TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sikainfluenssa...meillä neiti saa 6.11 rokotteen, silloin alkavat täällä rokottaan neuvolaikäisiä...poika saa myöhemmin....en halua ottaa riskiä, et lapsi sairastuu vakavasti tai tapahtuu pahin...en voisi elää asian kanssa...syyttäisin itseäni :( ....mutta jokaisen perheen päätös on oikea...ottaa tai ei, se on henkilökohtainen asia.

Matami,Eks ne ala ne rokotukset 9.11-13.11 6-36kk vai oonko taas kattonu vituroiks :o Siis et ekaks antais perussairaille 6kk-6v...?

Juu ja tosiaan antavat normi influenssa rokotteen samalla kertaa...ilman ajanvarausta sinne notkumaan,en sit tiiä pitäskö mennä esim.keskiviikkona aamusta ettei joutuis venaamaan kauheesti...
Miä olin kauan kahden vaiheilla rokotteen kans,mut sit tutkin asiaa ihan virallisilta tahoilta ja tulin siihen tulokseen et kuitenkin parempi ottaa kuin jättää ottamatta =)

Matami,Joo,miäkin sit vielä tarkistin...ei meinaan olis mahottomuus et ne olis ollut meikän silmät mitkä harittaa :D

Onpas täälä hiljasta :o

Tos just pohdin et tuleekin piikkiä pojalle oikeen urakkaluontoisesti,kun ekaks noi kaks infl.rokotetta,sit se influenssan toinen erä kk sisään ja tuohon väliin mahtuu se normi 1,5v neuvolassa annettava mikäsenytolikaan-rokote :p Ohhoh,saa varmaan traumat lopuks elämäänsä :snotty:

Meillä mennään nykysin ihan tosi aikasin yöunille...siis okei,onhan tuo seiskalta ennenkin mennyt mut nyt on ruvennu meneen ihan pääsääntösesti... silmä luppaa jo kuuden pintaan :o Tänä aaamuna olis herännyt jo 5.30 kun on tosiaan ruvennu pyrkiin aikasemmin ylöskin,ennen nukku aina vakiona sen 12h tai ainakin yleensä,en kuitenkaan suostunut tuohon aikaan vielä nousemaan,niin jatko sit hetkenpäästä unia 7 asti. Jännä juttu miks nyt heräämässä niin ajoissa,kun kuiteskin on väsynyt :/ Muuten nukkuu taas hyvin.
Ja tää alko ennen kellojen siirtoo...tosin pimeys voi tietty tehdä jotain kepposia kans.

summer: Meillä ainakin annetaan se MPR-rokote 1,5v neuvolassa.

Repa: Samaa just kirosin tuossa edellisellä sivulla Edlalle, ku parin viikon päästä poika saa sen MPR:n ja samalla viikolla alkaa noiden influenssarokotteiden antokin, et saakin sit kuunnella huutoa monena päivänä... Meillä kun kaikki rokotukset on aiheuttaneet jotain huutoa. Samaan aikaan saa vielä neitikin ekan rotansa, et jos ei poika huuda, niin sit varmaan tyttö mahaansa. En odota kovin innolla noita marraskuun puolivälin viikkoja...

Summer/Repa, rokote joka annetaan 1,5v-neuvolassa on MPR (tuhka- ja vihurirokko sekä sikotauti).

Mä soitin tänään terkalle ja itse saan hakea sikapiikin ensi viikolla. Kyllä se vissiin on aika riskipeliä olla rokottamatta, koska ei voi vaan tietää kuinka rajuna se tauti iskee oli sit terve tai riskis.Tänään kuulin että mm. 24-vuotias, täysin terve nainen on sairaalahoidossa ku iski vähän rajummin :( Ei tää kyl helppoa ole :(

Heh, saan vihdoin tuon neidin siirrettyä ensi viikolla kaukalosta ihan oikeaan istuimeen :) Saan todella edukkaasti isofix-kiinnitteisen (kävin just tsekkaan et mun autossa on ne kiinnikkeet... vm 2002 siis se auto, ni ei ollu ollenkaan varmaa) kaverin kautta kun on töissä sellaisessa paikassa et voi näin tehdä. Ihanaa :D Neiti on just nyt sen kokonen, että ohuemmalla vaatetuksella mahtuu kaukaloon mut talvitamineissa ei enää valjaat riitä :D. Jee, vihdoin!

