TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Ei meilläkään otettu hemoglobiinia 1v neuvolassa....mutta mun mielestä jossain vaiheessa on otettu...kai.
Ens viikolla onkin pojan 6v neuvola ja se on sellanen painajainen :headwall: tää on ihan sanaton, kädetön ja sitä rataa. Noi on sille niin vaikeita kun käsketään tehdä jotain tehtäviä ja tuijotetaan siinä vieressä. Menee ihan lukkoon. Ja vielä 2 piikkiäkin tulis piikki ja verikammoiselle :|
 
Matami Voi hurjaa, onneks oli enkeleitä. Älä soimaa itseesi kuiteskaan, vaikka vaikeeta se onkin. Totesin kans just tunti sitten, että kyllä saa olla persiissäkin silmät - ehtii ihan jokapaikkaan. Laittelin kukkapenkkiä niin sekunnin murto osassa oli juossut toisaalle, ottanut mun avatun oluen - onneks kaato sitä maahan ja sit oli vielä vesuri maassa :eek: onneks siinäkin oli sellanen turvatuppi. Mut tosiaan - ennen ei oo ylettyny pöydille - huoh. Nyt kävely on muuttunut aika vauhkikkaaks ja taitoja tulee älyttömästi. Ajatus haleja kaikille ja paaaaljon enkeleitä.


Ruoka Ihanaa kun täällä on hyviä kannanottoja noista rasvoista ja todettu niiden tarpeellisuus - huoh. Nyt neuvoloissa ollaan huolissaan riittävästä energian saannista kun tuo "virallinen" suositus on niin älytön. En kans anna mitään lisä öljyjä kun meillä on Nanni ja se on mukavan tuhtia tavaraa. Äidin maidon rasva% on 50 :D että siitä saa ajatuksia taapero tarpeisiin.

Broiskukastike oli ihanaa ja maijakin tykkäs. Joo meen aina sekasin Naukurin ja Kurpitsan nimessä. Mielessä aina NaukuriKurpitsa yhdyssanana. Palaillaan :wave:
 
Repa: Meillä pidetään laseja hyvin vaihtelevasti. Mutta silloin, jos on paljon kivaa näkemistä ja tekemistä, niin unohtaa niiden olemassaolon ja viihtyy hyvin niiden kanssa. Mut sit kun alkaa tylsistyttämään niin samantein kiskotaan ne kaulalle roikkumaan. Talvella oli helppoa, kun lasit oli kahden hatun välissä ja pojalla lapaset käsissä, mutta nyt on toinen juttu. Kaippa nuo niihin joskus tottuu.

Meillä vedettiin sitten sisällä päiväunia jopa 1h50min! Vai kerroinkohan jo... :headwall: Oli vaan niin huippujuttu, että vieläkin ihmettelen moista. Ei siis jäänyt ulkopäikyistä kuin 10-20min ja joskushan tuo ulkonakin nukkuu vain 1h30min, joten oikein hienosti meni.

Nyt on pyöräkin katsottuna; perus musta Jupiter ilman vaihteita ja siihen Hamaxin istuin. Huomenna pitäis käydä hakemassa. Niin ja tietty kypärä pojalle.

Ny ruokaa ja sohvalle lepäämään :wave:
 
...juu täällä miä :ashamed: ...Edith näyttää toipuneen lapsen tavoin onnettomuudesta...mut miä en :( ...koko päivän oon kelannut ja puhunut kaikille ( olen sellanen...puhuminen auttaa )...taitaa vielä tulla painajaisena uniin...

