Lapsen rokottamatta jättäminen (siis ei mitään rokotteita)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...tai että syöpähoitoja saavat tai muuten immuunipuoustukseltaan heikommat lapset (joita ei voi rokottaa) kuolevat niihin lastentauteihin, joita vastaan lapsia rokotetaan. Nythän laumaimmuniteetti suojaa heitä, mutta ei enää kauan, jos rokotuskattavuus laskee.

Ehkä jossain määrin typerää rokottaa kaikista haitoista huolimatta terveitä lapsia ihan vain siksi, että suojataan jo valmiiksi sairaita...

Mä en henk.koht. uskaltaisi jättää lasta rokottamatta. Suurin osa sairauksista, joita vastaan rokotteet on kehitetty, ovat vaarallisempia kuin rokotteet itse. Esim. tuhkarokon jälkitaudit ovat vakavia. Entä jos lapsi sairastuu polioon ja vammautuu sen seurauksena? Entä tuberkuloosin sairastaminen? En olisi valmis ottamaan riskiä. Puhumattakaan varsin tavallisesta Clostridium Tetani-bakteerista, jonka voi saada ihan vaan kaatumalla hiekalla tai vaikka koiran puraisusta. Ja oirehdinta voi olla varsin voimakasta. Itse pelkään monia noita tauteja enemmän kuin rokotteita. Ne on saatu häviämään juurikin rokotteiden takia, ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja käsittämätöntä;23023862:
Voi hyvänenaika! Nytkö heräsit tajuamaan, että rokottaminen ei ole pakollista? Huhhei. Sanonpa vain, että on VASTUUTONTA jättää lapsensa rokottamatta. Mitä sitten, jos lapsesi saa bateeriperäisen aivokalvontulehduksen, vain sen vuoksi kun häntä ei ole rokotettu jne? Kamalaa, että ihmiset uskaltavat vaarantaa lapsensa terveyden olemalla tyhmiä. Mutta ku pitää olla erilainen ja massasta poikkeava "itse ajatteleva" hihhulihei.

Ei hyvää päivää. Onko se sitten vastuullista laittaa 8viikkoseen lapseen ihmisen/eläimen dna:ta, formaldehydia ja n. 45 muuta kemikaalia ja sekoittaa pienen lapsen vastustuskyky ennen kuin se on ehtinyt kehittyä. Onko vastuullista altistaa lapsensa adhd:lle, autismille tai itse taudille mitä vastaan koitetaan rokottaa? Jos koittaa etsiä esimerkkitapauksia "rokottamatta jättäminen tappoi lapsen" , yllätys yllätys niitä ei löydy. Kuitenkin rokotettujen kuolleisuus tai vakaviin neurologisiin tauteihin sairastuminen on rokottamisen jälkeen noussut tuhansia prosentteja, suurin osa taudeista ilmestynyt rokotteiden antamisen jälkeen ? Ja suurin pässinpäälause mitä olen pitkään ikäni saakka kuullut "pitää olla erilainen ja massasta poikkeava itse ajattelija hihhulihei", ONKIN TODELLA TYHMÄÄ AJATELLA OMILLA AIVOILLA ja kyseenalaistaa tiettyjä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ikinä en lastani rokottaisi.;23900399:
Ei hyvää päivää. Onko se sitten vastuullista laittaa 8viikkoseen lapseen ihmisen/eläimen dna:ta, formaldehydia ja n. 45 muuta kemikaalia ja sekoittaa pienen lapsen vastustuskyky ennen kuin se on ehtinyt kehittyä. Onko vastuullista altistaa lapsensa adhd:lle, autismille tai itse taudille mitä vastaan koitetaan rokottaa? Jos koittaa etsiä esimerkkitapauksia "rokottamatta jättäminen tappoi lapsen" , yllätys yllätys niitä ei löydy. Kuitenkin rokotettujen kuolleisuus tai vakaviin neurologisiin tauteihin sairastuminen on rokottamisen jälkeen noussut tuhansia prosentteja, suurin osa taudeista ilmestynyt rokotteiden antamisen jälkeen ? Ja suurin pässinpäälause mitä olen pitkään ikäni saakka kuullut "pitää olla erilainen ja massasta poikkeava itse ajattelija hihhulihei", ONKIN TODELLA TYHMÄÄ AJATELLA OMILLA AIVOILLA ja kyseenalaistaa tiettyjä asioita.

Älä välitä! Kautta aikain on toisiajattelija teilattu. Täytyy tehdä ja USKOA mitä koneisto käskee...muuten olet vähintäänkin pimee, valitettavasti!

