YLI 35-v KUUMEILIJAT :)

nannanella harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2006 klo 18:36 tuttelitar kirjoitti:
Minä voisin myös ilmoittautua, eli "VIELÄ VAIN37v" mittarissa ja neljän lapsen äiti joka kuumeilee vielä sitä viidettä suurta ihmettä=) . Koko perhe ollaan taas vauvakuumeen kourissa vaikka nuorimmainen vasta reilu 4kk:n ...
Oviksen odotteluaikoja elelen...

Tervetuloa minun puolesta. Olet melkein ikätoveri ja lasten lukumääräkin on sama, mulla vaan nuorin on kohta 2v. ( eikä mun pitänyt enää ikinä haluta vauvaa :ashamed: )
 
Huomenia mammat pimeydestä!

:( Jo nyt on kun ei ala lumi sadella maahan. Tuntuu niin niin perkuleen synkältä näin aamuisin-ei ole valkoista maata ei ja koht on joulu. :(

Eilenkin tuntui jotenkin typerältä edes kaivella joulukoristeita esille kun ei ole joulutunnelmasta tietoakaan.

No, joo mennääs asiaan; Ei ole täällä oireista jälkiä näkynyt mihinkään suuntaan muutoin kuin tunne tasolla: tyhjä-/toivoton-/luovuttanut-olo. Siinä ne taitavatkin olla selkeimmin pinnassa olevat tunteet. Ai niin on viel yksi: En oikeen jaksa innostua mistään ja nytkin tuossa toisiks vanhin tytär on just kouluun lähdös ja lähtöä tehdessään pälpättää jos mitä. Mut ei jaksa tämä mamma niistä innostua, mielummin olis lörpöttelijä hiljaa. :/
Minäkö masentunut-no sitä olen. :\| Myönnetään-tää PIMEYS!!!!!!!!!

Joo tätylin odottelen parkeeraavan porchensa tuohon pihamaalle päivänä minä hyvänänsä. Nimittäin kun mulla ei oikeen ole tarkkaa kp:tä nyt tiedos. Johtuen siit et edellinen tätylin vierailu alkoi oudon pitkällä tuhruttelulla. Mitä nyt eilen ja tänään on wc kutsunut tihebtyneellä tahdilla. Ja sehän tunnetusti voi merkitä tätyliä tai toiveen täyttymystä eli ota nyt siitäkään sitten selkoa.

No niin nyt on aloiteltava päivän puuhailut ja töitäkin olis etsittävä. Sillä just eilen kävin utelemassa sitä yhtä hommaa (pph) mitä minulle hiukan jo lupailtiin vuodenvaihteen jälkeen. Vaan ei taida siitä mitään tulla joten jotain muuta olis löydettävä ettei vallan eurot taloudesta lopu. Kun ei ole täitä tuol ukollakaan, vaik kyl hankin on niit etsiskellyt.

No, ehkä täällä joskus valoisammat ajat löydetään. :headwall: :headwall:

mut ne plussat nyt heitän.

++++++++++ :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: <br><br>
 
mimsku
Tervepä terve.

Ihan turhia menin testailemaan :( Kulutin viimeisen tikkuni negaan, ja heti perään mies ilmoitti olevansa kuumeessa eikä voikaan viedä niitä simppoja tänään. Perjantaina olis uusi aika.

KP 25 siis menossa. Ja tissit on aivan julmetun kipeät. Oikein viiltelee! Yhtään ei voi edes hipaista.

Touhiksen ja Nannin kanssa jännätään. Nanni, tuhru siis loppui?


=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
 
Huomenta mammat!

:hug: mimskulle, älä sinä vielä lannistu, nega voi vielä muuttua! Täällä loppui tuhru juu ja alkoi kunnon vuoto, kierto siis vaihteeksi normaali 25 päivää, juups.. :/

Koitetaan porukalla piristyä, kyllähän tuo pimeys vetää väkisin mielen matalaksi, mutta keksitään jotain.. hmm.. jokainen kirjoittaa tänne lempijoulureseptinsä muiden iloksi?! Saamme sitten porukalla leipoa/kokata/testata? Minä tarvitsisin herkullisen porkkanalaatikkoreseptin, meinasin kerrankin itse värkätä laatikot..sittenkin. :saint: Onko kellään suussasulavaista porkkanaista?

