**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
^Mä oon kans lueskellu sitä ketjua, hohhoijaa sanon mä vaikken parisuhteessa olekaan... Ja sillon kun exän kanssa asuttiin oli työnjako. Mutta VP, muista ny levätäkin!

..no mähän se taas täällä höpisen. Tuli vaan tuosta toisesta ketjusta johon vastasin niin mieleen et mitäs ootte kupin käyttäjät tykänneet kapistuksesta ja sen käytöstä? Mä oon ollu huipputyytyväinen! :-)

Kiva kuulla että VP:n olo alkaa olemaan paranemaan päin!

Tänään on ollut taas mainio pottapäivä, saldona kahdet kakat ja pisut siinä samalla :) Ruuan jälkeen vein Miklun automaattisesti potalle, sinne tuli ekat kakat. Myöhemmin syötiin välipala, enkä häntä potalle vienyt. Miklu alkoi olemaan tosi vaikean näköinen, naama kurtulla ja kädet housuissa, ei tiennyt miten päin olisi ollut. Kysyin sitten että onko kakkahätä, olihan sillä :) Pottaan tuli siis taas kunnon satsi.
Tuntuu vaan että aina kun Miklu on kakannut, koko kämppä haisee siltä itseltään :D

Olen sanoinkuvaamattoman onnellinen siitä kun täällä on kunnolla lunta! Ihanaa olla Miklun kanssa ulkona ilman kurahaalareita ja kumppareita. Vielä sellainen pikkupakkanen niin voisin olla tuntikausia ulkona :) En olisi uskonut sanovani noin vielä syksyllä....

^ja huomenta immeiset!

Sintulle on pitäny kommentoida ettei Mimmillä ole sellaisia lelupäiviä ;-). Ainakaan niin fanaattisia kuin Tuksulla ;-D. Ottaa kyllä pupun ja koirapehmon kainaloon kun menee nukkumaan.

voi hitusvinkula, täällä sataa silkkaa vettä!!!! johan se lumi olikin maassa kokonaiset kolme tai neljä päivää.......
mun tarvii kohta lähteä viemään autoa abs-tarkastukseen. joudun pyörimään pahimmillaan neljä tuntia itäkeskuksessa, jossa kauppoja löytyy prisman, honkkarin ja kalusteliikkeiden verran.. no, jos vaikka kävis kerrankin ihan rauhassa päiväteellä. kai sieltä pääsis bussilla keskustaan, mutta en jaksa vaivautua.

tuukka heräsi viime yönä klo 03.20 ja nukahti uudestaan vasta 5.30. hyöri ja pyöri hereilläoloajan meidän välissä ja jutteli itsekseen. ja haki kaverikseen sen iänikuisen ilmapallon (jonka iskä aamulla piilotti - jospa se unohtuisi......). eipä siinä itselle enää uni tullut silmään kun toinen lauleskeli, joten sitä ollaan herätty tähän päivään "melko" aikaisin..

wautsi, Mikluhan hokasi heti pottailun salat! onnea siitä ja kestämistä lievähköön kakanhajuun ;o)

mä olen kans ollut tosi tyytyväinen kuppiin. kiitos vaan vielä kerran Macadamialle vinkistä!!! pari kertaa mulla meni opetellessa, kun en meinannut osata laittaa tuota kuppia tarpeeksi syvälle, mutta nyt sujuu jo.

Kuppifani on täälläkin. Mulla on vinot pinot tamponeja ja pikkuhousunsuojia varastossa... Mitä mää niillä enää teen? Siskoillakin vauvat tulossa, eli tamponeille ei ainakaan ole mitään käyttöä lähipiirissä pitkään aikaan...

