TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Repa, eikö ne pyytäneet tulemaan jonkun ajan kuluttua ultraan et kattovat et kaikki on ok? Mulla oli kuukauden kuluttua se ja siellä sit totes et tyhjentynyt on. Ja ohjeet oli et jos kohtutulehduksen oireet tulee aikasemmin ni sit yhteyttä sinne. Meidän nenästä lähti se läiskä ja arpihan se siis sit vaan oli. Peruin huomisen neuvolakäynninkin.

Toheloinnista, Oltiin puistoilemassa ja neiti olis niin kovin tahtonut pysyä kaverinsa (puol vuotta vanhempi) tahdissa mut ku tuo juoksu ei ihan toimi vielä :whistle: Mut sinnikkäästi yritti kyllä :D Eli nyt on nenä naarmuilla ja huuli turvoksissa... Ja just aamulla totesin et nyt on se mustelma otsasta lähteny joka viime viikolla tuli ku tippu sohvalta ja otsa osu iskän työtuoliin... Pitää näköjään olla koko ajan joku arpi muistuttamassa elämästä
:/

Summer,Edla... Mulla on aika verikokeeseen 3viikon päästä,mittaavat sen hormonimäärän verestä ja jos se on ok,niin muuta ei tehdä,toki sama homma et jos kipuja yms.tulee niin sit aikasemmin yhteys. Mietin et meenkö yksityiselle tarkistamaan...mut jos vuoto loppuu säädyllisessä ajassa eikä mitään kipuja tuu,niin onhan se sit tyhjä. Spontaanissa keskenmenossa mulla ei paljoo vuotoo ollu koko aikana mut tuhrutti tosiaan sen 5 viikkoo,vaikka tyhjä oli...silloin kävin yksityisellä. Täytyypi kattoa...lupaavasti toi ainakin tyrehty sen viimesen klönden jälkeen,mut aikasta vielä sanoo...ties vaikka taas hanat aukeis kohta :x

jossu: onnea ekoista pottaliruista..meil on pottailu ollut tauolla jonkin aikaa kun ei tuo tyttö tee muuta kuin kaivaa itteään ja kynsii niin että veri tirskuu niin eihän tuosta pottailusta mitään silloin tuu..no saatiin me kuitenkin 4kk aikana jopa kolmet pisut pottaan..neuvolassakin olivat sitä mieltä että kannattaa pitää taukoo ja kokeilla muutaman kuukauden päästä uudelleen jos sit tekis pottalla jotain muutakin kuin kaivuuhommia ;)

mun selkävaivatkin on helpottanut neljän hierontakerran jälkeen, ei ollut enää niin tuskallista olla hierottavana tänään kuin silloin ekalla kerralla kun ei ollut yhtään paikkaa selässä mistä ei olis kipua tuntunut, mut nyt on notkee olo ja on kiva sit työn touhuunkin palata kun ei mistään kolota :)

Surun hetkiätäällä ollut. Repatsu & Nemika - voi mitäpä tässä sanoa voi, myötä elää ja toivoa kaukaa pieniä säteitä :hug: :hug: Menetys koskettaa ja pysäyttää, aika menettää merkityksen - on vain tämä hetki - tässä ja nyt. Lämpöä & valoa ajatusten tielle :heart:

NaukuriKattelin kans netistä tota Molokidsiä ja juuri tuota väriä, en uskaltanu kuitenkaan tilata. Vuorelliset nilkkurit ostin syksyyn ja pieniin pakkasiin. Maijalla on kiva syyslook - käyttää mun mustaa pipoo ja on mallia hiphop hänellä. Likka rakastaa sitä jostain syystä.

