***Toukovauvat 2007*** marraskuu

Pitkästä aikaa minäkin täällä. On ollut kaikenlaisia kiireitä, kuulumisianne olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa. En tiedä, muistanko nyt kommentoida kaikkea, mutta jotakin nyt kuitenkin yritän ehtiä, ennen kuin neiti herää päikkäreiltään...

Ihania kuvia olette saaneet otettua kullannupuistanne. Mekin otettiin tänä aamuna muutama kuva neitistä tonttulakki päässä kurkistamassa aidan takaa. Ihan hyviä kuvia tuli ja hymyjäkin irtosi, eiköhän me niistä joulukortit saada aikaiseksi! :)

Meillä on siis hampaita kaksi ja niillä on kiva jyrsiä kaikkea, myös äitin tissi on saanut kokea tirvaisun eräänä aamuna oikein kunnolla. Taisimme molemmat säikähtää! Ryömiminen lähti sujumaan vajaat kaksi viikkoa sitten, nyt sitä mennään vauhdilla paikasta toiseen. Meillä myös istutaan jo melko tukevasti. :heart:

Puuroista ollaan kokeiltu vain kauraa, mutta se on tosi herkkua. Onko joku kokeillut riisiä? Myös kanaa ollaan lihoista maisteltu, hyvin maistuu, kun sekoitan sen perunan ja porkkanan kanssa tehosekoittimella. :)

Meillä käytetään 68-74cm vaatteita (Tutan mitoitus). Eräässä merkissä 80cm on napakka, kyseessä on joku ulkolainen halpismerkki...

HANNA-77, teillähän on oikein paukkupakkaset! Täällä Keski-Suomessa ollaan -5C paikkeilla ja aurinko paistaa!

ONNEA kaikille vauvanodottajille! Ihana asia! :) Onnea myös jo vauvasta haaveileville, toivottavasti tärppää pian.

Voimia kaikille sairastaville ja allergioiden kanssa kamppaileville! :hug:

Nyt ei ehdi enempää, neiti heräsi. Ai niin, kiitos lämpöpussivinkeistä. Ostettiin Emman sellainen ja ollaan tyytyväisiä.

Se on :wave:
 
Todella suloisia lapsia teillä ja aivan upeita joulukorttikuvia! Mun iso pikkuveli on meillä parasta aikaa ( <- olipa outoa kirjoittaa tuo tähän ;) ) tekemässä meidän joulukortteja. Toivottavasti saa ne tehtyä ja että saan ne vielä teetettyäkin. Olen itse niin surkea tuossa kuvien käsittelyssä, joten annan "ammattilaisen" hoitaa asian :)

Vilmis, meillä lääkäri ei suositellut imetyksen lopettamista lääkkeillä. En tiedä sitten miksi, mutta olin itsekin sitä mieltä, että jos se ei hoidu niillä kovinkaan paljon nopeammin kuin muutenkaan, niin olen mieluummin ilman. Mä syötin silloin perjantai-iltana viimeisen kerran, niin viikonloppuna sain kyllä pumppailla etenkin illalla suihkussa tissejä tyhjäksi. Sitten alkuviikosta olikin jo helpompaa. Kuukauden ajan lopetuksen jälkeen tuli kuitenkin vielä tunne, että kohta vuotaa muutama tippa. No, nyt sekin on loppu.

Ainiin, unohdin viimeksi mainita meidän lempinimistä. Äidin ehdoton suosikki on nuppu-nappula :heart:

Sammakko + Miska 7kk :heart:
 
kiitos Sammakko! En tosiaan tiedä tosta lääkityksestä.. Mielummin tietysti ilman. Ja aika nopeasti se maito sitten näköjään häviää. Luulin, että siihen menisi paljon kauemmin :eek: Minkälaiset vieroitusoireet teillä tuli Miskalle? Entä äidille? Vähän hirvittää, kun on niin iso muutos kyseessä :'(
 
Kiva, kun ootte tykänny meidän joulukorttikuvasta. :xmas: Muillakkin on ihania :) ja sulla parasta aikaa on aivan ihana kuva.

Tärppi onnee sulle joka aloittaa uuden vauvan yrittämisen. Ihanaa, kun te osa uskallatte näin pienellä välillä hankkia lapsia.
Ite en vielä halua sitä kolmatta, mutta uskon että kun natiaanen on n.1 vanha niin iskee kuume. :heart:

Hanna-77 teillähän kylmä oli. Mulla jo kylmä, kun mittari näyttää -8 astetta. Onneksi on totuttelu kysymys tuohon kylmään.
Siitä tulikin mieleen, että pitääs mennä laittaan lumilyhtyihin kynttilät. Tehtiin poijan kans toissapäivänä, kun oli suojakeli. Sain jopa onnistumaan.

