Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vaan äiti4, meillä on näköjään ensimmäiset neuvolat samaan aikaan.Tai minulla seuraavana päivänä 28.11 ja viikotkin ilmeisesti aika samoilla paikkeilla, tosin minulla epäsäännöllinen kierto ja näin ollen la selviää vasta ultrassa.Raskaustesti näytti plussaa haamulla 21.10.
Minulla väsymys helpottui tuossa välillä, mutta kyllä taas tuntuu ettei töissä pysy hereillä millään.Yöunet on kymmentä tuntia ja yli, samoin viikonloppuisin päikkärit ja viikollakin, jos mahdollisuus, mutta tuntuu ettei sekään ole tarpeeksi.Ja paleltaakin kokoajan.
Mutta jospa sitä kohta virkistyisi ja lämpenisi =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 18:49 maudie kirjoitti:
Hei vaan äiti4, meillä on näköjään ensimmäiset neuvolat samaan aikaan.Tai minulla seuraavana päivänä 28.11 ja viikotkin ilmeisesti aika samoilla paikkeilla, tosin minulla epäsäännöllinen kierto ja näin ollen la selviää vasta ultrassa.Raskaustesti näytti plussaa haamulla 21.10.
Minulla väsymys helpottui tuossa välillä, mutta kyllä taas tuntuu ettei töissä pysy hereillä millään.Yöunet on kymmentä tuntia ja yli, samoin viikonloppuisin päikkärit ja viikollakin, jos mahdollisuus, mutta tuntuu ettei sekään ole tarpeeksi.Ja paleltaakin kokoajan.
Mutta jospa sitä kohta virkistyisi ja lämpenisi =)

Hei vaan maudie! Kiva että löytyy samoilla viikoilla olevia =) Itse plussasin haamulla 16.10, laitahan tietoa lasketusta ajastasi kunhan ensin olet käynyt ultrassa. Mulla ultra menee varmaankin joulun tienoille, tosin odotan neuvolaa levottomana, kun haluaisi kuulla josko siellä ketään masussa on paikalla! Jotenkin on sellainen huoli, että mitä jos onkin tuulimuna! Taitaa ikä tehdä tepposia kun huolettaa niin kovin :)

Huomenia kaikille!

Täällä onkin ihana aurinkoinen pakkasaamu. Kumma miten tähän aikaan vuodesta nuo säät voi todella olla monenmoisia. Joskus melkein 10 astetta lämmintä ja toisinaan saman verran pakkasta. Itse olen syntynyt marraskuun alkupuolella ja äitini on joskus muistellut, että kun oli Kuopiossa minua saamassa, niin ulkona oli 25 astetta pakkasta. Toivottavasti ei ihan niin kireäksi heittäydy.

Noista selulonnoista vielä, että mulle on tullut vähän sellainen kuva tässä viimeisien raskauksien aikana, että monet lääkäritkin kyseenalaistaa kaikenlaisten tutkimusten tarpeellisuuden, joten ei niistä yhtä ja ainoaa mielipidettä tunnu vallitsevan edes ammattilaisten keskuudessa.

Esimerkiksi minulle alkuraskauden ultran tehnyt lääkäri ihmetteli, miten hänelle nykyään tulee pariskuntia ultraan ja sanovat, että haluavat tietää onko lapsella niskaturvotusta, vaikkeivät ole vielä edes nähneet onko lasta edes kasvamassa ollenkaan. Sanoi sitten huomauttavansa, että haluattekos te tietää, että siellä on vauva? Joskus tuntuu, että noista seulonnoista on tullut elämää suurempia asioita nykyään. Kuitekaan ei ole olemassa mitään tutkimusta joka takaisi, että lapsi on syntyessään terve tai ei vammaudu/sairastu jotenkin syntymänsä jälkeen.

Taidetaan me nykyajan ihmiset haluta vähän liikaa kontrolloida jo asiaa kuin asiaa. Eikä osata enää ymmärtää, ettei kaikkea voi ennakoida eikä kaikelle vaan voi mitään. On vain elettävä niissä olosuhteissa mitkä sattuu saamaan.

Vaikka ei sillä, jos minulla esim, selviäisi rakenneultrassa, ettei lapsi vaikka selviä hengissä edes synnytykseen, niin todennäköisesti päätyisin keskeytykseen. Mutta pitää vaan luottaa, ettei yläkerran isäntä tai kuka niistä asioista päättääkään, enää halua sellaistakin taakkaa laittaa meidän hartioille kannettavaksi.

