TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009
Synttäripäivä..Syntymämitat.......... ..1-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5........190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5. 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm/36cm......10,1kg/75,5cm/47,2
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.......3635g/51cm/33,5......9700g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009
Jenni pikku neiti syntyi 11.1.
Iina72 pikku neiti syntyi 10.8

LASKETTU AIKA
2009
Liukumiina 26.8.
Naukuri 4.9.
Carmen 26.9.
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)

2010
Marimint 4.3.
Puliina huhtikuu
 
Repa, niinhän se meilläkin on, että on sitten vetänyt melkein kellon ympäri yöunet....mutta silti se päivä tuntuu niin pitkältä...varsinkin ilta, kun jos herää jo yhdeltä niin on vielä ikuisuus siihen että saa yöunille.

Birdie, milläs mielin oot nyt? varmana vielä ottaa hurjasti päähän. Ootko jutellu sun äitin kans sen kommenttien jälkeen?
 
viime yönä pojalle nousi kuume. helotti ku hehkulamppu :( aamul käytiin päivystykses ja tärykalvot puhtaat. mut putket edelleen verihyytymän peitossa..eikä niitä nää.. =( eli ei tietoo onko tukossa miten pahasti..plaah.
mut pääasia et korvat on ok. en tiiä mistä toi kuumepiikki oli sitten ku aamul ei mitenkään erikoisen lämmin ollu. :| mut sylivauvaa on toinen et joku mättää. täytyypi seurailla vaan.
ja tietty ku huomenna piti lähteä ukon kans tuuriin kahdestaan niin silloha näin käy :(
eikä tolla oo yskää eikä nuhaa..pelkkää sitä lämpöö yöllä. saa nähdä nouseeko tänään takas kuume. :(
 
jossu...kiitos uudesta pinosta =) !

Töissä nyt vietetty kaksi vuoroa...viime yön en nukkunut yhtään, kun kyttäsin kelloa...oli 7 meno :/ ...pakko kertoa, et töissä 1,5v tauon jälkeen ja heti kuoli potilas nenän eteen :( ...oli kyllä todella huonokuntoinen...mutta silti...en olisi heti kaivannut sellaista...osastolla oli iltavuorossa meitä tasan kaksi ja 21 potilasta :kieh: ...kyllä nyt säästetään väärässä paikassa :eek: ??!!! Kotiväki on pärjännyt hienosti ilman minuu =) ...eikä neitikään ole pahemmin kiukunnut...no katsotaan meneekö näin hyvin jatkossakin...toivottavasti...ja oli muutes kiva olla töissä =)
 
kiitos RAKKAAT tuesta ja tsempityksestä!! :heart: Edelleen ottaa pattiin ja rankasti noi meidän äidin kommentit. Ja mua painaa toi asia TODELLA paljon. mulla on mieli ihan maassa, ja kamala huono äiti fiilis. Mä kyseenalaistan kokoajan oonko hyvä äiti vai en.,. JA edes se, että mies on sanonut että oon hyvä äiti ei auta.

summer: en oo ollut mun äidin kanssa puheissa enkä oo nähnyt häntä sitten keskiviikon. Hän ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä.. ja lähti siis torstaina omin nokkineen pois. luulen että tässä sotkun selviämisessä menee pitkään.

mulla on nyt tosi loppu olo. tekis vaan mieli itkeä. kamala patti sydämessä. ja poika huutaa ja kiukuttelee minkä ehtii. syöminen on yhtä härdelliä.. Koska helpottaa????

edla: se makkara juttu: mun äidille ei kelvannut mikään ruoka mitä laitettiin.. Jos oli esim lihaa ruokana, hän halus makkaraa...

oltiin tänään koko perheen voimin tapaamassa kavereita! Oli ihanaa!! Nyt kun asutaan kaukana, nähdään ystävia aika harvoin.. oli siis tosi kiva vaihtaa taas kuulumisia..

nyt lähen vastaanottamaan kiukuttelevan ipanan suihkusta...

ja samalla toivottelen hyvät yöt kaikille...

kurpitsasta piti vielä kysyä: mikä olo??? haitko jo apua, jos et, niin tee niin.. Vaikutat olevan avun tarpeessa :hug: paljon haleja sulle!!!
 
