TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Onnea Iina pienokaisesta :flower:

Vilmalle onnea uudesta työstä :flower:

Täällä pojalla alkanu niin kamala uhma,et oksat pois :headwall:
Mulla on välillä niin kamalat "huono äiti" fiilikset,ku en tiedä mitä tuon pojan kanssa teen.
Pihalla tai muualla kuin kotona ollessa ollaan todella kiltisti,mutta sitten illat kotona...kaikkea kiellettyä kokeillaan päivän aikana miljoona kertaa,vaikka kuinka koetan kieltää!Vaipan vaihto,iltapalan syöminen ym. missä omatahto ei mene läpi,niin kamala huuto alkaa.

Olen nyt ollu muutamana päivänä töissä ja muistin yht äkkiä,miten helppoa elämä silloin on ollutkaan,vaik silloinki oli olevinaan rankkaa ajoittain!Kaikesta sitä jaksaakin valittaa...välillä vaan tuntuu,et pitäiskö lähteä töihin kokonaan ja laittaa poika hoitoon ,kun olen niin huono kaikessa,kun toinen vaan raivoaa ja itkee vähän väliä :'( Kamalaa!
Onneksi mies ollu hyvä tuki nyt kaikessa ja hoitanu poikaa oma aloitteisesti.Vihdoinki menny mun jatkuva nalkutus perille :LOL:
 
Ihana kuulla weissin ja jennin kuulumisia ! :flower: :)

Nemika:Ikävä uutinen, mutta onneksi selvisi ! Koitahan jaksailla ! :hug:

Musta tuntuu siltä että tavis maito käy neidille! Ainakin ruuan seassa kun olen antanut ei ole tullut mitään, ja ihokin on tosi siisti! Mutta pelkästään ei suostu juomaan maitoa, oon pistänyt soijan sekaan aina vähän. Pikkuhiljaa hyvä tulee.. Matami: Ootko saanut jos edithiä juomaan maitoa ? :)

Vilma: Onnittelun työstä. :)

Kurpitsa: Mikä muuten sun oma olo on nyt ? Ootko vielä käynyt sielä terapiassa? Saako kysyä, ( ei ole tietenkään pakko vastata ) kun ensimmäisen kerran menit terapiaan/lääkärille tästä sun asiasta niin menitkö ihan omalle lääkärille vai mihkä pitäis ottaa yhteyttä ? En tiedä jos munkin ois hyvä käydä vähä juttelemassa jossain......

Joka päivä käyn lukemassa kuulumisia, mutta kirjoittelu jää aina.. Oon niin huono nykyään kommentoimaan muiden asioita ja en viittis aina kirjoittaa omaa napaa vain. :ashamed:

PS. Millaisia vaatteita puette nyt lapsillenne ulos kun ulkona näyttää +14? Mun mielestä nää on taas näitä hankalia asioita kun ei tiedä mikä olis hyvä..
 
Nemika, ihme kyllä ettei ole huomattu aiemmin :eek: mutta pitää ajatella just noin, että hyvä että edes nyt huomattiin! Varmasti jännittää leikkaus :|

Majj, hienoo jos maito käviskin! =)

Me käytiin röntgenissä ja kuulat ovat liikkuneet alaspäin, että suolessa ovat jo menossa. Hitaasti etenevät, mutta ulos pitäis tulla...onneks. Jos ei viikon päästä ole tulleet, niin sitten taas uusiin kuviin. Mutta elän toivossa, että viikonloppuna tulevat. Vien kyllä maanantaina eskariin vaikka eivät olis tulleet siihen mennessä...sanon että jos käy kakalla(ei yleensä hoidossa käy), niin jättävät sen mulle jemmaan tai tönkivät ite.
 
hemuli: mulla on kanssa välillä niiin huono äiti olo. Poika uhmaa mulle kaikesta ja kokoajan.. Jätkä hakkaa päätä lattiaan jos ei saa tahtoaan läpi. Ja tänä aamuna meinas tulla jo multakin itku. EN jaksa oikeesti enää.-

MAJJ: mikä sulla on mielen päällä?? Kerro, jos helpottais.
Asiasta toiseen. Voisitko mitenkään antaa mulle jotain pidennyksen hoito-ohjeita.. Tuntuu että tää tukka on tosi karhea ja töröttää joka suuntaan.. Mulla on vähän sopeutumisongelmia näitten hiuksien kanssa.. tuntuu etten saa niitä mitenkään hyvin, kun omat hiukset törröttää välistä.. ja ponnari painaa 100 kiloa. on mullakin ongelma täällä.

nemika: kurjia uutisia sulla.. onneks vaiva on hoidettavissa..

