TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

majj: kyllä se täti tuli kylään.. Ja ihan aikataulussaan.. Mietin vaan että olisko ollu jo varhaisvaiheen km, kun niin selkeästi oli noita oireita? tai päässä vaan viiraa....

meillä oli eilen ne rippijuhlat. Ihan kivasti meni, vaikkakin jouduin olemaan koko juhlien ajan anopin apuna. Mun äitikin sitten porhas paikalle.. Ja "kiitti vielä viimisestä" kaikkien kuullen. Miten hel*etissä kehtaa??? Mä oon edelleenkin todella hajalla.. Onneks oli eilen pitkä automatka niin sai purkaa tuntoja miehelle. Tuntuu taas, että kaikki ahistaa, vaikka periaatteessa kaikki on ok, jos tota äiti juttua ei oteta huomioon. Poden vaan "huono-äiti-syndroomaa" nyt tosi pahasti. Ja ikävöin mun kavereita. :( No ehkä tämä tästä.

Sovittiin eilen miehen kanssa että ruvetaan nyt yrittämään kunnolla sitä kakkosta.. Eli peitot heilumaan, muutenkin kuin siivouksen yhteydessä.

Poika on nyt päikyillä. Hetki ihanaa omaa aikaa :heart: Poika on kyllä tänään ollut niin ihanan sulonen ja kiltti :) olispa aina noin ihana...

jaksuja kurpitsan ja majj:n pikku-potilaille

Yö meni pitkästä aikaa hyvin, ei edes juonut maitoaan aamu yöstä! :eek: Itse asiassa ollaan oltu nyt pari yötä jo ilman maitoa, taitaa itsekseen jättää sen pois.. Toivottavasti! :)
Käytiin myös aamusta pyörällä sielä labrassa ottamassa verikokeet, ja pitäis pian soitella niiden tuloksia. Käy ihan sääliksi tua neiti kun nii paljo on hälle tehty tämän viimesen ½vuoden aikana :ashamed: Taas kauhea itku tuli kun pistettiin.

Birdie: Kurja juttu toi mitä sun äiti sulle sanoo ! :hug: Mun äiti kans sanoo välillä mitä sattuu, mut onneks ite huomaa ja osaa pyytää anteeksi.. mut joskus jää kyllä vaivaamaan. Niin ja + tuulia sit sinne päin! :)

Terveiset kotoa.
Lento meni ihanasti, Eeva oli ihan enkeli. Mua vähän hirvitti etukäteen taas mutta turhaan. Umpiväsyneenä se jaksoi hereillä 2 tuntia koneessakin viihdyttää ympärillä olijoita, syödä, tanssia vähän ja sit maitopullon kanssa nukahti nätisti. Ja vaikka kokonaisuutena reissu kesti melkein 12 tuntia ja suurin osa istumista ja vähillä unilla, oli silti hurjan reipas. :heart:
Mä sain tuhlattua lentokentällä koko kuun tuet mutta nyt on sitten unelmalaukku ja kivat tuliaiset kaikille.

Summer, olisin tuonut mutta en saanut edes yhtä mukaan.. :/

Outoa olla kotona, kaupassakin asioin englanniksi enkä millään muista että näppiksessä on kaikki kirjaimet. Eevallakin on ihmeteltävää, mutta onneks on täysin ok mun vanhempien kanssa, ei samanlaista 2 viikon itkuhuutovierastamista kun Italiassa.

Jossullekiitokset uudesta pinkasta!

BirdieTaitaa äidilläsi olla itsetunto ongelmia? Ainakin siltä vaikuttaa ja vahvasti. Mitä ilmeisimmin joku pakonomainen tarve lytätä sun onni ja onnistumiset? Missään tapauksessa vika ei ole sinun ja sinua parempaa äityliä ei olekaan olemassa. Tietenkin tuo satuttaa ja masentaa, yritäppä miettiä sitä toista kautta eli mikä ja kenen ongelma tässä onkaan takana.?Vapaudut kyllä tästä syyllisyyden taakasta kunhan vain yrität selkeyttää ongelman nimen ja tajuta tälläisten sanojen & tekojen ala-arvoisuuden. Sinun ei missään tapauksessa tarvitse sietää tälläistä omassa elämässäsi. Leijauta itsesi tämän härdellin yläpuolelle :hug:

Kaikille pienille urheille potilaille ja hoitajille hurjasti ajatuksia & parantumisia. :wave: :wave:

marmotta: tervetuloo takas!

majj: mitäs verikokeen tulokset näytti?

birdie: älä turhaan pode huonoa mieltä..jäähän tuollaiset sanomiset pitkäksi aikaan mielensopukoihin..tosi kurjaa saada kuulla tuollaisia solvauksia varsinkin omalta äidiltä :/

kehtaisko sitä käydä jo huomenna työpaikal kääntymäs..