Ai niin, vihdoin muistin mitä piti kirjoittaa ;) majj: Meillä ei tehdä kahta kertaa päivässä lämmintä ruokaa, vaan toimitaan aika samoin kuin Merikallakin. Tehdään siis yleensä kaikkea ruokaa enemmän kuin yhdeksi päiväksi, toki poikkeuksiakin on. Mut aina tehdään sellainen satsi, et ainakin pojalle riittää siitä pariksi kerraksi. Teen esim. sunnuntaina makaronilaatikon valmiiksi arkea varten ja sit siitä syödään pari päivää kaikki. Pojan toisen ruuan teen sit aiemmista "tähteistä" tai teen nopsaan uuniriisipuuroa / mannapuuroa tms. ja silloin toinen ruoka on siis puuroa. Samaa ruokaa en osaa antaa kahta kertaa päivässä, mutta en siis erikseen väsää pojalle omia ruokia. Teillä tietty se maidottomuus aiheuttaa enemmän päänvaivaa, mutta paljonhan on laatikoita, keittoja ja kastikkeita, joissa voi tehdä kirkkaan liemen tai korvata kerman jollain muulla.

birdie: Toivottavasti olo helpottaa pian :hug: Ehkä on ihan hyväkin pitää vähän hajurakoa sun äidin kanssa, vaikkei se tietty saa sanottua sanomattomaksi, mut ettei ainakaan tuu sanottua enää mitään lisää. Kuulosti melkein kun sun äiti olis ollut pieni lapsi, kun noin kiukutteli teillä? Onko yleensä tuollanen luonteeltaan vai voisko äidilläkin olla jotain painamassa mieltä? Toivottavasti asiat kuitenkin selviävät ajan kanssa!! Voimia ja jaksamista sinne :hug:
 
Birdie Toivottavasti asiat järjestyvät ajan kanssa! Hetken hajurako voi tosiaan tehdä ihan hyvää, kuumimmat tunteet pääsee jäähtymään. Jaksamisia kovasti :hug: !

majj Me tehdään joskus J:lle kaks eri ruokaa päivässä. Mutta usein annetaan just edellisen päivän ruokaa lounaalla. Maidottomien ruokien ohjeita löytyy varmasti netistäkin pilvin pimein, mutta oot varmaan jo googlettanutkin.

summerkos se oli joka mietti oman pikkuisensa päiväunien pituutta? Meillä J pärjää kans uskomattoman vähällä. Noin tunnin nukkuu päivittäin, joskus vähemmänkin 30-45min, enkä saa välttämättä neitiä jatkamaan uniaan :eek: . Yöt nukkuu hyvin n.12h. Hyvin neiti porskuttaa pienilläkin unilla iltaan saakka.

Repa Jokos masu tuntuu kasvaneen :)? Mulla alamasu tuntuu kovalta ja hieman jo pömpöttää. Näytän just siltä, että pari kiloa olis tullu lisää.

Eilen kävin ekassa neuvolassa. Kaikki oli hyvin, ihan peruskäynti oli. Neuvolassa myös terkkari ultrasi ja yksi pieni pomppiva sydän löytyi :heart: . Mittoja hän ei saanut otettua, kun papunen oli niin hassussa asennossa. Kaikki siis hyvin :).
 
Marimint, joo minähän se mietiskelin....muillakin sitten nukutaan lyhyitä unia. Tuntuu kyllä päivä mun mielestä hurjan pitkältä, kun on vaan max tunnin huilaustauko välissä. Hienoo et masussa kaikki hyvin :heart:

Mun yks ystävä oli tilannut lapsilleen sellaset SwinTrainerit veteen avuks...onko kenelläkään kokemusta? se tykkää kovasti ja erona ilmeisesti BabyFloatiin on se että jalat saa potkia vapaana ettei jalkojen välissä ole mitään ja sitten se tukee oikeaa uintiasentoa. Meinasin että tilaisin ja voisinpa jopa lähtee muksujen kans uimahalliinkin....muuten ei huvita, kun pitää tuota neitiä pitää sylissä siellä koko sen ajan ja sitten oltais vaan hetki....isompaa sitten harmittais. essenuoto.fi myy noita.

