TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Meillä 3,5 v ikäeroa ei oikeestaan mustasukkaisuutta mutta isoveikalla tosi paha uhma ja se vei/vie voimia meillähän kun viellä sitä ylivilkautta ja siihen liittyviä hermokohtauksia ei oo diagnoosia koska en uskalla lääkärille sanoa en halua et alkaavat pillereitä tuputtaa mut 5 vee neuvolassa aivan varmasti tulee mainintaa..mut aihe on mulle tuttu ja tietoa oon saanut tosi paljon joten eipä tuohon kauheita diagnooseja tarvita ja kyllähän siitä on neuvolassakin huomautettu kun poika ei keskity kunnolla oikein mihinkään mitä pitäs tehä...

Onko muita joilla lapsilla on ylivilkautta? meillä pahinta on se että poika ei keskity, saa tosi pahoja hermokohtauksia, ei osaa rauhottua...
 
ONNEA kaikille 1-vuotiaille! :) :flower:

Meillä neidille iski sit flunssa! En meinannut saada yöllä millään nukutuks kun kuuntelin kuinka toisen oli vaikea hengittää! :ashamed:

Sandaalit: Ei löydy vielä, mutta mummu on luvannut ostaa julialle. :)

Julia sai myös eilen hirveästi uusia vaatteita, itse ostin 2 housut ja 1 body, anoppi oli ostanu 2 bodyä ja mun oma äiti myös 2 bodyä, ja kaiken lisäks neiti sai kummeiltaan etukäteen synttäri lahjan kun eivät pääse vaasaan silloin kun niitä vietetään, heiltä sai kumisaappaat ja mekon+leggingsit! :)

Poika: Meillä on tuttava piirissä yksi poika jolla on kans huomattavasti ylivilkkautta, ikävä kyllä hänen oma äitinsä ei suostu myöntämään koko asiaa. :| Saa helposti raivokohtauksia ja huutaa, silloin häneen ei saa minkäänlaista kontaktia, ihan kun ei kuulis eikä näkis muuta kun oman raivonsa...

Mulla on tänään myös siivous päivä, oon jo pari tuntia siivoillut ja loppua ei näy! |O
 
Heip! :flower: Nea nukkuu puistoilun jälkeen ja äidillä vapaa hetki. Taidanpa ottaa päikyt, kunhan oon teille raapustanut muutaman rivin :p

aurinkorasva Monelta taholta otin aiheesta selvää ennen meidän lomamatkaa ja on tosiaan niin, että alle 2-vuotiaalle ei pidä käyttää ns.tavis-aurinkorasvaa vaan pääsääntöisesti suojataan vaatteella (ja sellainen UV-pukuhan on loistava, koska suodattaa yli 80% kaikista säteistä!). Sen sijaan Eucerinilla on myynnissä rasva mallia Kids, joka toimii ns. fysikaalisena esteenä eli luo ihon pinnalle kalvon, joka eiläpäise aurinkoa, mutta joka tosiaan ei imeydy ihoonkaan. Sitä voi käyttää 6kk --> ja on allergiaystävällinen ilman mitään värejä tms. Meillä toimi ainakin joten suosittelen! =)

naukuri Mäkin oon miettinyt, että olisi kai itselle helpompaa laittaa Nea hoitoon esim.pariksi päivää/vko, mutta onhan siinäkin hirveä opettelu ja sopeutuminen :/ Lisäksi en usko, että tahtoisin vielä antaa typyä vieraiden hoiteisiin, mutta mistäs sitä etukäteen tietää.. Aion katsoa miten homma alkaa rullaamaan ja mietin sitten uudestaan päiväkotia, jos näyttää oma jaksaminen mahdottomalta. Jotenkin vaan tahtoisin uskoa, että se kakkonen menee jo vanhalla rutiinilla ja positiivisessa mielessä "siinä sivussa" B) Itse ainakin stressasin kaikesta mahdollisesta Nean kohdalla ja nyt kun itsevarmuutta ja tietoa on paljon enemmän niin kuinka vaikeaa se nyt oikeasti VOI olla?? :D