Olipa mukava lueskella Jennin kuulumisia!!!

Mulla on tänään pää ihan hajoamispsiteessä.. En jaksais olla pojan kanssa kotona enää hetkeäkään. koko aamu on mennyt kiukutessa. Ei syönyt aamupalaa eikä lounasta.. Puistossa itki vähän väliä. Annoin pojalle panadolia ennen päikkäreitä.. josko auttas.. Inhottaa kun toinen vaan huutaa ja kitisee.. Mikään ei oo hyvin.. Musta tuntuu etten osaa hoitaa omaa lastani... Miks tää on näin vaikeeta????? Tänään ahistaa taas kaikki.

huoh.-
 
Summer: Hienoa että kuulat ovat lähteneet alaspäin! :)

Birdie: Ensiksi pidennyksistä, harjaa hiukset aamuin illoin hiustenpidennyksille tarkoitetulla erikoisharjalla tai perinteisellä luonnonharjas harjalla ( löytyy esim. prismasta tai citarista). Aloita latvoista ja etene varovasti kohti tyveä. Pese hiukset miedolla, hoitavalla shampoolla sekä silikonia sisältävällä hoitoaineella(silottaa hiusta, ja hyvin varustetuista kampaamoista saa pidennyksille suunnattuja aineita, mutta kaupasta saa yhtä hyviä mun mielestä ) . Kannattaa käyttää myös päivittäin hiuksiin jätettävää hoitoainetta mikä kosteuttaa. Yöksi kannattaa hiukset laittaa letille tai ponnarille .
Ja sit tuosta toisesta aiheesta, ei mua sinänsä mikään mieltä paina kait, koen vain olevani kovin väsynyt kaikkeen, mikään ei kiinnosta eikä huvita, sekä huomaan olevani kovin ärtyisä suutun miehellä helposti ym.. toki tää voi olla jokin vaihe vaan :)


mutta nyt neiti huutelee sängyssään "kiik-kaa" joten täytyy mennä! :D
 
Nemika kuinka ikävä juttu tuo sydänsairaus. Näinhän se on että keskoslapsilla saattaa löytyä vaivoja vielä vuosienkin päästä vaikka muuten kaikki muu olisikin mennyt hyvin. Se täälläkin on suurena pelkona alituiseen =( Vaikka tytöt onkin nyt kehittynyt hyvin on vielä monta asiaa joita ei vielä välttämättä edes voida havaita... Kauheasti jaksamista teidän perheelle. Ja ei kannata olla liian kade meidän "helpolle" arjelle. Mä ajattelen asian vaan niin että alku oli mitä oli, eli päivittäistä konkreettista pelkoa lapsien selviytymisestä. Joten nyt päästään ehkä sen vuoksi hieman helpommalla. Kaippa muhun on kiinan vuosien aikana iskostunut jing ja jang menttaliteetti. Elämä on tasapainossa kun siinä on tasapuolisesti hyvää ja huonoa...yksinkertainen ajatusmaailma ja järkeen käypä.
 
jenni: juu siis hyvällä tavalla olen ihan kade =) sä oot tosissaan selviytyjä. meillä taas näitä ongelmia tullu nyt koko ajan. ja omat voimat ihan loppu. mä oon sillai hyvällä tavalla kade et toivon että olisin samanlainen selviytyjä ku sä. ihan oot mitalin arvoinen kaiken kokemasi jälkeen. :hug: :hug:
ja se on totta et keskosten kanssa elämä on aina jotenki varpaillaan oloa. tosin en olis uskonu että enää yllätyksiä tulee eteen. mut näitä ku ei voi tietää.
 
