Toukomasujen -07 huhtikuu

Onnea samakko sekä perhe! :flower: :hug:
Minulla kans on tässä raskaudessa levenneet reidet :kieh: ei tarvittis, kun tuntuu, että on muutenkin paksut. Supistuksia on tullu pitkin päivää, välillä oon käyttänyt jo kauratyynyäkin apuna kipuun. Muuten olo on mitä mainioin. Paitsi alamaha on yli arka näistä supistuksista. :( Mutta hyviä vointeja kaikille ja ihana huomata kuinka paljon on jo syntyny vauvoja....

Elli Ja Nyhverö 39+4
 
onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :hug: :hug:

täällä voidaan edelleen paksusti,eikä tietoakaan et vaavi tulis ulos. :whistle:
kaikkea on kokeiltu,siivottu ja saunottukin mutta ei vaikutusta. ;)

jospa se tästä,nyt iltapalalle muksujen kans. :wave:

Pullenah85 ja massu rv 39 :heart:
 
onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :flower:

Minä täällä kateudesta vihreänä luen syntymäilmoituksia ja pelkään että vauva menee taas yliajalle. Eilen kokeiltiin kaikki kolme ässää, tänään jatkettiin sitten vaan siivouksella :D
Hölmöähän se on "toivoa" tiettyä päivää vauvan syntymälle, mutta olisi kiva jos isoveljien luokkaretket ym. kivat ei kärsisi kauheesti... Sisko ei vielä koulussa olekkaan, sen voi joustavasti viedä hoitoon minne vain. Mutta ei tullut tänä viikonloppuna, voi kun onnistais vappuna :)
Nyt tv:tä katselemaan, lykkyä koitoksiin kaikille!

riiviöiden äiti & riiviö nro 4 vkolla 39+3
 
Klara Vappen!

Täällähän on tullut vauvoja kuin sieniä sateella! =)

Onnea kaikille pienokaisen saaneille! :flower:

En muistakaan, koska olisin näin aikasin heränny. Nyt kuitenkin ollu jo melkein tunnin hereillä. On lähtö sinne koko - ja synnytystapa-arviointiin. Puoli 9 vasta aika, mutta ei saanu enää nukuttua, kai sitä niin odottaa, ettei malta nukkuakaan. Toivottavasti on kaikki hyvin, ja parhaassa tapauksessa lääkäri toteaisi, että täällä on paikat jo hyvin pehmenneet, että pian voi syntyä.. Toiveajattelua kumminkin.. Mutta toivossa on hyvä elää..
Tänään grillataan, ja vähän sipsiä pitää saada, ja huomenna on varmaan taas aivan paikat turvoksissa. Mutta jos ei kieltoa tule, niin syön kummnkin..

Hyvää Vappua kaikille!

Tv. Toukomamma 07 ja potkunyrkkeilijä 37 + 6
 

HUOMENIA!!!!!

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :flower: :flower: :hug: !!!
Teitä oli niin monta etten muista nimiä joten näin yhteis onnittelut kaikille!!!

Voi surkeus kun taas on maa valkoisena lumesta :( . Ei ollut yhtään kiva herätä... Tyttö kyllä taas intoa puhkuen alkoi kinuta että mennään hiihtämään... Mut onneksi ei sentään niin paljon lunta ole!

Omaan napaan ei uutta. Lääkäri neuvola torstaina sit tietää mikä on tilanne. Empä jaksa uskoa että vaavilla mikään kiire ulos olisi niin on ollut mietoja supisteluja. Vihlontaa on kyllä riittänyt senkin edestä. Alaselkä ja jalat on alkanut olemaan kipeinä. Onneksi ei kuitenkaan enää ole hirveän monta viikkoa jäljellä.

No joo ei tämän ihmeempiä nyt... Palaillaan!!!