No se rokottamatta jättäminen on vähän toisten siivillä ratsastamista. Meillä kun ei vakavia tauteja esiinny (esim. polio) kattavan rokotusjärjestelmän ansiosta. Siksi lapsi tod.näk. ei vakavia tauteja saa vaikka häntä ei rokotettaisi, koska ympärillä olevat on kaikki rokotettu tauteja vastaan. Mutta jos me kaikki jätettäisiin lapset ja itsemme rokottamatta, meidän lapset voisi olla pian tässä tilassa:

http://www.modernguidetohealth.com/wp-content/uploads/2009/10/Polio-Disease.jpg

Mun mielestä on hyvin typerää lähteä hippeilemään ja vastustamaan esim. niitä polio rokotuksia koska niillä voi olla sivuvaikutuksia. Kyllä mä näkisin sen polion paljon pahempana. valitettavasti eletään sellaisessa yhteiskunnassa edelleen missä tappavat taudit leviää kuin rutto, jos ihmiset ei rokotuttaisi itseään tai ottaisi vastaan lääkkeitä tauteihin. Vakavissa taudeissa ei paljon ruohon mussuttaminen auta.

suomessa on helppoa ja suht turvallistakin jättää rokottamatta - toistaiseksi ainakin - saa nähdä mitä sitten, kun OIKEASTI alkaa maahamme virrata tauteja joiden jo ajateltiin olevan vain "marginaalinen uhka" ( kiitos rokotettujen ) .

Sun kannattaa tutustua siihen mihin rokotteiden teho perustuu.

Onko vastuullista altistaa lapsensa poliolle, kurkkumädälle, tuhkarokolle, jäykkäkouristukselle...? ei ole mulle ainakaan vaikea valinta, adhd vai polio. Lisäksi, ei ole todistettu että rokotteet aiheuttaisi kyseisiä "tauteja".

" Jos koittaa etsiä esimerkkitapauksia "rokottamatta jättäminen tappoi lapsen" , yllätys yllätys niitä ei löydy. "

Yllätys yllätys, johtuisko siitä että suurin osa sun lasten ympärillä on rokotettuja? Mutta viekääpä se rokottamaton lapsi johonkin kehitysmaahan, vaikka sinne missä kamppaillaan poliota vastaan. Eiköhän ala tupsahtelee esimerkkejä.

"Kuitenkin rokotettujen kuolleisuus tai vakaviin neurologisiin tauteihin sairastuminen on rokottamisen jälkeen noussut tuhansia prosentteja suurin osa taudeista ilmestynyt rokotteiden antamisen jälkeen ? "

lähteitä? Tiedätkö kuinka paljon ihmisiä kuolee vakaviin tauteihin alueilla joissa rokotteita ei ole saatavilla? kuinka paljon lapsia kuoli vakaviin tauteihin ennen rokotteiden keksimistä?

Rokotteilla on aina sivuvaikutuksia, niitä täytyy kehittää ja kokeilla, tulee epäonnistumisia ja läpimurtoja. Sitä on lääketiede. Sillä tavoin meidän lääketiede on kehittynyt siihen tilaan missä se nykyään on. On hyvä että miettii itse ja kyseenalaistaa asioita, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi aina kampanjoida suosituksia vastaan. Vaikka ihminen tekee päätöksen rokottaa lapsensa, hän on voinut hyvinkin tarkasti miettiä asiaa pitkään ja etsiä tietoa. Ja sitten tehdä oman valintansa. Minä ainakin olen paljon miettinyt ja tutkinut asiaa, ja kyseenalaistan hyvinkin suuresti sen onko järkevää ja vastuullista jättää lapsensa ja itsensä rokotuttamatta. Useat vain sen nimissä että "haluaa ajatella omilla aivoilla". Jotkut aikuiset valitettavasti käyttäytyvät kuin teini-ikäiset, oma tahto pitää saada läpi ja kaikki kyseenalaistaa vaikka faktat on pöydällä.

Me ei olla otettu mitään rokotteita vauvalle eikä oteta tulevaisuudessakaan.Tutkin paljon asioita,puolesta ja vastaan odotusaikana ja tulimme siihen tulokseen että kieltäydymme.