Birdie, mä haluun kans nähdä sun hiukset! oliko sulla facebookissa kuvia, jos laitan sulle kaveripyynnön?

Majj ja Birdie: Välillä kyllä tökkii ja pahasti päivät :| Toivottavasti teillä on jo pian parempi mieli!

Olikos Marmotta kerhossa?

Hemuli, teillä sitten löytyy omaa tahtoa ja paljon! Onko sulla vakityö odottamassa?

Sarbba, saatoin nähdä sut aamulla kävelemässä n.8.30 pispalan kohdalla....kaksi lasta rattaissa, koira ja punaset hiukset?
 
Heippa pitkästä aikaa!
Hoitopaikan vaihto on ollut onnistunut asia - tämä viikko oltu ryhmiksessä ja mennyt aivan loistavasti. M viihtyy enkä ihmettele. Hyvä henki on aistittavissa pitkälle. Iso kivi sydämeltä pudonnu. Luin nopeesti jutttuja; kaikkea taas matkan varrella sattunut - tasapuolisesti ajatuksia ja lämpöä ikäviin hetkiin. Juu ja Jennin tähtösetkin kasvaneet kovasti. Katselin eilen Kätilöt sarjaa ja itku pääsee elämän suurista hetkistä kaikkien puolesta. Ihmisen syntyminen on niin hieno asia.

Ketäs täällä nyt oikein Tampereen suunnalta ku Pispalassa tehdään pongauksia, koskas tre järkkää kaffesessiota?
 
summer: Joo varmaan oon ollu minä, kun esikoinen vietiin eskariin kaheksaksi =) hmm, mietin et kukahan mua nii pitkää autosta katteli,ku ohi ajeli :whistle: Sinäkö se olit? :D

Eskari on muutens tuonu tullessaan semmosen, että meillä nukkuu noi isommatkin lapset päiväunet taas!! siis iha älytöntä että talo on hiljainen jossai kohtaa päivää :whistle: Ihanaa! Niklas onkin kätissy yötä päivää ku kaksi hammasta puhkes, näyttäs lisää tulevan.

Sori en ehdi muihin kommentoimaan nyt, lähettävä pikku hiljaa eskarin vanhempainiltaan =)

 
Summer on mulla vakkaripaikka töissä.En kyllä vakavissani harkitse viel töihin kokoaikaisena paluuta...tää nyt on vaan tälläistä uupumista,kun poika vie uhmallaan voimia.
Kivaa piristystä on kyllä käydä töissä muutamana päivänä!Saa vähän niin kuin vapaapäivän,kun saa olla yksin/aikuisten kanssa.On sen verran erilaista touhua kuin kotona olo :LOL:

birdie :hug:

Me ei nyt sitten lähdetäkään ulkomaille,mut varattiin hotellihuone pariksi yöksi syksymmäksi,niin saa sitten siellä ladata akkuja :D Onhan tässä aikaa matkustella,sitten kun poika vähän isompikin!
 
Tompsu,Kiva et hoito toimii!

Nemika,Onneks nyt on hetki valmistautua tulevaan koitokseen... ja onneks sentään löysivät nyt,vaikka olishan se ollut suotavaa jo paaaljon aikasemmin :/

Kaikille lapsen kiukkuamiseen leipääntyneille :hug: Kyl meikäkin väsyy herkästi jos joudun olemaan kokopäivän kaksin pojan kanssa...vaikkei mitään kummempaa kiukkuamista oliskaan,mut on kuiteskin niin äitin poikaa ettei anna paljoo rauhassa istuksia ;) Tänään on ollu meikäkin poikki kun vasta nyt istun ja levähän...päikkärit meni ommellessa. Mies otti pojan kauppareissulle mukaan et saan huilata =)
Mulle tuli kans epäsuora tarjous työhönpaluusta.... mut a)oon ajatellu et en menis tuohon työhön enää takas,duuni sinäänsä ok,mut en pidä siitä miten siellä asiat hoidetaan yms. b) poika ei selkeestikään oo valmis hoitoon,et siinä olis aikamoinen järkkääminen et sais vuorot niin että mies vois olla sillon pojan kanssa.
No eihää sitä tietty tiiä jos pitää ruveta muutama päivä tekeen viikossa,mut ei ainakaan just nyt.

