TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Naukuri, POKS POKS JA POKS? Laskettu aika poksahti kuppiin ja säntillinen sekä aikatauluissa pysyvä lapsesi syntyy tänään? Köh, köh...

Vaatteista
, mulla kans ihan jotkut housut, body ja verkka tai joku muu kevyttakki. Hatut on edelleen kesähattuja tai jos oikein tuulinen päivä, ni sit on pipo. Toi on ärsyttävä toi keli ku tuuli on kylmä mut muuten tosi lämmin. Puistossa yleensä on sitten se Ticketin asu ja siel alla vaan body ja sukat. Pitää tuulta sekä vettä ja sit ei kuitenkaan oo hiostava. Loistohankinta.

Uhma, täällä kans. Oikein katotaan ku aletaan tekee jotain kiellettyä et koska se ei sieltä tulee... :headwall:

Pitäisköhän meidän alkaa kokeilee pottaa uusiksi kun eilen neiti meni veskin oven taakse istumaan, laski vaipan alas ja kyykkykakat siihen lattialle väänsi... Olin siivoomassa pöytää neidin aterioinnin jälkeen kun neiti taapertaa siihen vaipat puoliks ylösvedettyinä pökäleet sitä itteään käsissä. Muuten aika :x , mut se että tää oli tapahtunut vessan oven takana ja potta sijaitsee vessassa :D

Mulla alkaa kanssa vapaa viikonloppu. Illalla pakkaan auton ja ajelen kavereiden kanssa leirikeskukseen rentoutumaan, pelailemaan, saunomaan ja syömään valmiiseen pöytään todella hyviä ruokia :p Ja sunnuntaiaamuna takas ja iltapäivällä kummipojan ristiäisiin :)

Jaahas, joskohan sitä vaikka sit siivoais :)
 
Heippis.

Vettä tulee kuin esterin peräpäästä :eek: Poika nukahti samantien ulos,mut mun täytyy käydä tyhjäämässä sadesuojan päälle kertynyttä vesilammikkoo aika-ajoin :/

Edla ja poika,kuulostaa hyvältä :flower: Miä suunnittelin kans miehen kanssa pieniä illanistujaisia jos mummu tulis poikaa kattoon ens viikon viikonloppuna...

Kisikkat. Siinä oot oikeessa et monasti kiukku on sitä kun äiti tai joku muu ei huomio :/

Potta,Meil suostutaan sentään istumaan siihen taas,mutta pissa pitää olla heti tuloillaan...ja sittenkin yleensä taitavana katkasee suihkun siihen paikkaan ja nousee potalta "ei tuu" ja sit kohta lorottelee lattialle... kakan kans sama homma et jos saat pongattua itse teota niin suostuu istumaan,mut yleensä kakkaaminen loppuu siihen paikkaan.Nooh...aikaahan on B)

Mulle tuli nepparit ja kumpparit postissa,rupeen vääntään vaippoja :wave:
 
summer:kiitti!!

Pitkähiuksiset:
meneeks teillä hiukset helposti takkuun? tyhmä kysymys joo... mutta heti kun pidän näitä auki, ni jo on takkua niskassa... tulikohan tilattua paskat hiukset?? Äh. omat hiukset ei mee helposti takkuun... MAJJ apua....

poitsu ollu tänään taas jokseenkin kiukutteleva... aamupuuro meni alas pienellä kikkailulla... Ja kaupassa sai kauheet raivarit. Ihanaa....

mä haluaisin kanssa hiukan omaa aikaa.. Poika nautihan..

nyt taidan mennä vääntämään lasagnen...
 
Neiti päikkäreillä niin kerkee hetken istahtaa koneellakin! :)

Pottailu: Sujuu meillä älyttömän hyvin ( hyvä että edes se kun ruokailu ja nukkuminen on hankalaa! :D ) joka päivä käydään potalla ja lähes aina tulee pissa. Ennen tuli kakkakkin mutta nyt tekee sen mieluiten vaippaan. Neiti osaa itse mennä vessan ovelle kun pissattaa, mutta toki vaippaankin tulee pisu.

Naukuri: huhuu ? Eikö tänään ole THE päivä ? :p

Poika ja edla: Nauttikaa omasta ajasta!

Birdie: Kyllä pidennykset menevät helpommin takkuun kun omat hiukset.. Mutta ei kai niiden takussa pitäis koko aikaa olla..

Täällä kans sadepäivä! huohh !
 