No, tulipas nyt syvämietteistä tarinaa. Varmaan nuo raskausajan hormonit. Tämä oli sitten minun mielipide asiaan enkä halua, että tästä tarvitsisi alkaa täällä kinata. Mutta en usko, että tämä mikään kinauspino toivon mukaan onkaan. Niitähän on täällä jo ennestään pilvin pimein jokaien tarpeeseen :whistle:

Ihanaa pakkapäivää minunkin puolestani, täällä Helsingissä aurinko paistaa ja pakkanen paukkuu:) Olen myös sitä mieltä että noista seulonta-asioista voidaan olla montaa mieltä ja kukin päättäköön tahollaan mitä tekee, onneksi sitä ehtii vielä miettiä. Ekassa raskaudesa minulta otettiin lapsivesinäyte kun riski oli verikokeen perusteella kohonnut, tulos oli kuitenkin normaali ja kauhea stressi oli odottaa tuloksia viikkotolkulla.Olen työskennellyt aiemmin vammaisten lasten kanssa ehkä siksi nyt asia enempi mietityttää.

Enempi minua kuitenkin huolestuttaa monta viikkoa jatkunut tuhruvuoto, joka tosi on hyvin pientä eikä terkkari siitä huolestunut, aiemminssa raskauksissa tällaista ei ole ollut, muistaako kukaan liittyykö se raskauden yhteydessäkin keltarauhashormooniin vai mihin?

Hiukka oudolta tuntuu myös se, ettei muita oireita raskaudesta nyt ole kun pissahätä ja väsymys, aiemmissa paukahti rinnat heti kipeiksi.

Eulis, mulla on ainakin kovasti erilaisia olleet nuo oireet eri raskauksissa. Esim. kahta ensimmäistä odottaessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan, sittemmin on kyllä ollut, mutta olen ajatellut, että se johtuu tuosta lisääntyneestä iästä.

Ja nyt taas on pahoinvointi ollut lievempää kuin kuopusta odottaessa. Rinnat mulla ei koskaan ole oikein ollut kipeät, jollei sitten ensimmäistä odottaessa, mutta siitä on jo niin kauan, etten muista (11v).

Tänään on ollut jotenkin rankka päivä. Jostain syystä on se toukokuinen km-kokemus pyörinyt päässä ja itkettänytkin. Mikähän siinä on, kun ei sitä voi jo hyväksyä tapahtuneeksi? Se on vaan tuo ihmisen mieli niin kummallinen.

Ihmeen vähän on toistaiseksi vielä tässä raskaudessa pelottanut, mutta se voi kyllä muuttua, kunhan päästään lähemmäs niitä viikkoja, jolloin viimeksi kaikki meni mönkään. Varmana ravaan yhden kuukauden ajan neuvolassa sydänääniä kuunteluttamassa jatkuvasti. Onneksi tuo neuvolan täti ymmärtää asian ja sanoi jo ensimmäisellä käynnillä, että puhelintunnin aikaan voi tulla minä päivänä vaan.

Vaikka eihän se mitään takaa, että tänään kuuluu äänet, että ne kuuluisi vielä huomennakin, mutta ehkä se antaa rauhan edes hetkeksi.

No, pitää yrittää olla vaipumatta synkkyyteen.

Aurinkoista talviviikonloppua kaikille!

Ihanaa kun on viikonloppu aluillaan! Toivottavasti kolotuksilta,ajatuksilta ja pahoinvoinneiltanne pääsette siitä nautiskelemaan ;) Kyllä tänne ainakin lepo on tervetullut. Pimeys, työt ja ah-niin ihana odotus syövät vähän voimia...
Koitahan Klaava tosiaan kääntää ajatuksiasi keskenmenosta nykyhetkeen- me ei nyt enää mahdeta mitään tapahtuneille. Mutta väheksymättä suruasi tai muiden saman kokeneiden, niin jokainen pääsee vastoinkäymisistä ja menetyksistä omalla tavallaan ja ajallaan. Niin ja epäilemättä sitä on hieman enemmän varpaillaan uuden raskauden kanssa. Tsemppiä kovasti :hug:

Klaava, mainitsit tuossa aiemmin että koit keskenmenon rv 19, olit siis jo raskauden puolillävälin, kauhea juttu, kyllä ne raskaushormonitkin varmaan nyt edesauttavat siihen liittyvien tunteiden nousemista pintaan. Suru ei lähde kuin suremalla, onhan teiltä menehtynyt yksi vauva vaikka masussa vielä olikin. Voimia sulle, kun tämä raskaus etenee, ajatuksesi varmaan kääntyvät enempi siihen ja surutyökin helpottuu. Rauhallista viikonloppua!

huomenta huomenta!
Oireita ei ole oikeen mitään. Tosi paljon vain janottaa :)
Viime yönä en saanut kunnolla nukuttua. Selälään tai vtsasllaan ei voi nukkua ja kyljellään kun nukkui alkoi vatsaan sattua, onneksi keksin hyvän keinon, laitoin tyynyn vatsasn alle ja se tuki sitä tosi hyvin.