Pukeminen,Meil on ihan perus housut ja puuvillanen pitkähihanen tai body + ohut verkkaritakki +15 kelissä. Ajattelin et sit kun alkaa olee 10 ja alle asteita,niin kaivan välikausihaalarin esiin. Nyt ainakin ollu just sopiva vaatetus.

Mulla on historiallinen "paikat kuntoon"-fiilis... :D Hirvee himo saada toi meidän makkari ja yläkerta kuntoon. Alakerrassakin on vielä laittoo...ovi puuttuu ja sen takia myös jalkalistaa tästä olohuoneesta ja sit pitäs saada senkki jostain. No raha on niukalla just nyt joten vähän kerrallaan =)

Sain kuulla et työkaveri on raskaana,saa helmikuussa ipanan... oon tietty ilonen heidän puolesta,mut vihaan tätä fiilistä kun tuntee sellasen kateuden piston sydämessä :ashamed: Ja nyt tuntuu taas et kaikki on raskaana |O Oon ikävä ihminen... :whistle: :ashamed:
 
Tervehdys taas :flower:

nemika Jaksamista sinne :hug: Pääasia kuitenkin, että edes yksi lääkäri havaitsi sivuäänen, vaikkakin sitten näin myöhään :/ Kyllä kaikki hienosti menee!

summer Hienoa, että kuula-episodinne alkaa olla voiton puolella! Nimim. Itsekin pienenä muutamat kuulat syöneenä ;)

birdielle Jaksuja kiukuttelevan pikkumiehen kanssa :hug: Mä kanssa tänään kerhossa mietin, että missä vaiheessa meillä on menty kasvatuksessa (?) metsään, kun muiden lapset söivät kiltisti välipalaa pöydässä ja meidän pyörremyrsky vaan juoksenteli ympäriinsä :ashamed: Ja samat ajatukset kotona, kun ruokailussa on kaikki maailman härpäkkeet pöydässä, että saadaan syötyä - koskakohan sekin loppuu... :(

(.) Mulla oli tänään synnytystapa-arvio ja samalla katsottiin istukan virtaukset verenohennuslääkityksen takia. Kaikki oli hienosti: vauvan painoarvio kaikilla mitoilla nyt 3,2kg (20pvää laskettuun aikaan) ja raivotarjonnassa on tiukasti. Kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt, myös hieman auennut, joten saas nähdä, jos pääsisi vähän aiemmin pakertamaan pienokaista ulos :p Haarusväliään ei suostunut näyttämään, joten edelleen mennään rakenneultran arvauksella, että tyttö olisi tulossa.

Oma olo sen sijaan ei ole kovin hyvä.. Olen NIIN täynnä vauvaa, että henki ei tunnu kulkevan ja yöt vasta kamalia ovatkin, kun paikat puutuu siinä yhdessä ja samassa kylkiasennossa :/ Lisämausteensa tuo tietysti Nea, joka ei anna sitten yhtään armoa vaan viipottaa 100 lasissa kaikki hereilläoloajat! Onneksi mies on nyt ollut paljon kotona ja jeesaa esim. vaipanvaihdot ja suihkut, kun nostaminen ja kyykistely on niin hemmetin hankalaa.

Huoh, nyt lepäämään.. Nää päivät on rankkoja, kun päikkärit jää välistä :whistle:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, jos en ihan lähipäivinä koneelle ehdi (ts. Mokkula ei suostu pelittämään :kieh: )
 