Hoitopaikkaloksahatanu. Ryhmikseen ens viikosta ja kokopäiväisenä. Vaikuttaa erinomaiselta paikalta - toivottavasti olen oikeassa tällä kertaa. Se pph oli ihan syvältä - never again. Nyt tiedän tarkalleen mitä syövät ja milloin jne. Eipä ainaskaan saa koko viikkoa samaa muonaa lämmitettynä moneen kertaan ;(

Töitä on rutkasti luvassa. Sain aivan huikeen hienon työtarjouksen pääkaupungistamme...töitä voisin tehdä kotoa käsin, mutta vakanssi on suuri ja vie aikaa. Monia projekteja edessä. Tänään kuulin niin järkyttäviä uutisia näistä yliaikaisista aborteista eli about vkolle 20 edenneistä. En henno täällä sen enempiä niistä laulaa, mutta sen lupaan että julkisuutta niistä tulee. Suomiko sivistysvaltio? Pakko laittaa mediarummutus ja sitä kautta saada lainsäädöllinen muutos touhuun - v......tu mitä puoskarointia suomessa tehdäänkään.

Noh tällästä taas. Kaikki ihanaiset - ajatuksia ja syvä kumarrus kaikille :D

kirsikkatomsku: Onnea hyvästä työtilanteesta!!! Hieno asia tällaisina aikoina. Ja hyvä, että hoitopaikka-asiakin on järjestynyt. Mäkin ensin katselin tuota haalaria netistä, mutta sit kävin liikkeessä katsomassa ja sovittamassa sitä pojalle ja oli ihan pakko ostaa, kun vaikutti niin hyvältä ja oli kivan näköinen ;) Hattu meillä on vielä hakusessa, mutta mummi neuloskelee jotain myssyä, johon sitten ompelen huovasta punasen kommaritähden otsalle :D

Täällä vaan viikot vierii. Enää viikko laskettuun aikaan. Jännää. Vaikka yli menee satavarmasti :D

naukuri rv 39+0

Naukuri, tooosi lähellä sulla on jo la...tiiä kuule millon päättää syntyä =)

Meidän 6v nielaisi eilen metallisen kuulan :o katteli telkkaria ja teki sellasilla rakennusjutuilla ja ajatuksissaan laitto suuhun ja vahingossa nielas :/ soitin ensiapuun ja pitäs tulla kakan mukana pois. Jos tulee mahakipuja, niin sitten lääkäriin. Vitsi se säikähti ite ja kyllä mekin. Mutta ei siinä kaikki! nielas äsken toisen! sama homma....soitin taas ja kysyin ja taas tongitaan kakkaa....ootellaan että tulee pihalle. Nyt ne on sitten kaapissa ja pysyykin hetken....iät ja ajat leikkinyt niillä ja nyt sitten tapahtuu tämmöstä. Lähti sillä eka hammaskin aamulla.....tapahtuma rikas päivä :|

summer, ei kahta ilman kolmatta, kannattaa pitää pienet esineet poissa ulottuvilta. :) Eiköhän ne ulos tule kun on sisään menneetkin, jos eivät ihan valtavia ole.
Mä muuten mietin että varmaan käydään siellä kerhossa vielä ens viikolla ainakin maanantaina katsomassa josko se ei olis joka kerta niin järjestettyä toimintaa. Ja toisaalta vaikka oliskin, niin nopeammin se aika siellä menee Eevallakin kaikesta huolimatta kun kotona.

Kirsikkatomaatille onnittelut työrintamalle, hienoa!

Mä olen taas sitten näköjään jokasyksyiseen/-keväiseen tapaan ihan kuutamolla välikausivaatteista. Kun on haalaria ja kevyttä toppa-asua ja kurapukua ja teciä ja tavallista ja.. huoh. Mä tarviin personal shoppering näille. :D Ja talvivaatteiden kanssa sama homma, Eevalla on villakangastakki ja tekoturkis hommattuna jo nyt, mutta eihän niillä leikkimään mennä. Sitä varten pitää olla haalari, mutta tarviiko tän ikäinen vielä satasen vermeitä? Ei aavistustakaan kuinka paljon E tulee ulkona ja hangessa puuhailemaan ja jos on tooosi kylmä, niin eihän se ulos mene. Että haalarinkaan ei tarvii kestää -30 astetta. Ja sitten tarvis paksummat siistit housut niiden hienostelutakkien kanssa. Että jos ostais nyt nätin välikausipuvun, josta niitä housuja vois sit käyttää talvella takkien kanssa. Vai meniskö tuo talvivaatteisiin asti ihan ilman välikausivaatteita. Mutta sitten jos/kun mennään Italiaan niin siellä ei taas ole kovinkaan kylmä, välikausivaatteet menis siellä mainiosti. Entä kurahousut? Vai vedenpitävä haalari? Vai pidänkö sateella sisällä? Mun ei ihan selvästi pitäis miettiä koko asiaa. :laugh:

