**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Essiä pientä pipiä :/ Kunpa ne korvat pian alkaisivat kestämään flunssat ja räkäpallot!

Miklun pottailu sujuu edelleen hyvin, kakka tulee lähes aina pottaan. Meillä on aika säännölliset nuo potalla käymiset joka päivä, olenkin huomannut että Miklu on alkanut pissaakin "säästämään" potalle. Vaipat ovat yhä vaan kuivempia :)

Jennalle tulee makiat oltavat ensi viikon hoitopaikassa :) Ymmärrän Satu sinun turhautumisesi... Miksi ihmeessä vanhempien toivetta ei voi noudattaa, että karkkia ei anneta? Kyllä se pitäisi tietää että karkin kuuluisi aika harvinainen herkku olla ainakin vielä tämän ikäisille taaperoille. Hampaat vasta kehittyy ym.
Kyllä Miklukin karkkia saa, mutta hyvin harvoin ja todella pieniä määriä. Mutta että pidetään karkkikippo lapsen ulottuvilla ja siitä tuputetaan jos lapsi ei itse huomaa ottaa. Kyllä saisi minutkin käymään kuumana tuollainen...

Kai sitä voisi siirtyä vaihteeksi telkkarin ääreen...

Sen päivän kun näkisi, että anoppi tai kukaan miehen sukulaisista uskaltaisi uhmata mun tahtoa =D Hyppäävät seinille pienestäkin, jos sattuu vähemmän hyvä päivä tälle rouvalle. Meidän äiti sen sijaan ketkuilee välillä, mutta tosi pienissä asioissa ja on usein järkevämpikin kuin minä. Olen esim. vastustanut kaikkia makeita juomia viimeiseen asti, mutta mummu juottaa pikkupotilaalle aina marjasoppaa, kun Essi suostuu silloin juomaan enemmän. Tässä on siis tullut myönnytys =) Karkkia Essi on saanut maistaa pari kertaa.

Essin sairastelu alkaa tuntua mökkihöperyytenä... Olis ihana päästä välillä kyläilemään tai kaupungille. Miehen kanssa on vähän vääntöä yhteisestä ajasta. Ukkoa ei tunnu kiinnostavan samat asiat. Teatteriin lähtisi ja syömään, mutta autoillen ja jatkoista ei edes keskustella. Mun onnistuneeseen iltaan liittyy viinit ruuan kanssa ja rento oleminen ilman kotiintuloaikoja. Päädytään sitten nököttämään omissa sohvannurkissamme, eikä mennä mihinkään. Ens viikonloppuna on onneksi kaverin häät ja Essi on menossa mummulaan yöksi.

Taidan ottaa lisää kahvia ja alkaa sitten valmistella ruokaa. Jospa tänään ehtisi tehdä vähän töitäkin...

Oltiin tänää kaupungilla ja tuliaisiksi napattiin parkkisakko, vaikka oltiin mukamas ihan oikein pysäköity ja kiekkokin muistetiin, mutta mies oli ajatusvirheessä laittanu siihen tuloajan tilalle lähtöajan :( Tarkotus oli löytää Idalle jotku sopivat housut ja yks vauvalahja, mut kumpaakaan ei löydetty, joten onhan toikin tapa tuhlata sitte ne rahat. vitsi että otti päähän!!

Käytiin kaupungilla syömässä roskaruokaa ja kesken ruokailun Ida ilmotti, että pissa. No mä sitte mietin, että ehinkö viedä sitä vessaan vai antaako tulla vaippaa, kunnes huomasin, et eihän sillä edes oo vaippaa (olin siis unohtanu sen laittaa lähtiessä ,ku ei sitä kotona käytetä). tuli kauhee kiire vessaan ravintolassa missä tarvii poletin päästäkseen sinne sisään. Ja huh lopulta onneksi ehittiin :) Joten meillä ollaan siis jo näköjään näin pitkällä asiassa ;)