Oli jo niin hyvä olo tänään, että Essi sai jäädä kotihoitoon. Ja huomenna suunnistetaan näillä näkymin Ikeaan =) Ja appiukolle =/ Mies oli innoissaan jättämässä Essiä apen hoitoon meidän Ikea-reissun ajaksi... Pistin vastaan jo kerran, enkä kovin helpolla luovuta. Ihmiset ja paikka on Essille täysin vieraita. Ovat nähneet viimeksi helmikuussa ja silloinkin tyttöä pelotti... Essi ei oo mikään arkajalka, mutta että moneksi tunniksi hoitoon vieraille ihmisille, joista minä en edes tykkää! Voi olla että tähän sekoittuu kostonhimo niiden tekosia kohtaan. Etten suostu näkemään edes sellaista vaihtoehtoa, että "saisivat" hoitaa Essiä. Tiedä tuosta, mun mielestä perustelut on ihan riittävät, vaikka ei shoppailu Essin kanssa mitään juhlaa oo. Mutta jotenkin sellainen olo, että "miten ne kuvittelee, että me kaiken tämän jälkeen hymyssäsuin jätetään lapsi niille, ku ei oo vuoteen tuntunut kiinnostavan koko ihminen, saati sitten meidän perhe?!" Äh, kiehahtaa kun mietin koko tyyppejä ja huomenna pitää mennä...

Pomokin soitteli sairaslomalaisen kuulumisia. Yritin että voisin tulla jo maanantaina töihin ja purkaa sairasloman (pitää olla lääkärin lupa, että saa mennä). Töistä tuli käsky pysyä loppuun asti kotona =) Onpahan sijaiselle töitä, kun maanantai on mun pisin päivä. Isot rahat opiskelijalle. Ja sukulaislääkäri sanoi eilen käydessään samaa. Jälkitaudit on näissä kuulemma sen verran ärhäköitä, että kannattaa levätä kunnolla.

Essi meni päikkäreille ja mulla on hyvästi aikaa alkaa laitella työhuoneesta vanhoja opiskelukansioita hävitykseen. Mitäpä minä niillä enää =)

Soosoo VP, pitää levätä!! Ja siihen toisen asiaan; en mäkään jättäisi lastani ko laisille henkilöille.. Mun velipoiganen (aikuinen toki jo) ehdotti et mennään Ikeaan ja jätetään Mimmi jollekin sen kavereille hoitoon joilla itellä pien vauva eivätkä oo Mimmiä nähneet... Juu miks ei..? (öööö, nuoren miehen poikamieslogiikkaa;-). Veli kun osti asunnon ja remppailee sitä mieleisekseen.

Mitähän mun vielä piti... Juu niin, tosi hienosti on Miklulla lähtenyt pottailu käyntiin! Mä eilen juttelin Mimmiä hakiessani yhden hoitajan kanssa ja hän oli yllättynyt kun kuuli ettei tytöllä ole ollut vaippaa kotioloissa enää hyvään aikaan. :-) Mietti jo että kokeilisivat vaipatta oloa pk:ssakin mut mä vähän himmasin vielä. Anteeksi nyt kun kirjotan tämmöstä asiaa mut mua ällöttää se haju mikä kertsivaipoista jää ihoon! Kaamea 'hönkäys' tulee kun ottaa Mimmiltä vaipan pois kun tullaan kotiin pk:sta.. (muutoin meillä 99,9% kestot, joulunaikaan meni mummolassa parit kertsit kun maha oli vähän sekaisin).

Nyyh, sulaaks toi ihana lumi nyt sitte heti...? (mä en muuten tajuu Mimmin jalankasvua! 23 numeroiset toppapionit alkavat olla ahtaat, n.1cm oli pohjallisissa enää pituutta, hitsiläinen, pitääköhän hommata uudet talvikengät...?! no, vk-kengät nyt ainakin on hommattava keväällä)

VP lepäilee nyt vaan eikä hingu yhtään sinne töihin ennen kun lupa on annettu :)

En mäkään jätä poikaa hoitoon, jos ei oo tuttu paikka. Mun isä yritti ehdotella et tuleevat hakemaan pojan kesäloman viettoon Suomeen (näkee heitä noin 4xvuosi) sitten lasketun ajan tienoilla et saadaan keskittyä vauvaan ja tullaan sit perästä Suomeen. JOO-O! Siinähän oliskin shokki kun haettas ensin "vieraaseen paikkaan" ja sen jälkeen monen viikon päästä isi ja äiti tulis uuden vauvan kanssa, APUA sanon minä! Ei kyllä ikinä, vain minun kuolleen ruumiini yli.