Tulee kummityttö 4v ja hänen pikkusiskonsa 2v meille tänään hoitoon koko päiväksi. meidän oma tyttö 5v nukkuu vielä ja en ajatellut herättää kun tytöt tulee saavat tulla tänne toiselle puolelle katselee lasten ohjelmia.

en sitten ole vieläkään sinne neuvolaan soittanut :)
laskettu aika noiden laskureiden mukaan on 4.7 että eihän niitä viikkojakaan ole vasta kun 5 tai jotain :)

Kiitokset myötätunnosta!

Sitä aina luulee, että asian on jo käsitellyt, mutta jostain syystä asia aina toisinaan nousee pintaan. Mutta eihän sellaista kokemusta koskaan voi unohtaa, eikä tarvitsekaan.

En halua asiaa tässä sen enempää ruotia, mutta sen verran voin valaista, että muuta syytä tapahtuneeseen ei koskaan löydetty kuin kaulan ympärille kiertynyt napanuora, joka oli pysäyttänyt verenkierron. Eli toisin sanoen ilmeisesti vaan tosi huonoa tuuria.

Pitää vaan toivoa, että nyt menee kaikki hyvin, eikä ole mitään syytä ajatella, ettei menisi. Välillä vaan tulee mieleen väkisinkin.

Mutta, sitten vähän muihin asioihin. Täällä on tänään aamulla pakkasta melkein 15 astetta. Ei silti tuntunut kovin kylmältä äsken, kun kävin aamutakissa postilaatikolla :) Nyt ei onneksi tuule ainakaan vielä, joten sikäli ihan kivan tuntuinen ilma. Pitää varmaan viritellä pihaan lapsille jonkinlainen pulkkamäki, mikä on melkoisen vaativa tehtävä, sillä pihamme on täysin tasamata.

Tänään olis tarkoitus vähän viettää miehen synttäreitä, jotka oikeasti on huomenna. Ostin eilen kaupasta muutaman pihvin ja lapsille mätiä ja graavia lohta. Meidän lapset on sikäli omituisia, että syövät kirjolohen mätiä hyvällä ruokahalussa, jopa 2v:kin. Itse en uskalla siihen nyt koskea. Graavia ajattelin kyllä maistaa, sillä se on kaupassa graavattua eikä mitään vakuumitavaraa.

Ja pitäisikö ihan leipoia joulutorttuja? Mulle tulee aina hirveä hinku niihin kun ensimmäisen lumet sataa....

Hyviä vointeja kaikille!

Aurinkoista päivää kaikille!

Vaikka taitaa kaikki olla viisaina ulkoilemassa, kun on niin hyvä illma..

Minä se sitten söin eilen graavattua lohta. Enkä ollut edes itse graavannut vaan kaupasta ostanut. Tosin, kaupassa olivat graavanneet eli ei vakuumiversiota. Täällä vaan taas väitetään , ettei graavia kalaa saa syödä, vaikka ohjeet koskee käsittääkseni nimenomaan vakuumipakattua tavaraa.

Huh, huh. Vähän ärsyttää.

Esikoinen laittoi taas vaihteeksi ranttaliksi, kun ei osannut matikan laskuja. Kyllä lensi kynät, kumit ja kirjatkin. Saa nähdä montako vuotta se jaksaa tuolla tyylillä suhtautua noihin läksyihin. Luulin sen jo menneen ohi, mutta valitettavasti erehdyin.

Minäkin tälle listalle ilmottaudun :D Ikää 39v la 13.1.07 ja lapset poika 13v, tyttö 11v ja poika 2v11kk. Keski-Suomessa asustellaan.
Kiva kun on meitä tämän ikiäisiäkin täällä.

Olen myös tuolla tammimassuissa, mutta jostain syystä jutut ei "iske" että sitä viitsisi lukea taikka kirjoitella sinne. Jospa tältä listalta löytyisi samnahenkistä kirjoittelu seuraa :D

Tervetuloa mitä ihmettä ! Kirjoitin muuten tuonne listaan sun nimimerkin yhteen, ei kai haittaa?