Mä annan yleensä Idalle karkkia ja muita herkkuja sillon, ku itekki syön(useimmiten syön kyllä karkkini illalla, ku Ida jo nukkuu :) ). Mut nyt ollaan vähän keskusteltu mieehn tädin kanssa pillimehujen rajottamisesta. Ku en tykkää, et mehua juodaan joka kerta ku sinne mennään, ku ei sitä juoda usein kotonakaan(käydään kuitenki vähintää kerran viikossa siellä). Kyllähän ne sitte uskoo, kun sanoo, mut sen jälkee on vähän hankalaa enää tytöltä kieltää, ku on jo mehu kourassa. Nyt alkaa onneksi oleen jo tilanne, et mehun antoa kysytään ensin ja sitte vasta annetaan. Välillä itekki vois kyllä rajottaa sitä herkkujen syömistä, mut mä tunnustanki olevani aika kova herkkupeppu ;)

Tultiin tossa äsken taas menoilta; aamupäivällä lähettiin kavereille (2:lla eri bussilla) kattoon uutta beibiä -ihana pikkanen olikin...:-) Sit siitä kaupunkiin bussilla -tässä välissä Mimmi otti torkut- ja enon (remontti-)kämpässä käymään. Siellä sit Mimmi katteli kuulosuojaimet päässään miten täti sirkkelöi listoja, tädin mies hioi ovenkarmeja ja enoukkeli kuori uusia kodinkoneita kääreistä ;-). Kotiin tultiin kuivin housuin -uhmakkaasti ilman vaippaa lähettiin... pk:sta sanoivat et tuo vaan lisää niitä kestoja -jee! Jonkin ajan päästä vien sitte kyllä Mimmin ihan pikkareissa vaan.

Namujen syönnistä; olin tosi tiukkis Mimmin ruokavalion kanssa 1v asti ja sen jälkeen on homma muuttunu. Eli jos ite syön namia niin kielläpä siinä sitte lapselta...Mehuja meillä ei juoda ja kyläpaikassakin valitsen mieluummin veden / maidon sen mehun sijaan.

Mehua ei meilläkään juoda vaan janojuomana on aina vesi, samoin kyläpaikoissa. Sitten jos on jotkut kekkerit niin Miklu tietysti saa mehua jos muutkin juovat :) Anoppilassa ei makean antamisesta ole tullut sanomista, vaan ennemmin näistä suolaisista... Anoppi oli jatkuvasti tunkemassa Miklun käteen näitä leikkeleitä, kinkkua, meetvurstia ym. ym. Nyt olen kieltänyt antamasta, koska se menee niin liiallisuuksiin. Anoppi totesi että niin, onhan niissä niitä mausteita.. Olen sata kertaa sitä sanonut että ei ne mausteet niinkään, vaan se S-U-O-L-A!!! Nyt anoppilassa on ollut hedelmiä pilkottuna Miklulle kun ollaan sinne menty ;)

Huomenna olisi minun mamman 80-vuotispippalot, rankkaa menoa siis tiedossa ;D Täytyy varmaan mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa Miklun uhmat tuolla juhlissa, tiedossa kun on päiväuneton päivä Miklulle = satakertaiset raivarit...

Enpä todellakaan ehtinyt mitään töitä tekemään. Essi oli melkein koko päivän sylissä. Kuumetta oli kovasti lääkkeistä huolimatta ja päikkäritkin piti saada nukkua sylissä pystyasennossa, että pystyi olemaan. Yö oli kammottava. Huusi moneen otteeseen äitiä ja oli tulikuuma =(

Onneksi sain papan hoitamaan huomiseksi ja tiistaiksi. Saadaan parantua rauhassa. Päiväkotiin mennään aikaisintaan torstaina.

Mä sit avauduin perjantaina anoppilassa. Typy ku sai vaihteex kakkua, munkkia, torttua, pillimehus, karkkia ja suklaata. Siinä vaiheesa mulla kihahti. Tein selväx, että ens viikolla ei sitte karkkia anneta. Tuskin meni jakeluun asti. Pillimehut ja nami namit kuuluu myös lähes joka kertaseen tarjoiluvalikoimaan anoppilassa. Kyllä Jenna kotonaki vanukkaita saa sillon tällön ja saunaan pillimehun, mutta... Kieltäessäni enoppi tuumas, mut ku näillä lapsilla on just niin, että ne tahtoo just sitä mitä kielletään. Siis haloo... Tuumasin, et rajat ne olla pitää, eikä Jenna kotonaka karkkia taho, ku tietää ettei sitä oo. Hoh hoi, vielä ku viittis tänään rajottaa tota muidenki herkkujen antoa. Ton perjantain herkkukeikan jälkeen, ku Jennalla meni sit maha lähes kuralle:( Yllättäin. Ei siinä kyllä potalle ehitty kakkalle todellaka, vaikka normaalisti meilläki se kakka lähinnä porttaan tulee.