Täällä paistaa kolmatta päivää aurinko ja lämmintä parhaillaan +7astetta :) Keväistä...

Pääsisinkö vielä mukaan takaisin siihen sähköpostirinkiin, josta jossain välissä tipahdin pois (jos vielä toimii se). Kirjoittelisin mieluummin joitain henk.koht.asioita sinne kun tänne kaikkien silmien alle :)

toimiiko sulla Miia vielä se vanha hotmail-osoite? entäs onko sulla muiden osoitteet tallessa? mä lisäsin sut omaan listaani takaisin.

no olipa ehdotus sun isältä, Miia, tuo Theon hakeminen kesällä suomeen! hyvää isäsi sillä epäilemättä tarkoitti, muttei ihan ajatellut asioita loppuun asti :)

VP:lle hauskaa Ikea-reissua!

mä menen nyt tuukan kanssa temuamaan..........

Mulla on ilmeisesti tänäää ihan pakollinen vapaa, ku lähen illalla swenska teatteriin, enkä mä aamusta viitti sitte noitä pihalle heittää, et saisin tehtäviä tehä :)

Soiteltiin eilen sinne espoon suunnille tiedustelupuheluita asunnoista, hoitopaikoista ja harjottelupaikoista. Nyt ilmeisesti sitte päätettiin, että muutetaan vasta elokuussa. Aion nyt sitte ilmeisesti suorittaa kesällä toisen harjotteluni täällä ja elokuusta alkaen toisen(ku mulla nyt ilmeisesti on sekin jo siellä espoossa, jos vaan se on asuinpaikkaan nähden hyvä :) ) Eli valmistuisin aiottua aiemmin :) Jos nyt kaikki menis suunnitelmien mukaan.

Idallakaan ei oo lelupäiviä, mut puput(joita on kolme) on sille varman yhtä tärkeitä, ku joilleki unitutti. Pikkutypy on tainu herätä, joten menempä sen kanssa touhuamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sinttu.:
toimiiko sulla Miia vielä se vanha hotmail-osoite? entäs onko sulla muiden osoitteet tallessa? mä lisäsin sut omaan listaani takaisin.

no olipa ehdotus sun isältä, Miia, tuo Theon hakeminen kesällä suomeen! hyvää isäsi sillä epäilemättä tarkoitti, muttei ihan ajatellut asioita loppuun asti :)
Toimii mulla se osoite, mut nyt en ole ihan varma et onko mulla enää teidän osoitteita... Mut jos Sinttu laittaa kaikille jotain viestiä ja lisää omankin osoitteen niin saisin kaikki ne kerralla. Olisi kyl mukava jutella sitä kautta enemmän noista joistakin asioista...

Joo iskä kyl tarkoitti hyvää, mut ei se varmaan ymmärrä niin paljoa lapsen mielenmaailmasta, et ymmärtää et miten toi vaikuttaisi sitten siihen miten Theo sopeutuu uuteen vauvaan. Ajatteli varmaan vaan et me saataisiin olla rauhassa vauvan kanssa ja Theo pääsisi viettämään kivaa kesälomaa Suomeen. No ehditään me sinne Suomeen sitten myöhemmin kesällä ja sitten saa mummon ja ukin kanssa olla mielin määrin. Saavat hakea sitten parin vuoden päästä poikaa mielinmäärin lomailemaan Suomeen :)

Antsukka: kiva et sulla on vähän pakkolomaa. Hienoa mikäli valmistut aiemmin. :-)

Mimmi tänä aamuna ekaa kertaa selkeästi halus valita päälleen hameen housujen sijaan; 'hame päälle' hoki ja sitte laitettiin hame ;-). On myös alannu puhuun pikkasen ranskaa. Mä oon puhunu tosi vähän ranskaa viime aikoina mut kunnostauduin kun yks ilta Mimmi toivotti mulle hyvää yötä ihan oma-aloitteisesti toisella kielellä. Nyt sitte toistelee perässä sanoja -suomiaksentilla ;-D

Mukavaa perjantaita!!