Hepotyty ja toko 36 tasan

P.s ai niin HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE :flower: :heart: !
 
rasse04 harmaana
sammakolle onnea pikku rinssistä! :flower:

hyvää vappua kaikille

täällähän syntyy vauvoja ihan liukuhihnalla =)
kuka on seuraavana vuorossa?!? :) innokkaita varman löytyy

rasse ja pikku myy 1kk1pvä :heart:
 
Aurinkoista huomenta =)

Täällä sitä edelleen ollaan ja tuntuu ettei t uolla vauvalla mitään kiirettä ole. Ajattelin josko kampaajan varais, menis kyllä varmaan sitten keskiviikkoon.

Kohta olis neuvolaan lähtö, tuskinpa sielläkään mitään uutta, mutta käydään nyt kuitenkin :) Onhan se kiva aina kuulla että se pieni sydän siellä sykkii :heart: Sen jälkeen menen siskolle leipomaan kun heillä synttäreitä tiedossa ja on edelleen käsipuolena.

Palailen illemmalla kertoilemaan kuulumisia!

Tiitteräinen 38+6
 
Oiii, vauvoja lisää. ONNEA teille vauvautuneille :wave: :hug: :flower:

Mulla taas alkoi viime yönä ne poltot. Asteen verta kovempina kuin viimeksi kun ne alkoi. Kesti taas tunteja. Puristi ja poltti selkää ja mahaa. Aaltomaisesti tuli supistushuippuja. Aluksi tuli niin tiuhaan etten osannut erottaa milloin alkoi ja päättyi. Sittemmin laantui ja välit piteni.

Juoksin pissalla ihan hulluna. Kirjotin jo ukolle pesukoneen ohjeet yöllä jos tulee lähtö ja se pesee pyykkiä :D Ja siskolle tekstasin et onko hälytysvalmiudessa tuleen hoitaan poikaa ja koiraa.

Nyt aamulla 9 pintaan olivat loppuneet (5 jälkeen kun mies heräs töihin, niitä oli vielä mut sain nukuttuakin).
Nyt taas poltteleepi, en tiiä pysyykö tasasena vai alkaako taas rytmisesti tuleen. :eek: :D :) On tää jännää. Onneks nyt 36 viikkoa täys joten ei hätää jos lapsi tulee. Vaikka en toivo että ihan vielä. Mut ei tarvi pelätä enää jos syntyy.

Aamulla huomasin et maha on laskeutunut entisestään! Vauvanhan on todettu laskeutuneen viikolla 34+jotain. Ja nyt mahan yläosassa tyhjä iso alue kun vauvaa ei oo siinä enää.
Luulis ettei kauaa mee synnytykseen.

fangis 36+0

HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: <br><br>
 
Vilmis82
SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :hug: Olipas tosiaan taas paljon jakautuneita :) Tosi epätodelliselta tuntuu, että toukokuu alkaa jo huomenna ja sitten onkin suurimmalla osalla koitos edessä!
Itse olen tosin varautunut siihen kesäkuun puolelle menoon :/ HELINÄllä taisi olla samanlaisia ajatuksia, että yli menee kuitenkin.. Toisaalta on kutkuttava ajatus, että minä hetkenä vain voi alkaa tapahtua. Sairaalakassia olen nyt minäkin yrittänyt väsätä, jotenkin ei vaan saa aikaiseksi. Ja vauvan kotiutumisvaatteiden valinta on vaikeaa, toukokuun lopun säistä kun ei voi juuri mitään sanoa.

Oma olo on ollut ihan ok. Vauva on tainnut laskeutua taas vähän enemmän alaspäin, kun tuntuu, että löysimmätkin housut puristaa vyötäröltä. Keskiviikkona pääsen taas neuvolaan, joten sittenhän se poitsun asento jälleen selviää. Supistuksia on ehkä alkanut olemaan, semmoista menkkajomotusta on välillä ja sitten sitä paineen tunnetta. Mutta ei mitään semmoista, että supistus selkeästi alkaisi ja loppuisi. Eli en tiedä, kuvittelenko vain...?