Marmotta, no mä mietin kans maanantaita...kun vien kasperin eskariin ja olis kiva sen aikaa hommata jotain... joo sehän on vaan kiva mennä sinne naureskelemaan :D Harmi sinänsä, että se ei ole niinkun ennen, mutta eipä tuo haittaa. Eevahan näytti tykkäävän...tanssittikin kauheesti =) vois sillä viikolla kun on mll:n niin käydä ainakin siellä...ja sitten tuollakin jos huvittaa. Sehän just on kiva, että voi mennä jos huvittaa ja jättää menemättä jos siltä näyttää.
Peppi on nyt taas räkäsempi, että katotaan mihin johtaa...onko korvissa vai ei.

Ja kuulia ootellaan pois :/

Heip

Välikausihaalareista ja muista vastaavista...mul on kirpparilta saatuja toppahaalareita mitä meinasin et voi tos pihas käyttää sit talvella ja jos toi viimetalvinen haalari menis,siis parempi sellainen,niin ei tarvis ostaa mitään. Sellasta 2-osasta pukuu kyl meinasin et olis kätsy kaupungille mentäessä yms.
Ja kevääks ostettu välikausihaalari merkkiä Lassie menee takuulla nyt syksyllä vaikka olikin koko 80 oli meinaas aika reilu.
En aijo sijoittaa vielä isoja summia haalareihin,noinkohan viihtyykään kylmässä lumessa :/

Appivanhemmat tuli,pitääkin mennä :wave:

Välikausi -ja toppavaatteet: Ostettiin joulun jälkeen alesta kaks kappaletta toppahaalareita, lassien ja reima tec. Kokoa 86cm ja uskon että ainakin alku talvesta molemmat on vähän isoja kun meidän välikausi haalari joka on kokoa 80cm on hieman iso vielä, paitsi jaloista on hyvä. Eli haalareita ei onneks tarvitse hommata, ja mun äiti on luvannu ostaa j:lle talvi kengät! Itseasiassa tänään kaupungilla näinkin jo yhdet kivat talvikenkä ehdokkaat. :) Kurahaalarit : löytyy myös, anoppi oli ostanut ja sit oli ostanu samalla fleece takin ja housut, menee talvella sit haalareiden alla jos onkin kylmä.

Huomenna olis tarkotus kokeilla tavallista maitoa, toivon niin kovaa että se sopisi, mutta saa nähdä. Vietetäänkö muuten muualla huvilakauden päättäjäisiä? Täällä rannikolla ainakin niitä juhlitaan nyt viikonloppuna ja olis kiva päästä johki mökille tai kavereidenkaa johonkin. Mä oon nykyään nii huono kommentoimaan muiden juttuja, että siks on vähä jäänyt kirjotteleminenkin.. :ashamed: Tai sit tulee vaan omaa napaa, niinkun nytkin! :D

Meillä ei oo muuten nyt kolmeen yöhän juotu maitoa! :wave: En uskalla vielä sanoa mitään, mutta toivottavasti sais nyt heittää hyvästit aamuyö maidolle! :)

Kirsikkatomaatti: Onnittelut työmarkkinoista! :) Siis miten joku oikeasti voi tehdä vielä rv 20 abortin :o Ei herran jumala....

huhuu..missäs kaikki on..

munkin palstailu varmasti täs vähenee huomattavasti kun työt alkaa joten älkää ihmetelkö jos mua ei aina täällä näy..ylihuomenna se työssä raataminen alkais :) olen kyllä niin innoissani töihin paluusta..