poika Kannattaisikohan sittenkin ottaa asia puheeksi lääkärissä, koska keskittymishäiriöisillä lapsillahan on usein vaikeitakin ongelmia koulussa ja olisi hyvä ottaa se huomioon jo ennen kuin varsinaiset opetukset eskarissa alkaa? Mäkään en lääkkeistä perusta, mutta onhan niitä kaikenlaisia opetusmetodeja ja harjoitteita, joilla lapsen keskittymiskykyä voidaan treenata! Muistaakseni jossain vauva-lehdessäkin oli aiheesta ja miten ongelmaa hoidettiin oliko se toimintaterapian avulla... Haleja sinne :hug:

Mutta nyt kyllä painun päikyille =) Ihana viikonloppu muuten tiedossa, kun sunnuntaiksi luåasivat 28astetta :eek:
 
Carmen: No mä en hirveästi stressannut tuosta esikostakaan, mutta lähinnä mietin et jos vanhempi kiukuttelee kovasti tms. niin miten sitä jaksaa päivät yövalvomisten jälkeen. Kun päiväuniakaan ei varmaan enää oteta, kun lapset tod. näk. nukkuu eri aikaan. Mutta sen näkee sitten. Kesken vuotta ei meillä vaan saa päiväkodista paikkaa (kuullut nyt paljon kokemuksia ), joten pitää sitten miettiä jotain muuta jos niikseen tulee. Toivotaan että selvitään! :)

Meillä kans tuo Acon Kids rasva oli tuollanen fysikaalinen voide. Samat speksit kuin Eucerinin voiteella.

Jahas, sisäpäikkyjä taas takana 2h. Itse nautiskelin pihalla auringosta ja luin B) Nyt välipalaa ja sitten pyöräilemään! :wave:
 
Poika, mulla on kokemusta työn kautta kaikenlaisista lapsista...päiväkotityössä olen 5v ollut 3-5 vuotiaiden ryhmässä.

Meillä kun on lapsilla 5 vuotta ikäeroa, niin ei ole kauheasti tuottanut vaikeuksia....viime kesän mulla oli tosin vaikeeta, kun oli tottunut isomman kanssa touhuamaan ja viettämään aikaa ja sitten tuli tämä vauva joka ei päivisin oikeestaan nukkunut. Ihan outoa oli ja kauheen huono omatunto, kun ei vaan pystyny keksimään paljoa tekemistä isommalle :| Mutta nyt menee jo paremmin ja ei isompi siitä niinkään ihmeissään ollut, mulla oli vaan vaikeeta...vaikka kasperi on kyllä tottunut leikkimään yksin ja touhuamaan omassa huoneessakin, mutta silti...
 
weiss
poika: Miusta sun ei kannata liikaa vielä olla huolissas tuosta ylivilkkaudesta, koska kyseessä on uhmaikäinen kuitenkin vielä pieni poika. Päiväkodissa varmasti ottavat asian puheeksi jos ylivilkkaudesta on harmia päivittäisten toimintojen, oman toiminnan ohjaamisessa, ryhmätoiminnassa yms ja jos ei pysty keskittymään yhtään tekemiseen. Paljon on viellä aikaa pojalla kasvaa, ennen kun koulu alkaa. :hug:
Vilkkaan lapsen kanssa on raskasta, mutta aina ei kyseessä ole adhd, vaan lapsi on luonteeltaankin utelias ja vilkas. Osa lapsista (pojista varsinkin) kasvaa koululaiseksi vasta ensimmäisen luokan aikana ja onneksi monella paikkakunnalla on mahollisuus jo pienryhmäopetukseen ja tuettuun opetukseen.
Ja oikea asenne siulla on kuitenkin, vaikka sieltä ylivilkkaus pilkistäisikin, niin se pitääkin olla ja on muuten yleistä tänäpäivänä. Olisiko yksi syy venyneissä synnytyksissä ja ponnistusvaiheissa??? Tästä on keskusteltu ainakin mein työpalavereissa.

