TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

RR...kiva kuulla teistä =) !

Mullahan oli viime vuonna nuo pyöreet...vatsan kans ei juhlittu...en ole koskaan viettänyt mitään päiviä ja olin aatellut juuri noita ( kypsän naisen bileitä ;) )...eli juhlistakaa vaan HIENOA ikää =) !!

poika...voi harmi, et teillekin kävi onnettomuus :( ....onneksi meijän pienet on lujaa tekoa :hug: :hug: ....vieläkin tapahtuma harmittaa minuu...

Nyt lähen maalikauppaan...remontti on alkanut...kaamee kaaos tääl...ja neitiä pitää VAHTII hullun lailla...eilen oli tunkenut kurkkuun ison muovinpalan....sain kaivettuu ulos....kun neiti alkoi kakoa :eek: ...hoitoon en saa...pitää vaan jotenkin yrittää touhuu....onneksi meille tulee ammattilainen tapetoimaan...maalataan vaan itse =) !

Iinan taapero ONNEA :heart: !!

Kenkiä en saa täältä kotkasta :/ ...ei löydy niin pienii kokoja...tein pahville jalanjäljen sormiväreillä ja mittasin....joudun tilaan netistä...mikä on tosi hankalaa...mut onneksi saa palauttaa/vaihtaa..hirvee homma vaan kenkien ostamisessa...

ONNEA Iinan Taaperolle!!

Voi teitä marimint!! kylläpä on taudin lykännyt. Ei muuta ku paljon jaksjuja!

Ihana kuulla RR:n kuulumisia!

sandaalit pitäs meidänkin ostaa pojalle.. Noi kävelykengät voi olla hilppasen liian kuumat viikonlopun helteissä.. uskaltaskohan sitä laittaa pojalle shortsit jalkaan, jos pistäs aurinkorasvat peliin???

Mulla on edelleenkin ihan järjetön flunssa.. Valvotin viime yönä koko perhettä näillä mun yskän kohtauksilla. Nyt varasin sitten ajan tk:sta. Epäilen että mulla olis poskiontelon tulehdus.. Ja tähän yskään on SAATAVA jotain rohtoa.

Poika roikkuu mussa koko ajan kiinni. Ei saa edes sanomalehteä lukea.. Ja vaan mussa siis roikkuu, ei isässään.. Jep. eli nyt se kausi tuli meillekkin :(

Jaahas. josko sitä laittas pikkuriiviön ekoille päikyille, ni pääsis rauhassa suihkuun.

Repa: :eek: 5-vuotta ? Aika kauan kyllä tuli ! :LOL:

Meillä meni viime yö ihan hyvin, heräs kyllä tossa 2 maissa, mut annoin suosiolla maidon ( en nostanut neitiä ollenkaan sängystä pois ) ja sit nukkui tonne 5:30 ja otin viereen ja nukuttii 8:15.

Nyt tarvis lähteä kauppaan, heippa! :)

Onnea Iinan 1 vuotiaalle! :heart: :flower:

RR kiva kuulla teistä! =)

Sandaalit pitäis hommata kyllä...ootko Marmotta käynyt pajalassa katsomassa kenkiä vai haitko ne Eevan kengät jkylästä? oliko kalliit?

Meillä roikutaan kanssa koko ajan lahkeessa ja riskataan :| ihan uutta kyllä ja toivottavasti menee ohi! rasittavaa

Summer, Pajalasta ostettiin. Noi oli 69?, sandaaleja vilkaisin ja sais suunnilleen 50 eurolla Eccoja yms. Arvon tässä vielä pitäiskö ostaa sieltä vai Jkylästä. Tosin samoissa hinnoissa ne on kai joka paikassa. Ellei sit osta jotain muun merkkisiä.
Onko jollain Tutan sandaaleja? Ne on ihan ok näköiset, onkohan hyvät?

Kiitos kaikkille jaksamisien toivotteluista :)! Jotenki täällä porskutetaan. Yö meni jo vähän paremmin, paitsi J:n nenä oli ihan tukossa. Mut kuumetta ei onneksi ollu, kun oli niin hyvin lääkitty. Sain yöllä tytön juomaankin ja aamulla joi vielä lisää, joten nestettä on menny. Nyt tyttö nukkuu, saa nähdä nouseeko kuumetta :/ . Valmiiksi jo hirvittää!