kirsikkatomsku: kiva että siellä on töitä tiedossa ja hoitopaikankin suhteen lykästi :)

naukuri: jänskättää sun puolesta, ei mee enää kauaa kun on käärö sylissä =)

summer: meiltä löytyy sellaisia magneettisia kuulia joilla toi esikoinen on leikkinyt iät sun ajat mut saa niillä leikkiä nykyään vaan iltasella tai silloin kun tuo pienempi on päikyillä koska tyttö syö ne huiviinsa heti kun silmä välttää..jokos ne kuulat on ulostautunu? ;)

kurahaalarit: löytyy, esikoisen vanhoja

välikausi/talvihaalarit: välikausihaalari tuli ostettuu jo keväällä on kokoa 80cm ja menee varmaan viel tulevanakin keväänä..on vielä reilun kokoinen. talvihaalari ja talvikengät pitää ostaa molemmille lapsille joten niihin uppoo kivasti rahaa..

hoitoon ostin tytölle vuorelliset kumisaappaat koska siel on aika märkää siis nurmikkoo koko piha-alue joten siel tarvitaan kyl kumpparei ja kurahaalarei ettei oo ihan läpimärkä koko tyttö ja tuosta hoitotädistä viel niin pyys tuomaan pienen vihkosen sinne koska kirjottelee päivän tapahtumia sinne ylös..kiva sit lukea päivän tapahtumia työpäivän jälkeen.

mut nyt täytys lähtee kauppareissulle..katseleen uusia futonin patjoja.. :wave:

Heips,hiljaista pitelee..

Kattelin tuossa ilmaisjakelulehdessä perhekerhon ilmoitusta,et pitäiskö mennä... Matami,meil ois tääläpäin aittiksessa maanantaina 9.30 kerho,ettehää työ Edithin kanssa haluis lähtee mukaan? Katoin kyl että mussalossakin on ja oot vissiin joskus puhunu että ootte käynytkin..? Mutta ajattelin et olis siinä treffattu kätevästi ohessa =)

Tääl on ollu pientä jomottelua alavatsalla...ei siis mitään kummempaa mut heti nousee tuntosarvet pystyyn että mitäköhän merkkaa kun ei tosiaan oo aiemmin ollu tuntemuksia. Mut kai se ihme olis jos ei mitään tuntus :/ Vuoto on kyllä jo niukahkoa...

Poika käyttää nyt tosiaan noita ekoja kahden sanan lauseita... mitkä ovat ei oo ja ei tuu :laugh: Joka kysymykseen vastataan jompi kumpi vaihtoehto :D

repa...voidaan tulla seuraksi =) ...meillä on maanantaina 13.30 Edithillä se lääkäri, joten päivä menee läskiksi, kun neiti ei ennen sitä käy nukkuun päikkäreitä :o . Meillä tiistaina näköjään Mussalon kerho...ennen oli torstaina...päivä vaihtunut...mut viestitellään vaikka sunnuntaina puhelimella tarkemmin...

Kurpitsa, no noi kuulat oli kanssa sellasista magneettileluista. Mutta onneks ne kuulat ei ole magneettia vaan ne muut osat sitten. Ei ole vielä näkynyt ja on käynyt vaan yhden kerran kakalla....sitä sitten ronkin ja ei ollut. Kaippa ne sieltä tulee...lueskelin juttuja, että monet lapset on nielleet kolikkoja ja nekin on tulleet....noitten pyöreitten kans ei pitäs olla ongelmaa, mutta en tiiä :/
Oon aina pelännyt, että tuo neiti nielee jotain....mutta sitten 6v. No onneks meni kurkusta alas

Matami,Ai kun kiva! En oo ees satavarma missä se aittiksen seurakuntatalo on,mut on mulla epäilys... viestitellään huomenissa =)