 
Piristystä päivään naiset. Älkää nyt kokonaan masentuko. Täällä paistoi aamulla kuulkaa aurinko B) Vain hetkisen, mutta kumminkin. Mä olen hyytynyt, mutta iloinen, koska on vain pari pikku juttua tällä viikolla hoidettavana ja sitten voi keskittyä jouluun, jota en ole ehtinyt paljoa miettimään. Meillä on vain joulukalenteri, seimi ja kynttilöitä eikä mitään muuta ole vielä tehty asian eteen. Tosin emme varmaan mitään suuria täällä laitakaan, koska lähdemme maanantaina kohti pohjoista ja joululomaa. :D

Se jättitentti oli eilen ja joudun uusimaan ainakin sen yhden kirjan, kun en osannut vastata siihen mitään. Mut nyt en jaksa siitä murhetta kantaa, vasta ensi vuonna. Lopputyön jätin maanantaina tarkistukseen. Hip hei!

Nannille tässä mun tekemä porkkanalaatikko. Annos on aika pieni, mut sitä voi suurentaa. En muista moninkertaisena oon tehny:

1 1/2 kg kuorittuja porkkanoita (noin 2 l)
vettä
suolaa

2 1/2 dl puuroriisiä
5 dl kermamaitoa
1-2 munaa
suolaa
(1/2 rkl siirappia)

Keitä paloitellut porkkanat puolikypsiksi suolalla maustetussa vedessä siten, että vesimäärä juuri ja juuri peittää porkkanat. Ota keitinvesi talteen ja pane riisit siihen kiehumaan. Soseuta sillä välin porkkanat. Lisää soseeseen maito, kerma, muna sekä siirappi. Kun porkkanoiden keitinvesi on imeytynyt riiseihin ja ne ovat kypsiä, yhdistä ne muihin aineksiin. Tarkista suolan määrä. Laita seos hyvin voideltuun vuokaan ja tee pintaan lusikalla kuvioita. Ripottele pinnalle korppujauhoa. Paista 150-170 astetta ja 1,5-2 tuntia.

Laitan vielä ainakin suklaa-appelsiinikakun ohjeen kunhan ehdin taas kirjoitella. Se on ihan paras kakuista, tosi mehevä ja makoisa ja sopii jouluun hyvin. Nam :p :p :p

Plussia ;)
 
pikkuenkeli67
Oon palstaillu täällä taka-alalla jo jonku aikaa ja välillä kurkkinu tänne teidän tarinoita. Vauvakuume lienee vähän väärä paikka pinona liittyä joukkoonne, koska on jo kunnon piinapäivät käsillä, viidennen IVF-hoidon pp14 menossa eikä menkoista oo näkyny vieläkään jälkeen vaikka on kp30/29-31 eli todellista jännitystä pitää yllä! Ajattelin testata perjantaina jos se mun kuume sais vastakaikua lopultakin...

Tv. pikkuenkeli + Viimeinen Mohikaani
 
Tässä lisää ihania makuja jouluksi :p Kakku on kooltaan melko pieni, joten laitan kahden ison kakun ohjeen tuohon perään, jos jouluksi haluaa tehdä tuplat. Maku vain paranee säilytettäessä viileässä. Kakun voi tietty myös pakastaa.

SUKLAA-APPELSIINIKAKKU
200 g voita
2 dl sokeria
3 munaa
2 tl vaniljasokeria
2 tl leivinjauhetta
3 dl vehnäjauhoja

1 dl kuutioitua taloussuklaata
1 appelsiinin raastettu kuori
1/2 dl appelsiinimehua (itse puristettua, ei purkista)

Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää yksitellen munat. Lisää vähitellen siivilän läpi vehnäjauhot, johon on sekoitettu vaniljasokeri ja leivinjauhe. Sekoita lopuksi varovasti joukkoon suklaakuutiot, raastettu appelsiinin kuori ja appelsiinimehu. Kaada voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan. Paista 175 asteessa uunin alaosassa noin tunti tai siihen asti kunnes kakku irtoaa vuoan reunoista. Voit myös kokeilla kypsyyden puutikulla.

KAKSI ISOA KAKKUA
700 g voita
7 dl sokeria
7-8 munaa
7 tl vaniljasokeria
7 tl leivinj.
10 1/2 dl vehnäj.
3 dl kuutioitua taloussuklaata
3 appelsiinin kuori
1 1/2 appelsiinimehua

Tsemppiä kaikille, paljon kynttilöitä ja lepoa :heart: <br><br>
 
mimsku
Aah :p Kuolaan teidän reseptejä...