Edla: Joo täällä poksutaan, mutta mitään ei tapahdu. Ei tullu kirjanpitäjää meidän muksusta, kun ei almanakkaakaan tunne ;) Ihanaa omatoimisuutta teidän tytöllä ;) Nautihan nyt rentouttavasta viikonlopusta oikein kunnolla!!!

poika: Nauti viikonlopusta ja omasta ajasta!

Kiukusta: Joo meillä huomaa kyllä milloin kaveri kiukkuaa ja mesoaa huomionkipeänä ja milloin taas uhmataan muuten vaan. Yleensä on päiviä, jolloin kaikki menee hienosti ja sit on päiviä, jolloin näkee jo pinniksestä, että kaveri on valmis riehumaan ja kitisemään joka asiasta. Voin vaan kuvitella mitä meillä tapahtuu, kun vauva lopulta tulee kotiin... Hakataan varmaan pojan kanssa molemmat päätä seinään :D

birdie: Mulla on sellanen hiuslaatu, että menee helposti just niskasta takkuun. Tällainen karhea ja vähän taipuisa. Siks en pidäkään oikeastaan koskaan hiuksia auki, kun ovat sit aina solmussa. Hoitoaineilla sais kai jotain parempaa rotia (oon kuullu jostain silkkitipoista tms. ), mut en jaksa :)

Oltiin pojan kanssa aamupäivä Flamingon kylpylässä. En ees tiedä olisinko enää saanu mennä moisiin, mutta pakko oli harmaan päivän ajaksi jotain keksiä. Oli pari muutakin äitikaveria lapsineen mukana. Ihanaa oli! Poikakin tykkäs ihan hulluna. Illalla suuntaan vyöhyketerapiaan. Oon kuullu huhuja, että vois pehmentää synnytystä tai joskus jopa avittaa sen alkamista. Katsotaan nyt. Rentouttavaa oloa ainakin kaipaan :)

Nyt syömään :wave:
 
majj ja naukuri: ehkä toi helposti takkuuntuminen johtuu juurikin tästä karheammasta hiuslaadusta.. ja tosiaan ei koko tukka ole sentäs takussa.. taidan tilata netistä kunnon satsin tököttejä näille hiuksille... hairtradesta saa edullisesti esim tigin tuotteita!!! esim 400 ml pullo maksaa 6 puntaa eli noin 10!!

nyt mä lopetan pyhästi tästä tukasta vatvomisen.. jos yrittäis edes hetken olla haromatta ja hipelöimättä ja ajattelematta niitä,. Aina pitää näköjään joku kriisi olla :D

naukurilla on tosiaan the päivä.. Vitsit ku jänskää!!!! Olitteko siis siellä "huvittelupuolella" falmingossa?? Vois joskus mennä kun käydään helsingissä... Tosin siihen taitaa mennä pitkä aika... Mun äiti kun ei oo osottanut mitään anteekspyyntöä.. Ja eilen faija sano vielä "että olis kiva saada rahoille vastinetta" he kun tukevat meitä kun ollaan pienemmillä tuloilla.. mitä hemmettiä?? Ei meidän poika oo myytävänä.. he luulee, että pojan aikaa voi jotenkin ostaa ja silti puhua meille miten sattuu..

nyt on lasagne uunissa.. toivottavasti kelpaa pojalle!! Ite ainakin odotan ihan vesikielellä!!!!

nyt loppu mun marmatus ja otan itteeni niskasta kiinni ja muutun aurinkoiseksi..
 
Birdie, mä just eilen kävin kampaajalla ja mun hiukset lyheni noin 30cm. Olivat aika huonokuntoiset kun en juurikaan pitänyt niitä auki juuri sen takia et heti olivat takussa. Nyt on ihanan kevyt olo päässä. Mut se miks mä tulin tänne kirjottaan, et käypäs Hairstoren sivuilla, siellä on Tigin niitä litran pulloja shampoo-hoitoaine-settejä 40?:lla. Mulla pitkien hiusten kanssa sellainen setti riittää noin vuoden ajaksi. Dumb Blonde tween on mun suosikki, kun se hoitoaine on niin ihana.
 
Edla ja poika...mukavia rentoutumishetkiä teille =) !!

naukuri...siskoni on luvannut viedä meijän 7v ja omat muksunsa samaan paikkaan...kannattaako viedä?...onkos sul laskeutumispäivä tänään?

birdie...kyllä miun hiukset takkuun menee...on laatua karheet ja paksut....hoitoainetta pitää käyttää aina...siis olen kasvattamassa takaisin pitkiä hiuksia...nyt alkaa ulottuun olkapäille.