Summer,Kurpitsa..Onneks ne kuulat ei oo magneettisia,siskon poika vetäs kaks sellasta nim.om.megneettista kuulaa tai vastaava ja toinen joutu vatsalaukkuun ja toinen johonkin suoleen tms. Jokatapauksessa rupesivat vetämään puoleensa... oli valitellut mahakipua ja loppujenlopuiks oli menny kiireesti leikkaukseen. Siinä oli joku repeämisvaara :/

repa: tuo vaara nois magneettisissa kuulis on jos sattuu muutaman nieleen :/

tänään pitäs jaksaa valmistaa pakkaseen ruokia joita vois sit ottaa töihin mukaan, siivota, pestä pyykkiä yms. huoh, ei vois vähempää kiinnostaa |O

ollaan nyt puhalleltu noita pef-arvoja niin poika on ekan viikon aikana puhaltanut ilman lääkettä aamuisin 80-110 välillä ja illalla siinä 90-120 välillä ja nyt ollaan sit puhallettu tää viikko lääkkeen kans niin aamun arvot on olleet 120-140 välillä ja illan puhallukset välillä 130-150, selvästi on puhallukset parempia lääkkeen jälkeen kuin ilman ja nyt tuo yskiminenkin on tän vikan viikon aikana helpottanut kun on saanut pari kertaa päiväs ventolinea, ens viikolla käydään sit kuulemas tulokset näistä että voiko näistä puhalluksista sit vetää jotain johtopäätöstä astman suhteen..

mut pitää mennä yrittää tuota tyttöä nukahtamaan..on aamu 5:ltä taas herännyt ja nukkunut tähän mennessä aamulla vain 45min joten nukutushommiin..

Huh, kun tulee vettä! Sataa ihan kaatamalla. :/

välikausi-/talvihaalarista yms. Ostin välikausi haalarin keväällä ja se menee vielä mainiosti. Samaan aikaan ostin alesta Travallen talvihaalarin, siinä säästi hyvin. Itse halusin hyvät haalarit J:lle, koska tykätään olla paljon ulkona. Kuravaatteet löytyy myös: housut, sadetakki ja kurahanskat sekä saappaat. Hoidossakin ovat ulkona säällä kuin säällä, joten pakko olla hyvät varusteet. Talveksi ostan varmasti vielä jonkun ns. kauppatakin, jos lähdetään shoppailemaan niin ei tarvi haalarissa hikoilla. Niin ja kenkiä joutuu ostamaan vielä ainakin parit...jotkut syksy- ja talvikengät. Haalarin alle tarvii vielä jonkun villapuvun, mutta onneks suvussa on innokkaita neulojia :D. Jos tilais J:lle jonkun kivan neuletakin ja pöksyt.

summer voi ei :( ! Toivotaan, että tulevat pian ulos lunnollisinta tietä.

naukuri Tosi jännittävää :)! Pian se pieni kulta syntyy :heart:

Repalle vielä haleja :hug: ! Pitikin käydä niin kurjasti.

Meillä J isukin kanssa unilla. J on nukkunu jo reilu 2h :o , ihan pian varmasti herää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Meillä oli sitten tänään eka sairaalareissu, Eeva onnistui kippaamaan syöttötuolin kumoon ja takaraivolleen laatoitukselle. Alkoi kyllä itkemään heti ja reagoi, mutta veti ihan veltoksi kun laitoin tutin suuhun, hyvä kun sai silmät pidettyä auki. En tiennyt oliko vaan nukkumatti tulossa vai johtuiko se iskusta päähän, varmuuden vuoksi vein ensiapuun. Lääkärille olis ollut tunnin jono, siis jopa tässä tapauksessa! Sairaanhoitaja katsoi sen kuitenkin heti ja sanoi, että tuskin on tarvetta lääkärille kun oli jo siinä vaiheessa melko normaali. Nyt sitten vaan pitää herätellä yöllä ja muutenkin pitää silmällä vointia. Säikähdin kyllä ja taas mietin miksen pitänyt paremmin silmällä tai miksen ole liimannut sen tuolin jalkoja lattiaan, miksei Eeva käytä kypärää yötä päivää tms. Asiaa ei helpota mun isä, joka nyt sitten syyttää tästäkin mua, ihan kun mä olisin tuupanut sen tuolin kumoon tai jotain. Että miksi en KOSKAAN voi katsoa Eevan perään YHTÄÄN kun AINA sattuu jotain. Sen mielestä muutenkaan tee Eevan kanssa mitään oikein. :| Onneksi kohta päästään oman katon alle.

summer, sun pitää nyt syöttää hurjana luumua ja muuta Kasperille..

