TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Meidän poitsu se sitte nukku puolentunnin päikyt ja sammahti seiskalta silmänräpäyksessä yöäunille... ja menee nukkumaan nykyään oikein innoissaan,ei pane hanttiin vaan suorastaan pyytää päästä untenmaille :p Illan torkku,ei voi mitään....yöt meillä menee nykyään hyvin..aamuyöstä on levoton,mut usein tää pyöriminen alkaa vasta 5 jälkeen ja yhä usammin tokenee ilman apuja..kyl siinä jo hyvä määrä katkeamatonta unta tulee kun meen vielä ajoissa itekkin unille. Mut noi nukahtamisen jälkeiset huutelut on sitkeessä. Joskus vauvana oli sellasia jaksoja et nukku putkeen alkuillasta mut oliskohan kerran nyt joskus 1v tietämillä...jotenkin unissaan kampee istumaan ja sit on ihan hätäpäissä sängyssä... aina ei huuda vaan hälystä kuuluu joku räpsähdys ja kun meen kattomaan niin itsuu hoomoilasena....

Sain kuulla eilen et kaveri oli tehnyt päätöksen olla tekemättä lapsia... mulla on kolme hyvää lapsuudenystävää,joiden kanssa yhteydenpito väheni aika dramaattisesti jo raskausaikana. Silti kun ollaan nähty on ollut kivaa jne. mut ei mua enää mihinkään kutsuta tai mitään uskouduta juurikaan... eikä näistä kellään oo lapsia ja nyt siis yks heistä meinas ettei tulekaan ja hiljaselta näyttää kahden muunkin kanssa. Jotenkin tuntuu hassulta et mun vanhoilla kavereilla ei oo kuin yhdellä lapsia...ja tämäkin kaveri tuli hyväksi nimenomaisesti kun sai oman esikoisensa ja minä vasta perheenlisäyksestä haaveilin,mut tavallaan äitiyden myötä tullut vaikka tuntenut oon ihmisen kauemminkin. Kyl se tuntus väistämättä vaikuttavan ystävyyssuhteisiin tuo onko lapsia vai ei..on mulla tosin yks kaveri jolla lapsia ei ole ja silti pitää yhteyttä yms. mutta kuitenkin...
En nyt tiiä mitä tässä pohdin..vissiin sitä et tän kaverin päätöksen myötä meidän välit tuskin enää lähenee sellaseks mitä ne joskus oli :/ Ei mua haittaa et hän ei lapsia halua,mut ilmeisesti se että mulla niitä on on mutkistanut välejä...

repa...kyllä se vaan vaikuttaa yleensä kaverisuhteisiin...miulkin jäänyt melkein kaikki lapsettomat kaverit jonnekin...ihan muutama on vielä kuvioissa...ehkä se johtuu siitä, että arkielämät eroavat kuitenkin niin paljon ja se taas johtaa siihen, että puheenaiheet ovat täysin erilaisia...vaikkei niin haluaisikaan...itse olen ainakin huomannut, ettei miun jutut kiinnosta ketään :whistle: ...on niin tylsiä, kun ei tapahdu juuri mitään...mutta toivottavasti saat uusia kavereita siis "lapsellisia" =) !!

Carmen: Meillä sairaalassa nimenomaan suositellaan suunniteltua sektiota perätilan vuoksi alatiesynnytyksen sijaan. Tai ainakin ensikertalaisilla perätilasynnytykseen liittyy niin paljon riskejä vauvan kannalta. Enkä kyllä olis alateitse synnyttänytkään. Mulla koitettiin ulkokäännöstä, mutta kun poika oli ollut perätilassa ainakin rv 23. saakka, niin eipä kääntynyt. Ja kun mäkin olin sitä mieltä, että syystä on niin päin, niin en antanut yrittää kuin hetken ja kun vaikutti siltä ettei käänny, niin sanoin, et lopetetaan se homma. 50-50 on kai suunnilleen onnistumis% ja noista onnistuneista sit vielä aika moni tosiaan voi kääntyä vielä uusiks. Itse olin tosi tyytyväinen sektiopäätökseen eikä meidän poikakaan tuntunut ihmeemmin erilailla reagoivan kuin alateitse syntyneet (kätilön kommentti ). Mutta kukin tavallaan. Mä halusin ajatella vauvan parasta. Ja vielähän sillä sun pienellä on vaikka kuinka monta viikkoa aikaa kääntyä!