laitoin nyt Miialle meidän kaikkien s-postiosoitteet.. en jaksanut kirjoittaa mitään viestiä vielä teille kaikille, mutta senkin teen tässä joku päivä. oon ottanut tukkelistakin muutamia kuvia pitkästä aikaa, joten jos sellaisenkin tuikkaisi tulemaan.

näin eilen kaupassa tuukan neuvolatädin, joka olikin aika tavalla pyöristynyt - LA olisi ensi kuun lopulla. en oo tiennytkään että hän odottaa, kun meillä on ollut sellainen kahden tädin systeemi ja 1½v-neuvolassa oli tää toinen.. voi, kaikki saa vauvoja ;o)

kauppareissulta löysin tuukalle muumi-kirjan. oon vielä ostanut niitä paksusivuisia kirjoja, koska tuukka tykkää repiä ohuita sivuja irti..... muumit on siis ihan ylivoimainen suosikki tällä hetkellä ja hahmoista varsinkin haisuli. meillä on tosi paljon kirjoja, mutta ne on niin moneen kertaan "luettu", että ne alkaa vähän tympiä...

tänään otettiin eka kertaa tuukalle hoitoon mukaan oma lelu, pyöräkuormaaja. perjantai kun on lelupäivä ja viime perjantaina tuukka himosi muiden leluja kotiinlähtiessä.. saa nähdä millai on oman lelun kanssa mennyt.

mukavaa viikonloppua kaikille täältä lumettomasta porista!

Kiirettä on taas pitänyt.

Hienoa, että VP on taas elävien kirjoissa mutta koita jaksaa levätä vielä hetki.

Ihana Mimmi! Kuulosta tosi määrätietoiselta tapaukselta. Ja tosi upee juttu että jaksatte höpötellä ranskaakin.

Meillä on vähän samanlaisia oikkuja välillä ja eilen tuli raivarit kun isi riisui päällyshousut pois. Ne kun sattuu oleen lemppari pöksyt.

Vähän hienosti miklun pottailut on lähtenyt liikkeelle. En ole kade mutta kuitenkin ;) Eilen taas luututtiin lattioita ja toki juuri ennenkuin vieraat saapui ja muutenkin oli kiirus saada kämppä edustus kuntoon.

Täytyy jatkaa töitä mutta vähäksi hienoo päästä tänään kaverin kanssa leffaan ja siitä sitten ilta vapaa. Ainakin pari sidua käydään nauttimassa mutta katsotaan miten sitä innostuu. Voi olla että sänky kutsuu kun aion tänään tehdä vähän näitä kertyneitä miinustunteja takaspäin.

Viikonloppuja kaikille!! Ja hauskaa iltaa Antsukalle!

juu munkin piti kommentoida tuota Macadamian ja Mimmin ranskan puhumista, että upeaa jos Mimmi oppii heti toisenkin kielen. miten tuo muuten ihan käytännössä onnistuu - eikö lasta hämmennä se, että sama vanhempi puhuu kahta eri kieltä? yleensä kai normiperheissä toinen vanhempi puhuu esim. suomea ja toinen ruotsia?

mä lueskelen tässä mondoa ja haaveilen matkasta jonnekin......

Mä sanon eka yleensä suomeks ja toistan saman ranskaks, en toki kaikkee just sen takii ettei hämmenny. Tuntuu vaan imevän sanoja kuin sieni niin miksen sitä hyödyntäis, sanoivat pk:ssakin et ilmeistä kielellistä lahjakkuutta on Mimmissä nähtävissä ;-) Oli tokaissut yks pvä uloslähtiessä 'let's go!' -ilmeisesti yhdeltä hoitajalta oppinut. Pitäisi hommata kotiin tueksi ranskankielisiä dvd:tä -viä ei jaksa kauaa keskittyä kattoon mut pian varmaankin. (meillä on vaan pari Barbapapaa ja niissä on vaan suomi ja toinen kotimainen). haluisin ehkä laittaa Mimmin ranskankieliseen pk:iin mutkun se on keskustassa... Eikä sinne otetakaan kun vasta 3-4 vuotiaita. Hihii, ylpee äiti täällä vaan höpisee (töiden lomassa), Mimmi on ihan tavan lapsonen enkä haluiskaan olla minkään pikkuneron äiti ;-) (siis kun en tiedä osaisinko kasvattaa semmoista lasta 'oikein', ymmärtänette pointin)

Olipa kiva kuulla Nasusta!