 
Alkaa seinät kaatua tällä mammalla niskaan, kun ei olla päästy koko viikolla kunnolla ulos :/. Kaupassa kävin eilen pikaisesti, että pääsin ns. tuulettumaan edes hetkeksi :D. J:llä edelleen kuumetta, nyt vähän alle 39. Onneksi ruoka on alkanu maistua jo vähän paremmin ja leikkiäkin jaksaa paremmin kuin aikaisempina päivinä.

Poika Samoilla linjoilla olen weissin kanssa, liikaa ei kannata vielä murehtia. Mutta Carmenin pointti varhaisen puuttumisen hyödystä on myös totta. Päiväkodissa asia otettaan ihan taatusti puheeksi, jos on asialle on aihetta tehdä jotain ja siellä voit opettajan kanssa asiasta keskutellakin :). Lisäksi päiväkodissa voidaan myös tukea vilkkaan lapsen kasvamista ja kehitystä erilaisilla menetelmillä, joita esim. kiertävä erityislastentarhanopettaja voi käydä opettamassa henkilökunnalle. (Näin asia toimi ainakin siinä pk:ssa jossa olen työskennellyt.) Näin ylivilkkaalla lapsella on mahdollisuus pärjätä tavallisessa päiväkotiryhmässä muiden mukana. Itse olen myös nähnyt enemmän ja vähemmän vilkkaita lapsia päiväkodinopettajan työtä tehdessäni. Hienoa, että olet hankkinut itsellesi tietoa ko. aiheesta. Voima :hug: sinulle!!!

aurinkorasva Eucerinin kids rasva, suojakertoimella 50, oli meillä käytössä Italiassa, hyvin toimi :).

majj Julialle pikaiset paranemiset! :)
 
Heips...

Ihana ilma úlkona,ollaan oltu koko päivä B) Aamulla kävin hampilekurissa ja sano täti et mulle ei tulis reikiä tod.näkösesti koskaan...kiva :saint: Hammashygienistillä tästä eteenpäin hammaskiveä poistattamassa vaan,ei oo tarvetta lääkärille enää. Jotain positiivistakin sentää...

Naukuri...väitän et ihan pien vauva ei totu mihinkään,vaikka siitä niin varotellaan et älä tee sitä tai tätä kun tottuu ;) Kasperiahan nukku vain liikkuvissa vaunuissa tai niin et niitä heijasi tauotta ekat 2.5kk,mut niin vaan oppi nukkumaan paikallaanolevissa heti kun maha alko helpottamaan. Ne on vielä ihan pikkusina nopeita oppimaan myös uusille tavoille,joten kyllä miä huoletta ostasin kehdon. Eihää se kuitenkaan ees kokoaikaa keinu.

Ollaan huomenna menossa valmistujaisiin,mummu tulee Kassun kanssa...saapi nähä mitä tulee kun herr on taas ollu enempi äitin perään paripäivää...samoten on taas aristellu mummun olkkarissa vaikka monta kertaa jo on siellä ilman mitään ollu :eek: En tiiä mikä lie.

Nyt pojan kanssa touhuumaan :wave:
 
juu, ulkona ollaan oltu..
nyt kun noista pihasuunnittelijoista ei oo kuulunut kuukauteen mitään ja mies ei halua että perään soitetaan niin tehdään sit takapihan terassi uusiksi..puretaan tuo edellisen asukkaan tekele ja tehdään isompi kahdelle talon seinustalle menevä terassi ja sellainen grillikatos..ihanaa saada tehtyä jotain uudistusta tolle takapihallekin :) etupihan suunnittelua mietitään myöhemmin..josko tän tulevan vuoden aikana sit joku noista suunnittelijoista ottais yhteyttä..

naukuri: juu, sinuna ostaisin sen kehdon kans =)

A uskalsi tänään kontata ulkona ekaa kertaa ja konttaskin sit heti pitkän pätkän..ihanaa että on ymmärtänyt että ulkonakin voi liikkua ettei aina tartte töllöttää yhes paikas.. :)

repa: sullahan on hyvä purukalusto..tahtoo kans tollaset..mulle hammaskiveä tulee ihan sikana koko ajan..pitäs käydä melki 3kk välein puhdistettavana..nyt oon luistanut noista hammaslekuri käynneistä..piti mennä jo alkuvuodesta mut peruin..ehkä meen täs syksyyn mennessä..