Mä oon jonkin verran roikkunut tuolla syyskuisten pinossa lueskelemassa ja kirjoittelemassa. Nyt tuntuu jotenkin mukavalta lueskella kohtalotovereiden juttuja :)

Nukahtamiset meni meillä jo jonkin aikaa hyvin ja nyt taas riehuu ja kiljuu puolikin tuntia ennen kuin sammahtaa. Argh. Samat on tuntemukset kuin Iinallakin, et miten sitä oikeesti jaksaa sit kahden pienen kanssa... Raivareitahan meilläkin on saatu jo puoli vuotta, joten se ei oo uutta, mutta kuluttavaa silti. Parit raivarit ja mä oon itse henkisesti ihan kuiviin imetty.

Lapsettomat kaverit
on tosiaan jääneet jonnekin. Vaihdellaan kuulumisia, mutta esim. yhdestä kaverista en oo kuullu aikoihin mitään. Mä aina kyselen, et mites menee, mut hän ei ole kysynyt multa kertaakaan oma-aloitteisesti. Eikä mulla suoraan sanottuna oo nyt kauheasti voimia ruveta hänen huomiostaan taistelemaan. Jos ei kuulumiset kiinnosta, niin olkoon. Suren sitä kyllä viikoittain, mutta minkäs teet.

Edla: Toivottavasti saatte pissan metsästettyä! Ja toivotaan ettei ole tulehdusta.

Täällä alkaa huomenna jo 37. viikko! Nopeasti se aika menee...

no niin. keittiön tuolit hommattu!! Ja kyllä on ihanat.. Ja ostin muuten kaupasta elämäni ekat (siis aikuisiällä) legginsit.. Ja mä kun vannoin etten semmosia pistä jalkaan... mut joo. uus paita on semmonen, että sitä vois pitää legginsien tai pillien kanssa...

carmen: keski-suomessa asutaan.. joten jos sun miehes tietää tältä suunnalta jonkun hyvän remppamiehen tai keittiön tekijän, niin suosituksia otetaan vastaan. Ja joo. ISKUn keittiö saattaa olla himppasen kallis.. katotaan mitä elegialta tulee hintalapuks.

Marmotta: ne smegin koneet on kyllä superhienoja. täytyy ihan vakavissaan harkita tota saksasta tilaamista, kunhan varmistan takuuasian maahantuojalta.. 500 euroa säästöä kodinkoneessa on aika paljon!!

lapsettomat kaverit: joo, on jääneet aika lailla taka-vasemmalle. Harmi. Muutama on, mutta he asuu tässä lähistöllä joten on helppo nähdä.. mutta esim kaasosta ei oo kuulunu mitään sitten huhtikuun 2008. kertaakaan ei oo mua ja poikaa käyny kattomassa saati soittanu. Että semmosta.. mutta onneks on tullut uusia ystäviä tilalle..

suunniteltiin tänään kaverin kanssa polttareita yhteiselle ystävälle. ei päästä kumpikaan hänen
virallisiin polttareihin.. ajateltiin mennä yhdessä syömään ja juomaan.. ja ehkä pitäs vähän fresitaa naukkailla..

tänään oli kiva päivä.. poika tosin oli illalla aika kiukkunen.. en tiiä oliko vaan nälkänen vai mistä johtu. iltapalaa meni ainakin ihan mielettömästi.

matamiko puhu mielenosottamisesta??: meillä poitsu kanssa osottaa mieltään kun oon töissä.. ja heti kun on viikonloppu tms (= paljon yhteistä aikaa) tilanne tasottuu... TSEMPPIÄ!! TIIÄN TUNTEEN NIIIIN HYVIN :heart:

öitä mammat!!