Verikokokeissa kaikki oli onneksi ok! :)

Mulla olis pitänyt eilen alkaa menkat, mutta ei vielä ainakaan näy. Uskon kyllä että on vaan myöhässä, vaikka aika säännöllinen kierto on nyt ollutkin. Raskautiminen olis kyllä kaikista epätodennäköisintä! :D

eka hoitopäivä takana Hyvin hän se meni. E joka ei nuku sisällä oli nukahtanut muutamassa minuutissa, syönyt hyvin ja kiipeillyt koko pitkän päivän. Esikoinen oli myös nukkunut päikkärit -ei oo niitä nukkunut varmaan 1,5 vuoteen. :)

vilma tosi hienoo et lähdette kaksistaan reissuun esikoisen kanssa. Mun pitäs kans tehdä juttuja enemmän Saran kanssa. Pikkunen on aina läsnä -ei hyvä ei.

birdie onko sun äidillä vaihdevuodet? Naiset tuppaa oleen aika hankalia siinä iässä, heh .. meillä äiti ei mitään noin tökeröö päästele suustaan.. mut jänniä piirteitä löytyy välillä. Toivottavasti sun olo helpottaa. Kyllä se kakkonen tulee kun on tullakseen. Odottavan aika on vaan niin pitkä. Naisen fysiologia ja anatomia on aikast hyvä opus --itse sitä lueskelin kun epätoivo iski. Pidän peukkuja :)

Majj meillä myös korvat kiusannu koko talven ja kevään. Muutama erillinen tulehdus ja sit maaliskuusta toukokuuhun. Syötiin kolmen tyyppisiä lääkkeitä ja välillä oltiin ilman. Ikäviä olivat -nyt toivotaan parasta et ei tulis kova nuha, koska se tuppaa menemään korviin. Mitäs jos säkin oot raskaana, heh .. mulla ei menkat oo alkanut viel ollenkaan. Koskakohan alkaa tiedä sitä sit.

Mut nyt nukkumaan. :wave:

Huomenta. Meillä jyllää betoniauto pihassa. Mä täällä sisällä kytiksessä koska työmiehet tarvii kahvetta ja ruokaa. Pesukoneen tosin olen jo aamutuimiin saanut päälle.

Päivän lehdest just luettiin, että esikoisen yks tulevist luokkakavereist lähteekin isänsä työn perässä siperiaan ainaskin vuodeksi.

majj: toivottavasti nyt helpottaa kuuri :hug: meillä ollaan kans kuurilla korvista ku putket on sit varmaanki tukossa :( edelleen liuotellaan tukoksia. mut saa nähdä millo ne aukee sitten. :( siitä varmaan toi meidän kuume oli ku eilen oli kuumeeton päivä ja oli kuuria jo saanu.
mut tiedän kyllä miten on raskasta katsoa toista ku on koko ajan paha olla korvien takia :hug:

mä oon jo krooninen valittaja mun elosta ku aina on jotain. :( ukon kans meni eilen sukset ristiin petiasioista ku mä en jaksa enää puolenyön aikoihin ajatella sellasia. ja noi yöt ollu niin levottomia meillä muutenki nyt. ja ukko ku sitä ei sit ymmärrä. huusi tuos eilen et olen sen kans yhdessä pelkkien lasten takia jne. sain aika kurjaa tekstiä. mut en jaksa jokaisen tarpeita nyt ajatella. lasten tarpeet ensin ja sitten muut. :|

Tervehdys!

