'Unelmavartalosta Haaveilevat -2009 Maaliskuussa'

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Mä olen taas niin reippaalla tuulella. Vihdoin alkaa tuntumaan että homma kulkee! Tänään kävimme poiikani kanssa lenkillä. Poika hiihti ja minä kävelin. Se oli sellainen 40 min lenkki. Sit tultiin kotiin ja ooteltiin että nuorimmainen heräsi päikkäreiltä. Hää kun heräsi niin lähdimme luistelemaan ja sillä reissulla meni lähes pari tuntia. Täytyy kyllä myöntää että en itse luistellut kuin puolisen tuntia. Siinäkin ajassa tuli mukavan lämmin ja tiesi tehneensä jotain. Liikuntalaskuri antoi kulutuslukemaksi 260 kcal. Siitä ajasta ihan hyvin:) Ruokailukin sujunut aikas hyvin. Kurissa olen pysynyt;) Nyt odotellaan vaan tuloksia!
 
storm
Vieläkö pääsee mukaan? Olen aloittanut laihdutuksen vasta eilen pitkän "suunnittelemisen" jälkeen ja tavoitteena olisi päästä samaan painoon kuin ennen raskautta. Painoa oli nytten kun punnitsin 50,5 kg ja 47 on tavoitepaino. En todellakaan ole ylipainoinen mutta olen tosi pienikokoinen (158cm) ja jotenkin nämä kaikki ylimääräiset kilot ovat tulleet juuri mahaan. Ottaa päähän kun en saa niitä millään pois! Voikin olla näin vaikeaa kolmen kilon tiputtaminen :$
 
Ihan pakko on pistää sulle kommenttia kun mainitsit painosi ja että"olen tosi pienikokoinen(158cm)"! :eek: Apua!Mä oon siis saman mittanen sun kanssas ja kuvittele et'mulla on painoa yli 60kg!!!Jopa 65kg ja rapiat päälle :LOL: Meikäläisellä noi kilot kyllä näkyy ja tuntuu!!Oli vaan ihan pakko kommentoida kun kuitenki meiän painoero niinkin suuri...pituus vaan sama :wave: Ehkä kyllä ikäeroakin löytyy?Kukapa tietää...Mutta tsemppiä sulle tuon painon pudotuksesi suhteen,samoin kuin kaikille muillekin palstalaisille!! :wave: =)
 
Hellou!

Onnittelut onnekkaille miinustajille :flower:
Täällä takapakkia jälleen :( Ihan käsittämätöntä! Tasan tarkkaan olen kaloreissani pysynyt. Liekö sitten syynä ruokavaliomuutokset tai runsas kuidun lisääminen...mikä lie, mutta ketuttaa vietävästi! :kieh: Ketutti niin, etten edes tullut tännekään hetkeen päivittelemään :ashamed:

No nyt jo helpottaa ja sisulla pusketaan alaspäin piru vie! :D

Tervetuloa Stormille! Täällä tiedetään tasan kyllä, miten vaikeaa voi ollakaan muutaman ylimääräisen kilon karistaminen :D Ylipainoa ei mullakaan ole, mutta tahdon silti viisi kiloa veks ja takkuista on...

Niin se paino oli siis viime pe tasan 70 (TAAS!). Ja bmi 24.2, plussaa 600g |O
 
Täällä painonpudotus sujuu vaihteeksi mallikkaasti. Ruokailu on pysynyt hyvin hallinnassa tällä viikolla. Liikkunut olen reippaasti. Pikku ongelma kyllä on: oikea jalka on vihoitellut BP:sta lähtien. Siihen yrittää näköjään jännekalvontulehdus. Vielä olen pärjännyt buranalla ja kylmällä pussilla. Sillä menee hetkeksi ohi ja sitten parin päivän päästä yrkäilee uudelleen.