Kirsikkatomaatti Just tuota Pronaxenia saatiin. Illalla sitä annoinkin ja supon laitoin vielä tunnin päästä tuosta tökötistä, kun kuume vain nousi...39,6.

Onnittelut taas 1v. täyttävillä! :flower:

Birdie Me käytettiin J:llä Italiassa reissulla semmosia caprihousuja, rasvaa vaan kinttuihin. Tosin suorassa auringonpaisteessa ei neidin annettu kyllä kauaa touhuta. Varjossa sit leikki ja istui rattaissa aurinkovarjon suojassa.

sandaalit J:lle olen ostanut eccon sandaalit ennen synttäreitä. Olivat ainoat valkoiset jotka löysin, joten ne sit otin. Tästä kylästä ei kans meinaa kenkiä lapselle löytää :( . Käytän niitä kesäsandaaleina niin kauan kuin vaan mahtuvat.

Meillä on E:llä SuperFitin sandaalit. Sandaalin lesti oli pojan jalkaan sopiva, kun kävelykenkänähän ei sopinut ollenkaan, kun olisi painanut. Nuo oli Stockalla kantistarjouksena muistaakseni 38e. Ruskeita ja valkoisia oli tarjolla.

Meilläkin oli pojalla reissussa sellaset ohuet kesähousut, jotka sai napin ja lenksun kanssa käärittyä shortseiksi / capreiksi. Jalkoihin vaan rasvaa. Mut suorassa auringonpaisteessa ei kyllä ollut kuin altaalla. Muuten leikittiin varjossa ja rattaissa oli päivänvarjo. Mut jos näytti et päivänvarjo ei riitä, niin sit aina käärittiin lahkeet alas ja laitettiin sukat jalkaan.

iinan
pienelle onnittelut! :flower:

Mulla oli ihan kamala aamu: aamupalan jälkeen meni vatsa ihan sekaisin ja oksensin pari kertaa ja juoksin muutenkin vessassa. Nyt on helpottanut, mutta aamu oli kyl ihan helvetistä. Poika olis tietty halunnu leikkiä ja mennä ulos, mut en uskaltanu ku ihan pienelle kävelylle, kun ajattelin et pitää pysyä vessan lähettyvillä... Mahaa koski ja pakotti. En tiedä tuliko ruuasta (teetä ja ruisleipää... ) vai iskikö joku mahatauti??

Nyt lepäämään kun poikakin meni :wave:

Marimint...jaksuja pienelle potilaalle :hug: ..tuo Pronaxen on yleensä tehokas alentamaan kuumetta...meillä pojalla nousee aina kipeenä yli 40 asteeseen aina kuume...siksi meiltä tuota reseptilääkettä löytyy aina...

aurinkosuoja...vaatteet ja varjo on paras...koska pilven läpikin voi polttaa nahkansa...Thaimaassa huomattiin...ruskettuttiin vaikka ei kirkkaalta taivaalta paistanutkaan B) ! Vedessä pojalla oli t-paita ja lippis sekä ihossa 50 kerroin voidetta...lippis sen vuoksi...kun eka päivänä paloi päänahka uidessa :(

Lauantaina pitäis ajella Ikeaan ostoksille....siitä on toooosi kauan kun viimeksi olen käynyt...tenavat tulee mukaan...saa nähdä mitä reissusta tulee :whistle: ...noo täytyy yrittää ottaa rennosti...ja suurinpiirtein tiedän mitä mennään hakemaan...toivottavasti vaan löytyy sitten...

Tuossa neiti leikkii uudella nukella...oli tosi hyvä lahja...raahaa sitä pitkin kämppää ja sanoo "vauva"...aikas söpö :heart: ...oltiin neuvolassa ja näki ihan pienen vauvan...neiti innoissaan olis hoitanut...piti vähän toppuuttaa :D !!

Marmotta, no onpas hintaa :| Pakko kai hakee jotkut kuitenkin...

Matami, me ostettiin neidille kanssa synttärilahjaks nukke ja siitä kuuluu ääniä kun painaa masusta; naurua, itkua jne. Tykkää kauheesti =) vaikka eka ajattelin että ihan hassua ostaa 1 vuotiaalle nukke.