Meillä tää nessuttelu jatkuu vaan... jätettiin muskarikin väliin sen takia (toki siis nukuttiin myös päikkärit molemmat... neiti jopa 4,5h, pikkasen vissiin on kipeä :o )

Naukuri, blinit ovat lauantaina täällä ruokalistalla :D

Ponkasin muuten tänään tuolta mitäs nyt-osiosta mikrokakun joka on nyt innostanut monia kokeilemaan sitä. on kuulemma tosi helppo tehdä ja kestää vain 10min valmistus. Täytyy varmaan sitä kokeilla :D

No senhän nään sitten huomenna, että tuleeko piikkiä vai ei :/ kun varasin aikaa, niin se kattoi neidin papereista, että on rokotukset on ajantasalla :o mä kun en muista enkä tajua niistä mitään...

Edla, huomasin kanssa sen kakun ja yks mun ystävä on tehnytkin sitä :p se on tosi hyvä leipomaan ja kokkaamaan ja sen mielestäkin se kakku on tosi hyvää. Että kannattaa varmaan koittaa!

Summer, joo sitä kakkua oli hehkutettu muistaakseni 7 sivun verran, joten se EI voi olla pahanmakusta :p Ja siitä rokotteesta, se annetaan eka 1,5-vuotiaana ja sit se II-rokotus tulee 6-vuotiaana et eiks se olis teidän pikkuäijälle kanssa kohta tulossa?

Meillä tutin vierottaminen on sujunut hyvin! Maanantaina ja tiistaina ei kysellyt yhtään perää, mutta tänä iltana vähä huuteli "tittiä" mutta kun annoin uni nallen kainoloon jätti asian sikseen. :) Ja sit yhtä hyvin nukahtaa unille ilman tuttia, mitä nukahti tutin kanssa.

Sikainfluenssa rokote: En yhtään tiedä mitä asian kanssa teen.. Yhtenä päivänä oon sitä mieltä että en ota, ja toisena päivänä kallistun rokotteen ottamiseen. Pelkään että jos en ota sitä J:lle ja hän sairastuu siihen ( ja vielä pahasti ) niin tuun varmasti katumaan sitä koko elämän etten ottanut, mut sit jos otankin ja siitä tulee hirveästi sivuvaikutteita, mitkä saattaa haitata lopun elämää, tuun sitäkin katumaan ! :ashamed:

Meille kans annetaan 1,5 vuotis neuovalas kans rokote. Tosin meillä on se jo 9pv ja neitihän on silloin 1v5kk.. Laskettiin molemmat neuvola tädinkaa vissii kuukaudet vähän väärin. :saint: Mutta eipä siitä nyt haittaa ole jos pari viikkoa etu ajassa tuleepi.

Sikapiikki on kans ollu mietteissä :| Mies on sitä mieltä et rokotetaan ja mä seikkailen siel jossain kyllä ja ein välimaastossa... Laitoin kyl meiliä neuvolatädille ja kyselin jos haluun niin koska sitä sais.

Meil on tullu taas monta uutta sanaa. Ihan olen ihmeissäni kun ei esikoinen puhunut ennen kahta vuotta juuri mitään. Kummastelen tääl kun kaveri oppii vaan ruotsinkielisiä sanoja vaik enemmän on mun kans kun isänsä :o Uusina on tulleet titta, tack ja piil (Bil) sekä pyora joka on yleisnimitys kaikista pyöreistä kuten renkaista ja fillareista ym. :laugh:

Joulu tunnutaudun kans faniksi :D . Enaa kuukausi tata odottelun odottelua ja sit tosi toimiin! Ensiksi Halloween partyt lauantaina, mennaan mun kaverin luo ja mun taytyis tehda cup cakeit sinne. Ostin jo koristeet niihin. Freyjalle puen viime vuoden tamineet kun mahtuvat viela ja ostin sellaisen kassin mihin se voipi sitten kerailla niita karrkeja, kepposia raukka tuskin osaa viela tehda :D .