Valokuvien laitosta tänne nettiin oli puhetta. En mä kovin helpolla muualla laita kuvia, muutakun tänne teidän iloksi. ;) Ja nuo muutamat kuvat mitä oon laittanut niin on poijista. :heart: :heart:

Meillä sai mies eileen valmiiksi poikien huoneen katon...laitettiin paneelit. Nyt meillä on täällä vanhalla puolella 3 kattoa päälleikkäin. :LOL: On joskus ennenkin suoristeltu ja laitettu uutta paneelia.
Seiniä sais ruveta kittaamaan ja sitten laittaa lasikuitutapetin. Sitten mulla alkaakin kiva urakka, kun oon luvannut maalata yhdelle seinälle Disney cars hahmon. Onneksi on piirtoheitin keksitty. Muutenkin poijilla on huoneessa cars teema. Oltiin perjantaina keskisillä niin osti sieltä autot kangasta, matto löytyy samaa sarjaa ja seinälamppu.
Mutta nyt tuo mies :heart: patistaa seiniä kittailemaan...eli :wave:

Elli Ja Justus
 
Vilmis, se lopetus sujui yllättävän kivuttomasti. Mäkun olin puolitoista viikkoa vähentänyt noita syöttökertoja asteittain ja muistaakseni pari viimeistä päivää antanut vain illalla tissiä. Miska ei tuntunut olevan millänsäkään, mutta itsellä tietysti se tissien täyttyminen ei ollut mukavaa. Mutta niinkuin sanoin, muutaman päivän päästä jo helpotti, eikä tissit enää täyttynyt ja maitokin niissä alkoi lähteä pois. Olen sitä mieltä, että henkisesti imetyksen "pakkolopetus" on huomattavasti rankempaa kuin fyysisesti - vieläkin ketuttaa, vaikka onhan näin oikeasti molemmille parempi! Nyt ollaankin sitten päästy kokeilemaan jo riisipuuroa, bataattia ja päärynää =)

Sammakko + nuppu-nappula :heart:
 
Moikka :wave:
Onko täällä monikin raskaana? Käyn nii harvoin etten viitti selata taapäin.
Eeva tällä viikolla 6kk ja on aloitettu peruna nyt. Hyvin uppoo. Edelleen herää 10-20kertaa öisin, ties vaikka enempikin. Ihan hyvin jaksan, mitänyt esikoisen aamukerhopäivinä olen zzz kun ei saa nukkua niku haluaisin.
Hampaita 2 puhjennu ja tyty tosi iso kinkku.

Fangis75 ja Eeva kohta 6kk.
 
Mulla ei sitten tänään oikein suju tää koneella olo, aamulla hajosi läppäri, ja nyt kahdesti teksti on ottanut ja kadonnut :kieh: . Seuraavana kahtena viikkona en varmasti roiku täällä niin useasti kuin normaalisti, jotenkin tää pöytäkoneen käyttö vaan tuntuu niin työläältä.

Lisää i´hania kuvia teillä parasta aikaa toi teidän jono on hellyyttävä :heart: ja Helmiinanmamma loistava idea kuvata aidan takaa.

Nyt lapset huutaa palvelua ja äidin on laitettava toimeksi jotta ehdin riippuvuudesta toiseen, meinaan greyn anatomian pariin, onneksi mies tuli just, pääsee mukaan talkoisiin ;)

Öitä! T:Minnihiiri
 
Moi täältäkin! Ihanan aktiivista porukkaa, tämä päivä meni kiriessä kiinni.
En ymmärrä miten en enää nykyään ehdi mitään (käydä täällä monta kertaa päivässä siis..). Tai nyt kun on kirppispöytä ja käy siellä joka päivä siivoamassa pöydän niin ei muka sitten ehdi kotona tehdä kaikkia normaaleita juttuja. Ja muutenki, tuntuu että oon nykyään jotenkin saamaton :/ Kun välillä on ollut energiaa vaikka muille jakaa ja oon ehtiny reippailla kaupunkiin ja tehdä ruuat ja kotityöt ym ym. Ehkä se on tämä pimeä aika :kieh:

Vieläkö taas muistaisin mitä pitikään kommentoida....

Ihania kuvia teillä :heart: Sain ideoita omiinkin kuviin. Joita en siis ole vielä saanut otettua vaikka tonttulakit jo löytyykin...

