Yli 36-vuotiaitten toteutuneet toiveet

Heippa vaan!

Ei oikein ole jaksanut netissä surffailla niin ei tule sitten kirjoiteltuakaan :ashamed:

Täällä ei kuitenkaan ihmeitä. Vauva potkii vatsassa jo ihan mukavasti välillä niin vähän helpottaa noita pelkoja. Tosin, sitten kun on sellainen päivä, että potkut ei tunnu, niin siinä sitä sitten ollaankin... Mutta jospa tämä tästä pikkuhiljaa.

Huomenna oliskin kova päivä edessä, sillä omat vanhempani ovat tulossa aamupäivällä visiitille ja iltapäivällä miehen veli vaimoineen. Ja he ovat yötäkin. Siinä sitä riittääkin passattavaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 09:59 Pilkettä kirjoitti:
HEPPATI Hei!

Täällähän on heppaihmisiä paljon =) Miten te kaikki olette kerääntyneet SyysToiveisiin? Mä olen luullut että on harvinaista omistaa hevonen, mutta täällä kun lukee niin ihan kun se ois aivan yleistä :D

Epskeps miten on, onko teillä myös sinun miehes hevosihmisiä? ratsastatteko molemmat vai onko se sun juttusi? Mites poitsupieni suhtautuu heppoihin?
Pilkkis, hevosteluharrastajien määrä on viime vuosina lisääntynyt ihan huimasti. Eikä se välttämättä kyllä ihan hyväkään asia ole. :/ Sitä kun moni ostaa hevosen kuin jonkun välineen, ilman että ymmärtää siitä ja sen hoidosta yhtikäs mitään. Sitten niitä ongelmia piisaakin.. Mutta toisaalta se on ihan kiva että harrastus on suosiossa. Saisivat vaan kunnan päättäjät tehdä asian eteen jotain. Kyllä sitä rakennetaan juoksuratoja, jääkiekkohalleja sun muita mutta ratsastajille ei anneta sitten mitään. No menipäs taas ruikuttamiseksi.. soriiiiiiiiii!? :whistle: ;) :ashamed:

Mies ei totisesti ole hevosihmisiä. Pysyttelee niistä mahdollisimman kaukana.. :D No ei haittaa yhtään. Poitsusta on hyvää vauhtia tulossa kova hevosmies. On pari kertaa käynyt jo ponin selässä ja kovasti on aina menossa ratsastamaan. :D Kunhan tuolle ikää tulee lisää niin saapi käydä enemmänkin jos vielä silloin homma kiinnostaa. Pakko sitten varmaan ostaa oma poni.... :p :LOL:

No mutta vakavampaakin asiaa. Kirjoitin tän jo muutamaan pinoon, mutta laitetaan nyt tänne vielä, jos täältä löytyis vastausta/arvausta asiaan.
Multa tuli tänään ihmeellinen klöntti, kun kävin vessassa 1.hädällä ja pyyhkäisin, niin se klöntti ilmaantui paperiin. Oli sellainen 2-3cm pituinen pitkulainen klöntti. :\| Haistoin, ei haissut miltään, koskin, niin oli kuin lihaklöntti.. Sellainen punertavan harmaa.. ihan kuin siinä olisi vertakin hieman ollut... Minulta ei muuten ole verta tullut, eikä ole masuun koskenut tai mitään semmoista. Mut mikä hemmetti tuo klöntti oli?!?!? :eek: Oliko surkastunut kaksonen vai meidän pienokainen :( En tajua.. Mitäs te luulette?

Epskeps Luulen kyllä että tuo klöntti on joku ylimääräinen hyytymä/ sinun arvaamasi toinen alkio/ jotain muuta limakalvoa tms. mitä sulta on tullut. En usko että sulla on syytä huoleen. Täältä kun lukee näitä palstoja niin kaikenlaisia ylimääräistä tuolta naisen sisäelimistä löytyy, jotka sitten tulevat ulos jossainvaiheessa. Tietenkin sua huolestuttaa ihan hirveästi, mutta eihän ne keskenmenot tuollatavalla mene. Jospa se tosiaan on se sun ultrakuvassakin näkyvä toinen munasolu.

Onkos teillä jotain päivystävää sairaalaa johon voisit vaikka soittaa tai mennä käymään, niin ei tarvitsisi piinailla sunnuntain yli?

Rauhallista mieltä toivon sulle ja tsemppiä siihen asti että outo juttu selviää
:heart: :hug:

Epskeps : Toivottavasti kaikki on hyvin?!

