TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009
Synttäripäivä..Syntymämitat.......... ..1-v mitat

Jenni...............13.3......1380g/42cm/28,5cm...9310g/75,5cm/44,4cm
Nemika...............21.4.....2520g/47cm/32,9cm....7385/72cm/45,5cm
Katrinainen........24.4.
Summer81.........30.4.........3945g/50cm............12kg/80cm/
poika04ja08......30.4.........3500g/50cm/...........10kg/75cm/
Marimint81..........5.5.
Weiss................. 7.5.
Edla-Mamma........7.5.........2965g/48cm/..............8800g/73cm/
Naukuri................8.5........190g/49cm/37cm.....9800g/78,5cm/48
London C...........10.5..........2500g/......................8220g/72cm
Birdie.................10.5
Carmen.............12.5..........3972g/51cm/37cm.....8950g/78cm/47
sonja R..............13.5.
Liukumiina.........16.5.
Jossu-71............20.5...........4440g/55cm................9960g/80cm
Kurpitsa.............21.5......2465g/46cm/33,5cm....9060g/76cm/44cm
Hemuli79............21.5........3430g/49cm.................10,4kg/76,6cm
Vilma..................22.5......3310g/49cm/34cm.......9250g/74cm/46cm
Matamimimmi68.24.5...........3480g/50cm................9270g/71,5cm
Marmotta...........26.5.
Repa..................26.5.......3400g/49cm/34,5cm..9450g/78,5cm/45,1
Uskonpuute.......26.5
Iina72................28.5........3685g/51cm/35......10,5kg/79,5cm/46,7
Heinuli81...........29.5. 8,7kg / 74cm
Puliina...............30.5.
Merika77...........30.5......4990g/56cm..................13,6kg/81cm
Kirsikkatomaatti...........3375g/49cm/36cm......10,1kg/75,5cm/47,2
Sarbba...............4.6.
kriisi....................7.6......4045g/52cm/38........10,45kg/76,5cm/47 ,5
Majj.....................9.6.......3635g/51cm/33,5......9700g/73cm/46cm

uudet tulokkaat 2009
Jenni pikku neiti syntyi 11.1.
Iina72 pikku neiti syntyi 10.8
Liukumiina 20.8 ?
Naukuri pikku neiti syntyi 14.9
Carmen pikku neiti syntyi 27.9

LASKETTU AIKA
2009
Sonja R 4.11.
Uskonpuute 26.11
Katrinainen 2.12 (27.11)
Keilis joulukuu

2010
Marimint 4.3.
Puliina huhtikuu
 
Kiitti Jossu pinosta :wave:

Matami,Juu,välimatkat estää.... ja olinko ihan hakoteillä kun muistelin et se avoin pk maksais jotain? Tulekeehan kylään niin viritetään oma kerho :)

Tsemppiä matami ja merika imetyksen lopetukseen =)

Onnea Eevalle ässästä,meilläkin tulee joskus.... :flower:

Nyt laittamaan poika kuntoon ja muskariin musisoimaan :wave:
 
Marmotta: Joo viikonloput meillä on aikas kiireisiä, jos ei perheen kesken olla, niin yleensä Hallista sit joku vierailee, kun ei viikolla ehdi. Ite aattelin lasten kans suoraan eskarista mennä keskiviikkona keskustaan kierteleen, eli 12-13 välillä ja olla sinne neljään että mies hakee ainaki lapset autolla pois, ette sillo pääse? Toki mä iltaisin ulkoilen kans lasten kanssa, koiraa on lenkillä kuitenki käytettävä tms niin sillonki passaa joku pvä!
 
Kiitti jossu uudesta pinosta! Itse en edes aina huomaa että on jo uusi kuukausi! :)

Meil oli sit taas vähä levottomampi yö, ja tuntuu että mies on muuttanut kokonaan yöt sohvalle.. Ja muutenkin tullut taas riideltyä tavallista enemmän miehen kanssa... |O

