TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

mies toi 1v koevedokset kuvaamosta..juu, nyt pitää valita noista 11 kuvasta ne parhaat..pari kuvaa mis istuu sellasel lampaal taljal on muuten hyviä mut ton mekon takana oleva rusetti on päin p....tä, sit ne kuvat mis istuu rottinkituolilla niin mekko on ihan kruntus ja tylli kieros :headwall: no sais niistä varmaan rajauksella ihan kohtalaisii mut kun mä olisin halunnut yhden koko kuvan mekkoineen päivineen, no kukas sitä mekolla komeilee kun muuten tyttö on niin ihanainen oli päällä sitten vaikka säkki, eiköstä juu?! :LOL: ;)
 
naukuri: pääasia ettei helma ollut sentään korvissa =) kyl mä silti aattelin ottaa yhden koko kuvan..viis rusetista ja nänhän se on että kuuluu asiaan näin pienillä, eihän sitä toki voi vaatiakkaan että kaikki olis suoras ja siististi..hiukset meil oli kyl hyvin mut eihän niitä paljon ees ole niin ei pääs sojottamaankaan minne sattuu ;)

 
Heips kaikille ja onnea pienille päivänsankareille! Taaperoille :heart:

Mä oon yrittänyt lukee teidän juttui ja nyt on menossa sivu 20 :D huh, pikkasen olis kahlattavaa. Mut yritän päästä kärryille ja vähän kirjottelee kuulumisiikin.

Neiti täyttää lauantaina 1v. voi äidin pientä muruu. Palailen. :wave:
 
Joo,mustakin tuntuu et pojassa on tapahtunut huima muutos kun täytti 1v. Mut ei valitettavasti öissä :/
Meillä nukutaan edelleen vieressä,oma huone ei tuu kuuloonkaan ennenkuin edes jotain edistystä tapahtuu... heräilee nimittäin silloinkin kun vielä yksin nukkuu,joten tuskin sen paremmin nukkus omassa huoneessa,pitäis vaan juosta pitkin yötä. Niin ja suurin propleemi sen kokeilemiseen on nukahtaminen,kun ei nukaha yksikseen... No ei mua haittaa kunhan saan maksimaalisen määrän nukkua =)

Ipana nukahti hyvin...saa nähä miten yö menee. Huomenna pääsen itekseni kaupungille,poika menee hoitoon mummulle pariks tunniks...
 
matami ja poika Onneksi teidän molempien pienet selvisi pienillä kolhuilla. Hui kamala, mitä sitä voikin sattua! :hug:

naukuri ja kurpitsa Meidän tytöstä on yks valokuvaamossa otettu kuva, jossa hame on korvissa :D. Neiti istuu ja pitää molemmin käsin mekosta kiinni ja kohottaa sen kasvojen eteen. Nenä ja silmät näkyy. Silmistä näkyy, että J hymyilee mekon takana :D. Ihana kuva! Teetämme mm. tuon ja liian monta muuta :D.

Meillä J:n sairastelu jatkuu. Tänään oli ihan kauhea päivä eikä yössäkään kehumista. J heräsi klo8 itkien, kuumetta oli 39, laitoin supon. Suostui kuitenkin juomaan 100ml maitoa ja jatkoi sisällä vaunuissa hetken unia. Sain syötettyä aamupäivällä puolet hedelmäsoseesta. Kuume laski ja neiti jaksoi leikkiäkin tunnin verran. Sitten kunto taas romahti. Makoili soffalla ja istui sylissä. Nukkui tunnin unet, jonka jälkeen oli tunnin ollut hereillä, kun vointi alkoi taas huonontua. Kuumetta oli 39,8 ja J itki :'( ja sitte itki jo äitikin. Neiti oli kuuma kuin kekäle, veltto eikä suostunu juomaan mitään. Iski hätä, kun en saanut tyttöä rauhoittumaan ja kuumetta oli niin hirvittävästi. Käytiin uudelleen lääkärissä. Pissanäyte viittasi alkavaan tulehdukseen, mutta viljelytulokset saadaan vasta pe aamuna :eek: . Lääkäri määräsi jotain kuumetta alentavaa lääkettä, jonka nimeä en jaksa nyt muistaa. Tällä hetkellä J nukkuu vaunuissa mun vieressä. Viimeksi on syönyt neljän aikaan hedelmäsosetta, se oli ainutta mitä suostui nielemään. Juonut ei ole hetkeen, tyrkytetty kyllä on. En uskalla viedä tyttöä makkariin nukkumaan. Murehduttaa!!! Johan tuli tilitys...
 