Marmotta :hug: voi kurja...mut vahinkoja sattuu. Kurjaa puhetta isältä, meillä kun tapahtuu tämän tästään vaikka mitä vaikka ihan normaalisti lapsia vahditaan mutta eihän sitä selän takana voi kokoaikaa seista ja varjella..Eevalle :hug:

Summer: Voi toista...toivottavasti tulisi kuulat pian pihalle.

Repalle voimia ja jaksamista..

kurpitsa: Me ostettiin futonin viime syksynä ja ai jessus kun niillä on hyvä nukkua!! Melkein kehrää, kun käy iltaisin maate :D

summer:
Toivotaan, että kuulat ulostautuu pian ;) Kaikkea ne lapset keksii...

Marmotta: Ohhoh! No onneksi ei käynyt pahemmin! Kuulostaa hurjalta...

Repa: Se srk-talo on siellä keilahallia vastapäätä. Siinä on nykyään joku kauppakin vissiin vieressä.

Välikausi- ja talvivaatteet: Mä ostin Reimatecin 86cm:n vk-takin ja housut + käsineet +hatun kesän alesta. Noiden pitäis pitää vettä hyvin, mutta on meillä kurahanskat ja kurahousutkin. Ei ole kyllä tarvittu vielä kertaakaan. Toi takki+housut on sen verran isoa kokoa, että menee varmaan vielä vuoden päästäkin syksyllä :D Meil on myös Ticketin ihan ohut takki+housut, jotka pitää vettä, mutta on periaatteessa tuulipuku. Talveksi ostin tosiaan sen Molokidsin toppahaalarin, koska meillä kyllä ulkoillaan oli poika mitä mieltä tahansa :D Viime talvena ainakin tykkäs pulkkailla ja istua lumessa. Vk-vaatteiden ja talvivaatteiden alle on Ruskovillan ja PO.P:n ohuita villavaatteita (paita, housut, kypärämyssy, kauluri). Myös erillinen toppatakki löytyy, jota voi käyttää esim. kauppareissuilla yms. Hankkimatta on vielä talvikengät ja kunnon talvihattu. Haluisin yhden tietyn pupuhatun, mutta se pitäs käydä ostamassa messuilta ens viikonloppuna. Katsotaan selviänkö sinne asti ;)

Poika meni toista kertaa elämässään yökylään mummolaan! Ihanaa :) Pyysivät itse poikaa sinne, niin vietiin samantein :D Ihana, kun saa nukkua yön kunnolla ja aamulla PITKÄÄN. Nautin :heart: Ny miehen kanssa KAHDESTAAN kaupoille. :wave:

Marmotta, no voi ei :( kuule vaikka kuinka kattoisit ja varjelisit, niin et pystyis kaikkia haavereita estämään! sun isä on väärässä kyllä! lapsille vaan sattuu ja tapahtuu...toisille enemmän ja toisille vähemmän. Leikin mun parhaan ystävän kans aina pienenä ja sille aina sattu...ihan kaikkee mahollista. Oli murtumia ja vaikka mitä, mutta aina sattu. Ei mulle vaan. Vaikka yhdessä mentiin ja samat leikit touhuttiin. Hurjasti oot varmaan säikähtänyt :(

Kuulia ei näy vielä.....sais näkyä jo! ei haluis kauaa noita kakkeja tönkiä :x iso poika jo ja sen mukaset kasat :x

naukuri: juu, moni on kehunut noita..millaset futonin patjat teil on pehmee perus malli vai joku kovempi..jouselliset? me käytiin koemakaamas noit yhes liikkees..jouselliset oli ihan ok mut mun selälle oli ehdottomasti parempi toi mis on 4x puuvilla ja 2x villaa ja 2x jouhee ja 3x luonnonkumia patjan välis ja siihen jonninmoinen sijauspatja mut ei tiietä viel mihin päädytään..
mikä tahansa on kyllä paremmat kuin nykyset..ja nautihan pitkistä yöunista =)

Yhteistyössä