Kuinka moni aikoo jättää pienet lapsensa rokottamatta sikainfluenssan varalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä ainakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lainaus Rokotusinfon sivuilta:
(12.8.2009) Vau.fi / THL:n rokoteturvallisuuslääkäri: Vaarallinen H1N1-rokote? - Artikkelissa kerrotaan sikainfluenssarokotteen valmistusprosessista ja siinä mainitaan, että toisin kuin kausi-influenssarokotteessa, Suomeen tilatussa sikainfluenssarokotteessa käytetään tehosteainetta eli adjuvanttia. Rokoteturvallisuuslääkärin mukaan "tehoste on jo testattu ja tutkittu lintuinfluenssarokotteen yhteydessä" ja "on havaittu tehokkaaksi ja turvalliseksi". Web-toimittajan kommentti: Valmisteyhteenvedon mukaan lintuinfluenssarokotteen haittavaikutusten esiintyminen on arvioitu antamalla rokote n. 5000 henkilölle, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta. Rokotteen sisältämä öljypohjainen skvaleenia sisältävä AS03-adjuvantti ei ole toistaiseksi ollut kovinkaan laajalti käytössä muissakaan rokotteissa, joten tässä suhteessa sikainfluenssarokote poikkeaa merkittävästi kausi-influenssarokotteista - ominaisuuksista ja haittavaikutuksista on toistaiseksi oleellisesti vähemmän tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. Tämän vuoksi mm. WHO on korostanut laadukkaimman mahdollisen haittaseurannan tärkeyttä. Lintuinfluenssarokotteen valmisteyhteenvedon mukaan "Prepandemiainfluenssarokotetta (H5N1) (virusfragmentit, inaktivoitu, adjuvanttia sisältävä rokote) GlaxoSmithKline Biologicals 3,75 mikrog ei ole tutkittu raskaana olevilla naisilla. Tiedot puuttuvat myös adjuvantin AS03 käytöstä raskaana olevilla naisilla." Skvaleenia oskevia lisätiedon lähteitä löytyy adjuvantit -sivultamme

http://www.rokotusinfo.fi/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lainaus Rokotusinfon sivuilta:
(12.8.2009) Vau.fi / THL:n rokoteturvallisuuslääkäri: Vaarallinen H1N1-rokote? - Artikkelissa kerrotaan sikainfluenssarokotteen valmistusprosessista ja siinä mainitaan, että toisin kuin kausi-influenssarokotteessa, Suomeen tilatussa sikainfluenssarokotteessa käytetään tehosteainetta eli adjuvanttia. Rokoteturvallisuuslääkärin mukaan "tehoste on jo testattu ja tutkittu lintuinfluenssarokotteen yhteydessä" ja "on havaittu tehokkaaksi ja turvalliseksi". Web-toimittajan kommentti: Valmisteyhteenvedon mukaan lintuinfluenssarokotteen haittavaikutusten esiintyminen on arvioitu antamalla rokote n. 5000 henkilölle, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta. Rokotteen sisältämä öljypohjainen skvaleenia sisältävä AS03-adjuvantti ei ole toistaiseksi ollut kovinkaan laajalti käytössä muissakaan rokotteissa, joten tässä suhteessa sikainfluenssarokote poikkeaa merkittävästi kausi-influenssarokotteista - ominaisuuksista ja haittavaikutuksista on toistaiseksi oleellisesti vähemmän tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. Tämän vuoksi mm. WHO on korostanut laadukkaimman mahdollisen haittaseurannan tärkeyttä. Lintuinfluenssarokotteen valmisteyhteenvedon mukaan "Prepandemiainfluenssarokotetta (H5N1) (virusfragmentit, inaktivoitu, adjuvanttia sisältävä rokote) GlaxoSmithKline Biologicals 3,75 mikrog ei ole tutkittu raskaana olevilla naisilla. Tiedot puuttuvat myös adjuvantin AS03 käytöstä raskaana olevilla naisilla." Skvaleenia oskevia lisätiedon lähteitä löytyy adjuvantit -sivultamme

http://www.rokotusinfo.fi/

Mikä oli tämän postauksesi pointti?

(29.7.2009) Suomeen tilatussa sikainfluenssarokotteessa ilmeisesti on säilöntäaineena elohopeayhdiste tiomersaalia - ainakin GlaxoSmithKlinen Prepandrixissä ja Pandemrixissä on.

Minkähän nimistä tuo suomeen tilattu rokote sitten on?

Kaikkien lapset, jotka ovat saaneet vitosrokotteen neuvolassa 3 kertaa, ovat saaneet tiomersaalia kolme kertaa.

Sen lisäksi formalehydiä jne.

Tervetuloa oppimisvaikeudet, adhd, autismi, asperger, allergiat!!!!

Kiitos rokotteiden...

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Sain keuhkokuumeen 1 vuotiaana ( jälkisairaus ) ja jouduin happikaappiin sairaalahoitoon. Kuumeeni ei noussut vaarallisen korkealle mutta jatkui pitkään ja lääkärit eivät heti sen takia tunnistaneet. Viimeinen lääkäri passitti sairaalaan ja sanoi että elämäni saattaa olla enää tunneista kiinni.

keuhkoni kuvattiin muutama vuosi sitten ja niissä oli näkyvillä selkeitä keuhkokuumeen tuhoja. Osa keuhkoista oli tuhoutunut kun olin vauva. Lääkäri huomasi heti sanoa että olen sairastanut keuhkokuumeen joskus.