Hauskaa vappua kaikille :) Jos ei muuta, niin vappupallot löytyy omasta takaa :D

Vilmis 36+2
 
MikaelaEsteri, MissH ja Sammakko - paljon onnea!!!!

Täällä kiivas odottelu jatkuu, neuvolassa piipahdin ja siellä kaikki OK. painokaan ei onneksi ollut noussut eli painonvartiointi ei ole mennyt hukkaan. Vauva arvioitiin 3.8-kiloiseksi. Terveydenhoitaja lupasi ensi kerralla (ensi maanantaina) laittaa lähetteen synnytyssairaalaan kontrolliin, jollei ole siihen mennessä syntynyt. Hän vaan sanoi, että on täysin turhaa sitä ennen laittaa lähetteitä, koska lääkärit eivät ryhdy vauvan koon tms. syyn takia käynnistelemään, jollei ole mitään hengenhätää, koska synnytyksen kannalta tärkeintä on vauvan tarjonta ja päänympärys, joka ei kasva kuin muutamia millejä siinä LA:n jälkeen. No, näin se varmaan on. Ei kun jatketaan odottelua!

Oishan se mukava saada vappuvauva, nyt vähän vauhtia vaavani!

Terveisin Vanilja
 
Heipä hei!

Kiitos oikein mahdottoman paljon kaikille onnitteluista!!!

No jos nyt saisin kerrottua sitä synnytystarinaa.

Pakko ensin hehkuttaa, että nuo pikku-ukot on kyllä uskomattomia nukkumaan. Öisin vain kerran syövät ja viime yönä vetivät huiput, kun illalla syötin ne klo 22, niin aamulla herätin ne klo 7 syömään kun eivät olleet ollenkaan syöneet koko yönä!!! Jos näin hyvin menee edes suunnilleen, niin ompa ihanaa. :heart: :heart:

No niin, eli silloin ke 18.4 oli normi polikäynti, jossa pissasta löyty proteiinit kahella plussalla ja paineet koholla. Lääkäti ultras ja tuumas, että rouvalla on raskausmyrkytys ja joudut osastolle jäämään. Ja sit kysyi mitä mieltä olen synnytystavasta. Vastasin, että sektio, johon hän sanoi, että samaa mieltä hänkin kun katseli aikaisempia synnytyskertomuksiani. Ja sit se sanoi, että on varmaan jo niin tukala olo ja hyvät viikot kaksoisraskauteen, että kun osastolle joudun, niin eikö ole sama jo leikata vauvat ulos! Olin kuin puulla päähän lyöty, kun se selasi varauskirjaa ja sanoi, että perjantaina ois aika vapaa...

Perjantai koitti, ja olin hyvin tyyni ja rauhallinen. Salissa epiduraalinlaitto oli vähän sähellystä kun ainakin 4 kertaa yritti sitä laittaa nuori lääkäri. Lopulta se sinne meni ja sit spinaalin laittoa en edes huomannut.
Miehen kanssa siinä jotain juteltiin. Hoitajat levittivät näkösuojia yms. Luulin, että valmistelevat vasta toimenpidettä... Sit sanoin, et miks minua meinataan puottaa pöydältä kun niin tärisen, ja samalla lääkäri jo huudahti, että täältä tulee ensimmäinen hyvän kokoinen poika!!!! Kauhee itku alkoi vauvalla ja äitillä. :heart: Ja minuutin päästä toinen poika!!! Uskomatonta, kun luulin, että ei edes olla alettu leikkaamaan vielä!!! Kyllä siinä virtasi kyynel jos toinenkin...

Kakki meni hyvin. VAuvat olivat tunnin lämpökaapissa ja todettiin hyväkuntoisiksi osastolle lähtijöiksi. Minä olin heräämössä pari tuntia ja paleli...