Kerkesinkin jo koneelle,tultiin hyvissä ajoin reissusta. Aivan mahtava paikka kyllä...ens kesälle koitetaan saada sama mökki. Kaikki varustelut ja siihen nähden tosi edullinen. Oma ranta,veneet yms....Poika tykkäs olla vaikkakin automatkat ei oikein herralle maistuneet. Viihdytyjoukot oli kovilla :p

Marimint: En miä tiiä näkyyks maha...ehkä se hiukan pömpöttää,mut ei kyl vielä varsinaisesti. Mulle oli tullu postissa jo ultrakutsukin :eek: Olis 25 päivä =)

Majj,Toivottavasti alkais korvat pikkuhiljaa parantua :hug:

Marmotta,Tervetuloa takaisin!

Nemika :hug:

Matami,toivottavasti oli kiva särkisreissu!

Poika nukku autossa päikyt melko aikasin ja tossa vielä täysillä touhuaa... pitänee kuitenkin laittaa ajoissa unille ettei yliväsymys iske...

mihin se edla on menossa???

käytiin tänää pojan kanssa mammakahveilla. hiukan oli ihmeissään muista tenavista. Onneks meni rohkeesti mukaan leikkeihin!!!

poika meinas sitten tänään tippua syöttötuolista. ONNEKS sain kiinni ja olin ihan vieressä. muuten olis käynyt tosi hassusti. jätkä saa nykysin ihme raivareita. ONKS MUIDEN LAPSILLA RAIVOKOHTAUKSIA?? tyyliin heittäydytään mahalle ja huudetaan ihan täysiä???

Olikos Carmenilla nyt muuttohässäkkä päällä? tsemppiä-

mies on ollu ihmeen kiree tänään.. ei jaksais nyt tommosta kiukuttelua aikuiselta mieheltä...

birdie meillä neiti heittäytyy maahan ja itkua, itkua .. jos ei just pääse äidin syliin. Kuulostaa ihan normaalilta .. meillä ei viel paljon osoiteta mieltä. Onneks sait pojan kiinni.

nemika voi sinnuu. :hug: sinne. Kyllä on törppö mies -vongata nyt yö myöhään. Eikö ne miehet tajuu et pitäs auttaa äitii, hoitaa kotityöt ja lapset yhdessä .. niin sit äitiäkin jaksais paremmin kiinostaa. Toivotaan et teidän pikku miehen korvat paranis ja säkin saisit voimia. Kyllä tuollainen sairastelu kuluttaa juuri äidin voimia. Vieläkö muuten imetät?

Meillä kävellään kaks päivää hoitoa takana -liekö siel sanut oppia kavereilta. Tänään se neiti sit lähti liikkeelle oikein kunnolla. Taata tarjos avainnippuja ja puhelinta vuorotellen. Aikast söpöö :heart:

Mut palailen :wave:

BirdieRaivareita on juu täälläkin - kaupassa ja joka paikas kiljuu & mesoo jos ei asiat suju prinsessan tähtipuikon johdattelemana. Juu ja meilläkin ollu syöttötuolista läheltä piti tilanne, varmaan kaikki mitä täällä palstallaki kuultu ni joko on sattunu tai ollut läheltä piti.

MerikaOnnea uudesta taidosta ja tervetuloa perässä juoksijoihin. Minkälainen hoitopaikka teillä on? Mä pähkäilen enkä saa mielen rauhaa kahden vaihtoehdon väliltä ryhmäperhepäivähoitaja vai kotiin hoitaja? Tapasin yhden ihastuttavan äidin kenellä samanikäinen taapero ja hän oli halukas pestiin. Meillähän on paikka ryhmiksessä, missä 8 lasta ja 2 hoitajaa - iso maatalo naapurissa.......maija ollut siellä 1 krt/vko mut mulla on joku möykkytunne sitä paikkaa kohtaan. Varmaan omia kuvitelmia, mutta toisaalta olen aina luottanut tälläisiin tuntemuksiin, huoh.

nemikasakset kiinni vaan tiukasti kun tollasest suuttuu.

Palaillaan taas ihanaiset naiset!

Huomenta.

Meillä ollaan vihdoinkin hoksattu miten mennään portaita alas takaperin. Samalla tavalla tulee nätisti alas tuoleista ja sohvalta.

Eilen pikkumies kulki useampaan otteeseen karhunkävelyllä joten eiköhän se siitä pian pystyyn nouse :)

Autotallinlattia tuli eilen valettua ja heinä kaadettua...