Ei ku kotitöitten kimppuun. Me käytiin kans vierailulla mun tyttöfrendin ja Jennan kaa. Kävästiin kattoon uuemman kerran sitä toisen kaverin reilun kahen kuukauden ikästä poikaa. Oli kovasti "miehistyny" tänäki aikana.

Voi jee tuota Satun anoppia! Mun anoppihuoli on pienistä pienin. Se kantaa Essille joka kerta käydessään jotain uusia pehmoleluja, enkä enää tiedä mihin niitä sulloisin... Ei ole enää edes koiraa joka riepottelisi niitä kappaleiksi.

Me käytiin sitten lastenpäivystyksessäkin mutka, kun tyttö oli niin kovassa kuumeessa ja meni jo veteläksi, ei juonut eikä syönyt. Mitään erityistä ei löytynyt ja sellainen hyvä uutinen saatiin, että korvat on terveet =) Helpotus! Nyt söi muutaman lusikallisen puuroa ja nykersi vähän juustoa, mutta vointi oli jo paljon parempi.

Mun on pakko tarttua töihin, vaikka väsy painaa. Pari vuorokautta on nukuttu pelkästään äitin sylissä/päällä ja tänään ei oo enää edes leikkinyt tai kävellyt juuri ollenkaan. Kaikki aika on mennyt torkkuen mun hoidossa. Alkaa viedä voimat äidiltäkin.

VP:n huusholliin paranemista ja jaksuja!

hyvä Satu, että sait asiasi anopille sanottua. kyllä siitä varmasti jotain perillekin meni...

toivottavasti Lillillä on ollut tänään hauskat bileet ;o)

tuukalle nousi tänään yht'äkkiä kuume ja päivä oli vähän nuhjuinen. eilen vielä oltiin ihan terveitä, illalla käytiin kaverin pojan 2v-synttäreilläkin.. no, jos huomenna ei voi poikaa hoitoon viedä niin joutuu iskä jäämään kotiin - mulla on töissä laskutus kesken ja yrityksen verkkolaskutus pitää saada vörkkimään.

me käytiin eilen aamupäivällä koko porukan voimin metsässä. piti olla koirien pissatusreissu, mutta siitä tulikin tuukan kakatusreissu - poika näet keksi vääntää tortellinit housuun.. no, me lähdettiin sit saman tien autoille päin ja kun oltiin lastautumassa autoon, niin tuukka totesi: "tuukka haisee. ei haittaa"............... apua, mä repesin nauruun ;o) ;o) ;o)
nyt muuten tuukka sanoo jo Nuusku, eikä Nuukku niinkuin aiemmin. eli meillä kyllä ässä suhahtaa - ja kunnolla suhahtaakin. jotkut sanat on vaikeita, eivätkä tule vielä ihan puhtaasti, mm: haisuli = haisia, hemuli=hemiu, tuukka haluaa vanukasta=tuukka haluaa vanusta.......... juu, meillä iskä kantaa kaupasta tuukalle vanukasta, mä sit koetan enempi antaa kunnon jogurttia.

sen verran vielä, että tää mun kaverin 2v-poika oli venähtänyt puolessa vuodessa (1½v>2v) mittaa 10 senttiä.. piti heti vähän silmämääräisesti mittailla tukkelia ja kun poika sopivasti näyttäisi olevan pyykinkuivaustelineen korkuinen, niin arvioin että pituutta on ehkä 82-83 senttiä. 86-senttiset housut on edelleen vähän isoja............

nyt saunaan ja sit alkaakin amazing race. öitä!

Voimia VP:lle kipeän tytön kanssa jaksamiseen!