Meillä on sitä ruikuttamisen aihetta (vaihteeksi) aiheuttanut neiti teini, 15v. Vetäisi sitten ne ensikännit. Ihan odotetusti toki, kun omaa nuoruuttaan muistelee... :snotty: Onpahan niin vaikea paikka taas kun en nyt vielä tuon ikäiseltä hyväksyä voi, mutta koska tyttö tietää että on se äitikin hänen iässään (ja siitä tiedosta voin kiittää suulaita vanhempiani) niin ihan hurjia sanktioita on jotenkin vaikea antaa. APUA!!! On ihan juuri niin vaikeaa olla murkkuikäisen äiti kuin mitä lukea/kuulla on saanut. Tosin poika 16v ei ole vuosikausiin aiheuttanut mitään sen suurempia ongelmia. Mutta kaipa ne tytöt ainakin äidin suhteen hankalampia tuossa iässä ovat. (Kiva: vielä on varmuudella ton ekan jälkeen 2 murkkutyttöä tulossa; pahoin pelkään että 3 :whistle: )

Raskautta liki puolet jäljellä ja maha kuin rantapallo, huh hei. Ostin eilen kirpputorilta uuden ISON talvitakin... Siitä mukavampia nuo kesäraskaudet, että vaikka kuumuus on kamalaa, niin helpompi pukeutua :)

Epskeps: Ruuna liikkuu ihan mielellään; tänään oli ihan täynnä intoa kun pääsi isännän kanssa lenkille kolmen päivän tauon jälkeen. :) Hikoilu on huomattavasti vähentynyt, eilen oli nyrkin kokoiset hikiläntit kun sisälle haettiin. Että kamalasti toivon että syy olisi ollut heinässä ja loppuisi hikoilu kokonaan!!!

Pilkettä, vastailin sulle jo tuonne meidän syystoiveiden kuumeilupinoon.. :) Mutta ei tässä kait hätiä mitiä. Ei ole mitään vuotoa, ei kipuja ei mitään. En ymmärrä mikä se klöntti oli, en todellakaan.. :eek: :ashamed: Eilen illalla kyllä katselin yhtä odotuskirjaa ja tulin siihen tulokseen että se ei voinut olla alkio, koska oli niin iso. Se pieni ihmisen alku joka (toivon mukaan) siellä kohdussani on, ei ole vielä niin iso kuin mitä se klöntti oli. Et jospa se sitten oli se toinen munarakkula?? en tiedä.. ei kai se sekään voinut olla?? No pitää kysellä kun menen neuvolaan, eihän sinne ole kuin reilu viikko...? :whistle: :eek: :)

Et mamma, ei kait tässä mitään hätää ole. toivoa sopii ainakin. :) Kummallinen juttu tuo teidän ruunan hikoilu. Toivottavasti oli vain ruokinnasta. Mun tammalle on 2 otteeseen tullut outoa hikoilua mutta se on sitten selittynyt aina sillä, että satula on puristanut :( Ekalla kerralla meni satula vaihtoon, hikoilut loppui siihen. Toisella kerralla levennytin satulaa ja hikoilu loppui siihen. Mut on noi hevosten vaivat välillä kans sellaisia että sitä kristallipalloa toivois tosi paljon... :\|
Vai on siellä kokeiltu miltä tuntuu olla kännissä.. :/ Voi kurja. Paras rangaistus on varmaan se krapula kuitenkin, luulisin. Tai ainakin se, ettei anna toisen sitä potea vaan pistää tekemään kotitöitä tms... :kieh: Toivon mukaan ei ota nyt tavaksi tuota kuitenkaan vielä..

Eipä tänne muuta ihmeempää. Hyvin voidaan :) Lahjoja on paketoitu tää ilta ja nyt vois jo mennä nukkumaan. :xmas: :wave:

Epsu, kaikki hyvin?

Täällä on kiirettä piisannut. Eilen oli vieraita aamusta iltaan ja illalla vielä esikoisella ylimääräiset balettitrreenit. Oli yllättäen saanut tilaisuuden osallistua Jyväskylän Alueoopperan esitykseen, kun siinä tarvitaan balettityttöjä. Ei ollut oikein ensi innoissaan, mutta sitten oli kuitenkin, kun pääsi eilen ihan Kaupunginteatterin lavalle harjoittelemaan.