Eilen vein pojan harkkoihin illalla. Samaan aikaan olen itse sitten pyrkinyt käymään liikkumassa niin ei tule paljon iltamenoja. Eilen en sitten päässyt liikkumaan mutta oli kiva seurata pojan harkkoja. :) Kotiin tullessa olikin sitten kiva yllätys.. Mies ei oikein pärjää tyttärien kanssa. Pienempi oli pissannut sohvalle ja sotkenut vielä kakan kanssa. Ei se mitään mutta kun mies mökötti mulle tämän vuoksi! Siinä kohtaa mulla paloi päreet. Tahalleen aiheuttaa mulle pahaa mieltä syyllistäen minua. Tosi kurjaa :( . Oikeastaan ainokainen hengähdystauko viikon aikana ja siitäkin pitäisi tuntea huonoa omatuntoa. Hirvittää kun lupauduin töihin niin mitähän kauheaa iltaisin silloin tapahtuu! :eek:
 
Tänään aamulla mittailin mittanauhalla ja veratilin sitten tammikuussa mitattuihin ja hui kauhistus miten paljon on senteissä minusta hävinnyt! :eek: :D Vaikka painoa ei ole tippunut kuin muutama hassu kilo, niin senttejä senkin edestä. :D Kylläpäs tuntui hyvälle.

Huomenna taas punnituspäivä! Saapa nähdä mitä vaaka näyttää... :whistle:
 
...ja vaikka en olekaan käyny tässä pinossa vähään aikaan, ajattelin käydä kuitenkin kertomassa että poistun nyt lopullisesti. Paino on nyt 60,2, ja ihan ateriankorvikkeilla pudotin, aluksi pelkästään niitä söin ja vähitellen lisäsin mukaan tavallistakin ruokaa mutta vain vähän hiilihydraatteja:) Nyt vaan koittaa kynsin hampain pysyä tässä ettei tarvi kohta aloittaa uudelleen!

Zemppiä kaikille ja ihanaa kevättä! Kesällä sitten rantakunnossa ;)
 
Mie olen ollut vatsataudissa!! :( Ihan kamala olo ollut muutamat viime päivät, eikä ruoka oikein vieläkään maistu.. kiertää vaan ja jomottaa vatsaa! Jotenkin voisin kuvitella, että paino on tippunut, mutta huomenissahan tuon näkee... liikkumaan en ole luonnollisestikaan päässyt. Jos vaikka ens viikolla sitten.

Kuopus halusi aloittaa pyöräilykauden, mutta luovutti sitten samantien, kun huomasi, että ei se fillari kulje lumihangessa...tämän verran kokeiltiin, kun hain esikoista koulusta.

Huomenna on toivottavasti parempi päivä... eli huomenna tavataan!
 
Elikkäs mie haluisin kanssa mukaan :)
olen laihdutellut yksinäni nyt jonkin aikaa :) siitä lähtien kun sain tuon heinävauvan maailmaan. painoin silloin 89kg nyt paino tippunut jo 72kg.
Heinäkuuhun mennessä pitäisi vielä AINAKIN tiputtaa 6 kg. eli otan sen tavoitteekseni.

Aloituspaino siis 72kg
Tavoitepaino 66kg
painoindexi tällähetkellä: 26.3 (sydänliiton sivujen mukaan laskettuna :) )

olen kotiäiti, ja mulla on kohta 3 vuotta täyttävä tyttö ja kohta 8kk ikäinen tyttö :)
imetän osittain vielä pienempää.
pointsin pisteillä yritetään keventyä :)
 

Mandi
Aloituspaino: 88,2 kg
Paino nyt: 87,7 kg
Muutos/Viikko: -500 g
BMI(edellinen lukema): 30,7 (30,9)

Hip hurraa! Pitkästä aikaa vähän isompi pudotus! Hyvälle tuntuu kun on töitä tehnyt kovasti tuon eteen. Toivotaan että sama tahti jatkuu ensi viikolla..
 
Anteeksi ettei ole vähään aikaan mitään kuulunut :ashamed: mutta on ollut niin paljon kaikkea muuta.

Ja kaikista tylsintä on se että PAINO EDELLEEN SAMA kuin viimeksi.... No joo toisaalta parempi sitten näin kuin että nousisi... Saas nähä jääkö tavoite vain haaveeksi vai onko vielä toivoa...

Mutta joka tapauksessa tyytyväinen olen tähänkin...

Uudet tervetuloa mukaan ja kaikille hurjasti voimia ja hyviä tuloksia!!!
 
Huomenta!
Vaikka olin vatsataudissa pari päivää, niin paino ei pudonnut...join kyllä nesteitä reilusti ja sitten eilen kun tauti alkoi helpottaa, oli ihan sellainen olo, että on tankattava!