Meillä olis neiti menossa lauantai iltapäivästä sunnuntai iltapäivään mummulle hoitoon...ekaa kertaa yökylään :/ mennään mun serkun valmistujaisiin eri paikkakunnalle. Ihan hirveetä...kun ei ole ennen ollut ja kukaan muu ei laittanut nukkumaan kun minä ja mies....jännittää ihan hulluna että miten menee! osaako sitä siellä ite nauttia ollenkaan. :|

Heipat,

Matami, mihis Ikeaan meinaatte ajaa? Mä luulen et teidän jäppinen viihtyy vallan mainiosti ku jätät sen sinne leikkihuoneeseen. Näyttää aina olevan erittäin kovaa vilinää vilskettä... Onhan siellä paljon Ikean omia leluja tutkittavana :)

Me käytiin siellä lelujen varastomyynnissä ja oumaigaad, olis vaikka mitä kivaa lähteny mukaan. Ostin likalle Baby Annabelle nuken (eka nukke, jee!!!) ja sit semmoset perus nuken sateenvarjorattaat (jos vaikka käveltäis joskus ;) ) ja sit ylähyllylle joulua oottamaan Nalle Puh vaunut jossa on kantokoppa mukana. Ja näihinhän rahaa upposi peräti 27? :D Ja sit löyty veljenmuksuille lahjoja todella edullisesti, itseasiassa kaikille joilla on nyt kesällä syntskät :)

Aurinkosuoja, oon jostain joskus ollu lukevinani ettei aurinkorasvoja suositeltais alle kaks tai alle kolmevuotiaille ollenkaan? Mistäköhän moinen on mun mieleeni tupsahtanu...

Me saatiin juhannussuunnitelmat aikaseks ja me lähdetään meidän mökille ja meit lähtee kolme perhettä sinne, nyt on taas jotain mitä suunnitella ja odottaa, ihanaa!!!

Sandaaleista, meillä on Disneyn sandaalit, juurikin viime lauantaina hommatut Prismasta. Vaikuttavat oikein hyviltä :)

Unirytmistä, aloin eilen rukkaamaan aikatauluja että alettais aamulla heräämään aikasemmin kuin 10 aikaan. Kahdet päikyt neiti sitten tartti. Tänään herättiin seiskan aikaan ja neiti nukahti kotimatkalla ennen lounasta. Et josko tänään nyt sit menis paremmin... :whistle:

Mut nyt taidan oikasta ittekin tohon sohvalle ku neiti nukkuu eteisessä... Ku näin keskellä yötä on joutunu heräämään ;) :LOL:

Pikaisesti kurkkaamassa ennen "Pientä pintaremonttia" (kauhea remppa- ja sisustuskuume: tahtoo sen talon :kieh:)...

Oli sitten sivut jumissa koko päivän :/ Ärsyttävän usein muuten reistailevat - ootteko panneet merkille??

Meillä ollaan nyt siirrytty yksiin päiväuniin ja ratkaisu tosiaan piili siinä, että aamulla pitää lähteä pois kotoa! Tänäänkin oltiin kerhossa 9-11:30, jossa syötiin lounasta ja kotimatkalla Nea nukkui jo vaunuissa (oon oppinut jopa käyttämään busseja B) ). Yhteensä veti 2,5h unet joten tosi kiva, jos tällasena säilyy rytmi. Oon nyt kahden vaiheilla sen sisänukuttamisen suhteen, kun moni sanoo, että vauva nukkuu huonommin ts. lyhyemmin päikkyjä sisällä :/

Ja myös ruokailun suhteen on edistystä saatu: sen lisäksi, että syö selvästi enemmän, on myös palat alkaneet sormiruokana maistumaan pikkusen!! Tänään suostui jopa syömään muutaman pikkupalan vesimelonia ja eilen veti kolme ransua ja nugetin paloja =) Lisäksi oli hyvä homma jättää se aamupullo pois (siis ennen aamupalaa): nyt syö aamupuuroa heti 07 ja lounaallakin vetää ruokaa ihan eri lailla kuin ennen - jopa huutaa ruokaa, kun koitan laittaa sitä :eek: Jätä säkin Edla vaan kylmästi maitoa vähemmälle ja koita jos tepsisi teidänkin pimu ruokahaluun!