Kenellekkään ei oikeasti voi tapahtua niin paljon kun mulle ! No, aamusta puin neidin heti ja vietiin mies töihin että mulle jää auto, no arvaten kun päästiin takas koti pihaan huomasin että mulla oli jäänyt avaimet kotia ja puhelimesta loppui akku, kiersin kaikki tutut naapurista että voisin soittaa jollekkin että mulle tultais avaan ovi, ketään näistä tutuista ei tietty ollut kotona ! Kiersin kaikki paitsi omat vanhemmat koska ajattelin että he ovat automaattisesti töissä, mun vanhemmat asuu meidän lähellä ja heillä ois meille vara-avain. Onneks oli sentään auto käytössä ja mun oma äiti on asiakaspalvelussa töissä niin suunnistin sinne, sieltä varmasti löytäisin hänet.. No mun oma äitipä kertoi että mun isä on kotona sairaslomalla.. Olis pitänyt vaan käydä tarkistamassa heiltäkin, lopulta onneks päästiin neidinkaa sisälle! :headwall:

 
Iso kiitos Jossulle uudesta pinosta!! :flower: Mäkin haahuilin eka tuolla elokuussa vielä... :)

majj: Voi ei mikä aamu! :/ Onneks pääsitte kuitenkin kotiin. Mut tiedätkö, siitä tuli mieleen, et me älypäät ei olla annettu kelleen vara-avainta meille... Mä en oo vissiin ikinä jättänyt avaimia kotiin, niin eipä ole tullut mieleen. Pitääkin heti tänään antaa anoppilaan avaimet, kun asuvat lähinnä ja mummu on sieltä tulossa visiitille iltapäivästä.

Arvatkaas mitä?! Ei, ei mitään synnytykseen liittyvää ;) Meillä kävi tänään siivooja! Oli eka visiitti, mutta käy tästä lähtien 2xkuussa. Oltiin jonkin aikaan pojan kans täällä kotona ja sit lähdettiin puistoon ulkoilemaan. Kun palattiin takaisin, niin meinas silmät tippua päästä, kun leivänpaahdinkin oli kiillotettu! :eek: Vaik ei siinä mitään, ihanan puhtaalta tuoksuu ja näyttää :) Varsinkin keittiössä huomaa eron, kun kaikki kiiltää. Tää on nyt sitten sitä mun luksusta tulevaan hulina-arkeen :p

Meillä alkaa pojalla olo helpottaa. Vähän tulee vielä räkää, mutta ulos päästiin nyt kuitenkin. Ihanaa, meinas jo yhdestä päivästä kaatua seinät päälle, kun meni ihan vinksalleen koko päivä.

Repa: Voi apua mikä kerho siellä on ollut!! Eh, jäis ehkä multakin väliin vastaisuudessa, vaikka joskus nuorena siellä samalla talolla roikuinkin. Enää en roikkuis :D Meillä on avoin vanhempi-lapsi -kerho, joka on kaupungin järkkäämä päiväkodin tiloissa ja sit toinen on MLL:n perhekahvila. Molemmat on ilmaisia eikä ole mitään erityisohjelmaa järkättynä. Tai on niissä molemmissa aina jotain teemaa tai vierailijaa (lasten uni, lasten ravitsemus, äidin jaksaminen, kirpputori, juhlapäivien askartelua jne. ), mut ei niitä tarvi mennä kuuntelemaan jos ei halua, kun ovat toisessa huoneessa. Voi vaan olla, leikkiä ja kahvitella muiden kanssa. Srk:n perhekerhokin meillä on, mutta siellä on lapsille omat hoitajat, jotka leikittää niitä toisessa huoneessa. Äideille on lyhyt (5min) hartaus ja sit vapaata pulinaa ja kahvittelua. Sekin siis ihan mukava paikka.

Jaha, ny jotain ruokaa ja sit päivälevolle ;)
 
Naukuri: Joo kun muutettiin tähän asuntoon niin oli 3kpl avaimia valmiina niin katsottiin parhaaks antaa mun vanhmmille yks avain varmuuden vuoksi ! Ja hyvä näin! :) Oon aika kateellinen tuosta siivoojasta! :p ihanaa !

Kerhoista: Me tavataan käydä mll:n muskarissa keskiviikkoisin ja sit järjestävät muina päivinä kans kaikenlaista ohjelmaa just tuota perhekahvilaa ym. Ihan kiva! Sit on niitä seurakunnan järjestämiä, mutta niissä ei olla oltu. Maksaako muilla muskari? Meillä se on ilmainen, mutta esim oulussa mll:n muskari maksaa 75e/ syksy ja kempeleessä 40e/syksy .
 
