ollut jo nyt juttua. Eli tälläisetkin asiat kannattaa ottaa huomioon, kun tekee päätöksiä rokotusten poisjättämisestä. Nyt ei kuitenkaan ole ihan tavallinen tauti kyseessä jota hoidetaan tavalliseen tapaan sairaalassa. Osa voi jäädä ilman tarvittavaa hoitoa ihan vaan siitä syystä, ettei sairaaloissa ole riittävästi resursseja kaikkien hoitamiseksi.

Itse olen ymmärtänyt vain vähän asiaa seuranneena, että kyllä suurin osa ihmisistä pärjää ihan kotihoidolla, ja vain harvat tarvitsee tehostettua hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PAKOLLINEN:

Varmasti tulee joo:D:D

No kyllä se sunkin hymys hyytyy kun totuus paljastuu

Yhteistyössä