Wish A Baby 87

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilma77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ovisbongari täällä taas:-) Pakko oli kirjoittaa tänne tämä löytämäni juttu, kun alkoi hymyilyttämään.

"Mutta vielä on mahdollista säästää. Testejä voi puolittaa leikkaamalla tikun tarkasti terävillä saksilla pituussuunnassa kahtia. Testitulos näkyy hyvin myös puolitetussa tikussa eikä leikkaamiseenkaan vaadita kirurgin tarkkaa kättä, vaan ihan tavallinen kotiaskartelutausta riittää...Testit on tarkoitettu naisille ja mies jääkin yleensä testailuissa kovin pieneen sivuosaan, mutta laitapa mies puolittamaan tikkuja, niin saa hänkin tuntea osallistuvansa. :-)" (http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php)

Mitähän tuo ukko tuumaisi:-D

Viivat täällä vaan haalenee...oon jo 99% varma, että ovis on jo menny.

Sunnuntaita! Ompas täällä hiljasta...

Kipuilut täällä päässä hellinneet...eilen aamusta oli vielä oikee kipee maha mut rauhottui sitten. Sit kouristeli jännästi välillä oikeelta puolelta ja välillä vasemmalta niin että sattu selkään asti...nyt on ollu nipistelyä ja kipristelyä ym...mutta jotta ei totuus pääsisi unohtumaan niin kyllä on koko ajan semmonen menkkamainen olo päällä...jomottelee ajoittain mut onneks ei enää niin kovasti ku to ja pe...*täytyy taas koputtaa puuta* rintoja on myös vihlonu hiukan...kyl mul taitaa olla aina joka kierto niin erilainen...

Mikäs keijulla tilanne???

Tikru ja koopee 23

Hih. Miten meni Amildalla Mansen vierailut? Sähän kuulostat ihan kaksoisolennoltani. :)

Minun sisko oli kasvanut jo ihan silminnähtävästi, vaikka raskaus on hänellä vasta aika aluillaan, mutta hän pötkähtikin raskaaksi kaikille (myös vanhemmille itselleen) "yllätykseksi" jo kun nuorimmainen oli vasta hiukan alle 1-v.

Semmoistakin sattuu, ja heillä kahden ekan lapsen hankkiminen oli vaikeaa ja vei pitkän aikaa. On se hassua...

Jahas, täti lähti kylästä ja nyt odottelen, että puolentoista viikon kuluttua "pääsen" ekaa kertaa hienoja digitikkujani testaileen. Täytyy ehkä ottaa käyttöön tuo tikkujen puolitusmetodi, jos tarpeen on, niin pääsee halvemmalla. :D

Mukavaa sunnuntai- iltaa!

Helinä! Mukavasti meni Mansen reissu... Systerillä tosiaan pyörähdettiin ja käytiin leffassta kattomassa se Sooloilua! Ei ollut systeri paksuna ei... Ei ainakaan puhunut mitään siihen suuntaan... Pari tosi läheistä perhetuttua kuulemma kylläkin.
Täällä kanssa täti kurvannut pois paikalta ja noin puolitoista viikkoa pitäisi sitä ovista odotella! Ja sit ystävänpäivän tienoilla viimestään jännäillään... Hih.. ;)

t.Amilda79... Ja taas väärässä ketjussa ;)

Missäköhän kaikki oikeen on....:0

Heräsimpä tänään menkkakipuihin...empä taida edes uskaltaa ajatella muuta kuin että odottelen täti punaista kylään. Odottavan aika on vaan pitkä..

Minäkin täällä ihmettelen, jotta missä kaikki luuraa? Aattelin jo, että ny ne o perustanut uuden ketjun ja hulluna etsiskelin:-)

Tikutin vielä tänään ja haaleeita viivoja näyttää, tai siis se testi viiva on haalea jo viidettä päivää:-S
Mahassa kiertää... Vielä mietin, että pitäiskö mielenkiinnosta vielä tikutella pari päivää, vai annanko jo olla. Ois vaan niin mukava tietää, että tapahtuuko sitä ovista olleskaan.

Tikruliini, ei nyt vielä heitetä pyyhettä kehiin.

Tulkaahan kertomaan kuulumisia. Onko ovis tai muita jännäilijöitä lähiaikoina?

Hehee, huomasin just, että tänään on mun sähköisen nimen nimpparit:-)

Käynpä nyt edes pikaisesti ilmoittautumassa, kun kerran kaipailtiin porukkaa!!

Oonalle nimpparionnittelut! :)

Safiiri käynyt moikkaamassa :) Hauskaa äippäloman alkua sinne ja toivottavasti vaavi malttaa pysyä masussa vielä pari viikkoa!