Naukuri,Aah siivooja,oon kateellinen. Saako udella paljon tulee kustantamaan? Mulla on haaveissa kans....
Mulla ei sikäli oo seurakunnan juttuja vastaan,mut aikasemmissa ei oo ollu ihan noin jumala pelastaa meininki... :/ Tosin saahan tuonne mennä ihan oman aikataulun mukaan,et jos taktisesti jättää tuon hartauden välistä tai ainakin myöhästyy ;) niin sit on ihan ok,onneks se tosiaan ei ollut kun sen puolituntia =)
Kiva et teitin potilas on paranemaan päin =)

Majj,Meillä mies nukkuu toisessa huoneessa viikolla ja joskus viikonloppusinkin jos poika on levoton. Me ei kuitenkaan tehä sängyssä nukkumista kummempaa... mennään eriaikaan sänkyynkin,niin ihan sama. Jaksaapahan mies aamulla töihin jos sattuu et poika valvottaa =) Nään sen jotenkin niin että keretään makaan kylkikylessä vielä kyllästymiseen asti ;) Toisekseen parisuhde hoidetaan meillä ihan toisissa tiloissa :whistle: :p
Onneks pääsitte tytön kanssa sisälle... :flower:

Muskari...no joo,oli eka tunti niin tietty siinä ei päästy ite asiaankaan heti,mut tulipahan taas todettua et ihan fiksu oon ollut kun en vielä viimevuonna raahannut mihinkään harrastuksiin poikaa... nytkin oli sillä hilkulla et jaksaako vai ei. Kiemurteli kyllästyneenä siinä lattialla ja seisoessa ei suostunut irtaantumaan sylistä,mut tilanne on varmaan jouluun mennessä jo toinen kun poika tuosta kasvaa....
Tän ikäsenä riittäs melkein vaan se toisten lasten kanssa lelujen tutkiminen,ei paljoo jaksa tuohon ohjattuun keskittyä.Mut tuleepahan nyt kuiteskin jossain käytyä =)
 
repa...se avoin päiväkoti ei maksa mitään...ja ne on auki aamusta jonnee kolmeen tai neljään saakka...eli voi mennä milloin vaan...siellä on muistaakseni myös sellainen palvelu, et lapsen voi jättää hoitoon, mutta se taisi olla maksullinen..
 
Matami,Okei... jostain luin et maksaa,mut kattelin kotkan kaupungin sivuilta et siellä on ns.avoimia päiviä mitkä ei maksa ja muu huttu sit maksaa. Mut onko siellä sit avoimet päivät joka päivä? Joskus voitas mennä vaikka porukallakin =) Kylhää tosta tietty matkaa tulee rattailla....

Summerille parempaa mieltä :flower:
 
Repa, kiitti! saadaan ne hemmetin kuulat pois ja arki rullaamaan, niin eiköhän se taas ilosemmaks muutu. Ärsyttää vaan niin paljon kun ollaan sitä eskarin alkua odotettu paljon ja nyt ei sitten ees pääse sinne. Ne muut on siellä olleet jo muutenkin aikasemmin, kun ovat hoidossakin. Ainut pelkkä eskari siinä ryhmässä.

Marmotta, näin sellasen ilmotuksen tosta kosken mll:n toiminnasta ja siellä mll:n kerhossa on joku vaatteiden vaihtotori tän kuun lopussa...sitten siellä on joku vapaaehtonen kahvikassa 1e/perhe.....ja se aika on 9-11.30. niin ja se kirpparikin on tän kuun lopussa taas jämsässä. En muista päivää :/
Meinaatteko lähtee sinne englantiin?
 
summer: voi harmi et tollanen rumpa noist kuulist sit tuli..toivotaan nyt että tulis pois ettei tarvi mihinkään leikkauksiin turvautua..

vilma:voi hurja..onneks kaikil oli kypärät eikä pahemmin sit käyny :hug:

naukuri: mä tahdon kans siivoojan ;) nautihan nyt hyvin kiillotetusta kodista =)

 
Repa: Tää firma veloittaa 32e/h, koska meille sopi alkuviikko siivoukseen (loppuviikko kalliimpi ). Meidän asuntoon laskivat kuluvan noin 3h eli kuussa tulee yht. 6h. Ja siitä sitten saa sen verovähennyksen 60% eli itselle jää maksettavaksi... ööö... jotain 80e/kk. Ja jos tällasta jälkeä tekee joka kerta niin antaa maksaa! :D

kurpitsa: Nautin :)

Me käydään muskarissa yksityisellä (täällä pk-seudulla on tsiljoona järjestäjää... ) nimeltään Suomen Kuoro-opisto. Niillä on muskarit ihan tuossa meidän vieressä. Maksaa 80e/kausi. Ei tosiaan mitään halpaa, mutta eipä täällä paljon edukkaamminkaan saa, kun mikään taho ei ainakaan meidän nurkilla järjestä ilmaiseksi. Ja kovin kauas en halua lähteä, kun on tuo vauvakin tulossa, niin menis liian vaikeeks.
 