Kurpitsa: Mie oon kans sellanen että haittaa jos mekko olis esim. kuvassa vinossa tms, mutta eipä noille pikkusilli mitään mahda.

Repa: Meillä nukutaan kans aamuyöstä aina vieressä, muuten ei tuu mitään. Iltasin nukahtaa kyllä ykskikseen onneksi. Oon joskus miettinyt sitä että jos siirtäis neidin toiseen huoneeseen, paranisko yöt mutta mihinkäs siirrät kun on 2h + keittiö :D

Naukuri: Mä leivisin neidin odotuksen aikana joka suunnasta! Ja sisäreisissäkin komeilee pari arpea.. Eipä voi mitään!

Meille ei kuulu sen ihmeempiä, neiti nukahti hetki sitten ja mies on iltavuorossa.
 
majj: Joo, ei sille taida mitään mahtaa eikä se nyt oikeasti haittaakaan, kun hyvällä asialla ollaan ;) Mutta tietty sillä hetkellä kun luulee kaapista löytyvän "juuri käytettyjä" äitiysvaatteita ja ne ei meekään päälle, ni ahistaa :headwall: Vedän kesän nakusiltaan tuolla pihoilla; naapurit tykkäis... Ehkä tämä nyt sit oikeasti on tyttö, kun tällai leviän.
 
Ainiin, oon unohtanut kysyä! Te jotka ette enään imetä!! Tuleeko teillä vieläkin rinnoista maitoa? Mä lopetin imettämisetn tammi-helmikuun vaihteella ja vieläkin tulee "maitoa", jos puristaa.
 
Poika, hui :| säikähdetty sielläkin :hug:

Marimint, kylläpä nyt taudin lykkäs :( Ihan kuulostaa samalta missä meidän lapset oli loppu vuodesta...kauhea tauti ja tuntui ihan hirveältä kun Peppi ei suostunut juomaan eikä tietenkään syömäänkään....olin tosi huolissani kanssa, mutta ihmeen pienellä se pärjäs. Kuume oli sen 40 kanssa. Hirveä tauti oli ja voimia sulle :hug: ja pienelle tottakai!
 
Majj: Samoihin aikoihin lopetin imettamisen ja ainaskin pari viikkoo sit tuli viela maitoo rinnoista... Tytto hyokkaa aamuisin rinnalle kun nostetaan meidan viereen ja lutkuttaa onnessaaan vaikkei mitaan tuu :D .

Matami ja Poika
onneksi oli suojelusenkelit mukana pikkuisilla :hug:

Kirsikkatomsku: oon ehka kiinnostunut niista elefantteneista, F:jukan kengan koko oli noin18 kun kaytiin kenka kaupassa lauantaina. Ostettiin sellaiset huss puppies kengat, en tiia vaan onkos ne nyt kaikkien oppien mukaiset ja hieman jaa jalkapoydalle painaumaa kun ottaa kengan pois, voih ja huokaus, toivottavasti kenka vahan venyy kaytossa. Naa on jo F:n toiset kengat, ekat ryominta kengat on jo ryomitty puhki. Siis millaiset kengat ne nyt sit on? Ja paljos pyydat?

Voi etta Marimint Toivottavasti kuume nyt laskis yon aikana ja ei ois pissa tulehdusta :hug:

Nyt nukuttaan!
 
Marimintin pikkuiselle pikaista paranemista!! :hug:

majj: Samat kävi (taas, yllätys ;)) kuin kurpitsalle, et pari kuukautta sain osittain imetettyä ja yritys loppui siihen et ei tosiaan enää tullu yhtään mitään. Eikä siis ole sen jälkeen tullut pisaraakaan.
 