Keuhkokuume on mm. influenssan yksi yleisin jälkitauti.

ja tänä päivänä lääketiede kuitenkin hieman kehittynyt.. ettäs semmoottia.

Otin 2 vuotiaalle pojalle vuosi sitten tavallisen influenssa rokotuksen, jonka itse olen saanut jo vuosi riskiryhmään kuuluvana. Nyt tätä tulevaa rokotetta ei siis tule riittämään alkuvaiheessa kaikille ja tuoreimman tutkimustiedon valossa kaikista suurin riski vakavaan sairastumiseen on raskaana olevilla äideillä... eli jos nyt olisin raskaana ottaisin rokotuksen. Pienet vauva ovat ilmeisesti vielä selvinneet vähillä oireilla, leikki-ikäiset olleet osittain todella kipeitä eli 2-3 vuotiaani kyllä rokottaisin... en usko autismiyhteyteen tms. koska näitä eivät luotettavina pidetyt tutkimukset ole varmentaneet. Maailma on täynnä höpöhöpötutkimuksia, joiden luotettavuus on niin ja näin. Itse olen töissä terveydenhuollossa ja työn kautta saamiini tietoihin näkemykseni perustan.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
eipä kuulosta tuo tiomersaali järin hyvältä aineelta. http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/tiomersaali.html

tuolta sivuilta :

Päivitetty 09.02.2005 (HUOM!!!)

Erikoistutkija Satu Rapolan Kansanterveyslaitokselta sanoo, ettei Suomessa ENÄÄ KÄYTETÄ LASTEN rokotusohjelmissa tiomersaalia sisältäviä rokotteita. Ainoastaan aikuisille tarkoitetussa keltakuumerokotteessa on sitä. Äitien on kuitenkin hyvä varmistaa asia neuvolassa ennen lasten rokottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja ww:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Sain keuhkokuumeen 1 vuotiaana ( jälkisairaus ) ja jouduin happikaappiin sairaalahoitoon. Kuumeeni ei noussut vaarallisen korkealle mutta jatkui pitkään ja lääkärit eivät heti sen takia tunnistaneet. Viimeinen lääkäri passitti sairaalaan ja sanoi että elämäni saattaa olla enää tunneista kiinni.

keuhkoni kuvattiin muutama vuosi sitten ja niissä oli näkyvillä selkeitä keuhkokuumeen tuhoja. Osa keuhkoista oli tuhoutunut kun olin vauva. Lääkäri huomasi heti sanoa että olen sairastanut keuhkokuumeen joskus.

Keuhkokuume on mm. influenssan yksi yleisin jälkitauti.

ja tänä päivänä lääketiede kuitenkin hieman kehittynyt.. ettäs semmoottia.

On kehitinyt juu, mutta noin voi käydä nykyäänkin! Miksei vois???

Sitä mäkin mietin että ihan samalla lailla nykyään olisi käynyt. Kyllä yhtä lailla tulee nykyään keuhkokuume jos on tullakseen ja vauriota se tekee nykyäänkin ja jopa tappaa.

eräs lääkäri (ylilääkäri jopa :) ) sanoi, että normaaleja influenssarokotteitakaan ei ole tutkittu sen enempää kuin tätä sikainfluenssarokotetta.
en itse osaa vielä sanoa rokotanko vai en.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
eräs lääkäri (ylilääkäri jopa :) ) sanoi, että normaaleja influenssarokotteitakaan ei ole tutkittu sen enempää kuin tätä sikainfluenssarokotetta.

On niitä sen verran enemmän tutkittu, että on saatu jotain tietoa toiminnasta tositilanteessa. Esim. Cochrane-katsauksesta näkee, että alle 2-vuotiaissa teho ei ole lumetta kummempi, kaksi vuotta täyttäneillä taas tehoa löytyi enemmän tai vähemmän. Ja tässä oli teho periaatteessa mitattu ihan järkevästi, sen perusteella miten sairastuivat.

Sikainfluenssarokotetta taas on tutkittu vain freteillä (eläimillä), ja ihmiskokeet ovat vasta käynnistymässä, ja niissäkin tutkitaan lähinnä vasta-ainemuodostusta, ei tehoa tositilanteessa.

Siinä mielessä tuo ylilääkäri taas hyvinkin lienee oikeilla jäljillä, että pääsääntöisesti rokotteiden vaikutuksista tehdyt tutkimukset ovat varsin heppoisia ja niistä ei kovin luotettavia tuloksia saada, tämä ilmenee esim. monista Cochrane-katsauksista. Toisaalta influenssarokotteita kuitenkin on käytetty sadoilla miljoonilla ihmisillä, jolloin tiettyä käytännön tuomaa kokemusta kuitenkin vaikutuksista on, esim. on voitu havaita että halvaannuttava Guillan-Barrén oireyhtymä, vaikka sitä esiintyy rokotteen haittana, ei nyt kamalan yleinen ole. Vastaavia kokemuksia sikainfluenssarokotteesta taas ei ole.

Yhteistyössä