Oli juu oikein hauskat bileet tänään :) Miklu yllätti todella positiivisesti! Menomatkalla juhliin hän nukahti autoon ja ehti vartin verran nukkua. Juhlissa hän oli kuin enkeli :) Onneksi siellä oli paljon tilaa juosta, siellä Miklu painoi toisten poikien perässä kuin viimistä päivää. Eihän siitä mitään olisi tullutkaan jos koko ajan olisi paikoillaan joutunut istumaan. Siellä kun syötiin kaikki alkuruuista lähtien. Ja kyllä sai tämä äiti (ja isi myös) syötyä navan täyteen :)
Niin söi kyllä Miklukin, ihmettelen kovasti ettei hänellä ollut maha lainkaan sekaisin. Meni kalaa ja kermaperunoita ja lihapullia, spriteä joi yhden lasillisen myös. Sitten mehua ja suklaakarkkeja, puolitoista pötköä lakua ja tikkariakin nuoleskeli.... Juuri kun sanoin että Miklu syö todella pieniä määriä karkkeja kerrallaan :D Nyt oli niin iso juhlapäivä että annoin pojan syödä, kotona jatketaan sitten tätä tiukempaa linjaa taas.
Illalla oltiin vielä menestyksekkäästi ilman vaippaa kotona, ja yhdeksältä poika sammui kuin saunalyhty omaan sänkyyn :)

Miklun raivokohtaukset ovat myös helpottuneet lyhyen ajan sisällä, kyllähän niitä tulee edelleen (paljon) mutta nyt saan häneen otettua kontaktia tuon raivoamisen aikana. Kun ennen tuntui siltä että sitä kovemmin hän alkoi huutamaan ja riehumaan mitä enemmän hänelle yritin puhua. Nyt hän kuuntelee mitä äiti sanoo, vaikka itkeekin. Näin ollaankin saatu raivoaminen loppumaan aikasta lyhyeen :) Aina löytyy jotakin kivempaa tekemistä kuin itkeminen ;) Sitten hän on niin ihana kun sieltä itkun keskeltä hän yrittää kovasti kaikkea selittää, ja lopulta äiti saa pusun <3

Laitosvierailuissa on puolensa, kun pitkillä käytävillä meidän kirppu villiintyy harjoittelemaan juoksuaskelia =) Viime yö oli vielä ihan kammottava, mutta kuumetta ei ole enää lähellekään yhtä paljon kuin viikonloppuna. Odottelen tässä pappaa saapuvaksi, Essi nukkuu vielä ja mies meni jo töihin.

Kiitos myötätunnosta! Huomaan että mulla alkaa tulla kipuraja vastaan tämän sairastelun kanssa. Miehellä on uus työtehtävä ja pitkiä päiviä. Olen siis sukulaisineni vastuussa Essin hoitojärjestelyistä ja kuten privaatisti kerroin, mullakin on nyt "vähän" lisävastuuta tuolla työelämässä. En saa päälle viimevuotista draivia, painoin yötäpäivää jos muistatte... Lupasin itselleni aloittaa rääkin tällä viikolla, kun nyt näyttää siltä, ettei päivisin ole mahdollista keskittyä muuhun kuin lapseen. Harmi vaan, kun yötyöt on pois parisuhteesta, mikä sekin tarvitsee hoitoa.

Meilläkin on ollut oikea herkutteluviikonloppu. Suolaista ja rasvaista on tullut syötyä ja turvotus tuntuu (kuulostan ihan joltain Aktivia-mainokselta). Mies osti uuden vaa'an, joka kertoo totuuden =/ Ei mulla mitään liikaa ole, eikä tällaiset viikonloput vielä pitkällä aikavälillä näy missään.

Voi että Essiä pientä, kyllä nyt sais jo loppua toi sairastelu! Ehkäpä se tietää sit hyvää vastustuskykyä myöhemmin...! Mimmin nokka alko vuotaan ja oli eilen hieman kärttynen mut tänään aamulla ei vaikuttanut mitenkään erilaiselta joten pk:iin vein. Puin Mimmin valkosiin vaatteisiin ;-) noin muutoin (vaippakin on valkonen) ja sit bodyn päälle vetäsin valkosen paidan jossa on leppäkerttuja =aika söpö 'paketti' vaikka ite sanokin. Saapas nähä minkä värisenä neiti tulee kotiin ;-D... Ja jokos mä tän kerroin; Mimmin uus tokaisu on: 'Älä viitti, alkaa itkettää' . :-) Kukkaruukusta kaiveli multaa eilen -just kun olin imuroinu (ja siis normaalisti meillä on kasvit neitin ulottumattomissa mut tää kyseinen yksilö oli menossa roskiin..)...Grr. Noh, kun toruin tästä tuhmuudesta niin Mimmi juoksi hakemaan rikkaharjaa...