[QUOTE="vieras";23024733]Oman lapseni leukemian myötä kunnioitan suuresti niitä jotka ajattelevat myös tätä puolta =) Meillä on nyt jo kolme vuotta ollut terveen paperit mutta sitä aikaa muistellen kun oli sairauden jälkeen yhtä juhlaa lähteä lähikauppaan lapsen kanssa tai vaikkapa se kun sain luvan laittaa lapseni kouluun.
Sydämmellinen kiitos kaikille jotka omalta osaltaan pitävät huolta laumaimmuniteetistä <3[/QUOTE]

On meitä useampiakin :)

Poliotakin sekä tubia tuossa tunnuttiin vähättelevän aiemmin - vanhempani ovat invalidisoituneet aikanaan näiden tautien seurauksena (eivät kuolleet, toki, mikä on varsin hieno juttu), eikä se tautien akuutti sairastaminen tarkoita sitä, että homma on ohi. Näiden tautien jälkitiloista ovat nauttineet koko elämänsä (saivat 3 tervettä lasta, jotka rokotettu) ja esim. polion jälkitila on aika raakaa puuhaa edelleen (säryt ovat helvetinmoisia & edellyttävät jatkuvaa moninkertaista lääkitystä, kävely onnistuu sauvoilla vielä hetken, onneksi, jne.).

Meillä myös rokotettu lapset, nuorin kun oli keskonen, hälle hoidettiin vielä ekstrana vesirokkorokotus (keskosiin perehtyneen immunologin suosituksesta). Esikko osallistui rotarokotteen kehitykseen (ei mitään oireita, mutta suojan siis sai) ja molemmat rokotettu influenssaa vastaan myöskin, jopa sillä sikainfluenssarokotteella (meille ei osunut mitään oireita siitä ja samalla kun symppaan näitä narkolepsiatapauksia, tiedän että aito influenssa voi tappaa myöskin).

Mikähän näitä "lääkefirmat on korruptoituneita" -ajattelijoita vaivaa?

Siis eihän toimimattomia (ja siten turhia) lääkkeitä saa rekisteröityä eikä edes myyntiin, eli vaikka miten rahan perässä juostaisiin, niin silti lopputuloksena on tuote, joka tekee mitä lupaa.

PS. jos ei tee, niin senhän voi myydä sitten vaikkapa luontaistuotteena, jotka on siis TIETENKIN tosi terveellisiä ja niiden kehittelijöillä on ennen kaikkea ihmisten hyvinvointi mielessä ;)

Ei hyvää päivää. Onko se sitten vastuullista laittaa 8viikkoseen lapseen ihmisen/eläimen dna:ta, formaldehydia ja n. 45 muuta kemikaalia ja sekoittaa pienen lapsen vastustuskyky ennen kuin se on ehtinyt kehittyä. Onko vastuullista altistaa lapsensa adhd:lle, autismille tai itse taudille mitä vastaan koitetaan rokottaa?

Täydellistä hölynpölyä. Rokotuksilla ei ole mitään yhteyttä autismiin tai adhd:hen.
Kyseisen tutkimuksen tehnyt oli keksinyt koko jutun. Artikkeli on vedetty takaisin, ja ko. huijarilta on viety lääkärinoikeudet.
Huijauksen syynä oli hänen itsensä kehittämä toinen rokotus, jonka markkinoimiseksi vanha rokote piti saattaa kyseenalaiseksi.

..Jos koittaa etsiä esimerkkitapauksia "rokottamatta jättäminen tappoi lapsen" , yllätys yllätys niitä ei löydy..
Et ole vissiin isorokosta kuullut ikinä? Kuolleisuus tartunnan saaneilla helvetin korkea. Nykyään tauti on kuollut sukupuuttoon WHO:n rokotuskampanjan ansiosta. Lukuunottamatta jotain labroissa säilytettyjä näytteitä.

Mutta joo, ei ole rokotteista ollut hyötyä, ei..

Jaha, nyt se alkaa. Tarinat mallia "MEILLÄ ei ole rokotettu ja MEILLÄ ollaan silti ihan terveitä" noin parikyt kertaa, ennustan. Koska yksittäistapaukset joista kerrotaan anonyymilla keskustelupalstalla ovat vakuuttava lääketieteellinen tutkimus, jonka pohjalta ihmisten kannattaa tekonsa suunnitella :D

Meillä on kaikki rokotettu, ja siltikin ollaan terveitä :O Eihän sen pitäis olla mahdollista? Ollaan varmaan saatu pelkkää vettä kunnon kaman sijasta.