Oltiin kyllä koko poppoo veikan eskarijuhlissa :heart: ...aivan ihanat juhlat oli...poju esitti monta laulua reippaasti ja Edith hytky musan tahtii :D ...on nuo muksut kyl aikamoisia sissejä...et selviävät säikähdyksestäkin noin vaan :whistle:

Remontti alkaa...hiukan jo pelottaa, mitä se tuo tullessaan...kun tuo neiti on niin ehtiväinen :eek: ....hitsi kun ei oo selässä ylimääräisiä silmiä...tarvitsisin...mut kommentoin huomen paremmin...nyt hurjan päivän jälkeen ihan naatti... :wave:
 
Huomenta, meillä on rytmin aikaistamisaamu ;) No ei, hoituu tässä samalla ollaan lähdössä maahantuojan kevätmyyntiin, leluja ja pelejä. Lähden kattomaan et josko noille veljien muksuille sais edullisia synttärilahjoja ettei joka kerta tarttis maksaa itteensä kipeeks :)

Toivottavasti matami nukuit rauhallisesti yön :hug:

No höh, tänään ei ookaan kenenkään synskät :/ :whistle:

Broiskukastike, mä tein sitä kans eilen mut mut unohdin tomaatin kauppaan... joten tein siihen vaalean kastikkeen sit. Nam, oli kyl hyvää ja neidille kelpas kanssa :p

Jee, mulla on muutenkin mukava päivä tiedossa ku pääsen vielä illalla kampaajalle :) Johan sitä onkin odotettu helmikuusta lähtien :)

Mut nyt täytyy mennä herättää tuo ruusunen uniltaan ;) :D
 
Huomenta! :wave:

Kävin kyllä eilen lukemassa, mutta en kerennyt kommentoimaan. Myöhäset onnittelut 1-vuotialle! :)

En tiedä, muistaako kukaan kun mainitsin että meidän kohdalta on mennyt lämminvesiputki hajalle, ja aiheuttanut kellariin saakka vesi vahinkoa. Eilen tuli sit ilmotus että ainakin 2viikoks joudutaan evakkoon! |O Tänäänkin oon herännyt jo 6:15 kun stressaan nyt niin kovasti neidin 1-vuotis synttäreitä, pitää leipoa kaikki herkut kahteen otteeseen kun luultavasti pidetään miehen sukulaisille synttärit anopilla ja mun suku tulee sitten mun vanhempien luokse. Ja muutenkin tuntuu, että mikään ei mene niinkun olin suunnitellut.. plääh! :/ Ja toiseks pari viimeyötä ollut taas kauheita! Meillähän neiti hakee turvaa ns. pitämällä mun rinnasta kiinni, aina äsyneen alkaa hiplaamaan kaulaa ja siitä alaspäin, ei kiva! :headwall: Ja nyt öisin haluais vaan olla mun lähellä, omaan sänkyyn kyllä nukahtaa mut herää siinä 2-3 aikaan ja sit ei enään millään nukkuis omassa sängyssä!

Anteeks tällästä valivalivalitusta! :flower:

Matami: Varmasti säikähdit, ja lujaa! Pääasia että Edith voi nyt kuitenkin jo normaalisti! :hug:

Hemoglobiinia: Ei oo meiltäkään koskaan otettu, en sit tiedä ottavatko 1-v neuvolassa.

Löysin neidille myös mekon sinne 1-vuotis kuvaukseen, sellanen beige juhla-mekko, ei aivan sellanen kun mielessä toivoin mutta nätti oli! :p
 
nyt on fyssariaika varattu tytölle, kahden viikon päästä mennään...

naukuri: ihanata, että unet maistuu sisälläkin, meilläkin nukkuu vaihtelevasti ½h-2h

yöunet on nyt nukuttu jo toista viikkoa ilman herätyksiä..ihanata..nytkin nukkui viime yönä 11h putkeen ja jaksoi aamusta valvoa vain 2h kun jo halus takas unille..mahtaa tuo kokoaikainen konttaaminen viedä voimia ;)

tänään onkin sade päivä tiedossa..vielä ei sada mutta pimeetä ja synkkää on joten taidan pitää siivouspäivän..

 
Matami: :hug: , Meillä sattu tänään sama ja tiedänmiltä susta tuntuu, mulla meinaa itkua puskea, huonoa omatuntoa ja kaikkea mitä vaan voi tulla..en uskalla laittaa tota lasta edes nukkumaan pelottaa et se kuolee kesken unien. ihan hirveä aamu

 
Meillä tapahtuma meni niin et mie laitoin oven kiinni mutta esikko oli aukassut sen ja pieni pääsi ulos. Onneksi oli vain 1 porrasvälin muksahtanut ...itki mahottomasti, pieni mutelma päässä. ei oo oksentanut eikä mitään..söi hyvin. miten pitkäään voi mennä et aivotärähdys tulee.. Mä oon paniikissa..Miksi hemmetissä en laittanut ovea lukkoon asti...mut ossaapa se senkin auksta.
 