Pikaista paranemista Marimintin tytölle ja äipälle jaksamis :hug:

Mä kävin kampaajalla ja voi että mä olen ilonen :) Oon helmikuusta lähtien odottanu ku kuuta nousevaa tätä päivää ja nyt oon NIIIIIIn tyytyväinen :)

Nukkumisesta, meillä nukkuu vielä makkarissa ja erittäin vaihtelevasti.

Milloinkohan meillä näkyis noi 1-vee ja iso tyttö-jutut? Tosin ovelammaksi toi likka on tullut... :headwall: ja ainakin kuuntelee niinkuin tajuis jotain.... Ja sit ehkä olis havaittavissa jonkinasteista huumorintajua, ootteko huomannu? Semmonen tyhjännauraja toi likka, et se on pakko olla sitä ;) :D

Ainii, soittelin neuvolaan tänään ja kerroin et meidän neuvolakortti on kadonnut :'( Täti lupas tehdä meille uuden ja yhtä hienon. Eihän se kaikkia niitä tekstejä saa ellei ne niitä koneelle kirjota... nyyh! No mitat saadaan kuitenkin, ees jotain :) Sit puhuin tosta ihottumasta joka on kyllä kadonnu mut kutina ei ehkä ookaan kokonaan poissa koska ei tota voi pitää ilman bodya ollenkaan saati ilkosillaan - se raapiminen alkaa heti :ashamed: No sitä seurailen ja rasvailen ja jos ei parin viikon sisällä parane kunnolla ni sit täytyy uusiks pistää kortisonia. Meidän pikkusen maitotytyn syömisestäkin keskusteltiin ja nyt ku on siirrytty pois korvikkeesta niin mennään puntariin heinäkuun puolessa välissä. Eihän tuo mokoma saa maidosta enää kaikkea tarvitsemaansa et ruokaa pitäis alkaa uppoon sisään. On tää hankalaa!

Että näin, joskohan sitä lähtis salaatin tekoon ja sit saunaan :) Joo-o, kävin kampaajalla ja haluan heti suihkuun... otsahiukset palautettiin (eli siis lyhennettiin noin 7 cm :D ) ni nyt sit pistelee ne lyhyet pikkupikkupätkät... Oon outo :D

Ai niin, entäs ne seuraavat pk-tärskyt?
 
Meni niiin hermo Eevaa nukuttaessa, tunnin se jaksoi puoliunessa myllätä. Mä laskin minuutteja ja kiroilin, missasin jalkapallomatsin alun! Ihan omista itsekkäistä syistä vaan ärsytti kun toinen ei nukahtanut.. vähän tuli huono mieli kun moisen vuoksi ärsyynnyin, mutta kun olen tätä peliä odottanut kauan ja just sit tänään Eeva päätti ettei nukahdakaan helpolla. Onneksi Barcelona nyt sentään johtaa, helpottaa. Varmasti helpottaa puolikas sacher-kakkukin joka tossa odottaa. :)

LC, Freyjalla on Hush Puppiesit? Me muututaan kateudesta vihreiksi täällä, Eeva haluaa kans! Tai siis minä haluan sille.. raukka osaa vielä mitään haluta, onneksi. Mä tykkään hurjasti omaan jalkaan ainakin. Eevalla on Eccot ja jää muuten painuma niistäkin varsinkin yhtään paksumman sukan kanssa. Ehkäpä nuo venyy käytössä..
Italiassa on muuten vauvamaitoa jossa on kamomillaa. En tajua. Vauvako sitä vaniljaa tai kamomillaa vaatii?

Sairastaville ja erinäisistä paikoista tipahtaneille ja mammoille :hug:
 
Naukuri Liikunta tekee hyvää varsinkin odotusaikana, saa verenkiertoo vähän pelittään. Maijaa ku ootin niin kävely teki kipeetä pistoo kylkiin, mut kaikki bictanssipomppiminen ei tuottanu kipua. Musta tuntu että Maija tunnisti jo biisitkin, kun 3 kk soi samat. Ihania odotusaikoja kaikille.