Mietin heti mistä sun nimimerkkisi on eli ettei vaan olisi "mitä ihmettä, olenko raskaana?". No, ei vaineskaan, tuli vaan mieleen...

Minä olen kanssa satunnaisesti kirjoittanut tuonne toukokuun mammoihin, mutta en oikein tahdo osata. Kai se on pakko myöntää, että on sitä vissiin vähän eri aallonpituudella kuin kymmenen - viisitoista vuotta sitten. Ja niinhän sen toki pitää ollakin, sillä kai se eletty elämä nyt pitää jossain näkyä ja ajatusmaailmaankin vaikuttaa. Muutenhan kaikki kokemukset olis menneet ihan hukkaan.

Täällä on oikein talvinen keli, täällä päin Keski-Suomea ainakin ;) Mistä päin Keski-Suomea mahdat Mitä Ihmettä olla? Itse asustelen tässä Jyväskylän lähistöllä.

Nimimerkki tulee siitä, kun mun ja lasten lemppari mainos on se: mitä ihmettä, nyt en ymmärrä peseekö äiti minua voiteella? :D :D se on niin hellyyttävä, siis se mainos. Eikä meinaa mitään ,vaik yhteen sen kirjottaa siis sinne ketjuun.

Ja samoilta seuduilta ollaan, kun Jyväskylässä mekin asustellaan. Ties vaikka asuttais naapureina

:D
Piti vielä lisätä, että kiitos Lyydia 2001 (tervetuloa toivotuksesta siis.)<br><br>

Huomenet kaikille, jotka ehditte nettiin.

Minunkin pitäisi mennä muutamaksi kuukaudeksi töihin tammikuussa, joten sitten varmaan nämä palstat voi jäädä vähemmälle. Vähän tuntuu toisaalta hassulta mennä niin vähäksi aikaa, mutta pakko on. Taloudellinen tilanne ei kesä millään sitä enää, että en menisi ja nytkin menisi jotain pieleen, eikä äitiyspäiväraha alkaisikaan. Pakko siis.

Työnantaja ei kyllä tiedä tästä raskaudesta vielä mitään, mutta kai se pitää ennen tammikuuta ilmoittaa. Näkyy kuitenkin jo sitten. Sanokoot sitten mitä sanoo, mutta luulisin että tapahtuneen valossa ymmärtää, miksi en kertonut aiemmin.

Pitäis lähteä kuopuksen kanssa kauppaan ostamaan isänpäivälahjaa ja ruokaa. Lunta alkoi just satamaan, joten keli ei taida olla kovin häävinen, mutta onhan tuohon talvikeliin vaan totuttava. Alkuun vaan tuntuu tuo autoilu vähän oudolta.

Hei, täällä yksi 35 v, tämän kuun lopussa 36 v kolmattaan odotteleva äiti Etelä-Savosta. Kotona (tai toivottavasti tällä hetkellä koulussa!) odottavat tytöt -92 ja -96. Uusi mies ja uudet kujeet, joten vauva odotellaan tulevaksi 8.3.2007. Minullakin takana keskenmeno 05/2006, RV:lla 11. Aika moni meidän ikäinen on sen näköjään kokenut. Nyt viikkoja 22+4 ja keskenmeno ei ihan joka päivä ole mielessä. Mutta kyllä se pelko pirulainen sieltä vaan päätään välillä nostaa!

Täällä tulee taas ihana valkoista taivaan täydeltä! Asuin ensimmäiset 34 vuottani pohjoisessa, lähes Lapissa. Nautin täysillä, kun täällä etelässäkin on näin aikaisin lunta. Vaikka joudunkin ajamaan 42 km työmatkan lumen pöllytessä.

Iltaa kaikille :wave:

Viikonloppu tuli vietetyä Rukalla veljen syntymäpäiviä juhliessa :whistle: . No eipä siinä paljoa juhlittu, alkoholitonta siideriä tölkki ja yksi kuohuviinilasi :laugh: . Sai sitä kuitenkin nauraa noille juopuneille oikein tosissaan :laugh: :laugh: .
Sitten mun veljen uusin tyttöystävä sanoi että on raskaana la joskus kesä-heinäkuun vaihteessa. On ne ollut jotain viisi kuukautta yhdessä. Että semmoista :whistle: .
Sitten vielä meidän kaksi naapurin rouvaa saa myös toukokuussa vauvat ja meillä ei tosissaan ole kovin monta asukasta koko kylällä. Että sitten oikein urakalla yritetään saada asukkaita kylälle :laugh: .

