Onko ketään muuta joka jättää rokottamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mam84

Jäsen
09.05.2004
333
0
16
Laitoin tämän ensin kerhopuolelle, mutta mielenkiinnosta laitan sen tännekkin.

Eli siinä se kysymys tulikin. Itse jätän pikkujässikän rokottamatta ainakin tän ekan 3kk rokotuksen.
Syynä meillä on se, että koska esikoinen on yliherkkä rokotteille ja saa rokottamisesta rautamyrkytyksen, mikä tarkoittaa tajutonta limamäärää keuhkoissa ja korvatulehduskierrettä, niin on hyvinkin todennäköistä että pikkukakkonen reagoi samalla lailla.

Asiaan saa vapaasti ottaa kantaa. Osa on varmasti erimieltä asioista, mutta suoraan sanottuna pelkään enemmän että lapsi tukehtuu siihen limamäärään ja joutuu sairaalaan, kuin että hän saisi jostain polion tms. taudin.

Mutta siis jos on joitain muitakin äitejä/vanhempia jotka eivät aio rokottaa vauvaansa, niin kertokaa toki että miksi.

no meillä on annattu ilman mitään suurempia oireita. 3kk nous illax kuume.
5kk ei mitn.

en henkilökohtasesti ymmärrä miksi ei rokoteta. Tosin teidän tapauksessa tuntuu olevan järkevä selitys.

onhan se niin että on "joukkosuoja" mutta nykyään alkaa oleen melkein muotia tuo rokottamattomuus. JOten koska tuo joukko suoja alkaa pettää?

tulee muistaa että juuri rokotusten ansiosta suomesta on kadonnut vaarallisia jopa tappavia tauteja.

mutta kuten sanoin niin jos on todelaa painava syy jättää rokottamatta niin on varmaan ok. Ei kuitenkaan sen takia että "en halua lapseen lisäaineita" tai muita hölmöjä perusteluja. Tämä siis mun mielipede =)

Itse jätän kaikki yleiseen rokotusohjelmaan kuulumattomat rokotteet eli vesirokko, influenssa ja rota-rokotteet ottamatta koska niitä on tutkittu vielä kuitenkin niin vähän. Yleiseen rokotusohjelmaan kuluvat rokotteet otamme ehdottomasti koska rokotusohjelmaa muokataan ja tutkitaan jatkuvasti ja siihen on valittu ne rokotteet jotka suojaavat lasta hengenvaarallisilta taudeilta. Toki esim rota viruskin voi olla hengenvaarallinen mutta kun rokotteen käyttö on vielä suppeaa, ei kaikista haitoista voida olla tietoisia joten nämä eivät saa minulta kannatusta. (siis omalle lapselleni, ei kuitenkaan varsinaisesti toki ole haitallisiakaan joten en yhtään paheksu niitä ketkä ne ottavat) Mutta siis ehdottoman rokotusmyönteinen olen olemassa olevaa yleistä rokotusohjelmaa kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
no meillä on annattu ilman mitään suurempia oireita. 3kk nous illax kuume.
5kk ei mitn.

en henkilökohtasesti ymmärrä miksi ei rokoteta. Tosin teidän tapauksessa tuntuu olevan järkevä selitys.

onhan se niin että on "joukkosuoja" mutta nykyään alkaa oleen melkein muotia tuo rokottamattomuus. JOten koska tuo joukko suoja alkaa pettää?

tulee muistaa että juuri rokotusten ansiosta suomesta on kadonnut vaarallisia jopa tappavia tauteja.

mutta kuten sanoin niin jos on todelaa painava syy jättää rokottamatta niin on varmaan ok. Ei kuitenkaan sen takia että "en halua lapseen lisäaineita" tai muita hölmöjä perusteluja. Tämä siis mun mielipede =)

Juuri samoja ajatuksia on mullakin joten peesailen täysin netskulia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonskis:
Itse jätän kaikki yleiseen rokotusohjelmaan kuulumattomat rokotteet eli vesirokko, influenssa ja rota-rokotteet ottamatta koska niitä on tutkittu vielä kuitenkin niin vähän. Yleiseen rokotusohjelmaan kuluvat rokotteet otamme ehdottomasti koska rokotusohjelmaa muokataan ja tutkitaan jatkuvasti ja siihen on valittu ne rokotteet jotka suojaavat lasta hengenvaarallisilta taudeilta. Toki esim rota viruskin voi olla hengenvaarallinen mutta kun rokotteen käyttö on vielä suppeaa, ei kaikista haitoista voida olla tietoisia joten nämä eivät saa minulta kannatusta. (siis omalle lapselleni, ei kuitenkaan varsinaisesti toki ole haitallisiakaan joten en yhtään paheksu niitä ketkä ne ottavat) Mutta siis ehdottoman rokotusmyönteinen olen olemassa olevaa yleistä rokotusohjelmaa kohtaan.

pakko sanoo että toi rota rokote tulee aika todennäkösesti yleiseen rokotusohjelmaan! =)

vesirokkoo ym ei olla otettu, näen asian myös niin että kaikkeen ei tarvi olla rokutusta. Mutta rota rokote otettiin koska pienelle voi olla hengenvaarallinen ja suomessa kuolee vuosittain imeväisikäisiä siihen.
:|
mutta tällaanen tiedote tähän väliin lisäyksenä =)

Meillä MPR-rokote siirtyy annettavaksi myöhemmin allergioiden vuoksi. Se siis annetaan 2-3 vuoden välillä tilanteesta riippuen. Tällä välin on neuvolan ja allergialääkärin mukaan voi olla ihan huoleti, sillä kyseisiä tauteja ei meillä täällä esiinny. Mutta rokote annetaan kyllä, kunhan tilanne sen sallii.

Yhteistyössä