Sika influensa Ajattelin kysaista GP:lta annetaankos Freyjalle, F raukalla on taas ihottumaa ja taytyy kayda hakeen jotain voiteita :(

Poika joo ei ole ollut helppo paatos ja kakoon kun tuttavat kyselee et yritetaankos me, toteen vaan et saas nyt nahda. Tunnen huonoa omatuntoa et oon nain itsekas ja ehka viela enemman sit kun F alkaa kyseleen et miks on ainoa. Ehka saan paakoppani ajoissa kuntoon et ois viela mahkuja toiseen pienokaiseen. Tama asia vaan nyt ahdistaa niin p:leesti. Toivottavasti teille loytyy vastaus teidan pulmaanne :hug:

Nyt shoppaileen nettiin!

mä en aiemmin osannu koko sikalenssua etes pelätä..ihme kyllä ku pelkään normisti kaikkea. mut nyt ku tää rokote tulee ajankohtaiseksi nii hirvittäähän koko tauti..
kauheeta rallia päässä tuon rokotteen takia..edelleen oon se ottamisen kannalla ku rokotuksesta tulevat oireet kuitenki lievempiä ku normi taudissa..mut aikast iso osa saa rokotereaktion kyllä ku nyt kävin lukemas uutisii... :|
hulluks tuloo ku miettii näitä juttuja ...ja muksun parasta ajateltava eikä kumpikaan vaihtoehto tunnu hyvältä..mut pakko kai se on luottaa et se rokote on sit turvallinen..
täytyy huomen soitella neuvolaan ja kysyy millo aloittavat täällä..

Mun ei tarttee miettiä tuota rokote asiaa pienemmän kohdalla kun meille ei voida sitä antaa, pelottaa ihan kauheasti jos pieni nyt sairastuu :'( en oo aiemmin oikeestaan edes miettinyt kok possu lunssaa mut kun eilen mietittiin niitä rokote juttuja. Esikoinen rokotteen saa ja se otetaan mutta Kasperi ei sitä saa koska on kananmunalle allerginen..Toivottavasti K nyt sitten ei sairastus siihen tai ainakaan ei kovin pahana sais sitä tautia.''

LC: :hug: suotta sä huonoa omaatuntoa kannat mä uskon et vaikka F olisikin ainoa lapsi ei hän siitä kärsi, mun paras ystävä on ainut lapsi ja hänelle ystävät ovat aina olleet tosi tärkeitä hän sanookin ettei hän ole koskaan ajatellut että hän olisi mitenkään kärsinyt ainoana lapsena olemisesta, vanhemmat ovat antaneet hänelle tosi paljon aikaa ja rakkautta, ystävät ovat olleet tärkeitä yms. Ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka viellä Freyjasta tulisikin isosisko =)

Mä saan täänään verikokeitten tuloksia et löytyykö siltä puolen mitään selitystä näille mun vatsakivuille..en oikein edes tiedä mitä kaikkea tutkiivat mutt paljon ottivat verta ihan huono olo tuli :x

Moro.

Me saimme eilen hääkutsun. Taas tämä iänikuinen ongelma mitä sitä laittais päälleen :laugh: Sattuu viikonloppuun jolloin isommat lapset ovat isällään joten ei tartte koko revohkan vaatteita pähkäillä. Pikkumiehellä on onneksi olemassa suorathousut ja kauluspaita.

Mulla tämä sitkeä köhä jatkuu edelleen. Nyt myös esikoinen köhii. Pitää varmaan neiti lääkärille käydä näyttämässä.

Äh, tähän loppui äidin oma aamuhetki. Pikkumies huutelee sänkyssään.

Samanlaisia mietteitä näkyy olevan tuosta rokotteesta kaikilla :/

Katoin vielä illalla neuvolakorttia ja meidän neiti on saanut jo viime kerralla tuon mpr:n. Eli 1v3kk vanhana. Että eipähän nyt tule sitten piikkiä kuitenkaan...

Mä en jotenkin osaa pelätä koko sikainfluenssaa ja siksi sen rokotuksenkin kanssa pähkäilen. Jos se on kuin tavallinen influenssa, niin... No, otanhan mä pojalle senkin rokotuksen, mutta kun tuo toinen on niin epämääräinen ja nopeasti tuotu markkinoille. Plääh. Mut kai se täytyy.