Poika,voi ei :hug: Toivotaan että pikkunen selvis säikähdyksellä...onneks tosiaan vain yks porrasväli :/

Meillä menee yöt taas keturalleen...kitisee ja vonkuaa peppu pystyssä möyrien vähän väliä ja aika-ajoin itkee kunnolla...ei kivaa. Heräs vielä 5.50 mikä on melko aikasin meidän mittapuussa. No hyvällä tuulella on ja jaksaa touhottaa,mitään väsykitinääkään ei oo ollu. Puolelta laitan nukkumaan....
 
Tervehdys! :flower: Pimu nukkuu ja mami pääsi koneelle ;) Oltiin aamulla Nean kanssa (minun) neuvolassa ja ruokakaupassa joten aamu meni kivasti liikenteessä. Lounaaksi vetästiin pimun kanssa makkarakastiketta ja muusia ja hyvin maistui HK:n sininen pimulle :LOL: Tuskin kuolee niistä piskuisista makkaran kikkareista, vaikka suolaa ja lisäaineita onkin vaikka kuinka :ashamed: Mutta sen verran ison satsin vetäsi, että tykkäsi ainakin :LOL:

matami Voi kauhea mitä teille kävi :hug: Vauvan itku on kuitenkin hyvä merkki - huonompi homma, jos ei olisi siitä toennut karjumaan :/ Meillä kanssa unohtuu portit auki harva se päivä,mutta jospa sitä nyt muistaisi... Haleja sinne molemmille :hug:

Vilma Kiva, kun sait kärryt myytyä =)

kirsikka-t Mulla menee kanssa naukuri ja kurpitsa aina sekaisin :D Mistä sekin mahtaa johtua?? Eihän nimissä ole mitään samankaltaisuutta :p

repa Meillä Nea boikotoi pari ekaa kertaa aurinkolaseja, mutta nyt suorastaan tykkää niistä, kun pystyy vapaammin katselemaan ympärilleen eikä tarvii siristää. Varmasti Kasperikin niihin tottuu pian!

Ja voi sinua poika - teilläkin muksahdettu! Onneksi kuitenkin vaan yksi porrasväli..

Hemppaa ei meilläkään oo otettu tytöltä...

Omia neuvolakuulumisia on sen verran pakko hehkuttaa teillekin, että nyt siis alkamassa 24.viikko ja painoa on tullut raskauden alusta ainostaan 2,2kg =) Mielestäni aika hyvin, kun Neasta oli tässä vaiheessa kertynyt melkein 10kg :eek: Siispä palkitsin itsekin viinerillä, vaikka sokerirasitukseen viekin tie parin viikon päästä :ashamed:

Sitten valmisruokavinkki: Hipp on alkanut tekemään vauvajugua 190g purkissa makuna mansikka-punaiset marjat. Nea tykkää ihan kauheasti ja mamikin diggaa, kun kaloreita on 74/100g, kun Bonan jugussa vaan 55 :p Meillä kun valitaan sapuskat sen mukaan mistä saa eniten kaloreita :LOL:

Ja mistäs minä löydän sen broikkukastikereseptin, kun pitää kai itsekin kokeilla ;)
 
marmotta: ihan kaiken kattavia vinkkejä kaipailen! Aiotaan tehdä ns. pienen budjetin reissu, joten erityisesti kiinnostaa paljonko ruuat yms. siellä maksaa!! Ja mahtaako paikan päältä löytyä miten helposti vauvanruokia?? böömiläiset safkat voi olla pojalle hieman tuhtia tavaraa, vaikka hernekeitto kinkulla maistukin hienosti :)

no voi höh poika ja matami: kylläpäs teiän muksuille kävi kurjasti. onneks ei kuitenkaan käyny pahemmin..