Miä pitkästä aikaa vapaalla perjantai iltana...mies menee tänään ja huomen tekemään keikkaa ja miä saan olla koton...sunnuntaina menen iltaan...ihan mukavaa...

kiukuttelu |O :kieh: :( ...meillä on ihan mahotonta tää touhu jo...neiti kiukkuaa joka asiasta...muutaman kerran on meinannut lentää miun sylistä lattialle, kun on alkanut riehuu...joku päivä sattuu vahinko tätä menoo :/ ...pyllyn pesu, vaateiden riisuminen/pukeminen, ulkoa sisälle tulo...sitten on alkanut kiljuu kaapin edessä :whistle: ...pipareita :ashamed: ...uskomaton äkäpussi...ollaan kyllä tätä menoa liemessä...kun aina ei jaksa kuunnella...annan sitten periksi :whistle: :ashamed: ....huh, huh...toivottavasti vähän helpottaa ennen 2 vuoden uhmista :LOL: :LOL:
 
birdie: Joo, käytiin siis siinä vesipuistossa. Siinä on ihan mukavasti puuhaa ja ihmeteltävää näinkin pienille lapsille. Oli pieni liukumäki, lastenallas, poreallasta yms. Oltiin tosin vaan reilu tunti, kun lounas ja päikkärit kutsui, mutta silti. Siellähän pääsee päiväsaikaan puoleen hintaan, niin raaskii mennäkin :) Ja nyt sai vielä synttäriviikon kunniaksi yhden vapaalipun mukaansa. Ei kyllä voi kun ihmetellä tuota sun vanhempien asennetta :eek: Hurjaa puhetta!
 
matami: Kyllä se mun mielestä kannattaa käydä katsomassa. En ole juurikaan vesipuistoissa käynyt, mutta musta toi on ihan kiva :) Ja tosiaan kantsii mennä jos vain pääsee niin arkena klo 10-15 välillä niin pääsee puoleen hintaan. Muuten se normaali aikuisten 20e:n sisäänpääsy on musta aika karsea :eek:
 
maito...välähti tuossa, et joku tais kysyy juoko neiti maitoo...ei juo pisaraakaan :/ ...eli annan 250mg kalkkia päivässä...tietenkin juo vielä vähän tisusta, mutta annan silti tuota kalkkia...sitä ei voi saada liikaa..

jenni ja weiss...mukava oli kuulla teistäkin välillä =) ...jenni, hienosti teillä rullaa arki pienten kanssa =)

naukuri...no kyllä on aikuiselta aikas suolainen hinta :eek: ...

carmen...jaksuja masun kanssa loppumetreille :hug: !
 
hiuslaatu on sellanen ohkasen silkkisen hieno joten ei takkuja oo näkyny..parturit sanoo jotta on paljon hiuksii mut niin hienoja jotta näyttää ettei hiuksii paljoa ois ;)

pottailu: juu, koton oon 4kk aikan välil yritellyt pottailua ja saalis hurjat 3x pisut tänä aikana mut nyt kun on ollut 5 päivää hoidos niin on tehnyt kuulemma jo pari kertaa pisut pottaan..hyvä että ees hoidos tuokin sujuu..kotona sujuu vaan kaivelu ;)
 
:wave: taalla ollaan Summer! Meilla on kone reistaillut...

Kiva on kuulla Jennista, Weissista ja Pojastakin pitkasta aikaa!

Repalle
viela jalki junassa :hug: :hug: :hug: . Voi surkujen surku.

Kiukuttelu: Joo onnistuu neidilta ja varsinkin heti hoitopaivan jalkeen. Oli tosin isilleen vetanyt kunnon showt tana aamuna ihan oli heittaytynyt mahalleen lattialle ja potkinut ja huitonut seka huutanut ja sit kurkannut miten isukki reakoi :LOL: . Papan mukaan totiseti aitin plikka :D . Totesin etten kylla muista toimineen samalla lailla.

Meilla ei meikkailla mut aitin hajuvesipullo on pop! Nyt jo tyhja kun hoksas miten siita suihkutetaan hujua itseensa ja sanomattakin selvaa et paita haisee vielakin kolmen pesun jalkeen hajuveelle :D

Tsemppia toihin menijoille! Alussa totisesti rankaa ja jos lapsi on viela hoidossa nii vasa on koko porukka perjantain tullen.