Juu-u, 'kaikki' saa vauvoja, tarvis vloppuna ehtiä väsäillä jotain pientä ja vaaleenpunasta :-)

Mäkin haaveilen et päästäs ens kesänä johki matkalle, saapa nähä. Mun ois kohta pikkupakko käydä optikolla ja hankkii lasit, silmät väsyy hirveesti töissä ja huomaan et tv:tä kun kattelee niin tekstit on 'pienentyny'...

Päivänjatkoja!

Lapset on ihmeen sopeutuvaisia joten ei varmaan mene sekaisin.

Kavereillani kaverini puhuu suomea ja mies suomea / puolaa ja en ole huomannut että lapsi olisi hämmentynyt vaikka isi vaihtaa kieltä. Puhuu siis suomeksi pojalle silloin kun on vieraita käymässä jotta kaikki ollaan jyvällä keskustelusta mutta kahden kesken tai perheen ollessa paikalla puhuu puolaa. Hienosti poika on oppinut ja on tosi paljon puheessa edellä meidän neitiä vaikka opettelee kahta kieltä ja ovat lähes päivälleen samanikäsiä naperoita.

Todellakin kaikki on raskaana tai se tuntuu siltä ku määkin haluun!! ;)

Täältä on lumet lähteneet pois :/ Vettä sataa ja harmaata on taas. Tylsää...

Kyllä kuulostaa hienolta tuo Mimmin ranskan kielen "opiskelu"! Osaisinpa itsekin jotain kieltä niin hyvin että sitä voisi Miklulle opettaa, mutta taitaa se englantikin ontua nykyään aika lailla. Kun ei sitä ole tarvinnut käyttää juurikaan yhtään enkä ole kerrannut kielioppia ym. Äkkiä kai se mieleen palautuisi.

Nasu pääseekin viihteelle tänään, kuulostipas älyttömän ihanalta että pääset elokuviin :) Elokuviin pääsy olisi minullakin haaveena, saatiin jopa liput joululahjaksi ja Miklun kummisetä on lupautunut katsomaan Miklua sen aikaa. Jospa joku viikonloppu...

Miklu ei tosiaan ole sen maanantain potan oston jälkeen kakannut muualle kuin pottaan :) Ylpeä olen tuosta pienestä pojasta! Saa nähdä tuleeko sitä takapakkia näin hienon alun jälkeen kuitenkin...

Huomenna olisi taas edessä reissu Espooseen, kummitytön synttäreille. Pitää varmaan ottaa potta mukaan varmuuden vuoksi :) Kummityttö ei taida enää edes pottaa omistaa...

Hyvää viikonloppua!

Piti vielä tulla häiriköimään ja kertomaan, että tyttömme hoitaja suostui joustamaan hoitoajoista koska tykkää kuinka meidän neiti sopii siihen ryhmään ja on sopeutunut tosi hyvin. Minä puolestani lupasin joustaa keväällä kunhan pyöräkelit tulee niin että menen bussilla töihin ja takas siihen heille asti. Mies vie aamulla tytön ja pyörän ja me sitten pyöräillään siitä kotiin. Ei 5 ja puol kilsaa ole pyörällä paljon mutta nyt se tosi tosi paljon. Hyvä näin. En olisi todellakaan halunnut paikkaa vaihtaa kun näen että tyttömme viihtyy tosi hyvin hoidossa. Niin hyvin että ei haluaisi lähteä sieltä ja muistaa kysellä kaverinsa perään joka on samanikäinen tyttö ;) Paikka lähempää kotoa on kuitenkin haussa jos jotain ilmaantuu tässä kevään mittaan. Sitten harkitaan uudestaan. Eilen jo sanoin miehelle että tuskin sitä ennen mammalomaa kannattaa tytön hoitoa vaihtaa. Etsii sitten molemmille hyvän paikan :) Mies vähän ihmetteli et mille ihmeen mammalomalle??

mä laitoin siis vain Miialle viestin, johon laitoin meidän kaikkien osoitteet. koetan uudestaan, mutta jos ei tule perille niin voisko joku toinen kokeilla. ilmoittele Miia, jos ei vieläkään tuu viestiä sinnepäin!!
huomenna menis huoltoon sekä puhelin että tää kone. tässä ei toimi enää cd-asema.. onneksi meillä on nyt toinenkin kone, niin pääsen linjoille roikkumaan.