Ja niin: Vilmalle ja muille töihin "pääseville" tsemppiä! Olen itsekin ajatellut, että jos toinen vauva ei olisi tulossa niin tahtoisin varmaan hommiin itsekin.. No, mutta onneksi pian alkaa taas kunnon sirkus täällä kotona ettei ehdi moisia miettimään - kunse työpaikkakin pitää täältäpäin ensiksi löytää B)
 
nemika: :hug:

majj: alkuaikoina kun kävin ekan kerran niin pyysin tyksin lapsettomuuspolilla lähetteen terapiaan ( olin tuolloin lapsettomuushoidoissa ) ja nyt soitin ekaks asiasta neuvolaan ja sain sieltä terapeutin numeron johon sit soittelin aikaa..ei noista käynneistä mitään hyötyä ollu..kunhan jaariteltiin vanhaa asiaa..pari kertaa kävin ja sit totesin että eivät osaa mua siellä auttaa, jatkossa setvin asiat omassa nupissa ja kiitos kysymästä oma olo on paljon parempi työhön paluun jälkeen..paljon virkeempi olo ja jaksan paremmin ja rennommin olla lasten kanssa töiden jälkeen, toki väsyttää kun työ on aika raskasta mut raskasta se olis kotonakin olo. jaksuja sulle :hug:

birdie: jaksamisia sinnekin :hug:

repa: ymmärrä että kirpasee sydämmestä ja varmasti on vaikea iloita toisten raskautumisista :hug:

carmen: sielläkin häämöttää pian h-hetki. onko sulla kans tuo apc-resistenssi?on varmaan ollu puhettakin joskus mut en jaksa enää muistaa, itselläni tuo geenivirhe 5 keskivaikeana
 
Repa, mä muistan kanssa, kun mulla oli just ollut se tm ja sitten mun työkaveri tuli näyttämään töihin ihanaa pientä vastasyntynyttä vauvaansa...kyllä meinas kyyneleet väkisin tulla silmiin vaikka tottakai olin ilonen heidän puolestaan :/
 
moi.

soittelikos Jenni tänään voicen vapulle??? Ei voi olla kovinmontaa Jenniä, jolla on kaksi lasta, molemmat keskosia ja vanhin 1,5 vuotta!!! Tuli vaan mieleen..

Mieli on jo hiukan pirteempi.. Poika on ollut loppu päivän pirteempi.. Ja oikeestaan hyöriny reippaana koko illan!! Nyt jäi kertalaakista nukkumaan. Kurkku on sen verta karhea, että jätin suosiolla punttiksen välistä.. jos huomenna sitten..

Repa: tiedän tunteen kun tuntuu että kaikki muut on raskaana.. Juurikin sain kaverilta vauva uutisia!!

summer: facebookissa on juu kuvia.. leikkasin tosin tänään vähän näitä hiuksia kun olivat ihan ylipitkät.. En millään ois saanu pidettyä näitä siedettävän näkösenä.. Tilasin sittenkin liian pitkät pidennykset... Ja koitin eka lyhentää itse, mutta oli pakko soittaa kaveri hätiin... sain aika epätasaseks ponnarin.. No nyt on kuitenkin hyvä pituus ja helpompi olla.. Ikinä ei oo siis hyvä..

Harmittaa. Miks hennesiltä pitää AINA tulla joku tarjous (esim - 25%) kun oot just tehnyt tilauksen??? viikonloppuna tilasin ittelleni takin, niin nyt ois saanu 25 pinnaa alennusta... höh.

uhma: onneks muillakin taitaa olla sitä liikkeellä.. ei tarvii itteään syytellä..

nyt surffailemaan nettiin


carmenille jaksuja!! Pian se olo helpottaa.. ja tosiaan työssä käynti on piristänyt mua huimasti!
 
Voi kurjuuksien kurjuus, paras ystävä soitti tänään ja keskenmenohan siellä. Ikäviä sellaiset. :|

summer, ei oltu kerhossa. Mä ajattelin että kyllä se kerta viikossa riittää ja 2 sitten kun on se MLL:n. Ainakin toistaiseks käydään varmaan vaan maanantaisin, mut varmaan sit molempina kun joskus Koskella asutaan ja ollaan ihan kahdestaan päivät pitkät. Kuulat on siis aloittaneet vaelluksen kuitenkin, hyvä.

Eeva sanoi tänään 3 sanan lauseen! "Mamma hakkaa tiskiä" :LOL: Oli mummun kanssa tamppaamassa ja hakkaamassa mattoja, huuhtelin lautasia kun ne tuli sisään. Ilmeisesti olin liian kovakourainen lautasien kanssa koska Eeva päätyi siihen lopputulokseen että niitä ihan hakkaan.