Pottailu ei olla edes yritetty tosissaan.

Kirsikkatomsku Muistathan ne sandaalit? Ollaan pidetty niita koko kesa ja jos viela sattuu sandaali keleja nii laitetaan ne aina paalle, on tyton lempi kengat, toivottavasti viela mahtuu kun mennaan helmikuulla? Etela Afrikkaan.

Nyt nukkumaan, huomenna mennaan maalle ja saunaan, ihanaa!

 
Heips.

LC: Kiitti haleista,mukava kuulla teistäkin pitkästä aikaa :wave:

Summer,Joko kuulat ovat saapuneet?

Meil on tänään rytmit ihan sekasin kun herra nukku loppujenlopuiks 7.40 asti... oli ihan sen olonen et herää jo 6 maissa,mut ihmeen kaupalla sain jatkamaan unia ja nukku jopa noin pitkään.... eli päikkäreille menee vasta tossa puoli yhden jälkeen.

Matami,Mainosta itseeni tässä :D Jos teillä on jotain korjausompeluu,niin meikä hoitaa pikkurahalla :attn: Saa vihjata naapurillekkin :saint:

 
Potta Istuu ja saalista tulee. Enää ei toimi kakkajutussa kuin kello, mutta pisut tulee lähes aina potalle istuessa.

Kiukuttelu Meilläkin osataan! Hoidon aloittamisen jälkeen on ollut kotona kiukuttelua enemmän kuin aikaisemmin, mutta ajattelen että se on ihan tervettä. Täytyyhän sen hoidon aloittamisen jossakin näkyä, kun hoitopaikassa käyttäytyy kuin unelma. Kiukuttelun aiheeksi käy mikä vaan. On päiviä jolloin ei mikään ole hyvin :/ . Osaa tuo neitoinen onneksi olla sitten ihanakin :).

birdie Mullakin takkuuntuu hiukset. Tosin mun hiukset eivät ole karhealaatuiset vaan sileät. Yks hius on ohut, mutta niitä on mun päässä paljon :D. Kampaaja sanoi joskus, että takkuuntuvat juuri tuon takia, kun yksi hiuksi on niin ohut, joten auki ollessa ovat tuhannen solmussa :/ . Hoitoaine pesun yhteydessä ja lisäksi hiuksiin jätettävä hoitoaine ovat mun pään pelastajat!

Vaatetuksesta Riippuu lämpötilasta ja tuulesta mitä puetaan päälle. Tällä viikolla aamu-ulkoilussa hoidossa on J:llä ollut päällä sisävaatteet (paita, housut, sukat) ja siinä päällä välikausihaalari, huivi kaulassa, puuvilla lapaset kädessä ja ohut pipo päässä. Iltapäivällä verkkarit. Tänäänkin tuuli aamulla niin kovasti, että haalarin puin päälle.

Meillä alkoi riehua viime viikon lauantaina oksennustauti :x . Ensin sen sai Jessi, mutta se meni parilla oksennuksella ohi. Mies sairastui viikolla ja oli huomattavasti huonommassa kunnossa. Mä olen onneksi välttynyt taudilta. Nyt vaan vaivaa kutiseva kurkku, koko ajan pitää köhiä. Nenäkin on tukossa. Mitään flunssaa en nyt kyllä jaksaisi ottaa vastaan.
 
Olipa eilen hiljanen päivä...

Meillä on ehkä sittenkin tullut takapakkia maito-asian suhteen. Nimittäin oon huomannut neidin piereskelevän nyt tosi paljon ja yö olleet taas suht levottomia. Ollaan nyt taas hetki maidotta ja katsotaan miten sit käy. Sit yks mikä on kans käynyt mielessä on ne korvat... Mutta ennenkun suuntaan lääkäriin jätän ton maidon nyt hetkeks taas pois.

Marimint: Paranemisia sinne ! :)

Nyt antamaan neidille aamupuuro! :)
 
Marimint, toivottavasti et tule kipeeks! aina noi oksennustauditkin pyörii :x

Marmotta, mun piti vielä siitä mll:n toiminnasta sanoa, että ne järkkää myös laulu-leikkituokioita päiväkodin jumppasalissa....en muista onko kerran kuussa vai joka toinen viikko. Iltasin kuitenkin.