Hihii, Nasulla näyttää olevan pullat hyvin uunissa, kun hoitoasiat suttaantuu eikä mieheltäkään suoraa Ei:tä tullut ;) Meillä tuo kakkosasia on ihan selvä. Riskirajalla mennään koko ajan =D Kun ei oo mistään muusta kiinni kuin mun vakinaistamisesta, niin...onko työ nyt kuitenkaan tärkeintä?

Oli ihana päivä =) Essi sitten kuitenkin jäi papan hoitoon muutamaksi tunniksi ja me käytiin miehen kanssa kaksin Ikeassa. Saatiin vihdoin puuttuvat ovet kirjahyllyihin ja yks lisähyllykin ja valurautapata, mitä oon himoinnut jo pitkään. Oli kivaa olla kahdestaan ja Essilläkin meni hienosti. Oli se yhden kerran etsinyt mua joka huoneesta ja toisen kerran höpötellyt jotain kauppareissusta ja "kohta ne tullee Essiä kattomaan" =) Ikävä siis oli, mutta ei mitään hysteriaa. Välipalaksikin oli huitaissut kokonaisen appelsiinin ja puolikkaan omenan, kun sanoin että voi antaa vaikka jotain hedelmää. Siihen se papan mielikuvitus ilmeisesti loppui =D

Miklulle kakkaintoa jatkossakin! Ja mukavaa viikonloppua! Määkin pääsen vähän tuulettumaan huomenna, kun on kuorolla pikkujoulut. Jee!!!

teatteriesitys oli mahtava, vaikken mä niin hirmusti niiden puhetta ymmärtänytkään. Tiesin mä onneksi sen tarinan ennestään, ni pysyin kuitenkin juonessa mukana ja laulut oli ihania. Matkustus oli vähän tylsää, koska olin täysin vieraassa porukassa, mut meni kummiskin. Siinä hesassa bussissa istuessa, mietiskelin sitä meiän muuttoa. Kyllä se muuttaa elämää..huhuh. Mä oon kummiski lapsuuteni eläny aika metikön keskellä, eikä tää nykynenkää paikkakunta oo mikään supersuurkaupunki.

Vähän jälkikäteen mietin, että just sintulla oli ollu huono yö, kun mä kertoilin, et meillä nukutaan pitkään. joten anteeksi siitä. Kerron nyt kummiski, ku Ida on uniaika menny taas vauvaaikojen tavoin, eli sille on normaalia herätä ysin ja kympin välissä, vaikkei nukumaanmenoa ole yhtään myöhäistetty. Ida siis vetelee kakstoistatuntisia unia, joka ei sinällään auta mua, ku meen tietty aiemmin kouluun, mut miehellä ei tietenkää ole mitään valituksia. Välillä päikyt oli sitte lyhempiä, mut nyt tuntuu, et nekin kestää parisen tuntia, joten Ida on ilmeisesti isäänsä tullu ku nukkuu niin hyvin. Eilen noilla oli kyllä kylässä menny kait kymppiin, ni pitää varmaan kohta vähän koluta, ettei ihan mee koko päivä nukkuessa.

Aika nopeesti oli miklu oppinu pottailutaidon :) ja hyvä, et essilläkin meni papan hoidossa suht kivast. kiitos koulutsempistä !Nii ja Nasun hoitopaikkakin oli luvannu joustaa. nii ja munkin piti sanoa Miialle, et varmaan ne pappa? vaan hyvää tarkotti, mut ei osannu niin pitkälle ajatella. Musta ois kans ihana, jos mies vaikka antais kielikylpyä Idalle, kun mä oon niin surkimus noissa kielissä.

Yhteistyössä