PS: naukuri: onhan kassi pakattua sairaalareissua varten???? Se voi olla lähtö koskatahansa...

carmen ei kukaan lääkäri voi pakottaa synnyttää perätilassa. Vaikka meillä silloin symnytysvalmennukses kätilö kuvas sen tapahtuman niin hienosti et mikäs siinä. Carmen meinaatko käydä ikeassa shoppailemassa? Vitsit kun harmittaa kun en oo ehtinyt treffaamaan teitä. Mun pitäs palauttaa muutama tapettirulla sinne isoon K-rautaan ikean lähelle täs joku päivä heti ens viikol. Mä tarvisin sohvan alas ja yläkertaan ja muutenkin kaikkee pientä meillä yläkerta alkaa valmistuu. Sinne tulee 2h ja aula josta teen tv. huoneen :) kyllä 4v. varmaan jo voi nukkuu yksin ylhäällä -toki meidän 5v. huutaa äitiä välillä -mut pärjäis kyllä. Utelias kun olen -onko ostamanne talo ns. avioerotalo? vai miks joku myy niin uuden. Meillä täällä Tupurissa niitä piisaa -naapuris oli ja joka kadulta melkein löytyy joku mis vanhemmat eronnu ja talo myyntiin. Toivotaan et itselle ei koskaan kävis niin ikävästi.

Naukuri varmasti on mukava lukee samassa tilanteessa olevien kuulumisii .. kenellä hähtenyt minkäkin lainen tulppa ja onko auki miten paljon ja mitäs muuta vadelmanlehtiteetäkö piti juoda et pääsis synnyttää :LOL: :) mulle tulee kohta vauvakuume kun te syyskuiset alatte synnyttää. iina sulle puhaltelen supistustuulia :wave:

Edla miten meni oliko pissa puhdasta?

matami kyllä se menee ohi. meillä taas roikutaan äidissä eikä yhtään sais laskee maahan heti alkaa armoton huuto. takiainen pikku takiainen

Mulla alkanut mahdoton kuntokuuri :) tässä kuussa uimahallille pitäs mennä jooooooooka päivä. Mun kortti menee vanhaksi enkä halua jätää kertoja käyttämättä. Onneks mun veli kävi tällä viikolla kerran punttiksella. Itse oon jo käynyt kahdesti uimas ja tänään puntil --lähteehäpän kesällä tulleet pari kiloo. :D

mut nyt siirryn naamakirjan puolelle. :wave:

Huonejärjestelyistä ei sen kummemmin ole vielä kokemusta, mutta musta lapsi vois ihan hyvin nukkua yönsä eri kerroksessa. Tosin kuulun myös siihen porukkaan, joka siirsi lapsen omaan huoneeseen 5kk iässä... Me saadaan pojalle isojen sänky syyskuun vaihteessa ja siinä vaiheessa kun alkaa siinä yönsä nukkumaan, niin pidetään portti kiinni ylhäällä. Mä en koe et olis mitään eroa siinä, et nukkuuko vanhemmat samassa kerroksessa vai eri kerroksessa. Eipähän pääsis lapset valtaamaan vanhempien sänkyä yöllä :D No joo, käytännössä tilanteen näkee sit joskus, jos tulee tarvetta laittaa eri kerroksiin nukkumaan.

birdie: Ei ole sairaalakassia pakattuna ei. Jostain syystä olen 110% varma, että tää raskaus menee yliaikaiseksi niin että vinkuu! :) Ehdin siis pakkailla myöhemminkin (kuuluisat viimeiset sanat ;)). Kaivoin kyllä yks päivä listaa et mitäs sinne taas voiskaan pakata, mutta jäi vielä ajatustasolle.

Merika:
Ihanaa, kun jaksat kuntoilla! Tekee varmaan hyvää niin fyysisesti kuin henkisestikin.

:wave: ilmottaudun lehtereille! kesa- ja sairasloma pidetty. Sain mansikkamaalta mukaani flunssan :( .

Olen ihan uunona kylla nyt kaikesta, yritin lueskella , mutta paa on ihan turtana viela, joten yritan paasta taas kiinni tanne palstailuun.

F nautti suomen kesasta ihan taysilla. Ulkona oltiin paljon ja mummon ja papan seurassakin nauratti ihan kivasti. Yot meni hulinaksi ja osa lomasta nukuttiin ihan viekuttain kun ei yolla herattyaan enaa suostunut meneen takas pinnikseen.

Nyt kaikille terkut ja tsemppia odottaville!