Meillä joulu menee perinteisesti niin, että matkataan aaton aattona mun äidin luo, täältä etelä-Suomesta keski-pohjanmaalle. Aatto vietetään äidin ja hänen miesystävänsä sekä minun pikkuveljen ja siskon kanssa syöden ja esikoinen haluaa ehdottomasti, että pukki käy (ja minä myös :LOL: ) vaikkei pukkiin uskokaan. Sitten joulupäivänä mennään minun mummun ja papan luokse kahville ja muu sukukin kerääntyy sinne (=äidin siskot ja miehet ja heidän lapset, 18 henkee :) ) Sen jälkeen mennään syömään mun isän ja hänen vaimonsa luokse, ja käydään isän äidin luona. Tapanina matkataan takaisin. Tavallaan olisi ihana saada viettää joulua kotona, kun noissa matkoissa kuluu niin paljon aikaa. Mutta perinteet on niin ihania ja tuntuis kamalalta kun ei näkin sukua jouluna.

Meillä Dani käyttää 80 senttisiä vaatteita. 74cm potkarit vielä menee, mutta bodit eivät. Mutta Dani oli jo reilu pari viikkoa sitten 73,5cm pitkä, kun oli kuukaudessa kasvanut huikeat 4,5cm. Täti mittas varmuudeks kaks kertaa :)

Nyt näyttää vihdoin siltä, että tämä räkätauti täällä ollaan (melkein) voitettu. Eilen luulin, että korvat oli tulehtunu uudelleen kun poika haroi korviaan. Mutta yön nukkui hyvin, eikä tänään haronnut, joten ehkä niitä vain kutitti. Ja ihanaa, viime ja toissa yö meni piitkästä aikaa hyvin (meijän kategoriassa :LOL: ); Dani heräs vain kolme kertaa syömään ja tuttia laitoin molempina öinä kaksi kertaa. Ihanaa, kun ei tarvinu joka puoltunti olla siellä pojan sängyn luona.

Apua, nyt taas lyö niin tyhjää vaikka oli tuhat ja yks juttua mistä piti kommentoida.... Ehkäpä siis menen unten maille. Kauniita unia kaikille :wave:
 
Neuvolassa käytiin influenssapiikillä heti aamusta ja tyttö ei sanonut piikkiin mitään. Tuijotti vain hoomoilaisena. :D
Otetiin pituus ja painokin, vaikka vastahan ne viime viikolla viimeksi katottiin. Pituutta oli tullut lisää 0,7 cm eli oli nyt 72,3 cm ja painoa oli kertynyt 160 g lisää eli oli nyt 7810 g. Päänuppiin oli tullut lisää mittaa 2 milliä eli oli 45,2 cm. =)
Nyt toivotaan, että ei tule rokotteesta mitään, kun mun olisi tänään tarkoitus lähteä vähän kartsalle. :whistle: :D Tosin autolla lähden, mut enivei. Ekaa kertaa tytön syntymän jälkeen. Niin ja ois huomenna ne prick-testitkin eli ei senkään puolesta oo kiva, jos nousee kuume tms.

Mut nyt syömään aamupala, kun en ehtinyt ennen neuvolaa. :wave:
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana!! Meillä taitaa olla aika samanlainen asteikko, Äippä78 :D Meillä hyvä yö tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, ettei poika syönyt 12 ja viiden välillä kertaakaan.. Kerran havahtui ja nukahti uudelleen rättiään nypläten. Todella outoa. Olisiko sitten maha alkanut parantua kaikesta epäsopivasta? Illalla otetttiin nukutushommiin musiikki mukaan, koska tosiaan se tissi pitää jollain korvata. Poika nukahti melkein itse (kädellä vähän tassuttelin) Adiemuksen tahteihin =)

Sammakko, mulla alkaa kanssa nyt iskemään ahdistus päälle, kun lopetus on oikeasti käsillä. Jotenkin sietämätön ajatus, että viimeinen imetys :'( Mutta ei auta kuunnella sydäntä tässä asiassa, kun järki sanoo että pojalle tämä on parempi näin. Ja itsellekin kai lopulta. Hienoa, että teillä on päästy kiinteiden makuun! Itsekin olen toiveikas bataatin suhteen, joka aloitettiin eilen.

Mennikselle hauskaa iltaa! Mulla olisi tarkoitus päästä kanssa pikkujouluihin parin viikon päästä ja ehkä siitä voi nyt oikeasti haaveilla, kun korvikkeen voi tarjota isikin. (Viimeksi kun yritin viettää vapaailtaa, tuli kutsu kotiin parin tunnin päästä.. poika ei rauhoittunut ilman tissiä |O ) Niin ja onnea myös prick-testeihin! Meidän poika ei edes huomannut koko toimitusta, kun tutkimushuoneessa oli niin paljon kivoja leluja.