Marmotta, saatko muuten tuotua sitä Babyfloatia? otan senkin kyllä mielellään vaikka tilaisinkin tuon. Mutta ei hätää jos oot unohtanut tai et saa tuotua.
 
summer/p-unet: jos tyttö joskus nukkuu yhdet päikyt niin ei niillä jaksa iltaan kun nukkuu tuolloin vaan reilun 1h joten kaksilla ollaan taas menty, silloin nukkuu vähintään yhteensä sen 3h,nukkuu mahdollisesti yöunien jatkoa sit päikyillä kun meillä ei olla kuin yhden kerran nukuttu 12h yöunet. yleensä nukkuu yössä sen 9-10h ani harvoin nykyään edes tuon 11h...

kiitos jossu uudesta pinosta..elokuu tosiaan jo..

majj:välillä tulee laitettua kaks eri ruokaa päiväs..riippuu mitä ruokaa laitan mut yleensä syödään samaa ruokaa pari päivää..lapsille on kyllä pakkasessa kasvissoseita joten sieltä annan välil lounaaks niitä ja sit teen vasta päivälliseksi jotain muuta..

birdie: toivon että saisitte ajan kanssa asiat selvitettyä äitisi kanssa, nyt on ehkä hyvä pitää pientä taukoa tapaamisessa :hug: teki varmasti hyvää nähdä kavereita..meil samaa että ystävät asuu kaukana ja tulee nähtyä vaan muutaman kerran vuodes

mites naukuri sun selkävaivat? onko helpottanut?

nemika: miten pikkuinen jaksaa tänään? onko vielä kuumetta? jaksuja kovasti :hug:

täytyy varmaan viedä tuo esikoinen päivystykseen tänään kun on yskinyt nyt taukoomatta melki 4h ja hengitys pihisee ja kun katsoi nieluun niin näyttää että nielurisat? tai nielu tai mitkä lie olis molemmat turvonneet..sil on tuo hengitys muutenkin jo pitemmän aikaan jo kuulostanut hassulle pihinälle..
aamu alkoi 4:30 ja tyttö on jo ½h ollut ekoilla päikyillä..yritin valvottaa niin pitkään kuin mahdollista ja vein unille vasta kun makoili vaan tos mattolla..jotain pitäs saada tehtyy muutosta näihin aikaisiin aamuihin..ei jaksa näitä enää..miten ihmeessä mä saisin aamuja siirrettyy edes niin että sais nukkua tonne klo6 asti??
 
Kurpitsa, huh miten aikasia aamuja sulla :eek: saatko sä ite tarpeeks nukuttua? kun ei ainakaan ite tule mentyä heti nukkumaan kun saa lapset yöunille. Vaihdatteko koskaan sun miehen kanssa, että se heräis aamulla ja sä saisit vaikka kerran viikossa nukkua pisempään? En kyllä tiedä miten saisit aamuja siirrettyä.... :/
 
summer: yleensä me mennään yöunille 22:30-23 välil kun meil on tapana jutella miehen kans päivän asioit sängys..niin välil venyy sit unillemeno itellä..kyllähän tuo mies hoitaa ja on hoitanut aamut tytön kans mut eipä siinä ite enää nuku kun tytöl on tapana kirkuu nuo aamun ekat tunnit.. :|

mut nyt täytyy kyllä soitella sinne päivystykseen..poika vaan jatkaa yskimistä..
 
kerrankin nopeeta toimintaa tk:ssa..mies on jo matkalla tk:hon pojan kans..

lääkärin kommentti, jotain siel vähän on :headwall: no kirjoitti ventolinea-suihkeena ja kortisoonia pillereinä ja huomen labroihin..kuumet ei pojal oo..korvast mitattuna 37 astet ei nuhaa vain nielu turvonneena..

tilanne nyt se että mies lähti hakeen lääkkeitä kun katsoin pojan kurkkuun uudelleen ( kun koko ajan poika vaan makaa raatona sohvalla ja nukahtikin siihen hetkeks..mitä ei oo tapahtunut sit hetkeen, no sit kun heräs ja tuli ulos niin istahti heti terassin istuimelle ja oli valkoinen kuin lakana ja huuletkin oli ihan ihonväriset.. ) nielu on pahentunut nyt niin että toinen nielurisa on suurentunut kiinni siihen härpättimeen mikä siel roikkuu..mikä sen nimi ny on..

täs ny mietin et ootanko vaikuttaako nuo lääkkeet vaiko soitanko uudelleen päivystykseen..
 