Helinän siskolle sitten käynyt kivasti :) Joutuivatko he ihan hoitoihin asti menemään ekan lapsen kanssa? Varmasti ihana ylläri vaikeuksien jälkeen!

Tikrulle peukkuja edelleen, ettei tulis täti vaan plussaa :) bd bd

Täälläkin jo punaista lippua ootellaan... Lauantaina meni vika luge, ja ainakin viimeks täti löysi paikalle pari päivää sen jälkeen. Joten jos ei vielä tänään, niin viimeistään huomenna losahtaa! Enkä kyllä muuta osaa enää odottaakaan. Lämmötkään ei juuri edes kohonnut tässä kierrossa ja tissien arkuus hävis viikonlopun aikana. Ja mahaa on jo jonkin verran juilinutkin, joten aika selvältä tää vaikuttaa... :/

Mitäs meidän vastaplussanneille kuuluu? Mitkä on fiilikset ekan viikon jälkeen? Oliko näin jälkikäteenkään ajateltuna mitenkään erilainen olo ennen plussaa kuin muissakaan kierroissa? Aiotteko mennä varhaisultraan? Huh, kylläpäs mulle iski kyselyikä.. :O

Voi hitsit että ärsyttää... yritin soittaa tänne oman kaupungin terveyskeksukseen taas aikaa gynelle jotta pääsis ottaa kaikki tarvittavat kokeet ym et päästäs jonoon...mutta eipä ollu vieläkään tiedossa helmikuun aikoja, murr....ja sit viel kävi niin että tutun tuttu sairaanhoitaja vastas puhelimeen, persus!! vaitiolovelvollisuushan niil kyllä on...mutta ku sitä joutuu ehkä näkemään jossain kekkereillä ym...TUPLAMURRRR....

Täällä taas aamusta kipuilut alkoi, eilen iltaa kohden helpotti....tää on selvä peli kyllä taas...

Tuleha keiju kertomaan tilanne kuha joudat!! bdbdbdbdbd että täti ei tule!!

tikru ja kp 25

Huomenta kaikille!

Kyllä se täti silloin tuli ja eilen jo häippäsi pois. Aika pikainen mutta tuskainen vierailu tällä kertaa...
Kiva, kun Safiiri oli käynyt piipahtamassa. Onnea vaan odotukselle, kohtahan se on jo synnytys edessä sielläkin.
Mikä on Keijun tilanne? Entä Tikrun? Peukkuja! Onpa jännät paikat taas. Täytyis ehtiä päivällä kurkistamaan kuulumisia. Laitetaan korvan taa...
Oona voi jo varmaan alkaa odottelemaan plussaa raskaustestiin, vai mitä? Tuliko hyvin hyödynnettyä?
Amildalle ja Helinälle onnea oviksen bongailuun. Sitä samaa pitäis täälläkin yrittää metsästää mutta tällä kertaa ilman tikkuja.
Mari. Ei mua ainakaan loukkaa se, että toivot jo toista lasta, vaikkei esim. meillä ole vielä ensimmäistäkään.. Eli älä siitä huolta kanna.
Mitenkäs meidän tuoreet odottajat? Millainen on vointi ja tuntemukset?

Lunta sataa taas vaihteeksi. Toivottavasti jo nyt pysyisi myös maassa.

Annukalle pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Tikrulle ja Keijulle bd bd bd bd ja plussatuulta!

En ole oikein ehtinyt kirjoittelemaan, kun on töissä niin kova kiire (ja jatkuu edelleen). Täällä hyvin vähän oireita ja tietysti se alkaa epäillyttämään, että onko kaikki kunnossa. Tissit erilaiset; painavammat ja kipeemmät ja alavatsassa painon tunnetta silloin tällöin. Soitin jo neuvolaan ja sain ajan viikolle 8. Täti sanoi, että silloin ei vielä kuule sydänääniä, mutta jutellaan muuta. Ts heidän laitteensa eivät ole kauhean herkkiä. Aloin tietysti miettimään josko sitä menisi yksityiselle ekaan ultraan, mutta pitää vielä miettiä. Eikä tärppikierrossa kyllä mitään poikkeavaa ollut muihin kiertoihin nähden. Ainoastaan iho pysyi hiukan paremmassa kunnossa.

Plussatuulta kaikille!!!

Heipat.

Ei mun sisko ekojen lastensa kohdalla testeihin mennyt, mutta he yrittivät molempia lapsosia pari vuotta, ja nyt sitten tämä uusi tulokas tärppäsi kiinni kun sitä vähiten odotettiin... On tuo luonto kumma. :)

Plussatuulia kaikille ja Hilmalle jaksamista uusien tietojen ja ultran odotteluun.