KIITOS!

Yritän itsekin kaivella tuolta jotain.. Vaikka en mikään keittiöihme olekaan. Aina täältä kuitenkin jitain löytyy, koska ruokahalussahan ei meidän perheellä ole mitään vikaa :LOL:

Oon täällä aika tuskassa tämän kuumeilun kanssa :headwall: Johtuen ihan tästä älyttömästä tissikipuilusta.

Kävin ostamassa uuden testinkin :ashamed:

 
riikuilija harmaana
Heips Kaikille!
Tervetuloa uudet mukaan!
En ole sitten viikkoon koskenut koneeseen saati ehtinyt lukea juttujanne joten olen hieman pihalla kuvioista :eek: Syynä tähän pimentoon on ollut koko perheen oksennus- ja ripuli tauti siis tosi kivaa näin ennen joulua. :x On pesty pyykkiä, lattiiaa, sänkyä ja seinää. :kieh:
Oma napa: Kiva kun on oksennustaudis niin eipä oikein tiedä mikä pahoinvointi on mitäkin ja tuntuu ettei tästä parane ollenkaan..... :/

Jep mut nyt pitää taas rientää jatkamaan tätä huushollin raivausta kun on tullut monta päivää vaan maatua......

Plussia puhaltelen +++++ :whistle:
 
Huomenta mammat!

Täällä yritän jollain ihmetempulla löytää sen kuulemma ajankohtaisen joulutunnelman tuolta pihamaan ikivanhojen isojen kuusten alta. :eek: Vaan ei se tunnu helpolla löytyvän vaikka mitä tekee. :/

No, ehkäpä siihen osasyylisenä on toissa päivänä alkanut tätylin talon nurkilla lymyily. :( Siis tuhruttelee. Vaan tekis nyt tätyli jo rynnäkön niin pääsis eroon tästä alavatsan juilinnastakin, pirkules kun taas potuttaa. :headwall: :headwall: :headwall:

Joopa joo pitäisköhän minunkin yrittää tehdä joitakin joulunruokia itse. :headwall: No, nuo joulutortut ainakin teen itse ja piparitkin väännetään lasten kanssa. Tosin me kyllä hiukan oikaistaan ja tehdään ne valmiista taiknoista, luumumössön kylläkin keittelen itse, kun ne kaupan valmiit mössöt on niin saakutin makeita. Ai niin ja kinkku kyllä paistetaan itse. Mut nuo laatikot taidan ostella valmiina vaikka itse tehdyt taatusti olisivat parempia. :p

Joo mut nyt on siirryttävä työpaikkojen etsintään tai saatan koulutuspaikkaakin itselleni katsella, kun on tullut sellainen tunne et vois vaikka ryhtyä opiskelemaan.
Joten siirrympä muille sivustoille plussia teille viskoen.

++++++ :whistle: :whistle: :whistle: :wave: :wave: :wave:

Ps. Juu ja kaikille uusille mukaan tulijoille tervetuloa joukkoon. :D

mimmimamma Viohan hiiskatti, et ei tuo sinun tilasi ota selvitäkseen.
 
KIIIIITOS Aniliini resepteistä! Tulostin juuri ja viikonloppuna täytyy heti kokeilla, niin ihanalta kuulosti tuo suklaakakku! Yritän keretä myös porkkanalootaa vääntämään huomenna, jolloin vietämme pikkujouluja ystävien kesken ja nyyttikestiperiaatteella jouluruoat väännämme.

Ihanaa rentouttavaa viikonloppua kaikille! :wave: :heart: :hug:
 
mimsku
Heips!

Mimsku ilmoittaa saaneensa roskishaamun :snotty: :ashamed: :whistle: ja jännäilee täällä nyt että missä oikein mennään.

Kyselin jo tuolla testaaja nimimerkillä tästä Apteekin omasta. Kuulemma siinä ei pitäis olla mitään viivanpaikkaa, joka tulee näkyviin myöhemmin.

Mutta mistä näitä tietää!

Viiva on sellanen haalean harmaan punainen.. näkyy ihan selvästi. Eilen testattu aamupisusta ja oli ilmestynyt siis testiin, kun itse olin töissä.

Voi voi minua..mitä nyt ajatella. No en aio ajatella mitään, ennen kuin testaan ens viikon alussa (tai huomenna) uudestaan. Ellei se täti perhana porhalla kylään, ja ilku, että teinpä sulle tosi hauskan käytännön pilan :LOL:

JOULUN ODOTUSTA :xmas:
 
Kyllä se plussa varmaan vielä vahvistuu, mimsku. :hug:
Pidetään peukkuja. Oispahan mahtava joululahja.