Päivää! Käyn vaan pikaisesti moikkaamassa, nyt kun työkalut kaatui alta ja pitää käynnistellä kaikki uudelleen. Käyn kyllä lukemassa edelleen melkein kaiken, mutten ehdi töiden ja kodin ohella paljoa kirjoittelee. Juuri nyt elämä on ihanaa, lapset olleet viikon lähes terveenä, oma tukka laitettu ja hampaat korjattu, töitäkin riittää toistaiseksi näillä näkymin. Syksyn liikkareita oon alkanut valmistelemaan.
Paranemisia kaikille, jotka on kipeänä! Ihanaa odotusta niille onnellisille, jotka vielä saavat tuhisijoita(mulla kiintiö täynnä)! Ja jaksamisia näiden pikku-isojen taapertajien kanssa!
Meillä syödään, juostaan, pälätetään, kiipeillään ja pudotaan ihan itte. Anna itte!

t. Kriisi ja Anna kohta 1v 2kk

olipas levoton yö takana pojalla..kauheeta mönkimistä. kulmahammasta lykkii tuossa et seköhän noita öitä riivaa.. :| ite on ihan kuutamolla ku pitkin yötä heräilee.

merika: juu edelleen imetän. eilen tosin ei kauhiasti sälli tissiä huolinu. et liekö ite alkaa pikku hiljaa vierottautumaan. mut yöllä kyl roikku senkin edestä sitten. :| mä nyt pidän niin pienenä tuota vielä et suon tissin toiselle..mut kaverit on kauhusta kankeina ku annan "ison" pojan roikkua tississä ;)

meidän sälli nukkuu yö uniaan vielä.. :eek: oli yö niin levoton et nyt sit nukkuu rauhas tuolla...

Edla :wave: !!!

Marmotta...tervetulloo takaisin paleleen...kiva, kun matka meni teillä hyvin =) !

raivokohtauksia...saa, jos esim. otetaan joku "luvaton" kädestä pois...tai ulkoa pitää tulla sisään...nyt sitten on tullut uutena juttuna nukkumaan meno...töihin lähdettyäni, joka ikinen ilta Edith huutaa itsensä aivan näännyksiin :( ...harmittaa...toivotaan, et menee ohitse.

Tampereen reissu meni melko hyvin...mitä nyt n. 1000 krt meni miulla hermot tuohon 7v:hen :kieh: ...kiukkus nimittäin joka asiasta :/ ...Edith olikin ihan nätisti...ja oli innoissaan väen paljouden keskellä...ja kaikista ihaninta reissussa oli miun ja Edithin mielestä DELFIINIT :heart: ...siis ovat niin inhimillisiä ja upeita eläimiä =) !

kriisi...kiva kuulla sinust ja Annasta...jaksuja arkeen :hug: !!

repa...kyl miäkin jouduin jonkin verran viihdyttää neitii ja lastenlaulut raikui autos :D !

Hei vaan kaikille :wave:

Täällä ei noi yöriekkumiset vaan lopu ja äiti menee ku haamu. Lääkkeet ei auta, joten viimeinen juttu mitä nyt tehdään on se, että otetaan pissistä näyte jos olis virtsarakontulehdus. Ite sitä epäilen mut onpahan sit ainakin suljettu pois. Kasvukivut ja poskihampaat on kyllä se todennäkösin syy, mut sas nähhä :) Onkos keltään otettu pissanäytettä pussiin? Mä tässä jo mietin kuinka riemastunut meidän tyttö huomenissa on ku vaippaan semmonen pussi laitetaan.... :whistle:

kriisi, mä tänään juuri kauppareissulla mietinkin et mitäköhän teille mahtaa kuulua, ni johan sä olit tänne laittanut :D

Raivarit,
täällä kans oli asia mikä tahansa mikä ei mene niinku neiti tahtois....hohhoh |O

Äh, kiukkukasa tahtoo koneelle, hei :wave:

Kyllä on hiljasta, itsekkin käyn kyllä päivittäin pariinkiin kertaan lukemassa mut kirjottelu jää aina vähän väliin kun on tää palsta sen verta hiljentynyt! :|

Näyttäis että tuo kolmas kuuri on nyt auttanut, ainakin neiti ollut paljon paremmalla tuulella! :) Kumpa teilläkin nemika pian helpottaa ! :)

Raivareita: Meillä ei oikeastaan VIELÄ saada, enemmänkin suu menee vaan alaspäin jos kädestä ottaa jotain kiellettyä pois, mut unohtaa tosi helpolla! :)

Yhteistyössä