Aloituspaino: 77 kg
Paino nyt: 72,2 kg
Muutos/vko +-0
BMI sama kuin viime viikolla

Nyt päätinkin pitää hyvin kasvispitoisen ensi viikon ja tiukan viikonlopun, vaikka olen lähdössä huomenna hyvälle ystävälleni yökylään lasten kanssa... Ja jos vaikka uskaltaisi lenkillekin...tuntuu vaan, että kaikki voimat ovat poissa.....eiköhän tässä päde se, että hiljaa hyvä tulee!

omenapomenalle tervetuloa! Mie aloitin aikasta samoista lukemista vuoden alusta, ja hyvin on pudonnut!!! =) Tsemppiä siulle! :flower:
 
Aloituspaino: 87,3 kg
Paino nyt: 83 kg
Muutos/Viikko: +1000 g
BMI (edellinen lukema): 28,1 (27,7)

Kahden viikon saldona +1kg, mä oon ruennu juoksee ja oon liikkunu kuitenkin kunnolla, että oisko tullu lihaksia. Ens viikolla pitäis saada kyllä miinukselle nuo luvut!
 
nyt oon kyllä päättäny ottaa itteeni niskasta kiinni ja alkaa oikeesti tiputtamaan tota painoa. Etanan vauhdilla tähän mennessä tippunu. ei muuta kuin enemmän liikuntaa ja kasviksia ruokavalioon.

aloitus paino 72kg
paino nyt: 69,3kg
 
teenpäs pientä galluppia:) elikkäs millä tavoin laihdutte parhaiten? oletteko jollain tietyllä dietillä vai sitten ihan ruoka-annoksia pienentämällä?

sitten kaivataan vinkkejä , miten päästä tunnesyöpöttelystä eroon :)?
 
Omenapomena: Mä oon elämäni aikana pudottanut pari kertaa suuren määrän painoa. Kummallakin kerralla pyöreästi 25 kg. Molemmilla kerroilla käytin Painonvartijoiden pisteitä apuna. Liikuin tosi paljon. Mielellään kaksi kertaa päivässä. Ensin kävelylylenkki ja siihen päälle jumppaa. Nyt menossa kolmas kerta kun pudotan painoa suuren määrän. Nyt erotuksena se että tämä saa olla viimeinen kerta kun painoa pudotan. Ajatuksena olla loppu elämäni normaalipainoinen. Melko samalla tavalla painoa pudottelen kuin aiemminkin. Paitsi että en käytä Painonvartijoita vaan lasken kaloreita. Tärkeää kuitenkin on oppia näkemään minkä verran saa päivässä syödä ja minkä verran pitää liikkua. Mulla on edelleen kasviksia liian vähän ruokavaliossa. En pidä esim kukkakaalista ja monesta muustakaan kasviksesta joten se tuo haastetta tehtävään. Olen kuitenkin havainnut että pakastealtaasta löytää hyviä wokkikasviksia, joita voi pyöräyttää vaikka pannulla mausteiden kera. Avot, kylläpä tuli hyvää!
Mä oon/ olen ollut tunnesyöppö. Nyt olen hieman päässyt siitä eroon. Ennen söin paljon makeaa pahaan mieleen tai hyvään mieleen. Joku on neuvonut että laskee kymmeneen kun tekee mieli syödä jotain makeaa. Toiset neuvoo taas miettimään mistä syöpöttelyn halu oikein johtuu. Itse koetan syödä herkkuja nyt hallitusti. Karkkipäivän pidin eilen. Punnitsin niitä olevan reilusti 100 g. Sitten kyllä pyöräilin illalla ylimääräisen lenkin jotta edes osa karkeista olisi sulanut ;) . Mahtava tunne kun pystyy hallitsemaan makean himoaan. Tulee sellainen tunne että hallitsee elämäänsä eikä ruoka minun elämääni! Lisäksi tuo liikunta tekee aivan riippuvuutta. Nyt tuntuu että on joka päivä päästävä liikkumaan jossain muodossa. Siitä tulee vain niin mahtava olo!
Tsemppiä sinulle Omenapomena! Itse olen huomannut että painonpudottaminen on erittäin haasteellista mutta erittäin palkitsevaa. Joskus fiilikset on ihan maassa ja tuntuu että homma pissii. Sit taas toisinaan homma luistaa ihan itsekseen. Nyt mulla on sellainen fiilis että hyvin onnistuu. Kumpa tämän tunteen voisi jakaa muillekin!
 
omenapomena: Tervetuloa mukaan! :flower:
Itse yritän muuttaa ruokailutottumuksia, yrittää pitää herkut loitolla itsestäni, mutta tällä hetkellä on mieletön alamäki ja tuntuu, ettei mikään meinaa onnistua :headwall: :ashamed:

Hienosti olette monet pudottaneet painoa! Onnea! :flower:

Selis: Luultavasti on alkanut muuttua lihaksix, niin ainakin mulla kävi, kun aloin käydä pumpis+salilla.