Kuulia täällä edelleen odotellaan :/
 
Huomenta...tääl sataa...plääh...no tänään menen töihin, ei tuo sadekaan niin paljon haittaa :whistle: .

majj...kun teijän neiti ei maitoo juo, niin annatko jotain kalkkivalmistetta?...meillä lääkäri määräsi 250mg/pv kalkkia...tuollaisia appelsiininmakuisia pureskelutabletteja ostin...neiti syö ihan mielellään.

summer...voi itku niiden kuulien kanssa :( ...tulisivat jo pois....jaksuja :hug: !

Meillä neitille eilen TAAS kävi köpelösti :/ ...oltiin menossa päikkäreille, neiti meni edellä makkariin ja miä hain unirättii toisesta huoneesta...pääsin makkarin ovelle, neiti oli kiivennyt sänkyyn ja just teki jonkun supermiesloikan suoraan patteriin :eek: ...enhän miä ehtinyt tehdä mitään :ashamed: ....ihan hirvee patti nousi päähän...tuntui, et koko pää oli epämuodostunut |O ....itkua tuli ja melko pian loppuikin...joten aattelin, ettei pahemmin käynyt...mutta taas säikytti mamman.

repa...pistän korvan taakse tuon ompelujutun ja kerron tutuille, jos niillä tarvis =) !

Nyt lähen touhuun, että ehdin sinne töihin tänään...mukavaa sunnuntaita kaikille :wave: !
 
Matami, meillä kävi ihan just sama aamulla! Mä olin keittiössä kun yllättäen tuli ihan hiljaista ja tajusin, että nyt neiti hommailee jotain mitä tietää ettei sais.. ja sit muistin että makkarin ovi jäi vahingossa auki. Siellähän se, hyppimässä sängyllä. Säikähti mut nähdessään niin, että loikkasi patteriin. Kuhmuhan siitä..

Vaatetus, päällä on yleensä jotkut verkkarit tms, pitkähihainen paita ja huppari plus hattu ja aamusta sukkikset. Ja tarvittaessa sadetakki ja joskus ihan huvikseen kurahousutkin, kun löysin niin ihanat Hello Kitty -kuvioiset. Kaveri kutsuu Eevan vaatekaappia nimellä Hello Kitty Hell. :D Anyway, mä en ihan kovin paljon tuppaa Eevalle päälle vielä tällä kelillä, kun sillä on aina kuuma. Lapasia pidän taskussa kaiken varalta, mutta ei ole toistaiseks tarvinut eikä ne kädessä olis niin kiva sitten leikkiäkään.

summer, meille riittää lauluksi ne mitä kotona lallatellaan. :) Meillä taitaa jäädä kerho huomenna väliin, Eeva on vähän nuhainen. Ei sillä muuta ole kun vuotava nenä, mutta viitsi lähteä tartuttamaan muihin edes sitä, ellei nyt aamuun mennessä sit lopu.

Kauhea päänsärky, jos vaikka unille..
 
Matamille hyvää työpäivää :wave: Voi teidän neitosta taas kun pää kolisee :/

Summer,Voi kakka,tulis jo ne kuulaimet :kieh:

Marimint,Paranemisia :hug:

Meillä poika vielä ylhäällä... on näköjään nyt tällänen kausi sitte et herää viiden kuuden maissa kitiseen ja itkeen vaikka nukuttas...ja menee sit tunti että saa jatkaan unia |O ja siitähyvästä herättiin tänäänkin klo. 8 :eek:

Viedään sälli päikkyjen kjälkeen mummulaan ja ruvetaan siivoomaan.....Huomenna oliskin sit taas perhekerho =)
 
Matami: Siis meillähän on ollut 6kk ---> maito allergia, mutta apteekin soija maito käy ja sitä ollaan tähän asti käytetty, lääkäristä saatiin neuvo että voidaan kokeilla tavis maitoa nyt, että jos ei ois enään allerginen.. Ei suostunut tosin juomaan sitä, en tiedä maistuiko pahalta tms. mutta testattiin sillai et pistin maitoa soijan sekaan ja sit annettiin viiliä tms ruokaa missä oli maitoa. Ja nyt ollut aika levoton ja piereskellyt tavallista enemmän, niin ollaan nyt taas viikko maidotta ja katotaan lähteekö noi oireet jne.. Ja siis jatketaan taas soijan juomista. Noi kalkki tabletit kyllä kuulostavat ihan hyvältä vaihtoehdolta kans! :) Mitä teillä nyt sit juodaan ?

 

Yhteistyössä