Olipa ihana iltapäivä, vietin aikaa kampaajan hierovassa tuolissa kahvin ja lehden kanssa, kävin kaupoilla ja ajelin kotiin ihan mateluvauhtia kun sain kerrankin yksin ajella.

summer, mistä sä niitä kirppari-juttuja aina löydät? Mulla on valtavat kasat Eevan vaatetta mitä vois myydä, mutta ne on lähinnä kesä/kevätjuttuja että keväällä sit.. Pitää tosin käydä siellä kirpparilla, jos vaikka löytäis jonkun haalarin millä vois antaa rymytä lätäköissä alkutalvesta.
Miten se vaihtotori toimii, tiedätkö? Ajattelin että jos se on niin, että mä annan vaatteen jollekin joka antaa mulle sit vaatteen takaisin, niin hyvin todennäköisesti koot ei osu kohdilleen. No, sekin ehkä selviää.
Ollaan menossa sinne Lontooseen, joudun vaan jumittamaan sormi lentojen varausnapilla ja odottamaan, että setä ja täti saavat siellä asiansa kuntoon ja lusikat jaettua. Saattaa mennä lokakuulle hyvinkin.

Jos alkais täyttelemään asunnonhakulappuja, Eevan isä maksaa elatusmaksut takautuvasti tän vuoden alusta, saadaan maksettua takuuvuokrat ja ostettua kaikki huonekalut yms kerralla, ihana tietää ettei tarvii säästää niitäkin varten kuukausikaupalla.

birdie, on ne nätit ne sun uudet hiukset. :)
 
Summer, no höh et meni nyt tollaseks toi kuulahomma :( Toivottavasti nyt pian tulisivat luonnollisesti sieltä ulos...

Kerhoista meille,meillä täällä on Srk:n ilmainen muskari ja itseasiassa huomenna ollaan menossa ilmottautumaan mukaan tälle lukuvuodelle. Oltiin samassa viime vuonna ja tosi mukavaa oli :D Sit meillä on myös srk:n perhekerho sekä MLL:n perhekahvila, en tosin oo kummassakaan käyny. Sit meillä on tossa vieressä kaupungin leikkipuisto ja sit ollaan käyty leikkipuistossa vähän kauempana, jossa oon siis itse lapsena leikkiny :) ja muutama sama ohjaajakin :D

Naukuri, sullahan on LA ihan hetken (25min) kuluttua ylihuomenna :D Mites muuten saat meidät infottua ku epeli nro II on maailmassa? Toi siivoojajuttu, mä oon NIIIN kade. Niillä on sit omat välineet mukana?

Birdie, mä kattelin kans et tosi kivannäköset sun uudet hiukset. Onks ne kuinka pitkät, ei siitä kuvasta ihan saanu selvää :) :/

Mä en tiiä mitä tuo minun lapseni nyt meinaa... se on nyt muutamana päivänä jättäny päikkärit nukkumatta, on siis vaan kierinyt ja pyöriny sekä leikkiny sängyssä päikkyjen aikaan ja sit illalla ollu seiskan aikaan valmis unille... Sit se nukkuukin kahdella heräämisellä sen 15h!!! :eek: Eli siis ihan riittävästihän se on tuon ikäiselle, samahan se on ku nukkuis 12h yöunia ja 3h päikkyjä... Mut onkse ihan normaalia?

Nyt nukkumaan, öitä :wave:
 
Hei

Mikäs summerin pikku mihen tilanne?

Miten Repa jakselee?

Kiva Marmotta että asiat sielläkin rullaa =)

Mulla tää kirjottelu on vähän jäänyt kun on aina kiirren. Esikko vie kauheasti mun voimia ja nyt meidän pienimmäinenkin on uhmis ihan selvästi huomaa et uhmaa iskee päälle.