Ihme kun nytkin tuo poika on vedellyt melkein tunnin päikkäreitä :eek: Taitaa olla totta, että hyvää yötä seuraa hyvät päikkärit :p

Neuvolaterkkuja kerron myöhemmin, nyt :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Piti tulla kertomaan, että Paavo oppi tänäaamuna kääntymään masulleen myös toisen kyljen kautta..!! Mutta takasin ei vielä osaa pyörähtää. Mutta kävelytuolilla menee semmosta kyytiä, että saa mennä hopusti pois alta jos ei halua, että varpaat jää renkaiden alle :)

Hitto, mulle kävi eilen ohrasesti... Mies tuli hakemaan meitä Paavon kanssa kylälle, että päästään asioille, nyt ku sitä toista autoa ei ole. Ja aattelin, ettei sinne nyt tartte laittaa itteänsä mahottoman hienosti ku kaupassa vaan käväsen, eli päässä oli buffi, muuten oli sitte softshell housut ja nyppääntyny fleecetakki (tietty untuvatakki päällä) ja täysin "naturelli-ellinä"... ja kuinkas ollaakkan, ku päästiin kaupalle niin siellä oli lehti tekemässä juttua ja eiku meikäläinen valokuvaan!! :D Se on kai joku karman laki, että silloin ku oikein tällää niin ei tule yhtään tuommosta vastaan ja ku rompsumuorina sitte lähtee, niin eiköhän sitä olla sitte heti lehdessä!!! Näytän varmaa oikealta "sikupossulta" siinä :LOL:
Eikä siinä vielä kaikki! Kuvaan tuli myös minun äiti, joka oli niiiin tällänny itteänsä.. oli hiukset kihartanu ja meikkiä laittanu ja kauluspaita päällä.... eli voitta vain vain arvata, että mitä ne sanoo äidistä ja tyttärestä!!! :D
Ajattelin kyllä tämän tilanteen korjata niin, että meillä on liikkeessä ystävänpäivänä arpajaiset ja mie olen onnettarena siellä niin silloin sitte täytyy laittaa itteänsä oikein vimpan päälle.. No joo.. omaa napaa taas...

Mulla tuli mieleen, että te joilla on useampia lapsia niin pystyttekö te antamaan kaikille lapsille samanverran huomiota? Nimittäin minusta tuntuu, että tytöt on nyt meillä jääny vähän vähemmälle... Aina on Paavo mukana joka paikassa. Mietinki, että pitäis varmaan keksiä semmosta tekemistä tyttöjen kanssa, että lähettäis johonki ihan kolmistaan... Vai miten teillä on parasta aikaa? Entä pojan kohtalo 5 tytön keskellä?

No sitte ruoka juttuihin... muistiko on niin hatara mulla, eli voiko puolivuotiaalle antaa jo tavallista Hyla-maitoon keitettyä riisipuuroa? Eilen tehin sitä ja annoin Paavon maistaa pikkusen niin se oli sen mielestä todella herkkua... ja toinen herkku on kaupasta ostettu mustikka kerroskiisseli... :whistle:

Mennikselle toivotan mukavaa iltaa.. ja toivottavasti rokotteesta ei mitään tule. Meillä nimittäin eka rokotteesta tuli mahoton kuume ja huuto ja toisesta ei sitte yhtikäs mitään... En tiiä sitte miten ois flunssapiikki vaikuttanu.. me ei sitä otettu.

Nyt lähen ottamaan piparkakkutaikinaa pakasteesta sulamaan ja tarkotuksena tehä Muumi-piparkakkutalo... :p

Hanna ja Paavo :heart:
 
IHANIA JOULUKUVIA TEILLÄ!!!

Mun oli kans tarkoitus tällä viikolla noita kuvia ottaa, mutta kas kummaa iski ihan karsee vatsaflunssa tiistaina! Oli niin karsee hedari että luulin kuolevani! Ja mikään ei pysyny sisällä.. ja korkee kuume. Tänään on eka vähän parempi päivä, anoppi oli eilen poikaa hoitamassa ja kävi nyt aamulla meillä siivoamassa ja otti pojan mukaansa. Mulla luvassa vielä yks ihana lepopäivä, ja taidankin mennä samantein takas vällyjen alle, ei tälläsiä lepopäiviä usein suoda!!!

Toivottavasti muut säästytte moiselta kamalalta virukselta - tällaista en toivo edes pahimmalle vihamiehelle!!!

Hauskaa loppuviikkoa!

t. balou
 
Heippa kaikille :wave:

Yhdyn edellisiin, että aivan ihania joulukuvia olette kyllä saaneet otettua :) Ja kauniita lapsia teillä on :heart:

Tirlittan pohti sitä kuvien laittoa nettiin. Olen itse miettinyt sitä samaa ja miehen kanssa tästä on käyty paljon keskusteluja. Olemme kuitenkin päätyneet siihen, että olemme antaneet luvan koululle, seurakunnalle ja päiväkodille käyttää kuvia, joissa lapsemmekin näkyy, netissä. Meidänkin lasten kuvia on nyt sitten juuri noiden edellä mainittujen tahojen sivuilla ja lisäksi näkyi olevan Uimaliiton sivuillakin esikoinen joukkueineen. Mutta kaikissa kuvissa ovat "nimettöminä", eli kuvissa ei kerrota kenenkään kuvassa olevan nimeä. Tälle sivulle olen laitellut tuonne profiiliin kuvia.