Sitten loppuun purnausta.. :ashamed: Suoraan sanoen vit**ttaa ihan kosmisesti nää suomalaiset, tyhmät ihmiset :kieh: Siis tuntemattomatkin jaksavat jatkuvasti päivitellä miten rankkaa meillä tulee olemaan, kun toinen lapsi syntyy näin pienellä ikäerolla ja voivoi kun kauheeta toivottavasti sulla on apujoukkoja ja miten mahdan jaksaa kahden vaippaikäisen kanssa ja VOI PERKELE!!! Ensinnäkään sen ei pitäisi kuulua kelleen ja toisekseen on kyllä mielestäni todella tahdotinta päivitellä tuollaisia ääneen. Voihan vitalis, kun ottaa päähän :headwall: :/ Ootteko naukuri, iina, katrinainensaaneet te osaksenne vastaavaa??

Carmen: Kysyppä seuraavan kerran et onko se eit helpompaa jos on iso ikäero kun toisella on just paha uhmis menossa ja toinen on vauva :D

kiitti haleista ja lohdutuksesta

Onnea kaikille 1 vuotta täyttäneille anteeksi etten säikähdykseltäni muistanut onnitelle

pikkuinen voi hyvin ja selvittiin pienellä mustelmalla :heart:

Aurinkorasva,Joo,niinhän toi on ollu et alle 2v ei suositella,mut ainakin tossa eucerin(uudessa?) kids rasvassa sanotaan et 6kk eteenpäin voi laittaa =) Ei kai sitä voi koko kesää pitää pitkähihasessa.... B)

Carmen :headwall: Ihmiset on aikamoisia stupidoja kun tollasia tulee päin naamaa voivottelemaan.... :/

Miä sain ostetuks vaan normit kangaskengät...en tiiä pitäskö lisäks sandaalit. Noi tuntu vaan mukavimmilta,pehmee pohja ja sillee :D

Mulla on jostain syystä hirvee olo...luulin et syömisistä kiinni,pyörryttää ja vapisuttaa,mut eipä olo parantunu vaikka aterioin :x Noh,pitää juoda vettä enempi.

Poitsu juo hiukka paremmin kevytmaitoo,mut mieluiten piimää tai vettä... no sama tuo kunhan maitoo jossain muodossa menee...puurot teen maitoon (yht.3dl) ruuissa useesti on,jugurttia menee semmonen desi ja sit tissit ja hörpyt päälle =)

Ei oo varsinaisesti itkeny päivätissin perään,eikä oo sitä pyytänyt,mut roikkuu tavallista enempi mun lahkeessa...luulen et kaipaa sitä läheisyyttä. Täytyy ottaa sellanen kunnon halittelu pusittelu tauko käyttöön...vaikka kyllä nytkin oon sylissä pitänyt =)

Huomenna aamusta hampilääkäri...iik!

Nyt miehen seuraan,adios :wave:

Hei, piti sanoo sitä et Elloksella on lastenvaatteissa ihan mukava ale -ainakin niille jotka mahtuu vielä kesävaatteissa kokoon 86 eli vauvaosiossa. Tilastin parit 80 meille kesäksi :D Ihan vinkiksi jos ette oo ite huomannu :D

:attn: Myös vauvojen kenkiä :attn:

Edla: Mäkin koitin sieltä katsoa, josko Kavat:t olis ollu tarjouksessa (tuli pari päivää sit kotiin esite ), mut eipä näkyny. Sellaset olisin kyllä tilannu toiset, isommalla koolla.

carmen: Hyvä, että aamupuuhastelu auttaa hereillä jaksamiseen! Niin se vaan meilläkin toimi. Meillä on nyt nukuttu sisällä 3 päivää. Vaunuissa nukku yleensä aika tarkkaan 2h ja nyt sisällä on nukkunut 1,5-2h. Mut on jotenkin mulle helpompaa, kun tiedän, että poika suostuu sisälläkin nukkumaan. Eikä mun tarvi nyt enää pukea sitä kolmeen-neljään kertaan ulkotamineisiin päivän aikana. Se on meillä useinvähän taistelua... Ei aina, mut useasti.