 
Summer,Meikä ei vielä "uskalla"olla koko yötä...poikahan nauttii aamuyöstä vielä maitoo,et sekin,mut toi on oikeestaan tekosyy,koska pärjäis ilmankin ;) Mut ehkä tässä kesän aikana tuokin ihme tapahtuu =)

Kurpitsa,Mullakin kyllä hammaskivee tulee ja nimenomasesti sellasta piilokiveä tonne ikenen alle,ei niinkän näkyvää...mut vuoden välein kuulemma riittää poistatus ja joskus 40v kannattais käydä puolivuosittain kun vanhemmiten rupee tuleen enempi. Mut tyytyväinen oon kyllä hampaisiin kun ei oo mitään tarvinnu koskaan tehä isompaa...mulle ei ilmeisesti tuu edes viisaudenhampaatkaan...joskus väittivät semmostakin,eikä oo kyl tähänpäivään mennessä näkyny :)

Poitsu on nukkunu 1.5h,käytiin saunassa ja mies lähti katsomaan yhtä keikkaa kaupungin kuppilaan,ihan autolla. Meikä lähtee lukemaan sänkyyn....
 
Sandaaleja on nyt sit neljät. Mä ostin kahdet ja mummo kahdet. On Nalle Puhia, Tuttaa, Reimaa ja hienostelusandaaleja. Eevalla on 9 paria kenkiä, jos vaihtais sen nimen.. Imelda Marcos Z. Paljon kuvaavampi kun Eeva Maria Z. Tuolla se nyttenkin nukkuu vaaleanpunainen saapas kainalossa. :LOL:

Summer, nauttikaa vapaa-ajasta, varmasti tekee hyvää vaan! Peppi on niin reipas että varmasti sulle kovempi paikka kun sille. Mikä on hyvä, lohduttaa tietää että toinen on ihan ok vaikka erossa joutuiskin olemaan.

Uusi taito löytyi tänään taas. Eeva löysi lattialta roskan ja ihme, ei tunkenut suuhunsa. Se ilmoitti mulle "Oska, oska" ja töpötteli roskista päin se roska kädessä. Avasin sille roskiksen ja sinne se sen heitti. Taputti päälle ja sanoi "Hyvä, hyvä". Loistavaa, mun tarvii itse enää siivota. :D Niin, ja meillä oli MTV tai Voice päällä kun leikittiin jotain ja kesken leikin Eeva osoitti telkkaa ja ilmoitti "Tyttö laulaa". Sieltä tuli Negativea, en hennonut korjata Eevaa, että se laulaja on poika.. tytöltä se näyttää minustakin. Mainio ikä kyllä tämä. :)

Naukuri, Eevalla oli rottinkikehto. Hyvin se sieltä siirtyi tavalliseen sänkyyn, ei yhtikäs mitään ongelmaa. Niinkun Repa sanoikin, eihän se kehtokaan koko aikaa keinu. Nukahtaessa saatoin heijata vähän, mutta hyvin nukahti ilmankin.

Huoh, pitäis alkaa tekemään listaa asioista mitä pitää vielä ostaa reissuun. Julmetun paljon ja kaikkea. Siellä niin päästä shoppailemaan kuitenkaan. Tänään saatiin sovittua reissu San Marinoon, jipii. Aina halunnutkin mennä.
 