Marimint Onpa surkeaa. Saitteko kuumelääkkeeks Pronaxen lääkettä? On erinomainen kipu ja kuumelääke. Meillä on sitä ja on ollut tehokas. Voi antaa myös Panadolin kanssa. Se on pitkävaikutteinen, toisin kun panadol. Toivottavasti paranette pikaisesti.

Lontoo Elefantit on vsin-tsin perus sandaliteetit ilman härpäkkeitä. Voin laittaa kuvaa sulle, maksoin niistä 10,- että sillä se saapi. Ostin itekin vaikka uumoilin ettei mahdu. HushPuppies on ihan huippuhyvä merkki. Jos ja kun nahka on kuitenkin pehmeetä niin kyllä sen pitäs muotoutua. Tietty jos se malli on matala ja jalkapöytä korkee niin ei ehkä niin hyvä. Mut toisaalta se ei menis ollenkaan siinä tapauksessa jalkaan. Täältä ei saakaan mistään HushPuppies lasten kenkiä, ostaisin varmasti jos täältä sais. Oon ite käyttäny niitä. Maija tarvis sandaali ja jotkut kangasläpäkät. Tintti tossut on ollu hellekenkinä tähän saakka :) äitikin tarvis uudet reinot. En oo kuullu tuollasesta vaniljakorvikkeesta, mutta enpä oo Lontoossa ollukaan ;) maistuu varmaan paremmalta.

Nyt alan mietiskeleen 40v kemuja, kahen vaiheilla pidänkö vaiko enkö. En oo koskaan pitäny omia synttärikemuja, ku en tahdo olla keskipisteenä ja muuteski iättömyys on p.o.p - kuumia aaltoja ootellessa ;)
 
Hei,

Onnea muillekin 1v tayttaneille!

Meilla lahdettiin juoksu-holkkaan melkein heti 1v synttareiden jalkeen, ja nyt mennaan sellaista vauhtia, etta oksat pois! Huh, oli elama helppoa ennen jaloille nousua!

Puhettakin tulee vahan enemman, kahdella kielella. Daddy, aiti, bubbles, lamppu, poppaa...eniten kaytetyt sanat. Ja sitten oh-ou! Ruoka tippuu lattialle muka vahingossa, ja sitten suuret silmat ja Oh-ou! Lempilaulu on meilla "Twinkle, twinkle little star", yritan kylla samaa suomeksikin, mutta samaa kasituikkimista ei ilmene...hmmm! Heilutuskin sujuu "Bye!" sanan keralla.

Lempimussuttaminen on leipa, mutta ei voi paljon antaa kun meilla on taaperolla kroonista ummetusta. Banaani herkkua myos, ja kaikki kasvikset ja hedelmat; varsinkin mansikat. Maitoa menee noin 800ml paivassa, siirrytty lehmanmaitoon, mutta sekoittelen tuota korviketta mukaan raudan vuoksi. Ollaan kala-kasviksia, joten raudan saanti taytyy turvata.

Meilla ensikenkina Start-Rite, kokoa 4G...suomen koosta en varma.

Ja ensikuvasta...me otetaan itse, minulla ja miehella molemmilla valokuvaajatausta; miehella kokemuksen kautta, itsellani muodollinen valokuvaajakoulutus. Saadaan siten sellaiset kuvat kun itse tykataan.

Kirsikkatomaatti39 Mietin itse samaa, juhlistaako vai ei naita suuria paivia...! Minulla on joulukuuhun asti (armo) aikaa... ;)

Ihania pusittavia (ja pusivia!) palleroita nama yksi-vuotiaat, eiko?

RR & C 1v 19paivaa
 
uomenta,poika sylissä kirjotan...

viimeyö parempi onneks,sai nukutuks =)

majj,kuulin just juttua et jollain naisella olis tullu 5v imetyksen jälkeen maitoo :eek: en sit tiiä voiko pitää paikkansa....

marimint,mee heti takas lääkäriin jos et saa nestettä menemään pikkuselle...etenkin jos vaan on apaattinen :( toivotaan et kuume alenis ja sais juoduks :hug:

RR,kiva kuulla teistä :wave:
 

Yhteistyössä