Pisupussista, juu pottaan me metsästettiin kun mä vähän aikaa olin ihmetelly sitä pussia... Tunti me viihdytettiin miehen kanssa likkaa siinä potalla -juotettiin mehua nokkiksesta, maitoa pullosta, aamupuuro pullosta, leikittiin ja (mä siis) laulettiin ja tunti siihen meni... no sit sitä tulikin.... Heitin putket sitten labraan samalla ku kävin kattomassa kaveria joka synnytti reilut kaks viikkoo sitten ja joka on edelleen sairaalassa ku arpi pääs tulehtumaan todella pahasti. Nyt alkaa jo näkyä tunnelin päässä valoa ja kotiinpaluu olisi varmaan lähipäivinä mahdollista. :/
Tuloksia sitten soitetaan huomenna et nyt ootellaan.

Viime yö
meni meillä sitten vallan loistavasti. Kerran kävin puolen yön aikaan rauhottelemassa likkaa ja sit se heräs puol kuuden aikaan, annoin maitoo ja sit jatkettiinkin unia ysiin asti.

Kaverit,
jeps lapsellisiin on tullut pidettyä enempi yhteyttä ko lapsettomiin. Matami, ei muakaan kuunnella... sen takii musta varmaan on tullutkin näin kovaääninen :whistle: :LOL:

Lc, kiva ku oot kesäriennoistas palannut meitin joukkoon :D

Hohhoh nyt nukkumaan... raskas päivä ollut... meidän isä sai nyt sitten vanhainkotipaikan ja tänään se sinne sitten muutti. Oon tosi iloinen että enää ei pompotella paikasta toiseen vaan nyt sai vakkarikodin, mut toisaalta taas haikeeta ku tietää ettei se kotona enää tule asumaan. Ihan ku olis taas yks luku kirjoitettu loppuun :/

Äh, nyt mä meen :wave:

huonejärjestely: meil nukutaan tällä hetkellä eri kerroksessa, lapset ylhäällä ja me alhaalla, näin ollaan nukuttu nyt siitä asti kun tyttö täytti 4kk, tarkotus olis että lapset siirtyis jossain vaiheessa samaan huoneeseen nukkumaan..ja me vanhemmat päästäis siten kanssa yläkertaan nukkumaan ( tyttö nukkuu nyt siis meidän "oikees" makkaris ) talviaikaan me pidettiin portaikon alapääs yövaloa siltä varalta jos tuo esikoinen jostain syystä lähti yöllä alakertaan niin näki astella portaat alas, meillä ei ole vielä(kään) yläkerras porttia mutta nyt olis tarkoitus laittaa..

jäähäs tyttö heräs päikyiltä..pitää mennä

No nyt vois sanoo, ET ONPA HILJASTA!

Meille ei uutta, viime yönä herättiin kahteen kertaan joten aikas hyvä yö.

Oltiin päivällä Korkeasaaressa ja mitäs tuo meidän neiti teki, nukahti ku oltiin joku tunti siellä ihmetelty elukoita -mahto siis olla tylsää :|

Vaipoista,
meillä on nyt Pamperssin EasyUpit käytössä ja ostettiin sellainen pahvilaatikko ja niistä PUUTTUU ne teipit takaata!!! :eek: :kieh: Onkohan tää ihan tarkoituksella vai vahinko käyny? Kiva yrittää kakkavaippaa pitää kasassa :kieh: :kieh:

Meillä on sellaset Bellinon rakennuspurkit (8kpl setissä ) ja ne on ihan ykköset. Rakentaa tornia, pistää kasaan ja purkit sisäkkäin. Ja yrittää kontatessaan raahata kaikkia kahdeksaa mukana :D

Ja arvatkaas unohtiko tää äiti soittaa niistä tuloksista terkalle :headwall: No siis en onneks usko et tulehdusta olis ja siis jos neiti olis ollu kärttysempi ni olisin varmasti muistanut mut ku nuo yöt on menny niin superhyvin edelliseen viikkoon nähden, ni ei ihme et unohtuu. Huono äiti-fiilistä kyllä ilmassa :ashamed:

mut joo, eipä mullakaan kummempia....

hiljentynyt on palsta eikä mullakaan mitään asiaa ole kunhan turisen omiani..

maanantaina meen hierojalle, elämäni ensimmäisen kerran..voin kuvitella huutavani kivusta kun mua aletaan hieromaan mut pääasia että sais selän taas kuntoon..

huomenna lähetään kummitytön 8v synttäreitä juhlistamaan ja samal juhlistetaan vanhempien hääpäivää..