Hei,mun piti mainostaa vielä et poika söi itse lusikalla tänään...sekä lounaalla että päivällisellä. Sen verran hidasta puuhaa et kyllästyy heti ja käy syömään sormin,mut et osaa kuiteski :D

Marmotta,Hitsi teitin Eevaa kun puhua höpöttelee...meillä sanavarasto edelleen,hei,muu(lehmä),hau ja mau...äiti,-kä(iskä) ja loput siansaksaa :LOL:

Nyt poistun koneelta oikeesti :wave:
 
No meillä ei ole sanavarastoa kyllä minkään vertaa :LOL: Äitin osaa sanoa (äittä ) ja hei (jos huvittaa ), mutta muuten ei mitään selvää. Joskus aina kuvittelen kuulevani, mutta harhoja on ;) Meillä on yks tuttu kenen 1v3kk puhuu jo vaikka ja mitä. Ihan hassua kuulla niin pienen suusta niin paljon puhetta! Mut passiivinen sanavarasti on kyllä valtava. Poika tuntuu ymmärtävän suurimman osan jutteluista, mitkä liittyy hänen omiin tavaroihinsa ja tekemisiinsä; esim. siivoaa legot laatikkoon pyynnöstä, kertoo jos haluaa lisää vettä/maitoa/ruokaa yms.

Mekin oltiin ulkona koko päivä; leikkipuistossa, hiekkalaatikolla tuossa pihalla ja pyöräilemässä. Pyöräily meni ihan ok, tosin välillä meinas hermot mennä pikkumiehellä, kun ajoin vissiin liian hiljaa... :whistle: Kävin nyt ostamassa uuden aurinkorasvankin, kun mies huomautti, että pojalla on ruskeat "käsineet" kädessä. On siis ollut pitkähihainen päällä, mutta kämmenselät on saanu aurinkoa :D Näyttää kyllä hassulta.

Kiitos kehtovinkeistä! Repa: nyt kun muistelen (miten niin unohtaa nopeaan... ) niin meillä kans poika alkuun nukkui missä vaan, sitten liikkuvissa vaunuissa, sit vaan sisällä ja sit lopulta vaan paikallaan olevissa vaunuissa. Niin ja nyt siis sisällä :D Eli tottuuhan nuo, miten sitä unohtaakin :headwall: Tuo kehto olis vaan niin kiva, kun olis oman sängyn korkeudella, joten sais näppärästi vauvaa siirreltyä omaan viekkuun tissille. Ja toisaalta kevyt siirtää vaikka alakertaan päivän aikana.

Nauttikaa vapaasta, kenellä sitä tiedossa!! Itsellä myös huomenna tyttöjen päivä/ilta ja mennään vielä lopuksi hotelliin yöksi tuonne keskustaan. Ei viitsi ylppäripäivän taksijonoissa roikkua 2-3h... Ostin alkoholitonta skumppaakin itselleni, niin voin nautiskella piknikistä kuohuvan kera ;)

Rentouttavaa, aurinkoista viikonloppua kaikille!! Öitä :wave: (kuitenkin tuun vielä tänne roikkumaan... ;) )
 
J meni vasta nyt yö unille ! :eek: Puol 9 vein jo sänkyyn ja ei puhettakaan että ois nukahtanut 20min jälkeen nostin neidin pois kävelytuoliin ja pistin neidin vessan oven eteen ja ovi auki, pääsin itse suihkuun ( mies iltavuorossa ja oli pakko päästä illalla suihkuun ) siinä sit katteli kun kävin nopeaa suihkussa, ja takas sänkyyn ei millään nukahtanut!! :headwall: Lopuksi sit sain nukutettua meidän sänkyyn ja vieressä piti maata sen aikaan. Sinänsä oli ihan kiva kun toinen makasi niin hellyyttävästi kainalossa, toivottavasti ei tuu tapa! :LOL:

Marimint: Pikaisia paranemisia sinne! :)

Marmotta: Teillä Eeva osaa jo vaikka mitä ja puhua höpöttää kuin mikäkin iso tyttö! :p

Meillä neiti kans oppi tänään leikkimään, viisi pientä ankka-laulua, tai aina siinä kohdassa kun tulee "äiti ankka sanoi että kvaak kvaak" niin neiti molemmilla käsillä "vilkuttaa" tai miten se sanotaan.. :D no kuitenkin.. ja oli aivan innoissaan tästä uudesta jutusta :D
 
Kiitti kaikille kommenteista, en mä sinänsä huolissaan ole meidän esikon menosta koska tosiaan on meillä aikaa opetella keskittymistä. Olen harrastuksia hankkinut sitä myöten että siellä tulee keskittymistä, tosiaan päiväkoti on oiva paikka, kotona on tarkat rutiinit että osaa valmistauta tulevaan yms...