Ikeasta mun pitäis hakea pojalle uusi peitto, niin saa sitten vauva tuon pojan peiton. Siellä näytti olevan kivan kokoinen peitto "vauvalle". On tosin musta sen verran iso et menis hyvin varmaan taaperolle, kun siirtyy isompaan sänkyyn. Onks kellään kokemusta? Vai onks se perus 120x160cm lastenpeitto parempi? Toi Ikean on muistaakseni jotain 100x130cm. Ikeassa on vaan tuohon täkkiin niin kivoja/edukkaita pussilakanoita, et se houkuttais ;)

Muiden kommenteista: Naapurin prouvista muutama on todennu, et on varmaan alkuun raskasta, mutta sit mukava kun on toisistaan seuraa. Kukaan ei oikeastaan ole jättänyt sanomatta myös jotain hyviä puolia eikä kukaan ole sanonut tyyliin "kuinka sä jaksat???". Siks en ole ottanut niin nokkiini. Tosin kyllä mua itseäni vähän hirvittää, et millanen shöy siitä vielä tulee, mutta ei sitä nyt auta etukäteen murehtia tai lähtee tukka päästä :| Perhekerhossa tosin yks äiti oli pienen vauvan kanssa käymässä ja kysyin et missä hänen toinen lapsensa on (poika siis 1v9kk ), niin hän vaan totesi, että "Joo se on ollu päiväkodissa joulusta lähtien, emmä muuten olis jaksanu loppuraskautta ja tän vauvan kanssa!" Kiva... Mä sit vaan sanoin, et tarkotus olis pitää esikoinen vielä kotona, kun on niin pieni, etten raaskis hoitoon laittaa. Katsoi mua jotenkin huvittuneesti. Ehkä mä en sit jaksakaan, mut sit mä kuljen täällä yökkärissä koko päivän ja syötän ipanoille valmisruokia :D Sitä paitsi tuo samainen nainen sanoi, että vanhempi lapsi ei ole ollut lainkaan mustis vauvasta! :eek: Kun taas tässä pihassa on monen perheen lapsilla 3v ikäeroa ja on ollut hirveetä draamaa jopa vuoden, kun vanhempi on ollu niin mustis. Tiedä sitte.

Ny on istuin pyörässä kunnolla kiinni. Ehkäpä huomenna pääsis testaamaan :) Vielä kun sais tuon kypärän säädettyä pojalle kunnolla. Meni vähän kiemurteluks kun päivällä yritin...

Summer, olihan ne aika hurjan hintaiset. Mutta tosi nätit. Nyt ne vaan on ihan kuluneet jo. Olisko halvimmat olleet 45?, kai sandaaleitakin on halvempia. Tosiaan ihan nopsaan vaan vilkaisin suunnilleen sandaaleiden hinnan että osaan varautua. Tosin nyt kun tiedetään oikea koko, niin kai sille vois muualtakin ne ostaa. Citymarketissa varmaan olis jotain. Mua vaan hirvittää että sitten ei pian ole tarpeeksi tukevat ja tarpeeksi pehmeät ja napakat, jos ne on jotain pilipalimerkkiä. Ja sitten on isona jalat vinkurassa ja syy niiden Citymarketin sandaalien jotka minä ostin..

Matami, oon antanut Eevalle itsetehtyä vadelmamehua, Brämhultsin ja Graninin mehuja.. vähän mitä sattuu täysmehuja, mahdollisimman 'puhtaita'. Laimennettuna tietty, vaikka sokeroimattomia oliskin. Nyt ei ole kyllä tarvinut antaa pariin päivään kun menee maitokin taas. Hirvittää miten meidän käy Italiassa kun todellakin tarvii nestettä mutta ei vaan juo vettä eikä maitoakaan joka päivä.. ja Italian mehut on vähintään keinotekoisia. Jospa sieltäkin jotain löytyis, tai sit sekoitan vähän hedelmäsosetta veteen. Tai sit on alettava itse puristamaan appelsiineista.

Aurinkorasva pitäiskin käydä ostamassa. En tiennyt ettei suositeltais näin pienelle, mut aion kyllä laittaa ja reilusti ja isolla kertoimella. 50+ olis hankinnassa. En millään voi toisella pitää vaatteita niskassa koko kesää rannalla. Josko siinä Eucerinissa sit riittäis kertoimet, tai jossain muussa apteekin tavarassa.