Minä oottelen vielä pari päivää ennenkuin alan tikutteleen.

Mikäs tilanne Keijulla??? bdbdbdbdbd

Äläs nyt Tikru vielä anna periksi, ei ne oireet aina poikkea mitenkään toisistaan!!! bdbdbdbd
Ois minustakin ärsyttävää jos jollekin tutulle ihmiselle (vaikkakin ammattilaiselle) pitäis kertoa näitä vauvautumis juttuja. Vaikka tietäis, ettei jutut leviäis, niin silti..

Kuinhan paljon teillä Helinä ja Amilda on muuta yhteistä??? :) Aika hauska yhteensattuma tuo teidän viikonlopun vietto...

Ei mullakaan juuri oireita oo, rinnat on erilaiset, välillä mahaa juilii (silloin huolestuttaa), välillä ei mitään tuntemuksia (silloinkin huolestuttaa, huoh..).
Eilen aamulla olin jo varma, et on keskeytyny. Nyt taas toivoa on kun lähes ainoa oire eli yöhikoilu palasi yhden yön välistä jättäen :)
Muutenki nyt on jatkuvasti kauheen kuuma, yleensä oon vilukissa.

Ennen plussausta oireita oli tätituntemukset ja rintatuntemukset. Tietty se oli hyvä merkki, ettei niitä tuhruja tullut!! Ja nälkä oli koko ajan.
Poikkeavaa normaaliin oli ettei palellut, eikä tullut flunssaa kuten viime kertoina tätiaikaan :O

Täällä kun on lukenut toisten oireita, niin kovasti vaihtelee!!! Toisilla ihan päinvastaisia oireita kuin toisilla.

Hilma, oon kans miettiny tota yksityistä ultraa kun täällä lääkäri on vasta n.10 rv, ainaki viimes oli . (Neuvola heti rv 7). Millä viikoilla ajattelit mennä?

Sonia, nyt kun mainitsit, niin nykyisin mulla on aika paljon lämpimämpi kuin ennen. Yleensä mun sormet on aina vähän kylmät, mutta nyt ei! Mikä on kyllä oikeastaan oikein mukavaa ;) Ja suuta kuivaa eli vettä tulee juotua.

Mun neuvola on myös rv 10 ja nyt kun ajattelen, niin voiko tosiaan olla, että silloin ei vielä näy neuvolan laitteilla syke? Jos menen yksityiselle niin tod.näk. rv 8. Mutta tosiaan en ole ehtinyt soitella hintoja enkä aikoja.

bdbdbdbdb Keijulle ja Tikrulle! =) Toivottavasti pääsette hyppäämään plussajunaan ;D

Annukka ja Helinä alkavatkin sitten seurailla ovista, toivottavasti bongaatte ne ja simpat löytää perille!

Oonaa saadaan vielä vissiinkin jonkin aikaa jännäillä.. =) Toivottavasti tärppäsi, vaikket ihan sitä ovista bongannutkaan, mutta sehän on siltikin voinut tapahtua.

Täällä odotellaan tädin poistumista, nyt on menossa kp7 eli samaa rataa ku ennenkin, jos nyt viimestään huomenna tajuais häippästä... Ei jaksa enää =P Sitten onkin pari kolme päivää rauhallista, ja sitten pitääkin alkaa kaatamaan sitä ukkelia :D Jos tonne ens kuun alkupuolelle hätistelis sitä, niin joskos se ovis siihen johonkin väliin sattuis. Ukkeli sano että nyt tästä kierrosta pitäs tärpätä, sillä hän ei kuulemma halua joulukuun vauvaa, MIEHET!!! =) Sit pitäs varmaan olla helppoa kaadella sitä peittojen väliin ;D

Annukka: Kiva ettei sua vaivaa se. Ku lueskelin noita muita ketjuja, ja niissä oli ajettu toisten haaveilijat jonnekki muualle, ku olivat kuulemma eri viivoilla..

Täytyy vissiin lähtä onkimaan ruoka pois uunista, kerranki sain seuraavan päivän ruoan tehtyä jo edellisenä päivänä. =) Hyvä minä!! =P

Niin Hilma meinasin vaan sitä, että en tiiä jaksanko odottaa sinne rv 10 asti, että saa tietää onko yleensäkään mitään elämää. Tokihan silloin ultralla syke näkyy.

Luulen, että mulla tuolloin tuo rv 10 sikiön koko vastais vasta rv 9, niin ei taida ennen sitä 8 vkoa uskaltaa varata yksityiseltäkään aikaa.