vaatteiden koosta oli juttua ja meillä käytössä ihan muutama toooooosi reilu 68cm (yllättäen tuttaa :D ) ja sitten pääasiassa 74cm.

lumikko kyseli jotain, mihin piti kommentoida, mutta nyt lyö pää tyhjää :ashamed:

Käytin Maijaa eilen päivystyksessä, kun sitä flunssaa on nyt ollut ja parina yönä tuli sitä haukkuvaa yskääkin :/ Kaikki oli kuitenkin oikein hyvin, lääkäri sanoi, että Maijalla on hyvän malliset korvat, näkee kuulemma tosi hyvin :D Puhtaat olivat ja keuhkot ok. Limaa on ylähengitysteissä ja siinä vähän rohisee. Kysyin samalla ihan huvikseni ulkona nukuttamisesta näin flunssaisena. Se lääkäri otti sellaisen takakenon siinä tuolissa ja sanoi, että no juu, onhan ne meidänkin lapset nukkuneet ulkona pieninä (tiesinkin, että tällä lääkärillä on 5 lasta ;) ), mutta ei hän oikein ymmärrä sitä ulkona nukuttamista, eihän me aikuisetkaan nukuta ulkona :eek: :LOL: Siis mua rupesi ihan oikeesti naurattamaan siellä lekurilla, kun hänpuhui vielä sitä juttua niin hauskasti :D Lopuksi totesi, että äidit ja isät saa ihan itse päättää sen nukuttamisen, että ei sillä ole varmasti vaikutusta puoleen tai toiseen :D No, näitä mielipiteitä on varmaan just niin monta kuin on lääkäriäkin ;) Ja nytkin Maija nukkuu jo toista tuntia ulkona :whistle: ;)

lasten huomioimisesta, kyllä se väkisin tietysti on mietinnän alla, kun meilläkin lapsia näin monta :ashamed: Ja yleensä mennään aina pienimmän ehdoilla, se on vain vähän pakon sanelemaa.. Olemme myös yrittäneet keksiä sellaisia juttuja, joita tehdään vain osan porukan kanssa. Silloin saa sitten aina huomiota annettua enemmän yhdelle/kahdelle lapselle. Keväällä haaveilen herättäväni henkiin rakkaimman harrastukseni lapsuudesta ja nuoruudesta, ratsastuksen :heart: Minulla oli oma hevonen ja poni ja kilpailin aktiivisesti esteratsastuksessa kansallisella tasolla, mutta opiskeluiden ja ulkomailla asumisen jälkeen se hiipui sitten kokonaan. Mikä on kyllä nyt tänä päivänä ajateltuna todella outoa ja surullistakin, on nimittäin niin hyvä harrastus! Mutta keväällä siis tarkoitus hypätä hepan selkään ja alkaa käymään tunneilla :) Talleille ajattelin ottaa mukaani esikoisen ja kaksoset, he kaikki ovat kinunneet talleille jo pitkään. Siinä olisi sitten meille "isoille" tytöille kiva, yhteinen harrastus :)

Jotain muutakin piti varmaan kommentoida, mutta nyt täytyy mennä, kun koululaiset palautuu kotiin :wave:

Tänään meitsi muuten virittää loput jouluvalot :xmas: Meille tulee tänään vieraita, niin täytyy vielä tehdä pikasiivous ja valmistella iltaa! Hammaslääkärikin on mulla vielä tänään :x Lohkesi hammas varmaan kaksi kuukautta sitten ja kun erehdyin sanomaan totuuden, että se ei vaivaa, niin tulos on sitten tässä...

Palaillaan :wave:

Parasta aikaa ja Maija

P.S: Vaihdoin profiilin nyt tuollaisen "rivikuvan" :D Tästä mahdollisesti teetetään joulukortit :)

 
Tervehdys!! Olipas taas paljon tekstiä tullut :D
Ihan ekaks TAAS pitää sanoa että ihania kuvia ilmestynyt tänne :heart: tulee mahtavia kortteja kyllä noista kuvista!!
Tirlittan hmm mä kans oon huono laittamaan nettiin mitään kuvia pojista tai itsestäni. en halua tänne jostain syystä laittaa...liian kaikkien nähtävillä :D hih vaikka toisaalta mitäs sen on väliä,mutta eipä oo tullu laitettua.