Tässä kiireimmät. Täytyy ruveta laittamaan kauppa kiinni ja lähteä kotiin

Terkuin HissunMyy

heippa ja iltta täältä etelä-pohjanmaalta =)
täällä on ollut mahtava lumiukko keli, harmi vain kun ei olla keritty flikan kanssa niitä rakentaa. Mä tykkään lumesta ja tykkään kun sitä on paljon. Tykkään rakennella lumiukkoja ja lumilinnoja. Edellis vuonna rakensin flikan kanssa muumimamman. Se oli mahtava. mitähän tänä vuonna rakentais. :)

tervetuloa kaikki uudet, nimiä en enää muista :laugh:
tuntuis muuten muutenkin, että mä en muista enää oikein mitään, kaikki asiat unohtuu heti jollei niitä laita muistiin. Tästä tulikin mieleen etä pitää laittaa muistutus kännyyn että kirjastoauto tulee keskiviikkona. Käy joka toi keskiviikko ja viimeksi kun kävi oli meidän pc-pelin videon palautus päivä ja ovat vieläkin palauttamatta :) olishan ne voinut palauttaa pääkirjastoonkin, mutta en jaksanut :)

Tervetuloa Kaneli-70!

Mulla on takan tosi huono yö. Kuopus alkoi metelöidä joskus puoli kolmen aikaan ja piti silloin siirtyä tyttöjen huoneen lattialle nukkumaan. Loppuyö menikin sitten pyöriessä ja painajaisia katsellessa. Ei oike oikein levännyt olo.

Unien katselu johtui ilmeisesti siitä, että satuin vahingossa katsomaan eilen ykkösen MOT-ohjelmaa, jonka aihepiiri ei oikein ollut sovelias näin raskaana olevalle. Siinä oli nimittäin juttua sikiöseulonnoista ja niiden perusteella tehtävistä aborteista rv 20 paikkeilla. On se kyllä melko käsittämätöntä, että lähes samoilla viikoilla syntynyt keskonen yritetään pelastaa kaikin mahdollsin keinoin, kun toinen taas otetaan hengiltä.

Takoitukseni ei nyt ole tällä kirjoituksella provosoida mitään seulontavastaisuutta, mutta minua juttu todella järkytti. Siinä oli joitain todella karmeita juttuja, joita en viitsi tässä sen tarkemmin kertoa, sillä itselle teki ainakin niin pahaa, etten halua toisia järkyttää.

Mutta se siitä. Jospa ensi yönä saisi nukkua vähän paremmin.

Tuli kyllä yöllisten unien ja ahdistuksen seurauksena sellainen olo, että jotain on pakko olla pielessä ja hirveä hinku olis mennä neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet, että voisi varmistua kaiken kunnossa olosta. Muttei toisaalta viitsisi, koska oma terkka on lomalla ja pitäisi ruinata aika jollekulle toiselle, joka ei tiedä taustoista mitään eikä niin ollen ehkä ymmärrä vainoharhaisuuttani.

Räntäsateista tiistaita kaikille!
Tosi märkä ja ilkeä keli.Flunssassa olen kärvistellyt jo viikon päivät, eikä loppua näy.Ei sitten neuvolastakaan sen kummemmin kantaa otettu,että täytynee vain niistää.
Alkaa jo jännittää se eka neuvola, että mitä sieltä löytyy..Toivottavasti kaikki on kunnossa.Ei olla vielä kerrottu muille , kun minun yhdelle työkaverille.Pelkkä ajatus työnantajalle kertomisesta nostaa hien pintaan.
Ei ole ennenkään ilostunut saatikka onnitellut, niin tuskinpa nytkään.
No, vielähän tässä on aikaa..
Täytynee lähteä saunan lämmittämiseen.

Maudie, mulla oli kanssa tosi rankka flunssa silloin, kun plussasin. Podin sitä pari viikkoa ja poskiontelontulehdushan se sitten oli. Ilmeisesti tuo limakalvojen turpoaminen herkistää moiselle, sillä ei tosiaankaan ollut ensimmäinen kerta rakausaikana kun sitä sairastin. Muuten ei yleensä tulekaan.

Täällä on kanssa tosi loskaista ja vettä satoi päivällä. Tehtiin kuitenkin kuopuksen kanssa tuonne ulos lumimuumi aamulla. Saapa nähdä mitä siitä on aamulla jäljellä :)

Viime yö meni valvoessa, jospa ensi yönä saisi jo nukkua kunnolla. Haukotus ....