Birdie, laitan niitä ravintoloita huomenna. Nukahdin vartiksi Eevaa nukuttaessa, pää ihan jumissa nyt.

Öitä, mammat. Ja aurinkoista huomista! Kyllä meitä nyt hemmotellaan auringolla seuraavat päivät..

Aurinkorasvoista vielä: Joo, ei sais alle 2v käyttää ollenkaan, mutta pakko oli tuolla etelässä suojata esim. kasvot ja kämmenselät ettei vaan pääse palamaan. Vaikka varjossa pidettiinkin. Ajattelin et parempi laittaa viikon ajan sitä rasvaa, kun ottaa riskiä, et palais. Mutta vaatesuojaus on kyllä paras. Tosin kyllä me varmaan täällä koto-suomes pidetään pojalla t-paitaa kesällä ja suojataan sit käsiä rasvalla.Pitää vaan ostaa uusi rasva, kun tuo Acon lastenrasva aiheutti pojalle näppyjä. Eucerin vois olla hyvä vaihtis. Niin ja lapsilla pitää olla sellaista fysikaalista aurinkorasvaa, niin ei imeydy samalla lailla ihon läpi kuin kemialliset.

Marmotta: Meillä poika intoutui etelässä juomaan vettä oikein urakalla, vaikkei siitä niin paljon aiemmin perustanut. Saattoi juoda desinkin kerralla, mikä oli tosi paljon! Et kai se sit vaan alkaa uppoamaan, kun on JANO. Ainakin tuolla Acolla on sk50 rasvaa, mutta meille tosiaan tuli siitä näppyjä (herkkänahkainen kaveri muutenkin ). Mut muistaakseni Eucerinillakin oli aika korkea kerroin. Molemmat apteekista.

Minä täällä taas ;)

Hei, tyhmä kysymys. Jos vauvaa nukuttais muutaman kuukauden kehdossa (siis alkuun ), niin mahtaako tottua miten sit pinnasänkyyn joka ei keinukaan (ellei sit tällä kertaa hanki niitä tassuja... )? Onko kellään kokemusta et ensin olis ollut käytössä kehto ja sitten pinnis? Löysin ihanan ekologisen (=pahvinen!! ) kehdon ja olis kiva ensisänky vauvalle, mutta mietin tuota tottumista. Olishan se Vaavikin ihan hyvä, mutta tuo kehto jäis sitte vaikka lelukoriksi käytön jälkeen. Tai jos tyttö tosiaan tulis, niin vaikka nuken sängyksi.

useesti prinkkaa nää sivut, eilen yritin moneen kertaan..sit sammutin koko koneen..ei muuten päässy vauva-lehden sivuillekaan..

meil likka meni jo 7:30 ekoille päikyille oltuaan jo 3h hereillä..juu..meillä on likka herännyt parina aamuna jo 4:40 :headwall: |O ja ei varmasti nukahda uudelleen ees meidän viereen joten herättävä se on...toivottavasti tää on joku lyhyt vaihe..ei jaksais herätä ihan näin aikaste vaik yönsä nukkuukin heräämäti yms. mut joku raja sentään näihin aamuihin :kieh:

meil on lapsilla tasan 3v ikäeroo eikä mitään mustasukkaisuutta oo koskaan ollut ilmassa mitä nyt pojalla on 4v uhmaa ilmassa mut ei mitään niin pahaa ettei selviäis niistä...

Onnea Heinulin 1 vuotiaalle! :flower: :heart:

Kurpitsa, voi ei mikä heräämisaika :eek: Mä just ajattelin tänä aamuna sua, kun tuo meidän neiti nukkuu yleensä seitsemään...mietin et kuinkahan kauan oot jo ollu hereillä. Tää neiti ei ole selvästikään niin aamuvirkku kun isoveljensä. Se kun heräs 5.30-6 tän ikäsenä. Mutta levotonta on aamuyöt ja aamun tunnit...tuttia, tuttia ja hörppy vettä niin päästään seiskaan. Mutta eipä siinä ite kerkiä kun torkahtaa....saa kyllä onneks makailla edes.

Yhteistyössä