meillä poika otti pe yhteen kissan kanssa. En ehtinyt väliin kun poika meni sorkkimaan kisua.. kisu sitten raapas poikaa silmään. Onneks pojan refleksit pelas ja ehti laittaa silmän kiinni. joten ei naarmuja kummempaa. Mutta voi että mikä huonoäiti olo tuli. Ja kissoista meiän tenava pysyy kilsan päässä.

voi että toi mun lapseni on tänään rasittava.. koko ajan pitää olla sylissä. Jos ei pääse syliin kiukkuaa, puree ja huutaa.. Tosta puremisesta on tullu sille joku kiva leikki.. Hän oikein innostuu ku mä kiellän häntä. Menee niiiin hermot.

maitoa on nokkiksesta ruvennu meneen ihan hienosti jo. 50 ml menee helposti ja loput sitten pikkasen kerrallaan tissutellen.. eli vähän ruokailun jälkeen tarjoon sitten loput juomat.. ja tuttipulloa saa aamusin ja illalla.. eli otetaan hiukka pehmeempi lasku tähän tuttipullovierotukseen.

pojan mummi ja ukki oli käyny shoppailemassa poitsulle polar o pyretistä ihanat polvihousut ja ruutupaidan + sukkia!!! Eipä tarvii meittii mitä pojalle laittaa päälle ens viikon häihin.

Mulla on vieläkin hirvee flunssa päällä. Liikkuminen saa siis odottaa vielä pari päivää.. Täytyy kyllä kohta pistää pojalle kurikset päälle, jotta pääsee purkamaan pahimmat energiansa.

Kakkosen yrittäminen taitaa olla tästä kierrosta jo mennyttä.. on kyllä ollu niiiiiiiiin hiljasta sillä saralla.. tää flunssa vie vikatki voimat.. ja tunnen itteni lähinnä rumaks ja ällöttäväks.. joten ei siis pikkukakkosta meille ihan heti :(
 
heh, ehkä monilla menee mun ja naukurin nimimerkit sekasin sen takii kun meidän lapsetkin on niin samanlaisia ;) =)

meil ei oo aurinkolaseja käytös kummallakaan lapsella..huono äiti kaiketi :ashamed: mut en itekään omista edes kesähattua..osaisinkohan ees päässä moista pitää..lapsilla toki on aina lakit ja myssyt päässä mut en oo noihin aurinkolaseihin panostanut..pitäis kyllä..

poika: onneks sielläkin ootte selvinneet muksahduksesta säikähdyksellä :hug:
 
Carmen reseptin löydät sivulta 18!
Kivoja neuvolakuulumisia =) Raskaudet kun aina niin yksilöllisiä,niin ei sitä painoa aina tulekaan samalla tavalla kuin esikoisesta.
Hyvälle kuulosti tuo makkarakastike ja muussi!Taidanpa tehdä tuota herkkua viikonloppuna,niin pääsee poika hyvän makuun :LOL:

Meillä oli tänään 1v neuvola ja mukavasti oli poika taas kasvanu : paino 10,4kg ja pituus 76,6cm!Sopusuhtainen ja hyvä rakenteinen taapero kuulema on.

Meinasin unohtaa kysyä,että nukkuuko kaikkien taaperot jo omassa huoneessaan?
Meillä yhä poika meidän makkarissa ja mietinkin,et milloin raaskisin siirtää toisen omaan huoneeseen...kai viimeistään sitten,jos meille tulee toinen lapsi!
 
Carmen: Voi miten pieni painonnousu!! Vähän hienoa! :) Mulla on tullut melkein saman verran kuin esikosta samaan aikaan eli noin 6kg. Itseasiassa aika tarkalleen sama (vissiin 500g vähemmän... ). Mulla oli esikosta vielä jäljellä 1,5kg kun tämä raskaus alkoi, joten vähän isompiin lukemiin varmaan nyt mennään. Mut ihan eri tavalla "leviän" nyt; silloin kasvoi vaan maha ja nyt leviää takamus, reidet yms.

poika: Iso :hug: sinne!!

hemuli: Itsekkäästi siirrettiin poika omaan huoneeseen, kun oli 5kk... Nukkui sen jälkeen paljon paremmin yönsä.

kurpitsa: Joo, ei ihme et menee nimet sekasin, kun nyt pitää taas kirjottaa samaa asiaa eli meilläkin on nyt viikon verran nukuttu yöt heräämättä! :) Tai yhtenä yönä kävin antamassa vähän vettä, kun huoneessa oli +26 lämmintä. Mut muuten jotain ininää välillä kuuluu, mutta ei sellaista et heräis kuitenkaan. Meillä menee kans tuo 11h yöunia siis. Toivotaan et pysyis nyt hetken!