Minä ramppasin sen aikaa joululahjaostoksilla. Kuten myös tänä aamuna, kun kuopus oli harjoittelemassa päivähoitopaikassa. Ihan hyvin oli mennyt, vaikka minä olenkin kovin skeptinen koko paikan suhteen. Henkilökunta on sellaista toinen-jalka-haudassa -porukkaa eli puolet on osa-aikaeläkkeellä ja yksi vähän nuorempi joukkoon mahtuu.

Mutta jospa se siitä :( Ei kyllä ole kovin luottavainen fiilis.

Omaan napaan ei kai ihmeempiä. Lapsukainen potkii onneksi välillä jo aika tarmokkaasti ja lievittää vähän takaraivoa jäytävää pelkoa. Tosin, osaapa se olla välillä hiljaakin kokonaisen päivän ja sitten on taas mielessä vaikka mitä.

Epsu, mulla muuten kuopusta odottaessa tuli rv 10 oikein kunnolla verenvutoa ja kaikenlaista kudosmöykkyä. Tk:n lääkärikin diagnosoi keskenmenoksi, mutta äitiyspolilla ultrassa näkyi kuitenkin ihan virkeä lapsi kohdussa potkimassa. Ilmeisesti minulla oli kyseessä jonkinlainen hematooma, joka oli kertynyt johonkin istukan vierustaan ja tuli sitten yhtäkkiä pois. Liekö siitä johtunut, että synnytyksessä kätilö huomautti, että istukka oli kaksiosainen eli ensin yksi osa kiinni kohdussa, josta verisuonet toiseen osaa, joka oli toisessa kohtaa kohtua kiinni.

Ihme homma, mutta onneksi ei tuosta mitään ihmempää haittaa sitten ollut paitsi tuo tolkuton säikähdys verenvuodon ja tk:n "ammattitaidottoman" lääkärin takia.

Kaikkea voi siis olla, muttei välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Klaava moi :wave: Kaikki täällä hyvin, ainakin tietääkseni :) Mitään vuotoa ei ole tullut, eikä ole ollut kipuja. :) Se klöntti tuli sitten ties mistä ja oli ties mitä :eek: Ei voi kuin ihmetellä.. No ensi viikolla kyselen sitten neuvolan terkalta, et mitä hän on siitä mieltä. Hyvin täällä vaan jaksellaan, mitä nyt taas etoi ja oksetti kun ulkoiltiin :x Mut en käyny puskissa oksentelemassa!! \|O :D *hih* Läheltä piti kyllä.. :ashamed: Ulkoilma ei taida sopia mulle ollenkaan...

Ensi viikolla siis neuvola, olikos se tiistaina ja sitten on sinne ultraan vielä 3 viikkoa aikaa... Kyllä tekisi mieli mennä jo, mutta sinnittelen nyt... Kävinhän esikoisenkin kanssa vasta rakenneultrassa..? :whistle:

Mietin vaan noita neuvola käytäntöjä että minusta on kyllä aika epäreilua että toisissa kaupungeissa pääsee kolmekin kertaa ultraan kunnan puolesta ja joissakin, kuten meidän, pääsee vain kerran! :/ Kun samassa maassa asutaan niin käytäntöjen pitäisi yhtenevät olla! Mut ei sille voine minkään.. Saa nähdä saanko ylimääräisiä ultria sen takia että edellinen synnytys oli perätilasynnytys? Kaipa se katsotaan sitten jossain vaiheessa ultralla, kun viimeksikään eivät sitä mahan päältä tunteneet että vauva oli perätilassa...? :whistle: Itse kyllä epäilin mutta parempaa tietoa vastaan luulin kuvittelevani omiani... :ashamed:

Voikaahan paksusti!!! =)

Yöllinen *muoks*
Tässä iltasella on nyt sitten jotain limaa valunut. Ei paljon, mutta sen verran että pöksyihin asti on päässyt :/ Mä tuun kohta hulluksi :eek: Yritän olla panikoitumatta ja liikoja murehtimatta, mutta kyllä menee vaikeaksi. Viikko vielä neuvolaan... :headwall: <br><br>

Epskeps Elä turhaan nyt panikoi, vaan soita neuvolaan, siellä on lekuri kuitenkin kerta viikossa ja ottavat ihan varmasti sinut, noiden limojen ja klöntin jälkeen. En tietty tiedä mikä käytäntö teillä on mutta inhimillisyytä varmaan löytyy kun huolestuttaa. Minä ainakin poitsun odotuksen aikoihin pääsin heti kun lekuri sattui olemaan paikalla, kun oli pientä vuotoa tullut joskus viikolla 8. Soita vaan, kyllä sen auttaa...tuo viikko on pitkä aika miettiä. :hug: :heart:

Pilkkis moi! En nyt ole soitellu neuvolaan enkä näillä näkymin aiokaan.. Viimeksi kun soittelin ja aikaa varasin ja samalla kysyin niistä epämääräisistä vuodoista niin terkka oli sitä mieltä että jos jotain vuotoja ja kipuja on vastaisuudessa niin omalle lääkärille tai päivystykseen pitäs mennä. Et ei sitä kait ees neuvolalääkärille pääsis... :/

Mut eipä tässä kipuja nyt ole ollut, onneksi, eikä toivon mukaan tulekaan. Lääkärille en oo nyt siitäkään syystä mennyt, kun ei se lääkäri näille vuodoille mitään mahtais kuitenkaan.. Joten oottelen nyt tän viikon ja kyselen sitten terkalta lisää. Olen siis vähän saamaton lääkäriin menijä... :ashamed: Pitää funtsailla asiaa.. :/

Enää ei ole limaa vuotanut eikä klönttejä ilmaantunut lisää. :)

Me haravoitiin tänään kuopuksen kanssa lehtiä. Enpä oo ennen moista tehnyt joulukuun puolivälissä :whistle:

Teki kyllä hyvää olla ulkona, kun kerrankin oli vähän kirkkaampi ilma.

Mitä muille kuuluu? Tässä pinossa on melkoisen hiljaista. Mun ei ainakaan tule käytyä tuolla toukokuisten pinossa, kun siellä on kaikki "vieraita".

Heissan!

Hyvää kuuluu ainakin tänne! :)
Minunkin pitäisi nuo lumen alle silloin joskus syksymmällä jääneet lehtikasat kärrätä pois pihalta, mutta kun on niin kauheasti olevinaan koko ajan tekemistä että aina ne unohtuu... :whistle:
Miehellä alkoi kuukauden loma, IHANAA!!! Elämä on NIIN paljon helpompaa kun ei ole aamusta iltaan kiinni tuossa 1,5 -vuotiaassa, vaan saa ihan ilman neitiä esim. käyttää nuorempaa poikaa jääkiekkoharkoissa! Ihan luksusta. ;)
Mulla on ilmeisesti alkanut keskiraskauden suunnattoman virkeyden kausi; untakaan en tarvitse normaalia kahdeksaa tuntia ollakseni vallan pirteä ja energinen aamusta iltaan. Todella mahtavaa alkuraskauden alituisen väsymyksen jälkeen!

Hyviä vointeja ja vähemmän harmaita päiviä kaikille! =)

Voi, kunpa minullakin alkaisi jo tuo keskiraskauden virkeä kausi, nyt on 14. viikko menossa ja tuntuu siltä kuin väsymys olisi ihan ennallaan :( Tietysti tämä pimeä vuodenaika, joka tänä vuonna tuntuu tavallistakin pimeämmältä, väsyttää raskausväsymyksen lisäksikin.

kolmonen
Hei kaikille, minulla on myös pari viikkoa sitten alkanut ihanan energinen vaihe, pahoinvointi ja etominen ovat poissa ja odotan kovalla touhulla joulua. Pojillekin ollaan nyt kerrottu tulokkaasta kun mahakumpu todella jo alkaa olla väistämättöman näkyvä...Nyt esikoinen sitten sulattelee asiaa, pohti ensin että sitten teillä ei ole enää niin paljon aikaa meille. Vakuutettiin että kun vauva syntyy kesällä, ollaan koko perhe lomalla ja kyllä sitä aikaa sitten teillekin riittää. Kuopus ei kai ihan vielä asiaa tajua, tai omalla tavallaan. Eilen kävelin tuntikaupalla kaupungilla jouluostoksilla, selkä siitä kyllä väsyi, nyt alkaa kai selän asento toden teolla muuttua kun kohtu kasvaa. Lonkatkin kivistävät välillä ja ihmeellistä venymisen tuntua on myös ylempänä vatsassa kun kohtu nousee lähemmäs navan seutua. Eilen vauva potkaisi telkkaria katsoessa niin lujaa että mieskin oli tuntevinaan liikkeen. Tänään on päiväkodin joul ujuhla, ihanaa! Varmaan taas liikutun niin etten kuvia saa otettua... Nyt olisi tarkoitus väsätä suklaakuorrutteista marsipaanisydäntä miehelle joululahjaksi ja vähän paketoida eilisiä ostoksia.