Mä oon hankkinut jo talvivaatteet valmiiksi ainoastaa kengät puuttuu jotenkin ootan talvea tosi paljon. Meille tuli pienemmälle Jonathanin haalari+ Lassien haalari ja sit takki+housu systeemi
isommalle sitten sama systeemi paitti Jonathanin tilalle Reimatec. Kenkiä olen miettinyt et mitä ostan mutta pitää katsella ainakin noi kuomat ostan kummallekkin mutta mitkä toiset se jää nähtäväksi.

Meillä asuu pieni apina nykyään kiipeilee mitä ihmeellisempiin paikkoihin ja kokoajan. Puheesta oon vähän huolissani kun alko niin aikaseen tulemaan sanoja mutta jotenkin nyt on ottanut takapakkia :/ Osaa kyllä pyytää esim maitoa "anna mammmaaa" mut jotenkin puhe on jäänyt kaikkie uusien liikunnallisten taitojen alle.

Mua kauheesti kiinnosta kuulla miten Weissin allergia asiat on? Jos satut lukemaan niin kerro minulle.. Meillä mennään samaa rataa kuin ennenkin eli varovasti ja välillä oonkin tosi stressaantunut että saako lapsi kaikki tarvitsemansa jutut ruokavaliostaan..

Odottajille tsemppiä ja synnytykseen onnea.
 
Huomenta.

Meidän pikkumies päätti herätä isänsä kanssa samaan aikaan siis 5.30 huh, huh mitähän tästäkin päivästä tulee. No, sen verran olen jo saanut aamutuimiin aikaiseksi, että eka satsi syksyn omenasadosta kiehumassa soseeksi.

En mäkään aina huomaa noita kuukausien kulumisia, mutta esikoinen on alkanut innolla seuraamaan kalenteria ja on tohkeissaan kääntämässä tosta meidän seinäkalenterista uutta sivua joten pysyn edes jotenkin kuukausirytmissä mukana vaikka muuten tuntuu etten aina tiedä mikä maa mikä valuutta on menossa :LOL: Eiköhän tämä tästä pikku hiljaan selkiydy tämä mun päänuppi, jos esim jouluun asti jaksain niin eikähän sit oltais jo voiton puolella. Kaikki on nyt vaan niin p...tä. Sorry, omanapaisuus.

Nyt pukeen pojat ja viemään keskimmäinen kerhoon. Sit käydään pikkumiehen kanssa heittääs kauppakierros.
 
edla: meillä on taisteltu jo jonnin aikaa päiväunien kans..ja samaa tyyliä sitten et on illasta aikaisin tosi väsy jo ja yöunet sit pitkät.

kohta lähdetään polille ajeleen. pojalla se sydänlekuri niiden pyörtyilemisien takia ja rytmihäiriöiden yms...eli selvyys tulee kohta oliko joku ohimenevä juttu vaan.. :wave:

täällä neuvolas komero minne saa jättää omia vauvan vaatteita ja sit ottaa jos jotain löytyy. se on tosi kiva =)
 
Kiitti kaikille tsempeistä! :hug:

Marmotta, taisin tällä kertaa huomata ensiavussa ilmotuksen mll:n toiminnasta.... en tiiä miten vaihtotori toimii, mutta olisko sitten just tollai niinkun sanoit. Siitä kirpparista on ilmotus aina vekkarissakin...tosi pienellä vaan. Hienoo että saat rahaa takautuvasti! helpottaa varmasti hurjasti elämää! Meinasitko kaupungille laittaa hakemusta? vekkarissa on ollut jotain ilmotuksia...ootko huomannu?

Poika ja kaikki muutkin; huomista röntgeniä odotellaan ja sitten lääkäri soittaa 12.15 mulle. Kai se sitten selviää lähetäänkö perjantaina takasin sairaalaan ja ottavat pois :/ Ei ole kuulia nimittäin vieläkään näkynyt. Kyllä ne pitäis tulla, mutta eipä näy. Toisaalta toivonkin että jos ovat mahalaukussa, niin ottasivat perjantaina pois...koska ei jaksais enää toista viikkoa samaa.....ei päästä ikinä normaaliin elämään. Se maanantainen lääkäri sanoi, että jos suoleen menevät, niin sitten tulevat kyllä pihallekin...sinne jos jäisivät jumiin, niin sittenhän niitä ei sais tähystyksellä pois :| en haluu ees ajatella.
Ihan normaali riehuva poika tuo on...eikä satu mihinkään.
 

Yhteistyössä