J
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Lainaus Rokotusinfon sivuilta:
(12.8.2009) Vau.fi / THL:n rokoteturvallisuuslääkäri: Vaarallinen H1N1-rokote? - Artikkelissa kerrotaan sikainfluenssarokotteen valmistusprosessista ja siinä mainitaan, että toisin kuin kausi-influenssarokotteessa, Suomeen tilatussa sikainfluenssarokotteessa käytetään tehosteainetta eli adjuvanttia. Rokoteturvallisuuslääkärin mukaan "tehoste on jo testattu ja tutkittu lintuinfluenssarokotteen yhteydessä" ja "on havaittu tehokkaaksi ja turvalliseksi". Web-toimittajan kommentti: Valmisteyhteenvedon mukaan lintuinfluenssarokotteen haittavaikutusten esiintyminen on arvioitu antamalla rokote n. 5000 henkilölle, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta. Rokotteen sisältämä öljypohjainen skvaleenia sisältävä AS03-adjuvantti ei ole toistaiseksi ollut kovinkaan laajalti käytössä muissakaan rokotteissa, joten tässä suhteessa sikainfluenssarokote poikkeaa merkittävästi kausi-influenssarokotteista - ominaisuuksista ja haittavaikutuksista on toistaiseksi oleellisesti vähemmän tutkimuksiin pohjautuvaa tietoa. Tämän vuoksi mm. WHO on korostanut laadukkaimman mahdollisen haittaseurannan tärkeyttä. Lintuinfluenssarokotteen valmisteyhteenvedon mukaan "Prepandemiainfluenssarokotetta (H5N1) (virusfragmentit, inaktivoitu, adjuvanttia sisältävä rokote) GlaxoSmithKline Biologicals 3,75 mikrog ei ole tutkittu raskaana olevilla naisilla. Tiedot puuttuvat myös adjuvantin AS03 käytöstä raskaana olevilla naisilla." Skvaleenia oskevia lisätiedon lähteitä löytyy adjuvantit -sivultamme
http://www.rokotusinfo.fi/
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Sain keuhkokuumeen 1 vuotiaana ( jälkisairaus ) ja jouduin happikaappiin sairaalahoitoon. Kuumeeni ei noussut vaarallisen korkealle mutta jatkui pitkään ja lääkärit eivät heti sen takia tunnistaneet. Viimeinen lääkäri passitti sairaalaan ja sanoi että elämäni saattaa olla enää tunneista kiinni.
keuhkoni kuvattiin muutama vuosi sitten ja niissä oli näkyvillä selkeitä keuhkokuumeen tuhoja. Osa keuhkoista oli tuhoutunut kun olin vauva. Lääkäri huomasi heti sanoa että olen sairastanut keuhkokuumeen joskus.
Keuhkokuume on mm. influenssan yksi yleisin jälkitauti.
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:eipä kuulosta tuo tiomersaali järin hyvältä aineelta. http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/tiomersaali.html
Alkuperäinen kirjoittaja ww:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Sain keuhkokuumeen 1 vuotiaana ( jälkisairaus ) ja jouduin happikaappiin sairaalahoitoon. Kuumeeni ei noussut vaarallisen korkealle mutta jatkui pitkään ja lääkärit eivät heti sen takia tunnistaneet. Viimeinen lääkäri passitti sairaalaan ja sanoi että elämäni saattaa olla enää tunneista kiinni.
keuhkoni kuvattiin muutama vuosi sitten ja niissä oli näkyvillä selkeitä keuhkokuumeen tuhoja. Osa keuhkoista oli tuhoutunut kun olin vauva. Lääkäri huomasi heti sanoa että olen sairastanut keuhkokuumeen joskus.
Keuhkokuume on mm. influenssan yksi yleisin jälkitauti.
ja tänä päivänä lääketiede kuitenkin hieman kehittynyt.. ettäs semmoottia.
Alkuperäinen kirjoittaja minä:eräs lääkäri (ylilääkäri jopa) sanoi, että normaaleja influenssarokotteitakaan ei ole tutkittu sen enempää kuin tätä sikainfluenssarokotetta.