Me oltiin tänään 6kk neuvolassa. ihan hyvin oli kasvanut...pituutta tullut paljon ja painoa vähän vähemmän,mut riittävästi silti. 8990g 72cm :)
istua ei vielä osaa oikein yhtään ja ei kuulemma heijasteitakaan vielä kunnolla tuu eteen että paras odotella vielä hetki istuttamista enkä kyllä oo kiirettä pitänytkään.

mitähän mun sitte piti kirjottaa...niin joo vaatekoko tällähetkellä on 74cm tai tuo on ollu jo kauan et bodyt on 74cm,nyt alkaa olla just sopivia.housut menee kans vielä 74 mut kyllä huomaa et ne jää pian lyhyeks...osa jo jää liian lyhyeks. kyllä äkkiä on vaa menny aika....vauvan vaatteet saa pakata varastoon taas :'( haikeana :D

joo mut nyt muihin hommiin taas vaihteeks =) :wave:
 
No niin, ja heti takaisin täällä :D

balou voima :hug: ja pikaista paranemista sinulle!

Hanna mua rupesi naurattamaan tuo tilanne mihin jouduit :LOL: :ashamed: :hug: Sorry, toivottavasti et loukkaantunut :hug: Kun jotenkin voin oikein tuntea, miltä susta on tuntunut seistä siinä "tällätyn" äidin vieressä... :whistle: :D Mutta tuo on tosi hyvä idea, että tälläät sitten itsesi vimpan päälle siihen kuvaan, jossa olet onnettarena ;) !

mennis, teillä oli tyttö sitten samallalailla rokotuksessa kuin Maija :D Toivotaan, ettei tule mitään oireita ja saat rauhassa viettää hauskaa iltaa :hug: :)

ai niin se pojan kohtalo 5 siskon seurassa ... vieraat ja tutut sanovat, että poika parka :D mutta ei kait se niinkään ole ;) Hyvänä pidetään ja oppii ainakin naisten logiikasta aika paljon :whistle: Olen päättänyt kasvattaa pojasta unelmavävyn jollekin ihanalle ihmiselle :LOL: Yksi todella vahva poikiin liitettävä piirre pojasta löytyy! Eli pyssyvastaisen äidin huomassa poika tekee pyssyn vaikka näkkileivästä ja duplothan ovat ehkä parhaimpia tähän leikkiin... :whistle: Ja tämä pyssyvastaisuuskin on tosi hyvissä käsissä, kun isä on reserviupseerikerhon asevastaava ja käy metsällä :LOL: :ashamed: No, nyt ehkä taas menee levottomuuksiin :)

Sitä piti vielä mainita tuosta huomionantamisesta lapsille, että olemme miehen kanssa kokeneet erityisen tärkeäksi sen, että halataan ja suukotellaan paljon, lapsia ja toisiamme siis :D :heart: Kaikki käydään aina peittelemässä ja suukottamassa omiin sänkyihin iltaisin ja kouluun lähtiessä halataan ja kaksoset vielä antaa suukot poskelle, esikoinen ei enää viitsi kun se on "tyhmää" ;) Että niitä kuuluisia rajoja ja rakkautta koitetaan antaa lapsille :heart: Joskus onnistuu hyvin ja sitten välillä ollaan vain ihmisiä ja palaa pinna :ashamed:

Mutta nyt, moro :wave:
 
Hyvä Paavo!! Niin sitä pitää, kääntyilet nyt vaan kovin ja huomaat miten hauskaa se on! Muista vielä varoittaa mammaa, että sängylläkin on hirveän kiva kieppua, että muistaa laittaa sulle tyynyjä joka puolelle.

Me käytiin tänään vauvelin kanssa taas lääkärissä ja pikkuinen korvatuhellus siellä oli. Saatiin antibiootit kun se tauti on vaivannut niin pitkään meillä jo. Vauva huusi kuin syötävä viime yönä, mutta onneksi Panadol toi avun aina hetkeksi. Tajusin apteekissa, että kun meidän poju on jo 9 kg, niin hänellehän voi alkaa antaa PamolF:ää (125 mg) joka on sellainen banaaninmakuinen teelusikalliseen maitoa sekoitettava lääke, alan jatkossa antamaan aina sitä, suppojen kanssa on meillä ainakin sellaista pelaamista. Vauva punnaa ne ulos ja yleensä vielä tekee kakat päälle, ja huutaa kuin pieni peto. Yleensä se suppo sulaa käsiin ennenkuin sen onnistuu tunkemaan sinne minne pitäis.
 
Meillä on tänään vietetty sairaspäivää, keskimmäiselle nousi viimeyönä kuume, olinkin jo aavistellut kun eilenkin oli jotenkin väsyneen ja herkän oloinen. Kaveri otti onneksi tytön mukaan perhekerhoon, niin pääsi mukaan joululauluja laulemaan ja vähän askartelemaan :heart: . ystävät on ihania!

