Lapsen rokottamatta jättäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti kertaa kolme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti kertaa kolme

Vieras
Ei nyt riidellä, eihän?

Itse olen antanut lapsille aina rokotteet järjestäen sen kummempia ajattelematta, en ole edes tiennyt mitä rokotteita ne on mitä laitetaan...

Kuopus sai kuitenkin nyt 1v rokotuksen (pentavac? kolmas krt kun sitä sai) seurauksena jalkansa turvoksiin ja nokkosrokkoon. Rupesin miettiin rokotteita ja lukemaan asiasta.

Jos nyt ensiksi vaikka vuoden mietin rokotteita ja sitä kannattaako niitä ylipäätään antaa, siis ainakaan heti pienelle lapselle. Niin onko esimerkiksi kamalasti merkitystä sillä antaako sen ensimmäisen mpr rokotteen (joka normisti tulis 1½ sekä 6v) vaikkapa kaksi, tai vaihtoehtoisesti vaikkapa kaksi ja puoli vuotiaana?

Alotan nyt tällä, vai onko sillä joku merkitys, että rokotteet tulee juuri 1½v ja 6v?

Haluan nyt alkaa ottaa selvää noista rokotteista.

Meillä keskimmäinen sai MPR rokotteen muistaakseni lähempänä 2v ikää, kun sattui olemaan 1,5v kipeenä.
Meillä ei ole lapsilla koskaan tullut rokotteista vakavia oireita, pientä lämpöilyä vaan.

Mutta kyllä siis MPR rokotteen ottamista voi lykätä.

En juurikaan tiedä näistä, luotan siihen, että asia on tutkittu perinpohjaisesti moneen kertaan ja asiantuntijat suosittelevat rokotusohjelman mukaista rokottamista, niin en edes rupea itse "tutkiskelemaan" (tyyliin lue netistä..) kannattaako rokotteita antaa. Lapseni saa kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet ja muutaman varmistuksen. Nyt kun sitten alat saada täällä näiltä ihmisiltä vinkkejä homeopatiasta, niin ne jättäisin sitten ihan omaan arvoonsa, homeopatia ei korvaa rokotteita..

Meillä ei poika 3v ole vieläkään saanut MPR rokotusta, tai siis en ole halunnut sitä vielä hänelle ottaa. Jotenkin se kaikki mitä olen rokotuksista lukenut ja varsinkin MPR:stä on saanut minut empimään koko rokotusta, ainakin niin kaun kun emme ole mihinkään matkustamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:
En juurikaan tiedä näistä, luotan siihen, että asia on tutkittu perinpohjaisesti moneen kertaan ja asiantuntijat suosittelevat rokotusohjelman mukaista rokottamista, niin en edes rupea itse "tutkiskelemaan" (tyyliin lue netistä..) kannattaako rokotteita antaa. Lapseni saa kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet ja muutaman varmistuksen. Nyt kun sitten alat saada täällä näiltä ihmisiltä vinkkejä homeopatiasta, niin ne jättäisin sitten ihan omaan arvoonsa, homeopatia ei korvaa rokotteita..

En kyllä varmaankaan oikeasti jättäisi lasta rokottamatta, vaan lähinnä kai mietin, jos sitä siirtäisi, sitä rokotusta, esim. vuoden, onko siitä haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä:

En kyllä varmaankaan oikeasti jättäisi lasta rokottamatta, vaan lähinnä kai mietin, jos sitä siirtäisi, sitä rokotusta, esim. vuoden, onko siitä haittaa.

Vuodessa on aika monta päivää joina lapsesi voi saada tartunnan. Ei ne huvikseen suosittele niitä rokotteita ottamaan.

Moni miettii aina, ettei mátkusta, mut tuleehan suomeen koko ajan joukolla muista maista mahd.tartunnan saaneita.Esim Kurkkumätä voi tappaa lapsen......Sen takia Suomessa ei ole paljon tauteja, kun ihmiset käyvät rokotuksissa.

Yhteistyössä