Summer, mietin et miksiköhän ne puuttuu? Edellisessä ostamassani paketissa oli... Täytyy varmaan soittaa niiden aspalveluun ja kysyä. Eihän se nyt kiva oo ku täyttä vaippaa siinä pidät sormissat ja voi livetä et kakkendaalit on pitkin lattioita :kieh:

Kurpitsa, hyvä et edes jotkut on paikalla :D

Nemika: Onneksi huomasit että olitte allergisia tuolle(kkin) lääkkeelle, tiedät sit ens kerralla ainakin, etukäteenhän sitä valitettavasti ei voi tietää. Mutta hyvä jos alkaa sielä kans helpottamaan, meilläpäin TK:ssa ei hoitajat edes katso korviin, eli aina pistävät lääkärille, pitäiski varata se jälki kontrolli aika..

Iina: Suppari tuuli sinne! :whistle: Tuuthan heti kertomaan kun sielä jotain tapahtuu, vauva uutiset on aina yhtä ihania! :)

Hiukset: Meillä J:llä on sellanen takatukka, jota en raaski leikata vielä, kyllä edessäkin vähän kasvaa, mutta on tosi lyhyt. Luulis että jossain partureisaa leikataan vauvojen/lasten hiuksia. Meidän tuttava piirissä mä oon hoitanut sen.. Ihan pienimmät oon pistäny syöttötuoliin istuun ja joku piirretty päälle tai sit äiti/isä viihdyttänyt.

Kaverit: Parilla hyvällä kaverilla on vaan lapsia, ja suurimmalla osalla ei. Mutta hyvin ottavat vielä ( ainakin ) yhteyttä ja pystyvät joustamaan meidän menojen mukaan. Oon niin ilonen asiasta, varsinkin kun raskaus aikana mua varoiteltiin että jotkut voi hylätä.. mut ei! :)

Vaipat: Oon aina käyttänyt liberoa, ja tuun käyttämäänkin. Edellis kerralla tosin ostin pampersin housuvaippoja mutta oli jotenki isot mahasta, ja en vaan tykännyt niistä. Ja huomasin kans että ei ollu takana teippiä, luulin ettei pamperseihin edes laiteta, ja siks en varsinkaan tykännyt! :D

Meillä olis huomenna meidän ystävä pariskunnan häät ! :) J menee mun vanhempien luokse yökylään, ihanaa päästä miehen kanssa yhdessä pitkästä aikaa johonkin.. :)

Tsaude..

Oltiin tänään koko päivä kylillä..pojan päikyt veny hiukkasen myöhemmäks...ei vaan nukuttanut vaikka yleensä sammahtaa ennenaikojaan kun ollaan liikenteessä. Joten meni sitten kasilta unille.
Miehellä keikka pitkästä aikaa paikallisilla festareilla ja olis niiiin tehny mieli mennä mukaan,mut enhän miä mihinkään pääse :/

Poika jaksaa hämmästyttää joka päivä uudestaan... aamulla meni pitkästä aikaa potalle,kysyin että tuleeko pissa,niin herra vastas yllättäen päätä pudistaen et ei tuu,kysyin uudestaan et eikö,niin taas sama vastaus ja pään heilutus"ei tuu" :D

Edla,ei muuta kuin reklamaatiota kehiin..saat vuoden tarpeiks vaipat :p tai ryppysen 5 eurosen kuoressa,niinkun mies aikoinaan kun valitti jostain juustopallerosta..laitto kuoreen ja sai viiseurosen paluupostissa :LOL:

Mulla olis verhoja tullu siwaan ellokselta... vissiin pakko pestä noi ikkunat pikkuhiljaa :ashamed:

Mulla pahaolo tuntus kaikonneen,mitä nyt nälän yllä'ttäessä hiukan etoo... on edelleen kyl niin epäuskonen olo,et ootan sitä ultraa et konkretisoituis jotenkin tää asia. Ei kyl sillee ehi asiaa ajatella päivänmittaan...ihan hyvä =)