Tänään päätin, että kerrankin yritän olla potematta huonoa omatuntoa, kun noi tuijottavat telkkaria, pysyypähän poikakin vähän aloillaan, kun tuskin kuumeessa se mieletön toimintakaan on parasta.

[/b]Hanna tasapuolinen kohtelu on kovasti muakin mietittänyt, ja eihän tämä oikeesti läheskään aina sitä ole, meidän kolmi vuotiaaltakin tulee vaadittua paljon ihan liikaakin, monesti tuntuu, että muut hänen ikä toverit on ihan vauvoja jos häneen vertaa ja vanhimman pitäis sitten aina käyttäytyä hyvin, kun on jo liiaksi asti kuunnellut keskimmäisen uhmailua. Lähes joka ilta nukkumaan mennessä lupaan tehdä parannuksen, mutta kai tämä vaan on elämää :saint: , jokaiselle ainakin muistan sanoa kuinka heitä rakastan :heart: .

No nyt menen antamaan sitä huomiota ;)

T:Miinihiiri
 
Olipa taas tullut tekstiä!

Meilläkin tuli viime yönä lunta! ihanaa :heart: ja tyttö nukkui 20.30-8! sekin siis aivan ihana B) itse vaan heräsin puoli viisi ja olin pirteä, mutta kyllä sitä sitten vielä nukuin. En tiedä johtuiko tämä muutos siitä, että sai tissin jo aiemmin ja viimeiseksi puuron, ennen on tehty toisin päin. Mutta eilen näin kun äiti lähti kaverin kanssa lenkille eikä ollut tissi aikaan kotona.

Tyttö nukkuu taas ulkona. Pitikin kysyä, että parasta aikaa oliko se lääkäri mies vai nainen kun ei ymmärtänyt, että lapsia nukutetaan ulkona? :)

Hanna osaan kuvitella tuon tilanteen mitä sinulle on käynyt =)

Tirlittan81 en minäkään laita kuvia nettiin, en ole edes tänne laittanut. Ja muutenkin mietin välillä kuinka paljon itsestäni kerron.Vaikka olenkin melko paljon omasta elämästäni kertonut.

parasta aikaa tuo on tosi hyvä kuva joulukorttikuvaksi mikä sinulla on nyt profiilissa.

[/b]mennis hyvää ja rentouttavaa iltaa sinulle. Tekee välillä hyvää olla ihan vain ilman lasta. En itsekään montaa kertaa ole poissa ollut, mutta nekin kerrat mitä olen ollut niin aina tuntuu niin kivalta palata kotiin ja sitä jaksaa taas ihan eritavalla.

Suunnitteilla olis joku ilta mennä miehen kanssa vaikka syömään tai elokuviin ja jos jompikumpi mamma olis tytön kanssa.

Minä stressaan meidän joulukuvioiden kanssa. Teillä muilla tuntui olevan niin selvät suunnitelmat miten jouluaatto etenee. Päätin jo, että kutsun kaikki tänne, mutta nyt olen tullut katumapäälle. Ehdotin jo miehelle, että vedetään arpaa kumman perhe käsketään tänä vuonna ja ensi vuonna on toisen perheen vuoro. Ja jotenkin tuntuu, että onko hölmöä käskeä meidän perheet tänne samaan aikaan. Joulu kun nyt on perhejuhla. Vaikka meidän vanhemmat toisiaan tapaavatkin meillä ja muutenkin ovat yhteyksissä niin joulu on kuitenkin aina joulu. Plääh, en vaan tiedä mitä tekisin.....

Hanna vielä piti sulle laittaa, että eikö maitoa saa vasta lähempänä vuoden ikää tarjoilla? Ja aloittaa siinä 10 kuukauden iässä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mitä
kalaa olette vauvalle antaneet?

Tiedän muiden vauvojen vaatekokoa ja painoja ja pituuksia kun katselee niin tuntuu, että meidän tyttö on lilliputti.

No nyt menen kahvia keittämään ja jos sitten vaikka tarttuisin imurin varteen.
 
Meille satoi viime yönä lunta, ihanaa oli katsoa aamulla ikkunasta ulos =)

Tyttö sylissä yritän pikaisesti yhdellä kädellä kirjoittaa..
Paljon oli tullut taas tekstiä ja tovi meni lukemisessa.

Ihania kuvia teillä! Otettiin kans kuvia sisällä mutta nyt ajattelinkin ottaa vielä lisää ja ulkona kun tuli tuo lumi.

VAATEKOKO täällä nyt 74, on kyllä reluja mutta 68 potkarit on jämptit.

PARASTA AIKAA..mä hyppäsin hevosen selkään kuukauden päästä synnytyksestä. En pystynt olemaan kauempaa pois tallilta. Henkireikä mulle kun pääsen sinne.