Meidän pikkumies on viihtynyt mummilassa ihan superhyvin. Kiukuttelee vähän sielläkin, mutta sehän vaan kertoo ettei siellä tarvi olla vieraskorea ;) Huomenna on tulossa kotiin alkuillasta; melkein viikon siellä onkin sit ollu! Onhan E:tä ollut kyllä ikävä, mutta on se ollut ihan mukavaakin, et ollaan saatu olla päivät vaan kaksistaan neidin kanssa. Vähän laatuaikaa vauvallekin, kun ei kokoajan veikka huutele vieressä.

Meillä on sunnuntaina ristiäiset. Vaikka nimen nyt kaikki jo tietääkin :) Tai ei toisia nimiä itseasiassa tiedä monikaan, kun niitä ei ole kyselty eikä sit oo sanottu, jos ei ole suoraan kysytty. Anoppi leipoo osan tarjottavista ja me osa. Ei tarvi paljon tehdä, kun ei hirveästi ole tulossa väkeäkään. Ostin eilen kauniin Cupcaken beige-vaaleanpunaisen mekon tytölle, joka puetaan sit kastemekon jälkeen päälle. Aika söpö on :) Ja menin ostamaan vaikka joskus vannoin, et meille ei tule MITÄÄN vaaleanpunaista :| Kunnon pinkistä tykkään kyllä, mutta hento vaaleanpunainen saa yökkimään :D No, toi beige vähän vaimentaa...

Ny äkkiä pihahommiin, kun neiti nukkuu :wave:

Poika: Meille tayssista kommentoitiin nyt uudella tietoa tuota possurokotetta, että jollei ole saanu anafylaktista reaktiota, niin rokote voidaan antaa. Meillä poju on tosi vahvasti allerginen kananmunalle, mutta kokeilin varovasti puolikkaalla lihapullalla, jossa 500g taikinassa 1 kananmuna. Ei tullut anafylaktista, mutta ihottuma kylläkin päästä varpaisiin, mutta rokotteen poika nyt siis saa, mikä helpottaa kyllä huolta, kun kuuluu riskiryhmään ja taudinkuva saattaa kuitenkin olla hengenvaarallinen. Mutta näin siis tayssin ohjeistus ja poika saa sen tayssissa..

sikainfluenssarokote...miä käyn täällä kuumana, kun en itse luultavasti saa sitä, kun olen keikkalainen :kieh: ...kiva mennä sitten sairaalaan töihin...nytkin on jo keikkoja tiedossa sairaalaan...jos siellä sitten on hoidettavana sikapotilaita...bueno...kieltäydyn hoitamasta :/ ! Miun hoitajakaverit on saaneet rokotteen...yhdellä tulehtui käsi ja on saitsulla ja muutamalla on tullut lieviä flunssaoireita.

Miä täällä odottelen huomista...aamulla lähden ostaa itselleni jonkun uuden ulkoilupuvun ja Baseballsin levyn :heart: ...sitten illalla syömään ja juomaan mammakavereiden kanssa ja just katoin lehdestä, että kyseisessä raflassa on illalla soittamassa Sunrise Avenue...ihan kuunneltava bändi :) ...ihan kiva päästä tuulettuun...viimeksi olen ollut viime elokuussa..ja nyt on tiedossa taas paljon töitä ja jopa yövuoroja...

tissivierotus..meillä aloitettiin sitten toissapäivänä :whistle: ...sen vuoksi, kun neiti vähän aikaa sitten alkoi vaatia yölläkin tisuu ja se jäi päälle...mulle alkoi riittää :( ...nyt on mennyt melko hienosti...yöllä huutaa tissii ja aamulla, mut ei päikkäreille tai illalla...kyl tää tästä...jännää kyllä, et on tosi haikee olo :ashamed:.

keräys...oletteko jo laittaneet niitä pikkuvaatteita?? Miä aattelin huomenna tilata netin kautta...enköhän voi sit laittaa tilauksen menemään suoraan jennille??

Weiss: Kyllä mekin saadaan se rokote aika on 17.11 kummatkin saavat sen silloin =) toivottavasti ei saada sitä ennen mokomaa tautia

Summer: Peppi on pitkö tyttö =) Saa nähdä miten meidän vappu ihme on kasvanut kunhan saatas aika pojalle =)

Yhteistyössä