Huonejärjestely,Miä kun taas kuulun kategoriaan lapsi nukkuu kyljessä ja aah se on mukavaa :D Niin en suurin surmin vois kuvitella eri kerrokseen,hyvä jos omaan huoneeseen joskus 2v tietämillä...epäilen kyl et sillonkaan :whistle: Mut eiköhän sen omasta ipanasta tiiä onko valmis... jos nukkuu yöt läpensä niin varmaan aika sama =)

Meillä asuu kiltti taapero näinä päivinä...tulee syömään kun kutsutaan,uskoo 90%kieltoja ja haluaa itse nukkumaan,jopa hampaat saa harjata ja kohta nukkunut tunnin putkeen ilman inahdustakaan :eek: herra siunaa ja varjele.. ihmeiden aika ei ole ohitse.
Meen ahmimaan sänkyyn kirjoja...se on nykyjään mun suuri nautintoni :p

Uaah, meni pitkät pätkät taivaan tuuliin. Ei kun uudestaan..

Vaipat on just niitä teipittömiä. Ajattelin ostaa koko lootan ettei tarvii koko ajan olla raahaamassa pussia kotiin ja tosi harmillista oli kyllä huomata etta teippi puuttuu. Mä en noita laatikoita ole aikaisemmin ostellut, mutta toki oletin että niissä on teippi kuten Pampersissa yleensäkin on. Nyt pitää olla pussi mukana varsinkin kakkendaalin :)D) poistopuuhissa että saa vaipan sinne, muuten on kyllä tavara lattialla hyvin pian. Taidan reklamoida myös jos muistan/ehdin.

Kiukku iski tänään sit niin ettei koskaan aikaisemmin. 20 minuuttia se vaan huusi, repi, riuhtoi, heitteli tavaroita ja itki. Aikaisemmin ollut niin ihana ja aurinkoinen ja nyt tollainen painajainen, ihan kun eri lapsi! Äitini neuvon mukaan en edes yrittänyt pitää sylissä ja tyynnytellä, nostin lattialle ja annoin huutaa. Kysyin parin minuutin välein kelpaisiko hali, mutta vastaus oli samaa huutoa. Aikansa mesottuaan tuli räkä poskella luo, sanoi "cara mamma" ja kiipesi syliin. Toivottavasti se johtui ainakin osaksi hampaasta, uusin tulokas on saanut koko posken turvoksiin ja mustelma näkyy myös, Eeva sylkee itkien kovan ruoan ulos, pitelee poskeaan ja sanoo "sattuu". Panadolia annan niin paljon kun uskallan, mutta ei sitäkään viitsis pullokaupalla juottaa. :|

Edla: Mäkin ostin joku aika sitten Pampersin EasyUpeja (ei laatikossa vaan normipakkaus ) eikä niissäkään ollut tarroja. Olisko ollut joskus toukokuussa. Puhuttiin siitä mammojen kanssa puistossa ja joku sanoikin, et ei niissä ole. Typerää mun mielestä, mutta en oikein mallinkaan puolesta tykännyt niistä, vaikka BabyDryt olikin ihan ykkösiä. Nyt mennään vaan Liberon housuvaipoilla, kun istuu pojalle paremmin.

Me oltiin aamupäivä pojan kanssa kans kylässä kaverin hiekkiksella ja kun poljettiin kotiin, niin poika nukahti pyörän istuimeen. No, mietin sit kuumeisesti, et mitenköhän käy päiväunien, kun ikinä ei olla saatu poikaa mistään siirrettyä suoraan nukkuvana sänkyyn, mutta niin vain onnistui! Ja mitä vielä, nukkui 3h! :eek: No, meillä onkin kinattu nukahtamisten kanssa viime aikoina, joten tuo oli ihan tervetullutta :D

Täällä olo on muuten tällä hetkellä loistava :) Selkä ei vaivaa eikä mikään muukaan. Ei edes pojan odotusaikana riivannut turvotus! Jei! Jaksan pyöräillä ja kävellä ja ottaa jopa juoksuaskelia pojan perässä ;) Ainoa mikä "vaivaa" on jatkuva tuskan hiki, kun jotain yrittää sisällä saada tehtyä. Maanantaita odotetaan innolla, kun silloin mulla on synnytystapa-arvio sen edellisen sektion vuoksi. Kiva nähdä vauvaa ultralla ja katsotaan, josko meille vahvistuisi sukupuolikin vielä varmemmin ;) Painoarviota odotan kyllä mielenkiinnolla, mutta varmaan aika samankokoinen on kuin veljensäkin näillä viikoilla. Mun mahaa sanotaan tosi pieneksi, mutta eihän se vauvan koosta kerro.