TUHKAROKKO on liikkeellä, nyt joka päivä hoitajana saan olla näkemässä uusia tapauksia. THL antanut uuden ohjeen, että 1v rokotetaan ja 1.5v rokotus siis aikaistetaan epidemian takia... ja hitto vain siksi tämä leviää, että suurin osa on ajatellut olla ottamatta rokotetta.... sen tähden saan pelätä pienempien lapsieni puolesta, koska joku muu aikuinen on ollut edes vastuuton.... toisaalta täysin oikein niitä vanhempia että heidän lapset sairastaa, siinäpähän miettivät sitten........ mutta ei hitto että ne moraalittomattat riskeeraavat muutkin......, jotka roktusta iän puolesta ei voi vielä ottaa...

En jättäis kokonaan rokottamatta, mutta kyllä meillä kaikkien rokotteiden kohdalla mietitään sitä rokotteen tarpeellisuutta.

Vesirokko tuli aikoinaan niin kamalana mulle ja niin hirveä jälkitauti pienelle siskolle.. Että joo, olen kyllä pohtinut myös sen rokotteen tarpeellisuutta... En vieläkään tiedä.

Esikoinen sai pneumokokkirokotteen ja nyt kolmas korvatulehdus menossa, ikää 2v9kk. Kuopuksella ikää 1v9kk ja hänellä on ollut kaksi korvatulehdusta, eikä pneumokokkirokotetta..

Nyt ottaa päähän että minut saatiin ylipuhuttua rokotetutkimukseen esikoisen kohdalla, meningokokki-rokotteen sivuvaikutuksena 1-vuotias klinkkasi kaksi viikkoa kun jalka meni niin kipeäksi.

[QUOTE="vieras";23900564]Sun kannattaa tutustua siihen mihin rokotteiden teho perustuu.

Rokotteilla on aina sivuvaikutuksia, niitä täytyy kehittää ja kokeilla, tulee epäonnistumisia ja läpimurtoja. Sitä on lääketiede. Sillä tavoin meidän lääketiede on kehittynyt siihen tilaan missä se nykyään on. On hyvä että miettii itse ja kyseenalaistaa asioita, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi aina kampanjoida suosituksia vastaan. Vaikka ihminen tekee päätöksen rokottaa lapsensa, hän on voinut hyvinkin tarkasti miettiä asiaa pitkään ja etsiä tietoa. Ja sitten tehdä oman valintansa. Minä ainakin olen paljon miettinyt ja tutkinut asiaa, ja kyseenalaistan hyvinkin suuresti sen onko järkevää ja vastuullista jättää lapsensa ja itsensä rokotuttamatta. Useat vain sen nimissä että "haluaa ajatella omilla aivoilla". Jotkut aikuiset valitettavasti käyttäytyvät kuin teini-ikäiset, oma tahto pitää saada läpi ja kaikki kyseenalaistaa vaikka faktat on pöydällä.[/QUOTE]

Onhan täällä joku järkeväkin kirjoittaja, jei!!!

Itse henkilökohtaisesti olen silmittömän vihainen kaikille niille, jotka eivät ole ottaneet tuhkarokkorokotetta. Tässä sitä nyt ollaan epidemian edessä ja saadaan pelätä pikkuvauvojen puolesta. Perkele. Jos laumaimmuniteetti olisi edelleen riittävällä tasolla, muutama ulkomailta saatu tartunta ei Suomessa leviäisi.

en oo minäkään piikin piikkiä antanut lapsilleni, enkä tuu koskaan antamaan!. Kiva kun ihmiset alkaa ite ottaan selvää nuista rokotteista eikä tanssi thl pillin mukaan :).

nimimerkillä itse paljon ottanut selvää..

En jättäis kokonaan rokottamatta, mutta kyllä meillä kaikkien rokotteiden kohdalla mietitään sitä rokotteen tarpeellisuutta.

Vesirokko tuli aikoinaan niin kamalana mulle ja niin hirveä jälkitauti pienelle siskolle.. Että joo, olen kyllä pohtinut myös sen rokotteen tarpeellisuutta... En vieläkään tiedä.

Esikoinen sai pneumokokkirokotteen ja nyt kolmas korvatulehdus menossa, ikää 2v9kk. Kuopuksella ikää 1v9kk ja hänellä on ollut kaksi korvatulehdusta, eikä pneumokokkirokotetta..

Nyt ottaa päähän että minut saatiin ylipuhuttua rokotetutkimukseen esikoisen kohdalla, meningokokki-rokotteen sivuvaikutuksena 1-vuotias klinkkasi kaksi viikkoa kun jalka meni niin kipeäksi.

hui :0.. joo ei kyl kannate koskaan alkaa nuihin rokotetutkimuksiin.

Yhteistyössä