Minttuhirviö:Sinulle oikein paljon onnea tavoitteeseen pääsyn kunniaksi! :flower: :hug: On varmaan hieno fiilis, kun on saavuttanut oman tavoitteen? =) Jospa minäkin joskus..

Tämä ei kyllä ole ollut yhtään minun kuukausi. Olen vain kaksi kertaa päässyt salilla käymään. Ensiksi murtuu häntäluu, jonka jälkeen olen ollut viikon flunssassa. Kuin kuoleman oma. Olen ollut kuin toisella planeetalla, mikään ei ole kiinnostanut/huvittanut, mutta roskaruoka on kyllä maistunut!

Tänään kävin tyttöjen kanssa kyläseuran järjestämässä tapahtumassa. Ohjelmassa oli myös pilkkimistä ja mie voitin neljässä eri sarjassa :D : Olin 1. naisten sarjassa, 1. perhesarjassa, sain pienimmän kalan ja isoimman kalan :D . Tunsin oloni ahneeksi, kun olin oikeastaan paras kaikissa sarjoissa paitsi lasten ja miesten sarjassa ;) :D .

Tänään päätin, että huomenna otan niskasta ihteäni kiinni ja illalla menen pumppiin, jos olo ei vain ole huonompi kuin tänään. Ja rupean kahtoo mitä suuhuni laitan. Mahaa turvottaa ja olen kuin viimeisilläni raskaana. Jotain tässä on tehtävä taas.

Mutta nyt laittaa tytöt maate. :wave:
 
Heippa taas kaikille :wave: Onpas mahtavan keväinen ilma tuola ulkona-aurinko paistaa ja taivas on pilvetön ja"räystäät tippuu" :LOL: Toi on aika hauska sanonta....
Eilen liikuinkin oikeen silleen hyötyliikunnan parissa..Ollaan kaadettu meiän pihalta yks iso pähkinäpuu ja se on ollu sitte karsittuna tossa meiän pihalla jo toista kuukautta.Eilen kun oli mahtava ilma myöskin,niin mikäs sen parempaa ulkoilua ku pätkittiin oksia pinoon ja mies sekä poika hakkas oksia pätkiin ja mä sitte kanniskelin niitä puukasaan =) Tuntu oikeen kivalta kun sai aikaseks samalla jotain ja liikuttuakin!
Paino nyt yllätys yllätys oli kuitenki noussu hieman tässä viikon aikana....

Alotuspaino:69,4kg
Paino nyt:65,8kg
Muutos/vk.:+200g
BMI:26(26)


En nyt silleen oo kauheen pettyny tohon nousuun,mut ainahan se kummastuttaa ku nousee vaikka pitäis pudota!!??!! :eek: Mutta vielä tässä on pari kuukautta aikaa saada tota painoa putoomaan ja mahduttaa itteensä pienempään vaatekokoon....?! :headwall: Eilen oli yhdet vaatekutsut ja tilasin itelleni kesätunikan joka on yhtä kokoa pienempi kun nykyinen vaatekokoni!!Saas nähdä miten mun käy....jääköhän koko vaate pitämättä?!? :ashamed: Toivossa on hyvä elää.....
Ihanaa viikkoa kaikille =) :flower:
 
Minä tuossa syntyjä syviä pohtiessani päätin, etten punnitse itseäni "virallisesti" ollenkaan pms-viikoilla, kun on pahin menkkaturvotus päällä. Se kun näyttää nykyään aina nostavan painoa. Miksipä pitäisikään pahoittaa mieltänsä, ottaa sitä ketutusta painonnoususta, jolle ei itse mahda mitään ja joka on tilapäinen. Niinpä siis jätän viime viikon "virallisen" tuloksen pois. Hiljaa voin kuiskata, että se oli +500g, mikä on menkkaturvotukseksi mulle nykyään aika vähän :D

ONNITTELUT kuitenkin miinustaneille :flower: :flower: Hienoa työtä leidit! =)