Toipuminen lähti tosi hyvin käyntiin, kipua ei ollut ollenkaan kahteen päivään. SEuraavana päivänä poistettiin kipupumppu ja pääsin ylös. Se sattui vähän, mutta ei yhtään niin paljon kuin olin pelännyt. Voisin melkein sanoa, että pääkipu voi tuntua ikävämmältä.
Sunnuntaina jaksoin jo itse vauvat hoidella. Itse koen ainakin, että helpommin olen toipunut kuin alatiesynnytyksistä, joissa olen revennyt kummallakin kerralla... :/

Nyt kotona kaikki mennyt aivan ihanasti. Mies jäi kotiin ja vauvat vain syö ja nukkuu. Syöttövälit vähintään 4 tuntia.

15 kg jäi laitokselle, joten kärsii rueta munkkeja paistamaan tänään. :p

Voimia todella paljon kaikille vielä odottaville!

Ja Onnea kaikille vauvat jo saaneille.

Tirlittan ja pojat 10 pv

 
maanantaita kaikille.

olipas kivaa kuulla tirlittanistakin vaihteeksi ja synnytys kuulosti helpolle :flower: :heart:

minulla neuvola käynti takanapäin.kaikki oli ok.painoa tullu viikossa 300g.hb oli laskenut taas,oli vain 114,mutta ei tartte rautaa syyä.pissa oli puhdas,sf mitta oli noussu viikossa sentin,nyt siis 35.

torstaina menen jo uudelleen,jos ei sitä ennen päätä syntyä.th aikoi ehottaa lääkärille,että laittasivat minut kokoarvioon oysiin,kun edellinen vaavi oli aika iso kokonen ja synty kuitenki 39 viikolla.että tälle viikolle pääsis sinne sitten,jos lääkäri sen hyväksyy.

mutta jännää,että mitään ei tapahdu,vaikka pesin sen saunan ja kylppärin,ja kävin lenkillä jne.....mutta vielähän tässä vaavilla on aikaa kasvatella kokoaan ja vahvistua äipän masussa,siellä vissiin niin hyvä olla.jospa se parin päivän päästä olisi jo syntynyt,toivottavasti.

mutta vointeja ja jaksuja kaikille vielä odottaville,kukashan on seuraava?jollakihan oli 2.5 käynnistys......

t:virpi1980 39+5
 
Meille syntyi onnistuneesti sektiolla 24.4.2007 poika!
Mitat 3780g ja 50cm.
Kaikki meni hyvin ja toipuminen hyvässä vauhdissa.
Poika on terve, tomera ja IHANA!!! =) =) =)

Onnesta soikeana!

Sykkyrä perheineen

PS. nyt on mentävä...

PPS. Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille! :flower:
 
jurristi harmaana
Pikana taasen eli oikein kovasti onnea kaikille jakautuneille!! :flower: (teitä olikin paljon, kun en ole muutamaan päivään kerennyt palstailemaan =) )

Joku kyseli supistelemattomuudesta, minä liityn edelleenkin kyseiseen joukkoon...ei ole sitten minkäänlaisia tuntemuksia vielä ollut sillä saralla. No, kaikki aikanaan... ;)

Tiitteräiselle olen kateellinen tuosta pyöräilystä :ashamed: , itse en ole polkupyörällä pystynyt ajelemaan enää muutamaan viikkoon. Tekee yksinkertaisesti liian pahaa tuonne alaosastoon ja tuo mahakin tuntuu jotenkin mulla roikkuvan "tyhjän päällä" polkiessa. Ei ole auttanut muu kuin sotkea sisätiloissa pyöräergometrillä (kuntopyörä), jossa huomattavasti mukavampi satula ja ajoasentokin on mulle tavallista pyörää parempi (eli pystympi, jolloin tuo masu ei roiku tyhjän päällä).