Ny Vauva-lehden kimppuun :wave:

naukuri ja rv 36+0 :D

Tervehdys pitkästä pitkästä aikaa. :hug: On ollutkin jo kovin ikävä teitä kaikkia. Jotenkaan en vaan koskaan jaksa tulla kirjoittamaan, kun uusi työ on aika vaativa ja iltaisin olen raskauden takia ihan poikki. Meillä menee kuitenkin tosi hyvin. Avasta on tullut iso tyttö, juoksentelee kaikkialle ja sanojakin on paljon. lyhyitä lauseita löytyy sekä suomeksi että norjaksi. Hiukan olen vaan viime aikoina ehtinyt huolestua tuosta sikataudista ja toivonkin, että tilanne jotenkin ratkeaisi ilman pahempaa epidemiaa. Meillä kun kaikki kotona kuuluvat johonkin riskiryhmään.

Täällä on paljon tapahtunut. :hug: lähetän niitä tarvitseville ja onnea toivotan kaikille raskautuneille. Ainakin repa ja marimint vissiin olivat. Carmenin ja naukurin LA:t puolestaan lähenvät. Hurjaa. Aika menee niin nopeaan. Täälläkin potkitaan jo kovaa ja alan pikkuhijaa näyttämään valaalta.

jaksuja kaikille joiden lapsi sairastaa. Se on rankkaa. me oltiin kesäkuussa Avan kanssa osastolla 4 päivää rotaviruksen takia ja kyllä oli pieni huonossa kunnossa. Onneksi siitä selvittiin. paino tosin tippui Avalla hurjasti taudin takia.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti ehdin taas pian kirjoittelemaan!

Kivaa Katris kuulla sustakin :) Vai että Ava sai sit rotan, höh :( No hyvä et meni sit kuitenkin ohi ilman mitään jälkijuttuja. Sikalenssusta, onhan se vähän ahdistava ajatella, myönnetään -me kans kaikki riskiryhmässä ni kyllä sitä miettii :( Toivotaan et tartuntojen määrät lähtis laskuun.

Vaipoista
vielä, mä soitan sinne maanantaina ja kysyn asiasta koska noita vaippoja en tule siinä tapauksessa enää ostamaan koska kyllä mä sen teipin sinne tahdon :D Te Liberoiden käyttäjät, mikäs niistä on sellainen vastaava ku noi easyupit? Musta ne kaikki paketit näyttää ihan samalta... ja saako niitä jostain edullisesti, siis samalla idealla ku babydry-laatikot? Tahtoisin niin käyttää noita babydryta mut vaihdoista on tullut niin hankalia et on paaaljon helpompaa ku saa neidille vaipan pystyasennossa. Onhan niissä Liberoissa ne tarrat? :D

Naukuri,
meillä kans onnistuu toooosi harvoin siirtäminen nukkuvana paikasta A paikkaan B eli sänkyyn. Ihan toivotonta, siis vaikka olis nukkunu vaan vartin. Pöh, noiden ipanoiden kanssa. Mut hienoa et teillä onnistu toi ja vau vielä sille kolmelle tunnille. Sun selkäs alko vissiin uskoa sua ku oot stressannu sitä ukkos töihin menoa ja päätti parantua :D

Katris ihana kuulla vihdoin sinusta,on kaipailtu.... Riskiryhmää täälläkin ollaan,mut eikai auta kuin tyytyä kohtaloonsa jos eteen osuu :/

Edla,Liberon vastaava merkki on up&go muistaaksein...