Kurpitsa Soitithan uudelleen ja kyselit lisäohjeita? Voiko poika jo paremmin? Kuulosti aika hurjalta toi sun kuvaus! :eek:

Kiitokset Jossulle uudesta pinkasta!

Mul on ollu vähän alamaissa olo kun on parilta kaverilta tullut huonoja uutisia. Ystäväni äidiltä löydettiin syöpä ja hänet leikataa ens viikolla ja sit sain viel eilen tietää et mun oikein hyvän ystävän mies hakkaa sitä |O En olis ikinä siitä ihmisestä uskonu et voi mätkiä omaa raskaana olevaa vaimoaa |O |O Mä en tiedä miten lohduttaisin ystäviäni kumpikaan ei halua tavata ketään vaan murehtii mielummin yksin :( Tuntuu viel pahalta kun oma elämä on ihan ok, poden huonoa omatuntoa siitä kun mikään ei ole pielessä :ashamed:

Mä otan pienen irtioton huomenna. Tilasin aamulla mulle ja esikoiselle risteilyn :) Me lähdetään huomen illalla seilaamaan suomenlahdelle. Täytyy välillä tehdä jotain vain hänen kanssaan niin ettei raukka tunne olevansa ihan hylätty pikku veljen varjoon. :heart:
 
Jossu: Kiitti uudesta pinosta, itsekkään en ois varmaan huomannut että on jo elokuu! :D

Käytin sit neitiä taas TK:ssä kun vieläkin tuntuu olevan kiukkunen ja levoton, eikä ruoka uppoa ( eilen söi: 2 lusikallista puuroa, ½ nakkia, 1/3 sellasta 8kk pala-hedelmä sosetta + maitoa :ashamed: ) ja vieläkin oli korvassa tulehdus! :eek: Kolmannen antibiootti kuurin sai, sellanen kolmen päivän. En sit tiedä jos tuakaan ei auta.. :ashamed: Huomenna mennään verikokeisiin, mutta tulehdus arvo oli ihan ok. Tulee niin paha mieli jo neidin puolesta, ja taitaa muistaa jo nuo lääkäritkin, ei tarvi ku nähdä niin itku tulee! :'(

summer: Meillä neiti nukkuu yleenä 1-1½h päikyt ja ihan hyvin jaksaa iltaan asti, yö unille menee joskus kl.20-20:30.. Tuntuu että J:lle on aina riittäny pienet päikkärit vaan.. :)

Birdie: Onko sulla muuten tullut jo täti kylään, vai meinaatko/ootko jo testaillut? :p En muista onko mulla mennyt toi ihan ohi ...
 
Kurpitsa, no kuulostaa hurjalta :/ soititko uusiks?

Vilma, no onpas kurjia uutisia sun tutuilla :(

Majj, no kurjaa. Sepä se just kun käy pienet sairastavat ihmiset sääliks. Toivotaan että lähtis parantumaan!

Aikas hiljasta täällä palstalla ollut....
 
Moro "pikalomalta" palattu juuri. Siis eilen aamulla katseltiin ikkunast miehen kans ja mietittiin mitä tehdään. Kilpa-auto olis tarvinnut tämän päivän kisaa varten remonttia, mutta se olis pitänyt tehdä ulkona, kun suuli täynnä rakennustavaroita. Joten päätettiin ettei ehdon tahdon ruveta itseemme kasteleen joten peruttiin kisaan osallistuminen. Sit pakattiin asuntovaunu ja lähdettiin ajaan ilman varsinaist määrän päätä. Pari suunnitelmaa oli mut lopulta luovuttiin niist kaikist ja pelkästään oleiltiin ja kun illal saatiin pikkumies nukkumaan käytiin auringonlaskussa kävelees rannalla.
 