:hug: sairasteleville äideille ja lapsukaisille!

Koitanpa tulla illalla uudestaan, pyörii tää neititässä niin et ei oikein mahduta tähän tuolin ja pöydän väliin...

EKÄ ja Peppi
 
Vilmis: Allergiakuulumisia nopeesti. Meillä meni jo hyvä määrä kiinteitä, mutta nyt tuli takapakkia. Normaalisti oireillut iholla, jos joku ruoka ei käy, esim. peruna ja ruusunmarja. Nyt en ole yli vookkoon ottanut mitään uutta ruokaa ja kakka meni toissapäivänä yhtäkkiä tosi limaseksi ja on sellasena pysynyt kunnes tänään tuli sitten ihan pelkkää vihreää vettä. Viimeks kävi näin, kun vielä imettelin ja taisi silloin johtua maidosta, tai mistä sitä tietää... No, nyt sitten karsitaan lähes kaikki pois, maissi, riisipuuro ja mustikka jää. Jos ei edes näillä maha rauhoitu, niin sitten pelkälle korvikkeelle ja alusta kokeilemaan taas yksitellen. Oma arvaus olis, että kaura aiheuttais, on sitä saanut nyt 1kk, on saattanut altistua pikkuhiljaa. Mut kokeilemalla selviää, toivottavasti ei olis vilja!

No niin, myöhemmin lisää, :wave:

Stiina & Mio 6kk
 
No niin, nyt takaisin..
Sain tytön nukkumaan. Tämä päivä mentiin ilman tuttia, isi turvautui siihen kerran kun hoiti tyttöä yksin. Mutta nukkumaan laitoin ilman, ehkä vähän normalia enemmän itki mutta ei hysteeristä huutoa kuitenkaan ja vartissa nukahti. (Tämä tutin jättäminen lähti kun oltiin eilen tuttuni luona kylässä ja siellä yhden vanha tytö, jolla vielä tutti. Tällä ystävälläni on myös kaksi muuta,vanhempaa lasta joilta on ottanut tutin puoli vuotiaina pois ja ollut silloiseen päätökseen tyytyväinen.Tältä vuoden ikäiseltä nyt ei sitten tuttia saakaan niin vaan pois, kun sen jo ymmärtää ja heidän yöt ovat sitten mitä sattuu...tutti tippuu ja heräilee siihen, seuraa parkua ....)
NOH,siis nyt sitten ajattelin että otan tytöltä tutin pois. Olenko ihan kamala?

EKAT HAMPAAT puhkesivat tänään :) :) Alahampaat puhkesivat kaksi yhdellä kerta. Mahdollista? ,kovin on leveä jos olis vaan yksi mutta seuraan tilannetta.

Maanantaina meillä neuvola,odotan kovasti että miten typy on kasvanut.

LUMIKKO mulla kans tota JOULUNVIETTO ongelmaa
:( Kun ois kiva olla kotona vaan mutta sitten taas ehkä perheen kanssa ja sisarusten kanssa. Toi sun ajatus että kutsuisi tänä jouluna toiset ja seuraavana taas toiset..pitää miettiä.

Mulla ongelma ollut HUOMIONANTAMISESTA lapsen ja koirien kesken. Tiedän,ei sama asia kun lasten kesken mutta on sekin kun koirat on saanut aikaisemmin kaiken mun huomion ja nyt ovat joutuneet jäämään vähemmälle päivisin kun aikaa menee tytön kanssa. Olen lohduttautunut ajatuksella, että niitä on kaksi ja on toisilleen seuraa silloin kun en itse ehdi. Tyttö on koirista kovin kiinnostunut :) ,koirat jo osaavat mennä karkuun kun tyttö tekee hyökkäysliikeitä heitä kohti..

Meillä ISTUTAAN itsekseen lattialla. Itse ei osaa mennä istumaan mutta viihtyy istuen lelujen kanssa ja kun kyllästyy niin menee masulle ja jatkaa leikkiä. Syöttötuolissa ollaan istuttu kuukauden päivät.

Olen tuota imetystä myös vähentänyt,enää iltaisin ja yöllä tisutellaan. Ihmeen hyvin sitä maitoa tulee edelleen ja mietinkin että loppuuko se vaan sitten kun on tarpeeksi kauan imettämättä? (tietämätön minä)
...sammakkohan kirjoittikin...okei, eli se sitten loppuu kun loppuu.
Mut tosissaan henkisesti ottaa äitille vähän koville, en uskonut että olisin mikään imettäjä mutta en kyllä tosta vaan pysty lopettamaan.

Melkoista höpötystä taas...
Tais olla omaa napaa melkoisesti


:ashamed: anteeksi.

Palaan taas!
:hug: kaikille!

EKÄ ja Peppi
 

Yhteistyössä