Naukuri,Meilläkään ei ennenvanhaan onnannu mitenkään siirto nukkuvana,mut kas nykyään ei hievahdakkaan jos autoon nukahtaa tms. ja siitä siirtää...ei ainakaan välitä :D

Meil nukuttiin taas yli seiskaan...puolen maissa nousi ylös huojumaan ja sit tulikin kainaloon jatkamaan unta..... ihanan levänny olo..sanoisinko kreivin aikaan tullut tää pitempään nukkuminen B)

Herra ilmotti et kakka housussa...et eikun vaihtopuuhiin :|

neljä eri lääkäriä..kukaan ei näe putkien tilaa. sit hermostuin. eilen käytiin sairaalassa korvapolilla sitten. ja ei se ihme ole ettei olla sinne nähty. pojalla on sit tosissaan niin kapeat noi korvakäytävät ( vertasivat vastasyntyneen käytäviin) ja sit rakenne on erilainen. ne kaartuu vähän sivulle ja siel vasta tärykalvo. eli ei sinne tk:n vehkeillä näe.
tulehdusta ei onneks ole. putkien tila avoin kuitenki. saattaa olla auki koska tärykalvo ei liiku ilmaa pumpattaessa mut oikeessa korvas kuivunutta verta vielä. joten liuotellaan edelleen ja kk päästä sit polille uusiksi. ja jos ei apua tule niin nukutetaan jälleen ja putsaillaan unessa niitä. tai sit vaihdetaan putket. mut se selvii sit kk päästä.

mä oon niin pettyny ukkoon. eilen päätin ottaa vapaa illan itelleni ja lähteä yön keikalle jonne olen odottanu kaks vuotta pääsyä kohta. pääsis keikkojen makuun taas edes vähän. mut ukkopa ei tukea antanu idealle. ja sano vaan et oonko niin katkera ku muut kaverit lähtee joilla on vauva.. :headwall: eli tää suhde soutaa ja huopaa. ja olisin ansainnu mielestäni käydä siel. ku olisin viel autolla menny..ja tullu suoraan keikan loputtua kotiin.. :ashamed:
mut ei sit varmaan saa elämää olla kodin ulkopuolella.. :(

mut nyt lähden pikkusten kans käymään markkinoilla.. :wave:

ja jaksuja kaikille :hug:

Nemika, voi noita pienen korvia :hug: Toivottavasti nyt alkais jo tulee kuntoon :| Ja mikäs sun ukolles on tullut? Eikö se tahtonut päästää sua lähtee vai miksi et sitten mennytkään? Olis varmaan ollu hieno keikka... Äijät on kyllä ihmeellisiä välillä, ne ei vaan tajuu... :hug: Mulla on töllö auki ja O. Lindholmhan siinä lauleskelee :D

Meillä herättiin viime yönä taas vain kerran mut oltiinkin sit kerralla hereillä reilusti yli tunti. Kiva, kolmen aikaan yöllä olis pitäny leikkiä :headwall: Olin kai vähän tyly äiti, mut ei meillä aleta keskellä yötä leikkiä... eli laitoin likan sänkyynsä ja siinä se kiljahteli mulle ja mä makasin vaan hiljaa siinä vieressä omassa sängyssäni enkä reagoinu mihinkään... Oli aika yllättävää ettei neidillä menny hermot sit enää vaan tosiaan kiljahteli, möyri ja vääntelehti ja sit sammu... odotin siis hereillä et koska alkaa huuto kunnes sit hiljeni kokonaan.

Repa, kiitti niinhän ne on niitä up&go :) Voi että mua kiukutti taas äsken vaihtaa noita kakkavaippoja, arggggghhhh... :kieh: just niiku Summer sano, pieni mutta silti niin iso asia!

Ainiin, ootteks suojannut/ suojaamassa keittiötä? Mä oon tosta hellasta vähän huolissani ku tuntuis tykkäävän käännellä niitä nappuloita... Samoin roskiksen tyhjentäminen ei musta oo kovin kivaa... mietin jotain teippisysteemiä roskiksen oveen ja sit liesisuojaa.

Neiti ei oikeestaan ollenkaan anna mun olla rauhassa koneella :ashamed: Kiipeää tähän pöydälle ja painaa tota windows-nappulaa ku tietää et siitä aukee käynnistä-valikko... hohhoh... Äitin oma nörtti :D

Yhteistyössä