:wave:

t. jurristi ja potkunyrkkeilijä 37+2 (siis hui, miten nopeasti aika kuluu! :D )
 
Onnea kovasti kaikille jo vauvansa synnyttäneille! :flower:

Tirlittan olipa ihana kuulla noin positiivinen kokemus keisarinleikkauksesta! Itse niin kovin jännitän että joudunko leikkaukseen; ylihuomenna selviää ja luultavasti pian sitten leikataan sen jälkeen, kunhan lääkäri vilkaisee ensin kalenteriinsa,, Vauva ei ole edelleenkään laskeutunut, joten pahoin pelkään... :(

Lauantaina lorahti lapsivettäkin hiukan, tai ainakin niin luulen.. kirkasta hajutonta "vettä" lorahti, ja illalla oli kipeitä supistuksia kun oltiin ravintolassa.. yö meni kuitenkin hyvin ja eilen otin aika rauhassa niin ei ole ollut mitään taas.

Söin eilen jo vappumunkkini, ehkäpä illalla lasi kuohuvaa.. vapun kunniaksi :)

JA TÄNÄÄN ON VIIMEINEN TYÖPÄIVÄ!!! Keskiviikkona alkaa kauan odotettu mammaloma!! :D :D

Oikein hyvää vappua kaikille!! Saas katsoa montako vappuvauvaa saadaan palstalle!! :) Parilla ainakin näyttäisi olevan lähtö käsillä... :)

t. balou & dude 38+1
 
Heipparallaa ja iloista WAPPUA kaikille! :flower:

Olipas tullut vauvauutisia, eli onnea kaikille vauvansa syliin saaneille! Mukavaa kuulla että ei tämä ikuisesti kestä tämä odotus kenelläkään, vaikka siltä aina välillä tuntuu ;) :hug:

Minäkin olen nyt uskaltautunut odottamaan ja haaveilemaan synnytyksen käynnistymisestä kun neiti kerran on pää alaspäin. Sairaalakassiakin sitten vähän pakkailin, mutta kesken se on vielä. Ja tein jotain mitä en esikoisesta tehnyt, eli ostin imetyspaidan! Henkkamaukalta ostin, ajattelin kokeilla ensin ton yhden kanssa että miten istuu mun valtaisaan ruhoon synnytyksen jälkeen. Ostan sitten lisää jos mahtuu hyvin :ashamed: esikon ajalta on vanhoja imetysliivejä parit jäljellä, ajattelin niillä pärjätä alkuun ja sitten ostaa lisää kun maito on noussut ja koko tassaantunut. Miten muut olette tehneet??

Kauheesti jännittää että kuinka pärjään kahden kanssa kun esikoisella on kauhea uhmaikä. Se jopa viime yönä sai itkuraivarit jostain selittämättömästä syystä ja jouduin hälyttämään miehen paikalle koska neiti "heitti" minut ulos huoneestaan :D Mutta eka kertaa kuukauteen nukuin tosi hyvät unet!! Tosin, silläkin voi olla tekemistä asian kanssa, että edellisenä yönä en nukkunutkaan kuin 2h, klo 05-07. Ja la oli muutenkin rankka päivä sillä järjestin siskon kanssaporukoille yllätysjuhlat, tietysti meillä. Eli aamusta asti touhu päällä ja illalla sitten kostautui kipuina.

Tänään saadaankin viettää wappua miehen kanssa kahden, tyttö menee mammalla yöksi kyläilemään. En vaan tiedä miten aikaamme kulutettais, ei ole oikein kavereita paikkakunnalla paikalla eikä kauas jaksa lähteä. Käynnistyispä synnytys niin saatas vappuvauva, kun esikko syntyi äitienpäivänä :)

Mukavaa wappua siis kaikille ja onnea tuleviin synnytyksiin, sitä ei yhtään taida tietää kenellä ja milloin lähtö tulee!

Jabba 37+5
 
RPM
Yksin en siis ole liikkeellä, ONNEA kaikille vaavelin saaneille!

Meille syntyi pieni tyttö 17.4 klo 23:58
Neiti oli 50cm pitkä ja painoi 3200g, mielestäni todella hyvän kokoinen vaikka syntyi rv 36+1

Iloista vappua kaikille tasapuolisesti :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Jälleen kerran onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Hauskaa vappua!!!! Kiva ilma muuten mutta hirveen kylmää :snotty: . Tänään olisi ollut neuvola mutta peruin sen koska on meno keskiviikkona Oyssiin. Olen myös huomannut että limatulppa on ruvennut irtoilemaan :D . Tänäänkin on supistellut oikein mukavasti. Rv:tkin on 38+3. Saisi jo syntyä.