Sisäpäikkäripvä nro 2: Nukahti rassukka kerhon ja lounaan jälkeen väsyneenä klo 12 (alle minuutissa ) ja nukkuu vieläkin eli sisänukutus onnistuu sittenkin :eek: Onk joku oikeesti käyny vaihtamassa meidän lapsen?????? KURPITSA?!?! ;) Mut ihana näin. Luulin et tässäkin menee viikko tolkulla ja siks alettiin harjotteleen jo nyt, vaik olis ollu koko kesä aikaa.

Ihanaa kun sataa pitkästä aikaa! Rakastan sateen ropinaa tuohon meidän peltikattoon :)
 
Meillä muuten tuntuu, et kävi jotenkin kliseisesti niin, et kun poika täytti 1v, niin tapahtui jotain mystistä ja siitä tuli "iso" poika. E alkoi ihan yhtäkkiä syömään oikeaa ruokaa eikä palat enää tökkiny, tutti jäi pois kertalaakista, samoin yömaito ja tän myötä rauhoittui myös yöt. Ainakin toistaiseksi. Samoin yksiin päiväuniin siirtyminen olikin yhtäkkiä ihan helppoa, kun vielä reissuissa nukuttiin kahdet. Ja nyt ne menee vielä sisälläkin! Jotenkin muutenkin tuntuu, et ymmärtää ihan hurjasti mitä hänelle puhutaan ja kädentaidot on parissa viikossa kehittyneet hurjasti. Nyt musta oikeesti tuntuu, ettei meillä enää oo vauvaa... Nyyh. No, onneks kohta on taas :heart:
 
naukuri: :D en tunnusta en.. ;) munkin mielestä yöt alkoi nukkua läpeensä sen jälkeen kun tutista vieroitettiin..

hemuli: tyttö siirtyi omaan huoneeseen jo 4kk, esikoinen aikoinaan 10kk iässä, nyt pähkäilen koska nuo lapsokaiset vois siirtää samaan yhteiseen huoneeseen...?!

uskomatonta mutta tosta tytöstä tulee kyllä isona joku huilisti tai jotain..nytkin "soittelee" tos huuliharppuu ja välillä nokkahuiluu... =)
 
CarmenOnnittelut minkiloista - eikös sulla oo ollu nyt makkara se "raskausjuttu". Voisit perustaa tänne sellasen makkara arvostelun tähdillä 1-5 :D noit makkaroita on niin paljon kaikenmaailman juustoilla,chilillä - nams.

NaukuriIhania leviämiskommentteja. Mä oon ihan kade kaikille odottajille, vaikka kuinka sillon ajatteli että enään ei, mutta ihanaahan se olis. Itkee pillitän nelosen Sairaala ohjelmaa, kun vauvoja syntyy maailmaan :heart: tänään viimenen jakso. Ihmisen syntymä koskettaa ja tuo aina paljon ihania tunteita & muistoja.

Tarviiko kukaan elefanten sandaaleita kokoa 19? Mulla käyttämättöminä, kun ostin keväällä kaverilta halvalla pois,mut eihän ne mahdu alkuunkaan meille.
 
kurpitsa: Joo, meilläkin rauhoittui tuon tuttivieroituksen jälkeen. Olin kyllä kuullu huhuja et niin saattais käydä, mut en jotenkin uskonu. Totta se sitten tais olla.

kirsikkat: Hassua, mutta tuntuu tosiaan et leviää ihan eri tavalla kun esikon raskaudessa. Tosin leviän (=hajoan ) varmaan muutenkin tässä vielä loppuaikana jonnekin tienposkeen, kun sen verran tuntuu kropassa kolotuksia. Ilmeisesti kun raskaudet on niin lähekkäin, niin kroppa vähän kiukuttelee. Mutta eiköhän se tästä :)
 
Hemuli meil esikoinen nukkui meidän kans noin 1,5 vuotiaaksi. Joa muutti omaan huoneeseen noin 10kk iässä. Tuntuu että me kaikki nukutaan nyt paljon paremmin!