pojan kurkku on edelleen turvoksissa mutta ainakin pojan olo hiukan tos iltapäivästä koheni lääkkeistä ja sai jo hiukan väriäkin kasvoille joten en sit soittanut enää lääkäriin..aika nuutunut oli koko päivän eikä jaksanut muuta kuin oleilla sohvalla..huomenna pitäs mennä vielä labraan pojan kans, yskä onneks on laantunut eikä iltapäivästä sit enää yskinyt kuin vain hetkellisesti..olisko jokin virus sitten iskenyt kun nyt iltasella alkoi nenä vuotamaan ja hiukan lämpöäkin..hiukan tuo kyllä säikäytti kun ei oo aiemmin noin pahasti nielu turvonnut mut jospa se tästä..ans kattoo uskallanko nukkua ens yönä lainkaan..

majj: no onpas sitkee tulehdus, kunpa tää kolmas kuuri nyt viimein tehois..jaksuja!! :hug:

vilma: hyvää risteilymatkaa teille ja yritähän nauttia matkasta!!
 
Kurpitsa: Hyvä että poika on jo vähän paremmassa kunnossa!

Juu toivottavasti tua kolmas nyt oikeasti auttaa! :) Me ostettiin tänään miehen kans vihdoin ja viimein J:lle pyörän istuin ja käytiinkin heti kokeilemassa, pyöräiltiin puistoon ja takasin. Onneksi ei kuitenkaan ole kuumetta eikä flunssaa niin voi ulkona käydä.

Sain myös syötettyä neidille illalla jugurttia, avas reippaasti suun kun pistin aina lusikan kärkeen puolikkaan mustikan! ;)

Tein myös just pizzaa ja mustikka piirakkaa, joten taidan mennä miehen kanssa herkuttelemaan ja katsomaan leffaa! :)
 
majj: Repa lähti mökkeilemään. Muistaakseni sanoi palaavansa keskiviikkona...?

kurpitsa: Kiitos kysymästä, selkä voi jo paljon paremmin! Mutta äityy kyllä tosi helposti eli heti jos kannan poikaa enemmän / kyykistelen / seison pitkään, niin johan säkenöi. Ei tosin niin pahasti kuin silloin edellisviikolla, jolloin se iskiaskipu oli aika kamalaa :(

vilma: Mukavaa reissua sinulle ja esikoiselle!!!

Saatiin tänään vihdoin tilattua pojalle isojen sänky. Saadaan se tosin vasta kuukauden päästä, mutta onpahan nyt sit mieleinen. Käydäänkin sitten varmaan sen jälkeen ihmettelemään siinä nukkumista. Tai miten nyt vauvan kanssa jaksetaan, mutta kun mieskin on sit isyyslomalla, niin vois olla hyvä hetki. Ainakin kokeilla miten päikkärit menis siinä.

Miehellä loppuu nyt loma ja mua vähän ahdistaa et miten jaksan pojan kanssa nyt tän ajan ennen ku vauva syntyy :/ Henkisesti jaksan, mutta fyysisesti alkaa kroppa ihan selkeästi huudella, kun kyykin, nostelen tms. Ja sitähän ei paljon joudu tän ikäisen kanssa tekemään :D No, kai mä selviän. Tein tänään ruuatkin suurin piirtein koko viikoksi, et voidaan vaan lämmitellä lounaaksi.

Mutta nyt unille. Pitkä ja ahkera päivä takana ja selkää vähän jomottelee. Huomaa, et on puuhannu koko päivän. Huomiseen!! :wave:
 
kurpitsa ja majj...jaksuja pikkusille potilaille ja hoitajille :hug: :hug: !

vilma...onpa ikäviä juttuja nuo...ja mukavaa reissua teille!

jossu..ihanan romanttista ;) ....

Me lähetään aamulla ajeleen kohti Tamperetta...tiistai iltana tullaan takaisin...hiukan oon väsynyt töistä...mutta kiva lähtee pikku reissulle...eilen illalla Edith sai ihan hirveen itkukohtauksen nukkumaan mennessä :( ...en meinannut saada rauhoittumaan millään...oliskohan kuitenkin ikävöinyt päivän aikaan ja se purkautui sitten...pahamieli tuli itselle :'( ...tänään oli jo nukahtanut isin syliin, ennen kuin olin kotona...nyt nukkuu rauhas...
 

Yhteistyössä