Lisäsy vielä: hiemanko muakin huvitti Tuukkelin repäisy: 'Tuukka haisee...ei haittaa..' :-D

VP:lle jaksuja oikein roppakaupalla!! Ja muille kans jaksuja!

Mukavaa viikkoa!!

Ihania nuo lasten suusta -tarinat. =) Piristää aina kummasti!

Oletta keskustelleet makeista ja meillä ei juuri niitä harrasteta. Paitsi äiti tietysti, kun tyttö nukkuu ;) Mehua annetaan juoda jos ollaan kylässä ja sitten saunan jälkeen toisinaan annetaan mehua. Mummoloissa on saanut lipittää mehua, mutta me käydään niissä sen verran harvemmin, joten olen sen sallinut. Karkkia typy on maistanut ehkä kerran / pari. Kahvipöydässä toki saa maistaa herkkuja, kun on vieraita käymässä. Onneksi meillä mummot on sentään tässä asiassa uskoneet meitä ja karkit on toistaiseksi pysynyt kaupassa. Vanukkaita meidän lapsukainen ei suostu syömään. Siis ihan pimee?? :) Äiti saa sitten syödä tuplat.

Eilen käytiin sisäleikkipuistossa ja voi tavaton sitä menoa. Äitin tyttö! Mitään ei pelännyt vaan kaikkii härveleihin olis pitänyt päästä ja laski sellaista suht isoa liukumäkeä ja huusi vaan isilleen "ei auttaa". Sieltä tultiin melkoista vauhtia alas, mutta heti uudestaan piti päästä. Äippä odottelee, että päästään särkänniemeen ja lintsille muutaman vuoden päästä.

Voi kurjuus pientä Essiä! Kovasti tuntuu taudit nyt koittelevan. Onneksi korvat oli puhtaat joten pientä lohtua sekin.

Se on pitänyt kysyä monasti teiltä odottajilta, että oletteko kertoneet jo pikkuisillenne, että heistä tulee isosisaruksia? Ja jos olette niin miten ovat sen ymmärtäneet / vastaanottaneet?

Hittiläinen kun ei muista kaikkea kerralla.

Tyttö jouttu olemaan kaksi viikkoa varahoidossa ja sitten olisi viikko varahoidon varahoidossa. PRKL. Tälle yhdelle viikolle aion pyytää sukulaiset talkoilla auttamaan kun kuusi kuukautta hoidossa ja 6 eri hoitajaa. Eiköhän siinä ole pikkuisen liikaa pienelle ihmiselle!! Onneksi on sosiaalinen eikä kovin ujo lapsi. Tämä varahoitaja on sellainen vanhempi rouva ja hänellä on vähän vaikeasti sanottava nimi, niin typy oli koko perjantain huudellut aina "mummu mummu". Iän puolesta tämä hoitaja kyl on ihan sitä luokkaa ja vanhempi kuin tytön oikeat mummot :)

Voi ei, Nasu tuota hoitotilannetta!!! Ihan uskomattoman paska säkä käynyt teillä! Varahoidon varahoito jne... Puuh! Tsemppiä! Eipä siinä mikään auta, elämää on vaan elettävä ja tosi hyvä varmasti jos saat sukulaiset jelppimään!

..mäkään en muista kaikkea; miten aikaisin teillä on kyselyt päiväkodissa tulevista hoidontarpeista? Kun meillä oli tässä jokin aika sitten kysely ns. talvilomaviikkojen hoidontarpeesta (toki oma pk on auki mut mahdollisesti osa hoitajista on lomalla jos lapsia on vähemmän) ja nyt perjantaina oli jo lappu tulevan _syksyn_ hoidontarpeesta.. Eli ihan hyvähän se tietysti on että ajoissa kyselevät mutta toisaalta tilanteet saattavat muuttua... Hmm. Kunhan täällä mietiskelen..