Tervetuloa omenapomenalle minunkin puolesta :flower: Minä kiristelen viimeisiä kiloja pois, takana on ensimmäinen (ja viimeinen!) iso kilokaristusurakka. Kiloja on hävinnyt melkein 40 ja aikaa on mennyt pari vuotta. Elämäntapamuutos (niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin) on tässä tullut tehtyä, oikeastaan olen palannut aikaan ennen lapsia takaisin :D Silloin urheiltiin tosissaan ja ruokavaliokin oli kunnossa. Siis kevyellä ja vähärasvaisella ruokavaliolla yhdistettynä säännölliseen ja runsaaseen liikkumiseen lähti aiemmat kilot (nyt sitten hieman tökkii...)
Miellänkin, että nuo lihavat vuodet tuossa välissä olivat poikkeusaika elämässä ja nyt ollaan takaisin normissa =)

Loppujen kilojen kanssa hieman nyt kuureilen ja aika tiukkaa dieettiä noudatan. Ylipainoa ei enää ole, mutta muutama kilo saa vielä kyytiä kyllä!
 
Gooooog Morniiiiiing sisters!! :flower:

Ulkona on ihanan aurinkoinen ja kylmä ilma!!

Oikein piti juosta laittamaan autokin lämmitykseen, että saadaan poika kouluun..... Mie hullu vaan näistä talvipäivistä tykkään, vaikka nyt "vanhemmalla iällä" sellainen hurja ja intohimoinen hiihtäminen ja luistelu onkin jäänyt.

Syömisissä olen palannut ruotuun vatsatautisen viikon jälkeen.

Ahkerasti olen Kiloklubiin merkannut syömisiäni ja tässä siulle omenapomena vastaus tulikin.... eli en usko enää mihinkään poppalaihtumiseen vaan pysyvään ruokarytmin sekä elintapojen muutokseen.

Mie olen systemaattisesti opetellut juomaan vettä, syömään 6 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) sekä olen jättänyt herkkujen syönnin todella vähälle. Ja uskomatonta mutta totta, tämä on toiminut! Asennetta se on kysynyt, mutta silloin vilkaisu peiliin on auttanut ja se, että puristan vähän mahamakkaraa, ja totean, että juu, on tätä vielä tässä!!! :D
 
Huomenta vaan!

Näyttää tulevan taas aivan ihana päivä. Aurinko paistaa. Täytyy vähän myöhemmmin mennä tyttöjen kanssa ulos, kunhan pakkanen hellittää.

Eilen kuului riemunkiljahdus meidän mökissä. Sovitin yhtä mekkoa, jonka ostin kesän tuleviin juhliin eli häihin. Talvella kun ostin mekon niin ei ollut toivoakaan että se olisi mennyt kiinni. Eihän se mekko istunutkaan hyvin päälle ja ajattelin että nyt tein vika ostoksen. Eilen päätin koettaa mekkoa ja se meni kiinni!!! Ihanaa!!! :D Nyt puku sitten istuikin ihan oikein meikäläiselle. Vielä muutaman kilo ennen niitä häitä on tiputettava kun on liian napakka ylävartalosta.

Nyt tää homma on toiminut loistavasti. Liikun lähes päivittäin. En kuitenkaan joka päivä että elimistö saa levätä välillä. Ruokailut on mennyt edelleen putkeen. Toivoisin että voisin jakaa tämän innostuksen muiden kanssa! Parasta kaikessa on että painokin tippuu. Tänään tasan 87 kg. Katsotaan nyt sitten mitä vaaka näyttää perjantaina. Tietty jonkun turvotuksen juuri silloin lykkää..

Olen tässä ajatellut että pitäisikö siirtyä kokeilemaan lautasmallia. Sen puolesta puhutaan taas paljon. Olisihan se selkeä juttu. Ei tarvitsisi punnita ruokia! Se meinaa olla pidemmän päälle tylsää.. Meillä on vaan niin isoja lautasia että siihen mun pitäisi kehittää joku ratkaisu. Esim mitä ravintolassa käyttävät sellaista rinkulaa ettei lautasen reunat likaannu. Mistähän sellaisia mahtaisi saada? Tai sitten on otettava vaan vanhat ja pienemmät lautaset käyttöön.

Nyt tsemppiä kaikille tulevaan punnitusta varten! Vielä ennättää vähän puristamaan itsestään irti!
 

Yhteistyössä