Hyvää joulunodotusta kaikille
T.Kolmonen, rv15+5

P.S. Minäkin jotenkin tunnen oloni kotoisammaksi tässä pinossa kun kesämassuissa, vaikka ei virallinen ikäkään ole ihan vielä saavutettu

Hei!

Soitin juuri neuvolaan ja kerroin näistä vuodoista sun muista, niin menen nyt sinne iltapäivällä lääkärin vastaanotolle, kun sattuu tuo lääkäri juuri tänään siellä olemaan. Pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin!!!!

vieras 4xäiti
Heips vaan kaikille
Olen 38v neljän tytön äiti pohjois-suomesta. Viidettä odotellaan 25.5 olis laskettu aika. Minulla on jo 8 raskaus ja jos tosiaan synnytykseen päästtään niin viides "neiti". Olipa mukava lukea teidän kirjoituksia kun itse kamppailen myös tuon väsymyksen kanssa ja tuntuu tietysti että kaikki muut raskaana olevat äidit ovat elämänsä kunnossa. Voisin nukkua 24h vuorokaudessa. Epäilin jo syysmasennusta vaan en usko et olis masennusta. Jospa se tästä elämä taas voittais kun raskaus etenee. Muvaa joulun odotusta ja jaksamisia kaikille. :wave:

Mukavaa joulun alus aikaa kaikille. Kiirettä on pitänyt kun ei ole ehtinyt tänne kirjoitella. Tai no oikeastaa on tullut otettua nokoset aian kun luppoaikaa, niin ei ole tullut koneella istuttua. Mitä nyt vähän vilaissut jossain välissä Se aloi meikäläisellä jo tuo virallinen äippälomakin, kun on laskettuaika mulla jo tammikuussa...mietin vaan tässä et oonko hiukka väärässä ketjussa, oon toki myös tuossa tammikuisissa, mut on niin nuorta porukkaa et jotekin jutut ei käy yksiin (vika lie siis mussa :ashamed: ) No niin siis aika paksusti täällä voidaan, mitenkäs muilla jolun odotus etenee? Täällä väsy merkeissä :D

Epsu, justhan minä kehoitin sua tuolla kuumeilupuolella neuvolaan, mutta olitkin jo sen tehnyt. Hyvä juttu. Toivottavasti sait sieltä jotain apua/helpotusta ja tarvittaessa lähetteen ultraan.

Tervetuloa 4xäiti (olikohan se noin?). Lisään sut listaan, jahka saan aikaiseksi :whistle: Tahtoo mullakin jäädä vähemmälle nää kirjoittelut, kun on niin paljon muutakin tekemistä. Ja pitäis tämä koneella oloaika käyttää ihan tuohon opiskeluun, eikä joutavuuksiin.

Argghhhh, esikoinen tuli just koulusta ja haukkui suunnilleen ensi töikseen minun. Oikein mukavaa.... Joskus tuntuu, että ehkä on ihan hyvä mennä tammikuussa töihin, niin ehtii mukuloillakin pahimmat angstit lauhtua ennen kuin tulen töistä. Ei oikein aina jaksaisi.

Että sellaista täällä.

Epsu, tule kertomaan mitä lekuri sanoi?

Klaava, nyt on lekurissa käyty ja menen huomenna ultraan. Eipä tuo lääkäri osannut oikein mitään sanoa saati tehdä. Kohtu on kyllä kasvanut, että toivoa sopii että siellä oleva asukaskin olisi ja kasvaisi edelleen.. Siitä klöntistä veikkasi että oli kudosta tai sitten km... :( Mutta en nyt enempiä arvaile enkä kuvittele. Huomenna menen aamulla ultraan, sitten tiedetään mikä on tilanne. Pitäkää tytöt peukkuja!!!! :attn: :attn: :attn: :attn:

No höh, Epsu. Ei kai se nyt km voinut olla, jollei ollut vuotoja ja kipuja ollenkaan. Luulis, että jos sieltä jotain alkais tulla, niin tulis sitten kunnolla. Pääasia, että pääset heti huomenna ultraan ja sitten ainakin tiedä mistä on kyse.

Täällä on sormet ja varpaatkin ristissä sen vuoksi, että kaikki olisi kunnossa. Paljonko sulla nyt viikot olikaan? Varmaan näkyy jo hyvin mitä siellä on.