Kyllä meillä nuo lomaviikot on jo kyselty, muttei ens syksyä sentään. Mutta kyllä se näihin aikoihin vuodesta oli, kun haettiin Essille pk-paikkaa. Loppuikohan haku johonkin maaliskuulle..? Onneksi oltiin ajoissa liikkeellä, eikä jääty nuolemaan näppejämme.

Jihuu! Essi nukkuu ilman mua päikkäreitä. Papan nukutukset ja yritykseksi ja meni unille vasta kun pääsi äitin syliin. Mutta nyt siis pystyy nukkumaan itsekseen =) kuumetta on edelleen ihan reippaasti. Toivottavasti saadaan koko viikolle kotihoito sumplittua.

Nasulla on kyllä sietäminen...grrr, mikä tilanne. Ja on melkoinen huimapää tuo tyttö! Meillä on Essi varovainen kaiken liikkumisen suhteen. Vaan eipä olla miehen kanssa kumpikaan erityisen fyysisiä tyyppejä.

Taidan keittää kahvit ja nautiskelen hiljaisuudesta =)

Ihania letkautuksia tulee jo pienten suusta :)

Huh huh tuota Nasun hoitopaikkatilannetta! Minä olisin tuossa vaiheessa jo stressistä riekaleina :) Olen itseasiassa jo nyt, minulla tulee nyt yhteen syssyyn kaiken maailman autokouluja (kakkosvaihe edelleen suorittamatta....) ja hammaslääkäreitä ja voi piru että on vaikeaa saada hoitajaa Miklulle! Ne ajat ovat juuri keskellä päivää että ei heru hoitoapua niiltä jotka ovat juuri 8-16 töissä. Kummisetä on vuorotöissä mutta ei hänkään osannut sanoa juuta eikä jaata mihinkään. Mummi on viimeinen hätävara, vien Miklun hänen työpaikalleen menojeni ajaksi (hän on nyt lasten kerhojen vetäjänä) :D Kuulemma se käy hätätapauksessa...

Nasukos se kyseli että onko tuleville isoveljille/siskoille kerrottu vauvasta. Miklulle on kerrottu ja hänelle tulee välillä sellaisia "väläyksiä" että hän huutaa 'vauva, äiti' ja tulee silittelemään minun mahaani :) Eilenkin tuolla juhlissa kun hän näki pienen serkkunsa hän huusi juuri tuolla tavalla ja tuli masua painelemaan. Eipä jäänyt enää kenellekään epäselväksi että Miklulle on pikkusisarus tulossa :)

Hyvää viikonalkua!

kyllä meidänkin ryhmiksessä tosi ajoissa kysellään tulevia hoitotarpeita, mutta ei sentään vielä ensi syksyksi...

voi räkä. töistä sen verran, että noudatan näköjään liian kirjaimellisesti asiakkaiden ohjeita, joten en laittanut menemään kopsuja laivauspapruista - ja siitä tuli nyt noottia.. saakelin saakeli. mun tarvis kyllä oppia olemaan hieman armeliaampi itselleni, koska tääkin asia korjaantui helposti faxaamalla - mutta märehdin kaikkia tällaisia pikkuasioita kuin ne olisivat elämääkin suurempia syntejä :(

tuukka taisi tänään sanoa ekan kolmisanaisen lauseensa (ainakin minun kuulteni) - "mene pois täältä". komensi nuuskua pois pöydän äärestä lurvaamasta!

Nasulle kaikki sympatiat kaameana jatkuvasta hoitotilanteesta!
on teidän typy aikas huimapäinen! tuukka on sellainen varovaisen sorttinen kaikkien härveleiden kanssa. kaupoissa ei tykkää niitä autoista yms.. jotka alkavat hytkyä ja täristä, kun niihin lykkää rahaa. ainoa laite, josta tykkää, on prisman karuselli, joka pyörii mukavan tasaiseen tahtiin ympäri...

on Mimmi ihan varmana söpö pakkaus valkoisissaan ;o)

nyt jos menis syömään jotain (aamupalan oon syönyt vasta tänään), kun pitäisi raahautua vielä salille - kunhan mies saapuu kaupungilta..

Voi, sairastelijoille oikein suuret tervehtymistoivotukset!