Riikuilijalle ja koko perheelle toipumista tosta kauheasta taudista.

Eilen olin täällä ihan raivona, kun parhaaseen ovisaikaan mies jäikin teille tietymättömille eli kavereiden kanssa baariin musiikkiharjoitusten jälkeen. Kyllä meillä muuten saa kaljalle mennä, mutta minä täällä odottelin peitot lepattaen ja ukkoa ei vain kuulu :headwall: :headwall: :headwall:

Sitten olinkin jo nukahtanut ja hämärästi tajusin vain, että joku haiseva tyyppi kömpii viereeni yöllä :LOL:

Mukavaa viikonloppua :heart:
 
mimsku
No huomenta.

Tää lähtee nyt koirien kanssa lenkille ja yrittää unohtaa kaikki ikävät asiat. Täti tuli yöllä.
Yhtään en tajua sitä roskishaamua. Oli varmaan se kuuluisa kemiallinen, kun kivutkin nosti yöllä ihan hien pintaan.
Kiitos Aniliinille tsemppauksesta. Kuumeilua jatketaan...

Mies ollut flunssassa ja pääsee viemään simppoja vasta tamikuun alussa. Multa otettiin hormoniarvot ( verikoe) ja kaikki näytti sen puoleen hyvältä, ihan niinkuin ultrakin.

keskitetään nyt ajatukset tulevaan jouluun, ja nautitaan siitä.
=)
 
:hug: mimsku. Voi miten harmillista, mutta nenä pystyyn vain ja kohti joulua. Perhanan täti, miten se jaksaakin meitä kunnon naisia aina vaan höykyttää.

Mites Nannin viimeisimmät pikkujoulut? Entäs muut? Lähdemme just kohta Vanhan ylioppilastalon joulumyyjäisiin kuolaamaan niitä ihania käsityöläisten tuotteita ja toivottavasti löydämme pari lahjaakin. Mukavaa sunnuntaita kaikille :D
 
Hip hei huomenta täällä on maa vailoinen, VIHDOINKIN!!!!! :D :D :D

No joo ei tuo maa nyt viel kunnollista lunipeitetä ole saanut, mut sellaisen kuitenkin jotta voi talven tulon kuvitella. ;) ;) ;)

Juu juu täällä tätyli sitten viimeinkin päätti aukaista röörit ja päästää sen punaisen lähteen valloilleen. :( Vaan kyllä hän tällä kertaa pistikin minut lujille vierailunsa kanssa. Sillä lähes viikon on tuloaan tehnyt tuolla alavatsan seutuvilla, juilinut on ja juilii nyt oikeen kunnolla. :kieh: :kieh: :x

Vaan nyt en ennätä enempiä konetta rääkätä. On nimittäin lähdettävä "repimään" noit koululaisia ylös jotta kouluun ennättävät ajoissa.

Hei vaan plussat viskon mennessäni.

++++++++++ :wave: :wave: :wave:

ps. Palaan yöhemmin tänään mikäli suinkin ennätän.
 
:/ :ashamed: Oh, kylläpäs pääsi kiljoitus vilheitä livahtamaan lyhyeen tekstiini. :headwall:

Siis maa valkoinen ei valoinen ja lumipeite ei lunipeite.
:headwall: Olikohan siellä viel lisää???????? Dynastiaaaaaaaaaaaa. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Niinpä!

Porkkanalaatikko reseptiä pitäisi kokeila nyt illalla....onko jollain lanttulaatikkoreseptiä??? Hmm.


Mimskulle hali ja muille tädin yllättämille ( mm. touhis, aniliini) :hug:

ja uusia plussia matkaan....joulupukin rekeen jotta tulee kaikiin taloihin jota niitä plussia odottaa.
 
Huomenia vaan mammat!!

Tuntuu tosiaan olevan tuota joulukiirettä muillakin kun on niin hiljaista. :)

Tänää tarttis ottaa itseään niskasta kiinni ja siivota huusholli joulukuntoon. Tosin meillä tarvitsee näyttää imuria melkein joka päivä kun on tuo koirus tiputtelee karvojaan ;)

Toivon Teille kaikille oikein rauhaisaa ja mukavaa joulunaikaa. :heart:

Riikuilija rv 10+6
 

Yhteistyössä