Sain tehtyä lapsille munkit (jos itekkin pari söisi :kieh: ) ja hiukan siivottua. Nyt eikun Vappua viettämään!!!

Palaillaan t.HissunMyy
 
huh, vappupallot ja serpentiinit laitettu roikkuun ympäri kämppää ja pojatki unosille hetkeks menossa. supistukset tuntuu loppuneen aika lailla kokonaan.. \|O

eilen sit päivällä poika hinkkas päätään taas tuonne alas ja se näytti aukasevan (kai) aika tehokkaasti. mieski oli saada sydärin ku mie kiljaisin niin kauheesta kivusta ja valahdin sohvalle ihan kasaan ku niin kauhee viilto tuli tonne kohdunsuulle,ku ois puukolla lyöty sinne! \|O itkuhan siinä oli tulla ja koko loppu päivän ja illan sit oli tosi kipeä tuolta alaosastolta.
nyt sit koko aamun on ollu tosi outo olo.. :/ jotenki tuo alapää tuntuu oudon avonaiselle (kuulostaa tosi tyhmälle mut en osaa oikeen selittää :ashamed: )
nyt sit alko taas supistella. :D
miehelle en edes viitsi viel soittaa ku nää voi taas olla näitä meikän harjottelevia jotka loppuu kohta puoliin mut lohduttaa tietää et jos nyt ei käynnisty niin kyllä siellä taas jotain edistystä tapahtuu. kaverillekki just ehdin aamulla manasin et tää ei nyt sit varmaan synny ikinä ku kaikki on ihan kauhees paniikki-tilas jostain kumman syystä.
vissiin teil muilla ei oo kauheena suku viel hermonnu tulevaa
synnytystä?? :whistle:
meil edelleen äiti ja isä soittaa vuoropäivinä ja kysyy mille on tuntunu :headwall: ja siihen ku viel miehen perhe, molempien kaverit ja puol tutut niin tuntuu et ei tää voi olla totta!!! :kieh: pitääkö tätä kestää hamaan tulevaisuuteen?? :LOL:
no kohta tää raskaus loppuu ja sit sitä alkaa kumma kyllä kaivata tätä masulia, vaikka ei sitä nyt uskois.. :LOL: :LOL:

kuten jo joku sanoinki niin mieki tässä jännityksellä odottelen tuleeko toukomasuihin yhtään vappu-vauvaa?! ainaki jokunen mahdollinen lähtiä vois olla. :D
jaahas, pitäisköhän mun lähteä viel hiukka hommailemaan jos sais suppareita hiukka lisää ja sit pitäs kauppaan lähteä kurrailemaan kuhan ukko kotiutuu töistä.. :kieh: :whistle:

hauskaa vappua kaikille!!! :flower: :flower:
 
PALJON ONNEA VAUVOISTA: SILJUSKA, KOJO, MISSH, MIKAELAESTER, SAMMAKKO, SYKKYRÄ JA RPM :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Mulla oli taas tänää neuvola, eipä siellä mitään ihmeellisiä. Paino +300g, rr 117/68, p 92, turvotus ++, sf-mitta 40, seuravaksi ens maanantaina lääkärineuvola.

Vihlomisia ollut ja suikkapuikkokapina on aivan hirveen kivuliasta! muutamia supistuksia ns. kuukautiskipuja tullut muttei mitään merkittävää. Se on hyvä puoli että korkeintaan enää 3vkoa jäljellä! Ei kyllä enää millää jaksais,mut toisaalta kiva kun vielä saa yöt nukkua yhden wc reissun voimin :D mut silti jo kova hinku saada vaavi syliin. =)

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!

suzu1981 39+1<br><br>
 

Yhteistyössä