Meillä ei ole maistettu karkkia kuin kerran tai pari. Mehuakaan ei juoda yleensä. Vähän tämän muuton myötä muuttui ruokavalio huonompaan suuntaan kun täällä joka paikassa tyrkätään jotain herkkua käteen. Täällä ei saa niitä "pillimehumaitoja" joita poika joi Suomessa. Pullaa ja keksiä saa kun mekin syödään, mut karkit syödään salassa ja mehuna on sellainen sokeriton täysmehu. Herkkua tuntuu olevan mäkkärin kananugetit... ja pizza... yritetään antaa aina sieltä reunasta sellaista vähemmän rasvaista. Enää on vaan kamalan vaikeaa kieltää mitään jos itsekin syö sitä samaa.

Meilläkin on vauvasta puhuttu ja luettu kirjoja aiheeseen liittyen, mut ei taida ymmärrys riittää asiaan vielä. Kovasti on äidin poika, joten saa nähdä miten kesällä käy kun huomio ja aika pitääkin jakaa pikkuveljen kanssa. Tietääkö muut kakkosen odottelijat jo sukupuolta? Meille siis on tulossa toinen poika (toivottavasti hieman ensimmäistä rauhallisempi).

Nyt verhoja silittämään.

Täällä on muuten täysi kevät, krookukset kukkii ja viikonloppuna siivottiin jo yksi parveke kesäkuntoon, vielä olisi kaksi siivoamatta ja kukat hakematta.

Mä oon jo laittanu sinne espooseen päivähoitohakemuksen, vaikken tiiä missä edes asutaan syksyllä. mut tietävätpä odottaa ainaki yhtä lasta lisää sinne suunnille.

Kovasti olitte kertonu kaikkee ja ihania juttuja tulee lapsilta. harmi se Essin sairastelu sekä Nasun hoitotilanne. Meiän muskarissa oli kuulemma tulevan isoveikan äiti kysyny pojalta, et missäs hänellä on vauva, ni tämä oli paijannu omaa mahaansa :)))

Me mennään tänää leikkimään Idan kamulle ja eipä vissiin muuten ihmeempia. idalla oli vähän vaikee viikonloppu jostain syystä, johan noi jotka näki Idan temppuilut huvittuneena sanoivat et nyt se hirvee uhma alkaa :) Mut einpä ihan meiän Idasta usko, silläkin vähän nenä vuotaa ja äiskä on ollu paljon pois, ni eiköhän se oo vaa huomion hakemista ollu. mäkin oon ollu vähän semmonen "tulossa kipeeksi", joten ei oo kauheesti jaksanu mitään ylimääräsiä hyppiä ja juosta + touhottaa :(

Hohhoijaa, mulla meni eilen 30min pitkäks töissä -mut onneks kerkesin päiväkotiin >klo17! (oli ruuhkissa jokin väli niin ettei kestänyt kauaa toi matka). Mä oon viime keväästä asti pelänny et koska käy näin mut onneks se juttu selkis nopeesti (en siis voinu vaan lähtee ku yks asia oli mun vastuulla). Hittiläinen, en oo koskaan ollu sellasesa työssä jossa ois hieman liukumaa työajan suhteen -pitäsköhän lähtee opiskeleen...(no ei vain, ei riittäis rahkeet ja talous kaatuis)

Kävin eilen Mimmin kans ostamas yhet 'hätävarakengät' kun läheisessä Cittarissa on remppamyynti, ne kengät on kokoa24...(kevääksi semmoset popot, eivät kyl oo goret mut semmoset toiset vk-kengät, uudet vk-goret tarviis viä löytää..) Totuttuun tapaan ilman vaippaa lähettiin ->kotona huomasin et oli pikkupisut tullu. Eli edelleen vaiheessa kuitenkin tän päiväkuivuuden kanssa ollaan -vaikka _useinmiten_ meneekin vallan hienosti... Just ennen nukkumaanmenoa Mimmi oli napannut mun liivit vaatetelineeltä ja oli ripustanu ne kaulaansa ja juoksenteli ympäriinsä hokien : 'Titut, titut, titut'! ;-D hieman mua huvitti!! (eli titut = tisut) Myös 'ITTE KÄVELEE' kajahtelee meillä aika usein.

Yhteistyössä