Annukka: vai pitäis sitä plussaa jo jännitellä;-) uskaltaiskohan? Jotenkin en kyllä usko, että ois mitenkään voinu tärpätä. Tulihan tuo jotenkin kutenkin hyödynnettyä;-)

Mari: nyt kp 18/28-30, jonkun aikaa siis vielä menee, ennen kuin olen jännäyslistalla.

Hitsi, vielä tänään töistä tullessa tein kuin teinkin ovistestin ja taas se hemmetin haalea viiva:-/ Kuinka ihmeen monta päivää tuo haalea viiva voi oikein olla peräkkäin? Huomenna en kyllä enää tikuta...hmm:-D Menee jo tikkujen tuhlailuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja oona76*:
Hitsi, vielä tänään töistä tullessa tein kuin teinkin ovistestin ja taas se hemmetin haalea viiva:-/ Kuinka ihmeen monta päivää tuo haalea viiva voi oikein olla peräkkäin?

Haalea viiva voi tulla koko kierron ajan. Ovistestissä vain kontrolliviivaa tummempi/yhtä tumma viiva merkitsee sitä, että ovis on tulossa (n. 24-48 tunnin kuluttua). Tsemppiä tikutukseen!

Keijua ja Tikrua jännätään! bd bd bd

Marille onnea miehen kaantooon ettei tule jouluvauvaa ;)

Oonalle tsemppiä ovistestejen kanssa. Ne tosiaan voivat näyttää koko ajan vaaleaa viivaa, kuten sivullinen huomautti.

Täällä ei kummempaa; väsyttää ehkä helpommin. Ja suutun tosi nopsaan ;) Kohta saadaan komia matsi kotona, jos mies vielä puhuu "väärin". Olen nyt hyvin kahden vaiheilla sen varhaisultran kanssa - toisaalta saisi varmuuden kasvaako tuolla mitään, toisaalta jos silloin ei vielä näy, niin tuska on suuri!

Ensitikutus toimitettu!

Heh, en tiiä miks - johtuko kenties aamu"kankeudesta" vai mistä - mutta olipa vaikea osua siihen tikunnokkaan.
Mutta huomenna uudestaan...

Marin miehelläpä on tarkat toiveet vauvautumisen ajankohdasta, hihii!

Sonialla ja Hilmalla on kyllä jännää, hitsi, onnea ja jaksamista tietojen odotteluun...

Juu, saman neuvon antaisin Helinälle kuin Annukka eli kantsii siihen purkkiin ensin laskea ja sit tikuttaa siitä. En yhtään ihmettele jos oli osumisvaikeuksia, vielä jos oot puolittanu ne tikut :D

Keijuuuuuu!!!!! ???

Tikru? Miltäs siellä tuntuu??? bdbdbdbd

Onko meillä jännäyslistaa?

Hilma, mulla kans mielialat vaihtelee. Mies lähti muutamaksi viikoksi reissuun, meinas itku päästä kun oli muka jo niin ikävä :)
Se varhaisultra houkuttelis... kun jos vasta sitten neuvolan ultralla katotaan ja siellä ei mitään oliskaan, niin tuntuu että menee monta viikkoa "hukkaan" kun ois voinut aiemminkin tietää.

Joo, mulla ukkeli on hiukka tarkempi noista ajankohdista ;D yritin kyllä selittää, että jos ens kierosta vasta raskautuisin niin ei tulis vielä jouluvauvaa, mutta ei kuulemma käy.. Eli nyt pitäis sit tärpätä. =/

Keijun ja Tiktun tilannetta tulin urkkimaan, toivottavasti täti tajuaa pysyä teistä kaukana! =)

Sonia ja Hilma: Mä kävin sillo alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Johtui kyllä kohdunulkoisen pelosta, mutta sieltä sitten sain lähetteen OYS:n uuteen ultraan jossa sitten katsottiin että mukana oli elävä sikiö. Ouluhan ei tarjoa kuin vain yhden ultran, rakenneultran, eli niistä muista täytyy sitten itse maksaa. np-uktra tulee silloin kunnan puoelelta, jos veriseulannoissa on ollut kohonnut riski. Ajattelin varmaan käydä sitten seuraavassakin raskaudessa (jo Luoja sellaisen suo) alkuraskaudenultrassa, jotta oma mieli olisi parempi.

Helinä: kantsii tosiaan pissata ensin purkkiin. Mä olen raskaustestienkin kanssa tehnyt niin, en jaksa alkaa sohimaan sitä tikkua sinne virtasuihkuun.. :D

Sonia: täällä kipuilee ja ei kipuile, kipuilee ja ei kipuile...blääh...mutta kivut ovatki sitten sitä luokkaa että ei voi erehtyä missä mennään...odotan siis tätiä viimeistään perjantaiksi kylään..