Tänään onkin tullut paljon tekstiä, pitää lukea ajatuksen kanssa ja kommentoida myöhemmin.
 
jenni kiva kuulla teidän kuulumisia. Ihanaa kun kaikki on mennyt hyvin. Mukavaa syksyn jatkoo sinne.

nemika voi teitä -kyllä sua tosiaan koetellaan. Onneks selvis kuitenkin nyt eikä vasta myöhemmin. :hug: sinne.

uhma tsemppiä kaikille. Itse en koe et meillä mitään olis -pientä kiukuttelua joskus. Mutta esikoinen hän kyllä osaa viedä välillä mehut-rauhottunut kyllä paljon. 4-5v. taitaa olla kaikkein pahin tapaus. Taaperon uhma on vielä niin pientä, mut sit kun iskee isommalle känkkäränkkä niin oksat pois alta. Siihen ei saa mitään tolkkua ei hyvällä ei pahalla. sit hetkenpäästä on kun mitään ei olis tapahtunut - isommalla neidillä on on ja off nappulat :headwall:
Mut tosiaan aikansa kutakin - siks me ne vauvat nyytteinä saadaan et jaksettais ne kaikki uhmat ja kiukuttelut. Mitäköhän seuraavaksi? Luulen et menee helpommin kakkosen kanssa -ainakin tähän asti on mennyt. Tietää mitä tuleman pitää. Saas nähdä meneekö sit niin.

birdie mun pitää kans käydä kurkkaa sun hiuksii :)

majjtäällä voit ihan hyvin kirjottaa omista tunnoistas -mäkin oon vähän laiska vastaamaan kaikkeen -kun aika ei riitä -lueskelen vaan. Jos sua oikeesti ahdstaa -mikään ei huvita yms. niin voithan ottaa ensin vaikka yhteyttä neuvolaan -josko sieltä saisit vinkkejä ja apua. :hug:

:hug: kaikille ja mukavaa alkanutta syksyä :wave:

Pitää mennä nukkumaan :wave:
 
Kotiin ja kiukutteluun leipääntyneet jos näin nyt ees voi sanooo. Noh, maija tosiaan on nyt joka päivä hoidossa. Teen pääosin kotona töitä ja sit mull on ne ryhmät. Viikko on mennyt natiaisella aivan loistavasti - mietin juuri että varmasti meidän kiukut johtui osakseen siitä kun itse olin kireenä enkä jaksanu koko ajan touhuta. Tämä viikko on mennyt ihan levätessä ja vähä töitä tehdessä. Päätin että lepään jos sellanen fiilis tuntuu ja tämä päivä on mennyt huilatessa. Tuntuu kyllä todella de luxilta. Tietty vähä omatunto kolkuttelee joskus, mutta se on turhaa. Hoitoratkaisu on ollut koko perheen kannalta hyvä. Rahassa ei voi kaikkea mitata, mutta sitten nämä henkimaailman asiat ovat niin tärkeitä ja lapsi aistii jos homma ei äiteelle jokahetki maistu. Oon niin väsynyt etten edes muista mitä piti kirjoittaa. Palaan pian. Sorry tälläinen höpölöpöturhamölinä. :wave:
 
Uhma ja kiukuttelu: Meillä on pojalla uhma alkanut huomaa ihan isona muutoksena, välillä meinaa hermoa kiristää ja välillä naurattaa. . .Mutte meillä kyllä isoveikka vie äidin voimia, meillä kun on tämä ylivilkas laspi jolla vähän rinnalla keskittymishäiriötä, kova luonne ja päälle uhma nii avot välillä oon oikeesti itkun kynnyksellä mutta kaippa se joskus helpottaa.

ny aamu kaffeelle ja jos vaikka vaatteetkin etsisi päälleen :D Ihanaa viikonloppu ja mulla se alko jo eli vapaa päivä nyt ja lähden kaupungille katselee vaatteita ITSELLENI ja huomenna lähden ystäväni luokse Pohjois-Karjalaan =)
 

Yhteistyössä