Marmotan Eeva on kyllä tosi ison tytön olonen tosi taitavan oloinen tyttö.

Kaikille sairastaville :hug: ja äideille :hug:

nyt pitää lähteä aamiasielle ja sit kukkia istuttamaan...
 
Huomenia täältäkin!

Meillä kukko lauloi tänään jo 5:50, joten ollaan ehditty jo imuroimaankin :D Tehokasta...

Tuli mieleeni tuosta Eucerinin aurinkorasvasta, että meidän apteekissa tuo Kids sk50+ -rasva (pullo sekä spray) ei ollut fysikaalinen vaan normaali. Ja siis kuitenkin lasten rasva. Siinä ei myöskään lukenut, et 6kk eteenpäin toisin kuin tuossa sk25 rasvassa. Ei itseasiassa ollut mitään ikäsuosituksia. Kannattaa varmaan kysellä mitä ostaa. Meillä on nyt tuota sk25, kun siinä ainakin oli kaikki tarpeelliset maininnat.

Jaha, josko sitä pesujen jälkeen lähdettäis koko perheen voimalla fillaroimaan!
 
poika: meillä on tuo keskimmäinen pimu melkone pakkaus kanssa. ja sen kans on voimat illalla jo vähissä monesti. energiaa on enemmän ku noissa pojissa yhteensä.
tosin osaa kyllä sit keskittyä hyvin. mut kauhean määrätietoinen ja energinen on.
ja erittäin itsepäinen. joka asia väännetään rankan kaavan kautta.
ja jos ei asiat suju niin ku pitää niin sen kuulee ja näkee. osaa olla niin pirun hankala ku sen pään ottaa. :( pojat meillä on viilipyttyjä..mut tytön luonne on ihan erilainen.

meillä otetaan eka askeleita täällä. mut konttaamalla pääsee kovempaa niin se on in vielä =)
tänään asutaan ulkona ku on ihana päivä tulossa.grilli ja ulkosauna kuumaksi ja kelistä nauttimaan =)
 
Marmotta, mistäs sandaaleja kävitte ostamassa?

Täytyy joo yrittää nauttia....muuten en jännitä, mutta nuo nukkumaanlaitot ja yö mua jännittää....kun ei ole kukaan muu ennen niitä hoitanut. No, kai me äitit vaan ollaan tämmösiä :/
 
Mua surettaa kun toi tyttö on jo niin ison oloinen. Vois vähän hidastaa ja olla mun vauva vielä hetken.. Saa nähdä miten käy Italiassa, viimeks meni ihan sanattomaksi viikkokausiksi ja uutta ei oppinut yhtään.

Summer, Citymarketista löytyi Reimat, Nalle Puhit ja hienostelusandaalit. Sielläkin oli Tuttaa, mutta ei meidän kokoja. Löyttärissä oli. Siellä oli muunkin merkkisiä ihan nättejä, mutta Tutan vaatteet kun on ihan hyviä niin josko noi kengätkin sitten olis. Eeva vaan ei suostu laittamaan jalkaan, se haluaa pitää niitä kädessä! :D Et muuten ihan sattumalta tietäis Jämsästä Vaccari-nimisiä ihmisiä? Lehdessä oli sen sukuniminen tyttö ja on niin täysin italialainen nimi. Oon elänyt toivossa, että täältä jostain löytäisin italialaisia.. mä tarvisin apua kielen kanssa ja olis ihanaa jos Eeva vois jossain kuulla italiaa!