Birdie laitoinkin sulle jo jotain juttuja Prahasta Feissiin. Vinkkinä jos sulla tai miehelläs on opiskelijakortti niin kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan. Mul oli silloin kun siel oltiin ja tosi monesta paikasta sai alennusta :D Me tosiaan oltiin siel esikoisen ollessa 8kk ja mentiin lapsen ehdoilla. Tosin tuli siel terassillakin istuttua poju rattaissa tai kantoliinassa mut join vain limua :D Aika paljon käveltiin pitkin kaupunkia ja ihmeteltiin maailman menoa.

Oltiin eilen poikien kans leikkipuistossa ja Joa leikki hiekkiksella toisen saman ikäisen pikku kaverin kanssa. No tää toinen sit vetäs niskapaskat niin et oli meidänkin poika ihan skeidassa :x :x :x Eihän siin auttanu muuta kun ottaa kaveri kainaloon ja lähtee kotia kohden. Toihan se toki vähän piristystä arkeen :LOL:
 
Naukuri& muut odottajat Ette viel voi uskoa kuinka se esikoinen vasta kasvaa yhdessä yössä kun vauva syntyy. Mulle neuvolassa täti jutteli asiasta mut en asiaa tajunnu kun vasta siinä vaiheessa kun esikoinen tuli mua laitokselle katsomaan. Mä purskahdin ihan itkuun et mis mun pikkuinen oikein on. Tunteet (hormoonit) oli ihan sekaiset :'( :heart: =)
 
Naukuri No höh - ihanainen oot :heart: toi leviiminen on ihan luonnon laki ja järjestys. Hormoonit löystyttää nivelet ja kudokset synnytystä varten ja palaultuminen edellisestä raskaudesta on kesken. Mulla oli ekassa raskaudessa kans sievä maha ja samat housutkin meni loppuun saakka. Muistan kun ne housut oli kireetä strechiä ja PartTwo merkkiset. Sivuissa vetska, tän vetskan levitin hiusponnareita lisäten. Mikä tarkotti että housut irvisti sivusta ja kalsarit paisto :D tänä päivänä ei onnais moinen. Kroppa tosiaan vähän kiukuttelee, yritä kuitenkin liikkua. Muistelenko oikein että sulla oli jotain liikunnallisia harrasteita? Vauvamasulla on ihana tanssia ja pumpata :) oma odotukseni oli vähä kremppainen tai kroppa yski, mutt liikuntahetkien musan alkaessa nousi adrenaliinit ihanasti ja niin sitä mentiin - oli ihanaa mennä vauvamasussa ja pelästytellä muita :D

VilmaJuu nää meidän 1v vauvat on ihan jättiläisiä. Mikä toi niskapaska oikeen on? Oon vähän pihalla.
 
Kirsikkat: Joo, mä käyn jumpassa. Tosin nyt vaan kerta viikkoon, kun loppu kausi ja siirryttiin puistoon. On sit vaan kerran viikos. Mutta tänään saan fillarin ja pojalle istuimen, joten aloitetaan pyöräilyä nyt kesäksi. Kyl sen huomaa, et liikunta auttaa, vaikka palautuminen viekin vähän kauemmin (esim. paikat kipeenä 3pvää jumpan jälkeen :LOL: ).

Jaha, ny sinne pyöräostoksille! :wave:
 
Kirsikkatomsku lapsi oli siis paskonu löysää ulostetta sen verta paljon ettei vaippa pitäny ja sitä oli sit tullu ulos lahkeesta ja selästä niin paljon et oli meidän pojulla housut, paita ja kengätkin ulosteessa :x :LOL: Mamma vaan totes et oj då har du lös i magen... Mulle ei kommentoinu mitenkään... :whistle:
 

Yhteistyössä