Tule sitten heti kertomaan mitä kuuluu.

Epsu, ei luovuta toivosta, jooko? Uskotaan, että kaikki on hyvin ellei muuta todisteta.

Tämä voi kuulostaa raadolliselta, mutta oman kokemuksen valossa on pakko olla sitä mieltä, että jos jostain on pieleen mennäkseen, niin sitten mahdollisimman aikaisin kuin myöhemmin. Mitä myöhemmälle pääsee, niin sitä vaikeampaa asian käsittely on.

Uskotaan ja toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin. Yritä saada nukutuksi edes vähän :hug:

Eulis
Poistun nyt tältä listalta sillä tänään todettiin ultrassa sikiön kuolleen, raskausviikkona oli 10 + 6 ja ekassa ultrassa 7. viikolla kaikki ok, mitään oireita ei ole ollut ja odottelen nyt kutsua lääketieteelliseen keskeytykseen Naistenklinikalle. Lääkäri epäili että sikiössä olisi ollut jotakin vikaa iästäni johtuen, mutta se selvinnee myöhemmin. tajutonta vaan etten lähetteen kanssa päässyt heti päivystykseen vaan soittavat ajan viikon sisällä! Ja sitten kun ne keskeytyslääkkeet annetaan niin ne pitää kuulemma ottaa kotona ja sikiö siis syntyy täällä, kai ne kuitenkin tarjoavat jonkin jälkitarkastuksen naistenklinikalla, näin siis Helsingissä, minusta aika epäinhimillistä (ja jos haluaa selvittää syyn km:eek:on täytyy sikiö kuskata itse klinikalle. Täytyisi nyt yrittää iloita kahdesta ihanasta tyttärestä ja toivoa että tästä selvitään kuitenkin, uutta yritystä tuskin tulee kun mies oli alunperinkin vastahakoinen ja ikäkin tulee vastaan. Kaikesta huolimatta rauhallista ja turvallista odotusta teille kaikille muille.

Voi Eulis :'( :hug: :hug: Olen todella pahoillani!! :hug: :(

Ystäväni koki viime viikolla tuon lääkkeellisen keskeytyksen ja mitä hän siitä kertoi, en toivo sellaista kenellekään. :'( Toivottavasti kaikki sujuu kuitenkin hyvin. On surullista että joudut tuon kokemaan.

Itse tässä hyvin epävarmassa tilanteessa, huomenna menossa ultraan. Saa nähdä miten tässä käy.. :/

Klaava, kiitos :hug: Yritän saada nukuttua, vaikka tiedän jo valmiiksi ettei siitä mitään tule.. mutta jos sais ees levättyä... :/

Voi Eulis, otan osaa suruusi :hug: :hug:

Mulle tehtiin tuo keskeytus toukokuussa, mutta tietysti sairaalassa ja heti, koska viikkoja oli jo 19. Tosin, minun käsityksen mukaan nuo käytännöt tässäkin asiassa vaihtelevat melkoisesti ympäri Suomea. Mutta kyllä siinä tilanteessa minusta pitäisi saada olla sairaalassa, sillä eihän tuokaan homma ihan riskitön ole.

Minulle ainakin on kerrottu, että jos kohdussa on kuollut sikiö, niin se lisää äidin verenvuodon riskiä. En sitten tiedä miten siihen asiaan ja käytäntöihin vaikuttaa se mille viikolle sikiö on kehittynyt.

Ja valitettavasti koko hommaan ei aina löydy mitään syytä. Ainakaan mulla ei löytynyt, koromosomitkin oli normaalit, vaikka tuota ikää on. Miksi ne tuollaisia arvioita heittelee, kun ei niillä voi olla mitään tutkimustietoa vielä ennen kuin mitään tutkivat? Oikeastaan aika ihme homma. Minusta otettiin silloin keväällä ainakin miljoona verikoetta, joilla tutkittiin kaikki mahdolliset virukset ja bakteerit, mikä olis voinut aiheuttaa. Ja miten ne mitään tietoa saakaan, jos vaan antavat lääkkeet ja passittavat kotiin?

Epsu, tuuthan sitten kertomaan mikä on tilanne. Mullakin meni yöunet viime yönä. Osaksi kuopuksen takia, mutta osaksi murehdin myös sinun puolestasi. Onnea matkaan! :hug:

Yhteistyössä