Väsyttäääää, mulla on taas ongelmaa nukkumisen kanssa. Pyörittelen samoja vanhoja asioita loputtomiin ja tämän siitä saa.. onneks on aurinkopäivä, ei tee mieli luuhata silmät ristissä sohvan nurkissa. Enkä kyllä voisikaan, siitä Eeva pitää huolen. :)

Vaippauikkareista vielä.. myydäänkö niitä ihan tavallisissa kaupoissa? Mä en ole löytänyt muuta kun nettikaupoista enkä tiedä ehtiikö enää tilaamaan. Yhdet tuli jo, ihanat kosteussululliset. Niissä on niinku muovia kerros, en ole ihan satavarma onko se paras vaihtoehto iholle.. Sit on lahkeelliset Muumi-uikkarit, mut haluaisin vielä sellaiset muotoillut uimahousumalliset. Ja jos vielä yhdet tavalliset.. jos niillä pärjäis. Ihan vaan siltä varalta että Italian kaikki kaupat on 2kk kiinni. :D
 
Säähän meinasit marmotta ihan varustautua uimakauteen :D Mä en oo edes kerennyt miettiä muita uikkareita kun noita uimavaippoja on valmiina kun ollaan hallissa käyty prismalta ostin. Ehkäpä mökillä ei tarttee koko uimapöksyjä vaan ihan nahkapukusillaan :D Voimia sulle kaikkien asioitten keskelle, ei ne niin vaan mielestä poistu kyllä niitä menee varmasti aika sulatellessa.

Sandaalit: Apua meidän pitäs lähtee sandaali kaupoille, mä meinasin noita tutan sandaaleita kokeilla.
 
Marmotta, pitääkin käydä hakemassa sieltä pepille...tän viikonlopun joutuu kyllä pärjäämään ilman. teillä on nyt niin monet sandaalit, että Eeva voi ihan hyvin pitää yhdet kädessakin!
=)
En kyllä tiedä italialaisia täältä, mutta eiköhän niitäkin ole!
 
Meillä neiti 1v. :heart: käytiin eilen neuvolassa ja mitat oli 81cm ja 13kg ja risat. Viel ei oteta askeleita, mut seisotaan tuetta ja sitä rataa. Meillä neiti on oma aurinkoinen itsensä vaikka korvat vaivaa. sama korvatulehdus on ollut maaliskuusta ja kolmas kuuri menossa :| tylsää. Mut katsotaan josko ne menis ohi.

poika meillä esikoinen on kans aikast vauhdikas tapaus -vähän niinkuin Neminka sano et vaikeemman kautta ja luonnetta löytyy. Vilkas on ja UHMAA piisaa. Mut meillä kyllä keskitytään ihan ok ja neiti tykkää näpertää omiaan. Tää 4v. -5v. on ollut aika kamala ikä, josko nyt helpottais. Mietin et onko seuraavan kanssa helpompaa nää uhmat ja muut kun tietää mitä odottaa. Sun pojallakin on hyvin viel aikaa ennen kun koulu alkaa -kehittyy ja kasvaa. Se ei aina oo niin helppoo kun jollain on niin kilttei lapsii ja itsellä tuulispää :) Neminka mulla loppuu kans välillä voimat ton isomman kanssa, huh -mut sit kun tehdään enempi kahdestaa juttui tilanne taas rauhottuu -ehkä hakee vaan huomiota olemalla ihan sekopoltsi ? miten teillä onko ihan vaan luonne vai viekö pikkuveli liikaa huomiota? Työkaverille just totesin et rankkaa tää lasten kasvatus - ei oo helppoo ei -pitää nostaa vanhemmille hattuu kun on saanut kolme lasta kasvatettuu aikuisek. :)

Mut nyt pitää taas mennä -palailen. :wave:
 
puliinan ja merikan pikkuisille taapertajille 1v onnittelut :flower: :flower:

naukuri: meil saatiin nukkua ½h pidempään aamusta kuin viime päivinä..herätys 5:15..mä kans oon monasti ehtinyt klo8 mennessä imuroimaan , peseen pyykkiä yms, pitäähän sitä hyödyntää aamun ekat tunnit tehokkaasti :D

sandaalit: juu, pitäs ostaa..ees ne yhdet..nyt otin esikoisen vanhat sandaalit tytön jalkaan kun muuten paahtuis kyllä nahkakengissä mut eipä tuo haittaa vaik käytetyt on jalassa kun ei kerta kävele..

 

Yhteistyössä